Γενική Πανελλαδική Συν.Π.Ε.: Μια ασφαλιστική διαφορετική από τις άλλες

Τον τρόπο λειτουργίας της Γενικής Πανελλαδικής Συν.Π.Ε., τους συνεργάτες της στην αγορά αλλά και την πηγή των εσόδων της, παρουσιάζει σε συνέντευξή του στο Insurance & Reinsurance Outlook o γενικός διευθυντής της εταιρείας, Ευστάθιος Φρούσος. Τονίζει, μεταξύ των άλλων, ότι η εταιρεία έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% και δηλώνει αισιόδοξος για τα οικονομικά αποτελέσματά της κατά το 2016.

Συνέντευξη στην Έλενα Ερμείδου

IW: Κύριε Φρούσο, ηγείσθε μιας ασφαλιστικής διαφορετικής για τα ελληνικά δεδομένα. Εξηγήστε μας τη μορφή αυτής της εταιρείας, πώς ξεκίνησε, τους στόχους της και ποια είναι βασικότερη διαφορά της σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Πριν από 40 περίπου χρόνια, το 1978, μια μικρή, αλλά σημαντική, ομάδα ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων αποφάσισε να υλοποιήσει μια απλή ιδέα: τη δημιουργία μιας ασφαλιστικής εταιρείας που θα κάλυπτε με ανταγωνιστικό ασφάλιστρο τις ανάγκες των τουριστικών λεωφορείων. Έτσι, δημιουργήθηκε η Γενική Πανελλαδική, δηλαδή μια ασφαλιστική επιχείρηση που λειτουργεί με τη μορφή του αλληλασφαλιστικού συνεταιρισμού και με κύρια δραστηριότητά την ασφάλιση των τουριστικών λεωφορείων των μελών της. Προφανώς, και οι καλύψεις που διαθέτουμε για τα ασφαλισμένα μέλη μας καλύπτουν, εκτός από την αστική ευθύνη έναντι τρίτων, όλο το εύρος των ασφαλιστικών κινδύνων, όπως πυρός, κλοπής, θραύσης κρυστάλλων κ.ά. και, σύντομα, εντός του 2017, θα επεκτείνουμε τις δραστηριότητές μας και σε άλλους κλάδους γενικών ασφαλίσεων.

IW: Ποιοι είναι οι βασικοί σας συνεργάτες (ασφαλιστικές, αντασφαλιστικές) από την εγχώρια και τη διεθνή αγορά; Σκοπεύετε να ανοίξετε και νέες συνεργασίες;

ΕΦ: Όλες οι παρεχόμενες καλύψεις υποστηρίζονται από ισχυρές και φερέγγυες αντασφαλιστικές συμβάσεις διεθνών οίκων, ώστε να υποστηρίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο οι ανάγκες των περισσότερων από 1.400 ενεργών μελών μας. Σήμερα, η Γενική Πανελλαδική, εκτός από τα ιδιόκτητα κεντρικά της γραφεία στο Σύνταγμα, διαθέτει δύο υποκαταστήματα, ένα στη Θεσσαλονίκη και ένα στα Χανιά της Κρήτης, έχει συστήσει τη δική της μεσιτική εταιρεία, την GP Brokers AE και βεβαίως συνεργάζεται με πάνω από 50 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Όπως αντιλαμβάνεστε, πρόκειται για έναν οργανισμό που συνεχώς αναπτύσσεται και εμπλουτίζεται, που στρέφεται ολοένα και περισσότερο στις νέες τεχνολογίες –ήδη ετοιμάζουμε μια mobile εφαρμογή, που θα εξυπηρετεί πολυεπίπεδα και τους πελάτες και τους συνεργάτες μας– οπότε, ναι, είμαστε ανοιχτοί και σε νέες, ποιοτικές συνεργασίες.

