Επίσημος χορηγός της ΠΑΕ Ολυμπιακός είναι από τις 14 Ιουνίου η ΕΥΡΩΠΗ Ασφαλιστική, μέλος της ΕΥΡΩΠΗ HOLDINGS και ένας από τους πλέον δυναμικά ανερχόμενους οργανισμούς στον ασφαλιστικό κλάδο.
Η χορηγική συμφωνία αφορά τις αγωνιστικές, επικοινωνιακές και κοινωνικές δράσεις της ΠΑΕ Ολυμπιακός και σηματοδοτεί την απαρχή μιας κοινής πορείας που βασίζεται στην εμπιστοσύνη, στις κοινές αξίες και στην προσήλωση στην αριστεία.
Δείτε το χαρακτηριστικό απόσπασμα τηλεοπτικής μετάδοσης:
Από κοινού με τις άλλες Ευρωπαϊκές Εποπτικές Αρχές (EBA, ESMA), η EIOPA δημοσίευσε στις 15 Ιουλίου οδηγό σχετικά με τις δραστηριότητες εποπτείας στο πλαίσιο της πράξης για την ψηφιακή επιχειρησιακή ανθεκτικότητα (DORA). Σκοπός του παρόντος οδηγού είναι να παράσχει επισκόπηση των διαδικασιών που χρησιμοποιούν οι ΕΕΑ μέσω των κοινών ομάδων εξέτασης (JET) για την εποπτεία κρίσιμων τρίτων παρόχων υπηρεσιών τεχνολογιών πληροφοριών και επικοινωνιών (ΤΠΕ).
Ο οδηγός παρέχει εξηγήσεις υψηλού επιπέδου σε εξωτερικά ενδιαφερόμενα μέρη σχετικά με το πλαίσιο εποπτείας του CTPP. Επιπλέον, παρέχει επισκόπηση της δομής διακυβέρνησης, των διαδικασιών εποπτείας, των ιδρυτικών αρχών και των εργαλείων που έχουν στη διάθεσή τους οι εποπτικές αρχές. Ωστόσο, ο οδηγός δεν είναι νομικά δεσμευτικό έγγραφο και δεν αντικαθιστά τις νομικές απαιτήσεις που ορίζονται στο σχετικό εφαρμοστέο δίκαιο της ΕΕ. Οι ΕΕΑ καλούν το κοινό, τις χρηματοπιστωτικές οντότητες και, κυρίως, τους τρίτους παρόχους να χρησιμοποιήσουν το παρόν έγγραφο προκειμένου να προετοιμαστούν για την εφαρμογή της εποπτείας.
Το πρώτο παράρτημα παρέχει λεπτομερή καθοδήγηση στις εποπτικές αρχές σχετικά με την προληπτική αντιμετώπιση της αντασφάλισης μαζικών ακυρώσεων για την επίτευξη κοινής αντίληψης σχετικά με τα βασικά στοιχεία που θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη οι εποπτικές αρχές κατά την αξιολόγηση του κατά πόσον η αποδέσμευση κεφαλαίου που προκύπτει από μια σύμβαση αντασφάλισης μαζικών ακυρώσεων είναι ανάλογη με την πραγματική μεταφορά κινδύνου που πραγματοποιείται. Το δεύτερο παράρτημα επικεντρώνεται σε ορισμένα χαρακτηριστικά των ρητρών καταγγελίας των συμβάσεων αντασφάλισης που ενδέχεται να υπονομεύσουν την αποτελεσματική μεταφορά κινδύνου.
Με στόχο να είναι πάντα δίπλα στους συνεργάτες της, σε όποιο σημείο της Ελλάδας και αν βρίσκονται, η Eurolife FFH πραγματοποίησε παρουσίαση του καινοτόμου προγράμματος ασφάλισης υγείας My Health F1rst για τους συνεργάτες της στην Κεντρική Ελλάδα. Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε στο ΙΑΣΩ Θεσσαλίας, ένα από τα πιο σύγχρονα ιδιωτικά νοσοκομεία της περιφέρειας, το οποίο αποτελεί μέλος του συμβεβλημένου δικτύου της Eurolife FFH. Σκοπός των δύο οργανισμών ήταν να αναδείξουν το πώς η πρόσβαση σε ποιοτική και προσιτή φροντίδα υγείας μπορεί να γίνει πραγματικότητα για κάθε ασφαλισμένο, μέσα από λύσεις που συνδυάζουν την τεχνογνωσία, την καινοτομία και την ανθρωποκεντρική προσέγγιση.
Το My Health F1rst είναι ένα προσιτό πρόγραμμα νοσοκομειακής περίθαλψης που δίνει στους ασφαλισμένους την ελευθερία να επιλέγουν το νοσοκομείο που προτιμούν, απολαμβάνοντας οικονομική κάλυψη και υποστήριξη σε όλη τη διάρκεια της νοσηλείας τους. Την παρουσίαση του My Health F1rst ανέλαβαν ο Νίκος Δελένδας, Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων, Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Προϊόντων της Eurolife FFH, ο Παναγιώτης Δήμου, Διευθυντής Πωλήσεων, και οι Βλάσης Γαδ και Απόστολος Μαρτζάκλης, στελέχη της Γενικής Διεύθυνσης Πωλήσεων και Εκπαίδευσης της εταιρείας. Οι συνεργάτες της Eurolife FFH από την Κεντρική Ελλάδα είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν αναλυτικά για τις επιλογές και τα οφέλη που προσφέρει το My Health F1rst στους ασφαλισμένους της εταιρείας.
