back to top
29 C
Athens
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025

Eurolife, Γ. Κροντήρης: Μπαίνουν νέες εταιρίες στο κλάδο

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης προϊόντος, αλλά και οι συμπληρωματικές καλύψεις, όπως το cyber insurance ή εγγύηση του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού θα μπουν επίκεντρο του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτου τα επόμενα χρόνια υπογραμμίζει o κος Γιώργος Κροντήρης Τεχνικός Διευθυντής Γενικών Ασφαλίσεων Eurolife ERB μιλώντας στο IW, για τις τεχνολογικές εξελίξεις και πως αυτές επιδρούν στην αγορά. Νέες εταιρίες που μέχρι σήμερα δεν έχουν παρουσία,  θα εισέλθουν στον κλάδο, όπως εταιρίες τεχνολογίας ή ακόμα και κατασκευαστές αυτοκινήτων ενώ οι ασφαλιστικές εταιρίες που στόχο έχουν να παραμείνουν στην αγορά καλούνται να μετασχηματιστούν.

- Advertisement -

 

  • Η νέα τεχνολογία φέρνει αλλαγές στον κλάδο αυτοκινήτου. Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις, και τι να περιμένουμε;

 

- Advertisement -

Η τεχνολογία φέρνει σημαντικές και άμεσες αλλαγές στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων. Οι αλλαγές εκτείνονται από το ίδιο το προφίλ του κινδύνου (συνδεδεμένα οχήματα, αυτόνομα οχήματα, υποδομή οδικού δικτύου), τον τρόπο διάθεσης του προϊόντος (usage based insurance, peer to peer insurance), τις δυνατότητες αξιολόγησης του κινδύνου (telematics, big data, AI), ακόμα και τον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιριών και των δικτύων διανομής. Η κοινή κατευθυντήρια γραμμή όλων των παραπάνω συνοψίζεται στη δυνατότητα δημιουργίας και διάθεσης περισσότερο ευέλικτων και εξατομικευμένων προϊόντων.

 

  • Η οδική ασφάλεια θα είναι όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα;

 

Τα στατιστικά στοιχεία της τροχαίας επιβεβαιώνουν την υπόθεση, πως το μεγαλύτερο μέρος των θανατηφόρων ατυχημάτων σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα. Επομένως, είναι σαφές πως η υποβοήθηση του οδηγού αναμένεται να βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Για να κάνουμε μια εισαγωγή, το επίπεδο αυτονομίας των οχημάτων κατηγοριοποιείται σε διάφορες βαθμίδες, από τα παραδοσιακά οχήματα χωρίς αυτονομία, εκείνα με συστήματα ασφαλείας που ειδοποιούν τον οδηγό, οχήματα με συστήματα ασφαλείας που ενεργούν και τέλος τα μερικώς και τα πλήρως αυτόνομα οχήματα. Εκτός από τα τελευταία, τα οποία αναμένεται να βελτιώσουν δραματικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας, τα ήδη διαδεδομένα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) περιλαμβάνουν τεχνολογικές λύσεις όπως μεταξύ άλλων ειδοποίηση πρόσκρουσης, αυτόματη πέδηση για αποφυγή σύγκρουσης και ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με στοιχεία από σχετικές έρευνες, όπως αυτή του οργανισμού ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων (IIHRS) στις Η.Π.Α., τα παραπάνω συστήματα υποβοήθησης προσφέρουν αισθητή μείωση στη συχνότητα ατυχημάτων, τόσο σε ατυχήματα που προκαλούν υλικές ζημίες αλλά ακόμα περισσότερο σε ατυχήματα που προκαλούν σωματικές βλάβες.

Επομένως, με τη σταδιακή ενσωμάτωση των παραπάνω τεχνολογικών λύσεων στον στόλο των οχημάτων, αναμένουμε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί σε σχέση με το σημερινό επίπεδο. Το πραγματικό ερώτημα, λοιπόν, είναι ποιος θα είναι ο ρυθμός ενσωμάτωσης των παραπάνω λύσεων στα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας, δεδομένου ότι ο ρυθμός αναπλήρωσης του στόλου είναι ιδιαίτερα χαμηλός τα τελευταία χρόνια.

 

  • Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα είναι η ανατροπή του αιώνα. Τα ατυχήματα από ανθρώπινο λάθος μειώνονται, μήπως  θα δούμε να αυξάνονται από λάθη των κατασκευαστών, από λάθη που μπορεί να συμβούν σε κεντρικές μονάδες υπολογιστών όπως για παράδειγμα σε χώρους στάθμευσης αυτοκίνητων. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει το underwriting των κινδύνων;. Που θα δοθεί το βάρος των ευθυνών, θα μειωθούν ή θα αυξηθούν τα τιμολόγια;

 

Το τοπίο στην ασφάλιση οχημάτων αναμένεται να αλλάξει σημαντικά. Η σταδιακή ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα οχήματα και την ίδια την οδήγηση θα μειώσει τη συχνότητα των ατυχημάτων και κατ’ επέκταση το επίπεδο του απαιτούμενου ασφαλίστρου. Η ευθύνη, λοιπόν, μετατοπίζεται από τη χρήση του προϊόντος (οδήγηση) στο ίδιο το προϊόν. Επομένως, είναι εύλογο να ισχυριστεί κανείς πως ένα σημαντικό τμήμα του ασφαλίστρου θα μετατοπιστεί σταδιακά στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης προϊόντος, αλλά και σε συμπληρωματικές καλύψεις αυτού, όπως κάλυψη για κυβερνοεπιθέσεις (cyber insurance) ή εγγύηση του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού.

 

  • Πώς πιστεύετε πως θα ανταποκριθούν οι ασφαλιστικές εταιρίες στην τάση αυτή και πώς θα διαμορφωθεί η ασφαλιστική αγορά του αύριο;

 

Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πώς θα διαμορφωθεί η αγορά ασφάλισης οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, αναμένεται να εισέλθουν στο συγκεκριμένο κομμάτι και εταιρίες που δεν έχουν παραδοσιακή ασφαλιστική παρουσία, όπως εταιρίες τεχνολογίας ή ακόμα και κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αντίστοιχα, οι ασφαλιστικές εταιρίες που επιθυμούν ενεργή συμμετοχή στο συγκεκριμένο κλάδο ασφάλισης, είναι απαραίτητο να μετασχηματιστούν, να βελτιώσουν τη λειτουργική τους αποτελεσματικότητα, να αναπτύξουν νέες ικανότητες και να ενισχύσουν σημαντικά το βαθμό ευελιξίας τους. Στην Eurolife ERB ήδη επενδύουμε και προετοιμαζόμαστε εντατικά για τις προκλήσεις αυτές και θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της αγοράς και της δυναμικής που διαμορφώνεται.

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο νέος ΚΟΚ δεν αφορά μόνο τους οδηγούς, αλλά και την ασφαλιστική αγορά!

Ευκαιρία για τις ασφαλιστικές να πρωταγωνιστήσουν στην πρόληψη, προστατεύοντας τόσο τους πελάτες όσο και τα χαρτοφυλάκιά τους

Nέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε πρόστιμα και ποινές

Στον ΚΟΚ που τέθηκε σε ισχύ από 13/9, οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις πλέον δεν συμψηφίζονται, αλλά επιφέρουν σωρευτικές ποινές

Πρόληψη σήμερα, ασφαλισμένη υγεία αύριο – Το μήνυμα της νέας καμπάνιας της Παπαστράτος

Η πρόληψη, τονίζουν οι εμπλεκόμενοι φορείς, είναι το πιο ισχυρό «ασφαλιστήριο συμβόλαιο» για το μέλλον

Ανασφάλιστα οχήματα: Μια μόνιμη πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά

Η λύση δεν μπορεί να είναι μερική ή στατική - Ισχυρά τα πλεονεκτήματα για όσους δράσουν πρώτοι

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ποια είναι η πρωτεύουσα της Μπουρκίνα Φάσο;

Ο Παγκόσμιος Δείκτης Τρομοκρατίας του IEP μάς κατατάσσει πάνω από χώρες που θεωρούμε πιο «επικίνδυνες» βάσει γεωγραφικής θέσης

Ασφάλιση κατοικίας: Πώς θα «ξεκολλήσει» η αγορά από τα χαμηλά ποσοστά διείσδυσης; 

Ποιοι λόγοι κρύβονται πίσω από αυτήν την εικόνα και πώς μπορεί αυτή να αναστραφεί προς όφελος όλων

Η τρομοκρατία και οι πολιτικοί κίνδυνοι αναδύονται ως δύο πολύ σημαντικές απειλές για την κοινωνική συνοχή και την οικονομική ασφάλεια

Προς επανεξέταση ο τρόπος με τον οποίο κράτη, επιχειρήσεις και ασφαλιστικοί μηχανισμοί διαχειρίζονται τον κίνδυνο

NP Ασφαλιστική: Τα οφέλη της ομαδικότητας στην εργασία

Η αποτελεσματική ομαδική εργασία ενισχύει τη συλλογική ικανότητα και διευκολύνει την επίτευξη κοινών στόχων - Ποια είναι τα μυστικά της;

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Χ. Δήμας: Εφαρμόζουμε συνολική μεταρρύθμιση στην αεροναυτιλία

Τις πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής αεροναυτιλίας παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών από το βήμα της Βουλής

Μικρές επιλογές, μεγάλη διαφορά: Πώς να επιλέγουμε σνακ για ενέργεια και συγκέντρωση

Πρακτικές συμβουλές και προτάσεις για σνακ που κάνουν τη διαφορά στην καθημερινή απόδοση, στο blog της Interamerican

Αναδιάρθρωση στη Δύναμις Ασφαλιστική μετά την αποχώρηση Ευσταθόπουλου

Οι σημαντικές αλλαγές στη διοικητική ομάδα αναμένεται να επηρεάσουν την πορεία της εταιρείας στον εγχώριο ασφαλιστικό κλάδο

Χακάρισμα λογαριασμών WhatsApp μέσω ψεύτικης ψηφοφορίας

Νέα καμπάνια phishing εντόπισε η Kaspersky - Πώς θα προστατευθείτε

Σχέδιο συνταξιοδότησης: τρία βήματα για ένα πιο ήρεμο αύριο

Οι ειδικοί της Allianz επισημαίνουν ότι η οικονομική προετοιμασία δεν πρέπει να αναβάλλεται, αλλά να ξεκινά από σήμερα, μέσα από τρία απλά αλλά ουσιαστικά βήματα