back to top
13.5 C
Athens
Παρασκευή 5 Δεκεμβρίου 2025

Επίθεση Sounion: Ποια κοινοπραξία καλύπτει το πλοίο και πόσο θα μπορούσε να κοστίσει μια διαρροή;

Η πρόσφατη επίθεση στο ελληνικών συμφερόντων δεξαμενόπλοιο suezmax “Sounion” από Χούθι ανοιχτά του λιμανιού της Χοντέιντα της Υεμένης θα μπορούσε να έχει πολλαπλό αντίκτυπο (περιβαλλοντικό, οικονομικό, κ.α). Σημειώνεται ότι χθες, Τετάρτη, διπλωματική αποστολή του Ιράν στον ΟΗΕ ανέφερε ότι οι Χούθι συμφώνησαν να επιτρέψουν τη ρυμούλκηση του υπό ελληνική σημαία δεξαμενόπλοιου.

Για τον κόσμο της ασφάλισης το ενδεχόμενο δημιουργίας μιας μεγάλης πετρελαιοκηλίδας στην Ερυθρά Θάλασσα από το φλεγόμενο πλοίο θα μπορούσε να φέρει το σχήμα που καλύπτει το συγκεκριμένο πλοίο αντιμέτωπο με αξιώσεις 600 εκατομμυρίων δολαρίων. Η απώλεια ποσότητας πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο θα οδηγούσε σε μια από τις χειρότερες διαρροές στον κόσμο.

- Advertisement -

Το δεξαμενόπλοιο χωρητικότητας 163.759 dwt (κατασκευής 2006) μετέφερε 150.000 τόνους, ή 922.000 βαρέλια ιρακινού αργού πετρελαίου, σύμφωνα με την Kpler.

Το Sounion έχει συμβόλαιο κάλυψης πολεμικών κινδύνων από την κοινοπραξία Keel της Βρετανίας, σύμφωνα με πηγές του κλάδου. Επιπλέον έχει συμβόλαιο προστασίας και κάλυψης αποζημίωσης από τη Gard από τον Φεβρουάριο, σύμφωνα με τη βάση δεδομένων σκαφών της νορβηγικής ασφαλιστικής εταιρείας. Οι περισσότερες καλύψεις κύτους και μηχανημάτων και P&I αποκλείουν απώλειες που προκαλούνται από πόλεμο ή τρομοκρατία. Σε περίπτωση συνολικής απώλειας, η Keel θα αντιμετώπιζε μια πιθανή απαίτηση ύψους 86 εκατομμυρίων δολαρίων, που καλύπτει την ασφαλισμένη αξία του σκάφους. Εκπρόσωπος της Keel αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά.

- Advertisement -

Οι επόμενες πιθανές αξιώσεις ύψους 500 εκατομμυρίων δολαρίων θα μπορούσαν να βαρύνουν τους αντασφαλιστές του 12μελούς International Group του P&I Clubs. Οποιοδήποτε περαιτέρω κόστος είναι απίθανο να βαρύνει τον πλοιοκτήτη ή τους ασφαλιστές, λόγω των συμφωνιών για περιορισμό ευθύνης που έχουν υπογραφεί από τις περισσότερες χώρες, σύμφωνα με ειδικούς. Η Σαουδική Αραβία, η Αίγυπτος και η Υεμένη είναι μεταξύ των χωρών που έχουν υπογράψει τη σύμβαση αστικής ευθύνης του 1992 που περιορίζει τις ζημιές οι οποίες προκύπτουν από μια πράξη πολέμου ή εχθροπραξίας. Η Ερυθραία, η Σομαλία και το Σουδάν δεν είναι μεταξύ των υπογραφόντων, σύμφωνα με τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό. Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα παράκτια κράτη που έχουν εγγραφεί στα Διεθνή Ταμεία Αποζημίωσης Ρύπανσης από Πετρέλαιο —ένας φορέας που χρηματοδοτείται από εισφορές στους παγκόσμιους εισαγωγείς πετρελαίου— μπορούν να υποβάλουν αίτηση για αποζημίωση για ζημιές από πετρελαϊκή ρύπανση. Ωστόσο, το ταμείο δεν θα πληρώσει μετά από τρομοκρατικές ενέργειες και η εντολή του δεν θα επεκταθεί στην περίπτωση του “Sounion”,ανέφερε ένας εκπρόσωπος.