Παράλληλα, στελέχη του Ομίλου ΙΑΣΩ παρουσίασαν με τη σειρά τους τις καινοτόμες υπηρεσίες υγείας που παρέχονται στον Όμιλο, και στις οποίες οι ασφαλισμένοι της Eurolife FFH αποκτούν πρόσβαση μέσα από τις προνομιακές τιμές του My Health F1rst. H Κατερίνα Κουρούτη, Διευθύντρια Εμπορικού του Ομίλου ΙΑΣΩ, o Βέλης Παππάς, Διευθυντής Ενημέρωσης και Εξυπηρέτησης Ασφαλιστικών Εταιρειών και Ασφαλιστικών Συμβούλων του Ομίλου, η Νεκταρία Ξηροφώτου, Commercial Manager του ΙΑΣΩ Θεσσαλίας και ο Αχιλλέας Μπανάκας, Commercial Account Executive του ΙΑΣΩ Θεσσαλίας, μίλησαν στους συνεργάτες της Eurolife FFH για όλες τις σχετικές παροχές.
Η παρουσίαση πλαισιώθηκε από έναν εποικοδομητικό διάλογο με τους συνεργάτες της Eurolife FFH, ενώ ακολούθησε και ξενάγηση στους χώρους του νοσοκομείου, αναδεικνύοντας τη συνεχή επένδυση του Ομίλου ΙΑΣΩ στην τεχνολογία και τη βελτίωση της εμπειρίας του ασθενή.
Για την Eurolife FFH, μέλος της Fairfax Financial Holdings Ltd, αξία έχει να βάζουμε πάντα πρώτη την υγεία μας, για αυτό και έχει δεσμευτεί να ανταποκρίνεται στην ανάγκη των ασφαλισμένων της για προσιτές λύσεις ασφάλισης υγείας. Μέσα από το πρόγραμμα My Health F1rst, έχει σκοπό να δώσει σε εκείνους που την εμπιστεύονται τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν απρόοπτα περιστατικά νοσηλείας με σιγουριά και ευελιξία.
(από αριστερά:) Νίκος Δελένδας – Γενικός Διευθυντής Πωλήσεων, Εκπαίδευσης και Ανάπτυξης Προϊόντων της Eurolife FFH, Κατερίνα Κουρούτη – Διευθύντρια Εμπορικού του Ομίλου ΙΑΣΩ, Βέλης Παππάς Διευθυντής Ενημέρωσης και Εξυπηρέτησης Ασφαλιστικών Εταιρειών και Ασφαλιστικών Συμβούλων του Ομίλου ΙΑΣΩ, Παναγιώτης Δήμου – Διευθυντής Πωλήσεων της Eurolife FFH, Βλάσης Γαδ – Στέλεχος Γενικής Διεύθυνσης Πωλήσεων & Εκπαίδευσης της Eurolife FFH
Η σημαντική αναδιοργάνωση που έχει πραγματοποιήσει μέσα σε λίγα μόλις χρόνια η Εθνική Ασφαλιστική, βασίζεται σε μια ολοκληρωμένη στρατηγική πολυεπίπεδου μετασχηματισμού, με έμφαση στον τεχνολογικό εκσυγχρονισμό, τη λειτουργική αποτελεσματικότητα, την ενίσχυση της εμπορικής δυναμικής και τη βελτίωση οικονομικών επιδόσεων.
Βασικοί πυλώνες της στρατηγικής της εταιρείας:
Ενίσχυση και Διεύρυνση των Δικτύων Πωλήσεων
Αποτελεσματική Διαχείριση Κεφαλαίων και Ενεργητικού
Βελτιστοποίηση Λειτουργικής Αποτελεσματικότητας & εμπειρίας του πελάτη και των συνεργατών
Εστίαση σε Προϊόντα με Διαχρονική Αξία για όλα τα μέρη
Στο πλαίσιο του τέταρτου πυλώνα, η Εθνική Ασφαλιστική δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην περαιτέρω ανάπτυξη των γενικών ασφαλίσεων, καθώς και των προϊόντων προστασίας ζωής και προσωπικού ατυχήματος, ενώ παραμένει απόλυτα προσηλωμένη στους δύο παραδοσιακά ισχυρούς της τομείς: την Υγεία και την Επένδυση / Αποταμίευση.
Ο CEO της ΕΘΝΙΚΗΣ Ασφαλιστικής Δημήτρης Μαζαράκης
Η διαδικασία εξαγοράς της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς, η οποία βρίσκεται σε εξέλιξη, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην πορεία της εταιρείας, που ενισχύει τη σταθερότητα, ανοίγει νέες προοπτικές συνεργειών και επιβεβαιώνει τη στρατηγική της δυναμική — χωρίς να αλλοιώνει την ταυτότητά της ή να μεταβάλλει την κατεύθυνση που έχει χαραχθεί. Το αναπτυξιακό της σχέδιο παραμένει σταθερό και ενισχύεται από τις νέες δυνατότητες που διαμορφώνονται.
Παράλληλα, η εταιρεία επενδύει σε ένα βιώσιμο μοντέλο ανάπτυξης και στον εκσυγχρονισμό των εσωτερικών λειτουργιών της, με έμφαση στη διαφάνεια, την αποτελεσματικότητα και την ευελιξία, προκειμένου να διασφαλιστεί η επιτυχημένη πορεία της μακροπρόθεσμα. Τα πρώτα αποτελέσματα αυτής της διαδρομής είναι ήδη ορατά.
Ισχυρές επιδόσεις το 2024/ Αισιόδοξα τα πρώτα αποτελέσματα του 2025
Οι επιδόσεις που κατέγραψε η εταιρεία το 2024 επιβεβαιώνουν τη δυναμική αυτής της πορείας. Συγκεκριμένα, η Εθνική Ασφαλιστική κατέγραψε διψήφια αύξηση στην παραγωγή, επέστρεψε στην κερδοφορία και ενίσχυσε το μερίδιό της στην αγορά.
Ενδεικτικά:
Συνολικά ασφάλιστρα: €850,3 εκατ. (+15,8%)
Αύξηση μεριδίου αγοράς: 14,6% από 13,7% το 2023
Αύξηση στους κλάδους Ζωής & Υγείας: +16,9%
Αύξηση στις Γενικές Ασφαλίσεις: +12,8%
Κέρδη προ φόρων (ΔΠΧΑ): €14,8 εκατ. (από ζημιές €38,4 εκατ. το 2023)
Φερεγγυότητα: 188%
Καταβληθείσες αποζημιώσεις: €704,3 εκατ.
Ασφαλισμένοι: 1,8 εκατομμύρια (+6%)
Ανθρώπινο δυναμικό: 670 εργαζόμενοι
Δίκτυο διαμεσολάβησης: Πάνω από 5.000 πιστοποιημένοι συνεργάτες
Τα πρώτα αποτελέσματα του 2025 δείχνουν ότι η εταιρεία παραμένει εντός των επιχειρησιακών στόχων, ενώ σε βασικούς παραγωγικούς δείκτες παρουσιάζεται διψήφια ανάπτυξη.
Ταυτόχρονα παρατηρείται εντατικοποίηση της ψηφιακής αλληλεπίδρασης με πελάτες και συνεργάτες, ενδυναμώνοντας τη συνολική εμπειρία εξυπηρέτησης, ενώ ορατά είναι τα πρώτα οφέλη από την οργανωτική αναδιάρθρωση και την εφαρμογή νέων εργαλείων διαχείρισης απόδοσης.
Η θετική πορεία του 2025 αποτελεί έμπρακτη επιβεβαίωση ότι το στρατηγικό πλάνο μετασχηματισμού αποδίδει.
Παράλληλα, ενισχύει την εμπιστοσύνη όλων των ενδιαφερόμενων μερών – πελατών, εργαζομένων, συνεργατών και μετόχων – στο όραμα της εταιρείας και τις προοπτικές της.
Ο άνθρωπος και η τεχνολογία στο επίκεντρο της αλλαγής
Η επιτυχία του μετασχηματισμού βασίζεται σε τρεις κρίσιμους παράγοντες:
Στους ανθρώπους της εταιρείας, που αποτελούν τον κινητήριο μοχλό της αλλαγής.
Στην εταιρική κουλτούρα, που καλλιεργεί συνεργασία, απόδοση, ευθύνη, καινοτομία και εστίαση στον πελάτη.
Στην τεχνολογία αιχμής, που αποτελεί καταλύτη για την υλοποίηση κάθε νέου στόχου.
Προτεραιότητα στους ανθρώπους
Το σύγχρονο μοντέλο ανάπτυξης της Εθνικής Ασφαλιστικής δίνει προτεραιότητα στους ανθρώπους της. Επικεντρώνεται στη στήριξη των ομάδων, την καλλιέργεια δεξιοτήτων και τη διαμόρφωση ενός καλύτερου καθημερινού περιβάλλοντος για όλους.
Στο πλαίσιο αυτό, η εταιρεία προχώρησε σταθερά με τον οργανωτικό της μετασχηματισμό απλοποιώντας τη δομή με την υιοθέτηση ενός ευέλικτου μοντέλου, το οποίο επιταχύνει τη λήψη των αποφάσεων και αυξάνει την αποδοτικότητα των παραγωγικών της μονάδων.
Συγκεκριμένα, η εταιρία:
υιοθέτησε μια νέα, ευέλικτη οργανωτική δομή, περιορίζοντας τα ιεραρχικά επίπεδα με στόχο, την καλύτερη κατανόηση και άμεση ανταπόκριση στις ανάγκες των πελατών, τη μείωση της γραφειοκρατίας, την ταχύτερη και πιο ευέλικτη λήψη αποφάσεων και την ανάδειξη πρωτοβουλιών και λογοδοσίας σε όλα τα επίπεδα
εφάρμοσε ένα νέο σύστημα Performance & Talent Management, συνδεδεμένο με μπόνους, με στόχο την πλήρη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού της, που περιλαμβάνει στοχοθέτηση, ενδιάμεσες και ετήσιες αξιολογήσεις, ανατροφοδότηση 360, ατομικά πλάνα εξέλιξης, talent pool και succession planning και σύστημα επιβράβευσης. Η εν λόγω πρωτοβουλία όχι μόνο αναγνωρίζει και ανταμείβει την απόδοση, αλλά, επιπλέον, καλλιεργεί μια κουλτούρα που προάγει την αξιοκρατία, τη συμπερίληψη και την υψηλή απόδοση σε ολόκληρο τον οργανισμό.
Επιπλέον, η εταιρεία υλοποιεί προγράμματα ευεξίας, ισορροπίας ζωής-εργασίας και soft skills για τους εργαζόμενους, δίνοντας έμφαση στην ψυχική υγεία, στη συμπερίληψη και στην καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος εμπιστοσύνης.
Ψηφιακός Μετασχηματισμός και Τεχνητή Νοημοσύνη: Από τη Θεμελίωση στην Πράξη
Ο ψηφιακός μετασχηματισμός αποτελεί βασικό μοχλό του εκσυγχρονισμού της Εθνικής Ασφαλιστικής, η οποία επενδύει σε τεχνολογικές λύσεις που ενισχύουν την αποδοτικότητα, αναβαθμίζουν την εμπειρία πελάτη, εργαζόμενου, και συνεργάτη και δημιουργούν απτά αποτελέσματα σε όλους τους κρίσιμους τομείς λειτουργίας.
Τα τελευταία δύο χρόνια, η Εθνική Ασφαλιστική έχει εστιάσει στη δημιουργία μιας ισχυρής τεχνολογικής βάσης, αναβαθμίζοντας την τεχνολογική υποδομή με επενδύσεις σε:
Εφαρμογή σύγχρονων αρχιτεκτονικών δεδομένων
Πλήρης εκσυγχρονισμός του IT landscape με νέες εφαρμογές και δυνατότητες συνεργασίας επόμενης γενιάς
Διεύρυνση της χρήσης Cloud υποδομών
API-first πλατφόρμες για εύκολη διασύνδεση
Εκτεταμένες αυτοματοποιήσεις στο back-office, που έχουν μειώσει σημαντικά χρόνους εκτέλεσης και κόστος
Ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας, με εφαρμογή διεθνών προτύπων προστασίας και συνεχούς παρακολούθησης
Εκσυγχρονισμός των πληροφοριακών συστημάτων διαχείρισης, με στόχο την ανθεκτικότητα, την απλότητα και την επιχειρησιακή συνέχεια
Υλοποίηση κρίσιμων ψηφιακών εργαλείων:
Ενσωμάτωση μηχανισμών τεχνητής νοημοσύνης για την αυτοματοποίηση της επεξεργασίας αιτημάτων αποζημίωσης, μειώνοντας αισθητά τον χρόνο διεκπεραίωσης και ενισχύοντας την εμπειρία πελατών και συνεργατών
Ενσωμάτωση μηχανισμού τεχνητής νοημοσύνης στις διαδικασίες τιμολόγησης αυτοκινήτου (motor pricing engine), με στόχο τη δίκαιη, προσωποποιημένη και ανταγωνιστική τιμολόγηση
Η επένδυση στην τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι μια μεμονωμένη δράση. Είναι στρατηγική δέσμευση, ενταγμένη στο 5ετές πλάνο 2025-2029, με προβλέψεις για χρήση ΑΙ σε πωλήσεις, underwriting, εξυπηρέτηση πελάτη και υποστήριξη των ασφαλιστών στην καθημερινή εργασία
Αν δεν απλοποιηθεί η πρόταση της ΕΕ για τo πλαίσιο Πρόσβασης στα Χρηματοοικονομικά Δεδομένα (FIDA), κινδυνεύει να καταστεί «υπερβολικά δαπανηρή, πολύπλοκη και αντιπαραγωγική», προειδοποιεί η Insurance Europe.
Καθώς συνεχίζονται οι συζητήσεις μεταξύ των κρατών μελών υπό τη δανεζική προεδρία της ΕΕ αυτή την εβδομάδα, η ομοσπονδία καλεί τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να λάβουν υπόψη τους 4 συστάσεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι το πλαίσιο είναι εστιασμένο, αναλογικό και ευθυγραμμισμένο με τις πραγματικές ανάγκες της αγοράς.
Η FIDA αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πλαισίου για την υποχρεωτική ανταλλαγή χρηματοοικονομικών δεδομένων μεταξύ εταιρειών με τη συγκατάθεση των πελατών. Η Insurance Europe δηλώνει στην ανακοίνωσή της ότι αναγνωρίζει τις προσπάθειες των διαπραγματευτών να ευθυγραμμίσουν την πρόταση με τις αρχές της απλοποίησης, της αναλογικότητας και της ανταγωνιστικότητας. Ωστόσο, η ομοσπονδία προειδοποιεί ότι, αν δεν γίνουν σημαντικές αλλαγές, η FIDA μπορεί να βλάψει αρκετά αντί να ωφελήσει τους πελάτες ή τον ευρύτερο χρηματοπιστωτικό τομέα.
Ο Arthur Hilliard, ανώτερος σύμβουλος Πολιτικής της Insurance Europe, σημείωσε: «Υπάρχει ακόμη χρόνος για να διορθωθεί η FIDA ώστε να είναι απλούστερη και λιγότερο δαπανηρή. Η Ευρώπη χρειάζεται έξυπνους κανόνες που τροφοδοτούν την καινοτομία – όχι δαπανηρές υποχρεώσεις που μας επιβραδύνουν σε μια εποχή που θα έπρεπε να είμαστε απόλυτα προσηλωμένοι στην επίτευξη αποτελεσμάτων για τους ανθρώπους, τις επιχειρήσεις και την οικονομία».
Η Insurance Europe διατυπώνει 4 βασικές συστάσεις που πρέπει να ληφθούν υπόψη προτού προχωρήσουμε:
Περαιτέρω απλοποίηση του πεδίου εφαρμογής και του χρονοδιαγράμματος: Περιορισμός των προϊόντων στο πεδίο εφαρμογής με βάση τη ζήτηση της αγοράς. Οι αντασφαλιστικές επιχειρήσεις και οι μεγάλες επιχειρήσεις θα πρέπει να εξαιρεθούν, τα δε χρονοδιαγράμματα εφαρμογής θα πρέπει να επεκταθούν και στις τρεις φάσεις.
Μεγαλύτερη νομική σαφήνεια για τη μείωση της αβεβαιότητας και της επιβάρυνσης: Να οριστεί σαφώς ο «πελάτης» ως ο αντισυμβαλλόμενος στην ασφάλιση. Να εξαιρεθούν ρητά τα ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, τα εμπορικά ευαίσθητα δεδομένα, τα ασφαλιστικά προϊόντα που περιλαμβάνουν δεδομένα υγείας, τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων καταλληλότητας και καταλληλότητας, και οποιεσδήποτε γενικές απαιτήσεις ανταλλαγής δεδομένων σε πραγματικό χρόνο.
Διασφάλιση ισότιμων όρων ανταγωνισμού: Οι φύλακες και οι πάροχοι υπηρεσιών χρηματοοικονομικών πληροφοριών (FISP) τρίτων χωρών θα πρέπει να αποκλείονται από την πρόσβαση σε δεδομένα πελατών. Η αδειοδότηση των FISP θα πρέπει να υπόκειται σε τακτική επανεξέταση και όχι σε εφάπαξ έγκριση.
Περιορισμός της υποχρεωτικής ανταλλαγής δεδομένων σε εγκεκριμένα συστήματα: Η υποχρεωτική κοινοχρησία δεδομένων θα πρέπει να γίνεται μόνο στο πλαίσιο εγκεκριμένων συστημάτων κοινοχρησίας χρηματοοικονομικών δεδομένων, ώστε να διασφαλίζεται η συμμόρφωση, η δίκαιη αποζημίωση και ο ασφαλής χειρισμός. Η εθελοντική κοινοχρησία εκτός αυτών των συστημάτων θα πρέπει να παραμείνει δυνατή.
