Ασφυξία πληρωμών στη διαμεσολάβηση

Τους χρόνους ανανέωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων και τα ραντεβού των ασφαλιστικών συμβούλων με τους ασφαλισμένους, έχουν αλλάξει το υφεσιακό περιβάλλον της οικονομίας, η δυσπραγία της αγοράς και –κυρίως- η απαξίωση των οικογενειακών εισοδημάτων.
Όπως αναφέρουν στο IW παράγοντες μεγάλων γραφείων διαμεσολάβησης, η πλειονότητα των ασφαλισμένων «σπρώχνουν» εντέχνως τις ανανεώσεις για την ασφάλιση των αυτοκινήτων τους (τρίμηνες, εξάμηνες ή ετήσιες) στις τελευταίες ή στις πρώτες ημέρες κάθε μήνα, ώστε να έχουν τα αναγκαία περιθώρια ρευστότητας να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους.
Η τάση αυτή, στην πράξη, συσσωρεύει στο τέλος ή στις αρχές κάθε μήνα όγκο δουλειάς περίπου 30 ημερών, δημιουργώντας στα γραφεία διαμεσολάβησης, αλλά και στις ασφαλιστικές εταιρείες, προβλήματα στη διαχείριση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων.
Κύκλοι της αγοράς αναφέρουν χαρακτηριστικά ότι, στο διάστημα από την 27η κάθε μήνα έως και την 3η κάθε επομένου, ανανεώνεται πλέον ο κύριος όγκος των συμβάσεων, προκαλώντας συμφόρηση στα ασφαλιστικά γραφεία, ενώ προσθέτουν ότι αν το κλίμα στην αγορά δεν βελτιωθεί, αν δεν ανοίξουν νέες θέσεις εργασίας και αν δεν τονωθεί το οικογενειακό εισόδημα, η τάση αυτή μήνα με το μήνα θα εντείνεται.
Αξίζει πάντως να τονιστεί ότι κατά το παρελθόν, όταν ακόμη η διαχείριση των συμβολαίων ήταν χειρόγραφη, υπήρχε ασφαλιστική εταιρεία η οποία μετέφερε τις ανανεώσεις των συμβολαίων στις λήξεις των τεσσάρων τριμήνων του έτους. Στα διαστήματα αυτά προσελάμβανε ωρομίσθιους – έκτακτους υπαλλήλους προκειμένου να αντιμετωπίσει τον αυξημένο όγκου δουλειάς και με τον τρόπο αυτό απασχολούσε σε μόνιμη βάση πολύ λιγότερο προσωπικό, περιορίζοντας δραστικά το λειτουργικό της κόστος.