back to top
14.9 C
Athens
Τρίτη 16 Δεκεμβρίου 2025

Accenture: Αγορές 1,2 τρισ. δολάρια μέσω social media ως το 2025

Νέα μελέτη της Accenture σημειώνει ότι η παγκόσμια αγορά εμπορίου από μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social commerce) των $492 δισ αναμένεται να αναπτυχθεί τρεις φορές ταχύτερα από το παραδοσιακό ηλεκτρονικό εμπόριο, αγγίζοντας τα 1,2 τρισεκατομμύρια δολάρια έως το 2025. Η ανάπτυξη αυτή θα οφείλεται κυρίως στους χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που ανήκουν στις γενιές Gen Z και Millennial, αντιπροσωπεύοντας το 62% των παγκόσμιων δαπανών στο social commerce έως το 2025.

Σύμφωνα με τη μελέτη της Accenture “Why Shopping’s Set for a Social Revolution” το social commerce αναφέρεται στη συνολική αγοραστική εμπειρία ενός καταναλωτή -από την ανακάλυψη ενός προϊόντος έως τη διαδικασία ολοκλήρωσης αγοράς- που πραγματοποιείται σε μια πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης. Το 64% των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι πραγματοποίησε τουλάχιστον μία αγορά μέσω κοινωνικών δικτύων τον περασμένο χρόνο, γεγονός το οποίο -βάσει εκτιμήσεων της Accenture -μεταφράζεται σε ~2 δισεκατομμύρια αγοραστές παγκοσμίως.

- Advertisement -
«Η πανδημία ανέδειξε πόσο πολύ οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης ως σημείο εισόδου σε οτιδήποτε κάνουν στο διαδίκτυο -ειδήσεις, ψυχαγωγία και επικοινωνία», δήλωσε ο Μάριος Λημνιός, επικεφαλής Strategy & Consulting της Accenture στην Ελλάδα. «Η σταθερή αύξηση του χρόνου που αφιερώνεται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αντανακλά το πόσο ουσιαστικές είναι αυτές οι πλατφόρμες στην καθημερινή μας ζωή. Αναμορφώνουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι αγοράζουν και πωλούν, γεγονός που παρέχει στις πλατφόρμες και τα brands νέες ευκαιρίες για τη δημιουργία πρωτότυπων εμπειριών και φυσικά ροών εσόδων».

«Το social commerce διαθέτει μια τεράστια δύναμη. Ενδυναμώνει μικρότερα brands και ιδιώτες και οδηγεί τα μεγάλα brands να επαναξιολογήσουν τη συνάφειά τους σε μια αγορά εκατομμυρίων ατόμων», συμπλήρωσε ο Μάριος Λημνιός. «Το social commerce θα απαιτήσει από τους δημιουργούς, τους μεταπωλητές και τα brands να φέρουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους εκεί που είναι -και θα είναι- ο καταναλωτής. Αυτό συνεπάγεται συνεργασία μέσα σε ένα δυναμικό οικοσύστημα πλατφορμών, αγορών, μέσων κοινωνικής δικτύωσης και influencers για το διαμοιρασμό δεδομένων και ιδεών, προσφέροντας το πλαίσιο για την ανάπτυξη αναβαθμισμένων καταναλωτικών εμπειριών σε μια ολοκληρωμένη ψηφιακή αγορά».

Ωστόσο, οι μισοί από τους χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης εκφράζουν προβληματισμό για τις αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων αναφορικά με θέματα προστασίας και πολιτικών επιστροφών. Συνεπώς, η εμπιστοσύνη αποτελεί το μεγαλύτερο εμπόδιο στην υιοθέτηση του social commerce, όπως ίσχυε αρχικά και με το ηλεκτρονικό εμπόριο.

- Advertisement -

«Όσοι δεν έχουν ακόμα προβεί σε αγορές μέσω κοινωνικών δικτύων αναφέρουν ότι ένας λόγος που καθυστερούν είναι η έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι στους πωλητές, ενώ οι ενεργοί χρήστες του social commerce επισημαίνουν τις πολιτικές επιστροφών προϊόντων, χρημάτων και ανταλλαγών ως βασικούς τομείς βελτίωσης», σημείωσε ο Μάριος Λημνιός. «Το ζήτημα εμπιστοσύνης που υπάρχει απαιτεί εύλογο χρονικό διάστημα για να ξεπεραστεί, αλλά όλοι όσοι επικεντρώνονται σε αυτούς τους τομείς θα είναι μελλοντικά σε καλύτερη θέση για να αυξήσουν το μερίδιο αγοράς τους».

Είδη ένδυσης, ηλεκτρονικά είδη κ.α

Η μελέτη της Accenture έδειξε επίσης ότι μέχρι το 2025 ο μεγαλύτερος αριθμός αγορών μέσω κοινωνικών δικτύων παγκοσμίως αναμένεται σε είδη ένδυσης (18% του συνόλου του social commerce έως το 2025), ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης (13%) και προϊόντα διακόσμησης σπιτιού (7%). Τα φρέσκα τρόφιμα και τα σνακ αντιπροσωπεύουν επίσης μια μεγάλη κατηγορία προϊόντων (13%). Τα προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας, παρότι αποτελούν μικρό μέρος των πωλήσεων social commerce, προβλέπεται ότι θα κερδίσουν γρήγορα έδαφος στο ηλεκτρονικό εμπόριο και θα κατακτήσουν πάνω από το 40% της ψηφιακής δαπάνης κατά μέσο όρο για αυτήν την κατηγορία σε βασικές αγορές έως το 2025.

Μεταξύ των άλλων ευρημάτων της μελέτης:

  • Οι καταναλωτές στις αναπτυσσόμενες χώρες είναι πιο πιθανό να αγοράζουν μέσω κοινωνικών δικτύων και να το επαναλαμβάνουν συχνά.
  • Οι αγοραστές στην Κίνα, την Ινδία και τη Βραζιλία ενδιαφέρονται περισσότερο για λειτουργίες που τους βοηθούν να ανακαλύψουν και να αξιολογήσουν πιθανές αγορές, ενώ εκείνοι στο Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ δίνουν μεγαλύτερη σημασία στις τιμές και τις εκπτώσεις.
  • Η εμπιστοσύνη είναι πιο σημαντική για τις παλαιότερες από τις νεότερες γενιές. Οι μεγαλύτεροι ηλικιακά αγοραστές δίνουν έμφαση στην ασφάλεια και προτιμούν γνωστές επωνυμίες, ενώ οι νεότερες γενιές εμπιστεύονται περισσότερο τις κριτικές άλλων αγοραστών.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η Euroins πρόσφερε μοναδική εμπειρία συνοδήγησης με τον Θέμη Χαλκιά στο Διαδρόμιο Σπαθοβουνίου

Η εκδήλωση διεξήχθη στο πλαίσιο της συνεργασίας της Euroins με τον Θέμη Χαλκιά, η οποία έχει ως βασικό στόχο την προαγωγή της ασφαλούς οδήγησης

Interamerican – Packmen Project: Bιωματική εμπειρία ανθεκτικότητας στο κέντρο της πόλης, απέναντι στις φυσικές καταστροφές

H Interamerican μετέτρεψε την πρόληψη από θεωρητική έννοια σε ουσιαστική πρακτική, ενισχύοντας την ενημέρωση και την ανθεκτικότητα των πολιτών

Packmen Project: 29-30/10 το μεγάλο pop-up event της Interamerican στην πλατεία Συντάγματος

Ένα διαδραστικό κοινωνικό πείραμα, που θα στείλει δυνατό μήνυμα για τη σημασία της προετοιμασίας και της ετοιμότητας

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Σε σύγκρουση χωρίς προηγούμενο οδηγείται ο κλάδος – Στο βάθος κινητοποιήσεις από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

Μία ακόμη δημόσια και ιδιαίτερα αιχμηρή τοποθέτηση του Προέδρου του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών Γιάννη Χατζηθεοδοσίου έρχεται να σημάνει συναγερμό στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, σε μια...

Η Deloitte χαρτογραφεί την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη στην Ελλάδα

Οι νέες προτεραιότητες των επιχειρήσεων στον τομέα της ΕΚΕ και οι στρατηγικές που διαμορφώνουν το μέλλον της υπευθυνότητας

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

Απεβίωσε ο τ. Γενικός Διευθυντής του Επικουρικού Κεφαλαίου Ιωάννης Βάσσης

«Η επαγγελματική του διαδρομή διακρίθηκε από ήθος, ακεραιότητα και επαγγελματισμό» επισημαίνει το ΕΚ στην ανακοίνωσή του

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Το νέο σχέδιο της Εθνικής Ασφαλιστικής

Δικό της εσωτερικό μοντέλο υπολογισμού κινδύνων σχεδιάζει η εταιρεία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς

H συνεργασία με τον Όμιλο Helvetia Baloise φέρνει αναβάθμιση για την Ατλαντική Ένωση

Η ελληνική ασφαλιστική αποκτά πρόσβαση σε τεχνολογίες αιχμής, σύγχρονα συστήματα και μοντέλα, καθώς και νέα, ενδιαφέροντα προγράμματα

13η Εθελοντική Αιμοδοσία ΠΑΝΟΡΜΟΥ: Η δύναμη της ενότητας και της κοινωνικής προσφοράς

Μια από τις σημαντικότερες δράσεις κοινωνικής ευθύνης του Συνεταιρισμού θα πραγματοποιηθεί 17/12 στο Λαϊκό Νοσοκομείο

Ασφάλιση και βραχυχρόνιες μισθώσεις: Από νομική υποχρέωση σε στρατηγικό πλεονέκτημα

Ο Θ. Αγγελόπουλος, Υδρόγειος Ασφαλιστική, εξηγεί πώς μια σωστά δομημένη κάλυψη ενισχύει την απόδοση της επένδυσης