ΚΑΡΤΕΣ ΥΓΕΙΑΣ: Προσφέρουν μερική κάλυψη αλλά δεν είναι ασφαλιστικά προιόντα

[starbox]

 

Οι κάρτες υγείας εμφανίστηκαν έντονα ανταγωνιστικές κατά τα προηγούμενα χρόνια απέναντι σε ασφαλιστικές και τράπεζες προτείνοντας μία λύση στο θέμα των διαγνωστικών εξετάσεων κυρίως αλλά και σε πρωτοβάθμια θεραπεία αλλά η επικοινωνιακή προώθησή τους καλύφθηκε μέσα σε πέπλα αδιαφάνειας και κακών υπηρεσιών. Η δυναμική τους όμως πλέον βασίζεται στο γεγονός ότι υπόσχονται πολλά με ελάχιστα χρήματα σε μία περίοδο που οι ανασφάλιστοι (είτε άνεργοι είτε οικονομικοί μετανάστες) αυξάνονται θεαματικά. Ωστόσο το στοίχημα είναι των εταιρειών παροχής καρτών υγείας είναι με τον εαυτό τους . Πως θα μπορέσουν να φανούν πειστικές στους πελάτες τους και να μην χάσουν την αξιοπιστία τους.

Στην πράξη οι κάρτες υγείας μοιάζουν περισσότερο με τα διαγνωστικά προγράμματα που πουλούν οι τράπεζες με τους λογαριασμούς ταμιευτηρίου. Σε καμμία περίπτωση οι κάρτες υγείας δεν μπορούν να ανταγωνιστούν τα ασφαλιστικά προιόντα που στην πράξη έχουν ανταγωνιστικότερες τιμές και σαφώς περισσότερες ασφαλιστικές και ιατρικές υπηρεσίες.

Υπερτερούν και σε τιμή και σε ποιότητα τα ασφαλιστικά προγράμματα

Μπορεί οι ασφαλιστικές εταιρείες να βλέπουν ότι χάνουν κάποια μερίδια αγοράς από τις διαφημιζόμενες κάρτες υγείας αλλά αυτό που τονίζουν συνεχώς ότι πρόκειται για «πειρατικά» προιόντα υγείας και δεν έχουν σχέση με τα ασφαλιστικά προιόντα. Κατ’ αρχήν τα ασφαλιστικά προιόντα υγείας έχουν πολύ υψηλό underwriting (κεφαλαιακή αποθεματοποίηση και κάλυψη) βάσει επιβολής από την Τράπεζα της Ελλάδας σε αντίθεση με τις κάρτες υγείας του εμπορίου που δεν ελέγχονται. Σε δεύτερη φάση υπάρχει μεγάλη διαφοροποίηση στις παροχές γεγονός που κάνει πιο δελεαστικά τα ασφαλιστικά προιόντα εάν κάποιος ζητήσει κάτι πέρα από απλές διαγνώσεις

Kάρτες υγείας κόντρα στις διαγνωστικές προσφορές τραπεζών

Oι κάρτες υγείας που εμφανίστηκαν τα τελευταία χρόνια δεν έχουν ούτε αντασφαλιστική κάλυψη ούτε βασίζονται σε κάποιες αναλογιστικές μελέτες. Περισσότερο λειτουργούν με την μορφή της συλλογικής συμφωνίας των εταιρειών που τις εκδίδουν με συγκεκριμένες κλινικές και διαγνωστικά κέντρα αλλά και γιατρούς. Προσπαθούν να συγκεντρώσουν μεγαλύτερη πελατεία προκειμένου να μειώσουν το κόστος για τη συνεργασία τους με τις κλινικές. Οι τραπεζικές κάρτες υγείας με διαγνωστικά κέντρα είναι συμφωνίες μεταξύ των τραπεζικών ομίλων και των οργανισμών υγείας που βασίζονται σε σχέσεις εξάρτησης κυρίως των οργανισμών από τις δανειοδοτήσεις των τραπεζών ή μετοχικών συνεργασιών. Επί της ουσίας βασίζονται σε πιο σταθερές επιχειρηματικές σχέσεις και οι πελάτες μπορούν να τις εμπιστευτούν πιο εύκολα. Οι τράπεζες με τη σειρά τους χρησιμοποιούν αυτές τις προσφορές για να αυξήσουν την πελατειακή τους βάση στις καταθέσεις ταμιευτηρίου κυρίως έναντι του ανταγωνισμού.

 

Πρόβλημα το «θολό» τοπίο εποπτείας

Σαφέστατα , στις διαφημίσεις τους οι ανεξάρτητες κάρτες υγείας εμφανίζονται ιδιαίτερα ανταγωνιστικές έναντι άλλων προιόντων. Είναι όμως; Kατ’ αρχήν βασίζονται σε ένα θολό νομικό τοπίο το οποίο δεν τους ελέγχει κανείς. Δεν υποκεινται ούτε σε κεφαλαιακούς ελέγχους από την Τράπεζα της Ελλάδας ούτε σε ελέγχους ποιότητας υπηρεσιών από τους ιατρικούς συλλόγους όπως οι υπόλοιποι φορείς με τους οποίους συνεργάζονται. Αυτό σημαίνει ότι εάν μία εταιρεία αθετήσει ή αλλάξει τη συμφωνία με τους πελάτες της , οι τελευταίοι θα πρέπει να κινηθούν μεμονωμένα εναντίον τους για παραβίαση αγορανομικών συνθηκών ή διατάξεων εμπορικού κώδικα.

Κόντρες ιατρών-εταιρειών-καταναλωτών

Καταγγελίες ιατρών απέναντι στις κάρτες υγείας , αναφέρουν ότι   «οι πολίτες καλούνται να πληρώσουν χρήματα για να έχουν κάποιες υποτιθέμενες υπηρεσίες, και αυτά τα χρήματα τα πληρώνουν σε φορείς που δεν συνιστούν ασφαλιστικές εταιρείες» ς

Οι εταιρείες με τη σειρά τους αναφέρουν ότι «Οι γιατροί δεν έχουν τη δυνατότητα να διαφημιστούν δεν τους το επιτρέπει ο νόμος. Εμείς με τη συμφωνία που κάνουμε μαζί τους πετυχαίνοντας χαμηλότερες τιμές για τους πελάτες μας τους στέλνουμε κόσμο μαζικά».

Σε ό,τι αφορά τους πελάτες των καρτών υγείας και τη σύγχυση που έχει δημιουργηθεί με τις παροχές οι εταιρείες αναφέρουν πως πολλές φορές υπάρχει παρανόηση από την πλευρά των ασθενών. «Δεν λέμε ποτέ ότι τα πάντα είναι δωρεάν επισημαίνουμε στους πελάτες μας ότι πληρώνουν κάποια χρήματα απλά είναι πολύ λίγα. Προφανώς το αντιλαμβάνονται λανθασμένα τα πράγματα και πιστεύουν ότι όλα είναι δωρεάν. Ειδικά αν έχετε δει και τις διαφημίσεις πάντα αναφερόμαστε στις προνομιακές τιμές των εξετάσεων και όχι στις δωρεάν παροχές» επισημαίνει ενώ υποστηρίζει πως οι κάρτες υγείας είναι η μόνη λύση για τους ανασφάλιστους πολίτες οι οποίοι απολαμβάνουν παροχές και ποιοτική αντιμετώπιση σε ιδιωτικά θεραπευτήρια.