back to top
25.3 C
Athens
Τρίτη 3 Ιουνίου 2025

Οι ασφαλιστές δεν φοβούνται τον νέο ψηφιακό κόσμο που έρχεται

του Βάιου Κρόκου

Πολύς λόγος έχει γίνει το τελευταίο διάστημα για τις μεγάλες αλλαγές που φέρνει η ψηφιοποίηση και στον ασφαλιστικό κλάδο. Η πανδημία, μάλιστα, επιτάγχυνε διαδικασίες, τροποποίησε μεθόδους εργασίας και μοτίβα. Χωρίς αυτές τις αλλαγές, άλλωστε, μέρος της παραγωγής την δύσκολη περίοδο της πανδημίας δεν θα είχε επιτευχθεί.

- Advertisement -

Κι όμως υπάρχουν ακόμα αρκετοί που θεωρούν πως ο επαγγελματίας ασφαλιστής δεν θέλει να εξελιχθεί, να μετεκπαιδευτεί, να λειτουργήσει με σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία; Νομοτελειακά αυτό θα συμβεί και θέση θα έχουν οι επαγγελματίες εκείνοι που θα προσαρμοστούν και θα υιοθετήσουν σύγχρονες προσεγγίσεις και πρακτικές στον τρόπο εργασίας τους.

Η αλλαγή και η μετάβαση σε κάτι νέο – πολλές φορές – άγνωστο στην αρχή μπορεί να προκαλεί προβληματισμό ή φόβο. Όμως και σε άλλες αλλαγές (ρυθμιστικό πλαίσιο κ.α) στο παρελθόν οι επαγγελματίες δεν προσαρμόστηκαν;

- Advertisement -

Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της Accenture, οι άνθρωποι της διαμεσολάβησης αισθάνονται απειλούμενοι καθώς αντιλαμβάνονται πως τα ψηφιακά κανάλια αναδιαμορφώνουν το ρόλο τους. Παρόλα αυτά, είναι πεπεισμένοι ότι θα διατηρήσουν με επιτυχία το συνδετικό τους ρόλο στο διαμορφούμενο ψηφιακό οικοσύστημα, ενισχύοντας το συμβουλευτικό τους χαρακτήρα.

Αναγνωρίζουν τις δυνατότητες των ψηφιακών τεχνολογιών ως ευκαιρία για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησης των πελατών τους αλλά και συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες. Την ίδια ώρα, το 77% των διαμεσολαβητών της ίδιας έρευνας δηλώνει πολύ ικανοποιημένο από την ψηφιακή ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Η δίκαιη συμμετοχή στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο

Στοιχείο – “κλειδί” στην εν λόγω έρευνα είναι το γεγονός οτι 9 στους 10 εκτιμά την ανάγκη ενίσχυσης των ψηφιακών επενδύσεων την επόμενη πενταετία. Επενδύσεις που θα έχουν ως στόχο τη βελτίωση της εσωτερικής λειτουργικής αποδοτικότητάς τους αλλά και τη βελτίωση των υπηρεσιών στους τελικούς καταναλωτές.

Οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές αντιλαμβάνονται πως η παροχή προσωποποιημένων συμβουλών για τα πολύπλοκα και εξειδικευμένα ασφαλιστικά προγράμματα θα είναι «αιχμή του δόρατος» στη σύγχρονη ασφαλιστική εποχή. Για το λόγο αυτό η σωστή τοποθέτησή τους στην νέα ψηφιακή αλυσίδα αξίας και η ενίσχυσή τους με τα κατάλληλα εργαλεία θα αποτελέσει εφαλτήριο ανάπτυξης και προόδου.

Στην ίδια λογική, κατανοούν τη σημασία των δεδομένων των πελατών τους, με 69% των διαμεσολαβητών να δηλώνει θετικό ως προς τη συλλογή και αξιοποίησή τους από κοινού με τις ασφαλιστικές εταιρείες για την παροχή προσωποποιημένων υπηρεσιών στους τελικούς πελάτες.

Είναι κανείς που πιστεύει πως άγνωστα σχήματα, μηχανές και αυτοματοποιημένες διαδικασίες θα υποκαταστήσουν τον ρόλο του πραγματικού συμβούλου – ασφαλιστή εξ’ ολοκλήρου; Μπορεί, σ’ ένα βαθμό, αν παραμένουμε προσκολλημένοι στο Αυτοκίνητο όταν ρωτάμε στην Ελλάδα “είσαι ασφαλισμένος”.

Στους σύγχρονους κινδύνους που αναδύονται οι διαμεσολαβητές θα συνεχίσουν να αποτελούν τον δίαυλο επικοινωνίας ανάμεσα στην ασφαλιστική αγορά, τον πολίτη – καταναλωτή αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες της κοινωνίας. Απαιτούνται πλέον όμως όλοι να έχουν ίση και δίκαια πρόσβαση στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία…

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

H ελληνική ασφαλιστική αγορά σε αριθμούς (infographic)

Τα βασικά μεγέθη της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς δημοσιοποίησε η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, στην ετήσια έκθεσή

Στις 26 Ιουνίου το 18th Insurance Conference

Όλες οι σημαντικές εξελίξεις της νέας πραγματικότητας της ασφαλιστικής αγοράς καθώς ο ασφαλιστικός κλάδος προχωρά σταδιακά προς την αναγκαία ψηφιοποίησή του

Ανανέωση, τώρα, στην ασφαλιστική αγορά!

Πώς επιλέγουν τα στελέχη τους οι εταιρείες, τι κάνουν για να προσελκύσουν νέο προσωπικό, τι σημαίνει ο ανθρώπινος παράγοντας

Το καυτό θέμα της υποχρεωτικότητας στην ασφάλιση περιουσίας για τους ασφαλιστές

Δεν είναι παράλογες οι ανησυχίες των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και της ΕΑΔΕ. Εύλογα τους έβαλε σε σκέψη μίας και έχουν προηγούμενα...

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025

Τι χρειάζεται για να φανούν οι αλλαγές στις ασφαλιστικές, το φρένο και οι αμφιβολίες

Δεν είναι τα πιο δυνατά τα είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές". 

Πάνος Δημητρίου/Generali: Σήμερα έχουμε πάρτι, είμαστε μπροστά από τον ανταγωνισμό

H Generali  αποφασίζει δυναμικά, τώρα ‘να κάνει ένα limit up,  αλλάζοντας όλα στο customer care, είπε ο Πάνος Δημητρίου.

6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης: Όσα δήλωσαν on camera κορυφαίοι προσκεκλημένοι

Με μεγάλη επιτυχία διοργανώθηκε και φέτος το 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης...

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Εθνική Ασφαλιστική ανέδειξε την ανάγκη θεσμικής συνεργασίας για μια κοινωνία ανθεκτική στην κλιματική αλλαγή

Με κεντρικό μήνυμα την ανάγκη για συλλογική δράση και θεσμική συνεργασία, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Εθνικής Ασφαλιστικής, Δημήτρης Μαζαράκης

H ΕΑΕΕ Μέλος του UN Global Compact και του UN Global Compact Network Greece

Η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιριών Ελλάδος (ΕΑΕΕ) ανακοινώνει την επίσημη ένταξή της στο Οικουμενικό Σύμφωνο των Ηνωμένων Εθνών (UN Global Compact)

Ολόκληρη η ΚΥΑ για την υποχρεωτική ασφάλιση αυτοκινήτου

Δημοσιεύθηκε σήμερα η Κοινή Υπουργική Απόφαση των τριών Υπουργών, Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Ανάπτυξης, Κλιματικής Κρίσης

Η Τεχνητή Νοημοσύνη κερδίζει τα παιδιά

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδιού, η Kaspersky δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της σχετικά με τα ψηφιακά ενδιαφέροντα των παιδιών.

NN. Σχεδιάζει να καταρρίψει το νέο ρεκόρ πωλήσεων το 2025 με επενδύσεις εκατομμυρίων

Επενδύσεις ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ ετοιμάζει η ΝΝ στην Ελλάδα για να ενισχύσει το προφίλ της και τις επιδόσεις των 1500 συνεργατών της, αναμένοντας το 2025