back to top
14.5 C
Athens
Παρασκευή 19 Δεκεμβρίου 2025

Ευριπίδης Παναγιωτίδης: «Το γραφείο μας είναι για τα δύσκολα»

Συνέντευξη του Ευριπίδη Παναγιωτίδη, Διευθύνοντος Σύμβουλος του Πρακτορείου «Ασφάλειες Παναγιωτίδης» στον Λάμπρο Ρόδη

 

- Advertisement -

Η ασφαλιστική αγορά στην Ελλάδα αλλάζει ραγδαία, και λίγοι επαγγελματίες διαθέτουν την εμπειρία και την τεχνογνωσία να συνδυάσουν παραδοσιακές αξίες με διεθνή πρακτική. Ο Ευριπίδης Παναγιωτίδης, Διευθύνων Σύμβουλος του Πρακτορείου «Ασφάλειες Παναγιωτίδης», μιλάει για την πορεία του, την εμπειρία του στο εξωτερικό, τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες της ελληνικής αγοράς, αλλά και για το πώς η ασφάλιση μπορεί να γίνει ως προληπτική επένδυση και risk transfer αντί για κόστος. Στη συνέντευξη που ακολουθεί, παρουσιάζει όλα όσα χρειάζεται να γνωρίζουν οι επιχειρήσεις και οι ιδιώτες για να προφυλάξουν τα περιουσιακά τους στοιχεία και να αξιοποιήσουν πλήρως τη δύναμη της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

- Advertisement -

Κύριε Παναγιωτίδη, πώς θα περιγράφατε τον εαυτό σας ως επαγγελματία της ασφαλιστικής αγοράς;

Είμαι δεύτερης γενιάς επαγγελματίας στον ασφαλιστικό χώρο. Οι βάσεις μου προέρχονται από τον πατέρα μου, ο οποίος με μύησε στις βασικές αρχές της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης. Στόχος μου από την αρχή ήταν να εξελίξω το γραφείο και να προσφέρω στους πελάτες υπηρεσίες και λύσεις που είτε δεν υπήρχαν στην αγορά είτε χρειάζονταν βελτίωση. Παράλληλα, ήθελα να εφοδιαστώ με διεθνείς γνώσεις, τεχνολογία και εμπειρία ώστε να τοποθετήσω το γραφείο μας σε ένα επίπεδο που ξεπερνά τα ελληνικά δεδομένα και να μπορούμε να ανταποκριθούμε και σε διεθνείς απαιτήσεις.

Τι σας ώθησε να ασχοληθείτε με τις σπουδές που επιλέξατε;

Από μικρός είχα μεγάλη αγάπη για τα καράβια και τη ναυτιλία. Γι’ αυτό ξεκίνησα με σπουδές σε Ναυτιλιακά και Ναυτικό Δίκαιο. Παράλληλα, υπήρχε η οικογενειακή επιρροή του ασφαλιστικού χώρου από τον πατέρα μου. Στόχος μου ήταν να συνδυάσω τη ναυτιλία με το ασφαλιστικό επάγγελμα, κάτι που πραγματώθηκε μέσα από το Εμπορικό Δίκαιο με εξειδίκευση στο Ασφαλιστικό Δίκαιο, το Διεθνές Εμπόριο και τις Ναυτασφαλίσεις. Αυτό με οδήγησε σε διεθνή εμπειρία, κυρίως στην Αγγλία και τη Μέση Ανατολή, έχοντας λάβει την εξειδίκευση του Chartered Insurance Institute και συνεργαζόμενος με τους Lloyd’s of London.