Με πληροφορίες από το tradewinds

Σχετικές δημοσιεύσεις

Συνάντηση Κυριάκου Μητσοτάκη με ασφαλιστές και επενδυτές στη Νέα Υόρκη

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τις οικονομικές προοπτικές, τα μεταρρυθμιστικά σχέδια και την επίτευξη στόχων σε ένα σύνθετο γεωπολιτικό περιβάλλον

Μήνας Alzheimer στο Ίδρυμα Γουλανδρή: Μια ατζέντα που αφορά την ασφαλιστική αγορά

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή αφιερώνει τον μήνα Σεπτέμβριο στη νόσο Alzheimer και την υγιή γήρανση - Δείτε τις δραστηριότητες

Ασθενείς με καρδιοπάθεια ζητούν πρόσβαση στη συσκευή INR – Παρέμβαση του Πανελλήνιου Συνδέσμου

Σοβαρό πρόβλημα που αφορά τη χορήγηση της συσκευής INR και των αναλωσίμων της καταγγέλλει ο Σύνδεσμος

Eurolife: Νέα διαδικασία αποζημίωσης για το πρόγραμμα My Health First

Οι ασφαλισμένοι μπορούν πλέον να εξυπηρετούνται μέσω του online portal Eurolife Connect, για τους ίδιους ή τα έμμεσα ασφαλισμένα μέλη

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

Πώς η αυτοκινητοβιομηχανία αποχαιρετά το 2025 – Οι κίνδυνοι και οι ευκαιρίες για νέους παίκτες

Η Allianz Trade περιγράφει το τοπίο που διαμορφώνουν οι δασμοί, οι κανονισμοί και η τεχνολογία

Το επιτυχημένο επιχειρηματικό μοντέλο της Atlantic Insurance Co. Public Ltd

Ο Οικονομικός Διευθυντής της κυπριακής ασφαλιστικής Λουκής Ιωάννου παρουσίασε τις δραστηριότητες και προοπτικές της στο Roadshow του ΧΑΚ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Μ. Παπαζαρκάδα: «Θέλουμε να είμαστε ο πρώτος συνεργάτης που σκέφτεται κάθε επιχειρηματίας όταν χρειάζεται ασφάλεια και αξιοπιστία» 

Η Country Manager της Coface στην Ελλάδα μιλά στο Insurance World και στον Λάμπρο Ρόδη για τη φιλοσοφία, τη στρατηγική και το όραμα της εταιρείας

EIOPA: Νέο εργαλείο εκτίμησης κινδύνου φυσικών καταστροφών για ιδιοκτήτες κατοικιών και επιχειρήσεων

Η ανάπτυξη μιας πανευρωπαϊκής πλατφόρμας ενημέρωσης θεωρείται κρίσιμο βήμα προς τη βελτίωση της κλιματικής ανθεκτικότητας

ΥΕΚΑ: Σύσταση για τη λήψη μέτρων προστασίας των εργαζομένων εξαιτίας της κακοκαιρίας

Τα μέτρα που οφείλουν να λαμβάνουν οι εργοδότες για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων τους επισημαίνει σε ανακοίνωσή του το Υπουργείο

Αυτό είναι το νέο ΔΣ του ΣΠΑΤΕ – Επικεφαλής ο Γ. Χατζηγεωργάκης

Πρόεδρος για τη θητεία διοίκησης 2025-2027 αναλαμβάνει ο πλειοψηφών σύμβουλος Γεώργιος Χατζηγεωργάκης – Νέες παρουσίες στο ΔΣ

H Eurolife FFH στηρίζει το ΕΕΑ για την παροχή δωρεάν επαναπιστοποιήσεων στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Η Eurolife FFH επενδύει διαχρονικά στη γνώση και στην εξέλιξη των στελεχών του ασφαλιστικού κλάδου