back to top
32.8 C
Athens
Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά κερδοφόρο το 2025;

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα βγει κερδοφόρο το 2025; και αν ναι με πόσες αυξήσεις ασφαλίστρων; ή εναλλακτικά με πόση πτώση των ατυχημάτων από τους Ελληνες οδηγούς;

Πτώση αποθεματοποίησης

- Advertisement -

Οπως και στις γενικές ασφαλίσεις έτσι και στον κλάδο αυτοκινήτου, παρατηρείται μια σχετικά μικρή αλλά σταδιακή μείωση του δείκτη αποθεματοποίησης, όπου κυρίως λόγω καλής εμπειρίας τα προηγούμενα έτη πραγματοποιείται σταδιακή απελευθέρωση αποθεμάτων προηγούμενων χρήσεων (ως το 2020). Το ύψος ωστόσο των αποθεμάτων αυτοκινήτου παρέμεινε στα ίδια επίπεδα λόγω της αύξησης των αποζημιώσεων. Στο σύνολο του ο δείκτης κατήλθε στο 261% το 2022 στις εκκρεμείς ζημές στο 225% σύμφωνα με την KPMG.

Ανοδος ατυχημάτων άνω του μέσου Ευρωπαϊκού όρου

- Advertisement -

Πολύ άσχημη είναι η εξέλιξη των ατυχημάτων στην Ελλάδα καθώς συνεχίζεται η ανοδική πορεία των ατυχημάτων σωματικών βλαβών από το 2022. Το 2022 ο αριθμός των ατυχημάτων σωματικών βλαβών σημείωσε αύξηση 7% σε σχέση με το το 2021 και σε σχέση με το  2020, 23% σε σχέση με το 2020.

Ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων και θανόντων ακολούθησε επίσης ανοδική πορεία. Ο αριθμός των θανατηφόρων ατυχημάτων παραμένει σημαντικά υψηλότερος με 57 ατυχήματα ανα εκατομμύριο πληθυσμού σε σχέση με τα 44 στο μέσο όρο της Ευρώπης Τα τελευταία έτη και οι υλικές ζημιές έχουν ανοδική πορεία λόγω της αυξημένης κυκλοφορίας ιδιαίτερα εντός αστικού ιστού και της αύξησης του κόστους επισκευής.

Συρρίκνωσης κερδών 

Η κατακόρυφη αύξηση του κόστους των αποζημιώσεων το 2022 κατά 20% σε συνδυασμό με το ισχνό 2% αύξησης των ασφαλίστρων, μετατόπισαν τον δείκτη αποζημιώσεων κατά 8 μονάδες στο 57% από 48%, με αποτέλεσμα να συρρικνώνεται το περιθώριο κέρδους των εταιρειών. Σύμφωνα με τα στοιχεία της KPMG, ο δείκτης των αποζημιώσεων για το 2022 ανήλθε σε 57% που δείχνει σαφή τάση ανόδου και επάρκειας στα μέσα επίπεδα τα τελευταία δύο χρόνια.

Εξαιρουμένης της αντασφάλισης στο 98% ο δείκτης εξόδων προς τα ασφάλιστρα

Με βάση το μέσο κόστος γενικών εξόδων των εταιρειών γενικών ασφαλίσεων μαζί με τα μεικτά δουλευμένα ασφάλιστρα και τις καθαρές δουλευμένες αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτων ο συνολικός δείκτη που απεικονίζει και το συνολικό κόστος και επομένως τη μεικτή κερδοφορία του κλάδου η οποία πλέον το 2022 είναι οριακή και χωρίς να υπολογισθεί και το όποιο κόστος αντασφάλισης. Το 2022 ο συνολικός δείκτης εξόδων προς τα ασφάλιστρα ανέβηκε στο 98%. Μεταξύ 2014 και 2022, οι καλύτερες επιδόσεις 76% σημειώθηκαν το 2016.

