back to top
17.5 C
Athens
Σάββατο 11 Οκτωβρίου 2025

Σημείο καμπής για τους ασφαλιστές και τις cyber-καλύψεις 

Oι ασφαλιστές επαναξιολογούν τις cyber καλύψεις

Με τις κυβερνοεπιθέσεις τα τελευταία χρόνια να αυξάνονται ραγδαία, αντίστοιχα και η ζήτηση ασφαλιστικής κάλυψης,  η βιομηχανία των 3 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την προστασία των εταιρειών από τους χάκερ βρίσκεται σε σημείο καμπής. Παλεύοντας με υψηλότερο κόστος και μεγαλύτερο κίνδυνο, οι ασφαλιστές σε παγκόσμιο επίπεδο αυστηροποιούν τα πρότυπα, αυξάνουν τις τιμές και μειώνουν το ποσό που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν για κάποια παραβίαση.

- Advertisement -

Το να γίνει δυσκολότερα προσβάσιμη η κάλυψη από τέτοιου είδους επιθέσεις ενδεχομένως να εκθέσει περισσότερες εταιρείες σε μεγαλύτερο οικονομικό κίνδυνο. Οι ασφαλιστές επανεξετάζουν το πώς μπορούν να επωφεληθούν από τα συμβόλαια που αφορούν τον κυβερνοχώρο εν μέσω μιας ευρύτερης συζήτησης σχετικά με το ποιον ρόλο πρέπει να διαδραματίσουν η κυβέρνηση και ο ιδιωτικός τομέας.

- Advertisement -

«Οι μέθοδοι του παρελθόντος δεν λειτουργούν πλέον, αλλά ποτέ δεν χρειάστηκε αυτή η κάλυψη περισσότερο», δήλωσε ο Joshua Motta, συνιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της ασφαλιστικής εταιρείας Coalition.

Τα συμβόλαια για τον κυβερνοχώρο είναι σχετικά νεοεισερχόμενα στον μακραίωνο ασφαλιστικό κλάδο. Ο τομέας γνώρισε άνθιση την τελευταία δεκαετία – με τα ασφάλιστρα να έχουν υπερδιπλασιαστεί από το 2015. Τώρα, ορισμένοι ασφαλιστές αλλάζουν πορεία. Η βρετανική Hiscox Ltd. πλέον εστιάζει σε μικρότερους πελάτες στις ΗΠΑ, και όχι σε μεγάλες εταιρείες.

Εν τω μεταξύ, ορισμένες εταιρείες χρεώνουν περισσότερα, ενώ προσφέρουν λιγότερη κάλυψη. Οι πελάτες κατέβαλαν 35% περισσότερα για καλύψεις που αφορούν τον κυβερνοχώρο το α’ τρίμηνο από ό, τι στην ίδια περίοδο πέρυσι, σύμφωνα με τον μεσίτη Marsh McLennan.

Οι ασφαλιστές αλλάζουν επίσης τα πρότυπα underwriting καθώς προσπαθούν να μειώσουν τον κίνδυνο, σύμφωνα με τον Tom Reagan, υπεύθυνος πρακτικής στον κυβερνοχώρο της Marsh. Η στρατηγική αυτή περιλαμβάνει συχνά και την απαίτηση οι εταιρείες να ενισχύσουν την προσωπική τους προστασία.

Μετά μεγάλες απώλειες λόγω ransomware, η American International Group Inc. άρχισε πρόσφατα να υποβάλλει στις εταιρείες πιο αυστηρές ερωτήσεις σχετικά με τα μέτρα ασφαλείας τους ως μέρος της διαδικασίας underwriting. Ζήτησε επίσης από τους πελάτες της να εφαρμόσουνσυγκεκριμένα μέτρα ασφαλείας, δήλωσε η Tracie Grella, επικεφαλής της AIG στον παγκόσμιο κλάδο ασφάλισης στον κυβερνοχώρο.

Αυτό το είδος πρόσθετου ελέγχου σημαίνει ότι οι εταιρείες θα πρέπει να περιμένουν περισσότερο και να κάνουν περισσότερα προκειμένου να λάβουν κάλυψη, σύμφωνα με την Kristen Peed, διευθύντρια εταιρικής διαχείρισης κινδύνων στην CBIZ Inc.

