back to top
29.9 C
Athens
Κυριακή 17 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 136

Ο «χάρτης» των πληρωμών από τον e-ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ έως τις 10 Ιανουαρίου

0

Συνολικά 65.000.000 ευρώ θα καταβληθούν σε 78.570 δικαιούχους από τις 7 Ιανουαρίου 2025 έως τις 10 Ιανουαρίου 2025 στο πλαίσιο των προγραμματισμένων καταβολών του e-ΕΦΚΑ και της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης (ΔΥΠΑ).

Ειδικότερα, όπως αναφέρει το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης σε ανακοίνωσή του:

Από τον e-ΕΦΚΑ:

– Από τις 7 έως τις 10 Δεκεμβρίου θα καταβληθούν 11.800.000 ευρώ σε 550 δικαιούχους σε συνέχεια έκδοσης αποφάσεων για εφάπαξ.

Από τη ΔΥΠΑ:

– 38.000.000 ευρώ σε 65.000 δικαιούχους για καταβολή επιδομάτων ανεργίας και λοιπών επιδομάτων.

– 700.000 ευρώ σε 1.000 μητέρες για επιδοτούμενη άδεια μητρότητας.

– 13.000.000 ευρώ σε 12.000 δικαιούχους στο πλαίσιο επιδοτούμενων προγραμμάτων απασχόλησης.

– 1.500.000 ευρώ σε 20 δικαιούχους του προγράμματος «Σπίτι μου».

Τα κυριότερα σημεία της έρευνας της ΕΕΑΕ για τον κλάδο

0

To Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΑΕ αναζητά και στοχεύει στην διάδραση, την αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή με τα Μέλη της Ένωσης, γιατί εκτιμά ότι μόνο έτσι πραγματώνεται η ουσία. 

Μόνο έτσι η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος είναι για τον κλάδο “ΔΥΝΑΜΗ ΓΙΑ ΕΣΕΝΑ, ΔΥΝΑΜΗ ΣΕ ΕΣΕΝΑ”.

Σε αυτό το πλαίσιο, υλοποιήθηκε έρευνα για τα Μέλη της Ένωσης και η οποία ανέδειξε πολύτιμο υλικό προς περαιτέρω ουσιαστική και με υπευθυνότητα, αξιοποίηση, για τα θέματα που διαχειρίζονται τα Μέλη της στην καθημερινότητά τους, την εικόνα του κλάδου, την εικόνα της Ένωσής εν γένει και την άποψη των Μελών για τον φορέα.

Τα κυριότερα σημεία που αναδείχθηκαν, όπως αναφέρει η ΕΕΑΕ, συνοψίζονται: 

  1. Στην εμπιστοσύνη προς την ΕΕΑΕ – τα Μέλη μας έχουν επιλέξει να εγγραφούν στην ΕΕΑΕ και παραμένουν μαζί μας γιατί μας εμπιστεύονται ως έναν έγκυρο και αξιόπιστο συνδικαλιστικό φορέα που μεριμνά για τον κλάδο και δρα με υπευθυνότητα. 
  2. Στην διαχρονικότητα του επαγγέλματός μας –  η έρευνα έδειξε πως όσοι αποφασίζουν να γίνουν Συνάδελφοί μας, παραμένουν και δραστηριοποιούνται για πολλά χρόνια στον χώρο. Δεν παύει όμως, να είναι εμφανής και η ανάγκη ανάληψης δράσεων για την ανάδειξη του επαγγέλματός μας.
  3. Στις Προκλήσεις της αγοράς: Ο ανταγωνισμός όπως έχει διαμορφωθεί, καθώς και το αυξημένο κόστος ζωής και το φορολογικό και νομοθετικό πλαίσιο, αναδείχθηκαν ξεκάθαρα ως οι βασικότερες προκλήσεις που διαχειριζόμαστε ως επαγγελματίες. 

“Ως Διοικητικό Συμβούλιο, ευχαριστώντας τα Μέλη μας για την συμμετοχή και την ουσιαστική τοποθέτησή τους, θα θέλαμε να διαβεβαιώσουμε ότι η Ένωση Επαγγελματιών Ασφαλιστών Ελλάδος, λαμβάνει  υπ’ όψιν κάθε παρατήρηση και πρόταση που υποβλήθηκε και  αξιολογεί τα ευρήματα αυτά ως αρχή ενός νέου κύκλου, στον οποίο φέρουμε την δέσμευση και ευθύνη, να είμαστε ακόμη πιο δραστήριοι στα όσα μας έχουν ζητηθεί” αναφέρει σε ανακοίνωσή της.

Τι σηματοδοτεί το 2025 για τον φόρο ασφαλίστρων στα συμβόλαια υγείας;

0

«Σημαντικές πρωτοβουλίες για την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και μειώσεις φόρων και άλλων βαρών, της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ, τίθενται σε εφαρμογή το 2025», όπως σημειώνει σε σχετική του ανακοίνωση το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών. Παράλληλα αναφέρει ότι «η ενίσχυση του διαθέσιμου εισοδήματος των εργαζόμενων και των συνταξιούχων και οι περαιτέρω μειώσεις των φόρων στηρίζονται στην ισχυρότερη οικονομική ανάπτυξη των τελευταίων ετών και στις επιτυχίες στο μέτωπο περιορισμού της φοροδιαφυγής ακολουθώντας το γενικότερο Ευρωπαϊκό δημοσιονομικό πλαίσιο που καθορίζει συγκεκριμένα ετήσια όρια για τις αυξήσεις δαπανών».

Αναλυτικά το 2025 εφαρμόζονται 18 μειώσεις φόρων και βαρών και 7 μέτρα στήριξης των εισοδημάτων που ενισχύουν με τρόπο μόνιμο και κοινωνικά δίκαιο το εισόδημα των πολιτών. Οι μειώσεις αυτές έρχονται ως συνέχεια των σημαντικών παρεμβάσεων που υλοποιεί η Κυβέρνηση από το 2019 καταργώντας ή μειώνοντας συνολικά πάνω από 70 φόρους. Συγκεκριμένα φέτος:

1) Μειώνονται κατά μια 1 επιπλέον μονάδα οι ασφαλιστικές εισφορές που οδηγούν σε αυξήσεις σε μισθούς και σε μείωση του μη μισθολογικού κόστους. Το κόστος ανέρχεται σε 440 εκατ. ευρώ. Η σωρευτική μείωσή τους από το 2019 ανέρχεται σε 5,4 ποσοστιαίες μονάδες (από 40,56% σε 35,16%). Από την επιπλέον μείωση αυτή ωφελούνται τόσο οι εργοδότες (μέσω της περαιτέρω μείωσης του μη μισθολογικού κόστους) όσο και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού και δημοσίου τομέα μέσω της αύξησης των καθαρών αποδοχών τους.