Καθοδικά η Φερεγγυότητα στο 184%

Πτωτικά κινήθηκε και η Φερεγγυότητα των ασφαλιστικών Ο δείκτης φερεγγυότητας SCR μειώθηκε σύμφωνα με τα στοιχεία του 2022 σε 184% από 191% το 2021 που οφείλεται κυρίως στην μείωση της αξίας των ομολογιακών χαρτοφυλακίων.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Insurance Europe: Η μεταρρύθμιση του Solvency II δεν επαρκεί για μια πιο ανταγωνιστική Ευρώπη

H ομοσπονδία προειδοποιεί ότι η απουσία βασικών πολιτικών δεσμεύσεων θέτει σε κίνδυνο την ανάπτυξη και επενδύσεις δισεκατομμυρίων

Τα τρία μέτωπα των ασφαλιστικών υγείας

Τα θέματα με τον Δείκτη Υγείας, τις αποζημιώσεις και τον καθορισμό των ασφαλίστρων βρίσκονται σε επικίνδυνο σημείο...

Η παγίδα της άδειας πόλης και τα σοβαρά τροχαία ατυχήματα

Με λιγότερα αυτοκίνητα στους δρόμους, πολλοί οδηγοί αισθάνονται πως δεν υπάρχει κίνδυνος. Κι όμως, τα στατιστικά αποδεικνύουν το αντίθετο

Λυκουρέντζος: Ο ΕΛΓΑ δεν φοβάται τους ελέγχους

Ο πρόεδρος του οργανισμού επισημαίνει ότι οι αποζημιώσεις καταβάλλονται κατόπιν πορισμάτων που συντάσσουν οι εκτιμητές-γεωτεχνικοί του

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΠΟΑΔ: Παρουσία και διάλογος στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης

Η ΠΟΑΔ ανέδειξε τη διαρκή δέσμευσή της για υποστήριξη των επαγγελματιών της διαμεσολάβησης και δημιουργία ενός ενιαίου, δυναμικού επαγγελματικού δικτύου

Σεμινάριο ΕΙΑΣ με θέμα την ασφαλιστική απάτη στις αποζημιώσεις του κλάδου αυτοκινήτου

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί 16 και 18 Σεπτεμβρίου σε υβριδικό περιβάλλον webinar και φυσικής τάξης

Η Apeiron Insurance Project στο Monte Carlo 2025: Νέα βήματα στην παγκόσμια αγορά

Προβάλλοντας την καινοτομία και τη στρατηγική συνεργασία ως βασικούς πυλώνες ανάπτυξης, η Apeiron συνεχίζει να εδραιώνει τον διεθνή της ρόλο

Τι δεν αλλάζει στην Υδρόγειο Ασφαλιστική

Η Υδρόγειος θα παραμείνει η ασφαλιστική με το ανθρώπινο πρόσωπο, που επενδύει συνεχώς σε στελέχη και συνεργάτες, αξιοποιώντας στο έπακρον τις ευκαιρίες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Deloitte στη ΔΕΘ: Διάλογοι για το μέλλον, την ΤΝ και τον μετασχηματισμό του Δημοσίου

Η εκδήλωση ανέδειξε το ρόλο του ΑΙ για την εξέλιξη του δημόσιου τομέα και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την Ελλάδα

Kaspersky Next XDR Optimum: Πρωτοποριακή λύση κυβερνοασφάλειας, ειδικά σχεδιασμένη ΜμΕ

Τα νέα προϊόντα προσφέρουν στις μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις ισχυρή προστασία, αυτοματοποιημένες δυνατότητες και εύκολη εγκατάσταση-διαχειρίση

Υποχρεωτική συμμετοχή ειδικευμένων ιατρών στα Τακτικά Εξωτερικά Ιατρεία: Εγκύκλιος του Θεμιστοκλέους

Από την 1η Οκτωβρίου 2025 όλα τα ραντεβού των ΤΕΙ θα αναρτώνται στην πλατφόρμα της ΗΔΙΚΑ

Πρώτο κουδούνι με προτεραιότητα την Οδική Ασφάλεια – Το ΙΟΑΣ «Πάνος Μυλωνάς» δίπλα στους μαθητές σε κάθε τους βήμα

Το Ινστιτούτο βρίσκεται και φέτος δίπλα σε μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς και οδηγούς, με πλήθος δράσεων για μικρούς και μεγάλους

Μήνυμα της Επιτροπής Ιδιωτικής Εκπαίδευσης του ΕΕΑ για τη νέα σχολική χρονιά

Το ΕΕΑ δηλώνει πως θα συνεχίσει μέσω της Επιτροπής να είναι αρωγός σε κάθε προσπάθεια που ενισχύει την ποιοτική εκπαίδευση και την πρόοδο της νέας γενιάς