back to top
10 C
Athens
Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου 2025

Η πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής, αλλαγή σελίδας στην ασφαλιστική αγορά

του Νίκου Σακελλαρίου

H επικείμενη πώληση της Εθνικής Ασφαλιστικής  είναι- και δικαίως- η κουβέντα που κυριαρχεί στην ασφαλιστική αγορά.  Η «αλλαγή σημαίας» στη ναυαρχίδα του ασφαλιστικού στόλου θα σημάνει αλλαγή σε πάρα πολλούς τομείς.  Για χρόνια η Εθνική Ασφαλιστική καθόριζε τον τιμολογιακό ανταγωνισμό αλλά και τα δίκτυα πωλήσεων. Τα τελευταία χρόνια η παρεμβατική της ισχύ έχει περιοριστεί εξαιτίας της ελληνικής κρίσης και της παρουσίας ξένων πολυεθνικών.

- Advertisement -

Η προιόντική αντεπίθεση που έκανε τα δύο τελευταία χρόνια με τα προιόντα της σε Υγεία και Συντάξεις δημιούργησε νέο ωφέλιμο ανταγωνισμό στους κλάδους  ενώ και η πολιτική προμηθειών της είναι σημείο αναφοράς στους διαμεσολαβούντες.  Το γεγονός ότι η Εθνική Ασφαλιστική είχε αυξήσεις αρκετές ποσοστιαίες μονάδες τις προμήθειες προς τους συνεργάτες της τα τελευταία χρόνια (εγκαταλείποντας μία παλαιότερη πολιτική λιτότητας) οδήγησε και τους ανταγωνιστές της  σε αντίστοιχες αυξήσεις  επειδή θέλησαν να κρατήσουν ζωντανά τα δίκτυα , ιδιαίτερα στην περιφέρεια.  Το γεγονός ότι η ΕΤΕ επλήγη και αυτή όπως όλες οι τράπεζες από την ελληνική κρίση και χρειάστηκε δύο ανακεφαλαιοποιήσεις μέσα σε 3 χρόνια (2012-2015)  δεν μπορούσε να μην επηρεάσει την Εθνική Ασφαλιστική.  Τα περιθώρια συνδιαμόρφωσης των στρατηγικών τράπεζας-ασφαλιστικής είχαν μικρύνει ενώ είχε μειωθεί και η δυναμική του Bancassurance. To μεγαλύτερο βάρος έπεσε στο agency και στους διαμεσολαβούντες και μάλλον κατάφερε να τους έχει όλους ευχαριστημένους ενώ ανέβασε και τους δείκτες παραγωγικότητας και κερδοφορίας.  Από εδώ και πέρα, ουδείς γνωρίζει την πολιτική που θα ακολουθήσουν οι νέοι ιδιοκτήτες. Μπορεί να είναι πολιτική έμφασης στις διαδικτυακές πωλήσεις, μπορεί να περιοριστούν οι προμήθειες αλλά μπορεί και να ανοίξει και άλλες αγορές στο εξωτερικό.

Η Εθνική Ασφαλιστική αποτελούσε  για 140 περίπου χρόνια το έμβλημα της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς με παρουσία σε κάθε «εθνική υπόθεση». Παρούσα στους αγώνες του Έθνους με θυσίες προσωπικού στα πεδία των μαχών,  με φιλανθρωπικές δραστηριότητες και συσσίτια στην Κατοχή έβγαλε μπροστά την ελληνική ασφαλιστική αγορά και κράτησε τη σημαία όσο πιο ψηλά μπορούσε.  Το ίδιο θα κάνει και στα επόμενα χρόνια αλλά με διαφορετικούς τρόπους. Σε τελική ανάλυση , πατρίδα είναι οι άνθρωποι και εταιρείες είναι οι εργαζόμενοί τους.   Και οι εργαζόμενοι της Εθνικής Ασφαλιστικής μπορούν  να την κρατήσουν ψηλά όποιος και εάν είναι ο μέτοχος.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Χ. Φυτέα: Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν αντικαθίσταται από τεχνολογία

Η πρόσφατη παρέμβαση της Χριστίνας Φυτέα στην τηλεόραση του OPEN έβγαλε ξεκάθαρη είδηση...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Ποιο ήταν το συμβατικό περιθώριο κέρδους των ασφαλιστικών το 2024, ποιος κλάδος πιέζεται

Αυξημένα συμβατικά επίπεδα περιθωρίου κέρδους, πτώση δείκτη κάλυψης Φερεγγυότητας εντοπίζει μεταξύ άλλων η Ετήσια Έκθεση της KPMG

Generali Hellas και Ευρωκλινική: Η αξία της συνένωσης

Οι δύο οργανισμοί μαζί μπορούν να προσφέρουν πολύ περισσότερα, ανοίγοντας τον δρόμο για ένα νέο μοντέλο ολοκληρωμένης φροντίδας

Οδική βοήθεια: Υπόσχεση ή πρόκληση;

Αν και η οδική βοήθεια στην Ελλάδα παραμένει πολύτιμη, η αξία της στην πράξη δοκιμάζεται από πολλούς παράγοντες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκλογές της ΕΣΑΠΕ: Με συμμετοχή και καθαρή εντολή για τη συνέχεια

Το νέο ΔΣ καλείται να χαράξει το πλάνο της επόμενης περιόδου, σε μια εποχή θεσμικών και λειτουργικών αλλαγών

Τοπική Αυτοδιοίκηση: Στρατηγική, πόροι και διακυβέρνηση για αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης

Ο Δήμαρχος Θεσ/κης Στ. Αγγελούδης και οι Περιφερειάρχες Πελ/σου Δ. Πτωχός και Δ. Μακεδονίας Γ. Αμανατίδης στο Συνέδριο «Redefining the Future Horizons»

Η Syndea Insurance υπενθυμίζει: «Στις γιορτές, προσοχή στους δρόμους και… κόκκινο μόνο στη χαρά!»

Σε μια περίοδο όπου τα τροχαία ατυχήματα παρουσιάζουν παραδοσιακά αύξηση, η εταιρεία επενδύει σε μήνυμα πρόληψης και υπευθυνότητας

Τα Coffee Business Awards 2025 έρχονται στις 17 Δεκεμβρίου

Η κορυφαία διοργάνωση για τον κλάδο της καφεστίασης επιστρέφει για 7η χρονιά, με ανανεωμένο concept - Βίντεο και πληροφορίες συμμετοχής

Διευθυντής Marketing-Εταιρικής Επικοινωνίας και Head of Product Management στην Τειρεσίας αναλαμβάνει ο Γιάννης Σηφάκης

Ο κ. Σηφάκης έχει εργαστεί σε διοικητικές θέσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, σε εταιρείες όπως η ING και η Εθνική Ασφαλιστική