Ο Όμιλος American International (AIG) κατέγραψε ισχυρή ανάπτυξη εσόδων κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, με καθαρά εγγεγραμμένα ασφάλιστρα (NPW) ύψους 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, αμετάβλητα σε ετήσια βάση (δημοσιευμένη βάση), αλλά αυξημένα κατά 8% σε συγκρίσιμη βάση, ανέφερε ο Όμιλος στην έκθεσή του για τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2025.
Τα Παγκόσμια Εμπορικά Κέρδη (NPW) του Ομίλου ανήλθαν σε 3,2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ (αύξηση 8% σε ετήσια βάση ή 10% σε συγκρίσιμη βάση), χάρη στην εξαιρετική ανάπτυξη κατά 14% στον Εμπορικό Κλάδο της Βόρειας Αμερικής και 8% στον Διεθνή Εμπορικό Κλάδο, υποστηριζόμενη από τη συνεχιζόμενη βελτιστοποίηση της δομής των αντασφαλίσεων.
Σύμφωνα με την σχετική έκθεση, οι νέες δραστηριότητες στον τομέα των Γενικών Ασφαλίσεων ανήλθαν σε 1,1 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ, σημειώνοντας αύξηση 12% σε ετήσια βάση. Ο combined ratio Γενικών Ασφαλίσεων ήταν 95,8%, ενώ ο combined ratio ατυχημάτων για το έτος, όπως διορθώθηκε στο 87,8%, αποτελούν τα καλύτερα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου που έχει καταγράψει ο όμιλος από την περίοδο της οικονομικής κρίσης.
Επιπλέον η ΑΙG επέστρεψε περίπου 2,5 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ σε κεφάλαιο στους μετόχους, συμπεριλαμβανομένων 2,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ σε επαναγορές μετοχών και 234 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ σε μερίσματα κατά το πρώτο τρίμηνο. Το Διοικητικό Συμβούλιο ανακοίνωσε αύξηση 12,5% στο τριμηνιαίο μέρισμα των κοινών μετοχών.
«Ξεκινήσαμε εξαιρετικά το 2025. Παρά το δύσκολο τρίμηνο καταστροφών που προκάλεσε αυξημένες ζημίες για τον κλάδο, η AIG σημείωσε πολύ ισχυρά αποτελέσματα. Αυτό το αποτέλεσμα υπογραμμίζει την αποτελεσματικότητα της τεχνικής μας εμπειρογνωμοσύνης σε θέματα αξιολόγησης κινδύνων και της στρατηγικής χρήσης της αντασφάλισης, τοποθετώντας μας εντός των προσδοκιών για το υπόλοιπο του έτους. Επιπλέον, αναφέραμε τον καλύτερο συνδυασμένο δείκτη Aτυχημάτων της AIG για το πρώτο τρίμηνο, όπως προσαρμόστηκε, από την οικονομική κρίση, αντανακλώντας την εξαιρετική ποιότητα του χαρτοφυλακίου μας», σχολίασε ο Peter Zaffino, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της AIG.
Σταθερά ασθμαίνει η Ευρώπη ως προς τη προσβασιμότητα στα φάρμακα και η EFPIA εκπέμπει SOS με βάση νέα στοιχεία για ταχεία δράση. Τα στοιχεία προέκυψαν από δύο εκθέσεις, οι οποίες αναδεικνύουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις σε βάρος των Ευρωπαίων, αλλά και τις ανισότητες ανάλογα με το που αυτοί κατοικούν.
ίναι πως ο δείκτης 2024 Patients W.A.I.T. Indicator καταδεικνύει επίμονες, σημαντικές διαφορές στην πρόσβαση σε νέα φάρμακα μεταξύ των χωρών της ΕΕ. Η δε έκθεση CRA Report on the Root Causes of Unavailability and Delay to Innovative Medicines προσδιορίζει τους πολυάριθμους αλληλένδετους λόγους πίσω από τις καθυστερήσεις και τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι ασθενείς.
Η Quick Ralf & Grant (QRG), ο εξειδικευμένος ασφαλιστικός όμιλος και ο μεσίτης της οικογένειας των Lloyd’s, ανακοίνωσε σήμερα ότι διόρισε τον Τεντ Ζαΐμη ως Διευθυντή για την Ελλάδα.
Θα έχει έδρα στο νέο γραφείο της QRG στον Πειραιά, και θα αναφέρεται στον επικεφαλής της Ευρώπης Dennis Gattinger. Ο κ. Ζαΐμης θα επιβλέπει επίσης το τμήμα Marine της QRG στην Ελλάδα.
Ο κ. Ζαΐμης έχει υπηρετήσει σε αρκετούς ανώτερους ασφαλιστικούς και ναυτιλιακούς ρόλους στο Λονδίνο, στα Lloyd’s και στην ελληνική αγορά από το 2006, στις FirstCity Partnership, JLT, Barbican, Alpha & Omega Marine και TMS Shipping. Πριν από την καριέρα του στον ασφαλιστικό κλάδο, ήταν στον Ελληνικό Στρατό ως μηχανικός γραμμής πτήσεων ελικοπτέρων και μηχανικός πεδίου μάχης.
