back to top
21.3 C
Athens
Δευτέρα 12 Μαΐου 2025

Επίθεση Sounion: Ποια κοινοπραξία καλύπτει το πλοίο και πόσο θα μπορούσε να κοστίσει μια διαρροή;

Η πρόσφατη επίθεση στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο suezmax “Sounion” από Χούθι ανοιχτά του λιμανιού της Χοντέιντα της Υεμένης θα μπορούσε να έχει πολλαπλό αντίκτυπο (περιβαλλοντικό, οικονομικό, κ.α). Σημειώνεται ότι χθες, Τετάρτη, διπλωματική αποστολή του Ιράν στον ΟΗΕ ανέφερε ότι οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου.

Για τον κόσμο της ασφάλισης το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στην Ερυθρά Θάλασσα από το φλεγόμενο πλοίο θα μπορούσε να φέρει το σχήμα που καλύπτει το συγκεκριμένο πλοίο αντιμέτωπο με αξιώσεις 600 εκατομμυρίων δολαρίων. Η απώλεια ποσότητας πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο θα οδηγούσε σε μια από τις χειρότερες διαρροές στον κόσμο.

- Advertisement -

Το δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 163.759 dwt (κατασκευής 2006) μετέφερε 150.000 τόνους, ή 922.000 βαρέλια ιρακινού αργού πετρελαίου, σύμφωνα με την Kpler.

Το Sounion έχει συμβόλαιο κάλυψης πολεμικών κινδύνων από την κοινοπραξία Keel της Βρετανίας, σύμφωνα με πηγές του κλάδου. Επιπλέον έχει συμβόλαιο προστασίας και κάλυψης αποζημίωσης από τη Gard από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων σκαφών της νορβηγικής ασφαλιστικής εταιρείας. Οι περισσότερες καλύψεις κύτους και μηχανημάτων και P&I αποκλείουν απώλειες που προκαλούνται από πόλεμο ή τρομοκρατία. Σε περίπτωση συνολικής απώλειας, η Keel θα αντιμετώπιζε μια πιθανή απαίτηση ύψους 86 εκατομμυρίων δολαρίων, που καλύπτει την ασφαλισμένη αξία του σκάφους. Εκπρόσωπος της Keel αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά.

- Advertisement -

Οι επόμενες πιθανές αξιώσεις ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσαν να βαρύνουν τους αντασφαλιστές του 12μελούς International Group του P&I Clubs. Οποιοδήποτε περαιτέρω κόστος είναι απίθανο να βαρύνει τον πλοιοκτήτη ή τους ασφαλιστές, λόγω των συμφωνιών για περιορισμό ευθύνης που έχουν υπογραφεί από τις περισσότερες χώρες, σύμφωνα με ειδικούς. Η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος και η Υεμένη είναι μεταξύ των χωρών που έχουν υπογράψει τη σύμβαση αστικής ευθύνης του 1992 που περιορίζει τις ζημιές οι οποίες προκύπτουν από μια πράξη πολέμου ή εχθροπραξίας. Η Ερυθραία, η Σομαλία και το Σουδάν δεν είναι μεταξύ των υπογραφόντων, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα παράκτια κράτη που έχουν εγγραφεί στα Διεθνή Ταμεία Αποζημίωσης Ρύπανσης από Πετρέλαιο —ένας φορέας που χρηματοδοτείται από εισφορές στους παγκόσμιους εισαγωγείς πετρελαίου— μπορούν να υποβάλουν αίτηση για αποζημίωση για ζημιές από πετρελαϊκή ρύπανση. Ωστόσο, το ταμείο δεν θα πληρώσει μετά από τρομοκρατικές ενέργειες και η εντολή του δεν θα επεκταθεί στην περίπτωση του “Sounion”,ανέφερε ένας εκπρόσωπος.

Με πληροφορίες από το tradewinds

Σχετικές δημοσιεύσεις

Δείτε ποιοι και πως δουλεύουν οι Ελβετοί Ασφαλιστές

Ποιοι είναι αυτοί που διανέμουν τα ασφαλιστικά προϊόντα και γιατί οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις βρίσκονται στα πανεπιστήμια

Iστοριες ασφαλιστικής… τρέλας: Οι άνθρωποι-αρκούδες και οι καταστροφές σε οχήματα

Όταν μιλάμε για ασφαλιστικές απάτες, φαίνεται πως για μερικούς ασυνείδητους η φαντασία δεν έχει όρια… Πρόσφατα στην Καλιφόρνια υπήρξαν αναφορές

Πίνακες επιτυχόντων των εξετάσεων πιστοποίησης ασφαλιστών στην Αθήνα

Δείτε τους Πίνακες επιτυχόντων των εξετάσεων πιστοποίησης επαγγελματικών γνώσεων για τη δραστηριότητα

Γράφοντας Ασφάλειες με το χέρι στην σκανδάλη

Με το χέρι πατημένο στην σκανδάλη  όπλου γίνεται δουλειά ; Και, όμως τα τελευταία χρόνια ένας αρκετά σεβαστός αριθμός ασφαλιστών κυκλοφορεί με το χέρι στην...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), με αφορμή τη θέσπιση της υποχρεωτικής ασφάλισης οχήματος έναντι φυσικών καταστροφών

5 άξονες πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια

Εντός του Μαΐου θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης

Insurancemarket: Eνδιαφέροντα ευρήματα και οι τάσεις στο Ετήσιο Report για την online ασφάλιση

Το insurancemarket.gr, δημοσιεύει το Ετήσιο Report 2024 για την online ασφάλιση, επιβεβαιώνοντας την ηγετική του θέση στην

O N. Mακρόπουλος “παρών” και στην επόμενη ημέρα της Ευρώπη Holdings

Στον κ. Νίκο Μακρόπουλο, ιστορικό στέλεχος της αγοράς και ιδρυτή Ευρώπη Ασφαλιστικής, πέρασαν 29.143.050

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Υπέρ κάθε μέτρου που στοχεύει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής (video)

“Είμαστε υπέρ κάθε μέτρου που στοχεύει στον περιορισμό της φοροδιαφυγής”, δήλωσε στον ΣΚΑΪ ο Πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών

Τι πρέπει να γνωρίζουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων για την υποχρεωτική ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ), με αφορμή τη θέσπιση της υποχρεωτικής ασφάλισης οχήματος έναντι φυσικών καταστροφών

5 άξονες πρωτοβουλιών για την οδική ασφάλεια

Εντός του Μαΐου θα κατατεθεί για ψήφιση στη Βουλή ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, ανήγγειλε ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης

Insurancemarket: Eνδιαφέροντα ευρήματα και οι τάσεις στο Ετήσιο Report για την online ασφάλιση

Το insurancemarket.gr, δημοσιεύει το Ετήσιο Report 2024 για την online ασφάλιση, επιβεβαιώνοντας την ηγετική του θέση στην

O N. Mακρόπουλος “παρών” και στην επόμενη ημέρα της Ευρώπη Holdings

Στον κ. Νίκο Μακρόπουλο, ιστορικό στέλεχος της αγοράς και ιδρυτή Ευρώπη Ασφαλιστικής, πέρασαν 29.143.050