της Χριστίνας Φυτέα, προέδρου της Επιτροπής Ασφαλιστικών Πρακτόρων ΕΕΑ
Η ασφαλιστική διαμεσολάβηση διανύει περίοδο μετάβασης, με τις παραδοσιακές πρακτικές να δοκιμάζονται. Η ψηφιοποίηση, η αυστηρότερη εποπτεία και η επέκταση εναλλακτικών καναλιών διανομής αλλάζουν το τοπίο. Οι καταναλωτές ζητούν διαφάνεια, ταχύτητα και προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, ενώ η αγορά απαιτεί συμμόρφωση, προσαρμοστικότητα και θεσμική επάρκεια. Η εποχή ανταμείβει την ποιότητα, όχι την αδράνεια. Ο επαγγελματίας πράκτορας καλείται να εξελιχθεί με συνέπεια, επένδυση στη γνώση και βαθιά κατανόηση των πραγματικών αναγκών του ασφαλισμένου.
Μέσα σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, η θέση του ασφαλιστικού πράκτορα δεν είναι ούτε δεδομένη ούτε αυτονόητη. Πολλοί σπεύδουν να τον περιορίσουν ή να τον αντικαταστήσουν. Κι όμως, είναι αυτός που διατηρεί ζωντανή τη σχέση εμπιστοσύνης με τον πελάτη. Είναι ο άνθρωπος που ξέρει την ιστορία πίσω από κάθε αίτηση, πίσω από κάθε συμβόλαιο. Είναι ο πρώτος που απαντά όταν τα πράγματα δεν πάνε καλά. Δεν είναι η πλατφόρμα, δεν είναι ο αλγόριθμος. Είναι ο άνθρωπος που επιμένει να μιλάει τη γλώσσα της ευθύνης και όχι των πωλήσεων fast track.
Ως πρόεδρος της Επιτροπής Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, θεωρώ επιβεβλημένο να υπογραμμίσω ότι ο ρόλος του ασφαλιστικού πράκτορα παραμένει κρίσιμος για τη διατήρηση της ποιότητας και της διαφάνειας στην παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών. Σε ένα περιβάλλον όπου οι εναλλακτικές μορφές διανομής –όπως οι τραπεζικές πωλήσεις, οι απευθείας ψηφιακές πωλήσεις και οι πλατφόρμες σύγκρισης– επεκτείνονται ραγδαία, είναι απαραίτητο να εξασφαλιστεί ισότιμη μεταχείριση για τον παραδοσιακό διαμεσολαβητή, με κοινούς κανόνες εποπτείας και σαφήνεια στις συνεργασιακές σχέσεις με τις ασφαλιστικές εταιρείες.
Σε αυτό το περιβάλλον, όπου ο υγιής ανταγωνισμός απειλείται από πρακτικές που ξεφεύγουν από το θεσμικό πλαίσιο, κρούσματα αθέμιτης πρακτικής στο πλαίσιο του Bancassurance εξακολουθούν να καταγράφονται και να καταγγέλλονται στο Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών. Το ΕΕΑ, με αίσθημα ευθύνης, έχει αναλάβει πρωτοβουλία για τη συγκέντρωση και τεκμηρίωση τέτοιων φαινομένων, προκειμένου να υπάρξει θεσμική παρέμβαση από τα αρμόδια όργανα. Καλούνται όλοι οι συνάδελφοι, από κάθε περιοχή της χώρας, να συνδράμουν ενεργά στην προσπάθεια αυτή, αποστέλλοντας ανώνυμες και εμπεριστατωμένες αναφορές στο insurance@eea.gr. Η φωνή μας γίνεται ισχυρότερη όταν είναι συλλογική. Δεν αρκεί να διαμαρτυρόμαστε σιωπηλά, είναι ώρα να συμβάλουμε όλοι, με θάρρος και τεκμηρίωση, στη διαμόρφωση μιας δίκαιης και διαφανούς αγοράς.
Η ανάγκη για θεσμική υποστήριξη δεν στοχεύει σε προνόμια, αλλά στη διαμόρφωση ενός σύγχρονου λειτουργικού πλαισίου, που θα επιτρέπει στον πράκτορα να ανταποκρίνεται με επαγγελματισμό και διαφάνεια στις αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών και της εποπτείας. Η συνεχής επιμόρφωση, η οποία αποτελεί κεντρικό πυλώνα των δράσεών μας, είναι καθοριστικός παράγοντας για την αναβάθμιση του επαγγέλματος.
Η διαμεσολάβηση δεν είναι απλώς κανάλι πώλησης, αλλά θεσμικός κρίκος της ασφαλιστικής αγοράς, με κοινωνικό και οικονομικό αντίκτυπο. Η επαγγελματική επιβίωση και η προοπτική του ασφαλιστικού πράκτορα εξαρτώνται άμεσα από το κατά πόσο η Πολιτεία και η αγορά θα αναγνωρίσουν έμπρακτα τη συνεισφορά του. Η ευθύνη μας είναι να διεκδικούμε όχι μόνο με θάρρος αλλά και με τεκμηρίωση: πλαίσιο, προοπτική και ισότιμους όρους λειτουργίας, προς όφελος τόσο του κλάδου όσο και των ασφαλισμένων πολιτών.
Η «επόμενη μέρα» απαιτεί ενότητα, δράση και καθαρή φωνή. Αυτήν τη φωνή εκφράζουμε –και θα συνεχίσουμε να εκφράζουμε– θεσμικά, τεκμηριωμένα και με αίσθηση ευθύνης απέναντι σε κάθε επαγγελματία.
Κοινοποιώντας στο X έναν δημογραφικό χάρτη της Ευρώπης «στο κόκκινο», ο Έλον Μασκ θέτει το ζήτημα της υπογεννητικότητας και καλεί τους πολίτες της να κάνουν μεγάλες οικογένειες. «Είτε η Ευρώπη θα ξεκινήσει να κάνει μεγάλες οικογένειες είτε θα συνεχίσει να πεθαίνει» έγραψε χαρακτηριστικά.
Σχεδόν όλη η Γηραιά Ήπειρος -παραδόξως και η Τουρκία- είναι κόκκινη, δηλαδή αναμένεται από 1 έως 1,5 παιδί από κάθε γυναίκα σε αναπαραγωγική ηλικία. Πορτοκαλί (1,5-1,9 παιδιά) εμφανίζονται η Γαλλία, η Μολδαβία, η Βουλγαρία και οι περισσότερες χώρες της πρώην Γιουγκοσλαβίας, ενώ πράσινο (1,9-2,1 παιδιά), δηλαδή κοντά στον ρυθμό αντικατάστασης του πληθυσμού, είναι μόνο το Κόσοβο.
Ο ίδιος ο Μασκ πάντως σίγουρα έχει επιτελέσει το… χρέος του, καθώς είναι πατέρας 12 παιδιών (τα 11 εν ζωή) από 3 διαφορετικές γυναίκες. Το ζήτημα της υπογεννητικότητας τον απασχολεί γενικότερα και από τις σχετικές αναφορές του δεν έχει παραλείψει την Ελλάδα – όπως πέρυσι τον Απρίλιο, που προειδοποίησε τη χώρα μας για πληθυσμιακή κατάρρευση.
Greece is one of dozens of countries experiencing population collapse due to low birth rates https://t.co/2qFA087SLJ
Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο οι ασφαλιστικές εταιρείες εργάζονται και αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους. Ο διεθνώς αναγνωρισμένος Ευάγγελος Αβραμάκης Foresight, Intelligence & Development auprès de Swiss Re, συνομιλώντας με την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελβετίας, SVV, εξηγεί γιατί ο κλάδος θα πρέπει να αναλάβει γρήγορα δράση.
SVV:Ο ασφαλιστικός κλάδος εξετάζει προσεκτικά την τεχνητή νοημοσύνη: είναι απλώς μια περαστική μόδα ή μήπως η τεχνητή νοημοσύνη τελικά θα μεταμορφώσει τον κλάδο;
Η τρέχουσα κατάσταση θυμίζει τη φούσκα των dot-com στα τέλη της δεκαετίας του 1990, όταν η πρόσβαση στο διαδίκτυο έγινε ευρέως διαδεδομένη. Και τότε, όλοι αναρωτιόντουσαν τι αντίκτυπο θα είχε αυτή η εξέλιξη στον κλάδο μας. Το ίδιο ισχύει και για την Τεχνητή Νοημοσύνη: ενώ οι δυνατότητές της είναι ακόμα δύσκολο να κατανοηθούν, είναι βέβαιο ότι θα μεταμορφώσει τον ασφαλιστικό κλάδο.
SVV:Σε ποιο βαθμό;
Προς το παρόν, η Τεχνητή Νοημοσύνη αποδεικνύεται πρωτίστως χρήσιμη στη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των εργασιακών διαδικασιών. Ωστόσο, αυτή είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου. Οι αλλαγές που φέρει θα ξεπεράσουν κατά πολύ αυτό που μπορούμε να φανταστούμε σήμερα. Η ταχύτητα με την οποία οι ασφαλιστικές εταιρείες προσαρμόζονται σε αυτή τη νέα πραγματικότητα θα είναι καθοριστική. Στο εγγύς μέλλον, το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο δεν θα είναι πλέον βιώσιμο.
SVV:Είναι πιθανό η εργασία μας να αλλάξει εντελώς;
Η ασφάλιση είναι ένα προϊόν που βασίζεται σε μια σχέση εμπιστοσύνης. Ενώ αυτή η εμπιστοσύνη μπορεί να παρουσιαστεί ψηφιακά, πρέπει να επαληθευτεί σε περίπτωση αξίωσης. Εδώ είναι που η ανθρώπινη υποστήριξη αποκτά τόσο μεγάλη σημασία. Μόνο σε τέτοιες περιπτώσεις μπορεί ο πελάτης να κρίνει εάν το προϊόν τηρεί τις υποσχέσεις του. Οι ανθρώπινες σχέσεις, και οι εξατομικευμένες συμβουλές θα γίνουν ολοένα και πιο καθοριστικοί παράγοντες στη μακροπρόθεσμη εξασφάλιση πιστότητας των πελατών.
SVV:Ποιος είναι ο ρόλος της ανταλλαγής πληροφοριών σε αυτό το πλαίσιο;
Η ασφάλιση και η μοντελοποίηση κινδύνου πρέπει να εξατομικευτούν περαιτέρω, η αποτελεσματικότητά τους να βελτιστοποιηθεί και να γίνει «πιο έξυπνη». Οι πελάτες αναμένουν εξατομικευμένες λύσεις. Η Τεχνητή Νοημοσύνη διευκολύνει τη δημιουργία λεπτομερών προφίλ κινδύνου, τη διατύπωση ιδιαίτερα στοχευμένων συστάσεων και την καθιέρωση νέων προσεγγίσεων, για παράδειγμα στην πρόληψη, την παρακολούθηση ή τη διανομή. Δεν αρκεί πλέον να στέλνετε μια επιστολή ή ένα τιμολόγιο δύο φορές το χρόνο.
