back to top
27.7 C
Athens
Σάββατο 23 Αυγούστου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 23

Κυκλοφόρησε η νέα περιοδική έκδοση της INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α.

0

Με πλούσια θεματολογία και επίκεντρο τις εξελίξεις στον ασφαλιστικό και επιχειρηματικό χώρο, κυκλοφόρησε η νέα περιοδική έκδοση της INTERLIFE Ασφαλιστικής. Στις σελίδες της αποτυπώνεται η ισχυρή αναπτυξιακή πορεία της Εταιρίας, με έμφαση στην επιχειρηματική εξωστρέφεια, τη διαφάνεια και την κοινωνική συνεισφορά.

Ξεχωριστή θέση κατέχει το editorial του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Ιωάννη Παν. Βοτσαρίδη, με τίτλο «Μικρομεσαίοι αλλά σημαντικοί», στο οποίο αναδεικνύεται ο διαχρονικός ρόλος των μικρομεσαίων επιχειρήσεων ως πυλώνα της ελληνικής οικονομίας και η ανάγκη στοχευμένων παρεμβάσεων για τη στήριξή τους.

Στην έκδοση παρουσιάζεται η Τακτική Γενική Συνέλευση των Μετόχων που πραγματοποιήθηκε στις 13 Ιουνίου στη Θεσσαλονίκη, με ισχυρή συμμετοχή και δυναμικό παρόν της διοίκησης. Την ίδια ημέρα, στο Κτήμα Χρηστίδη, έλαβε χώρα ειδική εκδήλωση με τιμώμενη ομιλήτρια την Υφυπουργό Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης, κα Άννα Ευθυμίου, η οποία μίλησε για τις προκλήσεις και τις προοπτικές της αγοράς εργασίας.

Στο οικονομικό μέτωπο, η Ετήσια Οικονομική Έκθεση 2024 καταγράφει σημαντική αύξηση σε όλους τους βασικούς δείκτες: κερδοφορία, παραγωγή, ενεργητικό, επενδύσεις, ίδια κεφάλαια και αποθέματα, επιβεβαιώνοντας τη σταθερή, ισχυρή πορεία της INTERLIFE και τους υψηλούς δείκτες φερεγγυότητας.

Στο πλαίσιο της επιβράβευσης της επίδοσης, η INTERLIFE προσέφερε στους κορυφαίους συνεργάτες της ένα αξέχαστο ταξίδι στην Καππαδοκία, ως αναγνώριση της επιτυχίας τους στον Διαγωνισμό Πωλήσεων 2024. Παράλληλα, η Εταιρία συνεχίζει δυναμικά την κοινωνική της δράση μέσω του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης «προσφέρω… αλλιώς», ανανεώνοντας τη στήριξή της στην Ελληνική Ομάδα Διάσωσης – μετρώντας 11 χρόνια συνεργασίας – και στον Ιστιοπλοϊκό Όμιλο Ηρακλείου, με τον οποίο διατηρεί σταθερούς δεσμούς για πάνω από μία δεκαετία.

Η νέα περιοδική έκδοση της INTERLIFE αποτυπώνει με σαφήνεια το όραμα, τις αξίες και τη δέσμευση της Εταιρίας για συνεχή πρόοδο, υπευθυνότητα και προσφορά.

https://www.interlife.info/InterlifeFiles/Magazine/2025-02/INTERLIFE%20Magazine%20%CE%99%CE%BF%CF%8D%CE%BD%CE%B9%CE%BF%CF%82%202025.pdf

Aντίστροφη μέτρηση για το parking της Κριεζώτου του e ΕΦΚΑ

0

Εως την Δευτέρα θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για την εκμετάλλευση του ακινήτου, επί της Κριεζώτου 8-10, που επαναπροκήρυξε προχθές ο Ηλεκτρονικός Εθνικός Φορέας Κοινωνικής Ασφάλισης.

Η διοίκηση (του e-ΕΦΚΑ) είχε ενεργοποιήσει την διαγωνιστική διαδικασία, βάσει της οποίας στον συγκεκριμένο χώρο θα υλοποιούνταν επένδυση ύψους 4 εκατ. ευρώ, εξέλιξη για την οποία είχε εκδηλώσει ζωηρό ενδιαφέρον η ΛΑΜΨΑ.

Ως γνωστόν πρόκειται για οικόπεδο, που λειτουργεί ως χώρος στάθμευσης (η σύμβαση έχει λήξει από τις 7 Ιουλίου) με τον μισθωτή να προσφεύγει στην Δικαιοσύνη διεκδικώντας παράταση του μισθωτηρίου.

Επίσης γνωστό ότι το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε τις σχετικές αιτιάσεις, με συνακόλουθη την επαναπροκήρυξη της σχετικής διαδικασίας.

Εύλογο το ενδιαφέρον της ΛΑΜΨΑ- καθώς είναι ιδιοκτήτρια του ακινήτου επί της Ζαλοκώστα 7-9 (όπου πρόσφατα λειτούργησε το Athens Capital Suites-McGallery Collection) παραπλήσια του Athens Capital (Ελευθερίου Βενιζέλου-Πανεπιστημίου 4) επίσης του εισηγμένου στο ΧΑ ομίλου.

Η ΛΑΜΨΑ έχει το δικαίωμα πρώτης προτίμησης (εκδήλωσης ενδιαφέροντος) για τον χώρο (της Κριεζώτου 8-10) που προτίθεται να ασκήσει, όπως ρητά διαβεβαιώθηκε στην πρόσφατη τακτική γενική συνέλευση μετόχων.