Ποιες εμπειρίες αποκτήσατε δουλεύοντας στο εξωτερικό;

Εργάστηκα σε μεγάλα γραφεία Brokers το Λονδίνο, το Ντουμπάι και σε αγορές της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής. Εκεί απέκτησα την εμπειρία να διαχειρίζομαι ένα ασφαλιστικό γραφείο, να συνεργάζομαι με Agents, Underwriters και MGAs και να υποστηρίζω πελάτες με διαφορετικές κουλτούρες, θρησκείες και υπόβαθρα. Είχα την ευκαιρία να δουλέψω και να συνεργαστώ με απλό Retail πελατολόγιο, με αγρότες και παραγωγούς με μεγάλες φάρμες, μέχρι και CFOs και CEOs μεγάλων πολυεθνικών εταιρειών. Η διαχείριση τέτοιων διαφορετικών πελατολογίων μου έδωσε μια μοναδική γνώση, τόσο τεχνολογική όσο και στρατηγική, που πλέον εφαρμόζω στην Ελλάδα.

Πώς εφαρμόζετε αυτήν την εμπειρία στην ελληνική αγορά;

Στην Ελλάδα, επικεντρωνόμαστε πλέον και σε corporate λύσεις. Η εμπειρία μου από διεθνείς αγορές με βοήθησε να κατανοήσω πώς να προστατεύουμε επιχειρήσεις από γεωπολιτικούς, φυσικούς και οικονομικούς κινδύνους. Παράλληλα, αξιοποιούμε προϊόντα και τεχνολογία που είδαμε στο εξωτερικό, όπως cyber insurance, D&O και credit insurance, ώστε να καλύψουμε ανάγκες που η ελληνική αγορά μόλις αρχίζει να αντιλαμβάνεται.

Έχετε συγκεκριμένα παραδείγματα όπου η προετοιμασία απέτρεψε σημαντικές ζημιές;

Ναι. Το 2022, ανέλαβα μια μεγάλη εταιρεία στο εξωτερικό και μόλις μία εβδομάδα μετά ξέσπασε ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας. Η πρώτη ερώτηση ήταν αν καλύπτεται η εταιρεία για political risk στη Ρωσία, δηλαδή για πιθανή κατάσχεση περιουσιακών στοιχείων λόγω πολέμου. Αν δεν είχαμε προετοιμαστεί εγκαίρως, η εταιρεία θα είχε υποστεί μεγάλες απώλειες. Παρόμοια, παρακολουθούμε φυσικά φαινόμενα και γεωπολιτικές εντάσεις σε περιοχές όπως Αιθιοπία, Σουδάν, Ιράκ και Ισραήλ, ώστε να προφυλάξουμε τα assets των πελατών μας πριν συμβεί κάτι.

Πώς διαφέρει η κουλτούρα ασφαλίσεων στην Ελλάδα σε σχέση με το εξωτερικό;

Οι διαφορές είναι πολυεπίπεδες και αγγίζουν τη νοοτροπία των καταναλωτών, την ωριμότητα της αγοράς, τον ρόλο του κράτους, αλλά και την επαγγελματική προσέγγιση ασφαλιστών και διαμεσολαβητών. Υπάρχει διαφορετικό επίπεδο Ασφαλιστικής Συνείδησης (Insurance Awareness), καθώς η ασφάλιση στο εξωτερικό θεωρείται μέρος της καθημερινότητας και της οικονομικής οργάνωσης της επιχείρησης. Το Risk Management, τα Gap Analysis / Τεκμηρίωση Αναγκών ακόμα είναι σε διαδικασία ωρίμανσης στην Ελλάδα, ενώ στο εξωτερικό είναι καθημερινή πρακτική των Brokers.

Ποια είναι η κατάσταση για προϊόντα όπως cyber insurance, D&O και credit insurance στην Ελλάδα;

Η χρήση προϊόντων των Specialty Lines, όπως cyber insurance, έγιναν γνωστά στην Ελλάδα περίπου το 2013, αλλά χρειάστηκαν χρόνια για να κατανοηθούν και να εφαρμοστούν σωστά. Το ίδιο ισχύει για D&O και credit insurance. Η ελληνική αγορά διαθέτει τα προϊόντα, αλλά οι επαγγελματίες που γνωρίζουν να τα πουλήσουν και να τα διαχειριστούν σωστά είναι λίγοι. Το γραφείο μας προσφέρει αυτήν την τεχνογνωσία και τεχνολογία από το εξωτερικό, προσαρμόζοντάς την στην ελληνική πραγματικότητα.