IW: Το Solvency II πώς σας επηρεάζει έχοντας ως δεδομένο ότι είστε μια μικρή, εξειδικευμένη εταιρεία, με έκθεση χαμηλότερη στον κίνδυνο σε σχέση με άλλες ασφαλιστικές;

ΕΦ: Το Solvency II έχει προκαθορισμένες απαιτήσεις σε εποπτικά κεφάλαια, οι οποίες δεν διαφοροποιούνται λόγω μεγέθους ή εξειδίκευσης, ειδικά όταν ο βασικός κορμός των εργασιών μας αφορά στην αστική ευθύνη και καλύπτει μεγάλες ομάδες μεταφερόμενων ατόμων. Σε κάθε περίπτωση, η Γενική Πανελλαδική, με τα πρόσφατα στοιχεία εννεαμήνου που έχω στη διάθεσή μου, έχει υπερκαλύψει το Απαιτούμενο Κεφάλαιο Φερεγγυότητας (SCR) σε ποσοστό 215% για τη συγκεκριμένη περίοδο, ενώ παράλληλα επιτυγχάνει υψηλή κερδοφορία.

IW: Θα μπορούσαμε να πούμε ότι τα έσοδά σας, εν πολλοίς, εξαρτώνται και από την πορεία του τουριστικού προϊόντος στην Ελλάδα και τη διάρκειά του; Έχετε συνάψει συνεργασίες και με εταιρείες του κλάδου τουρισμού, συμβάσεις μακροχρόνιες, ώστε να ενισχύσετε τη θέση σας;

ΕΦ: Τα τουριστικά λεωφορεία δεν απευθύνονται αποκλειστικά και μόνο στους τουρίστες, αλλά καλύπτουν και εσωτερικές ανάγκες, που ξεκινούν από την καθημερινή μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους και στα σπίτια τους, περιλαμβάνουν κάθε είδους τουρισμό –εσωτερικό ή από την Ελλάδα στο εξωτερικό– εξυπηρετούν τις ανάγκες συνεδρίων, εκδηλώσεων και πολιτιστικών ή φυσιολατρικών οργανώσεων και βέβαια τη μετακίνηση αθλητικών ομάδων είτε για προπονήσεις είτε για αγώνες εκτός έδρας. Όπως αντιλαμβάνεστε, η ασφάλιση ενός τουριστικού λεωφορείου είναι απαραίτητη καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου, με εξαίρεση ίσως κάποια ανοιχτά λεωφορεία που χρησιμοποιούνται για περιηγήσεις σε τουριστικούς προορισμούς μόνο κατά τη θερινή σεζόν. Αν λάβει δε κανείς υπόψη του ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των τουριστικών λεωφορείων της Ελλάδας ανήκει στα συνεταιριστικά μέλη της Γενικής Πανελλαδικής, μπορεί να διαπιστώσει ότι η εταιρεία μας ήδη κατέχει τη μερίδα του λέοντος σε ό,τι αφορά σε αυτό το κομμάτι της αγοράς.

IW: Σχεδιάζετε να προβείτε σε νέες επενδύσεις και, αν ναι, σε τι είδους επενδύσεις;

ΕΦ: Επενδύουμε συνεχώς σε μηχανογραφικά συστήματα, που θα απλοποιήσουν τις διαδικασίες για τους ασφαλισμένους και τους συνεργάτες μας, ενώ, παράλληλα, όπως προανέφερα, είμαστε στην τελική ευθεία για την ολοκλήρωση μιας σειράς πελατοκεντρικών εφαρμογών που θα ενισχύσουν τον πελατοκεντρικό μας χαρακτήρα και θα παρέχουν ουσιαστικές υπηρεσίες και στους πελάτες μας αλλά και στους οδηγούς των λεωφορείων.

IW: Ποιες είναι οι οικονομικές προβλέψεις για την οικονομική χρήση 2016;

ΕΦ: Διανύουμε ήδη το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης και η πρόβλεψή μας είναι ότι το κλείσιμό της θα μας βρει με αυξημένη παραγωγή, σημαντική κερδοφορία και διατήρηση του υψηλού ποσοστού κεφαλαιακής επάρκειας. Με άλλα λόγια, θα πρόκειται για ακόμη μία επιτυχημένη χρονιά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*