back to top
30.8 C
Athens
Σάββατο 14 Ιουνίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 29

Η νέα ρύθμιση του ν. 5193/2025 ανταποκρίνεται σε ένα πάγιο αίτημα της ασφαλιστικής αγοράς

0
Λογότυπο ΕΑΕΕ

Σε συνέχεια προηγούμενης ενημέρωσης, η ΕΑΕΕ γνωστοποιεί ότι στις 11.4.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5193/2025 με τίτλο «Ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς και άλλες διατάξεις» (Α’-56/11.4.2025 (εδώ)).

Πρόκειται για τον νόμο, ο οποίος είχε τεθεί σε διαβούλευση τον Μάρτιο 2025 με πρωτοβουλία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, προωθώντας ένα ευρύ φάσμα αλλαγών στην υφιστάμενη χρηματοπιστωτική νομοθεσία, συμπεριλαμβανόμενης της ασφαλιστικής. Η ΕΑΕΕ είχε καταθέσει τις προτάσεις και τον σχετικό σχολιασμό της προς την κατεύθυνση της βελτίωσης των προωθούμενων αλλαγών.

Με το παρόν, επικεντρωνόμαστε στις διατάξεις του άρθρου 85 του ν. 5193/2025, το οποίο επιφέρει ουσιώδεις μεταβολές στο ισχύον καθεστώς και την εφαρμοζόμενη πρακτική σχετικά με την υποβολή αιτήσεων ασφάλισης, τροποποιώντας την παρ. 3 του άρθρου 27 του ν. 4583/2018.

Η νέα ρύθμιση ανταποκρίνεται σε ένα πάγιο αίτημα της ασφαλιστικής αγοράς, καθώς

  • ▪  Αφενός προβλέπει ρητά πλέον, στο πλαίσιο της νομοθεσίας περί διανομής ασφαλιστικών προϊόντων τη δυνατότητα συμπλήρωσης της αίτησης ασφάλισης και με ηλεκτρονικά μέσα, επιπροσθέτως του έγχαρτου τύπου. Δυνατότητα ηλεκτρονικής επικοινωνίας ίσχυε μέχρι πρότινος μόνο στις ασφαλίσεις αυτοκινήτων (άρθρο 6 α ν. 237/1986).
    • ▪  Αφετέρου καταργεί την απαίτηση περί λήψης υπογραφής του πελάτη επί της αίτησης ασφάλισης, η οποία ίσχυε με το προηγούμενο καθεστώς.

    Η ως άνω δυνατότητα ισχύει ανεξαιρέτως για κάθε πώληση ασφαλιστικού προϊόντος, ανεξαρτήτως του τρόπου διενέργειας της διανομ ́ξς, είτε πρόκειται για πώληση με φυσική παρουσία είτε εξ αποστάσεως, είτε απευθείας είτε μέσω διαμεσολαβητή.

    Πέραν, ωστόσο, της καθιέρωσης της ηλεκτρονικής υποβολής, η νέα διαδικασία συνεπάγεται και την επιβολή επιπρόσθετων υποχρεώσεων ελέγχου για τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις. Εφεξής, οι εταιρίες οφείλουν να διασφαλίζουν σωρευτικά μέσω κατάλληλων μηχανισμών ότι:

    1. ο πελάτης έχει ταυτοποιηθεί βάσει σχετικής διαδικασίας που έχουν οι ίδιες θεσπίσει. Το είδος της διαδικασίας διαμορφώνεται ελεύθερα από κάθε εταιρία, σύμφωνα με την πολιτική της. Ένας τρόπος θα ήταν για παράδειγμα η ταυτοποίηση να γίνεται με πρόσβαση και άντληση διαθέσιμων πληροφοριών από την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη της Δημόσιας Διοίκησης (gov.gr-ΕΨΠ), μετά από συγκατάθεση του πελάτη,
    2. ότι ο πελάτης συμφωνεί με το περιεχόμενο της αίτησης ασφάλισης, ιδίως, ως προς τις αιτηθείσες καλύψεις και βεβαιώνει την ορθότητα των στοιχείων που του ζητήθηκαν από την ασφαλιστική εταιρία, καθώς και ότι
    3. έχει παραλάβει αντίγραφο της αίτησης.

    Οι εταιρίες στην πράξη έχουν υιοθετήσει ανάλογες διαδικασίες, όπως μέσω της ανταλλαγής ηλεκτρονικών μηνυμάτων, προκειμένου να αποδεικνύουν με νομικά ασφαλή τρόπο τις δηλώσεις του πελάτη για την ορθότητα των στοιχείων που δόθηκαν μέσω της αίτησης και την παραλαβή αντιγράφου αυτής.

    Σε περίπτωση πώλησης μέσω διαμεσολαβητή, η υποχρέωση της ασφαλιστικής εταιρίας συνίσταται σε παρακολούθηση συμμόρφωσης του δικτύου με τα παραπάνω. Σε περίπτωση δε αμφισβήτησης, το βάρος απόδειξης το φέρει η ασφαλιστική εταιρία (και όχι ο διαμεσολαβητής που συμμετείχε στην πώληση).

    Παρ ́ ότι η ΕΑΕΕ στη διαβούλευση είχε ζητήσει την συμπερίληψη μεταβατικής περιόδου, ο νόμος δεν περιέλαβε σχετική ρύθμιση. Κατά συνέπεια, έχει τυπικά τεθεί σε ισχύ από τη δημοσίευσή του στη Εφημερίδα της Κυβερνήσεως στις 11.4.2025 (άρθρο 245).

    Η ΕΑΕΕ θα επανέλθει με νεότερη Εγκύκλιο με ανάλυση και των λοιπών διατάξεων του νόμου, οι οποίες έχουν ασφαλιστικό ενδιαφέρον.

Με επιτυχία η ετήσια εκδήλωση της ERGO για τα Δίκτυα Ανεξάρτητων Συνεργατών και Μεσιτών!

0
Τελετή βράβευσης των κορυφαίων Συνεργατών του Δικτύου Μεσιτών & Εταιρικών Πελατών και του Δικτύου Ανεξάρτητων Συνεργατών της ERGO

Με κεντρικό μήνυμα “Η εμπιστοσύνη σας, δύναμη και δέσμευσή μας”, η ERGO Ασφαλιστική πραγματοποίησε με μεγάλη επιτυχία την ετήσια εκδήλωση των Δικτύων Ανεξάρτητων Συνεργατών και Μεσιτών, στον πολυδιάστατο πολιτιστικό χώρο του Μουσείου Βορρέ, όπου η εταιρεία παρουσίασε τους στρατηγικούς της στόχους για το μέλλον και τίμησε μέσω των βραβεύσεων τη συμβολή των συνεργατών της στην αναπτυξιακή της πορεία.