SVV: Επομένως, εξακολουθούν να είναι οι άνθρωποι απαραίτητοι;
Δεν πρόκειται για επιλογή μεταξύ «εμείς ή η μηχανή», αλλά μάλλον για την εύρεση της σωστής ισορροπίας και τον προσδιορισμό του είδους της αλληλεπίδρασης που δημιουργεί προστιθέμενη αξία τόσο για τους πελάτες όσο και για τους ασφαλιστές. Οι συνήθεις εργασίες, όπως η συμπλήρωση εντύπων, μπορούν εύκολα να αυτοματοποιηθούν. Η κατάσταση είναι διαφορετική όταν αντιμετωπίζουμε συναισθηματικά φορτισμένες καταστάσεις: όταν πρόκειται για ζητήματα όπως ασθένεια, απώλεια εργασίας, ατύχημα ή θάνατο, η επίδειξη ενσυναίσθησης είναι απαραίτητη. Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι σε θέση να διαχειρίζονται αυτές τις ευαίσθητες στιγμές με την κατάλληλη ευαισθησία. Η Τεχνητή Νοημοσύνη μπορεί στη συνέχεια να αποδειχθεί χρήσιμη, για παράδειγμα, διατυπώνοντας συστάσεις για δράση σε πραγματικό χρόνο, ώστε να διασφαλίζεται ότι οι συζητήσεις διεξάγονται με μέγιστη εν-συναίσθηση
SVV: Τι πρέπει να κάνει σήμερα ο ασφαλιστικός κλάδος όσον αφορά την Τεχνητή Νοημοσύνη;
Εάν ο κλάδος χρειαστεί τόσο χρόνο για να προσαρμοστεί όσο με την έλευση του διαδικτύου, ορισμένες εταιρείες κινδυνεύουν να μείνουν πίσω. Οι ευκαιρίες ανάπτυξης είναι αναμφισβήτητες και σημαντικές. Ωστόσο, απαιτούν μια ορισμένη συνέπεια δράσης. Επί του παρόντος, ο ρυθμός που κινούνται οι ασφαλιστικές να είναι πολύ χαμηλοί.
Στη νέα της έκθεση, με τίτλο «Σχεδιάζοντας για το μέλλον: δρόμος προς την ανθεκτικότητα», η Παγκόσμια Ομοσπονδία Ασφαλιστικών Ενώσεων (GFIA) διατυπώνει συστάσεις για τη συμμετοχή των ασφαλιστικών εταιρειών ώστε να βοηθήσουν τις κοινότητες να προετοιμαστούν καλύτερα για φυσικές καταστροφές.
Καθώς οι φυσικές καταστροφές αυξάνονται σε συχνότητα και κόστος, η GFIA ζητά να αναληφθεί δράση για ενίσχυση του ρόλου του ασφαλιστικού τομέα, ενσωματώνοντας τον κίνδυνο και την ανθεκτικότητα στον σχεδιασμό των χρήσεων γης.
Η έκθεση σημειώνει ότι σε όλο τον κόσμο οι φυσικές καταστροφές προκάλεσαν οικονομικές απώλειες ύψους 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του 2024 – εκ των οποίων μόνο το ήμισυ ήταν ασφαλισμένο. Υποστηρίζει ότι ο σχεδιασμός των χρήσεων γης αποτελεί ζωτικής σημασίας και αποτελεσματικό εργαλείο για την οικοδόμηση ανθεκτικότητας στις φυσικές καταστροφές. Δεδομένης της εμπειρογνωσίας του ασφαλιστικού τομέα στη διαχείριση κινδύνων, η GFIA υπογραμμίζει τη σημασία της συμμετοχής των ασφαλιστικών στις αποφάσεις για τη χρήση γης, ώστε να ενισχυθεί η ανθεκτικότητα και να βελτιωθεί η ασφαλιστική ικανότητα.
Η έκθεση διατυπώνει τις ακόλουθες συστάσεις:
1. Οικοδομήστε μια κουλτούρα πρόληψης σε όλα τα επίπεδα, ξεκινώντας σε τοπικό επίπεδο και εμπλέκοντας όλους τους αρμόδιους φορείς.
2. Αυξήστε τη συνεργασία μεταξύ του ιδιωτικού τομέα -συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών- και των δημόσιων αρχών.
3. Ενσωματώστε τους κινδύνους στις πολιτικές ασφάλισης.
Παράνομη και Υπαίτια Συμπεριφορά των Προστηθέντων Υπαλλήλων της Τράπεζας οι οποίοι: α) Διαβίβασαν τα Προσωπικά Δεδομένα των Εναγόντων χωρίς τη συναίνεση τους και παρά την αντίθετη δήλωση τους σε φυσικά και νομικά πρόσωπα και β) Ανήγγειλαν Ανύπαρκτες Απαιτήσεις στα Πληροφοριακά Συστήματα της «ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε.» με συνέπεια να καταχωριστούν οι ενάγοντες ως αφερέγγυα πρόσωπα και να πληγεί η αξιοπιστία τους.
Αδικοπρακτική Ευθύνη της Εναγομένης Τραπεζικής Εταιρίας
Παραβίαση του απορρέοντος από τη θεμελιώδη δικαιική αρχή της συνεπούς συμπεριφοράς καθήκοντος λήψης συγκεκριμένων μέτρων επιμελείας προς αποφυγή πρόκλησης ζημίας σε έννομα αγαθά τρίτων προσώπων.
2) Οι προστηθέντες υπάλληλοι της κατά παράβαση των καθηκόντων προνοίας και προστασίας, των υπηρεσιακών καθηκόντων τους αλλά και της διάταξης του άρθρου 8 ν. 2251/1994, παρά την έκδοση από το έτος 2012 της αμετάκλητης υπ’ αριθ. 42/2012 απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πρέβεζας, με την οποία κρίθηκε η ανυπαρξία οφειλής των εναγόντων (238.000 ευρώ) και η πλαστογραφία από τρίτο, δεν ερεύνησαν ενδελεχώς πριν προβούν σε οποιαδήποτε διαδικασία όχλησης προς είσπραξη απαίτησης, εάν οι ενάγοντες πράγματι ήταν οφειλέτες της υπό οποιαδήποτε ιδιότητα, δεν φρόντισαν να διαγράψουν την οφειλή τους από τα ηλεκτρονικά τους συστήματα, ενώ όταν οι ενάγοντες διαμαρτυρήθηκαν για το γεγονός αυτό, τους διαβεβαίωσε ότι θα προχωρούσε στην απεμπλοκή τους από τις εν λόγω οφειλές, ωστόσο δεν το έπραξε παρά τις επανειλημμένες προς τούτο οχλήσεις.