ORSA: Πρόοδο στην ενσωμάτωση κλιματικών κινδύνων διαπιστώνει η EIOPA

0
EIOPA building view, source: Novikov Aleksey / Shutterstock.com

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) εξέδωσε δημόσια δήλωση σχετικά με τα πορίσματα διαδικασίας παρακολούθησης για τον τρόπο με τον οποίο οι (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες στην Ευρώπη ενσωματώνουν τους κινδύνους που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή στην ίδια αξιολόγηση κινδύνων και φερεγγυότητας (ORSA). Η άσκηση ακολουθεί την από το 2021 γνωμοδότηση της EIOPA σχετικά με την εποπτεία των σεναρίων κινδύνου κλιματικής αλλαγής στην ORSA, καθώς και σχετικές οδηγίες εφαρμογής που αποσκοπούν στη καθιέρωση συνεπών πρακτικών.

Τα αποτελέσματα της άσκησης δείχνουν ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν σημειώσει σημαντική πρόοδο στην ενσωμάτωση των κινδύνων που σχετίζονται με την κλιματική αλλαγή στο πλαίσιο της διαχείρισης κινδύνων. Οι περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής της άσκησης περιλαμβάνουν πλέον αξιολογήσεις κινδύνου κλιματικής αλλαγής στις ORSA τους, καλύπτοντας τόσο τους φυσικούς κινδύνους όσο και τους κινδύνους μετάβασης. Οι (αντ)ασφαλιστικές εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα κάνουν επίσης μεγαλύτερη χρήση της ανάλυσης σεναρίων για την αξιολόγηση των πιθανών οικονομικών επιπτώσεων αυτών των κινδύνων. Σε έναν αυξανόμενο αριθμό περιπτώσεων, οι αξιολογήσεις της κλιματικής αλλαγής συνδέονται με καθορισμένες διαχειριστικές ενέργειες και λαμβάνονται υπόψη στη λήψη στρατηγικών αποφάσεων.

Η άσκηση ανέδειξε επίσης σημαντικές προκλήσεις, όπως σημαντικές διαφορές στις προσεγγίσεις των διαφόρων δικαιοδοσιών, περιορισμένη διαθεσιμότητα δεδομένων υψηλής ποιότητας, αξιοπιστίας και ανάλυσης, καθώς και δυσκολία επέκτασης του χρονικού ορίζοντα των αναλύσεων πέραν του συνήθους για την ORSA.

Η EIOPA διαπιστώνει επίσης πως οι εποπτικές πρακτικές εξελίσσονται και διαφέρουν ως προς την ωριμότητά τους μεταξύ των κρατών μελών. Ωστόσο, πολλές εθνικές εποπτικές αρχές ενισχύουν ενεργά τις μεθοδολογίες και τις ικανότητές τους στον τομέα. Η EIOPA δηλώνει πως παραμένει προσηλωμένη στην υποστήριξη της εποπτικής σύγκλισης και της ανάπτυξης ικανοτήτων σε αυτόν τον σημαντικό τομέα και θα συνεχίσει να αναπτύσσει δραστηριότητες προς αυτόν τον σκοπό.

Διαβάστε περισσότερα στο αρχείο της δημόσιας δήλωσης: Public statement on the monitoring exercise on the use of climate change scenarios in the ORSA

Μικρομεσαίοι αλλά σημαντικοί

0

Ιωάννης Παν. Βοτσαρίδης Πρόεδρος & Διευθύνων Σύμβουλος INTERLIFE Α.Α.Ε.Γ.Α.

Διαχρονικά οι Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις και το Εμπόριο ήταν η «ραχοκοκαλιά» της Ελληνικής Οικονομίας. Ο Έλληνας, από αρχαιοτάτων χρόνων είχε το δαιμόνιο του «συναλλάσεσθαι», το ταλέντο του διαπραγματευτή, το μεράκι του Εμπορίου στο DNA του.

Ακόμη και στις σκοτεινές περιόδους της ελληνικής ιστορίας, στη διάρκεια της Οθωμανικής κατοχής, οι κορυφαίοι στο Εμπόριο με τη Δύση και την Ανατολή ήταν Έλληνες Επιχειρηματίες, πολύγλωσσοι, καλλιεργημένοι και Πολίτες του Κόσμου. Σήμερα, το Εμπόριο παραμένει ο ισχυρότερος Κλάδος και ο μεγαλύτερος αιμοδότης της Οικονομίας μας, καλύπτοντας το 16,3% της Απασχόλησης, με τους περισσότερους Εργοδότες στη χώρα (26,5%). Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια η Ελλάδα διανύει, δημοσιονομικά τουλάχιστον, μια θετική περίοδο, μετά από σειρά διεθνών Κρίσεων (Μνημόνια, COVID-19, Ενεργειακό κ.ά.) και καταγράφει στη διετία τους υψηλότερους ετήσιους Ρυθμούς Ανάπτυξης στην Ευρώπη.

Ωστόσο, κατά την ίδια χρονική περίοδο, το εγχώριο Εμπόριο καταγράφει Στασιμότητα Τζίρου σχεδόν στις μισές Εμπορικές Επιχειρήσεις, και ιδιαίτερα στις Μικρές και Πολύ Μικρές μονάδες. Πρόκειται για Επιχειρήσεις, συνήθως κάτω των 10 εργαζομένων, που δεν έχουν προχωρήσει ικανοποιητικά στον Ψηφιακό Μετασχηματισμό, δεδομένου ότι αντιμετωπίζουν πρωτίστως προβλήματα επιβίωσης.