Η εκδήλωση ξεκίνησε με την τοποθέτηση του Διευθυντή Τομέα Πωλήσεων κου Στάθη Τσαούση, ο οποίος καλωσόρισε θερμά το κοινό και αφιέρωσε την εκδήλωση στους συνεργάτες, τονίζοντας πως “η επιτυχία μας δεν είναι τυχαία. Είναι το αποτέλεσμα σκληρής προσπάθειας, αφοσίωσης και – πάνω απ’ όλα – της σχέσης εμπιστοσύνης που έχουμε χτίσει όλα αυτά τα χρόνια”. Αναφερόμενος στο μήνυμα της φετινής εκδήλωσης, υπογράμμισε ότι “η εμπιστοσύνη σας αποτελεί για εμάς πηγή έμπνευσης, δύναμης αλλά και δέσμευσης για να γινόμαστε συνεχώς καλύτεροι”.

Στάθης Τσαούσης, Διευθυντής Τομέα Πωλήσεων της ERGO Ασφαλιστικής

Στη συνέχεια, η εκδήλωση  πλαισιώθηκε από ομιλίες και συζητήσεις με υψηλόβαθμα στελέχη, ανάμεσά τους ο κ. Ερρίκος Μοάτσος, CEO της ERGO Ασφαλιστικής, και ο κ. Θεόδωρος Κοκκάλας, Chief Operating Officer της ERGO International και Πρόεδρος Δ.Σ. της ERGO Ασφαλιστικής, οι οποίοι αναφέρθηκαν στην πορεία και τις προοπτικές της ERGO σε διεθνές και τοπικό επίπεδο.

Η ERGO στην Ελλάδα ως πρότυπο ανάπτυξης 

Ο κ. Κοκκάλας, στην κεντρική του τοποθέτηση, έστειλε ένα ισχυρό μήνυμα για την πορεία της ERGO στη χώρα μας. “Η Ελλάδα ήταν και παραμένει μια από τις χώρες υπόδειγμα για τον Όμιλο για πολλά χρόνια και έτσι πρέπει να συνεχίσουμε να είμαστε και στο μέλλον”. Παρουσιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα για το 2024, υπογράμμισε ότι η διεθνής δραστηριότητα σημείωσε κερδοφόρα ανάπτυξη κατά το περασμένο έτος – όπως και ο υπόλοιπος όμιλος – και συνέβαλε περισσότερο στο καθαρό αποτέλεσμα σε σύγκριση με την προηγούμενη χρονιά (€301 εκατ. το 2024 έναντι €286 εκατ. το 2023). Καθοριστικό ρόλο σε αυτήν την επίδοση διαδραμάτισαν οι γενικές ασφαλίσεις στην Πολωνία και την Ελλάδα, καθώς και οι ασφαλίσεις υγείας στο Βέλγιο.

Θεόδωρος Κοκκάλας, Chief Operating Officer της ERGO International και Πρόεδρος Δ.Σ. της ERGO Ασφαλιστικής

Τόνισε τη διαχρονικά ισχυρή παρουσία του ομίλου στις αγορές δραστηριοποίησής του και επεσήμανε ότι η στρατηγική εστιάζει πλέον με αυτοπεποίθηση στην αξιοποίηση των υφιστάμενων ισχυρών σημείων, παράλληλα με την περαιτέρω ανάπτυξη και καινοτομία, προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι του υφιστάμενου στρατηγικού πλάνου.

Από την πλευρά του, ο κ. Μοάτσος παρουσίασε την εξαιρετική πορεία της εταιρείας το 2024, με την παραγωγή να ανέρχεται στα 276 εκατ. ευρώ – εκ των οποίων τα 238 εκατ. ευρώ αφορούν τις γενικές ασφαλίσεις και τα 38 εκατ. ευρώ τις ασφαλίσεις ζωής και υγείας. Παρουσίασε επίσης τους βασικούς στρατηγικούς πυλώνες για το μέλλον, εστιάζοντας στην ανάπτυξη, την τεχνολογία, την ενίσχυση της εμπειρίας πελάτη και την υιοθέτηση μιας σύγχρονης, βιώσιμης ασφαλιστικής πρότασης. Επισήμανε ότι η ERGO Ασφαλιστική εξυπηρετεί 1 εκατ. πελάτες και συνεργάζεται με πάνω από 2.000 ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, με την ικανοποίηση πελατών να αγγίζει το εντυπωσιακό 93%. Όπως ανέφερε, “στους άμεσους στόχους μας είναι η διατήρηση της ηγετικής θέσης μας στις γενικές ασφαλίσεις με ανάπτυξη του τομέα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων μέσα από μια καινοτόμα προσέγγιση διαχείρισης κινδύνων, η επέκταση στις ασφαλίσεις ζωής και υγείας, συμπεριλαμβανομένων των ομαδικών ασφαλίσεων, αλλά και η συνεχής βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών στον συνεργάτη μας, ασφαλιστικό διαμεσολαβητή.”

Ερρίκος Μοάτσος, CEO της ERGO Ασφαλιστικής

Panel Στελεχών: Στρατηγικές προτεραιότητες και επιχειρησιακή ετοιμότητα

Ακολούθησε συζήτηση μεταξύ ανώτατων στελεχών της εταιρείας υπό τον συντονισμό του Διευθυντή Τομέα Πωλήσεων, οι οποίοι ανέπτυξαν τις στρατηγικές προτεραιότητες των τομέων ευθύνης τους. Συγκεκριμένα:

Η Διευθύντρια Τομέα Πελατών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού, κα Ρέα Θελερίτη, ανέδειξε την πρόοδο του εκτεταμένου προγράμματος ψηφιακού μετασχηματισμού της εταιρείας, τονίζοντας ότι στο επίκεντρό του παραμένουν οι πρωτοβουλίες για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των συνεργατών, όπως το λανσάρισμα του νέου portal. Υπογράμμισε, επίσης, ότι «η τεχνολογία δεν αποτελεί απλώς στρατηγικό στόχο, αλλά θεμέλιο βιωσιμότητας και ανάπτυξης».

Από αριστερά: Στέφανος Στεφανίδης, Διευθυντής Τομέα Ασφαλιστικών Λειτουργιών Ασφαλίσεων Ζημιών, Ρέα Θελερίτη, Διευθύντρια Τομέα Πελατών και Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Δημήτρης Σπανός, Διευθυντής Τομέα Ασφαλιστικών Λειτουργιών Ζωής και Υγείας

Ο Διευθυντής Τομέα Ασφαλιστικών Λειτουργιών Ζωής και Υγείας, κ. Δημήτρης Σπανός, αναφέρθηκε στη διεύρυνση των ασφαλιστικών λύσεων που ανταποκρίνονται στις διαφορετικές φάσεις της ζωής των καταναλωτών, εστιάζοντας στην καινοτομία και την τεχνογνωσία του Ομίλου. Όπως δήλωσε «Μπορείτε να μας εμπιστευτείτε. Διαθέτουμε την τεχνογνωσία, τα συστήματα και κυρίως τη βούληση να αποτελέσουμε ισχυρό εταίρο σε κάθε στάδιο της ζωής των πελατών μας».

