H νέα μεσαία τάξη, το μεγάλο «στοίχημα» για τις ασφαλιστικές

Επιμέλεια: Βάιος Κρόκος

Οι αλλαγές που έχουν προκύψει στον απόηχο της παγκοσμιοποίησης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη (νέες τεχνολογίες, μετακίνηση πληθυσμών, συσσώρευση/μεταφορά πλούτου) έχουν δημιουργήσει νέα δεδομένα στον όρο «μεσαία τάξη» σε σχέση με το ότι γνωρίζαμε τις προηγούμενες δεκαετίες.

Στο επίκεντρο της παγκόσμιας οικονομίας και φυσικά της ασφαλιστικής αγοράς βρίσκεται πλέον μια «ανερχόμενη τάξη», κυρίως από τις αναδυόμενες οικονομίες. Μπορεί βέβαια, σύμφωνα με τα στοιχεία, οι αναπτυσσόμενες οικονομίες σήμερα να αποτελούν μόλις το 17% της παγκόσμιας ασφαλιστικής αγοράς, αποτελούν έναν από τους βασικούς μοχλούς ανάπτυξης για τα επόμενα χρόνια.

Για την ώρα, οι προκλήσεις είναι έντονες όμως οι εν δυνάμει πελάτες/ασφαλισμένοι θα αποτελέσουν την πλειοψηφία του παγκόσμιου πληθυσμού στον κλάδο και ως εκ τούτου οι προσδοκίες για τον βαθμό ζήτησης των καλύψεων σε όλα τα επίπεδα υψηλότατες καθώς:

Παρά τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν κάθε μέρα, οι εν λόγω πληθυσμοί (δηλ. χαμηλών και μεσαίων εισοδημάτων) παραμένουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό ανασφάλιστοι. Το γεγονός αυτό αποτελεί σημαντικό εμπόδιο στην ανάπτυξη της μεσαίας τάξης, την ίδια ώρα όμως αποτελεί θετική πρόκληση για τις ασφαλιστικές εταιρείες να δημιουργήσουν προτάσεις που θα απαντούν στις ανάγκες αυτών των καταναλωτών.

Μια σημαντική παράμετρος είναι πως η ανερχόμενη μεσαία τάξη έχει χαμηλά και όχι τακτικά έσοδα, γεγονός που τη βάζει σε δυσκολίες όταν αντιμετωπίσει κάποιο δύσκολο γεγονός.

Κάθε χρόνο, υπολογίζεται ότι 100 εκατομμύρια άνθρωποι μετακινούνται κάτω από τη γραμμή της φτώχειας εξαιτίας εξόδων που καλούνται να αντιμετωπίσουν για θέματα υγείας. Το να προστατευθούν, αποτελεί κρίσιμο ζήτημα. Ενδεικτικό είναι το στοιχείο ότι λιγότερο του 10% είναι ασφαλισμένοι

Προσέγγιση με διαφορετικά μοντέλα & Η συνεργασία AXA – MicroEnsure

Είναι γεγονός πως για τους συγκεκριμένους πληθυσμούς απαιτείται διαφορετική προσέγγιση, αν αναλογιστεί κανείς την πραγματική έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης. Πόσο μάλλον όταν υπάρχει η θεώρηση ότι η «πατροπαράδοτη» ασφάλιση αποτελεί πεδίο υψηλότερων κοινωνικών/οικονομικών στρωμάτων, γεγονός που απαιτεί νέες προτάσεις και προϊόντα

«Οι πληθυσμοί χαμηλού εισοδήματος σε αναπτυσσόμενες χώρες είναι ανάμεσα στις πλέον ευάλωτες ομάδες. Μια ασθένεια, ένα ατύχημα, μια φωτιά στο κατάστημά τους είναι αρκετά για να ενεργοποιήσουν μια πτώση στη φτώχεια. Έχουμε ευθύνη – και ευκαιρία – να τους προστατεύσουμε από τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν καθημερινά» αναφέρει η Garace Wattez-Richard από την ΑΧΑ Emerging Customers

Υπό αυτό το πρίσμα άλλωστε η ΑΧΑ αποφάσισε να επενδύσει στην ανάπτυξη ασφαλιστικών λύσεων μέσα από την πρωτοβουλία «Αναπτυσσόμενοι Πελάτες» (AXA Emerging Customers), όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά.

Μέσω της συνεργασίας της με την MicroEnsure, μια εταιρεία με έδρα στο Ηνωμένο Βασίλειο που εργάζεται σε αναπτυσσόμενες αγορές από το 2002 στόχος είναι να σχεδιάσει και να προσφέρει ασφαλιστικές λύσεις προσαρμοσμένες για καθημερινές ανάγκες αυτών των ανθρώπων και ήδη παρέχεται κάλυψη σε περίπου 10 εκ. πελάτες από το εν λόγω target group.

Όπως αναφέρει, τέλος, ο Richard Leftley, διευθύνων σύμβουλος της MicroEnsure, «αυτοί οι άνθρωποι ξυπνούν κάθε πρωί με το ίδιο πράγμα στο μυαλό τους: τους κινδύνους που θα αντιμετωπίσουν μέσα στη μέρα. Ο κίνδυνος είναι η πρωινή, η μεσημεριανή και η βραδινή έγνοια των αναπτυσσόμενων πελατών».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*