του Βάιου Κρόκου
Μόλις 6-7 χρόνια νωρίτερα δεν υπήρχε η κατάλληλη τεχνολογία, η γνώση και οι υποδομές μπροστά στις σαρωτικές αλλαγές που επιφέρει η ψηφιοποίηση και στις ασφαλιστικές εταιρείες…γεγονός που αποτέλεσε στην υλοποίηση ενός φιλόδοξου στρατηγικού πλάνου. Ο λόγος για την Interamerican που τα τελευταία χρόνια μπορεί να «υπερηφανεύεται» για τα σημαντικά βήματα στον τομέα αυτό. Αυτό, μεταξύ άλλων, εξήγησε ο κ. Ξενοφών Λιαπάκης Γενικός Διευθυντής CIO & Services της Interamerican, στο 4th Digital Digital Finance Forum περιγράφοντας γενικότερα επίσης τον «ψηφιακό κόσμο» στον χώρο της ασφάλισης.
Βάσει των νέων δεδομένων που δημιουργούνται, ο κ. Λιαπάκης έκανε λόγο για τις σημαντικές αλλαγές στην συμπεριφορά των καταναλωτών (χρήση smartphones/tablets, άνθιση των social media και ευρύτατη χρήση του Internet), παράλληλα τη ραγδαία άνοδο του Internet of Things (IoT) και τον κομβικό ρόλος των Big Data. Ιδιαίτερο ρόλο επίσης στην ασφαλιστική αγορά διαδραματίζουν οι αλλαγές στο εποπτικό πλαίσιο (που επηρεάζουν επίσης το IT των εταιρειών), ενώ σημαντικές πλέον είναι οι διαφοροποιήσεις μέσω της τεχνολογίας/ψηφιοποίησης σε ζητήματα όπως οι αποζημιώσεις, το underwriting κλπ.
Βασικό πλάνο στα στρατηγικά σχέδια της Interamerican, όπως σημείωσε ο κ. Λιαπάκης παραμένει η αλλαγή του μοντέλου λειτουργίας σε μια σειρά εργασιών και την δημιουργία του κατάλληλου «οικοσυστήματος», με περισσότερες personalized υπηρεσίες
Υπό αυτό το πρίσμα ο κ. Λιαπάκης επεσήμανε, μεταξύ άλλων, στις προσπάθειες της Interamerican για την αποδοτικότερη αξιοποίηση των υποδομών της, πλέον, με στόχο την επέκταση της εκτός Ελλάδος. Παράδειγμα αποτελεί η Anytime, η οποία ασφαλίζει αυτοκίνητα στην Κύπρο μέσω outsourcing
Οι προσπάθειες σε επίπεδο direct business βρίσκονται εν εξελίξει για την Interamerican με στόχο: την αύξηση των πωλήσεων σε όλες τις «γραμμές παραγωγής» και την παροχή ευέλικτων και εύκολων στην χρήση υπηρεσιών.
Εν κατακλείδι, το συμπέρασμα όλων αυτών των χρόνων για την Interamerican είναι πως το ταξίδι της «ψηφιοποίησης» και του μετασχηματισμού προς αυτή την κατεύθυνση δεν τελειώνει, όσοι στόχοι και αν επιτευχθούν. Σκοπός είναι να αποτελέσει κομμάτι της κουλτούρας και του DNA, στο πλαίσιο των καθημερινών εργασιών της εταιρείας.