back to top
29.9 C
Athens
Δευτέρα 23 Ιουνίου 2025

Λιγότερα ατυχήματα στο μέλλον; Τι γίνεται με την ασφάλιση αυτοκινήτων

Η εικόνα ενός πολίτη να κουνά το χέρι του για να σταματήσει ένα ταξί είναι πλέον αρκετά σπάνια, καθώς πλατφόρμες όπως η Uber βοηθούν στην εύκολη και γρήγορη εξεύρεση ταξί με ένα «κλικ». Σύντομα ωστόσο, θα είναι πολύ σπάνιο να βλέπετε ακόμη και οδηγούς να χειρίζονται χειροκίνητα τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με τους βρετανικούς FT το όραμα μιας αυτοματοποιημένης εποχής στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών  «τείνει να γίνει πραγματικότητα έπειτα και από τις ανακοινώσεις, τον περασμένο Απρίλιο, του Elon Musk για έναν τέτοιου είδους στόλο έως τα τέλη του επόμενου έτους».

- Advertisement -

Τα άμεσα προβλήματα που ανακύπτουν είναι περισσότερο οικονομικά παρά νομικά.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα δημιουργεί «πονοκέφαλο» στις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες ανακαλύπτουν πως η αποκατάσταση τυχόν ζημιών γίνεται ολοένα και πιο ακριβή.

- Advertisement -

Παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία που παρουσίασε η αμερικανική ασφαλιστική Travelers,η οποία αποκάλυψε πως το κόστος επισκευής ενός μοντέλου Sedan του 2018 είναι τριπλάσιο από εκείνο του 2017, ακριβώς λόγω των νέων τεχνολογιών (σ.σ. τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων στην μπροστινή σχάρα και στον προφυλακτήρα του νεότερου μοντέλου).

Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το αυξανόμενο κόστος κάθε επισκευής θα πρέπει να αντισταθμίζεται από έναν μειωμένο αριθμό ατυχημάτων καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται ασφαλέστερα.

Η KPMG προέβλεψε ότι, στις ΗΠΑ, οι συνολικές απώλειες από τα τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 63% μέχρι το 2050, περιορίζοντας κατά 122 δισ. δολάρια (σ.σ. 109 δις ευρώ) το κόστος των αντίστοιχων αξιώσεων.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια μακροπρόθεσμη πρόκληση για τους ασφαλιστές: μια διαρθρωτική μείωση των απαιτήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Ο Michael Klein, EVP – president of personal insurance της Travelers, δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν τα ατυχήματα θα περιοριστούν.
«Οι διαρροές των τελευταίων έξι έως δώδεκα μηνών υποδηλώνουν ότι οι βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά ασφαλείας αρχίζουν να επηρεάζουν τη συχνότητα των ατυχημάτων, αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί κάτι τέτοιο».

Υπήρξαν παρόμοιες τάσεις και σε άλλες βιομηχανίες. «Για παράδειγμα στην αεροπορία και τις αερομεταφορές» ανέφερε ο Lex Baugh, chief executive της Γενικής Ασφάλισης της AIG στη Βόρεια Αμερική.

«Ο αυτοματισμός έχει καταστήσει τα αεροπορικά ταξίδια ασφαλέστερα, επομένως τα ασφάλιστρα έχουν σημειώσει μακροπρόθεσμη πτώση σε αυτόν τον τομέα» πρόσθεσε.

Ένα άλλο θεμελιώδες ερώτημα είναι ποιος θα πρέπει «να πληρώσει τον λογαριασμό» – και, συνεπώς, ποιος οφείλει να μεριμνά για την ασφάλιση – σε περίπτωση που ημιαυτόνομα ή πλήρως αυτόνομα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα.

Προς το παρόν, η ασφάλεια εξαγοράζεται από τον ιδιοκτήτη ή τον χειριστή ενός οχήματος. Σε όλον τον κόσμο, η ασφάλιση αυτοκινήτων τείνει να είναι προσωπική επειδή τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από τους οδηγούς.

Όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα, αυτό μπορεί να αλλάξει. «Αν μιλάμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο παραγωγός του οχήματος θα είναι ο υπεύθυνος», τόνισε ο καθηγητής James Davey του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

Κάτι τέτοιο θα άλλαζε τη φύση της ασφάλισης οχημάτων. Αντί για ένα προσωπικό συμβόλαιο, η ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εμπορικό προϊόν που οι ίδιοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να αγοράσουν. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει τη μεγαλύτερη απειλή για τις εταιρείες που ειδικεύονται στην πώληση προσωπικών ασφαλίσεων αυτοκινήτων σήμερα, εκτιμούν οι FT.

Ορισμένα ασφαλιστικά στελέχη υποστηρίζουν ότι θα ήταν λάθος να μετατραπεί η ασφάλιση αυτοκινήτου σε τέτοιου είδους προϊόντα. Ο κ. Klein υποστήριξε ότι οι «παραδοσιακές προσωπικές πολιτικές θα παραμείνουν, καθώς αποτελούν έναν πολύ καλύτερο μέσο για την προστασία των οχημάτων, των οδηγών τους και των τρίτων που ενδέχεται να εμπλακούν σε ατύχημα».

Διαβάστε επίσης:

Τesla: Έντονος σκεπτικισμός για τα αυτόνομα ρομπο-ταξί του Elon Musk

Σχετικές δημοσιεύσεις

Tι θα γίνει με τα ανασφάλιστα οχήματα;

Από τo meeting της Ύδρας, κατά το οποίο θίχτηκαν επείγοντα θέματα που απασχολούν τον κλάδο, δεν απουσίαζαν και τα ανασφάλιστα οχήματα.

Μέτρα ΤΩΡΑ για τον κλάδο Υγείας

Για όλες τις πτυχές του προβλήματος των ασφαλίστρων υγείας μίλησαν εκτενώς θεσμικοί παράγοντες και στελέχη της αγοράς από την Ύδρα

Pricefox: Πόσο κοστίζει η ασφάλεια μηχανής στην Ελλάδα;

Το Pricefox, η κορυφαία πλατφόρμα online σύγκρισης τιμών και αγοράς ασφάλειας μηχανής, έκανε έρευνα και σύγκρινε το κόστος των ασφαλίστρων.

Insurancemarket: Eνδιαφέροντα ευρήματα και οι τάσεις στο Ετήσιο Report για την online ασφάλιση

Το insurancemarket.gr, δημοσιεύει το Ετήσιο Report 2024 για την online ασφάλιση, επιβεβαιώνοντας την ηγετική του θέση στην

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Πυροπροστασία και Ασφάλιση Περιουσίας. Εκπαίδευση Συνεργατών για τα σύγχρονα δεδομένα

Μια ξεχωριστή εκπαίδευση για τους συνεργάτες της, πραγματοποίησε η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική στις αρχές Ιουνίου.

Γ. Κιούκας, Cover Insurance: Οι 4 προϋποθέσεις για την αύξηση της ασφαλιστικής παραγωγής

Tονίζει ότι η συνολική παραγωγή της Cover Insurance φέτος σε σχέση με πέρυσι είναι αυξημένη τουλάχιστον κατά 15%, ...

Το νέο ΔΣ του ΕΙΑΣ

Συγκροτήθηκε σε σώμα το νέο Διοικητικό Συμβούλιο του Ελληνικού Ινστιτούτου Ασφαλιστικών Σπουδών, το οποίο εξελέγη από τη Γενική Συνέλευση

Μεγάλη επιτυχία για το σεμινάριο Επιχειρηματικών Ασφαλίσεων

Με ιδιαίτερη επιτυχία και εντυπωσιακή συμμετοχή πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα το εξειδικευμένο σεμινάριο Επιχειρηματικών Ασφαλίσεων

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Πυροπροστασία και Ασφάλιση Περιουσίας. Εκπαίδευση Συνεργατών για τα σύγχρονα δεδομένα

Μια ξεχωριστή εκπαίδευση για τους συνεργάτες της, πραγματοποίησε η ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική στις αρχές Ιουνίου.

Οικοδόμηση ανθεκτικότητας στην Ανατολική Μεσόγειο

Καθώς η περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου συνεχίζει να αντιμετωπίζει οικονομική αστάθεια, κανονιστικές αλλαγές και προκλήσεις που σχετίζονται

Insurance Conference 2025: Η Ασφαλιστική Αγορά σε Μετάβαση

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά διανύει μια περίοδο μετάβασης και στρατηγικού μετασχηματισμού

16 δισεκατομμύρια κωδικοί από Apple, Google & Facebook εκτέθηκαν στο διαδίκτυο

Μια από τις μεγαλύτερες διαρροές δεδομένων όλων των εποχών...

Συνάντηση ΕΕΑ με Γ. Κώτσηρα και Γ. Πιτσιλή και βελτίωση του τρόπου φορολόγησης καταστημάτων ψιλικών και περιπτέρων

Μετά από παρέμβαση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών επετεύχθη βελτίωση σε ένα θέμα που απασχολούσε έντονα επιχειρήσεις