Υπάρχουν παραδείγματα από φυσικά φαινόμενα στην Ελλάδα που δείχνουν την ανάγκη για ασφαλιστική πρόληψη;

Σίγουρα. Οι σεισμοί στη Σαντορίνη και οι ζημιές στην Ήπειρο και την Κέρκυρα, πρόσφατα, είναι χαρακτηριστικά παραδείγματα. Για αρκετούς Ιδιώτες και Επιχειρηματίες υπάρχει δυστυχώς ακόμα έντονη η προσδοκία ότι «το κράτος θα με καλύψει». Εδώ μπορούμε πάλι να αναφέρουμε για το Risk Awareness των πελατών μας και τη θέση που καλούμαστε εμείς από την πλευρά μας να καλύψουμε της σωστής ενημέρωσης και ανάλυσης των κινδύνων.

Υπάρχει επίσης θέμα υπασφάλισης: π.χ. ένα διαμέρισμα μπορεί να ασφαλιστεί με βάση την αντικειμενική αξία στα 100.000€, ενώ η πραγματική αγορά είναι 200.000€, και ο πελάτης δεν κατανοεί γιατί δεν μπορεί να ασφαλιστεί πλήρως.

Ποιο είναι το βασικό μήνυμα για τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες;

Η ασφάλιση πρέπει να γίνει προληπτική επένδυση και όχι κόστος. Εμείς είμαστε δίπλα στον πελάτη σε όλα τα στάδια, καλύπτουμε τα δύσκολα και φροντίζουμε να εκπαιδεύσουμε τον πελάτη ώστε να κατανοήσει τους κινδύνους και πώς να τους διαχειριστεί σωστά. Η εμπειρία δείχνει ότι τα δύσκολα μαθαίνουν, και εκεί αποδεικνύεται η αξία ενός ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

Ποιο είναι το προφίλ του γραφείου σας σήμερα;

Το γραφείο μας συνδυάζει το παραδοσιακό με το καινοτόμο. Από τη μία, καλύπτουμε υγεία, ζωή, αυτοκίνητο, σπίτια, όπως πάντα. Από την άλλη, έχουμε αναπτύξει εξειδικευμένες corporate λύσεις για την Ελλάδα και το εξωτερικό, παρέχοντας προϊόντα που είναι διεθνώς διαθέσιμα και στην Ελλάδα είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, ή καλύπτονται από ελάχιστους Brokers. Εφαρμόζουμε σύγχρονες διαδικασίες και τεχνικές, όπως Integrated ERM frameworks, 3 Lines of Defence, και τα πρότυπα COSO/ISO 31000, με ενεργή διαχείριση risk appetite, heat maps και scenario testing. Για εμάς, η ασφάλιση είναι το τελευταίο στάδιο της διαχείρισης κινδύνων – όχι η μοναδική λύση.

Πώς βλέπετε το μέλλον της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς;

Η ασφάλιση θα πρέπει να είναι εργαλείο στρατηγικής διαχείρισης κινδύνων και να μην αντιμετωπίζεται ως υποχρεωτικό κόστος. Η αγορά αναπτύσσεται, αλλά πιο αργά από όσο θα έπρεπε. Υπάρχει μεγάλη ανάγκη για εκπαίδευση, κουλτούρα risk management και προληπτική σκέψη. Προϊόντα όπως cyber, credit insurance ή D&O θα γίνουν ολοένα και πιο σημαντικά, ειδικά σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται διεθνώς ή σε περιοχές με φυσικά ή γεωπολιτικά ρίσκα.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ι. Βοτσαρίδης: Οι τρεις στόχοι της Interlife – Τι αναφέρει για το κόστος υγείας

Κατά τον CEO της ασφαλιστικής, οι αυξημένοι κίνδυνοι δημιουργούν χώρο για ανάπτυξη σε εταιρείες με σωστό underwriting και σαφείς στρατηγικές

