Εκμεταλλεύσου για να πετύχεις, αυτό που δεν μπορείς να αλλάξεις! – 5 απλά βήματα

της Αλεξάνδρας Ζαβού, Νομική Σύμβουλος της MEGA BROKERS

Τα πάντα ρει και ουδέν μένει (Ηράκλειτος). Πόσο γρήγορα και απροειδοποίητα μπορεί να αλλάξει καθετί δεδομένο. Η ζωή μας άλλαξε, η καθημερινότητα μας, από τον τρόπο που εργαζόμαστε μέχρι τον τρόπο που ψωνίζουμε ή χαιρετάμε κάποιον, έγιναν μια νέα, πρωτόγνωρη πρόκληση.

Και στη σκέψη όλων η αγωνία για το πώς θα προστατέψουμε την υγεία, τη δική μας και των αγαπημένων μας, η αγωνία για το αύριο, για το πώς θα αντιμετωπίσουμε τη νέα οικονομική κρίση που έρχεται, για το πώς θα ανταπεξέλθουμε στις υποχρεώσεις μας. Είναι σίγουρο ότι η οικονομική κατάσταση της χώρας και κατ’ επέκταση των πολιτών αποτελεί φλέγον ζήτημα για όλους ανεξαιρέτως τους επαγγελματίες, είτε πρόκειται για μισθωτούς, είτε για ελεύθερους επαγγελματίες, για εργοδότες, για νέους ή μεγαλύτερους σε ηλικία, ακόμα και για τους ανέργους. Έχοντας μόλις υποστεί και επιβιώσει μια μακρά περίοδο οικονομικής ύφεσης, με μέτρα δυσβάσταχτα και μακροπρόθεσμα, είναι βέβαιο ότι η επόμενη μετά-καραντίνας ημέρα μας γεμίζει προβληματισμό και αγωνία.   

Η αγωνία, όμως, για την επιβίωση και διατήρηση των κεκτημένων οδηγεί σε δύο μονοπάτια: το ένα είναι ζοφερά χρωματισμένο, με φόβο, γεμάτο ανασφάλεια και αρνητισμό, που οδηγεί στη στασιμότητα και τη μεμψιμοιρία.

Το άλλο μονοπάτι είναι αυτό της δημιουργικής αγωνίας, γεμάτο νέες προκλήσεις-ευκαιρίες, στόχους, οργάνωση, θωράκιση των κεκτημένων και σχεδιασμό για νέες κατακτήσεις. 

Το ζήτημα είναι τι θα επιλέξουμε. Είναι στο χέρι του καθενός μας να μετατρέψει τις δύσκολες αυτές ώρες σε ώρες σχεδιασμού, οργάνωσης και προετοιμασίας για τη νέα πραγματικότητα που έρχεται και την οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε ως μια δημιουργική πρόκληση και όχι ως το τέλμα της επαγγελματικής μας πορείας.

Τα πρώτα βήματα είναι απλά -και αυτή την περίοδο που δεν μπορούμε να παραπονεθούμε για έλλειψη χρόνου-, είναι η ευκαιρία που δεν είχαμε για την ανασκόπηση του τρόπου εργασίας μας, των μεθόδων που χρησιμοποιούμε, των στόχων που έχουμε, είναι η ευκαιρία για την εξεύρεση των σημείων που χωλαίνουμε καθώς και των τρόπων για τη βελτίωση τους.

Βήμα 1ο:

? Καταγραφή των δράσεων της μέχρι τώρα επαγγελματικής μας τακτικής. Δηλαδή καταγράφουμε τον τρόπο που λειτουργούμε, την οργάνωση που έχουμε, τον τρόπο που αναζητούμε πελάτες, τον τρόπο που εξυπηρετούμε τους υφιστάμενους πελάτες μας, τους συνεργάτες μας, τον κλάδο ασφάλισης που αποτελεί το βασικό μας αντικείμενο.