Εδώ, να σημειώσουμε ότι η ονομαστική αύξηση της Κατανάλωσης που καταγράφεται το 2024 αφορά, κυρίως, Τρόφιμα και Φάρμακα και όχι το σύνολο του Κλάδου (25η Ετήσια Έκθεση Ελληνικού Εμπορίου 2024). Οι Αυτοαπασχολούμενοι στο Εμπόριο μειώθηκαν πέρυσι κατά 8,9%, υποδεικνύοντας ότι ο πυρήνας της Κρίσης αφορά μικρά εμπορικά καταστήματα, με απασχολούμενους τους ίδιους τους ιδιοκτήτες και τις οικογένειές τους. Οι κύριοι λόγοι που οδηγούν τις επιχειρήσεις αυτές στο κλείσιμο είναι (εκτός του ανταγωνισμού από τους μεγάλους Ομίλους λιανικής) κυρίως φορολογικοί: Η Τεκμαρτή Ετήσια Φορολόγηση σε συνδυασμό με τις αυξημένες Δαπάνες Ενέργειας στα μικρά παραδοσιακά καταστήματα της γειτονιάς (Αρτοποιεία, Κομμωτήρια, Ψιλικά κ.ά.) ήταν οι χαριστικές βολές σε έναν Κλάδο που, ούτως ή άλλως, εξαντλεί τις αντοχές του. Τα απόνερα αυτής της κατάστασης που γίνεται ιδιαιτέρως αισθητή τελευταία, με τα συνεχή λουκέτα, ήταν απώλειες πολλών Θέσεων Εργασίας και, βέβαια, ένα τσουνάμι Συνταξιοδοτήσεων -πολλές φορές πρόωρωνπου δεν ωφελεί ιδιαίτερα τα Ασφαλιστικά Ταμεία. Ίσως, όμως, να υπάρχει ακόμη καιρός για διορθωτικές παρεμβάσεις στα «σημεία».

Παρεμβάσεις φορολογικών ελαφρύνσεων, κινήτρων διατήρησης της Απασχόλησης, στοχευμένων Επιδοτήσεων στο χώρο του Μικρομεσαίου Εμπορίου. Άλλωστε, ας μην ξεχνάμε, ότι η ελληνική Οικονομία διακρίνεται, παραδοσιακά, από υψηλό ποσοστό Ελευθέρων Επαγγελματιών σε σχέση με το Μέσο Όρο της Ε.Ε. Αυτό δεν είναι αναγκαστικά καλό ή κακό. Είναι ιδιώνυμο της φυλής, και, αντί να προσπαθούμε να το περιορίσουμε, ίσως θα έπρεπε να το αξιοποιήσουμε κατά το βέλτιστο τρόπο. Η κατάσταση είναι ακόμη αναστρέψιμη.

Από interlife magazine

Ψήνεται τελικά νέο deal;

0

Στα μέσα Ιουνίου, δημοσιεύματα του Τύπου έφεραν τη διοίκηση της Εθνικής να συζητά το ενδεχόμενο εξαγοράς πλειοψηφικού ποσοστού της Interamerican. Κύκλοι αμφότερων των πλευρών τα είχαν διαψεύσει, δίχως ωστόσο να προβούν σε επίσημες ανακοινώσεις. 

Έκτοτε φάνηκε ότι οι επαφές μεταξύ τους διακόπηκαν, καθώς η διοίκηση Μυλωνά στράφηκε προς άλλες δύο περιπτώσεις. Η μία έγινε γνωστή συν τω χρόνω και αφορούσε την ΝΝ, μάλιστα σε σημείο που τα τελευταία 24ωρα παράγοντες του ασφαλιστικού κλάδου έφτασαν στο σημείο να αναφερθούν σε συγκεκριμένο ποσοστό (40% του μετοχικού κεφαλαίου της ΝΝ). Και, πάλι, «σιγή ασυρμάτου». Ωστόσο, είναι κοινός τόπος στην κοινότητα ότι οι διοικήσεις των τραπεζών επιστρέφουν δυναμικά προς τον ασφαλιστικό κλάδο και το bancassurance, στην προσπάθειά τους να εξασφαλίσουν πηγές παραγωγής εσόδων (λειτουργικών επαναλαμβανόμενων), εν μέρει και ως αντιστάθμιση στην εκτιμώμενη μείωση από τη χορήγηση δανείων (συνέπεια των χαμηλότερων επιτοκίων).

Παράλληλα, η κίνηση της Τράπεζας Πειραιώς να εξαγοράσει το 90% της Εθνικής Ασφαλιστικής αφήνει εκτός παιδιάς του bancassurance τόσο την Εθνική Τράπεζα (όταν θα εκπνεύσει το υφιστάμενο συμβόλαιο συνεργασίας της με την Εθνική Ασφαλιστική) όσο και την NN Hellas (όταν λήξει η συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς). Επιπροσθέτως, η Εθνική διαθέτει ρευστότητα μεγαλύτερη των άλλων τριών συστημικών, ενώ την τελευταία τριετία δεν έχει προχωρήσει σε κάποια επιθετική κίνηση.

AΠΟ ΧΡΗΜΑ WEEK

Η ERB Ασφαλιστική βράβευσε αριστούχους του UCLan Κύπρου

0
ERB Asfalistiki UCLan Cyprus awards

Στο πλαίσιο της κοινωνικής της δράσης η ERB ASFALISTIKI, η μεγαλύτερη του κλάδου γενικών ασφαλειών στην Κύπρο και μέλος του διεθνούς χρηματοπιστωτικού Ομίλου της Eurobank, απένειμε το «ΒΡΑΒΕΙΟ ERB ASFALISTIKI» στους αριστούχους αποφοίτους των Τμημάτων Νομικής και Διαχείρισης Ανθρώπινου Δυναμικού του Πανεπιστημίου UCLan Κύπρου.

ERB Asfalistiki UCLan Cyprus awards

Στην τελετή αποφοίτησης, που πραγματοποιήθηκε στο Παττίχειο Αμφιθέατρο Λάρνακας στις 9 Ιουλίου 2025, την εταιρεία εκπροσώπησε ο Ντίνος Ιακώβου, Διευθυντής Επαρχιακών Γραφείων και Εξυπηρέτησης Πελατών. O κ. Ιακώβου απένειμε τα βραβεία στους δυο διακεκριμένους αποφοίτους του UCLan, που συνοδεύονταν από χρηματικό ποσό.

