back to top
14.2 C
Athens
Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024

Λιγότερα ατυχήματα στο μέλλον; Τι γίνεται με την ασφάλιση αυτοκινήτων

Η εικόνα ενός πολίτη να κουνά το χέρι του για να σταματήσει ένα ταξί είναι πλέον αρκετά σπάνια, καθώς πλατφόρμες όπως η Uber βοηθούν στην εύκολη και γρήγορη εξεύρεση ταξί με ένα «κλικ». Σύντομα ωστόσο, θα είναι πολύ σπάνιο να βλέπετε ακόμη και οδηγούς να χειρίζονται χειροκίνητα τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με τους βρετανικούς FT το όραμα μιας αυτοματοποιημένης εποχής στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών  «τείνει να γίνει πραγματικότητα έπειτα και από τις ανακοινώσεις, τον περασμένο Απρίλιο, του Elon Musk για έναν τέτοιου είδους στόλο έως τα τέλη του επόμενου έτους».

- Advertisement -

Τα άμεσα προβλήματα που ανακύπτουν είναι περισσότερο οικονομικά παρά νομικά.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα δημιουργεί «πονοκέφαλο» στις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες ανακαλύπτουν πως η αποκατάσταση τυχόν ζημιών γίνεται ολοένα και πιο ακριβή.

- Advertisement -

Παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία που παρουσίασε η αμερικανική ασφαλιστική Travelers,η οποία αποκάλυψε πως το κόστος επισκευής ενός μοντέλου Sedan του 2018 είναι τριπλάσιο από εκείνο του 2017, ακριβώς λόγω των νέων τεχνολογιών (σ.σ. τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων στην μπροστινή σχάρα και στον προφυλακτήρα του νεότερου μοντέλου).

Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το αυξανόμενο κόστος κάθε επισκευής θα πρέπει να αντισταθμίζεται από έναν μειωμένο αριθμό ατυχημάτων καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται ασφαλέστερα.

Η KPMG προέβλεψε ότι, στις ΗΠΑ, οι συνολικές απώλειες από τα τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 63% μέχρι το 2050, περιορίζοντας κατά 122 δισ. δολάρια (σ.σ. 109 δις ευρώ) το κόστος των αντίστοιχων αξιώσεων.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια μακροπρόθεσμη πρόκληση για τους ασφαλιστές: μια διαρθρωτική μείωση των απαιτήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Ο Michael Klein, EVP – president of personal insurance της Travelers, δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν τα ατυχήματα θα περιοριστούν.
«Οι διαρροές των τελευταίων έξι έως δώδεκα μηνών υποδηλώνουν ότι οι βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά ασφαλείας αρχίζουν να επηρεάζουν τη συχνότητα των ατυχημάτων, αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί κάτι τέτοιο».

Υπήρξαν παρόμοιες τάσεις και σε άλλες βιομηχανίες. «Για παράδειγμα στην αεροπορία και τις αερομεταφορές» ανέφερε ο Lex Baugh, chief executive της Γενικής Ασφάλισης της AIG στη Βόρεια Αμερική.

«Ο αυτοματισμός έχει καταστήσει τα αεροπορικά ταξίδια ασφαλέστερα, επομένως τα ασφάλιστρα έχουν σημειώσει μακροπρόθεσμη πτώση σε αυτόν τον τομέα» πρόσθεσε.

Ένα άλλο θεμελιώδες ερώτημα είναι ποιος θα πρέπει «να πληρώσει τον λογαριασμό» – και, συνεπώς, ποιος οφείλει να μεριμνά για την ασφάλιση – σε περίπτωση που ημιαυτόνομα ή πλήρως αυτόνομα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα.

Προς το παρόν, η ασφάλεια εξαγοράζεται από τον ιδιοκτήτη ή τον χειριστή ενός οχήματος. Σε όλον τον κόσμο, η ασφάλιση αυτοκινήτων τείνει να είναι προσωπική επειδή τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από τους οδηγούς.

Όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα, αυτό μπορεί να αλλάξει. «Αν μιλάμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο παραγωγός του οχήματος θα είναι ο υπεύθυνος», τόνισε ο καθηγητής James Davey του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

Κάτι τέτοιο θα άλλαζε τη φύση της ασφάλισης οχημάτων. Αντί για ένα προσωπικό συμβόλαιο, η ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εμπορικό προϊόν που οι ίδιοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να αγοράσουν. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει τη μεγαλύτερη απειλή για τις εταιρείες που ειδικεύονται στην πώληση προσωπικών ασφαλίσεων αυτοκινήτων σήμερα, εκτιμούν οι FT.

Ορισμένα ασφαλιστικά στελέχη υποστηρίζουν ότι θα ήταν λάθος να μετατραπεί η ασφάλιση αυτοκινήτου σε τέτοιου είδους προϊόντα. Ο κ. Klein υποστήριξε ότι οι «παραδοσιακές προσωπικές πολιτικές θα παραμείνουν, καθώς αποτελούν έναν πολύ καλύτερο μέσο για την προστασία των οχημάτων, των οδηγών τους και των τρίτων που ενδέχεται να εμπλακούν σε ατύχημα».

Διαβάστε επίσης:

Τesla: Έντονος σκεπτικισμός για τα αυτόνομα ρομπο-ταξί του Elon Musk

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο υπέρτατος σκεπτικισμός, οι αλήθειες για την ασφάλιση και οι αναντίρρητες πλάνες

Αφού όλοι συμφωνούν ότι η ασφάλιση είναι βασικό χρήσιμο αγαθό δεν θα πρέπει και η αγορά να ξανά-προσδιορίσει το βάρος της ασφάλισης;

Αυξήσεις ασφαλίστρων αυτοκινήτου που κυμανθούν στο 5%-7% μεσοσταθμικά από το 2025 

Οι πολλές συσσωρευμένες ζημιές της περιόδου 2021-2024 σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους αποζημίωσης

H AI μπορεί να μειώσει (και) τα ασφάλιστρα του αυτοκινήτου

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να μειώσει όχι μόνο τα ατυχήματα στους δρόμους, αλλά και τα ασφάλιστρα των αυτοκινήτων, αφού θα περιοριστούν σε μεγάλο βαθμό οι αποζημιώσεις

Τελικά τι σημαίνει: «Ασφάλεια Γεννά»;

Ας εξερευνήσουμε μαζί τι κρύβεται πίσω από αυτήν την έννοια και πώς μπορούμε να την καλλιεργήσουμε στη ζωή μας.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΕΕΑ: Δράσεις για τον κλάδο της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης

Στο ακόλουθο βίντεο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ενημερώνει σχετικά με τις παρεμβάσεις - δράσεις του Ε.Ε.Α.

 Εξετάζεται η υπό όρους υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση περιουσίας έναντι φυσικών καταστροφών  

Οι αρνητές της υποχρεωτικότητας θεωρούν ότι δεν υπάρχει αστική ευθύνη στην ασφάλιση σπιτιού

Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση στην ΕΕΑΕ

Το Δ.Σ.  της ΕΝΩΣΗΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΩΝ ΕΛΛΑΔΟΣ, καλεί τα Μέλη της σε Ετήσια Τακτική Γενική Συνέλευση

Εγκαινιάζει τα νέα γραφεία στη Θεσσαλονίκη η SOFOS Insurance Agency

Η εταιρεία SOFOS INSURANCE AGENCY Α.Ε., ένας από τους μεγαλύτερους και πιο αναγνωρισμένους παρόχους ασφαλιστικών υπηρεσιών στην Ελλάδα

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΕΕΑ: Δράσεις για τον κλάδο της Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης

Στο ακόλουθο βίντεο το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών ενημερώνει σχετικά με τις παρεμβάσεις - δράσεις του Ε.Ε.Α.

Θεόδωρος Καρούτζος: Στην Affidea αξιοποιούμε την αιχμή της τεχνολογίας προς όφελος της υγείας όλων των πολιτών

Ο Θεόδωρος Καρούτζος, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Affidea Ελλάδος, έχει συνδέσει το όνομά του με τη δυναμική και ανοδική εξέλιξη της Affidea

ΤτΕ: Αυξήθηκε στα 20,98 δισ. ευρώ η αξία του ενεργητικού των ασφαλιστικών

Η συνολική αξία του ενεργητικού των ασφαλιστικών επιχειρήσεων αυξήθηκε κατά 381 εκατ. ευρώ σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο και διαμορφώθηκε στα 20.980

 Εξετάζεται η υπό όρους υποχρεωτικότητα στην ασφάλιση περιουσίας έναντι φυσικών καταστροφών  

Οι αρνητές της υποχρεωτικότητας θεωρούν ότι δεν υπάρχει αστική ευθύνη στην ασφάλιση σπιτιού

Αλ. Κώτσαλος, Ευρώπη Ασφαλιστική: Κυβερνοασφάλεια, κορυφαίο ζήτημα για τις επιχειρήσεις

Στον σύγχρονο, διασυνδεδεμένο κόσμο, η αυξανόμενη συχνότητα και πολυπλοκότητα των κυβερνοεπιθέσεων έχει αναδείξει την κυβερνοασφάλεια