Βήμα 2ο:

? Στοχοθεσία. Τι θέλουμε να επιτύχουμε την επόμενη χρονιά. Ποιοι είναι οι στόχοι μας σε καθαρά εισπραγμένα ασφάλιστρα, σε συμβόλαια, σε νέους πελάτες, σε ποιον ή ποιους κλάδους ασφάλισης. Είναι απαραίτητο να θέσουμε συγκεκριμένα χρονικά πλαίσια καθώς και αριθμούς (πχ τζίρου, συμβολαίων) ώστε να μπορούμε να παρακολουθούμε την πορεία των στόχων μας. Η στοχοθεσία είναι εξαιρετικά σημαντική για να αναπτύξουμε τα επόμενα βήματα δράσης μας.

Βήμα 3ο:

? Αξιολόγηση και Εκκαθάριση των ανωτέρω καταγεγραμμένων εργαλείων και μεθόδων μας. Μπορούμε να τα χωρίσουμε σε τρεις κατηγορίες με βάση την αποτελεσματικότητα τους στην εργασία μας, δηλαδή τα εργαλεία και τις μεθόδους που είχαν ανταπόκριση από εμάς, τους συνεργάτες, τους υπαλλήλους και τους πελάτες μας, αυτά που αποδείχθηκαν δύσχρηστα ή μη λειτουργικά, αυτά που δεν αξιοποιήσαμε. Εκκαθάριση εργαλείων και μεθόδων. Βελτίωση, εμπλουτισμός και εξέλιξη των εργαλείων και μεθόδων που κρίνουμε ότι αποδίδουν. Απενεργοποίηση, διαγραφή όσων αξιολογήθηκαν ως μη λειτουργικά ή αποδοτικά.

Βήμα 4ο:

? Βελτίωση και εκμοντέρνιση των παροχών προς υφιστάμενους πελάτες. Στήριξη πελατών, παροχή υπηρεσιών κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής μας σχέσης, τακτική επικοινωνία. Το επάγγελμα μας είναι ανθρωποκεντρικό. Όσο κι αν χρησιμοποιούμε την τεχνολογία για τη διευκόλυνση των καθημερινών εργασιών μας, η επικοινωνία με τον πελάτη ήταν και θα είναι ο βασικός άξονας διατήρησης και αύξησης του πελατολογίου μας.

Βήμα 5ο

? Εξέλιξη, ανεύρεση τρόπων προσέγγισης νέων πελατών. Έλεγχος και καταγραφή των νέων αναγκών που δημιουργεί η επί κορωνοϊό εποχή: οι νέες ανάγκες των ανθρώπων σε κάθε τομέα, οικογενειακό, επαγγελματικό κλπ. Συνεχής ενημέρωση και μελέτη των νέων ασφαλιστικών προϊόντων των εταιρειών. Παρακολούθηση επικαιρότητας, τομέων που πλήττονται, τομέων που αναγεννούνται, τομέων που μεταβάλλονται. Η κάθε αλλαγή ανοίγει πάντα νέους δρόμους.

Αρκεί να παραμείνουμε ψύχραιμοι για να τους δούμε.

Η αλήθεια είναι ότι η μετά -κορωνοϊό κανονικότητα θα είναι διαφορετική από αυτήν που είχαμε συνηθίσει. Και είναι αλήθεια ότι η οικονομία δέχθηκε μεγάλο πλήγμα που αναμφισβήτητα θα επηρεάσει το σύνολο της κοινωνίας. Όμως είναι και μια ευκαιρία αποδέσμευσης από τα περιττά βαρίδια του παρελθόντος, είναι μια ευκαιρία να αξιοποιήσουμε τα νέα τεχνολογικά εργαλεία, τις νέες ανάγκες που ανακύπτουν σε κάθε περίοδο αλλαγών

Όπως πολύ εύστοχα αναφέρει ο Δαρβίνος «Δεν είναι τα πιο δυνατά είδη που επιβιώνουν ή τα πιο έξυπνα, αλλά αυτά που ανταποκρίνονται καλύτερα στις αλλαγές.» 

Έτσι κι εμείς, μπορούμε να χαθούμε στον αρνητισμό και τη στασιμότητα, ή να δεχθούμε τη νέα κατάσταση ως μια νέα πρόκληση, μια ευκαιρία να δούμε με ποιους τρόπους μπορούμε να βελτιώσουμε την επαγγελματική μας δραστηριότητα, να αναβαθμίσουμε τον τρόπο εργασίας μας, να διευρύνουμε το πελατολόγιο μας. Να αντιμετωπίσουμε τη νέα οικονομική κρίση ως μια πρόκληση που θα γίνει αφετηρία για δημιουργία, εφευρετικότητα και ανάπτυξη του αντικειμένου μας. Να επωφεληθούμε από το χρόνο που δεν μπορούμε να διαθέσουμε σε αγαπημένα πρόσωπα και δραστηριότητες για να παρακολουθήσουμε σεμινάρια, να διαβάσουμε, να αφουγκραστούμε την αγορά, να εφοδιαστούμε με νέες γνώσεις. 

Να αντιστρέψουμε τις δυνητικά δυσάρεστες συνέπειες της κρίσης και να τις ανάξουμε σε όπλα επαγγελματικής και προσωπικής ανέλιξης.

Να αποτελέσει η νέα αυτή περίοδος εφαλτήριο ανάπτυξης, καινοτομίας και δημιουργικότητας.

2 comments

  1. ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ

    Κα Ζαβού καλησπέρα σας
    Διάβασα το άρθρο σας και θυμήθηκα τίς παροτρύνσεις των managers την δεκαετία του ¨80. Δεν ξέρω αν είχατε γεννηθεί κιόλας, αλλά σας πληροφορώ ότι αυτή του τύπου η αόριστη και θεωρητική καθοδήγηση του ασφαλιστή για τα δύο μονοπάτια του καλού κ του κακού είναι πλέον κοινότυπη έως και προσβλητική. Δεν περιμέναμε εσάς να μας πείτε μίζερους , ότι μας διακρίνει η άρνηση και κυρίως – εδώ θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι τον λόγο σας τον διακρίνει η άγνοια- ότι παρουσιάζεται πεδίον δόξης λαμπρό μετά την εποχή της πανδημίας. Μήπως έτυχε να ακούσετε πόσο μειώθηκε το Α.Ε.Π στην τελευταία δεκαετία? Τί πιστεύετε ότι θα γίνει εάν – πράγμα που απεύχομαι – το Φθινόπωρο έχουμε ένα δεύτερο κύμα και κατά συνέπεια ένα δεύτερο καθολικό κλείσιμο των πάντων? Επίσης θέλω να σας ρωτήσω ποια καινούργια ασφαλιστική ανάγκη προέκυψε από τον covid-19? Τέλος αν μπορείτε να απαντήσετε σε κάτι που κανένας διευθύνων , διευθυντής πωλήσεων , μεγαλοεκπαιδευτής κ.α δεν απάντησε γιατί τα τελευταία 100 χρόνια ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης συμμετέχει μόλις με 2% στο
    ΑΕΠ της χώρας μας? Και επιτρέψτε μου να ρωτήσω: τι γνώμη έχετε για τα εναλλακτικά δίκτυα που χρησιμοποιούν οι εταιρίες? Ομνύετε στην επαφή του ασφαλιστή με τον πελάτη. Μόνο που το ίδιο αφεντικό που μας λέει αυτά που γράψατε και εσείς κυρίως όταν κόβουμε την παραδοσιακή ετήσια πίττα, πουλάει από το διαδίκτυο 100 ευρώ και εγώ για το ίδιο προϊόν ζητώ από τον πελάτη 140 ευρώ. Είναι δίκαιο κ ηθικό? Απλές ερωτήσεις κάνω.
    Σάκης Συμεωνίδης
    Ασφαλιστικός Πράκτορας.

  2. ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ

    ΑΠΟΨΕΙΣ

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*