back to top
17.7 C
Athens
Τετάρτη 23 Απριλίου 2025

Λιγότερα ατυχήματα στο μέλλον; Τι γίνεται με την ασφάλιση αυτοκινήτων

Η εικόνα ενός πολίτη να κουνά το χέρι του για να σταματήσει ένα ταξί είναι πλέον αρκετά σπάνια, καθώς πλατφόρμες όπως η Uber βοηθούν στην εύκολη και γρήγορη εξεύρεση ταξί με ένα «κλικ». Σύντομα ωστόσο, θα είναι πολύ σπάνιο να βλέπετε ακόμη και οδηγούς να χειρίζονται χειροκίνητα τα οχήματά τους.

Σύμφωνα με τους βρετανικούς FT το όραμα μιας αυτοματοποιημένης εποχής στον κλάδο των επαγγελματιών αυτοκινητιστών  «τείνει να γίνει πραγματικότητα έπειτα και από τις ανακοινώσεις, τον περασμένο Απρίλιο, του Elon Musk για έναν τέτοιου είδους στόλο έως τα τέλη του επόμενου έτους».

- Advertisement -

Τα άμεσα προβλήματα που ανακύπτουν είναι περισσότερο οικονομικά παρά νομικά.

Η ανάπτυξη της τεχνολογίας στα αυτοκίνητα δημιουργεί «πονοκέφαλο» στις ασφαλιστικές εταιρείες οι οποίες ανακαλύπτουν πως η αποκατάσταση τυχόν ζημιών γίνεται ολοένα και πιο ακριβή.

- Advertisement -

Παράδειγμα αποτελούν τα στοιχεία που παρουσίασε η αμερικανική ασφαλιστική Travelers,η οποία αποκάλυψε πως το κόστος επισκευής ενός μοντέλου Sedan του 2018 είναι τριπλάσιο από εκείνο του 2017, ακριβώς λόγω των νέων τεχνολογιών (σ.σ. τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων στην μπροστινή σχάρα και στον προφυλακτήρα του νεότερου μοντέλου).

Ωστόσο με την πάροδο του χρόνου, το αυξανόμενο κόστος κάθε επισκευής θα πρέπει να αντισταθμίζεται από έναν μειωμένο αριθμό ατυχημάτων καθώς τα αυτοκίνητα γίνονται ασφαλέστερα.

Η KPMG προέβλεψε ότι, στις ΗΠΑ, οι συνολικές απώλειες από τα τροχαία ατυχήματα θα μπορούσαν να μειωθούν κατά 63% μέχρι το 2050, περιορίζοντας κατά 122 δισ. δολάρια (σ.σ. 109 δις ευρώ) το κόστος των αντίστοιχων αξιώσεων.

Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει μια μακροπρόθεσμη πρόκληση για τους ασφαλιστές: μια διαρθρωτική μείωση των απαιτήσεων θα μπορούσε να οδηγήσει σε χαμηλότερα ασφάλιστρα.

Ο Michael Klein, EVP – president of personal insurance της Travelers, δήλωσε πως είναι πολύ νωρίς για να πούμε με βεβαιότητα αν τα ατυχήματα θα περιοριστούν.
«Οι διαρροές των τελευταίων έξι έως δώδεκα μηνών υποδηλώνουν ότι οι βελτιώσεις στα χαρακτηριστικά ασφαλείας αρχίζουν να επηρεάζουν τη συχνότητα των ατυχημάτων, αλλά αυτή τη στιγμή είναι πολύ δύσκολο να αποδειχθεί κάτι τέτοιο».

Υπήρξαν παρόμοιες τάσεις και σε άλλες βιομηχανίες. «Για παράδειγμα στην αεροπορία και τις αερομεταφορές» ανέφερε ο Lex Baugh, chief executive της Γενικής Ασφάλισης της AIG στη Βόρεια Αμερική.

«Ο αυτοματισμός έχει καταστήσει τα αεροπορικά ταξίδια ασφαλέστερα, επομένως τα ασφάλιστρα έχουν σημειώσει μακροπρόθεσμη πτώση σε αυτόν τον τομέα» πρόσθεσε.

Ένα άλλο θεμελιώδες ερώτημα είναι ποιος θα πρέπει «να πληρώσει τον λογαριασμό» – και, συνεπώς, ποιος οφείλει να μεριμνά για την ασφάλιση – σε περίπτωση που ημιαυτόνομα ή πλήρως αυτόνομα οχήματα εμπλέκονται σε ατυχήματα.

Προς το παρόν, η ασφάλεια εξαγοράζεται από τον ιδιοκτήτη ή τον χειριστή ενός οχήματος. Σε όλον τον κόσμο, η ασφάλιση αυτοκινήτων τείνει να είναι προσωπική επειδή τα περισσότερα ατυχήματα προκαλούνται από τους οδηγούς.

Όταν πρόκειται για αυτόνομα οχήματα, αυτό μπορεί να αλλάξει. «Αν μιλάμε για ένα τέτοιο αυτοκίνητο, ο παραγωγός του οχήματος θα είναι ο υπεύθυνος», τόνισε ο καθηγητής James Davey του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον.

Κάτι τέτοιο θα άλλαζε τη φύση της ασφάλισης οχημάτων. Αντί για ένα προσωπικό συμβόλαιο, η ασφάλιση θα μπορούσε να αποτελέσει ένα εμπορικό προϊόν που οι ίδιοι οι κατασκευαστές θα έπρεπε να αγοράσουν. Αυτό θα μπορούσε να αποτελέσει τη μεγαλύτερη απειλή για τις εταιρείες που ειδικεύονται στην πώληση προσωπικών ασφαλίσεων αυτοκινήτων σήμερα, εκτιμούν οι FT.

Ορισμένα ασφαλιστικά στελέχη υποστηρίζουν ότι θα ήταν λάθος να μετατραπεί η ασφάλιση αυτοκινήτου σε τέτοιου είδους προϊόντα. Ο κ. Klein υποστήριξε ότι οι «παραδοσιακές προσωπικές πολιτικές θα παραμείνουν, καθώς αποτελούν έναν πολύ καλύτερο μέσο για την προστασία των οχημάτων, των οδηγών τους και των τρίτων που ενδέχεται να εμπλακούν σε ατύχημα».

Διαβάστε επίσης:

Τesla: Έντονος σκεπτικισμός για τα αυτόνομα ρομπο-ταξί του Elon Musk

Σχετικές δημοσιεύσεις

Κοντά στο 1 δις η παραγωγή για την NN Hellas το 2024

Eντυπωσιακές επιδόσεις για ακόμη μια χρονιά κατέγραψε το 2024 η NN Hellas.  Σύμφωνα με την Έκθεση Φερεγγυότητας και Χρηματοοικονομικής

Ανοδος 5,3% στην παραγωγή ασφαλίστρων τον Ιανουάριο

Αυξημένη κατά 5,3% σε ετήσια βάση εμφανίζεται η ασφαλιστική παραγωγή τον Ιανουάριο, καθώς ανήλθε στα 499,26 εκατ. ευρώ

ΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Δυναμική ανάπτυξη και το 2024, με αριθμούς που εντυπωσιάζουν!

Δυναμική ανάπτυξη και το 2024 για την MINETTA Ασφαλιστική, με σημαντική άνοδο στους βασικούς δείκτες των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Δημήτρης Σπανός, ERGO: Πλέγμα προτάσεων για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας

Ένα πλέγμα προτάσεων συστήνει ο κ. Δημήτρης Σπανός, Διευθυντής του Τομέα Ασφαλιστικών Λειτουργιών Ζωής και Υγείας της ERGO

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

SCOR, AXA XL, Marsh: Στηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση μέσω ενός mega-ναυτιλιακού project

Οι SCOR, AXA XL και Marsh ένωσαν τις δυνάμεις τους και την τεχνογνωσία τους για να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση

Ευρώπη Ασφαλιστική: Έτοιμη για εξαγορές στις ασφάλειες

Η Intracom θα παραχωρήσει μέρος των δικαιωμάτων προτίμησής της στον Νίκο Μακρόπουλο, ιδρυτή της Ευρώπη Ασφαλιστική, ο οποίος μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα κατέχει το 13,4% της εισηγμένης.

Τι συζήτησαν Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Σαρρηγεωργίου, Ελ. Παπασπυροπούλου

Τι είπε ο Κωνσταντίνος Πάντος Director Life Insurance της Groupama για τα θέματα ασφάλισης υγείας στην Ελλάδα....

Allianz Commercial: Πολιτικοί κίνδυνοι και βία στους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους

Οι επιχειρήσεις έχουν κατατάξει τους πολιτικούς κινδύνους και τη βία ως τους 10 κορυφαίους παγκόσμιους κινδύνους τα τελευταία τρία χρόνια

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

SCOR, AXA XL, Marsh: Στηρίζουν την ενεργειακή μετάβαση μέσω ενός mega-ναυτιλιακού project

Οι SCOR, AXA XL και Marsh ένωσαν τις δυνάμεις τους και την τεχνογνωσία τους για να υποστηρίξουν την ενεργειακή μετάβαση

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Επιβεβλημένα τα μέτρα στήριξης, αναμένουμε όμως δράσεις και για τις ΜμΕ

Τα μέτρα που ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός είναι σίγουρα θετικά καθώς στηρίζουν πολίτες που δυσκολεύονται πολύ στην καθημερινότητα τους.

Κ. Π. Βοτσαρίδης: «Με τη θέσπιση και εφαρμογή της Πολιτικής Πολυμορφίας, η εταιρεία εστιάζει στην ενίσχυση της απασχόλησης γυναικών και νέων»

«Η INTERLIFE αναγνωρίζει την αξία της δημιουργίας και της αποτελεσματικής κάλυψης νέων θέσεων εργασίας, στοχεύοντας στην προσέλκυση

Οι πληρωμές από e-ΕΦΚΑ και ΔΥΠΑ έως τις 25 Απριλίου

Συνολικά 1.253.742.257,83 ευρώ θα καταβληθούν σε 2.530.742 δικαιούχους από σήμερα 22 Απριλίου έως τις 25 Απριλίου 2025 στο πλαίσιο

NN Social Innovation Startup Award 2025

Ο διαγωνισμός που επιβραβεύει την κοινωνική καινοτομία, ξεκίνησε για 2η συνεχή χρονιά. H NN, πιστεύει στους ανθρώπους που οραματίζονται