Ο Διευθυντής Τομέα Ασφαλιστικών Λειτουργιών Ασφαλίσεων Ζημιών, κ. Στέφανος Στεφανίδης, ανέδειξε τη σημασία της συμβουλευτικής υποστήριξης και της ολιστικής διαχείρισης ρίσκου, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για εις βάθος κατανόηση των πραγματικών αναγκών των πελατών, ιδιαίτερα των μικρών επιχειρήσεων. Επισήμανε χαρακτηριστικά: «Στόχος μας είναι να στηρίξουμε ουσιαστικά τόσο τον συνεργάτη όσο και τον πελάτη, όχι μόνο μέσα από ασφαλιστικά προϊόντα, αλλά και μέσα από στρατηγικές διαχείρισης κινδύνου».

Αναγνώριση αριστείας: Βραβεύσεις Συνεργατών

Η εκδήλωση κορυφώθηκε με την τελετή βράβευσης των κορυφαίων Συνεργατών του Δικτύου Μεσιτών & Εταιρικών Πελατών καθώς και του Δικτύου Ανεξάρτητων Συνεργατών της εταιρείας, που διακρίθηκαν για τις επιδόσεις τους στο έτος 2024 και όπου αναγνωρίστηκε η εξαιρετική τους επίδοση και η αδιάλειπτη στήριξη στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της ERGO. Την παρουσίαση της τελετής ανέλαβαν οι κ.κ. Γιώργος Παπαδάκης Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου Μεσιτών και Στέλιος Βουγιουκλίδης Διευθυντής Πωλήσεων Δικτύου Ανεξάρτητων Συνεργατών, οι οποίοι ανέδειξαν το έργο και την αφοσίωση των συνεργατών που με την απόδοσή τους ξεχώρισαν, υποστηρίζοντας την πρόοδο της εταιρείας με συνέπεια, επαγγελματισμό και έμπρακτη δέσμευση στην κοινή επιτυχία.

Με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, η ERGO Ασφαλιστική επιβεβαίωσε για ακόμη μια φορά τη σταθερή της δέσμευση να πορεύεται δίπλα στους συνεργάτες της, επενδύοντας στην εξέλιξή τους και δημιουργώντας ισχυρές βάσεις για κοινή ανάπτυξη.

Η εκδήλωση έκλεισε με αισιοδοξία, έμπνευση και την κοινή πεποίθηση ότι η δύναμη της εμπιστοσύνης αποτελεί το σταθερό θεμέλιο για κάθε επόμενο βήμα.

Υδρόγειος Ασφαλιστική: Αναπτυξιακή πορεία και ισχυρές επιδόσεις. Αύξηση παραγωγής, υψηλή κερδοφορία

0
  • Αύξηση παραγωγής, υψηλή κερδοφορία και νέο ρεκόρ στον Δείκτη Φερεγγυότητας
  • Η ένταξη στον Όμιλο Reale δίνει νέα ώθηση στη στρατηγική ανάπτυξης της εταιρείας

Χρονιά σημαντικών εξελίξεων και δυναμικής πορείας αποτέλεσε το 2024 για την Υδρόγειο Ασφαλιστική, η οποία συνεχίζει με σταθερά βήματα να ενισχύει τη θέση της στην ελληνική ασφαλιστική αγορά. Η εταιρεία ολοκλήρωσε επιτυχώς τη συμφωνία ένταξής της στον Όμιλο Reale – έναν ισχυρό διεθνή όμιλο με παρουσία σε Ιταλία, Ισπανία, Χιλή και Ελλάδα, του οποίου η μητρική εταιρεία, Società Reale Mutua di Assicurazioni, είναι η μεγαλύτερη εταιρεία αμοιβαίας ασφάλισης στην Ιταλία.

Στο πεδίο των επιδόσεων, η Υδρόγειος Ασφαλιστική κινήθηκε αναπτυξιακά, με αύξηση της συνολικής παραγωγής εγγεγραμμένων ασφαλίστρων κατά 3,2%, φτάνοντας τα €94,6 εκατ. έναντι €91,7 εκατ. το 2023.

Στις ασφαλίσεις οχημάτων, όπου η Υδρόγειος Ασφαλιστική διαθέτει σημαντικό μερίδιο πανελλαδικά, σημειώθηκε αύξηση 0,9%, ενώ η παραγωγή στους εκτός οχημάτων κλάδους κατέγραψε διψήφια άνοδο (11%), με αιχμή τις ασφαλίσεις περιουσίας (19%), υγείας (60%) και σκαφών (13%), όπου η εταιρεία έχει πλέον εδραιωθεί μεταξύ των μεγαλύτερων εταιρειών του κλάδου.

Η ισχυρή εμπορική επίδοση συνοδεύτηκε από σημαντική κερδοφορία και ενίσχυση της χρηματοοικονομικής θέσης της εταιρείας:

Τα Κέρδη προ φόρων, με βάση το νέο πρότυπο ΔΠΧΑ 17, ανήλθαν σε €9,9 εκατ. από €7,2 εκατ. το 2023.

Τα Συνολικά Εισοδήματα μετά από φόρους ανήλθαν σε €11,2 εκατ. έναντι €11,4 εκατ. το 2023, διαμορφώνοντας τα Ίδια Κεφάλαια της εταιρείας στα €107,5 εκατ., έναντι €96,3 εκατ., κατά την προηγούμενη χρήση.

Ανάλογη θετική πορεία καταγράφηκε και στον τομέα των επενδύσεων, με το Σύνολο Επενδυτικών και Ενσώματων Περιουσιακών Στοιχείων να φτάνει τα €235,8 εκατ. έναντι €211,2 εκατ. το 2023, ενώ τα Έσοδα από Επενδύσεις ανήλθαν σε €3,5 εκατ. από €3,3 εκατ.

Εντυπωσιακή επίδοση κατέγραψε και ο Δείκτης Φερεγγυότητας, που διαμορφώθηκε σε 230,5%, σημειώνοντας νέο ιστορικό υψηλό, από 204,2% το 2023 – ένα ξεκάθαρο τεκμήριο της οικονομικής ευρωστίας και της αξιοπιστίας της εταιρείας.

Με σταθερή προτεραιότητα την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Υδρόγειος Ασφαλιστική κατέβαλε το 2024 αποζημιώσεις ύψους άνω των €38 εκατ., επιβεβαιώνοντας στην πράξη τη συνέπειά της απέναντι στις δεσμεύσεις της, αλλά και την ταχύτητα και αποτελεσματικότητα με την οποία ανταποκρίνεται στην αποστολή της: να βρίσκεται δίπλα στους ασφαλισμένους της, όταν τη χρειάζονται περισσότερο.

Η ανάπτυξη και στήριξη του δικτύου των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της παραμένει στρατηγικός πυλώνας της Υδρογείου Ασφαλιστικής. Το 2024, η εταιρεία κατέβαλε άνω των €21,5 εκατ. σε προμήθειες στους συνεργάτες της, ο αριθμός των οποίων ξεπέρασε τους 2.000.

Παράλληλα, το ανθρώπινο δυναμικό ενισχύθηκε, φθάνοντας τα 224 άτομα από 212, ενώ η επένδυση στην εκπαίδευση και ανάπτυξη δεξιοτήτων – τόσο των εργαζομένων όσο και των συνεργατών – παρέμεινε στο επίκεντρο. Πάνω από 2.600 ώρες εκπαιδευτικών προγραμμάτων υλοποιήθηκαν μέσα στη χρονιά, ενισχύοντας το επίπεδο εξειδίκευσης και ετοιμότητας του ανθρώπινου δυναμικού και δικτύου της εταιρείας.