Είναι διαπιστευμένος ασφαλιστικός επαγγελματίας από το Chartered Insurance Institute και είναι κάτοχος διαφόρων επαγγελματικών και ακαδημαϊκών τίτλων στους κλάδους ασφάλισης και ναυτιλίας.
Ο Dennis Gattinger δήλωσε: “Ο Ted είναι ένας εξαιρετικός ναυτιλιακός μεσίτης και το εκτεταμένο δίκτυο και οι επαφές του στο Λονδίνο και την Ευρώπη θα ωφελήσουν όλους τους πελάτες και τους συνεργάτες της QRG. Καλωσορίζω τον Ted στην ομάδα και ανυπομονώ να συνεργαστώ μαζί του για να αναπτύξουμε την ευρωπαϊκή μας δραστηριότητα.”
Ο Τεντ Ζαΐμη από τη μεριά του δήλωσε: “Έχουμε στενή σχέση με την ελληνική αγορά και μπορούμε να προσφέρουμε στους συνεργάτες μας εδώ με υψηλή τεχνολογία, καινοτόμες υπηρεσίες καλύτερα αποτελέσματα. Είμαι πολύ χαρούμενος που συμμετέχω στην QRG και ανυπομονώ να συνεργαστώ με τον Dennis και την ομάδα για να αναπτύξουμε την δραστηριότητά μας.”
Δύο κύριους στόχους θέτει για τον ΣΕΜΑ ο νεοεκλεγείς πρόεδρος του Συνδέσμου, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Athens Insurance Brokers Κωστής Ι. Αλφιέρης, σύμφωνα με τα όσα δήλωσε σήμερα στο IW.gr:
την διεύρυνση των μελών του ΣΕΜΑ μέσω ενεργειών της Επιτροπής Μελών του ΣΕΜΑ
την προσέγγιση των μικρομεσαίων επιχειρήσεων από τα μέλη του ΣΕΜΑ
Σε μία σύντομη συνέντευξη του στο πλαίσιο του ρεπορτάζ του IW.gr, ο Κωστής Αλφιέρης τόνισε πως: «συνεχίζουμε στην νέα εποχή ως ΣΕΜΑ παίρνοντας στην σκυτάλη από την απερχόμενο ΔΣ, πρωταρχικός μας στόχος είναι να αυξήσουμε τα μέλη του ΣΕΜΑ και να είμαστε κοντά στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Οι επιχειρήσεις σήμερα λόγω της νέας νομοθεσίας το έχουν ανάγκη περισσότερο από ποτέ άλλοτε. Γνωρίζουμε πολύ καλά τα θέματα της αγοράς και θα το πετύχουμε».
Απαντώντας σε ερώτηση του IW.gr σχετικά με τις εξελίξεις πάνω στο θέμα της υποχρέωσης ασφάλισης επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών, με τζίρο από 500.000 ευρώ και άνω από την 1η Ιουνίου 2025 τόνισε ότι μέλημα του ΣΕΜΑ είναι να βρεθούν λύσεις ώστε να ασφαλιστούν περισσότερες μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Εξειδικεύοντας, ο κος Αλφιέρης προσέθεσε ότι αυτή την στιγμή εξετάζονται παράμετροι και λύσεις τόσο από την Ενωση Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος, (ΕΑΕΕ) όσο και από τους μεσίτες με MGA, και Coverholders με στόχο μεταξύ άλλων να μπορέσουν να ασφαλιστούν επιχειρήσεις υψηλού ρίσκου.
Στο τραπέζι υπάρχουν επίσης συζητήσεις για να ευρεθεί λύση για τις επιχειρήσεις που δεν θα μπορέσουν λόγω υψηλού κινδύνου να ασφαλιστούν ιδιωτικά.
Η INTERAMERICAN, με στόχο την ενίσχυση της σχέσης εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης με το Δίκτυο Πωλήσεών της, προσέφερε σε διακεκριμένους συνεργάτες μια αξέχαστη εμπειρία, στο πλαίσιο της καθιερωμένης ετήσιας επιβράβευσης: ένα συναρπαστικό ταξίδι στην Αργεντινή, από τις 24 Μαρτίου έως τις 2 Απριλίου 2025. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να ζήσουν την εμπειρία μιας χώρας που γοητεύει με τη ζωντάνια της, την πολιτισμική της ποικιλομορφία και τα εντυπωσιακά της τοπία, μέσα από ένα πρόγραμμα γεμάτο εικόνες, συναισθήματα και αυθεντικές εμπειρίες.
Στο ταξίδι συμμετείχαν 63 διακεκριμένοι συνεργάτες του εταιρικού Δικτύου Πωλήσεων της Interamerican, συνοδευόμενοι από στελέχη της Διοίκησης της εταιρείας, ασφαλιστικούς συμβούλους, unit managers, συντονιστές καθώς και διοικητικό προσωπικό. Ανάμεσα στους 93 συνολικά συμμετέχοντες ξεχώρισε η παρουσία τριών C-Level Executives της εταιρείας: του Διευθύνοντος Συμβούλου κ. Γιάννη Καντώρου, του Chief Financial Officer κ. Rene Scholten και της Chief Commercial Officer κας Linda Nieuwenhuizen.
