της Ελενας Ερμείδου
Με τις αποδόσεις επί των επενδύσεων να βρίσκονται στο ναδίρ λόγω των χαμηλών επιτοκίων που επικρατούν τα τελευταία χρόνια, η ΑΧΑ, η μεγαλύτερη ασφαλιστική στην Γαλλία στρέφεται προς τις αναδυόμενες περιοχές της Ασίας με στόχο να αυξήσει την πελατεία της και να ενισχύσει την κερδοφορία της. Το κλειδί της επιτυχίας της, η σύναψη συνεργασιών με τοπικές επιχειρήσεις στην περιοχή.
«Εξαιρουμένη της Ιαπωνίας, η Ασία, πρόκειται για μία διαφορετική αγορά με διαφορετική δυναμική» δηλώνει ο Jean-Louis Laurent Josi, CEO της μονάδας του ομίλου στην Ασία. Η ΑΧΑ, επισημαίνει αύξησε τα κέρδη στην περιοχή κατά μέσο όρο 17% τα τελευταία χρόνια. Αντίθετα στον υπόλοιπο κόσμο η αύξηση ήταν μονοψήφια και συγκεκριμένα 6% με 7%.
Σύμφωνα πάντως με την εταιρεία συμβούλων Bain & Co η σύναψη συνεργασιών με τοπικές επιχειρήσεις δεν εγγυώνται πάντα επιτυχία.
Πρόκληση αποτελεί η συγκρότηση κοινοπραξιών με διεθνείς παίκτες στην ασφαλιστική αγορά οι οποίοι δεν έχουν υπό την κατοχή τους το 100% των περιουσιακών στοιχείων, είτε γιατί δεν τους δίδεται η έγκριση είτε γιατί δεν το επιθυμούν, με αποτέλεσμα κάποια από τα σχέδια να «σκοντάφτουν».
Πολλές φορές σημειώνει η Bain & Co οι έδρες των εταιρειών συνθέτουν σχέδια αισιόδοξα και πολλές φορές οι προσδοκίες τους δεν έχουν αντίκρισμα, τονίζοντας ότι οι διεθνείς παίκτες στην ασφαλιστική αγορά συγκροτούν κοινοπραξίες χωρίς πρωτίστως να έχουν χτίσει μία ισχυρή θέση. Η ίδια η εταιρεία αναφέρει πως «ορισμένες φορές η απουσία ευθυγράμμισης οδηγεί σε φαύλους κύκλους»,