2) Καταργείται το τέλος επιτηδεύματος για όλα τα φυσικά πρόσωπα (ελεύθεροι επαγγελματίες, αυτοαπασχολούμενοι καθώς και εργαζόμενοι που αμείβονται με «μπλοκάκι») σε συνέχεια της μείωσης κατά 50% το 2024, με κόστος 113 εκατ. ευρώ για το 2024 και 238 εκατ. ευρώ για το 2025.

3) Απαλλάσσονται από τη συμμετοχή στη φαρμακευτική δαπάνη επιπλέον 132.000 χαμηλοσυνταξιούχοι που πληρούν τα ίδια εισοδηματικά κριτήρια των πρώην δικαιούχων ΕΚΑΣ. Το κόστος εκτιμάται σε 23 εκατ. ευρώ.

4) Απαλλάσσονται του φόρου εισοδήματος για 3 έτη για ακίνητα έως 120 τμ που θα ενοικιαστούν έως και την 31η Δεκεμβρίου 2025 με συμβόλαια τουλάχιστον τριετούς μίσθωσης και τα οποία δηλώνονταν προηγουμένως ως κενά ή είχαν διατεθεί για βραχυχρόνια μίσθωση, με κόστος 3 εκατ. ευρώ για το 2025 και 13 εκατ. ευρώ για το 2026.

5) Απαλλάσσονται από τον φόρο ασφαλίστρων (15%) τα συμβόλαια υγείας για παιδιά έως 18 ετών. Σε περίπτωση οικογενειακού ή ομαδικού συμβολαίου ο φόρος μειώνεται αναλογικά με τον αριθμό των ανήλικων μελών που καλύπτει. Το κόστος εκτιμάται σε 17 εκατ. ευρώ.

6) Διπλάσια μείωση ΕΝΦΙΑ (από 10% σε 20%) για κατοικίες φυσικών προσώπων, φορολογητέας αξίας έως 500.000 ευρώ, που είναι ασφαλισμένες για φυσικές καταστροφές (πυρκαγιά, σεισμό, πλημμύρα). Το κόστος εκτιμάται σε 18 εκατ. ευρώ.

7) Καταργείται το τέλος σταθερής τηλεφωνίας (5%) για συνδέσεις με οπτική ίνα (≥100 Μbps), με κόστος 24 εκατ. ευρώ.

8) Φοροαπαλλαγή οικειοθελών παροχών επιχειρήσεων για νέους γονείς (για επίδομα έως 5.000 ευρώ για κάθε τέκνο προσαυξανόμενο κατά 5.000 ευρώ για κάθε επιπλέον τέκνο και για παροχή έως 5.000 ευρώ ετησίως για την κάλυψη δαπάνης βρεφονηπιακών και παιδικών σταθμών), με κόστος 6 εκατ. ευρώ.

9) Φορολόγηση αμοιβής για εφημερίες ιατρών με συντελεστή 22%. Το μηναίο καθαρό όφελος μεσοσταθμικά για τους ιατρούς υπολογίζεται σε 150 ευρώ και σε πολλές περιπτώσεις ξεπερνάει τα 200 ευρώ. Το κόστος εκτιμάται σε 40 εκατ. ευρώ.

10) Παροχή κινήτρων για συγχωνεύσεις και εξαγορές επιχειρήσεων που αφορούν στη «μικρή» επιχειρηματικότητα, συνολικού κόστους 41 εκατ. ευρώ.

11) Μειώνονται οι φόροι χαρτοσήμου σε μια σειρά από συναλλαγές συνολικού δημοσιονομικού κόστους 32 εκατ. ευρώ.

12) Μονιμοποιείται η επιστροφή του ΕΦΚ στο αγροτικό πετρέλαιο με νέο σύστημα το οποίο βασίζεται στην πραγματική κατανάλωση, μέτρο συνολικού δημοσιονομικού κόστους 100 εκατ. ευρώ κατ’ έτος.

13) Απαλλάσσονται από ΦΠΑ οι νέες οικοδομές και για το 2025, με κόστος 18 εκατ. ευρώ.

14) Αναστέλλεται η επιβολή φόρου υπεραξίας από μεταβίβαση ακινήτων.

15) Μειώνεται κατά 50% το ελάχιστο ποσό καθαρού εισοδήματος από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας για ελεύθερους επαγγελματίες σε δημοτικές κοινότητες με πληθυσμό μικρότερο των 1.500 κατοίκων.

16) Παρέχονται εκπτώσεις από 2% – 4% για την καταβολή ολόκληρου του ποσού του φόρου εισοδήματος μέχρι την 31η Ιουλίου (4% έκπτωση για όποιον υποβάλλει φορολογική δήλωση από 15 Μαρτίου έως 30 Απριλίου, 3% από 1 Μαΐου έως 15 Ιουνίου και 2% από 16 Ιουνίου έως 15 Ιουλίου).

17) Τα φιλοδωρήματα που λαμβάνουν οι εργαζόμενοι στην εστίαση, στα κομμωτήρια, σε υπηρεσίες διανομής κτλ., με εφαρμογή από 1η Νοεμβρίου 2024, είναι αφορολόγητα μέχρι του ποσού των 300 ευρώ μηνιαίως και δεν υπόκεινται σε ασφαλιστικές εισφορές για ολόκληρο το ποσό.

18) Εφαρμόζονται όρια στις προμήθειες των τραπεζών για καθημερινές συναλλαγές με εφαρμογή εντός του Ιανουαρίου 2025. Έτσι θα υπάρχει μηδενική χρέωση για πληρωμή λογαριασμών και οφειλών προς το δημόσιο, ασφαλιστικά ταμεία, ΟΤΑ, εταιρίες ενέργειας, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών και ασφαλιστικές εταιρίες, μέσω web-banking και mobile-banking. Επιπλέον, μειώνονται 50% έως 80% οι χρεώσεις για αποστολή χρημάτων σε άλλη τράπεζα, ενώ η ανάληψη μετρητών σε δημοτικές ενότητες όπου υπάρχει ΑΤΜ μόνο ενός τραπεζικού ιδρύματος θα έχουν μηδενική χρέωση. Παράλληλα επεκτείνεται η μείωση κατά 50% των προμηθειών για αγορές από 10 ευρώ μέσω POS στη λεγόμενη «μικρή λιανική» στα 20 ευρώ, ενώ θα ισχύει μηδενική χρέωση για φόρτιση προπληρωμένων καρτών για ποσό φόρτισης έως 100 ευρώ.