Η εμπειρία στην Αργεντινή συνδύασε πολιτισμό, φύση και δυνατές στιγμές σύνδεσης. Από το πολύχρωμο Μπουένος Άιρες και τους καταρράκτες Iguazu μέχρι τις παραδοσιακές γεύσεις και το tango στο La Ventana, το ταξίδι αποτέλεσε όχι μόνο μια επιβράβευση, αλλά και μια ουσιαστική ευκαιρία ενδυνάμωσης σχέσεων και κοινών αξιών. Μέσα από συζητήσεις με τον CEO και την ηγετική ομάδα, ενισχύθηκε το πνεύμα συνεργασίας και η κοινή μας δέσμευση στο όραμα της εταιρείας.
«Η αξία τέτοιων εμπειριών βρίσκεται στη δυνατότητα να καλλιεργούμε βαθύτερες σχέσεις, βασισμένες στην εμπιστοσύνη, την ανοιχτή επικοινωνία και το κοινό μας όραμα. Η επένδυση στην ουσιαστική ανθρώπινη σύνδεση είναι θεμέλιο για μια δυναμική, πελατοκεντρική και ανθεκτική εμπορική στρατηγική», δήλωσε η Linda Nieuwenhuizen, Chief Commercial Officer.
Στην Interamerican, η δύναμη της ομάδας, η εμπιστοσύνη και η συνεργασία αποτελούν σταθερές αξίες. Η εμπειρία στην Αργεντινή δεν ήταν απλώς ένα επαγγελματικό ταξίδι, αλλά μια ευκαιρία για σύνδεση, ανανέωση και ενίσχυση των δεσμών ανάμεσα στους ανθρώπους της εταιρείας. Οι συμμετέχοντες μοιράστηκαν δυνατές στιγμές, ξεπέρασαν όρια, γέλασαν, συγκινήθηκαν και επέστρεψαν με ανανεωμένη ενέργεια και κοινό παλμό. Το ταξίδι αυτό υπενθύμισε πως όταν προχωρούμε συλλογικά, μπορούμε να πετυχαίνουμε το αδύνατο.
Η Interamerican παραμένει αφοσιωμένη στο όραμά της, ενισχύοντας τον ρόλο της και υπηρετώντας με συνέπεια το κοινωνικό της αποτύπωμα.
Ο θεσμός της Επαγγελματικής Ασφάλισης στην Ελλάδα, υπό την ευρεία του έννοια, καταγράφει συνολικά 33 Τ.Ε.Α. στο ενεργητικό του
Tα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Α.) αποτελούν για τις επιχειρήσεις σύγχρονο εργαλείο προσέλκυσης και διατήρησης του ανθρώπινου δυναμικού τους. Μια επιχείρηση που θα εντάξει την ίδρυση και λειτουργία Επαγγελματικού Ταμείου για τους εργαζομένους της στην επιχειρησιακή της στρατηγική εταιρικής διακυβέρνησης μπορεί να προσδοκά σημαντικά εταιρικά οφέλη. Η λειτουργία τους ισχυροποιεί τους δεσμούς των εργαζομένων με τον εργοδότη, ενώ η απευθείας επικοινωνία τους με το Τ.Ε.Α. και το υψηλό επίπεδο διαφάνειας στη διοικητική του λειτουργία ενδυναμώνει το αίσθημα ασφάλειας και, τελικά, την παραγωγικότητα της εργασίας τους.
Τα παραπάνω τονίζει, στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο Δρ. Χρήστος Π. Νούνης, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α.) & Πρόεδρος του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης του Υπουργείου Οικονομικών (Τ.Ε.Α-ΥΠ.ΟΙΚ.), ενόψει της διεξαγωγής του 6ου Συνεδρίου Επαγγελματικής Ασφάλισης, αύριο, Πέμπτη 8 Μαΐου.
Βρισκόμαστε λίγο πριν από το 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης, τη διεξαγωγή του οποίου αναμένει, όπως κάθε χρόνο, με εξαιρετικό ενδιαφέρον η αγορά, καθώς στις εργασίες του συμμετέχουν διακεκριμένοι και διεθνούς εμβέλειας ομιλητές του ευρύτερου κλάδου, ενώ τα εξαγόμενα συμπεράσματα αυτού είναι υψηλής προστιθέμενης αξίας για το εγχώριο οικοσύστημα της Επαγγελματικής Ασφάλισης. Ποια είναι τα βασικά στοιχεία του φετινού Συνεδρίου και ποια η εξειδικευμένη του στόχευση;
Για έκτη συνεχόμενη χρονιά, η Ελληνική Ένωση Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α.) και η ethosEVENTS διοργανώνουν το ετήσιο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης, το οποίο θα διεξαχθεί την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025 με φυσική παρουσία στο ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental, καθώς και με παράλληλη online μετάδοση από το LiveOn Expo Complex, το 3D εκθεσιακό και συνεδριακό κέντρο της LiveOn.
Το 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης έχει τίτλο «Το νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα της Επαγγελματικής Ασφάλισης» και αποσκοπεί στην καταγραφή των εξελίξεων που έλαβαν χώρα το προηγούμενο έτος σε εγχώριο και ευρωπαϊκό επίπεδο στον θεσμό της Επαγγελματικής Ασφάλισης, αλλά και του εγχώριου συνταξιοδοτικού-ασφαλιστικού συστήματος γενικότερα.
Μέσω τοποθετήσεων, εμπειρικών αναλύσεων και εμπεριστατωμένων παρουσιάσεων διακεκριμένων ομιλητών από την Ελλάδα και το εξωτερικό, επιχειρείται η ολοκληρωμένη και εις βάθος ενημέρωση των συμμετεχόντων επί των θεμάτων που απασχόλησαν αλλά και που αναμένεται να απασχολήσουν το 2025 τον 2ο Πυλώνα Ασφάλισης σε εγχώριο και ευρωπαϊκό επίπεδο.
Δρ. Χρήστος Π. Νούνης, Πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α.) & Πρόεδρος του Ταμείου Επαγγελματικής Ασφάλισης του Υπουργείου Οικονομικών (Τ.Ε.Α.-ΥΠ.ΟΙΚ.)
Απώτερος στόχος του Συνεδρίου είναι μια ολιστική προσέγγιση της φιλοσοφίας, των μηχανισμών λειτουργίας και του ρόλου των Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Α.) ως συμπληρωματικών συνταξιοδοτικών οχημάτων, σε όλα τα δυνητικώς εμπλεκόμενα μέρη της αγοράς εργασίας (εργοδότες-εργαζομένους) στον κλάδο της Επαγγελματικής Ασφάλισης.
Ιδιαίτερη έμφαση επίσης θα δοθεί στην επόμενη ημέρα (επιπτώσεις και προοπτικές) της Επαγγελματικής Ασφάλισης στην Ελλάδα, μετά την ανάληψη της εποπτείας από την Τράπεζα της Ελλάδος και την εφαρμογή του αναμορφωμένου θεσμικού πλαισίου για τα Τ.Ε.Α., που διανύει το 2ο έτος εφαρμογής του.
Στο σημείο αυτό, αξίζει να σημειωθεί ότι το 6ο Συνέδριο Επαγγελματικής Ασφάλισης πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Τράπεζας της Ελλάδος, ενώ Κεντρικός Ομιλητής στο Συνέδριο θα είναι ο Δρ. Ιωάννης Τσικριπής, Γενικός Διευθυντής Προληπτικής Εποπτείας και Εξυγίανσης της Τράπεζας της Ελλάδος.
Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα η προσέγγιση για το φετινό Συνέδριο και το αναφερόμενο «νέο αναπτυξιακό υπόδειγμα της Επαγγελματικής Ασφάλισης». Στο πλαίσιο αυτό, λοιπόν, ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά των Τ.Ε.Α.; Για ποιους λόγους οι κοινωνικοί εταίροι θα πρέπει να αγκαλιάσουν τον θεσμό της Επαγγελματικής Ασφάλισης και να προχωρήσουν στη σύσταση νέων Τ.Ε.Α.;
Τα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης (Τ.Ε.Α.) αποτελούν νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, τα οποία συστήνονται με βασικό σκοπό τη χορήγηση πρόσθετων συνταξιοδοτικών παροχών προς τους ασφαλισμένους-δικαιούχους τους. Ο ρόλος τους είναι συμπληρωματικός προς την υποχρεωτική κοινωνική ασφάλιση, προσφέροντας πρόσθετη ασφαλιστική κάλυψη για ασφαλιστικούς κινδύνους, όπως του γήρατος, της υγείας, της ασθενείας, της αναπηρίας και εν γένει των επαγγελματικών ατυχημάτων, της απώλειας ζωής και της διακοπής της εργασίας που συνδέεται με απώλεια εισοδήματος. Οι παροχές που προσφέρουν μπορεί να είναι χρηματικές ή σε είδος και καταβάλλονται εφάπαξ ή περιοδικά.
Η ίδρυση Επαγγελματικού Ταμείου στην Ελλάδα είναι προαιρετική και λαμβάνει χώρα ανά επιχείρηση ή κλάδο/κλάδους εργαζομένων ή –πλέον με το νέο θεσμικό πλαίσιο– από πολλές επιχειρήσεις (πολυ-εργοδοτικά ή πολυ-επιχειρησιακά Επαγγελματικά Ταμεία). Η πρωτοβουλία για την ίδρυσή τους ανήκει στους κοινωνικούς εταίρους, δηλαδή στους εργαζομένους ή τους εργοδότες ή στις περιπτώσεις εργοδοτικών και όχι κλαδικών Τ.Ε.Α. η σύστασή τους πραγματοποιείται από σύμπραξη και κοινή πρωτοβουλία των δύο μερών της αγοράς εργασίας, ήτοι εργοδοτών και εργαζομένων.
Ουσιαστικά, τα Τ.Ε.Α. αποτελούν ένα κοινό συμβόλαιο μεταξύ εργοδοτών-εργαζομένων σε κλαδικό ή επιχειρησιακό επίπεδο, που στόχο έχει την ενίσχυση του συνταξιοδοτικού εισοδήματος. Στόχος των Τ.Ε.Α., για τις επαγγελματικές ομάδες και τους εργοδότες που θα τα επιλέξουν, είναι η λειτουργία τους ως ενός υψηλής αποτελεσματικότητας και διαφάνειας οχήματος αποταμίευσης για την εξασφάλιση επαρκούς συνταξιοδοτικού εισοδήματος και τη διατήρηση ενός αξιοπρεπούς βιοτικού επιπέδου κατά τη λήξη του επαγγελματικού βίου των εργαζομένων.
