Εσωτερική ημερίδα, στο πλαίσιο της τακτικής ενημέρωσης των συνεργατών της, διοργάνωσε την Παρασκευή 12 Φεβρουαρίου η εταιρεία Μέντωρ Πραγματογνώμονες – Εκτιμητές – Μηχανικοί ΑΕ. Εκεί ο Ιωάννης Ξηρογιαννόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Ξηρογιαννόπουλος ΙΚΕ – Μεσίτες Ασφαλίσεων & Αντασφαλίσεων, μέλος του ΔΣ και υπεύθυνος της Επιτροπής Μελών & Προστιθέμενης Αξίας του ΣΕΜΑ, παρουσίασε ως ομιλητής το θέμα της ασφαλιστικής ζημιάς από την πλευρά του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και τον καθοριστικό ρόλο της ενεργής συμμετοχής του μεσίτη ασφαλίσεων στη σωστή και γρήγορη διεκπεραίωσή της.
Στην παρουσίαση δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στον πρωταρχικά σημαντικό ρόλο του μεσίτη ασφαλίσεων κατά την επεξεργασία και αξιολόγηση των ασφαλιστικών αναγκών του πελάτη (risk management), στη σύναψη των κατάλληλων ασφαλιστικών συμβάσεων που θα καλύπτουν με τον πληρέστερο τρόπο τις ανάγκες αυτές, καθώς και στη σωστή και έγκυρη ενημέρωση του ασφαλισμένου αναφορικά με τις καλύψεις, τους όρους και τις προϋποθέσεις της ασφαλιστικής του κάλυψης.
Τονίστηκε επίσης ο σημαντικός ρόλος του μεσίτη ασφαλίσεων κατά την επέλευση ασφαλιζομένου κινδύνου, καθώς καλείται με την εμπειρία και την τεχνογνωσία του στο ασφαλιστικό αντικείμενο να συνδράμει στην απρόσκοπτη, γρήγορη και σωστή διεκπεραίωση της ζημιάς.
Ο Ι. Ξηρογιαννόπουλος επισήμανε ότι όλα τα εμπλεκόμενα μέρη (ασφαλιζόμενος – πραγματογνώμονας – ασφαλιστική εταιρεία) θα πρέπει να λειτουργούν καλόπιστα και καλοπροαίρετα, χωρίς προκαταλήψεις, προκειμένου να εξαλειφθούν κάποιες λανθασμένες αντιλήψεις που αιωρούνται στην ασφαλιστική αγορά για τον τρόπο που λειτουργούν κατά τη διεκπεραίωση της ζημιάς. Είναι προφανές, υπογράμμισε, ότι δεν θα πρέπει να υπάρχουν αντιπαλότητες, αλλά μέσα από την αγαστή συνεργασία μεταξύ όλων των μερών να διασφαλίζεται το βέλτιστο αποτέλεσμα.
Παράλληλα, παρουσιάστηκε η αναγκαιότητα ύπαρξης κάποιων ενιαίων, κοινώς αποδεκτών κανόνων συμπεριφοράς και προϋποθέσεων που θα πρέπει να πληρούνται και βάσει των οποίων όλοι οι πραγματογνώμονες θα μπορούν να αξιολογούνται, ώστε να διασφαλίζεται ο επαγγελματισμός τους, η αμεροληψία και η αντικειμενικότητά τους κατά την επιθεώρηση της ζημιάς, ο χρόνος ανταπόκρισής τους, καθώς επίσης η ευγένεια και ο σεβασμός κατά την επικοινωνία τους με τον ασφαλιζόμενο.
Τέλος, ο Ι. Ξηρογιαννόπουλος αναφέρθηκε σε περίπτωση καταστροφικής ζημιάς από πυρκαγιά σε εργοστάσιο (22.07.2011) ως στο πλέον επιτυχημένο παράδειγμα υποδειγματικής διεκπεραίωσης ζημιάς (case study) και στο πώς, λειτουργώντας όλα τα εμπλεκόμενα μέρη έγκαιρα, καλόπιστα και επαγγελματικά, επιτεύχθηκε η πλήρης αποκατάσταση των ζημιών και η επαναλειτουργία του νέου εργοστασίου της εταιρείας στον ίδιο χώρο, σε διάστημα μόλις ενός έτους μετά το καταστροφικό γεγονός και αφού προηγουμένως είχε συμφωνηθεί και εκταμιευτεί τελικό ποσό αποζημίωσης ύψους 26.000.000 ευρώ.