Η ασφάλεια στον κυβερνοχώρο καλύπτει συνήθως το κόστος που σχετίζεται με μια “εισβολή”, όπως τα χρήματα που δαπανήθηκαν από μια εταιρεία για τη διερεύνηση μιας υπόθεσης cyber attack και για την ενημέρωση των καταναλωτών  ότι τα δεδομένα τους έχουν παραβιαστεί. Μπορεί επίσης να καλύψει πληρωμές λύτρων.

Οι ασφαλιστές επί χρόνια έκαναν εικόνα τα χειρότερα σενάρια και τις συνέπειές τους – μερικά από τα οποία αποδεικνύονται σήμερα αρκετά ακριβή.

Οι κίνδυνοι στον κυβερνοχώρο είναι παγκόσμιοι και συχνά αποδεικνύονται ως “εγκλήματα ευκαιρίας” για κάποιους. Όταν ένας χάκερ εντοπίσει κάποια αδυναμία, είναι πιθανό να το εκμεταλλευτεί. Αυτό καθιστά την αξιολόγηση των κινδύνων ιδιαίτερα περίπλοκη. Και οι ασφαλιστές δεν παραμένουν ανεπηρέαστοι σε όλο αυτό.

Σε αντίθεση με άλλους τύπους ασφάλισης, ο κυβερνοχώρος αναπτύσσεται σε πραγματικό χρόνο. Οι ασφαλιστές έπρεπε και πρέπει να κάνουν αλλαγές όποτε συμβεί μια παραβίαση, σύμφωνα με τον Sam Levine, ανώτερο αντιπρόεδρο της CAC Speciality. Και ορισμένοι υποστηρίζουν ότι οι κίνδυνοι στον κυβερνοχώρο μπορεί να είναι τόσο καταστροφικοί που η κυβέρνηση οφείλει να παρέμβει για να σταματήσει την αγορά, όπως έκαναν οι ΗΠΑ με τον κίνδυνο της τρομοκρατίας στα ασφαλιστήρια συμβόλαια μετά τις επιθέσεις της 11ης Σεπτεμβρίου.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Συνάντηση Κυριάκου Μητσοτάκη με ασφαλιστές και επενδυτές στη Νέα Υόρκη

Ο πρωθυπουργός μίλησε για τις οικονομικές προοπτικές, τα μεταρρυθμιστικά σχέδια και την επίτευξη στόχων σε ένα σύνθετο γεωπολιτικό περιβάλλον

Αυξήθηκαν οι επιθέσεις σε smartphones το α΄ 6μηνο του 2025

Το κακόβουλο λογισμικό συνεχίζει να διεισδύει ακόμα και στο Google Play ή στο App Store - Ποια μέτρα προστασίας προτείνει η Kaspersky

Μήνας Alzheimer στο Ίδρυμα Γουλανδρή: Μια ατζέντα που αφορά την ασφαλιστική αγορά

Το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή αφιερώνει τον μήνα Σεπτέμβριο στη νόσο Alzheimer και την υγιή γήρανση - Δείτε τις δραστηριότητες

Νέα ανακοίνωση για δικαιούχους της Commercial Value

Δόθηκαν εντολές πληρωμής 1,48 εκατ. ευρώ για 991 συμβόλαια, σύμφωνα με την ανακοίνωση του ασφαλιστικού εκκαθαριστή

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Deloitte FSI Predictions 2025: 8 προβλέψεις που επαναπροσδιορίζουν το μέλλον των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών

Οι επιχειρήσεις του κλάδου, μεταξύ τους και οι ασφαλιστικές, καλούνται να μεταβούν από παθητικό ρόλο αντίδρασης σε ρόλο διαμόρφωσης αλλαγών

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Οι τοπ 10 μεσίτες (αντ)ασφαλίσεων στον κόσμο

AON Reinsurance Solutions και Marsh McLennan κερδίζουν την πρωτιά βάσει εσόδων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί