back to top
11.7 C
Athens
Πέμπτη Ιανουάριος 23 2025

Παρατυπίες στο σύστημα τυπώνω-πληρώνω για το αυτοκίνητο

Μπορεί το σύστημα «τυπώνω – πληρώνω» για τις ανανεώσεις συμβολαίων κλάδου ασφάλισης Αστικής Ευθύνης Οχημάτων να είναι σε ισχύ εδώ και περίπου δύο χρόνια, στα δίκτυα, όμως, καταγράφονται παρατυπίες, που ως έναν βαθμό επηρεάζουν και τον ανταγωνισμό μεταξύ των εταιρειών.

Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς το «τυπώνω – πληρώνω» δεν ισχύει απόλυτα, με αποτέλεσμα μερίδα κατόχων ΙΧ αυτοκινήτων, κατά τη διαδικασία ανανέωσης των συμβολαίων τους να παραμένουν ανασφάλιστοι για ολιγοήμερα διαστήματα, με άγνωστες τις συνέπειες σε περίπτωση τροχαίου ατυχήματος.

- Advertisement -

Τα ίδια στελέχη, επιχειρώντας να περιγράψουν τα το τι ακριβώς ισχύει σήμερα στην αγορά, ξεχωρίζουν τέσσερις πρακτικές ανανέωσης των ασφαλιστηρίων συμβολαίων:

–          Στην πρώτη εντάσσουν όσες εταιρείες εφαρμόζουν το νόμο ευλαβικά, ανανεώνοντας τα συμβόλαια στη λήξη τους εφόσον ο πελάτης πληρώσει άμεσα ή με την ημερομηνία πληρωμής των ασφαλίστρων εφόσον υπάρξει καθυστέρηση.

- Advertisement -

–          Στη δεύτερη εντάσσουν όσες εταιρείες αναγνωρίζουν παρατύπως μια προθεσμία 4 -5 ημερών στον πελάτη ώστε να καταβάλλει τα ασφάλιστρα και εν συνεχεία ανανεώνουν το συμβόλαιο με αναδρομική ημερομηνία (ημέρα λήξης του ασφαλιστηρίου).

–          Στην τρίτη περίπτωση κατατάσσουν όσες εταιρείες αναγνωρίζουν την άτυπη – παράτυπη παράταση μόνο εφόσον ο πελάτης πληρώσει ηλεκτρονικά, ενώ αν ο ασφαλισμένος πληρώσει σε δεύτερο χρόνο μέσω πρακτορείου μένει ανασφάλιστος για το μεσοδιάστημα.

–          Στην τέταρτη περίπτωση μοιράζουν τις εταιρείες σε αυτές που λήγουν το συμβόλαιο ασφάλισης στις 12:00 το μεσημέρι και σε όσες θεωρούν ότι το συμβόλαιο λήγει στις 12:00 τα μεσάνυχτα.

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ασφαλιστική κάλυψη για φυσικές καταστροφές, τι θα ισχύει από φέτος

Η αλλαγή του χρόνου φέρνει και την υποχρέωση ασφάλισης όλων των αυτοκινήτων και κατά των φυσικών καταστροφών.

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας ακούστηκε χτες στην εκδήλωση της KPMG για την ιδιωτική ασφάλιση. 

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα είναι πραγματικά κερδοφόρο το 2025;

Είπε κανείς ότι το αυτοκίνητο θα βγει κερδοφόρο το 2025; και αν ναι με πόσες αυξήσεις ασφαλίστρων; ή εναλλακτικά με πόση πτώση των ατυχημάτων από τους Ελληνες οδηγούς;

Υποχρεωτική ασφάλιση των αυτοκινήτων και για πλημμύρα και πυρκαγιά

Με διατάξεις του νόμου 5162/2024, ορίζεται ως υποχρεωτική η ασφάλιση των αυτοκινήτων και έναντι φυσικών καταστροφών

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024