back to top
31 C
Athens
Κυριακή 24 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 30

Παρακολουθήστε live την εκδήλωση του ΙΝΖΕΒ για τα θύματα της κλιματικής κρίσης

0

Με αφορμή την Ημέρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Θύματα της Παγκόσμιας Κλιματικής Κρίσης στις 15 Ιουλίου, ο οργανισμός INZEB, ως Εθνικός Συντονιστής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα στην Ελλάδα, διοργανώνει την Τρίτη 15 Ιουλίου στις 15:30-17:00 διαδικτυακή εκδήλωση για να τιμήσει τη μνήμη των ανθρώπων που έχουν χάσει τη ζωή τους ή έχουν πληγεί από καταστροφές που σχετίζονται με την κλιματική κρίση στη χώρα μας.

Η εκδήλωση στοχεύει στη συλλογική μνήμη, την ανάδειξη των κοινωνικών και ψυχολογικών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, καθώς και στην ενίσχυση της ενεργού συμμετοχής των πολιτών, μέσα από τη συμβολή επιστημόνων, επαγγελματιών υγείας, εκπροσώπων της κοινωνίας των πολιτών και πολιτικών στελεχών.

Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στα ελληνικά, με ταυτόχρονη διερμηνεία στα αγγλικά, ενώ θα γίνεται και ζωντανή μετάδοση στο κανάλι του INZEB στο YouTube.

Βασικοί ομιλητές:

  • Αλίς Κοροβέση, Επικεφαλής της Ομάδας Συντονισμού EU Climate Pact στην Ελλάδα, Διευθύνουσα Σύμβουλος ΙΝΖΕΒ
  • Ευαγγελία Γεωργίτση, Προϊσταμένη Ομάδας Επικοινωνίας, Ευρωπαϊκή Επιτροπή, Γενική Διεύθυνση Επικοινωνίας, Αντιπροσωπεία στην Ελλάδα
  • Δημήτρης Κόλλιας, Πρεσβευτής του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, Σύμβουλος Ενεργειακής Μετάβασης, Ειδικός Σύμβουλος Υφυπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας
  • Γεώργιος Πιστόλας, MSc, PhDc, Δασάρχης, Δασική Υπηρεσία Αλεξανδρούπολης
  • Ορέστης Γιωτάκος, MD, MSc, PhD, Ψυχίατρος, Επιστημονικός Διευθυντής της Obrela.gr
  • Αλεξάνδρα Πολιτάκη, Πρέσβειρα του Ευρωπαϊκού Συμφώνου για το Κλίμα, Συνιδρύτρια και Επικεφαλής του International Institute for Climate Change
  • Βαγγέλης Λυγνός, Υπεύθυνος Επιχειρησιακού Συντονισμού και Εκπαίδευσης, Emfasis Non-Profit

Για να δηλώσετε συμμετοχή πραγματοποιήστε την εγγραφή σας αυτόν το σύνδεσμο, ενώ για να δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα της εκδήλωσης πατήστε εδώ.

Με την εξαγορά της Xealth η Samsung Electronics επενδύει στην ψηφιακή υγεία

0
Samsung wearable, source: Framesira / Shutterstock.com

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία για την εξαγορά της Xealth, μιας πλατφόρμας ενσωμάτωσης υγειονομικής περίθαλψης που ωφελεί ασθενείς και παρόχους με διαφορετικά εργαλεία ψηφιακής υγείας και προγράμματα φροντίδας. Σε συνδυασμό με την θέση της Samsung στην τεχνολογία των wearables, η εξαγορά θα βοηθήσει στην προώθηση του μετασχηματισμού της εταιρείας γεφυρώνοντας το wellness με την ιατρική φροντίδα.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, αυτή η εξαγορά θα προωθήσει περαιτέρω την προσπάθεια της Samsung να ενοποιήσει τις πληροφορίες φυσικής κατάστασης που παρέχονται από τις συσκευές της και να ενδυναμώσει τους ανθρώπους. Συχνά παρατηρείται ότι γίνεται ξεχωριστή διαχείριση μεταξύ των δεδομένων ευεξίας των χρηστών, τα οποία καταγράφονται σε εργαλεία wellness και των κλινικών αρχείων στα νοσοκομεία, γεγονός που μπορεί να δημιουργήσει χάσμα πληροφόρησης και καθυστερημένη παροχή φροντίδας. Η συνέργεια μεταξύ της τεχνολογίας των Samsung wearables και της πλατφόρμας ψηφιακής υγείας της Xealth θα μπορούσε να δημιουργήσει έναν σύνδεσμο μεταξύ της παρακολούθησης υγείας στο σπίτι και της λήψης κλινικών αποφάσεων.

Η Samsung έχει επενδύσει σε τεχνολογίες αισθητήρων για wearables – βασικά εργαλεία για την παρακολούθηση της ευεξίας κάποιου καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας. Με το χαρτοφυλάκιο προϊόντων της, η Samsung συμβάλλει στη σύνδεση αυτών των συσκευών.

Samsung and Xealth logos

Η Xealth, που προήλθε από το σύστημα υγείας Providence, συνδυάζει πολλαπλές λύσεις ψηφιακής υγείας σε μια ενιαία διεπαφή χρήστη και πλατφόρμα, δίνοντας στους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης μια πληρέστερη εικόνα των ασθενών τους. Επιτρέπει την παρακολούθησή των ασθενών σε πραγματικό χρόνο, τη συνεχή αλληλεπίδραση και την εξυπνότερη λήψη αποφάσεων. Η Xealth λειτουργεί ως ένα επίπεδο ενορχήστρωσης που δίνει στα συστήματα υγείας έλεγχο στο πώς διαχειρίζονται, φιλτράρουν και χρησιμοποιούν τα δεδομένα. Η εταιρεία έχει, επί του παρόντος, ένα δίκτυο περισσότερων από 500 νοσοκομείων των ΗΠΑ, συμπεριλαμβανομένων των Advocate Health και Banner Health, και περισσότερους από 70 εταίρους λύσεων ψηφιακής υγείας, οι οποίοι θα αποκτήσουν πρόσβαση στην πλατφόρμα της Samsung και θα ενισχύσουν τη συνδεδεμένη πλατφόρμα φροντίδας.

«Η Samsung στοχεύει στη βελτίωση της ευεξίας όλων, μέσω της εκτεταμένης πλατφόρμας μας που συνδυάζει τις τεχνολογίες της Samsung και την ανοιχτή συνεργασία με ηγέτες του κλάδου», δήλωσε ο TM Roh, Πρόεδρος και Αναπληρωτής Επικεφαλής του Τμήματος Device eXperience (DX) στη Samsung Electronics. «Πιστεύουμε ότι η εξαγορά της Xealth, με την συσσωρευμένη τεχνογνωσία και το εκτεταμένο δίκτυο υγειονομικής περίθαλψης, θα αποτελέσει επιταχυντή των προσπαθειών της Samsung να υποστηρίξει τα συστήματα υγείας και τους εταίρους ψηφιακής υγείας, μέσω μιας πραγματικά συνδεδεμένης φροντίδας».

«Είμαστε ενθουσιασμένοι που ενώνουμε δυνάμεις με τη Samsung», πρόσθεσε ο Mike McSherry, CEO της Xealth. «Η Xealth και η Samsung μοιράζονται έναν κοινό στόχο για την προώθηση του κλάδου της ψηφιακής υγείας για την παροχή πραγματικά συνδεδεμένης φροντίδας. Τα δεδομένα ευεξίας πελατών από wearables μπορούν να συμπληρώσουν την πληροφόρηση που λείπει από τα νοσοκομεία και να φέρουν περισσότερες δυνατότητες ανάλυσης δεδομένων, που δεν ήταν διαθέσιμες μόνο με κλινικά αρχεία. Μαζί με τη Samsung και το δίκτυό μας από ηγέτες υγειονομικής περίθαλψης, θα σχεδιάσουμε μια γέφυρα μεταξύ της παρακολούθησης ευεξίας στο σπίτι και της κλινικής λήψης αποφάσεων, με τις εργασιακές ροές των παρόχων και την αλληλεπίδραση των ασθενών στον πυρήνα αυτής της προσπάθειας».

Με τις δυνατότητες της Samsung και την τεχνογνωσία της Xealth, νοσοκομεία και πάροχοι λύσεων θα είναι μέρος του οικοσυστήματος της Samsung, το οποίο θα παρέχει μια απρόσκοπτη εμπειρία σε θέματα ευεξίας και θα φέρει υπερ-εξατομικευμένη, προληπτική φροντίδα.

Η εξαγορά υπόκειται στην ικανοποίηση συνήθων όρων κλεισίματος, συμπεριλαμβανομένης της λήψης οποιωνδήποτε απαιτούμενων κανονιστικών εγκρίσεων, και αναμένεται να οριστικοποιηθεί εντός του 2025.

Έρευνα ALCO: Το 84% υπέρ πρόσθετων φοροαπαλλαγών στους πολύτεκνους

0
family costs calculation, source: Shutterstock

Τη σημαντική συνεισφορά των πολύτεκνων οικογενειών, ως ανάχωμα στη δημογραφική κατάρρευση της Ελλάδας, αλλά και τη συμβολή των πολυτέκνων σε κάθε τομέα του κοινωνικού και οικονομικού ιστού της χώρας αναγνωρίζει με το συντριπτικό ποσοστό του 86% η κοινή γνώμη.

Την ίδια ώρα, το 68% εκτιμά πως η στήριξη των πολυτέκνων από το κράτος είναι ανεπαρκής, καθώς οι πολύτεκνες οικογένειες ταλαιπωρούνται περισσότερο από κάθε άλλη κοινωνική ομάδα από τις αλλεπάλληλες περιόδους κρίσεων εδώ και δύο δεκαετίες.

Την έρευνα κοινής γνώμης πραγματοποίησε η εταιρεία ALCO σε δείγμα 1.001 ατόμων ηλικίας 17 ετών και άνω σε όλη τη χώρα στα μέσα Ιουνίου, με στόχο να καταγράψει τις απόψεις των πολιτών για τις πολύτεκνες οικογένειες της χώρας.

Στην ανακοίνωσή της η Ανωτάτη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδας επισημαίνει ότι τα αποτελέσματα που κατέγραψε η έρευνα της ALCO διαπερνούν όλη την κοινωνία και αντικατοπτρίζονται στις αναλύσεις των απαντήσεων από όλες τις ηλικιακές κατηγορίες, ανεξαρτήτως φύλου και πολιτικών πεποιθήσεων.

Είναι χαρακτηριστικό πως, το 84% της κοινής γνώμης εκτιμά πως πρέπει να υπάρξουν πρόσθετες αυξημένες φοροαπαλλαγές στους πολύτεκνους, με βάση το πλήθος των παιδιών τους.

«Με την ελληνική κοινωνία στο πλευρό μας, δεν σταματάμε να διεκδικούμε δίκαιες φοροαπαλλαγές στο εισόδημα και τον ΕΝΦΙΑ, ανάλογες του κόστους διαβίωσης των πολύτεκνων οικογενειών, αλλά και τη συνταγματικά κατοχυρωμένη στήριξη που χρειάζονται για λόγους κοινωνικής δικαιοσύνης και αξιοπρεπούς επιβίωσης» σχολίασε ο πρόεδρος των ΑΣΠΕ Θωμάς Γιαννιώτης.

«Ελπίζουμε η Κυβέρνηση να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων και οι εξαγγελίες του πρωθυπουργού στην ΔΕΘ να ευθυγραμμίζονται με την πεποίθηση της κοινής γνώμης, για την ανάγκη στήριξης και αναγνώρισης της συνεισφοράς των πολυτέκνων.»

1566: Πρεμιέρα σήμερα για τη δωρεάν γραμμή υπηρεσιών υγείας

0
1566 greek health line presentation

Από σήμερα Τρίτη 15 Ιουλίου τίθεται σε λειτουργία η δωρεάν τετραψήφια τηλεφωνική γραμμή 1566, μέσω της οποίας οι πολίτες αποκτούν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες συντονισμού, πληροφόρησης και εξυπηρέτησης για τα θέματα που άπτονται της αρμοδιότητος του Υπουργείου Υγείας και των φορέων που εποπτεύει.

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη και ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους παραχώρησαν τη Δευτέρα 14 Ιουλίου 2025 συνέντευξη τύπου με αφορμή την έναρξη λειτουργίας της δωρεάν τετραψήφιας τηλεφωνικής γραμμής 1566. Το παρών έδωσαν η Γενική Γραμματέας Υπηρεσιών Υγείας Λίλιαν Βιλδιρίδη και ο Γενικός Γραμματέας Στρατηγικού Σχεδιασμού Άρης Αγγελής.

Σε πρώτο στάδιο, μέσω της τηλεφωνικής γραμμής θα παρέχεται η δυνατότητα προγραμματισμού ραντεβού σε όλες τις δομές της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, όλους τους συμβεβλημένους με τον ΕΟΠΥΥ ιατρούς, τους προσωπικούς ιατρούς, καθώς και τις δημόσιες δομές Ψυχικής Υγείας, ενώ από τον Σεπτέμβριο του 2025 η υπηρεσία θα επεκταθεί και στα νοσοκομεία του ΕΣΥ.

Επιπλέον, το «1566» θα προσφέρει ενημέρωση για προγράμματα πρόληψης και δημόσιας υγείας, όπως εμβολιασμούς και προληπτικές διαγνωστικές εξετάσεις. Στο επίπεδο της δευτεροβάθμιας φροντίδας, η τηλεφωνική γραμμή θα παρέχει πληροφορίες για εφημερίες νοσοκομείων, φαρμακείων, μεταφορές ασθενών κτλ. Σχετικά με τα φαρμακεία, θα προσφέρεται πληροφόρηση για παράδοση/παραλαβή φαρμάκων υψηλού κόστους (Φ.Υ.Κ.), δυνατότητα άυλης συνταγογράφησης φαρμάκων και ραντεβού σε φαρμακεία του ΕΟΠΥΥ. Σε επόμενη φάση, θα παρέχονται πληροφορίες για τη λειτουργία Τοπικών Ομάδων Υγείας (ΤΟΜΥ), και Κινητών Ομάδων Υγείας (ΚΟΜΥ).

Ο Υπουργός Υγείας Άδωνις Γεωργιάδης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση δήλωσε: «Κατ’ αρχάς, επειδή οι δράσεις του Υπουργείου Υγείας έχουν μία συνέχεια, να σας πω ότι σήμερα το πρωί εστάλησαν τα πρώτα 2.312 SMS στους πρώτους ασθενείς που πήραν εξιτήριο, την περασμένη Τετάρτη, για την αξιολόγηση των νοσοκομείων του ΕΣΥ. Άρα, σήμερα είναι η επίσημη έναρξη του προγράμματος.

»Όσον αφορά τη σημερινή συνέντευξη τύπου, θα σας παρουσιάσουμε το 1566 που πιστεύω ότι θα αλλάξει τα πάντα στην υγεία. Το 1566, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα είναι ένας δωρεάν τηλεφωνικός αριθμός για όλους τους πολίτες για οτιδήποτε αφορά στις υπηρεσίες υγείας στην Ελλάδα. Είναι ένα πάρα πολύ ισχυρό εργαλείο που θα εξελίσσεται στην πορεία, καθώς η ολοκλήρωσή του θα γίνεται σε διάφορες φάσεις.

»Θέλω ιδιαίτερα να ευχαριστήσω το Υπουργείο Οικονομικών και προσωπικά τον κύριο Νίκο Παπαθανάση, που είναι εδώ σήμερα, και φυσικά όλους τους συνεργάτες μου στο Υπουργείο Υγείας που κατάφεραν μέσα σε λίγους μήνες να συλλάβουμε την ιδέα, να συντάξουμε τον διαγωνισμό, να γίνουν τα τεχνικά δελτία, να βγει μειοδότης, να κατακυρωθεί ο διαγωνισμός, να περάσει από το Ελεγκτικό Συνέδριο, να οργανωθούν οι εταιρίες και να είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε.

»Πριν από ενάμισι μήνα, όταν επισκέφτηκε το Υπουργείο Υγείας ο κύριος Πρωθυπουργός είχε ανακοινώσει ότι το 1566 θα λειτουργήσει από τις 15 Ιουλίου. Πράγματι, μείναμε συνεπείς σε αυτή του τη δέσμευση. Αύριο, 15 Ιουλίου ξεκινάει το 1566, μια νέα πύλη για την πλοήγηση μέσα στο σύστημα έτσι ώστε να κάνουμε τη ζωή των συμπολιτών μας πολύ πιο εύκολη».

Ο Αναπληρωτής Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Νίκος Παπαθανάσης, μεταξύ άλλων υπογράμμισε: «Το 1566 αποτελεί μια εξαιρετική πρωτοβουλία, η οποία αναμένεται ότι θα αλλάξει την εικόνα και τη λειτουργία της Υγείας στη χώρα μας. Το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας, από τους πόρους του οποίου χρηματοδοτείται και το 1566, αφορά το σύνολο της κοινωνίας. Η συγκεκριμένη πρωτοβουλία -ένα από τα 51 έργα ύψους 2,35 δισ. ευρώ, που χρηματοδοτούνται από το ΤΑΑ για τη Υγεία- στοχεύει στην ισότιμη και καθολική πρόσβαση των πολιτών στις υπηρεσίες του ΕΣΥ, στην απλοποίηση των διαδικασιών και σε υψηλού επιπέδου υπηρεσίες πληροφόρησης και εξυπηρέτησης όλων.

»Ευχαριστώ θερμά τον Υπουργό Υγείας Άδωνι Γεωργιάδη για την εξαιρετική συνεργασία, καθώς και για το γεγονός ότι δίνει λύσεις στα προβλήματα των πολιτών αναβαθμίζοντας το ΕΣΥ, όπως επίσης και την Αναπληρώτρια Υπουργό Ειρήνη Αγαπηδάκη και τον Υφυπουργό Μάριο Θεμιστοκλέους. Επίσης, ευχαριστώ πολύ τον Διοικητή της Ειδικής Υπηρεσίας Συντονισμού του Ταμείου Ανάκαμψης και τα στελέχη της, όπως βεβαίως και τα στελέχη του Υπουργείου Υγείας, για την συνεχή συνδρομή τους, που οδήγησε σε αυτό το έμπρακτο αποτέλεσμα βελτίωσης της καθημερινότητας των συμπολιτών μας».

Η Αναπληρώτρια Υπουργός Υγείας Ειρήνη Αγαπηδάκη δήλωσε: «Το ΤΑΑ υπηρετεί τις κοινωνικές ανάγκες των πολιτών και για αυτό όπως μας ενημέρωσε ο Αναπληρωτής Υπουργός κ. Παπαθανάσης, η κυβέρνηση επενδύει 14% στην Υγεία. Σε αυτό το πλαίσιο, το 1566 αποτελεί ακόμα ένα εργαλείο στην υπηρεσία του πολίτη ώστε να βελτιωθεί η εξυπηρέτηση του από το ΕΣΥ γλιτώνοντας χρόνο, κόστος και ταλαιπωρία».

Ο Υφυπουργός Υγείας Μάριος Θεμιστοκλέους δήλωσε: «Καλύτερο ΕΣΥ σημαίνει προσβάσιμο ΕΣΥ για όλους. Η λειτουργία της νέας γραμμής 1566 εντάσσεται στον ευρύτερο σχεδιασμό που υλοποιούμε στο Υπουργείο Υγείας, με στόχο ένα Εθνικό Σύστημα Υγείας πιο αποτελεσματικό, προσβάσιμο και περισσότερο προσανατολισμένο στις ανάγκες του πολίτη. Ο νέος τετραψήφιος αριθμός συγκεντρώνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, πολλών και διαφορετικών δομών σε μία και μόνο υπηρεσία. Φιλική, άμεση και σε συνεχή λειτουργία. Γιατί το ΕΣΥ είμαστε εμείς».

Σε ερώτηση δημοσιογράφου για τον χρόνο αναμονής κάθε κλήσης, ο τεχνικός σύμβουλος της ανάδοχης εταιρείας απάντησε: «Οι εκτιμώμενοι χρόνοι αναμονής, που είναι και τα βασικά κριτήρια για την εξυπηρέτηση του τηλεφωνικού κέντρου, είναι 20 δευτερόλεπτα αφού ακούσει ο πολίτης το μήνυμα. Αυτό, βεβαίως εξαρτάται και από τον όγκο κλήσεων, γιατί υπάρχει προδιαγραφή για έναν μέσο όρο 10.000 κλήσεων την ημέρα. Πάντως, η βασική μας προδιαγραφή είναι ότι δεν θα ξεπερνάει τα 20 δευτερόλεπτα αναμονής.

Ακολούθως, σε ερώτηση για το αν θα υπάρχει αυτόματη καθοδήγηση πριν από τη σύνδεση με εκπρόσωπο, ο ίδιος το επιβεβαίωσε και εξήγησε: «Επειδή η θεματολογία έχει ένα μεγάλο εύρος, θα υπάρχει ένα ηχογραφημένο μήνυμα το οποίο θα καθοδηγεί τους πολίτες αναλόγως με την υπηρεσία που επιθυμούν, να πατήσουν το κατάλληλο πλήκτρο και να συνδεθούν με την κατάλληλη ομάδα εκπροσώπων».

Σε διευκρινιστική ερώτηση για τα έργα που εντάχθηκαν ή απεντάχθηκαν από το ΤΑΑ, ο Άδωνις Γεωργιάδης απάντησε: «Κάποια στιγμή θα κάνουμε μία συνολική παρουσίαση των έργων του Ταμείου Ανάκαμψης. Στο Υπουργείο Υγείας είμαστε πρωταθλητές στην απορρόφηση. Το 2024 το Υπουργείο Υγείας πήγε πάνω από το στόχο και άγγιξε το 170%. Με ακόμα υψηλότερο ρυθμό τρέχουμε το 2025. Δεν πρόκειται να αφήσουμε ανεκμετάλλευτο ούτε ένα ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αντιθέτως, θέλουμε να αξιοποιήσουμε αυτή την πολύ μεγάλη ευκαιρία για να αφήσουμε πίσω μας ένα καλύτερο σύστημα. Το πολυκαναλικό που παρουσιάσαμε σήμερα είναι ένα μικρό δείγμα αυτής μας της φιλοδοξίας. Το μόνο έργο που θυμάμαι να έχει απενταχθεί είναι στον Ευαγγελισμό που είχαμε βάλει στο Ταμείο Ανάκαμψης το κομμάτι της ανακαίνισης του κτιρίου της παλιάς νοσηλευτικής, το οποίο τελικά το εντάξαμε στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων. Θα γίνει το έργο κανονικά. Απλώς δεν προλαβαίναμε με το χρόνο».

Ως προς τη διασφάλιση των προσωπικών δεδομένων, ο Άδωνις Γεωργιάδης δήλωσε: «Δεν υπάρχει κανένα ζήτημα προσωπικών δεδομένων εδώ. Στο 1566 δεν διαχειρίζονται καθόλου τα προσωπικά δεδομένα, ούτε υπάρχει πρόβλεψη καταγραφής των προσωπικών δεδομένων. Εμείς θα καταγράφουμε τα παράπονά τους, θα καταγράφουμε τι είναι αυτά που ρωτάνε περισσότερο. Στατιστικά δηλαδή. Να πω ότι και το σύστημα αξιολόγησης των νοσοκομείων που ξεκίνησε σήμερα είναι πλήρως ανωνυμοποιημένο. Εμείς αυτά τα τηρούμε εδώ με θρησκευτική ευλάβεια. Άρα, δεν τίθεται τέτοιο θέμα. Στο δεύτερο ερώτημα σας, θα χρειαστεί ένας ικανός χρόνος κάποιων μηνών για να γίνουν οι σχετικές καταγραφές. Μέχρι να το μάθει ο κόσμος και να αρχίσει να παίρνει τηλέφωνα, θα χρειαστούν κάποιοι μήνες. Όμως στο τέλος, όπως έδειξε και η εμπειρία του «1535» στο Υπουργείο Εργασίας, όταν το έργο ωριμάσει και πηγαίνει από στόμα σε στόμα, ο κόσμος θα το μάθει. Όταν ο κόσμος αντιληφθεί ότι λύνει τα προβλήματά του, θα το χρησιμοποιεί ακόμα περισσότερο».

Τέλος, ως προς το πώς θα συλλέγονται όλα τα παράπονα και οι καταγγελίες, που πλέον θα έρχονται από πολλές πηγές -τόσο από το σύστημα αξιολόγησης όσο και από το 4ψηφιο νούμερο-, και ποιοι θα τα επεξεργάζονται και θα τα αξιοποιούν για επίλυση προβλημάτων του συστήματος, ο Άδωνις Γεωργιάδης υποστήριξε: «Στην αρχή το 1566 θα λειτουργεί ως καταγραφέας των παραπόνων. Από Σεπτέμβρη θα αρχίσει να γίνεται και διεκπεραιωτής παραπόνων, δηλαδή, αν κάτι μπορεί να λυθεί με επικοινωνία του 1566 με το νοσοκομείο, χωρίς να χρειαστεί να φτάσει σε επίπεδο διοίκησης, θα το λύνει το 1566. Και αν δεν λύνεται σε πρώτο επίπεδο, θα μεταφέρεται στη διοίκηση για να λυθεί και θα παρακολουθείται και η εξέλιξή του. Όλα αυτά θα γίνονται μέσα από τον αριθμό».

Η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική παίζει μεγάλη μπάλα

0

 

Η ΠΑΕ Ολυμπιακός ανακοινώνει την έναρξη συνεργασίας με την ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική. Η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική, μέλος της ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS και ένας από τους πλέον δυναμικά ανερχόμενους οργανισμούς στον ασφαλιστικό κλάδο είναι ο νέος χορηγός του Ολυμπιακού.

Η χορηγική συμφωνία αφορά τις αγωνιστικές, επικοινωνιακές και κοινωνικές δράσεις της ΠΑΕ Ολυμπιακός και σηματοδοτεί την απαρχή μιας κοινής πορείας που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, στις κοινές αξίες και στην προσήλωση στην αριστεία.

Σε δήλωσή του ο Αντιπρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστικής, Νικόλαος Μακρόπουλος, τόνισε σχετικά: «Με μεγάλη υπερηφάνεια, η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική ενώνει τις δυνάμεις της με την ιστορική ομάδα του ελληνικού αθλητισμού, τον Ολυμπιακό. Η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική αναλαμβάνει Επίσημος Χορηγός του Ολυμπιακού. Η συνεργασία μας δεν είναι απλώς μια χορηγία. Είναι μια στρατηγική συμμαχία με κοινό όραμα, αξίες και φιλοδοξίες. Ευχόμαστε ολόψυχα στον Ολυμπιακό καλή επιτυχία σε όλες τις διοργανώσεις, τόσο στην Ελλάδα, όσο και την Ευρώπη».

Από την πλευρά της, η Διευθύνουσα Σύμβουλος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Εύη Κουτσαυτάκη, ανέφερε: «Είναι ιδιαίτερη η χαρά για εμάς στην ΠΑΕ Ολυμπιακός που σε μια ιστορική χρονιά των γενεθλίων των 100 μας χρόνων συνδεόμαστε με μία ιστορική εταιρεία στην Ελλάδα, στον κλάδο των ασφαλειών. Η στρατηγική σύμπραξη με την Ευρώπη Ασφαλιστική, έναν αξιόπιστο και συνεχώς εξελισσόμενο οργανισμό, αποτελεί ένα ακόμα βήμα προς την διαρκή ενίσχυση της ομάδας μας. Καλωσορίζουμε έναν συνεργάτη που μοιράζεται το ίδιο όραμα με εμάς για υπευθυνότητα, επιτυχία και κοινωνική προσφορά».

Πρόκειται για ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα σύμπραξης δύο ηγετικών οργανισμών, που επενδύουν σταθερά στο μέλλον, εντός και εκτός γηπέδου.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

Επιθεώρηση Χρυσολόγου: Επιτυχία και ανθρωπιά σε απόλυτη αρμονία

0

του Λάμπρου Ρόδη

Η δύναμη της γνώσης. Η υπεραξία της εμπειρίας. Η αγάπη για το αντικείμενο της δουλειάς. Ο ίδιος ο άνθρωπος. Ο κ. Χρήστος Χρυσολόγου, ένας επιτυχημένος επαγγελματίας της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, ο οποίος, όπου κι αν τον συναντήσεις, θα μιλήσει μαζί σου, θα σε κοιτάξει πάντα στα μάτια και θα σε κάνει να νιώσεις κάτι πραγματικά σημαντικό: Σιγουριά!

Συναντήσαμε τον κ. Χρυσολόγου στον χώρο του, κατ’ επιλογή μας, στο σημείο αναφοράς του, την Επιθεώρηση Χρυσολόγου, στη Λ. Βουλιαγμένης, έναν από τους σημαντικότερους κρίκους στην αλυσίδα της μεγαλύτερης ασφαλιστικής εταιρείας, όπως είναι η Εθνική Ασφαλιστική. Το 2025, άλλωστε, αποτελεί μία ακόμη χρονιά που η μεγάλη αυτή οικογένεια –την οποία έχει χτίσει τα τελευταία 45 χρόνια– καλωσόρισε την άνοιξη με μια εκδήλωση αντάξια και αντιπροσωπευτική του μεγέθους, της ποιότητας και της φιλοσοφίας της Επιθεώρησης.

«Τα καλύτερα έρχονται», είχε πει, μόλις τον περασμένο Απρίλιο, ο κ. Χρυσολόγου, αναφερόμενος στις ενέργειες Κοινωνικής Ευθύνης στις οποίες προχωρά κάθε χρόνο, με συνεχώς διευρυμένες δράσεις, γεγονός που αποτελεί ένα ακόμη στοιχείο της ξεχωριστής του διαδρομής στον ασφαλιστικό κλάδο. Όπως και τα πρόσωπα με τα οποία επιλέγει να συνδέσει το όνομα της Επιθεώρησής του, με τελευταίο τον καταξιωμένο σεφ κ. Λευτέρη Λαζάρου, τον πρώτο Έλληνα σεφ που βραβεύτηκε με αστέρι Michelin. Το πιο ιδανικό, δηλαδή, πρόσωπο για μια βραδιά γύρω από τη δημιουργία… «αστεριών» στον χώρο των ασφαλειών.

«Θέλουμε να ακούσουμε κάποιον που έχει ξεχωρίσει και είναι κορυφή στο είδος του, για να το μεταδώσει στους καινούργιους ασφαλιστές. Να τον ακούσουμε να μας πει τι ήταν αυτό που τον ξεχώρισε. Τι δυσκολίες συνάντησε. Πώς τις ξεπέρασε, τι είναι αυτό που τον κρατάει στην κορυφή χρόνια».

Ο ίδιος, προσιτός, ήρεμος, γελαστός, ξεκάθαρος στον λόγο του, δεν έχει πλέον καμία ανάγκη να «συστηθεί», ούτε να μιλήσει για τη «φιλοσοφία» του. Έχει διαγράψει άλλωστε μια μεγάλη πορεία με ένα ειδικό βάρος μέσα στην ίδια την εταιρεία, αλλά και στην ευρύτερη αγορά.

«Σαν ασφαλιστής, σαν μάνατζερ, πάντοτε ήθελα να μπορώ να κοιτάω τους ασφαλιστές στα μάτια, τους πελάτες στα μάτια και τη Διοίκηση της εταιρείας στα μάτια. Σαν επιθεωρητής, αυτό που ήθελα ήταν να μπορώ να τους κοιτάω όλους στα μάτια. Αυτό πιστεύω το έχω φτάσει σε πολύ μεγάλο βαθμό», θα μας πει με αυτήν την ιδιαίτερη ειλικρίνεια που τον διακρίνει.

Και θα προσθέσει: «Ποτέ δεν είδα τι εξυπηρετεί εμένα. Κοιτούσα τι εξυπηρετεί τον πελάτη και, διά μέσου αυτού, σίγουρα είχα και εγώ να ωφεληθώ. Επιπλέον, πάντα είχα έναν σκοπό. Δεν ήθελα να κάνω μια ασφάλεια για να πληρωθώ. Ήθελα πρώτα να κάνω μια ασφάλεια, να έχω έναν ευχαριστημένο πελάτη, και μετά να πληρωθώ».

Την ίδια στάση θα ακολουθήσει και ως μάνατζερ: «Θέλω να έχω τον συνεργάτη μου ευχαριστημένο. Να τον φωνάξω, να του πω “έλα να ενώσουμε τις δυνάμεις μας. Να πάμε και οι δυο μπροστά. Εσύ πρώτα να είσαι ευχαριστημένος, και μετά να πάμε όλοι μαζί παρέα”», θα μας πει χαρακτηριστικά. 

«Πόσους ανθρώπους έχετε μανατζάρει;», θα τον ρωτήσω καθώς περιφερόμαστε, πλέον, ανάμεσά τους.

«Αυτή τη στιγμή, είμαστε στην Επιθεώρηση περίπου 150 άτομα. Συνολικά, είμαστε απλωμένοι σε έξι γραφεία, μαζί με το προσωπικό μου γραφείο, στα οποία κυριαρχεί η ίδια ακριβώς φιλοσοφία: ο σεβασμός στον πελάτη και η αντιμετώπισή του ως διαχρονικού συνεργάτη μας. Η παροχή αξιόπιστων, τεκμηριωμένων συμβουλών για την κάλυψη κάθε ασφαλιστικής ανάγκης του πελάτη δεν αποτελεί για εμάς απλώς επαγγελματική υποχρέωση που απορρέει από την ασφαλιστική νομοθεσία, αλλά συνειδητή ανάδειξη του συμβουλευτικού μας ρόλου. Να προσφέρουμε και να επεμβαίνουμε στην εταιρεία όπου νομίζουμε ότι αδικείται σε οποιοδήποτε επίπεδο. Σε μια αποζημίωση, σε ένα συμβάν, οπουδήποτε», μας λέει, με έμφαση, ο κ. Χρυσολόγου, αν και οι περιπτώσεις αυτές είναι ελάχιστες.

«Τώρα τελευταία, έχετε επέμβει στην εταιρεία»; Τον ρωτάω, για να πάρω την άμεση απάντησή του: «Όταν πιστεύω ότι έχουμε δίκιο, το κάνω πάντα».

«Το κομμάτι των μεγάλων δυσκολιών, των μεγάλων κυμάτων που μπορεί να σας χτύπησαν όλα αυτά τα χρόνια, είτε άμεσα ως Επιθεώρηση είτε ως εταιρεία, πώς το έχετε αντιμετωπίσει;» –θα επιμείνω.

«Για μένα δύο πράγματα έχουν αξία. Ένα εκείνο που μπορώ να κάνω εγώ, και εξαρτώνται από μένα, και εκείνο που δεν μπορώ να κάνω. Το εάν θα βρέξει δεν εξαρτάται από μένα. Μπορώ όμως να μειώσω τις συνέπειες της βροχής κρατώντας μία ομπρέλα. Δύο άνθρωποι, λέει, βρίζανε το σκοτάδι. Απλώς ο ένας πήρε και άναψε ένα κερί. Τόσο απλά. Αν περιμένω από την Εθνική να μου λύσει τα θέματα, αυτό δεν θα γίνει. Περιμένω, όμως, να με βοηθήσει με τα προγράμματά της, με το όνομά της και την αξιοπιστία της».

Και, κάπου εδώ, με αφορμή και την αναχώρηση των συνεργατών τους για ένα ταξίδι στο Βιετνάμ με την εταιρεία, έρχεται η κουβέντα μας και στα δικά τους ταξίδια.

«Το δύσκολο είναι επί 20 χρόνια να κάνεις κάθε χρόνο ταξίδι και να μη σε εμποδίζουν δυσκολίες». Είναι και αυτή μια παροχή, μια στρατηγική επιλογή που δεν θα την άλλαζε, όπως μας λέει ο κ. Χρυσολόγου, με επόμενο προορισμό, όπως μας αποκαλύπτει, το Στρασβούργο-Αλσατία. 

Και κάτι ακόμη: την εθελοντική αιμοδοσία. «Κάθε χρόνο, σταθερά, ορίζουμε συγκεκριμένη ημερομηνία για την αιμοδοσία μας, σε συνεργασία με το νοσοκομείο “Αμαλία Φλέμινγκ”», διαθέτοντας, πλέον, τη δική τους Τράπεζα Αίματος, μία ακόμη σημαντική υπηρεσία για όλη την Επιθεώρηση Χρυσολόγου.

«Έχουν αντιγράψει στον ανταγωνισμό πράγματα που έχετε κάνει πρώτος»;

«Χαρά μας είναι να μας αντιγράφουν, αλλά το δύσκολο δεν είναι να το κάνεις μία φορά. Το δύσκολο είναι κάνεις το ίδιο για πολλά χρόνια. Αίμα έδωσαν πολλοί για μία φορά. Εμείς, πλέον, βαδίζουμε στην 11η συνεχόμενη εθελοντική αιμοδοσία. Δύσκολο δεν είναι να κάνεις μία καλή εκδρομή. Δύσκολο είναι να το κάνεις κάθε χρόνο. Για εμάς η φετινή είναι η 18η διοργάνωση», απαντά. 

Και συνεχίζει: «Πρέπει να το λέει η καρδιά σου. Αλλιώς δεν προχωράς. Τότε έρχονται και τα νούμερα, έρχονται και τα αποτελέσματα, έρχεται η πρωτιά και οι υψηλές παραγωγές».

«Η εκπαίδευση σταματάει»;

«Εννοείται πως όχι, συνεχώς προσθέτουμε καινούργια γνώση. Προσωπικά, πάντα παρακολουθώ σεμινάρια. Για τον εαυτό μου πρώτα. Το ίδιο προτρέπω να κάνουν και οι συνεργάτες μου».

Καθώς ολοκληρώνουμε την κουβέντα μας, ρώτησα τον κ. Χρυσολόγου την άποψή του για το AI: «Εσείς που έχετε ζήσει πολλές εποχές, που όλες σας έχουν κάτι διδάξει για να φτάσετε μέχρι εδώ, και αφού κανείς μας δεν θα αμφισβητήσει τη χρησιμότητά του, η ερώτησή μου είναι: ο άνθρωπος απειλείται από την Τεχνητή Νοημοσύνη»;

Για να λάβουμε την απάντηση: «Θα σας πω κάτι που είχα και παλαιότερα απαντήσει, με αφορμή την είσοδο της τεχνολογίας στον κλάδο μας. Η τεχνολογία βοηθάει, δεν πουλάει. Αυτή είναι η θέση μου. Όλοι μας θέλουμε να έχουμε απέναντί μας έναν άνθρωπο, και όχι απλά ένα μηχάνημα. Μιλάω για τον ασφαλιστή, που είναι αυτός με τον οποίο δένεσαι, που σου συμπεριφέρεται με επαγγελματισμό, αλλά και με ανθρωπιά. Το μηχάνημα θα έχει και εκείνο επαγγελματισμό. Την ανθρωπιά, όμως, θα τη βρεις; Η Τεχνητή Νοημοσύνη δεν ξέρω πόσο θα βοηθήσει και πού θα μας πάει. Θα μας πάει κάπου, σίγουρα. Ο άνθρωπος είναι ο άνθρωπος. Την ανθρωπιά του δεν θα την έχει ποτέ. Την καρδιά του δεν θα την έχει το μηχάνημα».

Για το τέλος αφήσαμε την τρέχουσα επικαιρότητα, την ωριμότητα με την οποία φαίνεται να συνεργάζεται η Πολιτεία με την ιδιωτική ασφαλιστική αγορά, με τις προτάσεις της που γίνονται νόμοι του κράτους, με την αγορά να γίνεται σύμμαχος της κυβέρνησης.

«Κατά καιρούς, γινόντουσαν πράγματα, αλλά επειδή έπρεπε, αλλά επειδή θέλουν οι πολιτικοί να γίνουν –υπάρχουν όμως και πολλά που δεν γίνονταν. Σήμερα, πράγματι, βλέπουμε να κυριαρχεί ένας συνδυασμός. Η Πολιτεία, αν θέλει, μπορεί να βοηθήσει με πολλούς τρόπους. Μερικές αποφάσεις έχουν κόστος, μερικές δεν έχουν. Να δώσει άδειες, για παράδειγμα, δύο καινούργια ιδιωτικά νοσοκομεία, τι κόστος έχει; Το να βάζει αφορολόγητο στην ιδιωτική ασφάλεια υγείας, όπως υπήρχε επί πολλά χρόνια, τι κόστος έχει; Τυπικά, μπορεί να έχει, γιατί θα υπάρχει έκπτωση στον φόρο, ουσιαστικά, όμως, από την επέκταση των εργασιών, σίγουρα θα υπάρχει όφελος, και θα αποτελέσει ένα μεγάλο κίνητρο για πολλές οικογένειες», μας λέει ο έμπειρος Επιθεωρητής της Εθνικής Ασφαλιστικής. 

«Είστε αισιόδοξος ότι αυτός ο διάλογος θα ωριμάσει ακόμα περισσότερο»;

«Δεν τους παίρνει άλλο πια. Το αισιόδοξο είναι ότι υπάρχει όντως μια ωριμότητα, η οποία, είτε επειδή πρέπει είτε γιατί αναγκάζεται και η Πολιτεία, πιστεύω ότι θα δούμε και περισσότερες αποφάσεις. Όλα αυτά βοηθούν. Ο ασφαλιστής, όμως, δεν πρέπει να κοιτάει τι θα κάνει το κράτος με τις εταιρείες. Εκείνος τι κάνει; Ναι, αυτά τον βοηθάνε. Εκείνος όμως… τι κάνει; Είναι κάτι αντίστοιχο με την τεχνολογία. Βοηθάει, αλλά δεν πουλάει. Σήμερα, με όλα αυτά τα προβλήματα που υπάρχουν, εκατό ασφαλιστές έχουν αυξήσει τη δουλειά τους, ενώ υπάρχουν κι άλλοι εκατό –τυχαία τα νούμερα– που φυτοζωούν. Ίδια προβλήματα δεν έχουν; Άλλοι γιατί πάνε πολύ καλά και άλλοι απλώς καλά; Γιατί έχει σημασία πώς θέλει να κάνει ο καθένας τη δουλειά του. Τι λέει ο επαγγελματισμός του, τι θέλει η θέλησή του».

«Κι ένα τελευταίο, κύριε Χρυσολόγου: Αν κάποιος έπρεπε να βάλει έναν τίτλο στην Επιθεώρησή σας, τι τίτλο να βάλει»;

«Επιτυχίες και ανθρωπιά σε πλήρη αρμονία. Δεν το λέω για να βάλεις αυτόν τον τίτλο, αλλά όντως αυτό μας αντιπροσωπεύει».

E. Μοάτσος, Ergo: Σημαντικό κενό προστασίας στις κατοικίες

0

Με τις δασικές πυρκαγιές να πλήττουν ήδη αρκετές περιοχές της χώρας και τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού να εντείνουν ακόμη περισσότερο τους κινδύνους, η ανάγκη για ουσιαστική ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τις φυσικές καταστροφές καθίσταται πιο επίκαιρη από ποτέ.

Η συνειδητοποίηση του κινδύνου αποτελεί το πρώτο βήμα για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας απέναντι σε φαινόμενα που διαρκώς εντείνονται λόγω της κλιματικής αλλαγής. Στο πλαίσιο αυτό, η ERGO Ασφαλιστική αναδεικνύει για ακόμη μία φορά τον ρόλο της ως αξιόπιστος συνομιλητής της Πολιτείας και εταίρος στη διαμόρφωση βιώσιμων λύσεων.

Οπως αναφέρει: «σε αυτό το συνεχώς μεταβαλλόμενο τοπίο, η ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου αποτελεί κρίσιμο βήμα για την προστασία πολιτών και περιουσιών. Η πρόσφατη καθιέρωση της υποχρεωτικής κάλυψης φυσικών καταστροφών στην ασφάλιση αυτοκινήτου και επιχειρήσεων με τζίρο άνω των 500.000 επιβεβαιώνει έμπρακτα τη σημασία της πρόληψης και της ετοιμότητας — και ενισχύει περαιτέρω τη συζήτηση για τον ρόλο της ασφάλισης σε ένα περιβάλλον αυξανόμενων και πιο έντονων φυσικών κινδύνων.

Η κλιματική κρίση έχει πάψει να αποτελεί μελλοντικό κίνδυνο και αναδεικνύεται πλέον ως άμεση πρόκληση για κοινωνίες, οικονομίες και υποδομές. Το 2024, συγκεκριμένα, καταγράφηκε ως μία από τις πλέον δαπανηρές χρονιές στην ιστορία των φυσικών καταστροφών, με τις συνολικές οικονομικές ζημίες να ανέρχονται στα 320 δισεκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως. Από το ποσό αυτό, οι ασφαλισμένες ζημίες ανήλθαν σε 140 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία της Munich Re.

Η ασφαλιστική αγορά, συνεπώς, καλείται να συμβάλει ενεργά όχι μόνο στη διαμόρφωση ενός βιώσιμου πλαισίου πρόληψης και αποκατάστασης, μέσα από τη συνεργασία δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, αλλά και στην ενημέρωση των πολιτών, ώστε να αντιληφθούν τη σοβαρότητα και την αυξανόμενη συχνότητα των κινδύνων αυτών και τη σημασία της ασφαλιστικής κάλυψης. Στο πλαίσιο αυτό και με βαθιά τεχνογνωσία και πολυετή εμπειρία στη διαχείριση φυσικών κινδύνων, η ERGO Ασφαλιστική συμμετείχε στο φετινό NatCat Summit, με κεντρικό θέμα την εθνική στρατηγική πρόληψης και αποκατάστασης.

Ο Ερρίκος Μοάτσος, CEO της ERGO Ασφαλιστικής, παρουσίασε την οπτική της εταιρείας απέναντι στη νέα πραγματικότητα, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Η πραγματική εθνική ανθεκτικότητα χτίζεται πριν την καταστροφή — και η ασφάλιση είναι το θεμέλιό της.» Υπογράμμισε, επίσης, ότι η αυξανόμενη ένταση των φυσικών καταστροφών αποτυπώνεται με σαφήνεια στις ασφαλισμένες ζημιές. Η κακοκαιρία Daniel, για παράδειγμα, προκάλεσε πάνω από 7.500 ασφαλισμένες ζημιές, με τη συντριπτική πλειονότητα των αποζημιώσεων να έχει διακανονιστεί εντός του πρώτου εξαμήνου.

Παράλληλα, επεσήμανε ότι σύμφωνα με τα δεδομένα της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, το 50% των συνολικών αποζημιώσεων των τελευταίων 30 ετών αφορά μόλις πέντε πρόσφατες φυσικές καταστροφές, γεγονός που αποδεικνύει τη σαφή μεταβολή του κινδύνου.

Στο πεδίο της κατοικίας, ο CEO της ERGO αναφέρθηκε στην πρόσφατη μείωση του ΕΝΦΙΑ για τις ασφαλισμένες κατοικίες, η οποία είχε θετικό αντίκτυπο: το ποσοστό των ασφαλισμένων κατοικιών αυξήθηκε από 15% σε 19%. Ωστόσο, όπως σημείωσε, «παραμένει σημαντικό κενό προστασίας και είναι κρίσιμο να σχεδιάσουμε ένα σταθερό και λειτουργικό μοντέλο για τη χρηματοδότηση των ζημιών».

Κλείνοντας, ο κ. Μοάτσος τόνισε ότι σε χώρες όπου έχουν υιοθετηθεί μοντέλα ασφάλισης σε σύμπραξη με το δημόσιο, το ασφαλιστικό κενό είναι σημαντικά μικρότερο, και πρόσθεσε: «Έχουμε μελετήσει και εκπονήσει σχέδια, και όταν έρθει η κατάλληλη ώρα, η συζήτηση για την ευρύτερη ασφάλιση των κατοικιών πρέπει να γίνει σοβαρά και θεσμικά.»

Η ERGO Ασφαλιστική παραμένει σταθερά προσανατολισμένη στην ανάδειξη των σύγχρονων κινδύνων, στην ενημέρωση των πολιτών, καθώς και στην παροχή αξιόπιστων λύσεων που ενισχύουν την ανθεκτικότητα νοικοκυριών και επιχειρήσεων απέναντι σε κάθε απρόβλεπτη απειλή, καταλήγει η σχετική ανακοίνωση.

S&P: Καλά τα νέα για τις γαλλικές ασφαλιστικές

0
Eiffel tower seen from Trocadero at sunrise, source: Shutterstock

Ο γαλλικός ασφαλιστικός τομέας είναι σε θέση να διατηρήσει την κερδοφορία αλλά και τη μέτρια ανάπτυξή του τα επόμενα χρόνια, παρά τo αυξημένο κόστος αποζημιώσεων και το αντίξοο οικονομικό περιβάλλον, επισημαίνει η S&P Global Ratings στην έκθεση «French Insurance Sector Overview 2025: Profitability Resilience and Growth Despite Challenges».

Αναλυτικότερα, στον κλάδο ζωής, οι γαλλικές ασφαλιστικές αξιοποίησαν τα αποθεματικά τους για να προσφέρουν ανταγωνιστικά επιτόκια κοντά στο 2,5% φέτος, υπερβαίνοντας το επιτόκιο του προνομιακού κρατικού αποταμιευτικού προγράμματος Livret A (2,4%). Τα unit-linked προϊόντα αντιπροσωπεύουν περίπου το 40% των ακαθάριστων εγγεγραμμένων ασφαλίστρων, ενώ η ανάπτυξη εκτιμάται σταθερή στο περίπου 5% ετησίως για τα επόμενα δύο χρόνια. Οι εξαφορές συμβολαίων αυξήθηκαν το 2023, αλλά ο συνολικός αριθμός διακοπών παρέμεινε υπό έλεγχο — κυρίως χάρη στα φορολογικά κίνητρα και στα σχετικά υψηλά επιτόκια.

Στον κλάδο υγείας, η αυξημένη κατανάλωση ιατρικών υπηρεσιών, οι μειωμένες κρατικές αποζημιώσεις και η συχνότερη εμφάνιση μακροχρόνιων ασθενειών σε νεότερες ηλικιακά ομάδες συμπιέζουν τα περιθώρια κέρδους. Παρότι αυξήθηκαν τα ασφάλιστρα, αυτό δεν στάθηκε αρκετό για να αποκατασταθεί πλήρως η κερδοφορία.

Στον κλάδο περιουσίας & ατυχημάτων (P&C), τα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 6,0% το 2023 και 6,8% το 2024, με εκτίμηση για σταθεροποίηση των ρυθμών ανάπτυξης το 2025-26, καθώς η πληθωριστική τάση σταθεροποιείται. Το καθαρό combined ratio διαμορφώθηκε στο 99,1% το 2024 και σε αυτό το επίπεδο προβλέπεται να παραμείνει, αν και με επιμέρους πιέσεις.

Ανησυχίες προκαλεί ο κλάδος αυτοκινήτου, ο οποίος προβλέπεται να βρεθεί ελαφρώς ζημιογόνος το 2025, λόγω ανταγωνισμού και αυξημένου κόστους ζημιών (ανταλλακτικά, σωματικές βλάβες). Αντίθετα, αποδοτικές παραμένουν οι ασφάλειες γενικής αστικής ευθύνης, ενώ ειδικά τα ασφάλιστρα περιουσίας αυξήθηκαν λόγω συχνότερων αιτήσεων αποζημίωσης ύστερα από έντονα καιρικά φαινόμενα.

Η S&P στέκεται ιδιαίτερα στο αυξανόμενο κόστος των φυσικών καταστροφών στη Γαλλία και επισημαίνει ότι από την 1η Ιανουαρίου 2025 η κυβέρνηση αύξησε τα ασφάλιστρα έναντι φυσικών καταστροφών (από 12% σε 20% για κατοικίες/επιχειρήσεις, και από 6% σε 9% για αυτοκίνητα), για να ενισχύσει το σχήμα συνεργασίας μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και του κρατικού ταμείου αντασφάλισης Caisse Centrale de Réassurance (CCR).

Παρά τις προκλήσεις, ο οίκος διατηρεί σταθερή την προοπτική (stable outlook) για τον γαλλικό ασφαλιστικό τομέα, χάρη στην αξιοποίηση αποθεματικών, στην καλή διαχείριση κόστους και κινδύνων, στην προσαρμοστικότητά του, καθώς και στις καλές αξιολογήσεις κορυφαίων εταιρειών, όπως οι Allianz France (AA/Stable), AXA France (AA-/Positive) και Crédit Agricole Assurances (A+/Stable).

Η S&P καταλήγει πως τα αποτελέσματα του τομέα για το 2025 θα αντικατοπτρίζουν τόσο την επιχειρησιακή του πειθαρχία όσο και τα οφέλη των μοναδικών δομών ΣΔΙΤ της Γαλλίας, που βοηθούν στην αποσόβηση των συστημικών κινδύνων.

Η Deloitte και η Maxima Insurance ενισχύουν τον Σύλλογο Πολιτικής Προστασίας Εθελοντών Κρυονερίου

0

Μια ουσιαστική παρέμβαση ενίσχυσης του Συλλόγου Πολιτικής Προστασίας Εθελοντών Κρυονερίου (ΣΠΠΕΚ) πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη του Deloitte Foundation και της Maxima Insurance: η πλήρης ανακατασκευή και παράδοση ενός πυροσβεστικού οχήματος προς χρήση από τους εθελοντές του ΣΠΠΕΚ. Η επίσημη παράδοση έγινε παρουσία των μελών του Συλλόγου και εκπροσώπων των δύο οργανισμών.

Η αναβάθμιση του οχήματος κρίθηκε απαραίτητη, προκειμένου να ενισχυθεί η ετοιμότητα και η ασφάλεια του τοπικού κλιμακίου, ιδιαίτερα σε μια περιοχή που πλήττεται συχνά από πυρκαγιές τους καλοκαιρινούς μήνες. Το νέο πυροσβεστικό όχημα εξοπλίζει τους εθελοντές με τα απαραίτητα μέσα για ταχύτερη και αποτελεσματικότερη επέμβαση, ενισχύοντας έμπρακτα την πολιτική προστασία τόσο του Κρυονερίου, όσο και των γύρω περιοχών.

Στο πλαίσιο της τελετής παράδοσης η κα. Ευτυχία Πηλίγκου, Πρόεδρος του Deloitte Greece Foundation, ανέφερε: «Στην Deloitte, θεωρούμε χρέος μας να στεκόμαστε στο πλευρό όσων δρουν καθημερινά για την προστασία της ζωής, του περιβάλλοντος και των τοπικών κοινωνιών. Είμαστε περήφανοι που, μέσω του Deloitte Foundation και σε συνεργασία με τη Maxima Insurance, στηρίζουμε το έργο των εθελοντών του ΣΠΠΕΚ με έναν απτό και ουσιαστικό τρόπο. Η ανακατασκευή του πυροσβεστικού οχήματος δεν είναι απλώς μια δωρεά αλλά μια πράξη αλληλεγγύης και εμπιστοσύνης στους ανθρώπους της πρώτης γραμμής».

Η κα. Βασιλική Μόρφη, General Manager, Board Member της Maxima Insurance δήλωσε: «Στη Maxima Insurance αναγνωρίζουμε έμπρακτα τη σημασία του έργου των εθελοντών που βρίσκονται πάντα στην πρώτη γραμμή για την προστασία της ζωής και του τόπου μας. Μέσα από τη συνεργασία μας με το Deloitte Foundation και την ενίσχυση του ΣΠΠΕΚ, στηρίζουμε αυτούς τους ανθρώπους που με αφοσίωση και αυταπάρνηση αποτελούν τον πυρήνα της πολιτικής προστασίας. Η Maxima Insurance θα συνεχίσει να επενδύει σε πρωτοβουλίες που ενδυναμώνουν το εθελοντικό έργο και ενισχύουν την ετοιμότητα των τοπικών κοινωνιών».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη πρωτοβουλία εντάσσεται στο πλαίσιο της ευρύτερης δέσμευσης των δύο οργανισμών να επενδύουν σε δράσεις με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα. Η Deloitte Ελλάδας, σε συνεργασία με τη Maxima Insurance, χρηματοδότησε και παρέδωσε πριν από λίγους μήνες ένα πλήρως εξοπλισμένο πυροσβεστικό κλιμάκιο στον Σύλλογο Εθελοντών Πολιτικής Προστασίας Αγίου Στεφάνου, ενώ σε παλαιότερο χρόνο είχαν δωρίσει και ένα πλήρως εξοπλισμένο πυροσβεστικό όχημα στον ίδιο Σύλλογο. 

Πώς αλλάζει ο χάρτης των παγκοσμίων ασφαλίσεων

0

Ελενα Ερμείδου

Η υποχώρηση της παραγωγής ασφαλίστρων εξαιτίας της αβεβαιότητας που επιβάλλει η πολιτική Τράμπ, η αύξηση των αποζημιώσεων, και οι αποδόσεις επί των επενδύσεων αλλάζουν την εικόνα των παγκοσμίων ασφαλίσεων. 

Η παγκόσμια αύξηση του ΑΕΠ το 2025 θα επιβραδυνθεί στο 2,3% το 2025 και στο 2,4% το 2026, ακολούθως και η ασφαλιστική παραγωγή. Η παραγωγή ασφαλίστρων αναμένεται να επιβραδυνθεί καθώς η παγκόσμια οικονομία αποδυναμώνεται και ενισχύεται η αστάθεια, περισσότερο σε τομείς  της οικονομίας που έχουν έκθεση  στο εμπόριο, όπως η ναυτιλία και η ασφάλιση εμπορικών πιστώσεων, καθώς και σε τομείς όπως είναι οι κατασκευές. Στις ασφάλειες ζωής θα υπάρξουν έμμεσες συνέπειες μέσω των χρηματοπιστωτικών αγορών και των αγορών εργασίας. Σύμφωνα με την Swiss Re τα συνολικά ασφάλιστρα (ζωής και ζημιών) θα αυξηθούν κατά 2% σε πραγματικούς όρους το 2025 (έναντι 5,2% το 2024), με οριακή αύξηση στο 2,3% το 2026.

Οι ασφαλίσεις Ζωής προβλέπεται να έχουν ασθενική ανάπτυξη 2025, ανακάμπτοντας το 2026. Οι ασφαλισμένοι είναι επιφυλακτικοί εν μέσω υψηλής αβεβαιότητας, στρέφοντας τη ζήτηση προς προϊόντα αποταμίευσης . Ο παγκόσμιος όγκος ασφαλίστρων ζωής θα φτάσει τα 5,1 τρισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ έως το 2035, κυρίως λόγω των αυξήσεων των ασφαλίστρων αποταμίευσης.Η παραγωγή του κλάδου ασφάλισης Περιουσίας μειώνεται. Σε πραγματικούς όρους η αύξηση θα κυμανθεί στο 2,6% το 2025 (έναντι 4,7% το 2024) και 2,3% το 2026.

Τέλος, η βελτίωση των επενδυτικών αποτελεσμάτων θα αποτελέσει βασικό παράγοντα για την κερδοφορία του κλάδου   Περιουσίας και Ατυχημάτων (P&C) τα επόμενα τρία χρόνια.