ERB Asfalistiki UCLan Cyprus awards

Αναγνωρίζοντας την αδιάκοπη προσπάθεια για αριστεία και τη δύναμη της θέλησης, η ERB ASFALISTIKI συγχαίρει τον Νίκο Παραδεισιώτη και την Caro Sanchez Nazaret, που ξεχώρισαν με τις εξαιρετικές ακαδημαϊκές τους επιδόσεις και πρώτευσαν, ενώ παράλληλα εύχεται επαγγελματική επιτυχία και καλή σταδιοδρομία σε όλες και όλους τους απόφοιτους του Πανεπιστημίου.

Όλες οι νέες προβλέψεις του νόμου για τους (αντ)ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές

0
insurance law digital

Διαγραφή του φυσικού ή νομικού προσώπου από το ειδικό μητρώο (αντ)ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, σε περιπτώσεις μη συμμόρφωσης με τις υποχρεώσεις ένταξης στο εν λόγω μητρώο, προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Εθνικός Τελωνειακός Κώδικας και άλλες διατάξεις – συνταξιοδοτικές διατάξεις» που υπερψηφίστηκε την 21η Ιουλίου από την επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής.

Όπως επισημαίνεται στη αιτιολογική έκθεση του επίμαχου Άρθρου 265, «Είναι απαραίτητο να καταστεί δυνατός ο έτι περαιτέρω εκσυγχρονισμός της διαδικασίας με τη χρήση ηλεκτρονικών μεθόδων υποβολής των απαιτούμενων από τη νομοθεσία δικαιολογητικών, να καταστεί ταχύτερη και ασφαλέστερη η επικαιροποίηση του Ειδικού Μητρώου, να εκμηδενισθεί ο κίνδυνος εμφιλοχώρησης ανθρώπινου λάθους κατά την καταχώρηση των στοιχείων, καθώς και να περιορισθεί η ανάγκη για παροχή παρατάσεων στην προσκομιδή των δικαιολογητικών από τους ενδιαφερόμενους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, που είχε ως αποτέλεσμα αναπόφευκτες συχνά καθυστερήσεις στις ανανεώσεις των δικαιολογητικών των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών».

Αναφορά στους διαμεσολαβητές γίνεται και στο Άρθρο 209, για την παρ. 6 του άρθρου 28Α του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (ν. 4172/2013, Α΄ 167), περί ελάχιστου ποσού καθαρού εισοδήματος από την άσκηση ατομικής επιχειρηματικής δραστηριότητας. Ορίζεται ότι το τεκμήριο του παρόντος δεν εφαρμόζεται σε όσους αμείβονται σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 2 του άρθρου 12, εφόσον συμβάλλονται με έως και τρία (3) φυσικά ή νομικά πρόσωπα, και σε ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που συμβάλλονται με έως και δύο (2) ασφαλιστικές επιχειρήσεις και δηλώνουν ως επαγγελματική έδρα την κατοικία τους. Σημειώνεται ότι η προαναφόρμενη περ. στ) αφορά το φυσικό πρόσωπο που παρέχει υπηρεσίες βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα τρία (3) ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό εβδομήντα πέντε τοις εκατό (75%) του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από ένα (1) από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον δεν έχει την εμπορική ιδιότητα και δεν διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που διαφέρει από την κατοικία του. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία, σύμφωνα με μία από τις περιπτώσεις α’ έως ε’ του παρόντος άρθρου.

Η ανάλυση της ρύθμισης του Άρθρου 265 για τους διαμεσολαβητές έχει ως εξής:

Άρθρο 265 – Εγγραφή του ασφαλιστικού και αντασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο ειδικό μητρώο

Προστίθεται τελευταίο εδάφιο στην περ. ζ) της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 4583/2018, με την οποία διευκρινίζεται ότι μετά την εγγραφή τους στο Ειδικό Μητρώο της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4583/2018 οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί διαμεσολαβητές φέρουν την ευθύνη ενημέρωσης αυτού για κάθε μεταβολή των στοιχείων της περ. ζ).

Περαιτέρω, προστίθεται τελευταίο εδάφιο στην περ. ζ) της παρ. 1 του άρθρου 22 του ν.4583/2018, με την οποία διευκρινίζεται ότι μετά την εγγραφή τους στο Ειδικό Μητρώο της παρ. 1 του άρθρου 19 του ν. 4583/2018 οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που ασκούν ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση φέρουν την ευθύνη ενημέρωσης αυτού για κάθε μεταβολή των στοιχείων της περ. ζ).

Τέλος, τροποποιείται το άρθρο 23 του ν. 4583/2018 και προβλέπεται διαφορετικός τρόπος υποβολής των προβλεπόμενων δικαιολογητικών, με γνώμονα την απλοποίηση και την επιτάχυνση της διαδικασίας.

Ειδικότερα, με την παρ. 1 του άρθρου 23 αποσαφηνίζεται ότι οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που ασκούν ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, οφείλουν, προκειμένου να διατηρήσουν την εγγραφή τους στο ειδικό μητρώο της παρ. 1 του άρθρου 19, να προβαίνουν σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου α) να διαθέτουν αδιαλείπτως κάλυψη της επαγγελματικής αστικής τους ευθύνης, β) να κατέχουν Βεβαίωση Μητρώου που εκδίδεται αυτοματοποιημένα από το πληροφοριακό σύστημα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, από την οποία να προκύπτει ότι δεν έχουν δηλώσει διακοπή της δραστηριότητας διανομής ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών προϊόντων, γ) να κατέχουν τα πιστοποιητικά που έχουν εκδοθεί σύμφωνα με όσα κατά περίπτωση προβλέπονται στην κατ’ εξουσιοδότηση της παρ. 4 του άρθρου 20 απόφαση της εποπτικής αρχής, δ) να μην τελούν σε πτώχευση ή σε διαδικασία κήρυξης πτώχευσης και να μην έχουν τεθεί σε ολική ή μερική, στερητική ή επικουρική δικαστική συμπαράσταση, καθώς και ε) να διατηρούν ποινικό μητρώο σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην περ. β. της παρ. 1 του άρθρου 21 και της περ. β της παρ. 1 του άρθρου 22, κατά περίπτωση.

Η προσθήκη κρίνεται αναγκαία για την αποσαφήνιση ότι η προωθούμενη αλλαγή διαδικασίας δεν μεταβάλλει το ισχύον καθεστώς ευθύνης που έχει ο κάθε διαμεσολαβητής ατομικά να μεριμνήσει εγκαίρως προβαίνοντας σε όλες τις αναγκαίες προς τούτο ενέργειες για την εκπλήρωση των προβλεπόμενων υποχρεώσεων, όπως είναι η σύναψη/ανανέωση της σύμβασης για την κάλυψη της επαγγελματικής αστικής του ευθύνης και η ετήσια επαγγελματική του εκπαίδευση (επαναπιστοποίηση).

Με την παρ. 2 περιγράφονται η διαδικασία και ο χρόνος υποβολής των επιμέρους στοιχείων και δικαιολογητικών από τα οποία αποδεικνύεται η πλήρωση των υποχρεώσεων της παρ. 1. Με την περ. α) της παρ. 2 εισάγεται η ηλεκτρονική υποβολή των στοιχείων του ασφαλιστηρίου επαγγελματικής αστικής ευθύνης, καθώς και των στοιχείων βεβαιώσεων επαγγελματικής εκπαίδευσης, απευθείας από τους εκδίδοντες αυτά φορείς (ασφαλιστικές επιχειρήσεις και φορείς επαγγελματικής εκπαίδευσης), στο Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης που τηρεί η Κ.Ε.Ε.Ε. (Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος). Η υποχρέωση των εκδιδόντων φορέων εξαντλείται στη διαβίβαση των σχετικών στοιχείων των αναφερόμενων εγγράφων. Τέλος, εξουσιοδοτούνται οι Υπουργοί Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης να εκδώσουν κοινή απόφαση, η οποία θα ορίζει τη διαδικασία και τις τεχνικές λεπτομέρειες για την εφαρμογή της προτεινόμενης ρύθμισης.

Με την περ. β) της παρ. 2 προσδιορίζεται ο χρόνος υποβολής της βεβαίωσης Μητρώου που εκδίδεται αυτοματοποιημένα από το πληροφοριακό σύστημα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, περί μη δήλωσης διακοπής της δραστηριότητας διανομής ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών προϊόντων και της υπεύθυνης δήλωσης περί μη πτώχευσης ή θέσης σε δικαστική συμπαράσταση.

Με την περ. γ) της παρ. 2 προβλέπεται η αυτεπάγγελτη αναζήτηση του πιστοποιητικού ποινικού μητρώου γενικής χρήσης, το οποίο ορίζεται ότι ανανεώνεται κάθε δύο έτη με επιμέλεια του αρμόδιου Επιμελητηρίου. Με την παρ. 3 του άρθρου, προβλέπονται, επιπλέον των όσων ορίζονται στην παρ. 2, ο τρόπος και ο χρόνος υποβολής στο αρμόδιο Επιμελητήριο εκ μέρους του μεσίτη ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων της κατανομής των δραστηριοτήτων του ανά ασφαλιστική και αντασφαλιστική επιχείρηση κατά τα τρία (3) προηγούμενα έτη.

Με την παρ. 4 ανατίθεται στο Επιμελητήριο η αρμοδιότητα να διαγράφει από το Ειδικό Μητρώο το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, που δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις των παραπάνω παραγράφων του παρόντος άρθρου, καθώς και στην περίπτωση της μη πλήρωσης των προϋποθέσεων των άρθρων 21 και 22.

Αναλυτικά οι τροποποιήσεις:

Άρθρο 265

Έγγραφή του ασφαλιστικού και αντασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο ειδικό μητρώο – Τροποποίηση περ. ζ) παρ. 1 άρθρου 21 ν. 4583/2018, τροποποίηση περ. ζ) παρ. 1 άρθρου 22 ν. 4583/2018, αντικατάσταση άρθρου 23 ν. 4583/2018 (εδάφιο τελευταίο παρ. 6 άρθρου Οδηγίας 2016/97/ΕΕ, εδάφιο όγδοο παρ. 4 άρθρου 3, παρ. 2, 3, 4 και 5 άρθρου 10 Οδηγίας 2016/97/ΕΕ)

1. Στην περ. ζ) της παρ. 1 του άρθρου 21 του ν. 4583/2018 (Α΄ 212), περί των δικαιολογητικών για την εγγραφή του ασφαλιστικού και αντασφαλιστικού διαμεσολαβητή στο ειδικό μητρώο, προστίθεται δεύτερο εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η περ. ζ) διαμορφώνεται ως εξής: «ζ) Υπεύθυνη δήλωση του ασφαλιστικού ή αντασφαλιστικού διαμεσολαβητή με τις εξής πληροφορίες: ζα) την ταυτότητα των μετόχων ή των εταίρων, είτε πρόκειται για φυσικά είτε για νομικά πρόσωπα, που κατέχουν συμμετοχή πάνω από 10% στον διαμεσολαβητή, και τα ποσοστά των εν λόγω συμμετοχών τους, ζβ) την ταυτότητα των προσώπων που έχουν στενούς δεσμούς με τον διαμεσολαβητή, ζγ) πληροφορίες ότι οι εν λόγω συμμετοχές ή οι στενοί δεσμοί δεν παρεμποδίζουν την αποτελεσματική άσκηση των εποπτικών καθηκόντων της εποπτικής αρχής. Μετά από την εγγραφή τους στο ειδικό μητρώο, οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ενημερώνουν το ειδικό μητρώο για κάθε μεταβολή των στοιχείων της περ. ζ).».