«Το 2024 σηματοδότησε ένα καθοριστικό βήμα στην αναπτυξιακή μας πορεία, με θετικές επιδόσεις σε όλα τα επίπεδα, και τη στρατηγική ένταξή μας στον Όμιλο Reale να αποτελεί σημείο-σταθμό. Μέσα από αυτή τη συνεργασία, αξιοποιούμε τη διεθνή εμπειρία και τεχνογνωσία του Ομίλου, ενισχύουμε την καινοτομία και την τεχνολογική μας υποδομή και επενδύουμε στη δημιουργία προϊόντων και υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας. Το κοινό επιχειρησιακό πλάνο δίνει έμφαση στη διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου, την περαιτέρω ενίσχυση του ανθρώπινου δικτύου μας και την προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της εποχής. Στόχος μας είναι να παραμείνουμε κοντά στους ασφαλισμένους και τους συνεργάτες μας, προσφέροντας λύσεις που ανταποκρίνονται ουσιαστικά στις πραγματικές τους ανάγκες», δήλωσε σχετικά ο Διευθύνων Σύμβουλος της Υδρογείου Ασφαλιστικής, Παύλος Κασκαρέλης.

Β. Μπέκας: Όλα για την υγεία τις ασφαλιστικές και τα ιδ.νοσοκομεία

0

Τις απόψεις του για την ιδιωτική υγεία και τις αυξήσεις ασφαλίστρων καταθέτει σήμερα στο IW.gr ο κος Βασίλειος  Θ. Μπέκας, Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, Founding Partner, Bekas and Associates Law Offices. Αναφερόμενος σε τυχόν διαφωνίες μεταξύ ασφαλιστικών και ιδιωτικών νοσοκομείων σε ό,τι αφορά τις αποζημιώσεις υπογραμμίζει πως όταν μία ασφαλιστική εταιρεία αρνηθεί να καλύψει ένα ποσόν, χαρακτηρίζοντάς το ως περιττή ή ως υπέρογκη χρέωση από το ιδιωτικό νοσοκομείο, τότε ο ασφαλισμένος καλείται να επιβαρυνθεί με το ποσόν αυτό.

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

  • Ο τομέας της ιδιωτικής υγείας (ιδιωτικά νοσοκομεία) βρίσκεται στο στόχαστρο των ασφαλιστικών και των ασφαλισμένων. Ακούμε να γίνεται συχνά λόγος όχι μόνον για περιττές χρεώσεις αλλά και για υπέρογκες αυξήσεις στις χρεώσεις κάποιων ιδιωτικών νοσοκομείων, με στόχο την αύξηση των αποζημιώσεων που λαμβάνουν από τις ασφαλιστικές εταιρείες. Ποια είναι η εικόνα που έχετε ως προς αυτό το ζήτημα, ως ένας νομικός που ασχολείστε πολλά χρόνια με τον Κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης;

Κατ’ αρχάς οφείλω να επισημάνω ότι το ζήτημα του ευλόγου ή μη των χρεώσεων στις οποίες προβαίνουν τα ιδιωτικά νοσοκομεία, ανέκαθεν απασχολούσε και εξακολουθεί – ασφαλώς – να απασχολεί την ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα (και όχι μόνον). Πλέον δε οι ασφαλιστικές εταιρείες κατά κανόνα συνεπικουρούνται από εξειδικευμένες ελεγκτικές εταιρείες, οι οποίες καλούνται να εξετάσουν κάθε φάκελο εισαγωγής ασφαλισμένου σε ιδιωτικό νοσοκομείο και να γνωματεύσουν για το εάν οι ιατρικές πράξεις που έλαβαν χώρα εκεί ήταν αναγκαίες ή όχι, εάν οι χρεώσεις ήταν εύλογες καθ’ ύψος ή όχι κ.τ.λ.

Ομολογουμένως η όλη συζήτηση έχει αναζωπυρωθεί προσφάτως και θεωρώ ότι αυτή η αναζωπύρωση κυρίως οφείλεται στις μεγάλες αυξήσεις που παρατηρήθηκαν στα ασφάλιστρα των συμβολαίων υγείας κατά τα τελευταία χρόνια. Ειδικότερα, πρόκειται για σοβαρές αυξήσεις, τις οποίες οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν κατά κύριο λόγο αποδώσει σε αντιστοίχου βεληνεκούς αυξήσεις των χρεώσεων από τα ιδιωτικά νοσοκομεία (τα οποία από την πλευρά τους κάνουν λόγο για διαρκείς αυξήσεις στα δικά τους κόστη), που έχουν – με τη σειρά τους – οδηγήσει σε μεγάλες αυξήσεις στα ποσά των καταβλητέων ασφαλιστικών αποζημιώσεων. Οι εν λόγω εξελίξεις, λοιπόν, πιστεύω ότι έχουν πυροδοτήσει έναν νέο κύκλο έντονων συζητήσεων γύρω από τις χρεώσεις των ιδιωτικών νοσοκομείων.

  • Τι συμβαίνει εάν μία ασφαλιστική εταιρεία αρνηθεί να καλύψει μία χρέωση ιδιωτικού νοσοκομείου, χαρακτηρίζοντάς την ως περιττή ή υπέρογκη;

Όταν μία ασφαλιστική εταιρεία αρνηθεί να καλύψει ένα ποσόν, χαρακτηρίζοντάς το ως περιττή ή ως υπέρογκη χρέωση από το ιδιωτικό νοσοκομείο, τότε ο ασφαλισμένος καλείται να επιβαρυνθεί με το ποσόν αυτό. Αποφεύγοντας τις μακροσκελείς αναπτύξεις, θα πω ότι σε αυτή την περίπτωση ο ασφαλισμένος κατά κανόνα θα ακολουθήσει έναν από τους ακόλουθους τρεις δρόμους: είτε θα πληρώσει και δεν θα δώσει συνέχεια, είτε θα στραφεί κατά της ασφαλιστικής του εταιρείας ζητώντας την κάλυψη (και) του ποσού αυτού είτε θα αρνηθεί να πληρώσει το ιδιωτικό νοσοκομείο. Στην τελευταία περίπτωση το νοσοκομείο θα στραφεί δικαστικώς κατά του ασφαλισμένου και στα πλαίσια αυτής της αντιδικίας, ο ασφαλισμένος θα έχει τη δυνατότητα να προβάλει τους ισχυρισμούς του και τις ενστάσεις του, σχετικά με το υπέρογκο ή το περιττό των επίμαχων χρεώσεων. Τόσο από αντίστοιχες υποθέσεις που έχει χειριστεί το Γραφείο μας όσο και από τη γενικότερη πληροφόρησή μου, είμαι σε θέση να σας πω ότι υπάρχουν ουκ ολίγες περιπτώσεις, όπου τα δικαστήρια έχουν κρίνει το μειωτέον ή ακόμη και το  απορριπτέον χρεώσεων, τις οποίες τα ιδιωτικά νοσοκομεία αξιώνουν δια της δικαστικής οδού.