Από την πλευρά της ζήτησης εργασίας, τα Τ.Ε.Α. αποτελούν για τις επιχειρήσεις σύγχρονο εργαλείο προσέλκυσης και διατήρησης του ανθρώπινου δυναμικού τους. Με άλλα λόγια, μια επιχείρηση που θα εντάξει την ίδρυση και λειτουργία Επαγγελματικού Ταμείου για τους εργαζομένους της στην επιχειρησιακή της στρατηγική εταιρικής διακυβέρνησης μπορεί να προσδοκά σημαντικά εταιρικά οφέλη. Και αυτό διότι η υλοποίηση μιας τέτοιας στρατηγικής επιλογής αποτελεί σημαντικό αναπτυξιακό εργαλείο κινητροδότησης του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς, πρακτικά, το Τ.Ε.Α. αποτελεί στρατηγικό εργαλείο προσέλκυσης, διατήρησης, κινητροδότησης και πρόσθετης ανταμοιβής των εργαζομένων μιας επιχείρησης που συμβάλλει –όπως έχει αποδειχτεί εμπειρικά– στην αύξηση της αφοσίωσης και της παραγωγικότητας του ανθρώπινου δυναμικού, στη δυναμική της λειτουργία, ειδικά στο σύγχρονο μεταβαλλόμενο περιβάλλον της αγοράς εργασίας, που διέπεται από έντονα χαρακτηριστικά ανταγωνισμού και κινητικότητας των εργαζομένων.
Όσον αφορά την πλευρά της προσφοράς εργασίας, τα Τ.Ε.Α. συνιστούν οντότητες με προεχόντως κοινωνικό σκοπό, που συνίσταται στη βελτίωση των συνταξιοδοτικών παροχών για όλους τους εργαζομένους (αποταμιευτικά οχήματα «μαζικής» ασφαλιστικής προστασίας) και τη διατήρηση του επιπέδου διαβίωσής τους κατά τη μετα-εργασιακή περίοδο της ζωής τους. Επιπλέον, η ενεργή συμμετοχή των εργαζομένων στις διαδικασίες ίδρυσης και διοίκησης του Επαγγελματικού Ταμείου ισχυροποιεί τους δεσμούς τους με τον εργοδότη, ενώ η απευθείας επικοινωνία τους με το Τ.Ε.Α. και το υψηλό επίπεδο διαφάνειας στη διοικητική του λειτουργία ενδυναμώνει το αίσθημα ασφάλειας των εργαζομένων και, τελικά, την παραγωγικότητα της εργασίας τους.
Τέλος, η σύμπραξη και συμμετοχή εργοδοτών και εργαζομένων στη διοίκηση και λειτουργία των Τ.Ε.Α., σε κλίμα συνεργασίας και διαλόγου, συμβάλλει καθοριστικά στην εμπέδωση κλίματος εμπιστοσύνης μεταξύ των κοινωνικών εταίρων και στην άσκηση χρηστής διοίκησης και εταιρικής διακυβέρνησης, οδηγώντας καταληκτικά στη μεγέθυνση της αξίας των επιχειρήσεων και κατ’ επέκταση στην ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.
Ποια είναι τα κυριότερα σύγχρονα στατιστικά στοιχεία για την εξέλιξη του θεσμού της Επαγγελματικής Ασφάλισης στην Ελλάδα;
Σήμερα, ο θεσμός της Επαγγελματικής Ασφάλισης στην Ελλάδα, υπό την ευρεία του έννοια, καταγράφει συνολικά 33 Τ.Ε.Α. στο ενεργητικό του (29 T.E.A. προαιρετικής ασφάλισης και 4 Τ.Ε.Α. υποχρεωτικής ασφάλισης), έχοντας διαγράψει έντονα ανοδική πορεία την τελευταία οκταετία. Ειδικότερα, τη χρονική περίοδο 2017-2024, ιδρύθηκαν 19 από τα 29 εν λειτουργία Τ.Ε.Α. προαιρετικής ασφάλισης (ή το 65% του συνόλου) από εταιρείες που δραστηριοποιούνται σε πολύ δυναμικούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας (χρηματοπιστωτικό, ναυτιλιακό, πολυεθνικές επιχειρήσεις κ.ά.). Είναι δε ιδιαίτερα αισιόδοξο το αυξημένο ενδιαφέρον των διοικήσεων των εργοδοτριών εταιρειών να δημιουργήσουν Τ.Ε.Α., εντάσσοντας μάλιστα την ενέργεια αυτή στη συνολική τους πολιτική εταιρικής διακυβέρνησης, και δη στον τομέα της βέλτιστης διαχείρισης και ανταμοιβής του ανθρώπινου δυναμικού τους, για την ενίσχυση της ατομικής και επιχειρησιακής τους παραγωγικότητας.
