deal, συμφωνία, χειραψία στο παράθυρο, στατιστικά, ηλιοβασίλεμα

KPMG: “Δειλά” τα σχέδια αναδιάρθρωσης των ασφαλιστικών εταιρειών

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

 

Μόνο το 50% των ασφαλιστικών εταιρειών διεθνώς πιστεύουν ότι μπορούν να αποκομίσουν διατηρήσιμη  υπεραξία από πρωτοβουλίες αναδιάρθρωσης των επιχειρησιακών τους μοντέλων, υποστηρίζει η KPMG.  Η ελεγκτική εταιρεία δημοσίευσε πρόσφατα  μελέτη με τίτλο “Επανεφευρίσκοντας τον ασφαλιστικό κλάδο-Κοιτάζοντας προς το μέλλον”, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 70 υψηλόβαθμα στελέχη ασφαλιστικών εταιρειών. Το 57% των ερωτώμενων παραδέχθηκαν ότι οι κινήσεις αναδιάρθρωσης που έχουν λάβει μέχρι τώρα δεν έχουν αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Η μελέτη της KPMG δημοσιοποιήθηκε ώστε να συμπέσει με το Διεθνές Ασφαλιστικό Φόρουμ της Σιγκαπούρης (12-15 Ιουνίου), όπου οι leaders του κλάδου έχουν συγκεντρωθει για να συζητήσουν για το πώς επηρεάζουν οι νέες τεχνολογίες τον κλάδο ασφαλειών.

“Τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών προσπαθούν εδώ και δεκαετίες να μετασχηματίσουν τους ομίλους τους, όμως στην πραγματικότητα ελάχιστα έχουν αλλάξει”, σημειώνει η συγγραφέας της μελέτης Mary Trussell. “Εάν οι ασφαλιστικές θέλουν όντως να επανεφεύρουν τις δραστηριότητές τους και να βρεθούν σε θέση ισχύος σε έναν κόσμο όπου η καινοτομία φέρνει τα πάνω-κάτω (disruptive innovation), θα πρέπει να δρομολογήσουν πιο ουσιαστικές αλλαγές στα μοντέλα τους σε σχέση ε το παρελθόν…”

Σύμφωνα με την KPMG, τα στελέχη του κλάδου κατανοούν την ανάγκη για αναδιάρθρωση αλλά παραδέχονται ότι στην παρούσα φάση έχουν δώσει προτεραιότητα στη συμμόρφωση με τους νέους κανόνες εποπτείας (Solvency II κλπ.), με αποτέλεσμα να μην δίνουν την δέουσα προσοχή στις αλλαγές που συντελούνται στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των πελατών. Λιγότερο από το 25% των ερωτώμενων θεωρεί, άλλωστε ότι το επιχειρησιακό του μοντέλο θα “διαταραχθεί” από πιθανές αλλαγές στην συμπεριφορά των πελατών, κάτι που υποδεικνύει -έως ένα βαθμό- εφησυχασμό.

“Πιστεύουμε ότι οι πελάτες θα πρέπει να αποτελούν την έμπνευση για τις προσπάθειες των ασφαλιστικών να επανεφεύρουν τον εαυτό τους”, λέει η κ. Trussell. “Σε έναν κλάδο που τελεί υπό στενή εποτεία,  το να αντιμετωπίζονται οι αλλαγές του ρυθμιστικού πλαισίου ως εφαλτήριο για την βελτίωση της πελατειακής εμπειρίας και όχι ως αναγκαίο κακό είναι αυτό που θα δείξει ποιες ασφαλιστικές είναι οι κορυφαίες στον κλάδο τους. Τα στοιχεία δείχνουν ότι πολλές εταιρίες δεν το έχουν καταλάβει αυτό”. Το 53% των ερωτώμενων δήλωσαν ικανοί να επιτύχουν βραχυπρόθεσμους στόχους μέσω σχεδίων αναδιάρθρωσης, αλλά αυτό δεν μεταφράζεται απαραίτητα σε ένα διατηρήσιμο αποτέλεσμα, υπογραμμίζει η KPMG.

“Οταν πρόκειται για στρατηγικές αλλαγές σε κλαδικό επίπεδο, από αυτές που πραγματικά οδηγούν σε  τεκτονικές αλλαγές στις εταιρείες, απαιτείται μια πολύ ευρύτερη οπτική και μια πιο στρατηγική προσέγγιση σε σχέση με αυτές που επέδειξαν (και χρειάστηκαν) οι ασφαλιστικές στο παρελθόν”, καταλήγει ο  Gary Reader, επικεφαλής του ασφαλιστικού βραχίονα της KPMG. Σαφές το μήνυμα…