Παράλληλα εντός του 2025 ενεργοποιούνται και 7 μέτρα ενίσχυσης των εισοδημάτων των πολιτών. Συγκεκριμένα:

1) Αυξάνονται οι συντάξεις κατά 2,4% με βάση τον ρυθμό μεταβολής του πληθωρισμού και του ΑΕΠ, με κόστος 398 εκατ. ευρώ.

2) Αυξάνονται οι αποδοχές των σπουδαστών στρατιωτικών σχολών: (α) από 165 ευρώ σε 609 ευρώ μηνιαίως των αποδοχών των σπουδαστών των Ανώτατων Στρατιωτικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και (β) από 125 ευρώ σε 249 ευρώ μηνιαίως των αποδοχών των σπουδαστών των Ανώτατων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών, με κόστος 14 εκατ. ευρώ.

3) Αυξάνεται το φοιτητικό στεγαστικό επίδομα για τα περιφερειακά Πανεπιστήμια κατά 500 ευρώ (από 1.500 ευρώ σε 2.000 ευρώ και σε 2.500 ευρώ σε περίπτωση συγκατοίκησης), με κόστος 15 εκατ. ευρώ.

4) Αυξάνεται η αποζημίωση για τη νυχτερινή απασχόληση του ένστολου προσωπικού (Ελληνική Αστυνομία – ΕΛΑΣ, Πυροσβεστικό Σώμα – ΠΣ, Λιμενικό Σώμα – Ελληνική Ακτοφυλακή – ΛΣ-ΕΛΑΚΤ, Ένοπλες Δυνάμεις), με κόστος 25 εκατ. ευρώ.

5) Από τον Απρίλιο αυξάνεται περαιτέρω ο κατώτατος μισθός, πλέον της αύξησής του κατά 6,4% (από 780 ευρώ σε 830 ευρώ) τον Απρίλιο 2024. Επισημαίνεται ότι η συνολική αύξηση του κατώτατου μισθού από το 2021 έως το 2024 ανήλθε σε 27,7%.

6) Επιπλέον, από τον Απρίλιο αυξάνονται οι βασικοί μισθοί όλων των δημοσίων υπαλλήλων ώστε ο εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να μην υπολείπεται του επιπέδου του κατώτατου μισθού του ιδιωτικού τομέα, με εκτιμώμενο κόστος για το 2025 τα 143 εκατ. ευρώ. Σημειώνεται ότι το 2024 ήταν η πρώτη φορά μετά από 14 έτη που αυξήθηκαν οι μισθοί του δημοσίου, ενώ στόχος είναι το 2027 ο κατώτατος και εισαγωγικός μισθός στο Δημόσιο να φτάσουν στα 950 ευρώ.

7) Από 1η Ιουλίου, ενισχύονται περαιτέρω τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας με την αναμόρφωση του επιδόματος ιδιαιτέρων συνθηκών εργασίας σε «επίδομα ιδιαίτερων συνθηκών εργασίας και επικινδυνότητας» και την προσαύξησή του κατά 100 ευρώ μηνιαίως, με εκτιμώμενο συνολικό κόστος 111 εκατ. ευρώ για το 2025 και 222 εκατ. ευρώ για το 2026. Αφορά 153.240 στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της ΕΛΑΣ, του Λιμενικού και της Πυροσβεστικής.

SOS για τις απάτες παραβίασης τραπεζικών λογαριασμών

0

Σε εγρήγορση καλούν τους συναλλασσόμενους οι τράπεζες μετά από περιστατικό «εισαγόμενης» απάτης στον Βόλο. Οργανωμένο κύκλωμα, από το εξωτερικό, εξαπάτησε επιχειρηματία, πείθοντάς τον να αλλάξει τους τραπεζικούς του κωδικούς, με αποτέλεσμα να χαθούν όλα τα χρήματά του.

Γυναίκα που μιλούσε ελληνικά του συστήθηκε ως υπάλληλος της τράπεζας και τον ενημέρωσε ότι παραβιάστηκε ο λογαριασμός του και ζήτησε να υπάρξει διαδικασία ασφάλειας με εισαγωγή νέων κωδικών. Η κλήση εμφανίζεται να πραγματοποιείται από τηλεφωνικό αριθμό που πραγματικά ανήκει στην τράπεζα και ο επιχειρηματίας, που συναλλάσσεται μαζί της, δεν σκέφθηκε ούτε στιγμή πως πρόκειται για απάτη.

Πρόκειται για τη νέα τεχνική απάτης που έχει κάνει την εμφάνιση της και στην Ελλάδα γνωστή ως «Caller ID spoofing».

Όπως κατ’ επανάληψη έχει αναφερθεί, παράλληλα με τη ραγδαία ανάπτυξη των e-συναλλαγών σε διεθνές και σε εγχώριο επίπεδο, διευρύνεται και το πεδίο δράσης των απατεώνων, οι οποίοι εξελίσσουν τις τεχνικές τους, και επικεντρώνονται στο πώς θα μπορέσουν να ξεγελάσουν και να εξαπατήσουν τους πολίτες παρά στο να επιδιώξουν να παραβιάσουν ή να «χακάρουν» κάποιο σύστημα μίας τράπεζας.

«Οι απάτες συνεχώς διευρύνονται και εξελίσσονται», σύμφωνα με συγκλίνουσες αναφορές τραπεζικών στελεχών στο ΑΠΕ/ΜΠΕ, εξηγώντας πως οι απατεώνες εξαπατούν ανυποψίαστους πολίτες είτε χειραγωγώντας τους, ώστε να κάνουν οι ίδιοι από μόνοι τους πληρωμές ή μεταφορές χρημάτων σε λογαριασμούς που διαχειρίζονται οι απατεώνες, είτε υποκλέπτοντας τους κωδικούς e-Banking τους, τα στοιχεία των πιστωτικών καρτών τους αλλά και τους Κωδικούς μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνουν εκείνη τη στιγμή και απαιτούνται για την έγκριση συναλλαγών.

Ειδικότερα, οι απατεώνες, προκειμένου να προσεγγίσουν τα υποψήφια θύματά τους, σε αναμονή και νέων θεσμικών ρυθμίσεων αξιοποιούν διάφορες τεχνολογικές δυνατότητες για δόλιο σκοπό όπως:

– Πλαστογραφούν το αναγνωριστικό του καλούντος αριθμού (callerID spoofing), το οποίο είναι τεχνικά δυνατόν ΧΩΡΙΣ να έχουν παραβιαστεί τα συστήματα της τράπεζας, ώστε να εμφανιστεί στο τηλέφωνο του θύματος ένας άλλος αριθμός τηλεφώνου (caller IDspoofing), όπως ο επίσημος αριθμός μίας τράπεζας.

Ο απατεώνας θα καλέσει ή θα στείλει μήνυμα, προσποιούμενος ότι είναι υπάλληλος της τράπεζας και για να ακούγεται ακόμη πιο πειστικός μπορεί να χρησιμοποιήσει το όνομα ενός ατόμου που εργάζεται πραγματικά σε τράπεζα.

Μπορεί, επίσης, να γνωρίζει κάποιες επιπλέον πληροφορίες, όπως τα πρώτα 4-6 ψηφία της κάρτας (τα οποία είναι κοινά αναγνωριστικά της τράπεζας) και να ισχυριστεί ότι πρόκειται να κλείσει το λογαριασμό ή να κλείσει την κάρτα λόγω απάτης.

Για τον περιορισμό του παράνομου Caller ID spoofing, αρκετές χώρες έχουν πρόσφατα θέσει σε ισχύ σχετικό νομοθετικό πλαίσιο στο οποίο επιβάλλουν στους παρόχους τηλεφωνίας να εφαρμόζουν διάφορα τεχνικά μέτρα για τον περιορισμό του φαινομένου (π.χ. ΗΠΑ, Γερμανία, Βέλγιο, Τσεχία, Ιρλανδία, Μάλτα, Σουηδία).

– Πλαστογραφούν τη φωνή ή την εικόνα/video ενός ατόμου, με τη χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης, για να αναπαράγουν τη φωνή ή την εικόνα του από video που αυτό έχει δημοσιεύσει στο διαδίκτυο (AIvoice cloning, AI video cloning, AI deepfake). Ο απατεώνας μπορεί στη συνέχεια να επικοινωνήσει (τηλεφωνική κλήση, τηλεδιάσκεψη, ανταλλαγή μηνυμάτων) με συναδέλφους, φίλους ή μέλη της οικογένειας του ατόμου και να χρησιμοποιήσει την κλωνοποιημένηφωνή ή/και εικόνα για να τους ξεγελάσει και να ζητήσει χρήματα.

Χαρακτηριστικές μορφές εξαπάτησης πολιτών

  • Ηλεκτρονικό «ψάρεμα» στοιχείων (κάρτας, κωδικών ηλεκτρονικής τραπεζικής, κ.λπ.), το γνωστό phishing, μέσω απατηλών μηνυμάτων email ή SMS ή άλλων εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων (π.χ. WhatsApp Messenger, Facebook Messenger).
  • Απόπειρες εξαπάτησης με πρόφαση την έγκριση κυβερνητικών επιδομάτων, όπου οι επιτήδειοι επικοινωνούν με ανυποψίαστους πολίτες, τηλεφωνικά ή μέσω emails, SMS ή άλλων εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων.
  • Απατηλές τηλεφωνικές κλήσεις με πρόφαση ότι είτε υπάρχει δήθεν τεχνικό πρόβλημα με το e-banking και τις κάρτες είτε ο υπολογιστής τους είναι μολυσμένος με ιούς. Οι κλήσεις γίνονται από άγνωστους οι οποίοι υποδύονται είτε τους τεχνικούς από την ίδια την τράπεζα είτε τους τεχνικούς από μεγάλη εταιρεία πληροφορικής.
  • Επενδυτικές απάτες όπου άγνωστοι προσεγγίζουν τα θύματά τους είτε μέσω τηλεφώνου είτε μέσω email είτε μέσω αναρτήσεων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, υποδυόμενοι ότι εργάζονται σε δήθεν μεγάλες επενδυτικές εταιρείες του εξωτερικού και τους υπόσχονται υψηλές αποδόσεις επενδύοντας χρήματα μέσω εικονικών (ψεύτικων) επενδυτικών πλατφορμών στο Διαδίκτυο.
  • Απατηλές εντολές πληρωμής μέσω email αλλά και μέσω εφαρμογών ανταλλαγής μηνυμάτων όπου οι απατεώνες προσπαθούν να χειραγωγήσουν επαγγελματίες ή εμπόρους που συναλλάσσονται με επιχειρήσεις, είτε ως προμηθευτές είτε ως πελάτε, για να μεταφέρουν χρήματα σε απατηλούς τραπεζικούς λογαριασμούς.
  • Εξαπάτηση για διαμεσολάβηση στη μεταφορά παράνομου χρήματος, όπου οι απατεώνες προσπαθούν να πείσουν ανυποψίαστους πολίτες να μεσολαβήσουν στη ηλεκτρονική μεταφορά χρημάτων προσφέροντας ως αμοιβή ένα ποσοστό των χρημάτων.
  • Εξαπάτηση μέσω αγγελιών στο διαδίκτυο για δήθεν πώληση αυτοκινήτων, κινητών τηλεφώνων ή άλλων προϊόντων με στόχο τα θύματά τους να αποστείλουν προκαταβολές ή ολόκληρο το ποσό, χωρίς όμως ποτέ μετά να παραλάβουν αυτό που αγόρασαν.

Τι πρέπει να κάνουν οι πολίτες

Σύμφωνα με πάγιες και διαχρονικές συστάσεις τραπεζών Οι πολίτες θα πρέπει:

  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με τηλεφωνικές κλήσεις και μηνύματα που τους ενημερώνουν για δήθεν προβλήματα με λογαριασμούς, κάρτες ή το e-Banking τους.
  • Εάν υποψιάζονται ότι υπάρχει κάποιο ζήτημα με λογαριασμούς ή κάρτες τους, να μεταβαίνουν οι ίδιοι απευθείας στο e-Banking ή το m-Banking.
  • Να τερματίζουν αμέσως την κλήση ή όποια άλλη επικοινωνία και να καλούν οι ίδιοι τον αριθμό εξυπηρέτησης πελατών της τράπεζάς τους.
  • Όταν τους επικοινωνούν, να μην αποκαλύπτουν ποτέ κωδικούς ή προσωπικά και οικονομικά στοιχεία τους, ακόμη και με πρόφαση ότι έτσι θα τους καταθέσουν χρήματα.
  • Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί με διαφημίσεις στο διαδίκτυο και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης που υπόσχονται υψηλές αποδόσεις.
  • Να ενεργοποιήσουν τις υπηρεσίες ειδοποιήσεων για να ενημερώνονται μόλις έχει πραγματοποιηθεί μια συναλλαγή σε λογαριασμό ή την κάρτα τους.

Οι πολίτες θα πρέπει ΠΑΝΤΑ να θυμούνται ότι οι τράπεζες δεν θα καλέσουν ούτε θα αποστείλουν μήνυμα (π.χ. email, SMS) για να:

  • Σας ζητήσουν να αποκαλύψετε τα προσωπικά στοιχεία σας, όπως στοιχεία λογαριασμών και καρτών, κωδικούς ΑΤΜ και κωδικούς εισόδου στις υπηρεσίες e-Banking, Mobile Banking.
  • Σας ενημερώσουν ότι έχει κλειδωθεί ή έχει κάποιο πρόβλημα ο λογαριασμός ή κάρτα σας και ταυτόχρονα να σας οδηγήσουν σε ιστοσελίδα για να συμπληρώσετε κωδικούς σύνδεσης για το e-Banking, στοιχεία κάρτας σας ή Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) ώστε να επιλυθεί το δήθεν πρόβλημα.
  • Στις συχνότερες μορφές απάτης έχουν αναφερθεί επίσης στο πρόσφατο παρελθόν τόσο η ΕΕΤ όσο και η ΤτΕ.Η τελευταία καμπάνια της ΕΕΤ αποτέλεσε συνέχεια της προηγούμενης αντίστοιχης πρωτοβουλίας «Μία παύση αρκεί» που στόχευε στην ενημέρωση του συνόλου του πληθυσμού και ολοκληρώθηκε τον Φεβρουαρίου 2024.

    Στο ίδιο πλαίσιο και η πρόσφατη ενημερωτική εκστρατεία της Τράπεζας της Ελλάδος με θέμα τις ασφαλείς πληρωμές και την προστασία από τις ηλεκτρονικές απάτες.

    Οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται αναλυτικά για τα διάφορα είδη ηλεκτρονικής απάτης από την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και της Τράπεζας της Ελλάδος.

HOWDEN: Η τροχιά της αντασφαλιστικής αγοράς το 2025

0

Αξιοσημείωτη ευελιξία παρουσίασαν οι ανανεώσεις των αντασφαλιστικών συμβάσεων προχτές 1η Ιανουαρίου του 2025 σύμφωνα με την HOWDEN αντανακλώντας μία σημαντική επάρκεια στις τιμές, αλλά και την πρόθεση των αντασφαλιστών να αναπτυχθούν.  Εξαιρουμένων των ασφαλίσεων για πιστώσεις σχεδόν σε όλους τους τομείς ασφάλισης σημειώθηκε πτώση στις τιμές των αντασφαλίστρων.

Σε ανάλυση της, η HOWDEN εξηγεί ότι τους τελευταίους 12 μήνες, η προσφορά έχει αυξηθεί και όροι των συμβολαίων είναι ευνοϊκότεροι τόσο για τις αγορές των εμπορικών ασφαλίσεων, όσο και για τις άλλες αγορές.

Η δυναμική αυτή που χαρακτηρίζει την αγορά αναφέρει η HOWDEN διαδραμάτισε καθοριστικό ρόλο στην διαμόρφωση των αντασφαλιστικών συμβάσεων την 1η Ιανουαρίου 2025, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό που είχε ως αποτέλεσμα να προσαρμοστούν και να σταθμιστούν τα αντασφάλιστρα ανά τον κίνδυνο που γράφεται σε πολλούς τομείς.

Μεταβλητότητα στις αγορές και νέοι κίνδυνοι

Η HOWDEN εκτιμά ότι η αυξημένη  ζήτηση για ανταστφάλιση προήλθε από την μεταβλητότητα που παρατηρείται στις αγορές, αλλά και την έκθεση επιχειρήσεων σε διαφορετικές και άγνωστες μορφές κινδύνου. Η ζήτηση ήταν αυξημένη τόσο απέναντι στις παραδοσιακές αντασφαλίσεις όσο και τα επενδυτικά κεφάλαια με την προσφορά και των δύο να είναι επαρκής.

Παρά τις απώλειες που καταγράφηκαν από τα συμβάντα των φυσικών καταστροφών το 2024 από τους τυφώνες Helene και Milton, οι ευνοϊκές συνθήκες της αγοράς επέτρεψαν στους ασφαλιστές να αντιμετωπίσουν επαρκώς τα προβλήματα και να μειώσουν τις τιμές των αντασφαλίστρων στον κλάδο Περιουσίας και Φυσικών Καταστροφών.

Μειώσεις στις τιμές, διαφορετικό το στάτους των ΗΠΑ

Σύμφωνα με την Μεσιτική, παγκοσμίως,  τα αντασφάλιστρα προσαρμοσμένα σε κινδύνους καταστροφών στον κλάδο περιουσίας μειώθηκαν  κατά 8%. Πτώση στις τιμές των αντασφαλίστρων 7,5%-15% σημειώθηκε και στις ΗΠΑ. Στην Ευρώπη, τα προγράμματα lossfree  σημείωσαν μειώσεις από  3%-15%, ενώ στις περιοχές που υπήρξαν απώλειες, σημειώθηκαν αυξήσεις τιμών.

Στις ΗΠΑ η διαμόρφωση των αντασφαλίστρων απορρέει από τους κινδύνους των δικαστικών διαφορών, από τις τάσεις του κόστους των ζημιών, την πορεία που διαγράφουν τα χαρτοφυλάκια ζημιών, τις αλλαγές των τιμών, και το ύψος των αποθεματικών κεφαλαίων. Οι υπόλοιπες ανανεώσεις των αντασφαλιστικών συμβάσεων επωφελήθηκαν από την υπερπροσφορά κεφαλαίων και τα ισχυρά θεμελιώδη των επιχειρήσεων που επέτρεψαν τις μειώσεις.

 Αντίθετα, η αγορά εμπορικών πιστώσεων και πολιτικών κινδύνων συνέχισε να αντιμετωπίζει περιορισμούς στο capacity, με τις ανανεώσεις να βλέπουν μόνο μέτριες αλλαγές στην τιμολόγηση και στους όρους τόσο στα προγράμματα υπέρβασης ζημιών (excess of loss) όσο και στα προγράμματα κατ’ αναλογία (pro rata).

Το SOS του 2025 για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τη διαδικασία έκπτωσης ΕΝΦΙΑ

0
ΕΑΕΕ logo

Η ΕΑΕΕ ενημερώνει εκτάκτως τα μέλη της, καθώς σύμφωνα με την απόφαση Α.1185/2024 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 7081/23.12.2024 από την ΑΑΔΕ, σημειώνονται οι ακόλουθες αλλαγές που αφορούν στις υποχρεώσεις των ασφαλιστικών εταιρειών για τη διαβίβαση στοιχείων ασφαλιστηρίων συμβολαίων:

1. Νέο πεδίο προαιρετικής συμπλήρωσης:

• Προστίθεται το πεδίο η) «Μοναδικός αριθμός εγγραφής ασφαλιστηρίου προηγούμενου έτους».

2. Καταληκτική ημερομηνία υποβολής δεδομένων:

• Η συχνότητα διαβίβασης των στοιχείων παραμένει ετήσια.
• Νέα καταληκτική ημερομηνία ορίζεται η 10η Ιανουαρίου του επόμενου έτους του έτους αναφοράς.

Η παρούσα απόφαση αποσκοπεί στην ομαλή και έγκαιρη ολοκλήρωση της εκκαθάρισης του ΕΝΦΙΑ.

ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

2025 – 237719 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο)

2025 – 237719 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο) 2

2025 – 237719 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο) 3

2025 – 237719 – Εγκύκλιοι (μεταφερόμενο) 4

Feel the Love! Το νήμα της αγάπης έχει το χρώμα της Generali

0

Η Generali, με βαθιά πίστη στην αξία της προσφοράς και της ανθρώπινης σύνδεσης, συνεχίζει με συνέπεια να αναδεικνύει την πιο ζεστή και ανθρώπινη πτυχή της μέσα από την εθελοντική πρωτοβουλία Feel the Love! Με αφετηρία τη συμμετοχή των εθελοντών της, των Lion Hearts, στο Bazaar για τη στήριξη του Εργαστηρίου Λίλιαν Βουδούρη, η Generali άνοιξε φέτος την αυλαία των δράσεών της νωρίς, θέτοντας στο επίκεντρο την προσφορά προς τους συνανθρώπους μας που έχουν ανάγκη.

Η συνέχεια δόθηκε με επισκέψεις στους οργανισμούς ΕΛΕΠΑΠ, Χαμόγελο του Παιδιού και στις Στέγες Υποβοηθούμενης Διαβίωσης στο Εργαστήρι Λίλιαν Βουδούρη, όπου οι εθελοντές της Generali είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά το σπουδαίο έργο που επιτελείται καθημερινά. Κατά τη διάρκεια των ημερών αυτών συμμετείχαν σε δημιουργικά εργαστήρια για την οικονομική στήριξή των φορέων, συνάντησαν τους ωφελούμενούς τους και μοιράστηκαν μαζί τους στιγμές γεμάτες νόημα, ανθρωπιά και δύναμη. «Οι σχέσεις αυτές ξεκινούν από την καρδιά μας», δήλωσε χαρακτηριστικά η κα Μαρία Λαμπροπούλου, Chief Marketing & Communications Officer της Generali, υπογραμμίζοντας τη σημασία της ανθρώπινης σύνδεσης που αποτελεί τον πυρήνα της πρωτοβουλίας.

Η φετινή «διαδρομή» του Feel the Love! κορυφώθηκε με το εορταστικό Bazaar των τριών οργανισμών στα στολισμένα γραφεία της Generali, προσφέροντας στους ανθρώπους της Εταιρείας την ευκαιρία να στηρίξουν τους φορείς μέσω της αγοράς χειροποίητων προϊόντων. Ταυτόχρονα, καθ’ όλη τη διάρκεια των εορτών, οι εργαζόμενοι της Generali είχαν τη δυνατότητα να απολαύσουν  τα παραδοσιακά κεράσματα που δημιούργησαν οι ωφελούμενοι από το Εργαστήρι Λίλιαν Βουδούρη, αλλά και τη Χριστουγεννιάτικη Σοκολάτα της Μέριμνας, ένα ακόμα μικρό σύμβολο αγάπης και αλληλεγγύης προς έναν οργανισμό με σπουδαίο έργο.

Ο εθελοντισμός αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας της Generali και συνδέεται άμεσα με την παγκόσμια πρωτοβουλία Human Safety Net του Ομίλου. Στο πλαίσιο αυτό, η Eταιρεία επιλέγει τους οργανισμούς με γνώμονα τη συνέπεια, την αξιοπιστία και την ουσιαστική κοινωνική επιρροή τους. Η στενή, ανθρώπινη σύνδεση με τους οργανισμούς αποτελεί τον καταλύτη για την επιτυχία αυτών των δράσεων, ενισχύοντας διαχρονικά την αφοσίωση της Generali στην κοινωνική ευθύνη.

Σύμφωνα με την κ. Λαμπροπούλου, η συμμετοχή σε αυτές στις δράσεις του Feel the Love! «αποτελεί μια πολύτιμη ευκαιρία να αναδείξουμε, πρώτα απ’ όλα, το εξαιρετικό έργο που επιτελούν οι οργανισμοί με τους οποίους συνεργαζόμαστε. Παράλληλα, μέσα από την ενεργή συμμετοχή μας και την υποστήριξη των ανθρώπων μας, ενισχύουμε ουσιαστικά αυτές τις προσπάθειες, επαληθεύοντας τις αξίες μας και την ταυτότητά μας ως οργανισμός. Άλλωστε ο ασφαλιστικός κλάδος είναι βαθιά ανθρώπινος και στόχος μας μέσα από τις ενέργειες αυτές είναι η δημιουργία και η ενδυνάμωση ενός δικτύου ανθρώπων και οργανισμών που λειτουργούν προστατευτικά και αποτελεσματικά για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Με τις δράσεις, σφυρηλατούμε σχέσεις που έχουν τη δύναμη να αλλάξουν τα δεδομένα, να φέρουν ουσιαστική αλλαγή και να στηρίξουν όσους μας χρειάζονται περισσότερο».

Η Generali δεσμεύεται να συνεχίσει να στηρίζει με συνέπεια πρωτοβουλίες που προάγουν την αλληλεγγύη, την κοινωνική προσφορά και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, γιατί η πραγματική αγάπη οφείλει να είναι παρούσα. 

εικόνες του φωτογράφου κ. Ιάκωβου Διζικιρίκη

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Κυβερνητική παρέμβαση για το θέμα του ύψους των ασφαλίστρων

0

“Η ασφαλιστική αγορά είναι από τους πλέον βασικούς παράγοντες που μπορεί να βασιστεί για ανάπτυξη η ελληνική οικονομία, κάτι που μπορεί να έχει ευεργετικά αποτελέσματα και για την κοινωνία.

Αυτό δε σημαίνει όμως ότι δεν υπάρχουν προβλήματα, τα οποία μάλιστα πρέπει να επιλυθούν άμεσα. Ένα από αυτά είναι και το ύψος των ασφαλίστρων για νοσηλεία σε ιδιωτικά νοσοκομεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα τελευταία χρόνια έχουν σημειώσει αύξηση πάνω από το 50%, κάτι που επηρεάζει δυσμενώς ένα μεγάλο κομμάτι της αγοράς.

Θα εστιάσω σε τρεις άξονες που εκτιμώ ότι πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή, καθώς αν δεν γίνουν οι κατάλληλες κινήσεις από την πολιτεία, τότε μπορεί να έχουμε δυσάρεστες εξελίξεις για όλο τον κλάδο και κυρίως να δούμε να κλονίζεται η εμπιστοσύνη των πολιτών απέναντι στις ασφαλιστικές εταιρείες.

Το πρώτο που πρέπει να τονισθεί είναι το γεγονός ότι υπάρχουν εταιρείες που θέλουν να απαλλαγούν από παλαιά συμβόλαια που σαφώς παρείχαν μεγαλύτερη ασφάλεια στους ασφαλισμένους. Πρόκειται κυρίως για ισόβια και απεριόριστα. Η τακτική κάποιων εταιρειών που μέσω και των μεγάλων αυξήσεων επιδιώκουν τη λύση αυτών των συμβολαίων θίγει τον θεσμό ενώ παράλληλα κάνει τους ασφαλισμένους να αισθάνονται εξαπατημένοι. Γεγονός που σίγουρα θα έχει επιπτώσεις στην ίδια την αγορά.

Εκτιμούμε ότι σε κάποιες περιπτώσεις εφαρμόζονται πρακτικές ολιγοπωλίου στο χώρο της ιδιωτικής υγείας, ειδικά από 2-3 μεγάλα ιδιωτικά νοσοκομεία, με αποτέλεσμα τα νοσήλια να είναι αυτή τη στιγμή από τα υψηλότερα της Ευρώπης. Επιβάλλεται λοιπόν να υπάρξει ένας τιμοκατάλογος που θα βάζει μία τάξη και θα δίνει τη δυνατότητα στον ασφαλισμένο να γνωρίζει με ακρίβεια για τι ακριβώς καλύπτεται και για τι χρεώνεται. Αυτός είναι ο δεύτερος άξονας.

Ο τρίτος σχετίζεται με τους νόμους που ισχύουν. Ο ίδιος νόμος όμως δίνει τη δυνατότητα και για περαιτέρω αυξήσεις αν οι εταιρείες έχουν υψηλότερες αποζημιώσεις. Διαπιστώνουμε δηλαδή ότι κάτι δεν λειτουργεί καλά στο θέμα του νομοθετικού έργου, καθώς υπάρχουν κάποια κενά. Η λύση εδώ είναι να λαμβάνει η πολιτεία υπόψη τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Αρχής για τις αυξήσεις, κάτι που άλλωστε κάνει για άλλες αποφάσεις της.

Είναι σημαντικό η κυβέρνηση να καταλάβει ότι αν δεν προχωρήσει άμεσα σε παρεμβάσεις, αυτό μπορεί να εντείνει το κλίμα καχυποψίας των ασφαλισμένων ενώ παράλληλα θα οδηγήσει έναν μεγάλο αριθμό πολιτών από την ιδιωτική στη δημόσια υγεία, κάτι που θα επιβαρύνει πολύ περισσότερο το ήδη καταπονημένο ΕΣΥ. Αν η κατάσταση παραμείνει ως έχει, θα πληρώσουν μεγάλο τίμημα και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές λόγω της απώλειας παλαιών συμβολαίων αλλά και της δυσκολίας που θα έχουν να προσεγγίσουν νέους ασφαλισμένους.

Αυτό που ζητάμε ως Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών είναι να αναληφθούν άμεσα οι αναγκαίες δράσεις από την κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του προβλήματος ενώ υπενθυμίζουμε ότι έχουμε καταθέσει πρόταση για κατάργηση του φόρου ασφαλίστρου για ασφαλισμένους άνω των 60 ετών.

Ήδη δεκάδες χιλιάδες ασφαλισμένοι έχουν ακυρώσει τα συμβόλαια τους τα τελευταία 3 χρόνια, οπότε απαιτείται η όσο το δυνατόν ταχύτερη κυβερνητική παρέμβαση για μπει ένα «φρένο» στο φαινόμενο αλλά και για να μην ενταθεί η αναστάτωση στην ασφαλιστική αγορά που θα φέρει σε δυσκολότερη θέση τους ασφαλισμένους και τους επαγγελματίες του κλάδου.”

Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α.

Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. & Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Γιάννης Χατζηθεοδοσίου

Oι μεγάλες ζημιές στο αυτοκίνητο οδηγούν σε αυξήσεις στα ασφάλιστρα

0

Το 2024 ο κλάδος αυτοκινήτου συνέχισε την ζημιογόνα του πορεία σε όρους τεχνικών αποτελεσμάτων για πολλές ασφαλιστικές. Οι ζημιές της περυσινής χρονιάς (2024) για τον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου θα κινηθούν σε επίπεδα ρεκόρ. Οι βασικοί λόγοι είναι αφ’ ενός η αύξηση των αυτοκινήτων στους δρόμους και η εκτίναξη των τροχαίων αλλά και η μεγάλη αύξηση στις ανθρώπινες απώλειες που πέρα από το ανθρωπιστικό σκέλος και την τραγωδία , επιφέρει απρόσμενα αρνητικά αποτελέσματα για τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις

Για τον κλάδο, οι επιλογές είναι μικρές. Ελάχιστες εταιρείες έχουν οικονομικά περιθώρια για να συνεχίσουν την υποτιμητική πολιτική στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Και αυτές που έχουν δεν θα το πράξουν σύμφωνα με πληροφορίες του IW. Αν το 2022-2023 είχαμε μεγάλες εισόδους νέων οχημάτων στους δρόμους, το 2024 οι πωλήσεις μειώθηκαν (ειδικά στο β’ εξάμηνο) με αποτέλεσμα να μειωθεί και η νέα παραγωγή. Ταυτόχρονα αυξήθηκαν οι ζημιές σε επίπεδα ρεκόρ δεκαετιών για το αυτοκίνητο και αυτό ήταν το πλέον ανησυχητικό. Εάν ο αριθμός των ζημιών συνδυαστεί με την εκ νέου αύξηση της τιμής των ανταλλακτικών και την αύξηση του κόστους αποκατάστασης των οχημάτων τότε ας μην εκπλαγούμε από την εικόνα των τεχνικών αποτελεσμάτων στον κλάδο. Ήδη οι περισσότερες ασφαλιστικές προγραμματίζουν αυξήσεις της τάξης άνω του 5% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου μέσα στο α’ τρίμηνο 2023 ενώ εάν κριθεί απαραίτητο θα υπάρξουν και άλλες αυξήσεις στο επόμενο διάστημα.

Η ανησυχητική αύξηση ζημιών στην ελληνική περιφέρεια

Μέχρι πρόσφατα, οι εταιρείες εστίαζαν σε προσφορές χαμηλών ασφαλίστρων σε περιοχές και νομούς που βάσει των στατιστικών τους είχαν τα μικρότερα και τα λιγότερα ατυχήματα. Επίσης και σε κλάδους επαγγελματιών (πχ στρατιωτικούς, αστυνομικούς, εκπαιδευτικούς) που κινούνταν στις περιοχές αυτές της ελληνικής περιφέρειας. Όπως φαίνεται όμως, το 2024, οι ζημιές στο αυτοκίνητο εκτοξεύθηκαν και σ’ αυτές τις περιοχές αλλά και σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, με αποτέλεσμα το πρόβλημα των ζημιών να μην είναι πρόβλημα μόνο των μεγάλων αστικών κέντρων αλλά και των περιφερειακών. Για παράδειγμα στην Κρήτη , όπου είναι μία ιδιάζουσα και ανησυχητική περίπτωση για τα τροχαία, οι ζημιές στο Ρέθυμνο και στο Λασίθι αυξήθηκαν πολύ περισσότερο (ποσοστιαία μεταβολή) απ’ ότι αυξήθηκαν στον νομό Ηρακλείου που είναι ο μεγαλύτερος πληθυσμιακά νομός της Κρήτης. Το ίδιο ισχύει και για τους παραμεθόριους νομούς στην ακριτική Θράκη (είχαν το μικρότερο loss ratio πανελλαδικά, λόγω χαμηλής κυκλοφορίας) αλλά και στην Ήπειρο.

Αυτές οι εξελίξεις αναμένεται να οδηγήσουν σε αλλαγές και στον τρόπο αξιολόγησης των προσφορών ασφαλίστρων αλλά και στον σχεδιασμό marketing. Ενδεχομένως στην πιο δύσκολη θέση θα βρεθούν οι διαμεσολαβητές στις περιοχές που καταγράφουν μεγάλες αυξήσεις τροχαίων αφού εάν αλλάξουν οι τιμολογήσεις θα πρέπει να υπερασπιστούν τους πελάτες τους έναντι του ανταγωνισμού των άλλων εταιρειών.

Τα αποτελέσματα των εκλογών του Πανελλήνιου Συνδέσμου Ασφαλιστικών Συμβούλων

0

 

Ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Συμβούλων ανακοινώνει τα αποτελέσματα των εκλογών που διεξήχθησαν 18η  Δεκεμβρίου 2024 για την ανάδειξη νέου Διοικητικού Συμβουλίου και Εξελεγκτικής Επιτροπής.

Διοικητικό Συμβούλιο

Στο Διοικητικό Συμβούλιο εκλέγονται οι εξής:

Μαρκουίζος Κάρολος

Στασινόπουλος Ιωάννης

Λάμπρος Αποστολιώτης

Τσαουσίδης Παντελής

Μουτάφης Θεόδωρος

Κωστολιάς Νικόλαος

Liosi Vera

Αναπληρωματικά μέλη:

Σαμωνάς Αντώνης

Αδάμ Κωνσταντίνος

Καλαμπάκας Ιωάννης

Συγχαίρουμε θερμά τους εκλεγέντες και τους ευχόμαστε καλή επιτυχία στο έργο τους.

Η νέα σύσταση του Διοικητικού Συμβουλίου έχει ως εξής:

Πρόεδρος Λάμπρος Αποστολιώτης

Γενικός Γραμματέας Ιωάννης Στασινόπουλος 

Ταμίας Μαρκουίζος Κάρολος

Αντιπρόεδρος Α’ Vera Liosi

Αντιπρόεδρος Β’ Κωστολιάς Νικόλαος

Μέλος Θεόδωρος Μουτάφης

Μέλος Παντελής Τσαουσίδης 

Εξελεγκτική Επιτροπή

Για την Εξελεγκτική Επιτροπή εκλέγονται οι παρακάτω τρεις υποψήφιοι:

Νερούτσου Μαρία

Κεχαγιάογλου Νικόλαος

Συμπεράς Παύλος

Η νέα διοίκηση του Συνδέσμου αναλαμβάνει με υπευθυνότητα και όραμα την ενίσχυση του κλάδου και τη στήριξη των ασφαλιστικών συμβούλων σε όλη τη χώρα. Ο  ΠΣΑΣ θα είναι αρωγός και σύμβουλος σε όλα τα προβλήματα του κλάδου και των συναδέλφων.

Αναμένεται η ενεργή συμμετοχή των μελών για την ανάδειξη όλων των θεμάτων που απασχολούν τον κλάδο!