του Νίκου Σακελλαρίου
Η αδυναμία των ασφαλισμένων να πληρώσουν τα ασφάλιστρά τους μέσα στα χρονικά διαστήματα που ορίζει ο νόμος φαίνεται ότι αυξάνεται από το καλοκαίρι και μετά ενώ τώρα που ήρθαν και οι ημερομηνίες πληρωμής (ταυτόχρονα ΕΝΦΙΑ και εισοδήματος) αναμένεται η κατάσταση να χειροτερέψει. Οι πράκτορες και οι μεσίτες βρίσκονται πλέον στην οδυνηρή θέση να καλούν τους ασφαλισμένους για να τους υπενθυμίζουν ότι έληξαν τα συμβόλαια και πρέπει να πληρώσουν άμεσα την ανανέωσή τους. Όταν οι ασφαλισμένοι πιεσμένοι από τις εξελίξεις δηλώνουν ότι δεν έχουν ή δεν μπορούν να ανταποκριθούν , το πρόβλημα περνά στους διαμεσολαβούντες οι οποίοι ή θα πρέπει να βάλουν αυτοί λεφτά για να συνεχιστεί το συμβόλαιο στους καλούς πελάτες τους ή να τους διαγράψουν χάνοντας και αυτοί πελατεία και εισόδημα. Παλαιότερα , η πρώτη επιλογή ήταν δεδομένη (πλήρωναν στους καλούς και παλιούς πελάτες και μετά τα διακανόνιζαν μεταξύ τους). Τώρα όμως με τις εποπτικές υποχρεώσεις φερεγγυότητας που θέτει η εποπτεία για τον κλάδο η κατάσταση έχει δυσκολέψει. Η ΄πρέσα’ στην οποία βρίσκονται μεταξύ ασφαλιστικών-εποπτείας και πελατών τους έχει εξουθενώσει. Το ζητούμενο είναι να μπορέσουν να αντισταθμίσουν τα όποια χαμένα συμβόλαια με άλλα (νέα) σε μία περίοδο που η εισοδηματική κατάσταση των νεοελλήνων είναι εξαιρετικά δύσκολη. Είπαμε ότι πλέον, με ισχύοντα φορολογικά και ασφαλιστικά μέτρα για τους διαμεσολαβούντες αφ’ ενός ελάχιστοι νέοι θα μπουν στο επάγγελμα εάν δεν έχουν πίσω τους στήριξη (από γονείς ή συγγενείς) και ακόμη λιγότεροι επαγγελματίες με έσοδα κάτω από 50.000 ευρώ θα επιβιώσουν στο επάγγελμα.