3) Παρέλειψε μέσω των αρμοδίων οργάνων και προστηθέντων της, να καταστήσει ανενεργές τις εγγεγραμμένες στα υπολογιστικά της συστήματα φερόμενες οφειλές των εναγόντων, με αποτέλεσμα όχι μόνο να τους οχλεί για την τακτοποίηση των δήθεν υποχρεώσεών τους, αλλά να συμπεριλάβει τις υποτιθέμενες οφειλές τους στις μεταβιβασθείσες, με τη διαδικασία της τιτλοποίησης απαιτήσεων, προς την εταιρεία ειδικού σκοπού και στην διαχειρίστρια εταιρία απαιτήσεων, οι οποίες εξακολουθούσαν να οχλούν τους ενάγοντες για την εκπλήρωση των δήθεν υποχρεώσεών τους μέχρι τουλάχιστον το έτος 2021, δηλαδή εννέα (9) έτη μετά την έκδοση της ανωτέρω αμετάκλητης απόφασης του Πολυμελούς Πρωτοδικείου Πρέβεζας και τη γνώση της εναγομένης για την ανυπαρξία των απαιτήσεών της
4) Προέβη σε παράνομη επεξεργασία των απλών δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των εναγόντων, δηλαδή στη μεταβίβαση προς τις ανωτέρω εταιρείες ειδικού σκοπού και διαχειρίστριας απαιτήσεων των ήδη υπαρχόντων στην κατοχή της από άλλη αιτία, ήτοι από τρίτο ο οποίος προέβη στην πλαστογράφηση των υπογραφών των εναγόντων και παρέστησε ότι ήταν πληρεξούσιός της (εν αγνοία της τράπεζας) στοιχείων ταυτότητας (ονοματεπωνύμου, πατρωνύμου, διεύθυνσης κατοικίας, αριθμού τηλεφώνου και επαγγέλματος) των εναγόντων ως οφειλετών από πράγματι ανύπαρκτες συμβάσεις δανείου ή παροχής πιστώσεως, παρά το ότι κατά τον χρόνο της μεταβίβασης ήταν σε γνώση της ότι δεν υπήρχαν οφειλές των εναγόντων προς αυτήν
5) Eνώ γνώριζε ήδη από το έτος 2012 ότι δεν υφίστατο οφειλή των εναγόντων προς αυτήν, εντούτοις προέβη μέσω των αρμοδίων οργάνων και προστηθέντων της, στην αναγγελία δυσμενών στοιχείων σε βάρος τους προς την «ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε.», και καθυστέρησε αδικαιολόγητα να συμπράξει για τη διαγραφή των δεδομένων αυτών, η οποία έλαβε χώρα με πρωτοβουλία των εναγόντων στις 21/9/2022, δηλαδή μετά από 10 έτη από τον χρόνο έκδοσης της ανωτέρω αμετάκλητης απόφασης που τους δικαίωνε, με συνέπεια να παραμένουν χωρίς νόμιμη αιτία και με υπαιτιότητα της τράπεζας εκτεθειμένοι σε αυτή τη βάση δεδομένων
6) Εφόσον γνώριζε διά των νομίμων εκπροσώπων της, για την ανυπαρξία οφειλών των εναγόντων και την πλαστογράφηση των υπογραφών τους στις επίμαχες συμβάσεις ως καθολική διάδοχος της τραπεζικής εταιρίας, είχε ιδιαίτερη νομική υποχρέωση να αποτρέψει διά των αρμοδίων οργάνων και προστηθέντων της, την προσβολή της προσωπικότητας των εναγόντων, που πηγάζει από την αρχή της καλής πίστης, όπως διαμορφώνεται κατά την κρατούσα κοινωνική αντίληψη, και επιβάλλει, σε περίπτωση που κάποιος δημιούργησε επικίνδυνη κατάσταση, από την οποία μπορούσε να προέλθει ζημία, να προβεί στην ενδεδειγμένη θετική ενέργεια προς αποτροπή της
7) Το παράνομο της ανωτέρω συμπεριφοράς της συνίσταται στην παραβίαση της γενικής υποχρέωσης πρόνοιας και ασφάλειας στο πλαίσιο της συναλλακτικής και γενικά κοινωνικής δραστηριότητάς της, ήτοι στην παράβαση της υποχρέωσης λήψης ορισμένων μέτρων επιμέλειας για την αποφυγή πρόκλησης ζημίας σε έννομα αγαθά τρίτων προσώπων.
Συνεπεία της παραπάνω αδικοπρακτικής συμπεριφοράς της εναγομένης τραπεζικής εταιρίας, επιδικάστηκε στους ενάγοντες για χρηματική ικανοποίηση λόγω ηθικής βλάβης από την προσβολή της προσωπικότητάς τους, τα παρακάτω επιμεριζόμενα ποσά:
–ανά 3.500 ευρώ σε κάθε ενάγοντα από την παράνομη διαβίβαση των απλών προσωπικών τους δεδομένων σε καθεμία από τις ανωτέρω εταιρείες, ήτοι συνολικά 7.000 ευρώ για κάθε ενάγοντα
–ανά 12.000 ευρώ σε κάθε ενάγοντα για τη συκοφαντική τους δυσφήμηση εξαιτίας της αναγγελίας ανύπαρκτης οφειλής τους στην «ΤΕΙΡΕΣΙΑΣ Α.Ε.», και συνολικά 19.000 ευρώ σε κάθε ενάγοντα
Το πρωτοβάθμιο Δικαστήριο που επιδίκασε τα ίδια ποσά δεν παραβίασε την αρχή της αναλογικότητας, ούτε υπερέβη τα ακραία όρια της διακριτικής ευχέρειάς του, αφού το επιδικασθέν για κάθε πράξη ποσό δεν αφίσταται, κατά την κοινή πείρα, τη δικαστηριακή πρακτική και την περί δικαίου συνείδηση, από το επιδικαζόμενο σε παρόμοιες περιπτώσεις ποσό.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies. Η συγκατάθεσή σας στη χρήση τους θα μας επιτρέψει να γνωρίσουμε καλύτερα τη συμπεριφορά πλοήγησης των επιεσκεπτών μας. Η μη συγκατάθεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.