 

  • Κρίνετε ότι χρειάζονται αλλαγές στην νομοθεσία ώστε να εξομαλυνθούν τα προβλήματα μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των ιδιωτικών νοσοκομείων;

Θεωρώ ότι καμία νομοθετική παρέμβαση δεν είναι σε θέση να επιλύσει αυτά τα ζητήματα. Πιστεύω ακράδαντα ότι τέτοια θέματα αντιμετωπίζονται μόνον μέσω του εποικοδομητικού διαλόγου μεταξύ των μερών. Τόσο οι ασφαλιστικές εταιρείες όσο και τα ιδιωτικά νοσοκομεία δεν είναι κοινές εμπορικές επιχειρήσεις, αλλά οργανισμοί που διαδραματίζουν και θεσμικό ρόλο. Ως εκ τούτου όχι μόνον μπορούν αλλά και οφείλουν να βρίσκουν τρόπους  βέλτιστης συνεργασίας μεταξύ τους, προς όφελος και εκείνων και των ασφαλισμένων.

  • Ποια είναι η άποψή σας σχετικά με τις πρόσφατες εξελίξεις αναφορικά με τις αυξήσεις των ασφαλίστρων στα ασφαλιστήρια ασθενείας;

Πράγματι έχουμε πλέον μία σημαντική αλλαγή του τοπίου, όσον αφορά στις ετήσιες αυξήσεις των ασφαλίστρων, στα ασφαλιστήρια συμβόλαια ασθενείας.

Μέχρι και προσφάτως η αναπροσαρμογή των ασφαλίστρων γινόταν με βάση τον Ενιαίο Δείκτη Υγείας (ΕΔΥ), ο οποίος υπολογίζεται από το ΙΟΒΕ. Ο ΕΔΥ διαμορφώνεται από τα στοιχεία που υποβάλλουν οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες σχετικά με τις αποζημιώσεις που έχουν καταβάλει κάθε έτος. Επειδή λοιπόν τα τελευταία χρόνια το ύψος των αποζημιώσεων αυξανόταν σημαντικά από έτος σε έτος (μεταξύ άλλων και λόγω της αύξησης των χρεώσεων από τα ιδιωτικά νοσοκομεία), ο συγκεκριμένος δείκτης οδηγούσε σε σημαντικές αυξήσεις στα ασφάλιστρα, με αποτέλεσμα πολλοί ασφαλισμένοι να αναγκαστούν ακόμη και να διακόψουν τα ασφαλιστήρια συμβόλαιά τους.

Προσφάτως λοιπόν και ύστερα από παρέμβαση του Υπουργείου Ανάπτυξης, ετέθη εκποδών ο ΕΔΥ όσον αφορά στον καθορισμό του ύψους των ασφαλίστρων, τα οποία πλέον θα αναπροσαρμόζονται επί τη βάσει ενός νέου, βελτιωμένου και πιο «δίκαιου» δείκτη της ΕΛΣΤΑΤ, που θα τεθεί σε ισχύ από το 2026. Είναι δε πολύ σημαντικό το γεγονός ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες εν μέσω αυτής της νέας πλέον συνθήκης, έχουν ήδη ακολουθήσει αυτοβούλως μία εναρμονισμένη πρακτική σημαντικού περιορισμού των αυξήσεων στα ασφάλιστρα των συμβολαίων ασθενείας. Πρόκειται για μία ιδιαίτερα θετική εξέλιξη για τους ασφαλισμένους στη χώρα μας.

Ποιος εξαγοράζει την Banca Generali;

0

Σε μία περίοδο έντονης κινητικότητας στον τραπεζικό κλάδο της Ιταλίας, η Mediobanca κινείται γοργά για την εξαγορά της Banca Generali.

Το τίμημα φτάνει τα 6,3 δισ. ευρώ. Η Mediobanca SpA ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά πρόταση εξαγοράς της Banca Generali, της εταιρείας διαχείρισης πλούτου που ελέγχεται από τον ιταλικό ασφαλιστικό όμιλο Assicurazioni Generali SpA.

Η Mediobanca, ήδη ο μεγαλύτερος μέτοχος της μητρικής της Banca Generali, σκοπεύει να χρηματοδοτήσει την εξαγορά μέσω ανταλλαγής μετοχών της Assicurazioni Generali.

Η Mediobanca αποτελεί στόχο εξαγοράς, καθώς έχει απορρίψει πρόταση της Banca Monte dei Paschi di Siena SpA.

Ν. Ζάχος: Είμαστε μια εταιρεία που κτίστηκε πάνω σε αρχές και σε ανθρωποκεντρική προσέγγιση

0

«Η NP Ασφαλιστική, ως η νεότερη ασφαλιστική εταιρεία στην Ελλάδα, έχει μια ανοδική πορεία στην αύξηση των μεγεθών της και, βεβαίως, ανάμεσα στα μεγέθη της είναι και η αύξηση του προσωπικού μας. Με 22 χρόνια ιστορίας, η NP Ασφαλιστική έχει από τους χαμηλότερους μέσους όρους ηλικίας εργαζομένων και, ταυτόχρονα, καταφέρνει να κρατά την ισορροπία με την εμπειρία των μεγαλύτερων ηλικιακά εργαζομένων. Ο αριθμός των εργαζομένων μας στην NP Ασφαλιστική αυξάνεται σταθερά, χρόνο με τον χρόνο, ως απόρροια της αύξησης των μεγεθών και της καλύτερης σύγχρονης οργάνωσης που πάντα επιδιώκει η εταιρεία» αναφέρει ο κ. Νίκος Ζάχος, γενικός διευθυντής της NP.

Και συνεχίζει: «Η εργασιακή πρακτική μας είναι να εμπλουτίζουμε το προσωπικό με νέους ηλικιακά συναδέλφους, οι οποίοι έχουν τη φιλοδοξία να εξελιχθούν στο οργανόγραμμα της εταιρείας και τους οποίους εκπαιδεύουμε σχολαστικά. Η εκπαίδευση του προσωπικού, και ιδιαίτερα των νέων συναδέλφων, στο ασφαλιστικό επάγγελμα, είναι πρωτίστης σημασίας για την NP Ασφαλιστική και για να το επιτύχουμε αυτό γίνεται εκπαίδευση τόσο, κατά την εργασία, από τους διευθυντές με εμπειρία όσο και με εκπαιδευτικά σεμινάρια στα οποία συμμετέχουν οι εργαζόμενοι τόσο ενδοεταιρικά όσο, φυσικά, και σε εξωτερικούς φορείς. Στόχος μας, πάντα, είναι η ανάδειξη των ικανών προσώπων, καθώς το προσωπικό μας είναι προτεραιότητα για εμάς στην πρόοδο του οργανισμού».

Ο αριθμός των εργαζομένων μας στην NP Ασφαλιστική αυξάνεται σταθερά, χρόνο με τον χρόνο, ως απόρροια της αύξησης των μεγεθών και της καλύτερης σύγχρονης οργάνωσης που πάντα επιδιώκει η εταιρεία

Στη συνέχεια, του θέσαμε το ερώτημα: «Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες με τις οποίες επιλέγετε τα στελέχη σας»; Και μας απάντησε: «Όπως σας αναφέραμε, η ανάδειξη των περισσότερων στελεχών γίνεται εκ των έσω. Καθοριστικά κριτήρια αποτελούν οι γνώσεις πάνω στα αντικείμενα και κυρίως η θέληση για προσφορά και εξέλιξη μέσα στην εταιρεία. Η NP Ασφαλιστική είναι μια εταιρεία που, παραδοσιακά, εκτιμά και ανταμείβει τους εργαζομένους της που έχουν μέσα τους τη “φλόγα” για αποδοτική εργασία και γνωρίζουν ότι μαζί μας θα έχουν την ευκαιρία να ανταμειφθούν και να αναδειχθούν».

Ολοκληρώνοντας, τον ρωτήσαμε ποια είναι η σημασία του ανθρώπινου δυναμικού για το μέλλον της εταιρείας και μας απάντησε: «Το ανθρώπινο δυναμικό μας και οι επαγγελματίες συνεργάτες μας ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές είναι “η αρχή και το τέλος” της εταιρείας μας. Είμαστε μια εταιρεία που κτίστηκε πάνω σε αρχές και σε ανθρωποκεντρική προσέγγιση».

Και στο τέλος συμπλήρωσε: «Όλα ξεκινούν από τους συνεργάτες μας και τους εργαζομένους μας. Οπότε φροντίζουμε να τους παρέχουμε ένα άριστο περιβάλλον εργασίας, δίκαιες ανταμοιβές που σχετίζονται με την αποδοτικότητα, διαρκή εκπαίδευση για την εξέλιξη των γνώσεών τους, ώστε να ανελιχθούν μέσα στην εταιρεία, τεχνολογίες αιχμής για να κάνουν πιο γρήγορα και εύκολα τη δουλειά τους, τεχνογνωσία και εξειδίκευση σε όλους τους γενικούς κλάδους με πάνω από 150 προϊόντα και, φυσικά, εμπιστοσύνη και ασφάλεια, που είναι το σημαντικότερο για έναν εργαζόμενο στον χώρο μας, στη σύγχρονη εποχή που βιώνουμε, καθώς οι προκλήσεις και οι ανησυχίες μας είναι πολλές και μόνο η σοβαρότητα, η αξιοπιστία και η φερεγγυότητα μπορούν αυτά να τα εγγυηθούν».

Από το περιοδικό INSURANCE WORLD

Ευρώπη Holdings: Από 2 Μαΐου η περίοδος άσκησης του δικαιώματος προτίμησης

0

“Η ημερομηνία έναρξης της περιόδου άσκησης των Δικαιωμάτων Προτίμησης είναι η 02.05.2025, ενώ ως ημερομηνία λήξης της περιόδου άσκησης των Δικαιωμάτων έχει οριστεί η 16.05.2025, αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση η Ευρώπη Holdings.

Ειδικότερα:

1. Αύξηση του Μετοχικού Κεφαλαίου της Εταιρείας

Στην από 14.04.2025 συνεδρίασή του, το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας, κατ’ ενάσκηση της χορηγηθείσας σε αυτό εξουσιοδότησης δια της από 06.03.2025 απόφασης της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας, αποφάσισε, μεταξύ άλλων, την αύξηση, μέσω δημόσιας προσφοράς με καταβολή μετρητών, του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας μέχρι το ποσό των €14.806.643,02 με σκοπό την άντληση κεφαλαίων ποσού ύψους μέχρι €68.338.352,40, μέσω της έκδοσης μέχρι 56.948.627 νέων κοινών ονομαστικών μετά ψήφου μετοχών, ονομαστικής αξίας €0,26 εκάστης (εφεξής οι «Νέες Μετοχές»), με παροχή δικαιώματος προτίμησης υπέρ των υφιστάμενων μετόχων της Εταιρείας και δικαίωμα προεγγραφής υπέρ των ασκησάντων πλήρως το προτιμησιακό δικαίωμά τους, σε αναλογία 0,659099417249479 Νέες Μετοχές για κάθε μία (1) παλαιά μετοχή, με τιμή διάθεσης €1,20 ανά νέα μετοχή (εφεξής η «Τιμή Διάθεσης») η οποία δύναται να είναι ανώτερη της χρηματιστηριακής τιμής των υφιστάμενων μετοχών της Εταιρείας κατά τον χρόνο αποκοπής του δικαιώματος προτίμησης ή άλλο κρίσιμο κατά τις ισχύουσες διατάξεις χρόνο (εφεξής η «Αύξηση»).

Εφόσον η Aύξηση του μετοχικού κεφαλαίου καλυφθεί πλήρως, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας θα αυξηθεί κατά το ποσό των €14.806.643,02, θα εκδοθούν και διατεθούν 56.948.627 νέες, κοινές, ονομαστικές, με δικαίωμα ψήφου, άυλες μετοχές ονομαστικής αξίας €0,26 η κάθε μια και με τιμή διάθεσης €1,20. Τα συνολικά αντληθέντα κεφάλαια θα ανέλθουν στο ποσό των €68.338.352,40, μετά την αφαίρεση των εκτιμώμενων δαπανών έκδοσης ποσού περίπου €890.000,00 (οι συνολικές δαπάνες για την Αύξηση αφορούν σε φόρο συγκέντρωσης κεφαλαίου, δικαιώματα Ε.Χ.Α.Ε., τέλη προς την Ε.Κ., αμοιβές και δαπάνες δικτύου, ανακοινώσεις στον τύπο, λοιπές αμοιβές, κλπ.) θα ανέλθουν σε ποσό περίπου €67.448.352,40, ενώ η υπέρ το άρτιο διαφορά ύψους πενήντα τριών εκατομμυρίων πεντακοσίων τριάντα ενός χιλιάδων επτακοσίων εννέα Ευρώ και τριάντα οκτώ λεπτών του Ευρώ (€53.531.709,38) θα πιστωθεί στον λογαριασμό των ίδιων κεφαλαίων της Εταιρείας «Διαφορά από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο».

Μετά την ως άνω Αύξηση, υπό την παραδοχή της πλήρους κάλυψης, το καταβεβλημένο μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας θα ανέρχεται σε €37.271.604,50 διαιρούμενο σε 143.352.325 κοινές, άυλες, ονομαστικές μετά ψήφου μετοχές, ονομαστικής αξίας €0,26 εκάστη. Για την Αύξηση δεν υπάρχει εγγύηση κάλυψης, και εάν η Αύξηση δεν καλυφθεί πλήρως, το μετοχικό κεφάλαιο της Εταιρείας θα αυξηθεί μέχρι το ποσό της τελικής κάλυψης, σύμφωνα με το άρθρο 28 του Ν.4548/2018, ως ισχύει. Την 11.03.2025 καταχωρίσθηκε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ), με Κωδικό Αριθμό Καταχώρισης (ΚΑΚ) 5305180 η από 06.03.2025 απόφαση της Ε.Γ.Σ. με την οποία εξουσιοδοτήθηκε το Δ.Σ να αποφασίσει την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας.