2. Στην περ. ζ) της παρ. 1 του άρθρου 22 του ν. 4583/2018, περί των δικαιολογητικών για την εγγραφή στο ειδικό μητρώο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή που ασκεί ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, προστίθεται δεύτερο εδάφιο και, μετά από νομοτεχνικές βελτιώσεις, η περ. ζ) διαμορφώνεται ως εξής: «ζ) υπεύθυνη δήλωση του διαμεσολαβητή με τις εξής πληροφορίες: ζα) την ταυτότητα των μετόχων ή των εταίρων, είτε πρόκειται για φυσικά είτε για νομικά πρόσωπα, που κατέχουν συμμετοχή πάνω από 10% στο διαμεσολαβητή και τα ποσοστά της συμμετοχής αυτής, ζβ) την ταυτότητα των προσώπων που έχουν στενούς δεσμούς με το διαμεσολαβητή, ζγ) διαβεβαίωση ότι οι συμμετοχές αυτές ή οι στενοί δεσμοί δεν παρεμποδίζουν την αποτελεσματική άσκηση των εποπτικών καθηκόντων της εποπτικής αρχής. Μετά από την εγγραφή τους στο ειδικό μητρώο, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές ενημερώνουν το ειδικό μητρώο για κάθε μεταβολή των στοιχείων της περ. ζ).».

3. Το άρθρο 23 του ν. 4583/2018, περί διατήρησης εγγραφής στο ειδικό μητρώο και διαγραφής, αντικαθίσταται ως εξής:

«Άρθρο 23 Διατήρηση εγγραφής στο ειδικό μητρώο και διαγραφή (Άρθρο 3 παρ. 4 εδάφιο όγδοο, άρθρο 10 παρ. 2, 3, 4 και 5 της Οδηγίας)

»1. Οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί διαμεσολαβητές και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που ασκούν ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση για να διατηρήσουν την εγγραφή τους στο ειδικό μητρώο της παρ. 1 του άρθρου 19, οφείλουν να: α) διαθέτουν αδιαλείπτως κάλυψη της επαγγελματικής αστικής τους ευθύνης, σύμφωνα με την περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 21 και την περ. ε) της παρ. 1 του άρθρου 22, κατά περίπτωση, β) διαθέτουν βεβαίωση μητρώου που εκδίδεται αυτοματοποιημένα από το πληροφοριακό σύστημα της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, από την οποία να προκύπτει ότι δεν έχουν δηλώσει διακοπή της δραστηριότητας διανομής ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών προϊόντων, γ) διαθέτουν τα πιστοποιητικά που προβλέπονται στην απόφαση της εποπτικής αρχής της παρ. 4 του άρθρου 20, δ) μην τελούν σε πτώχευση ή σε διαδικασία κήρυξης πτώχευσης και να μην έχουν τεθεί σε ολική ή μερική, στερητική ή επικουρική δικαστική συμπαράσταση, ε) διαθέτουν πιστοποιητικό ποινικού μητρώου γενικής χρήσης σύμφωνα με την περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 21 και την περ. β) της παρ. 1 του άρθρου 22, κατά περίπτωση. Οι υποχρεώσεις των περ. α), γ), δ) και ε) της παρούσας αφορούν τα πρόσωπα των παρ. 3 και 4 του άρθρου 21 και των παρ. 2 και 3 του άρθρου 22, κατά περίπτωση.

»2. Για την εφαρμογή της παρ. 1: α) Τα στοιχεία των περ. α) και γ) της παρ. 1 υποβάλλονται ηλεκτρονικά από τους φορείς που τα εκδίδουν στο Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης που τηρεί η Κ.Ε.Ε.Ε. (Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδος), το οποίο είναι προσβάσιμο από το αρμόδιο κατά περίπτωση επιμελητήριο. Οι εκδίδοντες φορείς ενημερώνουν ηλεκτρονικά το Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης για κάθε μεταβολή των στοιχείων. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης καθορίζονται η διαδικασία και κάθε ζήτημα τεχνικής φύσεως για την εφαρμογή της παρούσας, ιδίως αναφορικά με τα αναγκαία προς διαβίβαση στοιχεία, το μέσο για τη διαβίβασή τους, καθώς και την ύπαρξη αυτόματων ειδοποιήσεων των αρμοδίων επιμελητηρίων για τη (μη) υποβολή των στοιχείων. Με την ίδια απόφαση προβλέπεται και η προθεσμία για την ηλεκτρονική διαβίβαση των στοιχείων του από τους εκδίδοντες φορείς στο Ενιαίο Σημείο Πληροφόρησης της Κ.Ε.Ε.Ε. β) Η βεβαίωση της περ. β) της παρ. 1 και η υπεύθυνη δήλωση για την πλήρωση της περ. δ) της παρ. 1 υποβάλλονται από τους ασφαλιστικούς και αντασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές που ασκούν ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση μέσα στο πρώτο τρίμηνο κάθε τρίτου έτους με αφετηρία την 1η Ιανουαρίου του έτους που έπεται εκείνου της εγγραφής τους. γ) Το πιστοποιητικό ποινικού μητρώου γενικής χρήσης της περ. ε) της παρ. 1 αναζητείται αυτεπάγγελτα και ανανεώνεται κάθε δύο (2) έτη με επιμέλεια του αρμόδιου επιμελητηρίου.

»3. Επιπλέον όσων ορίζονται στην παρ. 2, ο μεσίτης ασφαλίσεων και αντασφαλίσεων υποβάλλει στο αρμόδιο επιμελητήριο, μέσα στο πρώτο τρίμηνο κάθε τρίτου έτους, με αφετηρία την 1η Ιανουαρίου του έτους που έπεται εκείνου της εγγραφής του, την κατανομή των δραστηριοτήτων του ανά ασφαλιστική και αντασφαλιστική επιχείρηση κατά τα τρία (3) προηγούμενα έτη.

»4. Αν ο ενδιαφερόμενος ασφαλιστικός ή αντασφαλιστικός διαμεσολαβητής ή ασφαλιστικός διαμεσολαβητής που ασκεί ως δευτερεύουσα δραστηριότητα την ασφαλιστική διαμεσολάβηση δεν συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις της παρ. 1, της περ. β) της παρ. 2 και της παρ. 3, καθώς και αν το αρμόδιο επιμελητήριο διαπιστώσει ότι δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις των άρθρων 21 και 22 και του παρόντος άρθρου, το επιμελητήριο διαγράφει, αμελλητί, το φυσικό ή νομικό πρόσωπο από το ειδικό μητρώο και κοινοποιεί αντίγραφο της απόφασης διαγραφής στην εποπτική αρχή μέσα σε τριάντα (30) ημέρες από τη έκδοσή της. Η εποπτική αρχή ενημερώνει για τη διαγραφή αυτή το κράτος – μέλος υποδοχής του διαμεσολαβητή.».

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Για πόσο θα γίνεται ανεκτή η καταχρηστική συμπεριφορά των τραπεζών;

0

Γιάννης  Χατζηθεοδοσίου, Πρόεδρος του Ε.Ε.Α., Επίτιμος Διδάκτορας ΠΑ.ΠΕΙ. &  Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών

Στο ίδιο έργο θεατές παραμένουμε πολίτες και μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, σχετικά με την απαράδεκτη τακτική των τραπεζών στο θέμα των προμηθειών που επιβάλουν για ηλεκτρονικές συναλλαγές.

Τελευταίο επεισόδιο, αυτό με το εφεύρημα γνωστής τράπεζας -μίας από τις συστημικές- να πουλήσει μεγάλο αριθμό ΑΤΜ. Μόνο που η πώληση αυτή έγινε σε εταιρεία στην οποία έχει μερίδιο η τράπεζα. Οπότε συνέχισε να λαμβάνει ποσοστό από το κόστος των συναλλαγών που κάνουν οι πολίτες στα αυτόματα μηχανήματα.

Μπορεί η κυβέρνηση να ανακοίνωσε μέτρα, όμως πρέπει να σημειώσουμε κάποια πράγματα που έχουν τη σημασία τους.

Πρώτον, το οικονομικό επιτελείο προχώρησε στις σχετικές ανακοινώσεις μετά τη λαϊκή κατακραυγή, κυρίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Δηλαδή υποχρεώνεται να νομοθετήσει με στόχο την προστασία των καταναλωτών, μία κίνηση όμως που έρχεται με καθυστέρηση.

Δεύτερον, επί της ουσίας το πρόβλημα αντιμετωπίστηκε μερικώς καθώς αν και οι υπόλοιπες συστημικές τράπεζες πουλήσουν σε μία άλλη εταιρεία -που δεν είναι διασυνδεδεμένη στο σύστημα ΔΙΑΣ- κάποια από τα αυτόματα μηχανήματα συναλλαγών, τότε πάλι οι πολίτες θα επιβαρύνονται με 1,5 ευρώ για μία συναλλαγή που κάνουν σε κάποιο από αυτά τα ΑΤΜ.

Όλο αυτό που συνέβη δείχνει περίτρανα τις προτεραιότητες των χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων. Κέρδη με κάθε τρόπο, σε βάρος των πολιτών. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα έσοδα από τις προμήθειες που χρέωσαν οι τέσσερις συστημικές τράπεζες ανήλθαν για το πρώτο τρίμηνο του 2025 στα 543,5 εκατ. ευρώ έναντι των περίπου 478 εκατ. το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Και μην ξεχνάμε ότι μιλάμε για τις ίδιες τράπεζες που κατά τη διάρκεια της μεγάλης οικονομικής κρίσης ανακεφαλαιοποιήθηκαν με χρήματα του ελληνικού λαού. Που εδώ και χρόνια απολαμβάνουν προνομιακής φορολογικής μεταχείρισης την ώρα που οι φόροι «γονατίζουν» νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Που αφήνουν έξω από το σύστημα τραπεζικού δανεισμού τη συντριπτική πλειονότητα των ΜμΕ οι οποίες κινδυνεύουν με «λουκέτο», που εμφανίζουν ετήσια κέρδη δισεκατομμυρίων και δίνουν υψηλότατα μερίσματα στους μετόχους και bonus στα υψηλόβαθμα στελέχη.

Ως που θα πάει λοιπόν αυτή η κατάσταση; Για πόσο καιρό θα ανέχεται η κοινωνία τέτοιες πρακτικές που στοχεύουν απευθείας στην οικονομική αφαίμαξη των πολιτών; Μέχρι πότε θα βλέπουμε μηδενικά επιτόκια καταθέσεων και υψηλά επιτόκια χορηγήσεων;

Επιτέλους, η κυβέρνηση οφείλει να λάβει δραστικά μέτρα που θα βάλουν οριστικά τέλος σε αυτές τις παράλογες απαιτήσεις και που θα υποχρεώσει τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της χώρας να ασκήσουν με συνέπεια κάποια από τα θεσμικά τους καθήκοντα, όπως είναι η έμπρακτη στήριξη των επιχειρήσεων με αύξηση της ρευστότητας που θα τονώσει όλη την αγορά.

Απορρίφθηκε η αγωγή του Ελληνικού Δημοσίου κατά της Novartis

0

Η απόφαση του Πρωτοδικείου Αθηνών φέρνει νέα δεδομένα στη νομική διαχείριση της υπόθεσης Novartis. Η αγωγή είχε υποβληθεί εκτός των άλλων και με καθυστέρηση!

Το Πολυμελές Πρωτοδικείο της Αθήνας απέρριψε λόγω αοριστίας την αγωγή του ελληνικού Δημοσίου κατά της Novartis, όπως αναφέρεται στο  δημοσίευμα στο tovima.gr. Με την αγωγή το Ελληνικό Δημόσιο διεκδικούσεαποζημίωση ύψους 214 εκατομμυρίων ευρώ για υποτιθέμενες παράνομες πρακτικές στη φαρμακευτική δαπάνη στη χώρα μας.

Ωστόσο η αγωγή κρίθηκε νομικά ασαφής και δεν ευδοκίμησε, με αποτέλεσμα το Ελληνικό Δημόσιο να χάνει τη δίκη και να καλείται επιπρόσθετα να καταβάλει τα δικαστικά έξοδα της εναγόμενης εταιρείας.

 Χωρίς αποζημίωση στην Ελλάδα, σε αντίθεση με τις ΗΠΑ…

H συνέχεια στο virus.com.gr

Νέα εκστρατεία phishing, με υποτιθέμενες ενημερώσεις του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού

0
Dangerous email, source: Shutterstock

Νέα, εξελιγμένη εκστρατεία phishing εντόπισε η Kaspersky, η οποία στοχοποιεί εργαζόμενους μέσω εξατομικευμένων emails και συνημμένων αρχείων που παρουσιάζονται ως ενημερώσεις σχετικά με την πολιτική του τμήματος Ανθρώπινου Δυναμικού.

Η εκστρατεία αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική κλιμάκωση στις τακτικές phishing, καθώς οι επιτιθέμενοι δεν περιορίζονται μόνο στο περιεχόμενο του email, αλλά εξατομικεύουν και τα συνημμένα έγγραφα, απευθυνόμενοι ξεχωριστά σε κάθε παραλήπτη. Αυτό δείχνει ότι οι δυνατότητες προσαρμογής μίας απάτης έχουν πλέον περάσει σε νέα, πρωτοφανή επίπεδα. Στόχος των επιτήδειων ήταν να παρασύρουν το θύμα ώστε να καταχωρήσει τα στοιχεία του εταιρικού του email.

Οι επιτιθέμενοι φαίνεται πως προετοιμάστηκαν κατάλληλα, με τη συλλογή και επεξεργασία των ονομάτων των εργαζομένων, ώστε να πραγματοποιήσουν μία πιο στοχευμένη και πειστική εκστρατεία. Το περιεχόμενο των email είναι παραπλανητικό: Περιλαμβάνει συγκεκριμένα ένα ψεύτικο σήμα «επαληθευμένου αποστολέα» για να ενισχύσει την εμπιστοσύνη του παραλήπτη, το όνομα του παραλήπτη και μια πρόσκληση να ανοίξει το συνημμένο αρχείο για να ενημερωθεί σχετικά με τα πρωτόκολλα τηλεργασίας, τις διαδικασίες παροχών και τα πρότυπα ασφαλείας. Ωστόσο, ολόκληρο το σώμα του email είναι στην πραγματικότητα μία εικόνα χωρίς καθόλου πραγματικό κείμενο — μια τακτική που χρησιμοποιείται για να παρακάμπτονται τα φίλτρα του email.

Το συνημμένο έγγραφο, που παρουσιάζεται ως επικαιροποιημένο «Εγχειρίδιο Εργαζομένου», δεν περιέχει καμία πραγματική οδηγία — μόνο έναν τίτλο σελίδας, έναν πίνακα περιεχομένων όπου οι υποτιθέμενες αλλαγές επισημαίνονται με κόκκινο, μία σελίδα με έναν κωδικό QR (υποτίθεται για πρόσβαση στο πλήρες έγγραφο), καθώς και γενικές οδηγίες για το πώς να διαβαστεί ο κωδικός QR από κινητό τηλέφωνο.

Το έγγραφο αναφέρει επανειλημμένα το όνομα του θύματος, δημιουργώντας την εντύπωση πως δημιουργήθηκε ειδικά για αυτό. Αν το θύμα σαρώσει τον QR κωδικό και ακολουθήσει τον σύνδεσμο, μεταφέρεται σε μια ψεύτικη σελίδα όπου του ζητείται να εισάγει τα εταιρικά του διαπιστευτήρια — κάτι που αποτελεί και τον βασικό στόχο των επιτιθέμενων.

«Αυτή η εκστρατεία εμφανίζει ένα νέο επίπεδο πολυπλοκότητας στις επιθέσεις phishing και αποτελεί ενδεχομένως ένδειξη ενός νέου μηχανισμού αυτοματοποίησης μαζικής αποστολής, ο οποίος δημιουργεί ξεχωριστό συνημμένο έγγραφο και ξεχωριστή εικόνα για το σώμα του email κάθε παραλήπτη. Αυτή η τακτική επιτρέπει την κλιμάκωση της επίθεσης, ενώ ταυτόχρονα πιθανώς παρακάμπτει τα παραδοσιακά μέτρα προστασίας. Οι οργανισμοί πρέπει να θέσουν σε προτεραιότητα την εφαρμογή προηγμένων μέτρων ασφάλειας και την εκπαίδευση των εργαζομένων τους, έτσι ώστε να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από τέτοιες απειλές», σχολιάζει ο Roman Dedenok, ειδικός κατά του spam στην Kaspersky.

Για να παραμείνουν οι οργανισμοί και οι εργαζόμενοι ασφαλείς, η Kaspersky συνιστά:
• Τη χρήση εξειδικευμένων λύσεων ασφαλείας σε επίπεδο εταιρικού mail server για την ανίχνευση και τον αποκλεισμό προσπαθειών phishing.
• Τη διασφάλιση ότι όλες οι συσκευές των εργαζομένων, συμπεριλαμβανομένων των smartphone, διαθέτουν ισχυρό λογισμικό ασφαλείας.
• Την τακτική εκπαίδευση των εργαζομένων σχετικά με τις σύγχρονες τακτικές phishing.
• Την προτροπή των εργαζομένων να εξετάζουν προσεκτικά τα email για ενδείξεις phishing —όπως εικόνες που αντικαθιστούν το κείμενο ή τίτλους εγγράφων που δεν αντιστοιχούν στο περιεχόμενο— και να επαληθεύουν κάθε αίτημα απευθείας με το τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού.