29.8 C
Athens
Κυριακή 15 Ιουνίου 2025

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

 

Του Νίκου Σακελλαρίου 

- Advertisement -

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης (το μέσο κόστος αποζημίωσης έχει ξεπεράσει τα 1.200 ευρώ πλέον) οδηγούν νομοτελειακά όσες ασφαλιστικές έχουν υψηλό loss ratio (δείκτη ζημιών) σε αναγκαστικές αυξήσεις ασφαλίστρων.  Επίσης η νέα νομοθεσία για την ασφάλιση των αυτοκινήτων έναντι φυσικών καταστροφών που περιλαμβάνεται στο φορολογικό και αναπτυξιακό νομοσχέδιο αναμένεται να οδηγήσει σε πρόσθετες καλύψεις και αύξηση ασφαλίστρων, οι οποίες όμως δεν θα ξεπεράσουν μεσοσταθμικά το 5%.  Ο στόχος των ασφαλιστικών που έχουν κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου είναι να διαμορφώσουν στο τέλος του χρόνου υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας, να αυξήσουν τα αποθέματά τους και να ανταποκριθούν στα κόστη αντασφάλισης που θα είναι αυξημένα και το 2025.  Το γεγονός ότι ο πληθωρισμός παραμένει στάσιμος στα επίπεδα του 3%, δείχνει ότι δύσκολα οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου θα περιοριστούν κάτω από 5% 

Θα περιοριστούν οι αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου εάν μειωθούν τα ανασφάλιστα 

- Advertisement -

Οι περισσότερες ασφαλιστικές περιμένουν να ενεργοποιηθεί η διάταξη για παρακολούθηση των ανασφάλιστων οχημάτων και να δουν εάν θα υπάρξει περιορισμένος των ανασφάλιστων από την αρχή του 2025. Εάν καταγραφεί αύξηση των ασφαλισμένων αυτοκινήτων τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι μικρότερες, εάν η κατάσταση με τα ανασφάλιστα δεν δείξει σημάδια βελτίωσης, τότε οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα θα είναι οριζόντιες (δηλαδή σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων) και θα είναι περισσότερες. 

Η παλιά νοσηρή νοοτροπία του χαμηλού άνευ όρων ασφαλίστρου 

Ο κλάδος αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, παραμένει δέσμιος της παλιάς κακής νοοτροπίας της φθηνής ασφάλισης, όπως είχε διαμορφωθεί την δεκαετία του 80 και του 90.  Ο τιμολογιακός ανταγωνισμός έχει μπει βαθιά στη συνείδηση του έλληνα οδηγού και καμμιά ασφαλιστικά όσο και εάν χρειάζεται να κάνει αυξήσεις δεν θα τολμήσει να το πράξει γιατί θα χάσει τη πελατεία της.  Παρά το γεγονός ότι όλοι οι παράγοντες του κλάδου συμφωνούν ότι η ασφάλιση αυτοκινήτου θα πρέπει να ακολουθεί τους κανόνες της αγοράς, εντούτοις προτιμούν να υποτιμολογούν το αυτοκίνητο για να μην χάσουν μερίδια και για να μην δυσαρεστήσουν τους πελάτες του δικτύου τους. Όμως πλέον με την αύξηση του μέσου κόστους αποζημίωσης και την αύξηση του αριθμού ζημιών, δύσκολα θα αποφύγουν τις αυξήσεις μέσα στο 2025 εκτός από τις εταιρείες που είναι υπεραποθεματοποιημένες (με δείκτες Solvency SCR πάνω από 200%), οι οποίες μπορούν να αντέξουν στα ίδια ασφάλιστρα. 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ξεκινά η μεγάλη διασταύρωση για ανασφάλιστα Ι.Χ.

Από τη Δευτέρα 16 Ιουνίου, πρόκειται να ξεκινήσει η πρώτη μεγάλη ηλεκτρονική διασταύρωση της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών

Τι χρειάζεται για να φανούν οι αλλαγές στις ασφαλιστικές, το φρένο και οι αμφιβολίες

Δεν είναι τα πιο δυνατά τα είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές". 

KPMG: Oι 2 μεγαλύτερες προκλήσεις στην εφαρμογή της ΑΙ στον ασφαλιστικό κλάδο

Η KPMG International παρουσιάζει τη νέα της παγκόσμια έρευνα με τίτλο “Intelligent Industries: Blueprints for Creating Value through AI-Driven Transformation”.

Tι θα γίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα;

Από τo meeting της Ύδρας, κατά το οποίο θίχτηκαν επείγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, δεν απουσίαζαν και τα ανασφάλιστα οχήματα.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H DallBogg αναστέλλει προσωρινά την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων στην Ελλάδα

Η βουλγαρική ασφαλιστική εταιρεία DallBogg, με διαρκώς αυξανόμενη παρουσία στην Ευρώπη, ανακοινώνει την προσωρινή αναστολή

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη λειτουργικού αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη Λειτουργικού Αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή κεφαλαιακή της θέση.

Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, HDI Global Hellas: Η επιτυχία των 30 ετών είναι συλλογική

Με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών επιτυχημένης πορείας στην Ελλάδα, η HDI Global SE, Hellas γιόρτασε στη Λίμνη Βουλιαγμένης

Στην Αθήνα η Διοίκηση του Generali Group για την παρουσίαση της νέας στρατηγικής Lifetime Partner 27

Πρόσφατα, η Generali Hellas είχε την τιμή να φιλοξενήσει μία από τις σημαντικότερες στάσεις του Roadshow για την παρουσίαση του πλάνου “Lifetime Partner 27

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

H DallBogg αναστέλλει προσωρινά την πώληση ασφαλιστικών προϊόντων στην Ελλάδα

Η βουλγαρική ασφαλιστική εταιρεία DallBogg, με διαρκώς αυξανόμενη παρουσία στην Ευρώπη, ανακοινώνει την προσωρινή αναστολή

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη λειτουργικού αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς

Η Generali καταγράφει ισχυρή ανάπτυξη Λειτουργικού Αποτελέσματος χάρη σε όλους τους επιχειρηματικούς τομείς, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή κεφαλαιακή της θέση.

Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, HDI Global Hellas: Η επιτυχία των 30 ετών είναι συλλογική

Με αφορμή τη συμπλήρωση 30 ετών επιτυχημένης πορείας στην Ελλάδα, η HDI Global SE, Hellas γιόρτασε στη Λίμνη Βουλιαγμένης

Εκδήλωση Βράβευσης των Αριστούχων Μαθητών στον 1ο Πανελλήνιο Μαθητικό Διαγωνισμό Αποταμίευσης

Ανακοινώθηκε η διεξαγωγή της Τελετής Βράβευσης των Αριστούχων Μαθητών του 1ου Πανελλήνιου Μαθητικού Διαγωνισμού Αποταμίευσης

ΕΕΑ: Χρειάζεται περισσότερος χρόνος για την υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου

Σύμφωνα με όσα προβλέπει ο νόμος, από την 1η Ιουλίου 2025 ξεκινά η υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου