back to top
27.7 C
Athens
Παρασκευή 9 Μαΐου 2025

Λιγότερα ατυχήματα στο μέλλον; Τι γίνεται με την ασφάλιση αυτοκινήτων

Η εικόνα ενός πολίτη να κουνά το χέρι του για να σταματήσει ένα ταξί είναι πλέον αρκετά σπάνια, καθώς πλατφόρμες όπως η Uber βοηθούν στην εύκολη και γρήγορη εξεύρεση ταξί με ένα «κλικ». Σύντομα ωστόσο, θα είναι πολύ σπάνιο να βλέπετε ακόμη και οδηγούς να χειρίζονται χειροκίνητα τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με τους βρετανικούς FT το όραμα μιας αυτοματοποιημένης εποχής στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών  «τείνει να γίνει πραγματικότητα έπειτα και από τις ανακοινώσεις, τον περασμένο Απρίλιο, του Elon Musk για έναν τέτοιου είδους στόλο έως τα τέλη του επόμενου έτους».

- Advertisement -

Τα άμεσα προβλήματα που ανακύπτουν είναι περισσότερο οικονομικά παρά νομικά.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα δημιουργεί «πονοκέφαλο» στις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες ανακαλύπτουν πως η αποκατάσταση τυχόν ζημιών γίνεται ολοένα και πιο ακριβή.

- Advertisement -

Παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία που παρουσίασε η αμερικανική ασφαλιστική Travelers,η οποία αποκάλυψε πως το κόστος επισκευής ενός μοντέλου Sedan του 2018 είναι τριπλάσιο από εκείνο του 2017, ακριβώς λόγω των νέων τεχνολογιών (σ.σ. τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων στην μπροστινή σχάρα και στον προφυλακτήρα του νεότερου μοντέλου).

Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το αυξανόμενο κόστος κάθε επισκευής θα πρέπει να αντισταθμίζεται από έναν μειωμένο αριθμό ατυχημάτων καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται ασφαλέστερα.

Η KPMG προέβλεψε ότι, στις ΗΠΑ, οι συνολικές απώλειες από τα τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 63% μέχρι το 2050, περιορίζοντας κατά 122 δισ. δολάρια (σ.σ. 109 δις ευρώ) το κόστος των αντίστοιχων αξιώσεων.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια μακροπρόθεσμη πρόκληση για τους ασφαλιστές: μια διαρθρωτική μείωση των απαιτήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Ο Michael Klein, EVP – president of personal insurance της Travelers, δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν τα ατυχήματα θα περιοριστούν.
«Οι διαρροές των τελευταίων έξι έως δώδεκα μηνών υποδηλώνουν ότι οι βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά ασφαλείας αρχίζουν να επηρεάζουν τη συχνότητα των ατυχημάτων, αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί κάτι τέτοιο».

Υπήρξαν παρόμοιες τάσεις και σε άλλες βιομηχανίες. «Για παράδειγμα στην αεροπορία και τις αερομεταφορές» ανέφερε ο Lex Baugh, chief executive της Γενικής Ασφάλισης της AIG στη Βόρεια Αμερική.

«Ο αυτοματισμός έχει καταστήσει τα αεροπορικά ταξίδια ασφαλέστερα, επομένως τα ασφάλιστρα έχουν σημειώσει μακροπρόθεσμη πτώση σε αυτόν τον τομέα» πρόσθεσε.

Ένα άλλο θεμελιώδες ερώτημα είναι ποιος θα πρέπει «να πληρώσει τον λογαριασμό» – και, συνεπώς, ποιος οφείλει να μεριμνά για την ασφάλιση – σε περίπτωση που ημιαυτόνομα ή πλήρως αυτόνομα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα.

Προς το παρόν, η ασφάλεια εξαγοράζεται από τον ιδιοκτήτη ή τον χειριστή ενός οχήματος. Σε όλον τον κόσμο, η ασφάλιση αυτοκινήτων τείνει να είναι προσωπική επειδή τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από τους οδηγούς.

Όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα, αυτό μπορεί να αλλάξει. «Αν μιλάμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο παραγωγός του οχήματος θα είναι ο υπεύθυνος», τόνισε ο καθηγητής James Davey του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

Κάτι τέτοιο θα άλλαζε τη φύση της ασφάλισης οχημάτων. Αντί για ένα προσωπικό συμβόλαιο, η ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εμπορικό προϊόν που οι ίδιοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να αγοράσουν. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει τη μεγαλύτερη απειλή για τις εταιρείες που ειδικεύονται στην πώληση προσωπικών ασφαλίσεων αυτοκινήτων σήμερα, εκτιμούν οι FT.

Ορισμένα ασφαλιστικά στελέχη υποστηρίζουν ότι θα ήταν λάθος να μετατραπεί η ασφάλιση αυτοκινήτου σε τέτοιου είδους προϊόντα. Ο κ. Klein υποστήριξε ότι οι «παραδοσιακές προσωπικές πολιτικές θα παραμείνουν, καθώς αποτελούν έναν πολύ καλύτερο μέσο για την προστασία των οχημάτων, των οδηγών τους και των τρίτων που ενδέχεται να εμπλακούν σε ατύχημα».

Διαβάστε επίσης:

Τesla: Έντονος σκεπτικισμός για τα αυτόνομα ρομπο-ταξί του Elon Musk

Σχετικές δημοσιεύσεις

Aλ. Σαρρηγεωργίου: Ζούμε σε μια εποχή σύνθετων κινδύνων. Οι προκλήσεις αυτές μεταφράζονται σε πραγματικά κόστη

To μήνυμά του με αφορμή τη δημοσίευση της ετήσιας έκθεσης της ΕΑΕΕ αποστέλλει ο πρόεδρος ΔΣ της Ένωσης κ. Αλέξανδρος Σαρρηγεωργίου.

Β. Μπέκας: Όλα για την υγεία τις ασφαλιστικές και τα ιδ.νοσοκομεία

Τις απόψεις του για την ιδιωτική υγεία και τις αυξήσεις ασφαλίστρων καταθέτει σήμερα στο IW.gr ο κος Βασίλειος  Θ. Μπέκας

EIAΣ: Εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλίσεων επαγγελματικής ευθύνης

Οι Ασφαλίσεις Επαγγελματικής Ευθύνης αποτελούν εξαιρετικά ανερχόμενο τομέα άσκησης ασφαλιστικής δραστηριότητας, τόσο στη χώρα μας

Κοντά στο 1 δις η παραγωγή για την NN Hellas το 2024

Eντυπωσιακές επιδόσεις για ακόμη μια χρονιά κατέγραψε το 2024 η NN Hellas.  Σύμφωνα με την Έκθεση Φερεγγυότητας και Χρηματοοικονομικής

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Επαγγελματική Ασφάλιση ως εφαλτήριο του νέου κοινωνικού συμβολαίου στην αγορά εργασίας

Οι χαμηλοί μισθοί που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα δεν βοηθούν την λογική της αποταμίευσης και της επένδυσης σε ένα επαγγελματικό ταμείο

Ν. Γαβριήλης: Καθοριστικός ο ρόλος του μεσίτη στην ασφάλιση ΜμΕ

Ερωτώμενος, ο κος Γαβριήλης για το πώς οι επιχειρήσεις με υψηλό κίνδυνο θα μπορέσουν να ασφαλιστούν, απαντά ότι θα ......

ocin25: Tράπεζες και κοινωνικοί εταίροι. Η εμπειρία από τη συμμετοχή στον θεσμό της Επαγγελματικής Ασφάλισης

Ένα ακόμη πάνελ εξαιρετικού ενδιαφέροντος διεξήχθη στο πλαίσιο του 6ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης. “Η εμπειρία των κοινωνικών

Η δυναμική των πολυεργοδοτικών Τ.Ε.Α. στην ανάπτυξη του 2ου Πυλώνα Ασφάλισης

Ένα πολύ ενδιαφέρον Panel με τίτλο: Η δυναμική των πολυεργοδοτικών Τ.Ε.Α. στην ανάπτυξη του 2ου Πυλώνα Ασφάλισης, διεξήχθη κατά τη διάρκεια του Ocin25

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Εκπαιδευτικό σεμινάριο ασφαλίσεων Τεχνικών Κινδύνων, Κατασκευαστικών Έργων& Ευθύνης Εργοληπτών

Ο κατασκευαστικός τομέας της ελληνικής οικονομίας ανθεί, κινείται σε τροχιά διαρκούς ανόδου και οι ρυθμοί ανάπτυξης των εργασιών

Η Επαγγελματική Ασφάλιση ως εφαλτήριο του νέου κοινωνικού συμβολαίου στην αγορά εργασίας

Οι χαμηλοί μισθοί που υπάρχουν αυτή τη στιγμή στη χώρα δεν βοηθούν την λογική της αποταμίευσης και της επένδυσης σε ένα επαγγελματικό ταμείο

Ν. Γαβριήλης: Καθοριστικός ο ρόλος του μεσίτη στην ασφάλιση ΜμΕ

Ερωτώμενος, ο κος Γαβριήλης για το πώς οι επιχειρήσεις με υψηλό κίνδυνο θα μπορέσουν να ασφαλιστούν, απαντά ότι θα ......

Γήρανση, Συνταξιοδοτική Αποταμίευση και Χρηματοοικονομικός Αλφαβητισμός

Eνδιαφέρον το Panel IV, με θέμα: «Γήρανση, Συνταξιοδοτική Αποταμίευση και Χρηματοοικονομικός Αλφαβητισμός», που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του 6ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης

Με σημαντικές ανακοινώσεις και έναν δημιουργικό διάλογο το 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης #ocin25!

Την αξία ενός θεσμού –όπως έχει εξελιχθεί το ετήσιο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης που διοργανώνεται, σήμερα, Πέμπτη 8 Μαΐου 2025