Θα πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι στα τέλη του 2024: α) το συνολικό ενεργητικό των 33 πλέον Τ.Ε.Α. υπερδιπλασιάστηκε, αγγίζοντας τα 2,464 δισ. ευρώ, ή αύξηση 151% για την περίοδο 2013-2024, και β) η συνολική αξία του ενεργητικού των 29 Τ.Ε.Α. προαιρετικής ασφάλισης, βάσει των στατιστικών στοιχείων της Ελληνικής Ένωσης Ταμείων Επαγγελματικής Ασφάλισης (ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α.), σημείωσε αύξηση 440% την περίοδο 2012-2024, σκαρφαλώνοντας από τα 86 εκατομμύρια ευρώ στα 465 εκατομμύρια ευρώ!
Και στο πλαίσιο της ανάδειξης ότι τα Τ.Ε.Α. επιτυγχάνουν εμπράκτως τους σκοπούς τους, και συγκεκριμένα αυτόν της μεγέθυνσης των συνταξιοδοτικών αποταμιεύσεων των ασφαλισμένων τους μελών μέσω της επαγγελματικής επενδυτικής διαχείρισής τους, θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.Ε.Τ.Ε.Α., η μέση σταθμική απόδοση του υπό διαχείριση χαρτοφυλακίου του κλάδου κατά το έτος 2024 διαμορφώθηκε σε περίπου 7,6%, ενώ η μέση ετήσια υπεραξία που κατέγραψαν στα χαρτοφυλάκια των Επαγγελματικών Ταμείων οι διαχειριστές επενδύσεων κατά τη μακρόχρονη περίοδο 2011-2024 διαμορφώθηκε σε 4,23%.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξήγγειλε πρόσφατα την Ένωση Αποταμιεύσεων & Επενδύσεων (SIU) ως κορυφαία της στρατηγική πρωτοβουλία για τη διοχέτευση των αποταμιεύσεων των Ευρωπαίων πολιτών σε παραγωγικές επενδύσεις, προκειμένου να ενισχυθεί η ανταγωνιστικότητα της γηραιάς ηπείρου βάσει και των σχετικών εκθέσεων Ντράγκι και Λέττα. Πώς πιστεύετε ότι θα επηρεάσει αυτή η πρωτοβουλία την ανάπτυξη των επαγγελματικών συντάξεων;
Πράγματι, η Ένωση Αποταμιεύσεων και Επενδύσεων (SIU) αποτελεί κορυφαία στρατηγική επιλογή της Ε.Ε. για τη διοχέτευση των αποταμιεύσεων των Ευρωπαίων πολιτών σε παραγωγικές επενδύσεις με στόχο:
ισχυρή επενδυτική και συνταξιοδοτική επάρκεια,
αντιμετώπιση γεωπολιτικών κινδύνων και
ενίσχυση της οικονομικής κυριαρχίας και ανταγωνιστικότητας της Ευρώπης.
Η εν λόγω πρωτοβουλία περιλαμβάνει μια σειρά μέτρων με στόχο να κατευθύνουν οι Ευρωπαίοι πολίτες αποταμιεύσεις ύψους 10 τρισεκατομμυρίων ευρώ σε παραγωγικές επενδύσεις, οι οποίες θα τους αποφέρουν υψηλότερες αποδόσεις, ενώ ταυτόχρονα θα συμβάλουν στην κάλυψη των μεγάλων επενδυτικών αναγκών της Ε.Ε. Σήμερα, περίπου το 70% των αποταμιεύσεων των πολιτών της Ε.Ε. διατηρούνται ως τραπεζικές καταθέσεις, ενώ μόνο το 30% επενδύεται σε προϊόντα κεφαλαιαγοράς. Το αντίθετο συμβαίνει στις Η.Π.Α. Η ολοκλήρωση της ενοποίησης των κεφαλαιαγορών αποτελεί κρίσιμη προτεραιότητα για την Ευρώπη, ειδικά σε μια εποχή που αναζητά τεράστιους πόρους για να αντιμετωπίσει κρίσιμες προκλήσεις, όπως στον τομέα της άμυνας και της επάρκειας των συντάξεων.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνει έμφαση στην ανάγκη «παροχής χρηματοοικονομικής ασφάλειας στους πολίτες», έναν παράγοντα που θεωρεί καίριο για την περαιτέρω ενθάρρυνση των επενδύσεων σε χρηματοπιστωτικά προϊόντα πέραν των καταθέσεων. Για τον σκοπό αυτό, τονίζεται η ανάγκη ανάπτυξης του κλάδου των επικουρικών συντάξεων. Στο προσχέδιο της SIU αναφέρεται ότι θα απαιτηθούν μέτρα, τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε εθνικό επίπεδο, για την υποστήριξη της υιοθέτησης των επικουρικών συνταξιοδοτικών συστημάτων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις ώστε ο τομέας να προσφέρει καλύτερες αποδόσεις για τους μακροπρόθεσμους αποταμιευτές.
Σε εθνικό επίπεδο, τα κράτη-μέλη θα πρέπει να θεσπίσουν τις απαραίτητες ρυθμίσεις για την ανάπτυξη των τομέων επικουρικής συνταξιοδότησης. Η Επιτροπή θα εκδώσει έως το τρίτο τρίμηνο του 2025 συστάσεις σχετικά με την αυτόματη εγγραφή στις συντάξεις, τα συστήματα παρακολούθησης και τους πίνακες ελέγχου (dashboards), παρουσιάζοντας βέλτιστες πρακτικές και προτάσεις για την ανάπτυξη τέτοιων εργαλείων κεφαλαιοποιητικού χαρακτήρα.
Επιπλέον, η Επιτροπή θα επανεξετάσει έως το δεύτερο τρίμηνο του 2026 το υφιστάμενο πλαίσιο της Ε.Ε. για τη Θεσμική Επαγγελματική Σύνταξη (IORP) και για το Πανευρωπαϊκό Προσωπικό Συνταξιοδοτικό Προϊόν (PEPP), με στόχο τη βελτίωση της προσφοράς συνταξιοδοτικών προϊόντων.
Όπως αντιλαμβάνεστε, η ουσιαστική ενίσχυση του 2ου Πυλώνα Ασφάλισης θα αποτελέσει στρατηγική προτεραιότητα τα επόμενα χρόνια για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις. Τα Επαγγελματικά Ταμεία μπορούν να διαδραματίσουν κομβικό ρόλο στην υλοποίηση των ευρωπαϊκών προτεραιοτήτων (ReArm, SIU) ως μακροπρόθεσμοι θεσμικοί επενδυτές και να συμβάλουν τα μέγιστα στην ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της ευρωπαϊκής οικονομίας μέσω των κεφαλαιοποιητικών μηχανισμών και των υπεραξιών από τις παραγωγικές επενδύσεις.
Υποχρεωτική είναι η ασφάλιση επιχειρήσεων έναντι φυσικών καταστροφών από τη 1η Ιουνίου 2025, σύμφωνα με τον ν.5116/2024 για επιχειρήσεις που γράφουν τζίρο από 500.000 ευρώ και άνω. Οι καλύψεις αφορούν δασικές πλημμύρες, πυρκαγιά και σεισμό.
Συγκεκριμένα η ασφάλιση θα πρέπει να περιλαμβάνει κάλυψη από ζημιές σε ιδιόκτητο κτίριο, εξοπλισμό, πρώτες ύλες, εμπορεύματα, μέσα παραγωγής, αυτοκίνητο (φορτηγά επαγγελματικής χρήσης και αποθηκευμένα προϊόντα κατ’ ελάχιστον 70% στην αξία του ενεργητικού.
Κυρώσεις για τις ανασφάλιστες επιχειρήσεις
Για τις ανασφάλιστες επιχειρήσεις προβλέπεται διοικητικό πρόστιμο 10.000 με διπλασιασμό του προστίμου αν παραμείνουν ανασφάλιστες. Προσθέτως για τις ανασφάλιστες επιχειρήσεις προβλέπεται εξαίρεση από την κρατική αρωγή σε περίπτωση καταστροφικού συμβάντος.
Επικοινωνία με ασφαλιστική ή ασφαλιστικό διαμεσολαβητή
Οι επιχειρήσεις που μέχρι σήμερα παραμένουν ανασφάλιστες θα πρέπει να επικοινωνήσουν με τον ασφαλιστή τους ή την ασφαλιστική εταιρεία για να επιλέξουν τις καλύψεις. Στην περίπτωση που έχουν ασφαλιστήριο συμβόλαιο απαιτείται να εξετάσουν αν οι καλύψεις που διαθέτουν πληρούν τις προϋποθέσεις του νόμου.
Οι κορυφαίοι του Πρακτορειακού Δικτύου Πωλήσεων της Allianz ταξίδεψαν για μία εβδομάδα στο Miami, μία από τις σημαντικότερες μητροπόλεις των Ηνωμένων Πολιτειών και παγκόσμιο χρηματοοικονομικό, εμπορικό, τουριστικό και πολιτιστικό κέντρο.
Από τις 4 έως τις 10 Απριλίου, και στο πλαίσιο της επιτυχίας τους στο Διαγωνισμό Πωλήσεων για το 2024, οι 130 συνεργάτες της εταιρίας είχαν την ευκαιρία, μεταξύ άλλων, να εξερευνήσουν το Miami στις πιο χαρακτηριστικές του γειτονιές όπως το Brickell, το Coral Gables και την Little Havana και να απολαύσουν το Miami Beach με τις παραλίες, τα εστιατόρια και τα bar.
Επίσης, είχαν τη δυνατότητα να επισκεφθούν το Everglades National Park και να κάνουν βόλτα με airboat για να δουν τους αλιγάτορες στο φυσικό τους περιβάλλον, να επισκεφθούν το Bayside Marketplace, να κάνουν τις βόλτες τους στην περίφημη Ocean Drive, να γνωρίσουν το κέντρο του Miami, αλλά και να απολαύσουν μια κρουαζιέρα βλέποντας το Miami από τη θάλασσα.
Η διαμονή των επιτυχόντων πραγματοποιήθηκε στο Miami Beach, που έχει χαρακτηριστεί ως «η Ριβιέρα της Αμερικής», μια παραθαλάσσια πόλη-θέρετρο που βρίσκεται σε ένα μικρό νησί-φράγμα και συνδέεται με γέφυρες με το ηπειρωτικό Μαϊάμι.
Τους συνεργάτες της Allianz στο ταξίδι συνόδευσαν ο Γενικός Εμπορικός Διευθυντής κ. Στέφανος Μαλαχιάς, ο Αναπληρωτής Γενικός Εμπορικός Διευθυντής κ. Γιώργος Γκοτζαγεώργης, η Διευθύντρια Εμπορικού Σχεδιασμού και Οικονομικών κα. Μάρα Θεοχάρη και ο Προϊστάμενος Marketing & Επικοινωνίας κ. Κώστας Χαλκιώτης.
Η Allianz, δίνοντας πάντα προστιθέμενη αξία σε κάθε ταξίδι, πραγματοποίησε την καθιερωμένη βραδιά βραβεύσεων και το gala dinner. Κατά τη διάρκεια των βραβεύσεων, οι Συνεργάτες ενημερώθηκαν και για την έναρξη της συνεργασίας της Εταιρίας με την IFAAcademy, με τον CEO της Εταιρίας, κ. Παναγιώτη Λελεδάκη να ανακοινώνει το πρόγραμμα B.R.M.A. (Business Risk Management Architect). Ταυτόχρονα, οι επιτυχόντες ανανεώσαν το ραντεβού τους για τον επόμενο προορισμό, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στη Νορβηγία.
Για ακόμη μια φορά, η Allianz βρίσκεται στο πλευρό των ανθρώπων της και ανταμείβει τους κορυφαίους συνεργάτες της. Πιστή στη δέσμευσή της να τους ενθαρρύνει να επιτυγχάνουν διαρκώς υψηλότερους στόχους, θα συνεχίσει να παρέχει όλα τα απαραίτητα εφόδια για την περεταίρω ανάπτυξή τους.
Αυξημένο αριθμό ασφαλισμένων οχημάτων, περιορισμό της μέσης συχνότητας ζημιών (σύνολο καλύψεων), αλλά αυξημένο μέσο κόστος ζημιάς Α.Ε.Οχ (€) διαπιστώνει η νεότερη έκθεση της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδας, για την πρώτη εκτίμηση του πλήθους ασφαλισμένων οχημάτων και των δεικτών.
Ειδικότερα, στην νέα της έκθεση η ΕΑΕΕ συγκρίνει βασικούς δείκτες που αφορούν την ασφάλιση οχημάτων για τα έτη 2024 και 2023 και κατέληξε στα εξής ευρήματα:
*2024: Προσωρινά στοιχεία 27 Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων με συμμετοχή 95,6% στο σύνολο των ασφαλίσεων αυτοκινήτων †2023: Οριστικά στοιχεία 29 Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων με συμμετοχή 96% στο σύνολο των ασφαλίσεων αυτοκινήτων
Όπως αναφέρεται στην έκθεση:
Η ασφάλιση αυτοκινήτων αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους κλάδους ασφάλισης στην Ελλάδα.
Συμμετέχει κατά 40% στην παραγωγή ασφαλίστρων των ασφαλίσεων κατά Ζημιών και κατά 21% στην συνολική παραγωγή ασφαλίσεων Ζωής και Ζημιών (στοιχεία έτους 2024). Η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων αναφέρεται στην εγγεγραμμένη παραγωγή των Ασφαλιστικών Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα με εγκατάσταση καθώς και όσων δραστηριοποιούνται μέσω ελεύθερης παροχής υπηρεσιών και κάνουν χρήση των υπηρεσιών της ΕΑΕΕ.
Η ως άνω οριζόμενη συνολική παραγωγή ασφαλίστρων κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτων (άθροισμα των κλάδων 3. Χερσαίων οχημάτων και 10. Αστικής ευθύνης χερσαίων οχημάτων) του έτους 2024 εκτιμάται στα 1,24 δισ. €, αυξημένη κατά 5,5% σε σχέση με το 2023.
Στην έρευνα συμμετείχαν 27 Ασφαλιστικές Επιχειρήσεις, με εκτιμώμενη συμμετοχή 95,6% στο σύνολο παραγωγής του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτων για το 2024 (πλήθος ασφαλισμένων οχημάτων 6.523.782 με βάση τις ημέρες ασφάλισης εντός του 2024).
Αγγελική Μουρατίδου, Γενική Διευθύντρια της Euroins Ελλάδος
Η Euroins Ελλάδος, μέλος του διεθνούς ασφαλιστικού ομίλου Euroins Insurance Group, δημιουργήθηκε το νέο της mobile application, σχεδιασμένο να προσφέρει άμεση και εύκολη πρόσβαση σε Οδική Βοήθεια και Φροντίδα Ατυχήματος για όλους τους ασφαλισμένους της.
Με γνώμονα την βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη και την αξιοποίηση της ψηφιακής τεχνολογίας, η εφαρμογή Euroins Autosafe προσφέρει:
✓ Γρήγορη ειδοποίηση Φροντίδας Ατυχήματος από τον τόπο του συμβάντος
✓ Άμεση κλήση Οδικής Βοήθειας επιλέγοντας την πιθανή αιτία της βλάβης
✓ Εντοπισμό μέσω GPS για ταχύτερη εξυπηρέτηση
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη δωρεάν για Android και iOS και απευθύνεται αποκλειστικά στους πελάτες της Euroins Ελλάδος με ενεργά ασφαλιστήρια συμβόλαια οχημάτων.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies. Η συγκατάθεσή σας στη χρήση τους θα μας επιτρέψει να γνωρίσουμε καλύτερα τη συμπεριφορά πλοήγησης των επιεσκεπτών μας. Η μη συγκατάθεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.