back to top
21.6 C
Athens
Πέμπτη 20 Νοεμβρίου 2025

Λιγότερα ατυχήματα στο μέλλον; Τι γίνεται με την ασφάλιση αυτοκινήτων

Η εικόνα ενός πολίτη να κουνά το χέρι του για να σταματήσει ένα ταξί είναι πλέον αρκετά σπάνια, καθώς πλατφόρμες όπως η Uber βοηθούν στην εύκολη και γρήγορη εξεύρεση ταξί με ένα «κλικ». Σύντομα ωστόσο, θα είναι πολύ σπάνιο να βλέπετε ακόμη και οδηγούς να χειρίζονται χειροκίνητα τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με τους βρετανικούς FT το όραμα μιας αυτοματοποιημένης εποχής στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών  «τείνει να γίνει πραγματικότητα έπειτα και από τις ανακοινώσεις, τον περασμένο Απρίλιο, του Elon Musk για έναν τέτοιου είδους στόλο έως τα τέλη του επόμενου έτους».

- Advertisement -

Τα άμεσα προβλήματα που ανακύπτουν είναι περισσότερο οικονομικά παρά νομικά.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα δημιουργεί «πονοκέφαλο» στις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες ανακαλύπτουν πως η αποκατάσταση τυχόν ζημιών γίνεται ολοένα και πιο ακριβή.

- Advertisement -

Παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία που παρουσίασε η αμερικανική ασφαλιστική Travelers,η οποία αποκάλυψε πως το κόστος επισκευής ενός μοντέλου Sedan του 2018 είναι τριπλάσιο από εκείνο του 2017, ακριβώς λόγω των νέων τεχνολογιών (σ.σ. τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων στην μπροστινή σχάρα και στον προφυλακτήρα του νεότερου μοντέλου).

Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το αυξανόμενο κόστος κάθε επισκευής θα πρέπει να αντισταθμίζεται από έναν μειωμένο αριθμό ατυχημάτων καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται ασφαλέστερα.

Η KPMG προέβλεψε ότι, στις ΗΠΑ, οι συνολικές απώλειες από τα τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 63% μέχρι το 2050, περιορίζοντας κατά 122 δισ. δολάρια (σ.σ. 109 δις ευρώ) το κόστος των αντίστοιχων αξιώσεων.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια μακροπρόθεσμη πρόκληση για τους ασφαλιστές: μια διαρθρωτική μείωση των απαιτήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Ο Michael Klein, EVP – president of personal insurance της Travelers, δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν τα ατυχήματα θα περιοριστούν.
«Οι διαρροές των τελευταίων έξι έως δώδεκα μηνών υποδηλώνουν ότι οι βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά ασφαλείας αρχίζουν να επηρεάζουν τη συχνότητα των ατυχημάτων, αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί κάτι τέτοιο».

Υπήρξαν παρόμοιες τάσεις και σε άλλες βιομηχανίες. «Για παράδειγμα στην αεροπορία και τις αερομεταφορές» ανέφερε ο Lex Baugh, chief executive της Γενικής Ασφάλισης της AIG στη Βόρεια Αμερική.

«Ο αυτοματισμός έχει καταστήσει τα αεροπορικά ταξίδια ασφαλέστερα, επομένως τα ασφάλιστρα έχουν σημειώσει μακροπρόθεσμη πτώση σε αυτόν τον τομέα» πρόσθεσε.

Ένα άλλο θεμελιώδες ερώτημα είναι ποιος θα πρέπει «να πληρώσει τον λογαριασμό» – και, συνεπώς, ποιος οφείλει να μεριμνά για την ασφάλιση – σε περίπτωση που ημιαυτόνομα ή πλήρως αυτόνομα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα.

Προς το παρόν, η ασφάλεια εξαγοράζεται από τον ιδιοκτήτη ή τον χειριστή ενός οχήματος. Σε όλον τον κόσμο, η ασφάλιση αυτοκινήτων τείνει να είναι προσωπική επειδή τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από τους οδηγούς.

Όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα, αυτό μπορεί να αλλάξει. «Αν μιλάμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο παραγωγός του οχήματος θα είναι ο υπεύθυνος», τόνισε ο καθηγητής James Davey του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

Κάτι τέτοιο θα άλλαζε τη φύση της ασφάλισης οχημάτων. Αντί για ένα προσωπικό συμβόλαιο, η ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εμπορικό προϊόν που οι ίδιοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να αγοράσουν. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει τη μεγαλύτερη απειλή για τις εταιρείες που ειδικεύονται στην πώληση προσωπικών ασφαλίσεων αυτοκινήτων σήμερα, εκτιμούν οι FT.

Ορισμένα ασφαλιστικά στελέχη υποστηρίζουν ότι θα ήταν λάθος να μετατραπεί η ασφάλιση αυτοκινήτου σε τέτοιου είδους προϊόντα. Ο κ. Klein υποστήριξε ότι οι «παραδοσιακές προσωπικές πολιτικές θα παραμείνουν, καθώς αποτελούν έναν πολύ καλύτερο μέσο για την προστασία των οχημάτων, των οδηγών τους και των τρίτων που ενδέχεται να εμπλακούν σε ατύχημα».

Διαβάστε επίσης:

Τesla: Έντονος σκεπτικισμός για τα αυτόνομα ρομπο-ταξί του Elon Musk

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ο «αόρατος εχθρός» της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και των διαμεσολαβητών

Ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την ελληνική ασφαλιστική αγορά δεν είναι μια εξωτερική κρίση, αλλά η αδράνεια απέναντι στις αλλαγές

Η Ατλαντική Ένωση βελτιώνει τιμές και παροχές σε εξωνοσομειακά της προγράμματα

Μικρή αναπροσαρμογή στα ασφάλιστρα του ATLAS CARE FULL, βελτιώσεις σε εκείνα των ATLAS CARE PLUS και BASIC

Η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών: από υποχρέωση σε αναγκαιότητα

Καμία ασφάλιση, όσο πλήρης κι αν είναι, δεν μπορεί να αναπληρώσει την απουσία πρόληψης και σχεδίου

Η Ελισάβετ Νίκα της Covariance στο AIForum25: «Βρισκόμαστε ήδη πέρα από την καινοτομία»

Η Co-Founder & Managing Director της εταιρείας μίλησε για τις εφαρμογές ΤΝ στους κλάδους υγείας και ασφάλισης

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Allianz Trade: Κλιματική αλλαγή και απειλές – Οι ασφαλιστικές στην πρώτη γραμμή

Η απώλεια βιοποικιλότητας απειλεί οικοσυστήματα που υποστηρίζουν τα τρόφιμα, το νερό, τη σταθερότητα του κλίματος και την οικονομική ανάπτυξη

Η EIOPA ενισχύει την εποπτεία των ασφαλιστικών εταιρειών με νέα μακροπροληπτικά πρότυπα

Η Αρχή υπογραμμίζει ότι τα πρότυπα αυτά μεταφέρουν τη θεωρία στην πράξη, εξοπλίζοντας τον κλάδο με μηχανισμούς ανθεκτικότητας

Οι Μεγάλες Ιδέες του Νοεμβρίου 2025 από την GAMA Global

Μέσα από πρακτικές συμβουλές και ιδέες, η έκδοση δείχνει πώς η συνεργασία μπορεί να μετατρέψει την ατομική φιλοδοξία σε συλλογική επιτυχία

Τα κέρδη του underwriting εκτόξευσαν τον ισολογισμό της Swiss Re

Αυξημένες κατά 11% οι αποδόσεις ίδιων κεφαλαίων (ROE) το 9μηνο, χαμηλότερο ωστόσο το συμβατικό περιθώριο

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Ασφάλιση Πιστώσεων & Εγγυήσεων στο επίκεντρο εκδήλωσης των ΕΑΕΕ και ΣΕΜΑ

Η υψηλή συμμετοχή επιβεβαίωσε τη σημαντική συμβολή της Ασφάλισης Πιστώσεων & Εγγυήσεων στην ενίσχυση της οικονομικής δραστηριότητας

ΕΑΔΕ: Προσοχή στις αθέμιτες πρακτικές προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων

Η Ένωση καταγγέλλει προσφορές που ενδέχεται να αποπροσανατολίσουν τον καταναλωτή, οδηγώντας τον σε ασύμφορες και ακατάλληλες επιλογές

Δέκα χρόνια ΠΑΝΟΡΜΟΣ: Η δικαίωση ενός οράματος που έγινε πράξη

Ο Κλ. Δημαρχιάδης άνοιξε νέο δρόμο στην ασφαλιστική διαμεσολάβηση, ο οποίος δέκα χρόνια μετά δεν μοιάζει απλώς σωστός, αλλά αναγκαίος

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Αντιμετωπίζοντας την κλιματική πρόκληση με ολοκληρωμένες λύσεις

Η εταιρεία έχει προχωρήσει σε στοχευμένες δράσεις, που ενισχύουν ουσιαστικά την προστασία των πολιτών και των επιχειρήσεων

«Σιγουριά με ορίζοντα μέλλοντος»: Η ERGO Hellas παρουσιάζει το νέο Αποταμιευτικό Πρόγραμμα Εγγυημένου Κεφαλαίου

Με έμφαση στη σταθερότητα, στην αξιοπιστία και στην ανάγκη των πολιτών για οικονομική ασφάλεια σε μια εποχή αυξημένης αβεβαιότητας