back to top
12.5 C
Athens
Κυριακή 22 Δεκεμβρίου 2024

Λιγότερα ατυχήματα στο μέλλον; Τι γίνεται με την ασφάλιση αυτοκινήτων

Η εικόνα ενός πολίτη να κουνά το χέρι του για να σταματήσει ένα ταξί είναι πλέον αρκετά σπάνια, καθώς πλατφόρμες όπως η Uber βοηθούν στην εύκολη και γρήγορη εξεύρεση ταξί με ένα «κλικ». Σύντομα ωστόσο, θα είναι πολύ σπάνιο να βλέπετε ακόμη και οδηγούς να χειρίζονται χειροκίνητα τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με τους βρετανικούς FT το όραμα μιας αυτοματοποιημένης εποχής στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών  «τείνει να γίνει πραγματικότητα έπειτα και από τις ανακοινώσεις, τον περασμένο Απρίλιο, του Elon Musk για έναν τέτοιου είδους στόλο έως τα τέλη του επόμενου έτους».

- Advertisement -

Τα άμεσα προβλήματα που ανακύπτουν είναι περισσότερο οικονομικά παρά νομικά.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα δημιουργεί «πονοκέφαλο» στις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες ανακαλύπτουν πως η αποκατάσταση τυχόν ζημιών γίνεται ολοένα και πιο ακριβή.

- Advertisement -

Παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία που παρουσίασε η αμερικανική ασφαλιστική Travelers,η οποία αποκάλυψε πως το κόστος επισκευής ενός μοντέλου Sedan του 2018 είναι τριπλάσιο από εκείνο του 2017, ακριβώς λόγω των νέων τεχνολογιών (σ.σ. τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων στην μπροστινή σχάρα και στον προφυλακτήρα του νεότερου μοντέλου).

Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το αυξανόμενο κόστος κάθε επισκευής θα πρέπει να αντισταθμίζεται από έναν μειωμένο αριθμό ατυχημάτων καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται ασφαλέστερα.

Η KPMG προέβλεψε ότι, στις ΗΠΑ, οι συνολικές απώλειες από τα τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 63% μέχρι το 2050, περιορίζοντας κατά 122 δισ. δολάρια (σ.σ. 109 δις ευρώ) το κόστος των αντίστοιχων αξιώσεων.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια μακροπρόθεσμη πρόκληση για τους ασφαλιστές: μια διαρθρωτική μείωση των απαιτήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Ο Michael Klein, EVP – president of personal insurance της Travelers, δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν τα ατυχήματα θα περιοριστούν.
«Οι διαρροές των τελευταίων έξι έως δώδεκα μηνών υποδηλώνουν ότι οι βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά ασφαλείας αρχίζουν να επηρεάζουν τη συχνότητα των ατυχημάτων, αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί κάτι τέτοιο».

Υπήρξαν παρόμοιες τάσεις και σε άλλες βιομηχανίες. «Για παράδειγμα στην αεροπορία και τις αερομεταφορές» ανέφερε ο Lex Baugh, chief executive της Γενικής Ασφάλισης της AIG στη Βόρεια Αμερική.

«Ο αυτοματισμός έχει καταστήσει τα αεροπορικά ταξίδια ασφαλέστερα, επομένως τα ασφάλιστρα έχουν σημειώσει μακροπρόθεσμη πτώση σε αυτόν τον τομέα» πρόσθεσε.

Ένα άλλο θεμελιώδες ερώτημα είναι ποιος θα πρέπει «να πληρώσει τον λογαριασμό» – και, συνεπώς, ποιος οφείλει να μεριμνά για την ασφάλιση – σε περίπτωση που ημιαυτόνομα ή πλήρως αυτόνομα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα.

Προς το παρόν, η ασφάλεια εξαγοράζεται από τον ιδιοκτήτη ή τον χειριστή ενός οχήματος. Σε όλον τον κόσμο, η ασφάλιση αυτοκινήτων τείνει να είναι προσωπική επειδή τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από τους οδηγούς.

Όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα, αυτό μπορεί να αλλάξει. «Αν μιλάμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο παραγωγός του οχήματος θα είναι ο υπεύθυνος», τόνισε ο καθηγητής James Davey του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

Κάτι τέτοιο θα άλλαζε τη φύση της ασφάλισης οχημάτων. Αντί για ένα προσωπικό συμβόλαιο, η ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εμπορικό προϊόν που οι ίδιοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να αγοράσουν. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει τη μεγαλύτερη απειλή για τις εταιρείες που ειδικεύονται στην πώληση προσωπικών ασφαλίσεων αυτοκινήτων σήμερα, εκτιμούν οι FT.

Ορισμένα ασφαλιστικά στελέχη υποστηρίζουν ότι θα ήταν λάθος να μετατραπεί η ασφάλιση αυτοκινήτου σε τέτοιου είδους προϊόντα. Ο κ. Klein υποστήριξε ότι οι «παραδοσιακές προσωπικές πολιτικές θα παραμείνουν, καθώς αποτελούν έναν πολύ καλύτερο μέσο για την προστασία των οχημάτων, των οδηγών τους και των τρίτων που ενδέχεται να εμπλακούν σε ατύχημα».

Διαβάστε επίσης:

Τesla: Έντονος σκεπτικισμός για τα αυτόνομα ρομπο-ταξί του Elon Musk

Σχετικές δημοσιεύσεις

Χρειάζεται ο Αϊ-Βασίλης Ασφάλιση;

Οι γιορτές πλησιάζουν και όλοι μπαίνουμε σε χριστουγεννιάτικη διάθεση! Αυτό μας έκανε να αναρωτηθούμε…

Υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων και για πλημμύρα και πυρκαγιά

Με διατάξεις του νόμου 5162/2024, ορίζεται ως υποχρεωτική η ασφάλιση των αυτοκινήτων και έναντι φυσικών καταστροφών

Ο υπέρτατος σκεπτικισμός, οι αλήθειες για την ασφάλιση και οι αναντίρρητες πλάνες

Αφού όλοι συμφωνούν ότι η ασφάλιση είναι βασικό χρήσιμο αγαθό δεν θα πρέπει και η αγορά να ξανά-προσδιορίσει το βάρος της ασφάλισης;

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

31/12/2024: Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 οι ασφαλισμένοι στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ, που έχουν γεννηθεί από την 1.1.1987 και μετά, μπορούν να επιλέξουν αλλαγή ταμείου

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Τι νέα από το μέτωπο των φοροαπαλλαγών ;

Τι μαθαίνουμε για τις ανανεώσεις των ασφαλιστηρίων συμβολαίων υγείας ατόμων ηλικίας μέχρι 18 ετών.

Να γίνει το Κράτος διαιτητής και να καθιερωθούν τα ιατρικά πρωτόκολλα.

Η κίνηση της ΕΚΠΟΙΖΩ να ανεβάσει τους τόνους στις αυξήσεις ασφαλίστρων υγείας ήρθε να χαλάσει επικοινωνιακά την καλύτερη στιγμή της ασφαλιστικής αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

31/12/2024: Ολοκληρώνεται η προθεσμία για μετάβαση στο ΤΕΚΑ από τον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ

Έως την 31η Δεκεμβρίου 2024 οι ασφαλισμένοι στον κλάδο επικουρικής ασφάλισης του e-ΕΦΚΑ, που έχουν γεννηθεί από την 1.1.1987 και μετά, μπορούν να επιλέξουν αλλαγή ταμείου

Τρεις ασφαλιστικές εταιρίες στους «TRUE LEADERS»

Η ICAP CRIF, για 14η χρονιά, βράβευσε σε μια λαμπερή βραδιά, τις 100 Εταιρείες και τους 12 Ομίλους που ξεχώρισαν ως Τrue Leaders το 2023

Carglass® “Repair for Nature” – Gold βραβείο στα Mobility Awards

Η Carglass®, ηγέτιδα εταιρεία στον κλάδο της επισκευής και αντικατάστασης κρυστάλλων οχημάτων, καθώς και την παραμετροποίηση συστημάτων ADAS

Η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων ενέκρινε τις κάμερες στους δρόμους

Την τοποθέτηση καμερών στους δρόμους από την Ελληνική Αστυνομία για την αποτροπή και καταστολή αξιόποινων πράξεων καθώς και τη διαχείριση της κυκλοφορία

Groupama: 4.000 πολίτες παρακολούθησαν το δωρεάν online σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το δωρεάν διαδικτυακό σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, που διοργάνωσε η Groupama Ασφαλιστική, την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου 2024