Την 16.04.2025 καταχωρήθηκε στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (Γ.Ε.ΜΗ) με κωδικό αριθμό καταχώρισης 5355142 η με αριθμό 3606437 απόφαση της Διεύθυνσης Εταιρειών (Τμήμα Εισηγμένων Α.Ε.) του Υπουργείου Ανάπτυξης, με την οποία εγκρίθηκε η τροποποίηση του άρθρου 5 (ΜΕΤΟΧΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ), του καταστατικού της Εταιρείας, σύμφωνα με την από 14.04.2025 απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας (κατ’ εξουσιοδότηση της από 06.03.2025 Απόφασης της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της), με την οποία αποφασίστηκε, μεταξύ άλλων, η Αύξηση.

2. Προθεσμία άσκησης δικαιώματος προτίμησης (το «Δικαίωμα Προτίμησης»)

Η προθεσμία για την άσκηση των Δικαιωμάτων Προτίμησης των υφιστάμενων μετόχων, σύμφωνα με την από 14.04.2025 Απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου της Εταιρείας, ληφθείσα κατ’ ενάσκηση της χορηγηθείσας σε αυτό εξουσιοδότησης δια της από 06.03.2025 απόφασης της Έκτακτης Γενικής Συνέλευσης των μετόχων της Εταιρείας, είναι δεκαπέντε (15) ημέρες.

3. Ημερομηνία Αποκοπής Δικαιώματος Προτίμησης

Ως ημερομηνία αποκοπής του δικαιώματος συμμετοχής στην Αύξηση ορίζεται η 28.04.2025 («Ημερομηνία Αποκοπής»). Από την ίδια ημερομηνία (28.04.2025), οι υφιστάμενες μετοχές της Εταιρείας θα είναι διαπραγματεύσιμες στο Χρηματιστήριο Αθηνών (εφεξής το «Χ.Α.») χωρίς το δικαίωμα συμμετοχής στην Αύξηση και η τιμή εκκίνησης των υφιστάμενων κοινών μετοχών της Εταιρείας στο Χ.Α. θα διαμορφωθεί σύμφωνα με τον Κανονισμό του Χ.Α., σε συνδυασμό με την υπ’ αριθ. 26 Απόφαση του Δ.Σ. του Χ.Α., όπως ισχύει.

Interlife: Στα €11,77 εκατ. τα καθαρά κέρδη το 2024

0

Κερδοφορία, εντυπωσιακή Αύξηση Παραγωγής, Ενεργητικού, Επενδύσεων, Ιδίων Κεφαλαίων και Αποθεμάτων καθώς και υψηλοί Δείκτες Φερεγγυότητας χαρακτηρίζουν τα Αποτελέσματα του 2024 της INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α.”, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

“Αναλυτικότερα, τα Οικονομικά Μεγέθη της Εταιρίας, σύμφωνα με την Ετήσια Οικονομική Έκθεση που κοινοποιήθηκε στο Χρηματιστήριο Αθηνών, έχουν ως εξής:

Τα Εγγεγραμμένα Ασφάλιστρα το 2024 έφτασαν τα 100,35 εκατ.€ (+6,96%) έναντι 93,82 εκατ.€ της προηγούμενης Χρήσης ενώ τα Δεδουλευμένα Ασφάλιστρα το 2024 έφτασαν τα 98,98 εκατ.€ (+11,77%) έναντι 88,56 εκατ.€ το 2023.

Σημειώνεται ότι το 2024 ο Κλάδος Αστικής Ευθύνης οχημάτων αυξήθηκε κατά 6,46%, ο Κλάδος Περιουσίας 7,42%, ο Κλάδος διαφόρων Ατυχημάτων 4,53%, ο Κλάδος Σκαφών & Μεταφορών 11,07%, ο Κλάδος Χερσαίων Οχημάτων 14,65% και τέλος οι Λοιποί Κλάδοι κατά 2,09%.

Το χαρτοφυλάκιο αποτελείται από Αστική Ευθύνη Οχημάτων κατά 50,27% και οι Λοιποί Κλάδοι κατά 49,73%.

Τα Κέρδη Προ Φόρων ανήλθαν το 2024 σε 14,77 εκατ.€ έναντι 17,29 εκατ.€ το 2023, ενώ τα Κέρδη Μετά Φόρων το 2024 ανήλθαν σε 11,77 εκατ.€ . έναντι 13,71 εκατ.€ το 2023.

Τα Σωρευτικά Κέρδη Προ Φόρων της τελευταίας 5ετίας (2020 – 2024) ανήλθαν στα 68,93 εκατ. € Τα Ίδια Κεφάλαια το 2024 διαμορφώθηκαν στα 139,75 εκατ.€ έναντι 130,99 εκατ.€ το 2023 (+6,69%).

Το Ενεργητικό το 2024 ανήλθε σε 340,26 εκατ.€ έναντι 306,22 εκατ.€ το 2023 (+11,11%).

Τα Αποθέματα το 2024 έφθασαν τα 183,04 εκατ.€ έναντι 161,1 εκατ.€ το 2023(+13,62%). Οι Επενδύσεις το 2024 ανήλθαν σε 323,29 εκατ.€ έναντι 287,62 εκατ.€ το 2023 (+12,4%).

Οι βασικές τοποθετήσεις του Επενδυτικού Χαρτοφυλακίου της Εταιρίας στις 31/12/2024 αφορούσαν: 9,6% σε Ακίνητα,55,1% σε Ομόλογα, 18,6% σε Αμοιβαία Κεφάλαια, 7,6% σε Εισηγμένες Μετοχές, 7,3% σε Προθεσμιακές Καταθέσεις και 1,8% σε Μετρητά Διαθέσιμα & ισοδύναμα.

Τέλος, το EBITDA βελτιώθηκε κατά 20,14% και ανήλθε το 2024 στα -5.249.429 € έναντι -6.572.976 € το 2023. Με την προσθήκη του επενδυτικού αποτελέσματος τα αντίστοιχα ποσά αντιστοιχούν σε Κέρδη 15.050.924 € το 2024 και 17.608.859 € το 2023.

Ιδιαίτερα υψηλές χαρακτηρίζονται οι επιδόσεις στους Δείκτες Φερεγγυότητας της Εταιρίας. Με βάση το εποπτικό πλαίσιο Solvency II, ο Δείκτης Ελαχίστου Κεφαλαίου Φερεγγυότητας (MCR) ανέρχεται στο 625,52%, ενώ ο Δείκτης Απαιτούμενου Κεφαλαίου Φερεγγυότητας (SCR) ανέρχεται στο 166,57%”.

Β. ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΙΑΝΟΜΗΣ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ

Το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρίας θα προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων τη διανομή μερίσματος ύψους 0,20 ευρώ/μετοχή, έναντι των 0,16 ευρώ/μετοχή που είχε προταθεί την προηγούμενη χρονιά (+25%).

Το συνολικό διανεμόμενο μέρισμα ανέρχεται στο ποσό των 3.713.582,40 ευρώ. Δεδομένου ότι οι ίδιες μετοχές δεν λαμβάνουν μέρισμα, το τελικό ποσό ανά μετοχή θα προσαρμοστεί αναλόγως, λαμβάνοντας υπόψη το μέρισμα που αναλογεί στις ίδιες μετοχές της Εταιρίας κατά την ημερομηνία αποκοπής.

Σχολιάζοντας τα Οικονομικά Αποτελέσματα ο Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος της INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α. Ιωάννης Παν. Βοτσαρίδης δήλωσε: «Οι οικονομικές επιδόσεις της Εταιρίας το 2024 επιβεβαιώνουν την επίτευξη του στόχου υπέρβασης των 100 εκατ. σε Παραγωγή Ασφαλίστρων και την αναπτυξιακή δυναμική της Εταιρίας, καταδεικνύοντας την ανθεκτικότητά της και εδραιώνοντας τη σημαντική θέση που έχει στην Ελληνική Ασφαλιστική Αγορά. Αισιοδοξούμε και παραμένουμε σε εγρήγορση με στόχο να συνεχίσουμε να ανταποκρινόμαστε με επιτυχία στις προκλήσεις της εποχής».

ΕΟΠΥΥ: Οδηγίες εγγραφής για την αποστολή φαρμάκων κατ’ οίκον

0

Αναλυτικές οδηγίες εξέδωσε ο ΕΟΠΥΥ προς τους δικαιούχους ασφαλισμένους Φαρμάκων Υψηλού Κόστους προκειμένου να αιτηθούν την παραλαβή κατ’ οίκον. Ο ΕΟΠΥΥ ανακοίνωσε ότι κάθε ασθενής μπορεί να λαμβάνει τα φάρμακα που χορηγούνται από τα Φαρμακεία ΕΟΠΥΥ στον χώρο που επιθυμεί συμπληρώνοντας κωδικούς ΤΑΧΙSNET και ΑΜΚΑ με δύο απλά βήματα.

Αρχικά ο ασφαλισμένος θα πρέπει να επισκεφθεί την Κεντρική Σελίδα ΕΟΠΥΥ. Από εκεί θα επιλέξει  τον υπερσύνδεσμο «Παραλαβή ΦΥΚ». Στη συνέχεια εμφανίζεται η σελίδα και ο ασφαλισμένος επιλέγει «Aποστολή κατ’οίκον» ή πατά «ΣΥΝΔΕΣΗ ΜΕΣΩ TAXISNET».

Περισσότερα στο virus.com.gr

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ψίχουλα οι επιδοτήσεις ρεύματος, μπροστά στις τεράστιες αυξήσεις των τελευταίων ετών

0

Μετά από μεγάλη καθυστέρηση ενημερωθήκαμε επιτέλους για την επιδότηση που θα έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος για τους μήνες Δεκέμβριο, Ιανουάριο, Φεβρουάριο.

Όπως έγινε γνωστό από το Υπουργείο Ενέργειας, το πλαίσιο ενίσχυσης αφορά επιχειρήσεις με κύκλο εργασιών έως 10 εκατ. ευρώ, δηλαδή- σύμφωνα με το Υπουργείο- περισσότερες από 1 εκατ. επιχειρήσεις.

Παρατηρώντας κάποιος από τη μια έναν λογαριασμό ρεύματος και από την άλλη το ύψος της ενίσχυσης, μπορεί να πει με βεβαιότητα ότι πρόκειται για ψίχουλα. Ή διαφορετικά, «άνθρακες ο θησαυρός» για ένα μέτρο που η αγορά περίμενε με αγωνία και ειδικά οι ενεργοβόρες επιχειρήσεις όπως αυτές της εστίασης, οι φούρνοι, τα ζαχαροπλαστεία και άλλες.

Μόνο τα τελευταία τρία χρόνια το κόστος του ρεύματος για μία επιχείρηση έχει αυξηθεί κατά 100%. Πρόκειται για τεράστια αύξηση. Όπως λένε μέλη του ΕΕΑ, σήμερα πληρώνουν 2.500 ευρώ μηνιαίως ενώ παλαιότερα πλήρωναν για ρεύμα περίπου το μισό. Οι ίδιοι επαγγελματίες θα ενισχυθούν τώρα, μέσα από όλες αυτές τις γραφειοκρατικές διαδικασίες, με κάποιες δεκάδες ευρώ το μήνα.

Δεν είναι τυχαία η αύξηση στους ανεξόφλητους λογαριασμούς ρεύματος που έχουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και οι επαγγελματίες στους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας. Αξίζει να σημειωθεί ότι πάνω από το 50% των ενεργοβόρων επιχειρήσεων βρίσκεται σε διαδικασία διακανονισμού με τους παρόχους.

Και αυτό σε μία εποχή που η επιχειρηματικότητα ταλανίζεται από την ακρίβεια, τα αυξημένα ενοίκια αλλά και μία σειρά από επιβαρύνσεις όπως προκαταβολή φόρου ή το τέλος επιτηδεύματος.

Επίσης δεν μπορούμε να καταλάβουμε γιατί πρέπει να εξαιρεθούν όσοι έχουν σταθερό τιμολόγιο. Μήπως δεν πληρώνουν και αυτοί πολύ ακριβά την τιμή του ρεύματος;
Το ύψος των ενισχύσεων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση αποδεικνύει ότι αδυνατεί να καταλάβει τα πραγματικά κόστη που επιβαρύνουν σήμερα μία μικρομεσαία επιχείρηση και ουσιαστικά οδηγεί έναν μεγάλο αριθμό ΜμΕ σε οικονομικό αδιέξοδο και τελικά στο κλείσιμο.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Υπουργείου Ενέργειας, το πλαίσιο ενίσχυσης περιλαμβάνει 3 ομάδες επιχειρήσεων, των οποίων τα ποσοστά επιδοτούμενης κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας καθορίζονται βάσει του ετήσιου κύκλου εργασιών τους.

1. Η 1η ομάδα αφορά νομικά ή φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, με ετήσιο κύκλο εργασιών οικονομικού έτους 2023 από €0 έως €500.000. Η επιδότηση ανέρχεται σε 0,02 €/kWh και εφαρμόζεται στο 100% της κατανάλωσης της ωφελούμενης επιχείρησης.

2. Η 2η ομάδα αφορά νομικά  ή φυσικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, με ετήσιο κύκλο εργασιών οικονομικού έτους 2023 από €500.000,01 έως €1.000.000. Η επιδότηση ανέρχεται σε 0,02 €/kWh και εφαρμόζεται στο 80% της κατανάλωσης της ωφελούμενης επιχείρησης.

3. Η 3η ομάδα αφορά φυσικά ή νομικά πρόσωπα που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, με ετήσιο κύκλο εργασιών οικονομικού έτους 2023 από €1.000.000,01 έως €10.000.000. Η επιδότηση ανέρχεται σε 0,02 €/kWh και εφαρμόζεται στο 60% της κατανάλωσης της ωφελούμενης επιχείρησης.

Ο Πρόεδρος του Ε.Ε.Α.
Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. & Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Γιάννης Χατζηθεοδοσίου