Από την αρχή «ο ρυπαίνων πληρώνει» στην πράσινη ασφάλιση: Ο ρόλος της ασφαλιστικής αγοράς

Η διπλή πρόκληση για την εγχώρια αγορά και τα οφέλη που κομίζει η «Green Line» της Interamerican σε πελάτες και συνεργάτες

Η αξία της ισχυρής φωνής του ΣΠΑΤΕ στην εποχή των αλλαγών

Καθώς οι απαιτήσεις της αγοράς και οι προσδοκίες των πελατών μεταβάλλονται, οι συλλογικοί φορείς μπορούν να λειτουργήσουν ως πυλώνας στρατηγικής στήριξης

Χ. Φυτέα: Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής δεν αντικαθίσταται από τεχνολογία

Η πρόσφατη παρέμβαση της Χριστίνας Φυτέα στην τηλεόραση του OPEN έβγαλε ξεκάθαρη είδηση...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Όμιλος Φωτιάδη: Οι δηλώσεις για το ασφαλιστικό mega deal με την Alpha Bank

O κυπριακός όμιλος προβλέπεται να διατηρήσει σημαντική συμμετοχή στο ενοποιημένο σχήμα Universal Life-Altius, με τη διοίκηση να ασκείται από κοινού

Αναλαμβάνει καθήκοντα Προέδρου στην Εθνική Ασφαλιστική ο Γ. Κώτσαλος

Ποιος φέρεται να αποχωρεί από το υφιστάμενο ΔΣ της εταιρείας, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες του «IW»

Πολιτική συμφωνία για τη Retail Investment Strategy

Thea Utoft Høj Jensen, Insurance Europe: «Συμφωνία ορόσημο για την SIU, αλλά όχι το τέλος της διαδικασίας»

Χακαρίστηκε η σελίδα του ΠΣΑΣ στο Fb – Άμεση επαναφορά με νέα παρουσία στα social media

Με την αντίδρασή του ο ΠΣΑΣ έστειλε το μήνυμα ότι τέτοιου είδους ενέργειες δεν επηρεάζουν ούτε τη λειτουργία ούτε τη θεσμική του παρουσία

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Όμιλος Φωτιάδη: Οι δηλώσεις για το ασφαλιστικό mega deal με την Alpha Bank

O κυπριακός όμιλος προβλέπεται να διατηρήσει σημαντική συμμετοχή στο ενοποιημένο σχήμα Universal Life-Altius, με τη διοίκηση να ασκείται από κοινού

Αναλαμβάνει καθήκοντα Προέδρου στην Εθνική Ασφαλιστική ο Γ. Κώτσαλος

Ποιος φέρεται να αποχωρεί από το υφιστάμενο ΔΣ της εταιρείας, σύμφωνα με τις μέχρι σήμερα πληροφορίες του «IW»

Πολιτική συμφωνία για τη Retail Investment Strategy

Thea Utoft Høj Jensen, Insurance Europe: «Συμφωνία ορόσημο για την SIU, αλλά όχι το τέλος της διαδικασίας»

Χακαρίστηκε η σελίδα του ΠΣΑΣ στο Fb – Άμεση επαναφορά με νέα παρουσία στα social media

Με την αντίδρασή του ο ΠΣΑΣ έστειλε το μήνυμα ότι τέτοιου είδους ενέργειες δεν επηρεάζουν ούτε τη λειτουργία ούτε τη θεσμική του παρουσία

Φ. Μιχάλη: Η συμπεριληπτική ηγεσία ως πυλώνας σύγχρονης εταιρικής διακυβέρνησης – Παρεμβάσεις ΣΕΒ για ισότητα στην εργασία

Η Chairwoman & CEO της NN εξηγεί ότι η ηγεσία χωρίς αποκλεισμούς δεν αποτελεί επικοινωνιακή προσέγγιση, αλλά στρατηγική επιλογή για τη εταιρική λειτουργία