Σεμινάριο διάρκειας 8 εκπαιδευτικών ωρών, με τίτλο «Φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις (φαινόμενο P.I.D. & λοιπές ηλεκτρικές βλάβες – στοιχεία ανάληψης κινδύνου)»,θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) την Τετάρτη 13 και την Πέμπτη 14 Απριλίου (16.00-19.15), με εισηγητή τον Αργύρη Πανούση, μηχανολόγο μηχανικό Ε.Μ.Π. και πραγματογνώμονα με περισσότερες από 6.000 αυτοψίες τα τελευταία 20 χρόνια.
Σκοπός του σεμιναρίουείναι η εμβάθυνση στις τεχνολογίες των φ/β εγκαταστάσεων και στα αίτια των ηλεκτρικών βλαβών τους −ιδιαίτερα του φαινομένου P.I.D.−, καθώς και η εξέταση προτάσεων για περιορισμό των σχετικών κινδύνων.
Το σεμινάριο απευθύνεταισε στελέχη ασφαλιστικών επιχειρήσεων – διακανονιστές ζημιών (που απασχολούνται στα τμήματα αναλήψεων, για τη σωστή εκτίμηση-τιμολόγηση κινδύνου, και στους κλάδους ζημιών, για μείωση του ύψους ζημίας-επανείσπραξή της), σε συνεργάτες ασφαλιστικών επιχειρήσεων, σε ιδιοκτήτες, κατασκευαστές ή ηλεκτρολόγους συντηρητές φ/β πάρκων (για τη θωράκιση έναντι ηλεκτρικών κινδύνων των εγκαταστάσεών τους) και σε όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν στα θέματα φ/β και εν γένει ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι τηνΤετάρτη 6 Απριλίου 2016.
Σεμινάριο διάρκειας 8 εκπαιδευτικών ωρών, με τίτλο «Φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις (φαινόμενο P.I.D. & λοιπές ηλεκτρικές βλάβες – στοιχεία ανάληψης κινδύνου)»,θα πραγματοποιηθεί στο εκπαιδευτικό κέντρο του ΕΙΑΣ (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) την Τετάρτη 13 και την Πέμπτη 14 Απριλίου (16.00-19.15), με εισηγητή τον Αργύρη Πανούση, μηχανολόγο μηχανικό Ε.Μ.Π. και πραγματογνώμονα με περισσότερες από 6.000 αυτοψίες τα τελευταία 20 χρόνια.
Σκοπός του σεμιναρίουείναι η εμβάθυνση στις τεχνολογίες των φ/β εγκαταστάσεων και στα αίτια των ηλεκτρικών βλαβών τους −ιδιαίτερα του φαινομένου P.I.D.−, καθώς και η εξέταση προτάσεων για περιορισμό των σχετικών κινδύνων.
Το σεμινάριο απευθύνεταισε στελέχη ασφαλιστικών επιχειρήσεων – διακανονιστές ζημιών (που απασχολούνται στα τμήματα αναλήψεων, για τη σωστή εκτίμηση-τιμολόγηση κινδύνου, και στους κλάδους ζημιών, για μείωση του ύψους ζημίας-επανείσπραξή της), σε συνεργάτες ασφαλιστικών επιχειρήσεων, σε ιδιοκτήτες, κατασκευαστές ή ηλεκτρολόγους συντηρητές φ/β πάρκων (για τη θωράκιση έναντι ηλεκτρικών κινδύνων των εγκαταστάσεών τους) και σε όσους ενδιαφέρονται να ενημερωθούν στα θέματα φ/β και εν γένει ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων.
Αιτήσεις συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι τηνΤετάρτη 6 Απριλίου 2016.
Οι Thomas Buberl, Henri de Castries και Denis Duverne
Ύστερα από 27 χρόνια στον όμιλο ΑΧΑ και σχεδόν 17 χρόνια ως διευθύνων σύμβουλος, ο Henri De Castries ανακοίνωσε την απόφασή του να συνταξιοδοτηθεί και να αποχωρήσει από το Διοικητικό Συμβούλιο την 1η Σεπτεμβρίου 2016.
Σε συνέχεια της υλοποίησης ενός ολοκληρωμένου πλάνου διαδοχής από την Επιτροπή Ανταμοιβών και Διακυβέρνησης του ομίλου, υπό την καθοδήγηση του Jean-Martin Folz, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε παμψηφεί, σε ειδική συνεδρίαση που πραγματοποιήθηκε στις 19 Μαρτίου 2016, να διαχωρίσει τις λειτουργίες του προέδρου ΔΣ και του διευθύνοντος Συμβούλου, εγκρίνοντας τις παρακάτω τοποθετήσεις με την αναχώρηση του Henri de Castries την 1η Σεπτεμβρίου:
ο Denis Duverne τοποθετείται μη εκτελεστικός πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου
ο Thomas Buberl τοποθετείται διευθύνων σύμβουλος της ΑΧΑ και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του ομίλου, αντικαθιστώντας τον Henri de Castries.
Από τις 21 Μαρτίου 2016, ο Thomas Buberl τοποθετείται στα κεντρικά γραφεία του ομίλου στο Παρίσι με την ιδιότητα του αναπληρωτή διευθύνοντα συμβούλου. Θα συνεργαστεί στενά με τον Henri de Castries και τον Denis Duverne για την ολοκλήρωση του νέου στρατηγικού πλάνου της ΑΧΑ, το οποίο αναμένεται να δημοσιευθεί στις 21 Ιουνίου 2016, διασφαλίζοντας παράλληλα την ομαλή αλλαγή ηγεσίας.
«Ήταν ένα προνόμιο για εμένα να διαδεχθώ τον Claude Bébéar και να ηγούμαι της ΑΧΑ όλα αυτά τα χρόνια. Θέλω να εκφράσω την ευγνωμοσύνη μου στους 166.000 ανθρώπους που αποτελούν το πρόσωπο της ΑΧΑ για τα 103 εκατομμύρια πελάτες μας σε όλο τον κόσμο. Ο επαγγελματισμός και η δέσμευσή τους ήταν πηγή δύναμης και κινητοποίησης για μένα» είπε ο Henri de Castries.
«Η υλοποίηση της διαδικασίας αλλαγής που ξεκίνησε ύστερα από αίτημα που κατέθεσα στο Διοικητικό Συμβούλιο τον Οκτώβριο του 2013, επιβεβαίωσε το εύρος και την ποιότητα που έχουν οι ομάδες της ΑΧΑ και μας βοήθησε να αναγνωρίσουμε μια νέα γενιά από ηγέτες. Ο Denis κι εγώ είμαστε εξαιρετικά υπερήφανοι για την ομάδα που καταφέραμε να χτίσουμε και να αναπτύξουμε.
»Στο πλαίσιο της επιτυχούς ολοκλήρωσης της Φιλοδοξίας ΑΧΑ, και πριν εισέλθουμε σε ένα νέο στρατηγικό κύκλο, κατάλαβα ότι με την υποστήριξη του Διοικητικού Συμβουλίου αυτή είναι η καλύτερη στιγμή να ξεκινήσει η μετάβαση σε μια νέα διοίκηση, η οποία γνωρίζω ότι θα οδηγήσει με επιτυχία την ΑΧΑ στα επόμενα βήματα ανάπτυξής της. Παρόλο που αφήνω τον όμιλο με μεγάλη συγκίνηση, είμαι πολύ χαρούμενος και σίγουρος, βλέποντας τον Thomas να αναλαμβάνει τη διοίκηση της ΑΧΑ. Έχει την εμπειρία, τα ηγετικά χαρακτηριστικά και τις αξίες να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που προσφέρονται από έναν ταχύτατα εξελισσόμενο κόσμο, κάνοντας την ΑΧΑ μια εταιρεία που θα είναι συνεχώς πιο κοντά στους πελάτες της, οι οποίοι είναι το κλειδί για την μακροχρόνια ανάπτυξή μας» προσέθεσε ο ίδιος.
Ο NorbertDentressangle, αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου και ανεξάρτητος διοικητικός διευθυντής, είπε: «Tο Διοικητικό Συμβούλιο συμφώνησε ότι ο καλύτερος συνδυασμός για την ΑΧΑ είναι να συνδέσει το καθαρό στρατηγικό όραμα, τη βαθιά γνώση για τον ασφαλιστικό κλάδο, την ενέργεια και τα ηγετικά χαρακτηριστικά του Thomas Buberl με τη μεγάλη εμπειρία και γνώση του Denis Duverne για τον όμιλο, καθώς και τη βαθιά κατανόησή του για τις πρακτικές εταιρικής διακυβέρνησης και το κανονιστικό περιβάλλον».
Σχολιάζοντας την απόφαση του Henri de Castries, ο Norbert Dentressangle πρόσθεσε: «Το Διοικητικό Συμβούλιο είναι εξαιρετικά ευγνώμον στον Henri De Castries για την πολύτιμη συνεισφορά του στην επιτυχία της ΑΧΑ από το 1989. Υπό την καθοδήγησή του, η ΑΧΑ έγινε μια κορυφαία παγκόσμια ασφαλιστική επωνυμία, ενίσχυσε σημαντικά το αποτύπωμά της στις αναδυόμενες αγορές, κυρίως της Ασίας, και αντιστάθηκε με επιτυχία αρκετά χρόνια που χαρακτηρίστηκαν από ισχυρές οικονομικές κρίσεις, σεβόμενη παράλληλα τις δεσμεύσεις της προς τους πελάτες, έχοντας θετικά αποτελέσματα και συνεχίζοντας να δίνει μέρισμα στους μετόχους της.
»Το 2015, την ίδια περίοδο που προχωρά σε έναν ισχυρό ψηφιακό μετασχηματισμό, η ΑΧΑ ολοκλήρωσε το πενταετές στρατηγικό της πλάνο, φτάνοντας σε ιστορικό υψηλό λειτουργικών εσόδων, οκτώ φορές πάνω από την περίοδο κατά την οποία ανέλαβε ο Henri de Castries. Το Διοικητικό Συμβούλιο του αποδίδει φόρο τιμής για τις ενέργειές του κι επίσης εκφράζει τις βαθύτατες ευχαριστίες τους στον Denis Duverne, ο οποίος ως αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος είχε κεντρικό ρόλο στις στρατηγικές αποφάσεις για την ενίσχυση και τη σταθερότητα του ομίλου. Μαζί αφήνουν στη νέα διοίκηση έναν όμιλο που χαρακτηρίζεται από πολύ καλή διαχείριση, εξαιρετικές οικονομικές αντοχές και υψηλού επιπέδου εργαζομένους με ισχυρή δέσμευση».
Denis Duverne και Thomas Buberl
Βιογραφικά στοιχεία
Thomas Buberl
Στις 21 Μαρτίου 2016 ο Thomas Buberl ανέλαβε αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΑΧΑ και θα τοποθετηθεί ως διευθύνων σύμβουλος του ομίλου την 1η Σεπτεμβρίου 2016. Πριν από αυτή την τοποθέτησή του ήταν διευθύνων σύμβουλος της ΑΧΑ Γερμανίας, διευθύνων σύμβουλος της ΑΧΑ παγκοσμίως για τον τομέα Ζωής και Επενδύσεων και Υγείας, και μέλος της Διοικητικής Επιτροπής της ΑΧΑ.
Ξεκίνησε την καριέρα του στην Boston Consulting Group ως σύμβουλος στον τραπεζικό και ασφαλιστικό κλάδο στη Γερμανία και διεθνώς. Από το 2005 έως το 2008, εργάστηκε στον όμιλο Winterthur (που εξαγοράστηκε από την ΑΧΑ το 2006) ως μέλος της Διοικητικής Επιτροπής στην Ελβετία, αρχικά ως διευθυντής Λειτουργιών και κατόπιν ως διευθυντής Marketing και Πωλήσεων. Στη συνέχεια εντάχθηκε στον όμιλο Zurich Insurance ως διευθύνων σύμβουλος στην Ελβετία.
Από τις αρχές του 2012, ο Thomas Buberl ήρθε στην ΑΧΑ ως διευθύνων σύμβουλος της ΑΧΑ Γερμανίας και μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής. Τον Μάρτιο του 2015 τοποθετήθηκε, επίσης, στη Διοικητική Επιτροπή της ΑΧΑ ως διευθύνων σύμβουλος του παγκόσμιου τομέα Υγείας και τον Ιανουάριο του 2016 του παγκόσμιου τομέα Ζωής και Επενδύσεων.
Ο Thomas Buberl είναι κάτοχος Master of Economics από το πανεπιστήμιο WHU Koblenz (Γερμανία), MBA από το Lancaster University (Αγγλία) και PhD στα Οικονομικά από το πανεπιστήμιο St. Gallen (Ελβετία). Έχει διακριθεί ως Young Global Leader από το World Economic Forum.
Ο Thomas Buberl είναι Γερμανός πολίτης και γεννήθηκε το 1973. Θα ζει πλέον στο Παρίσι, με την οικογένειά του.
Denis Duverne
Τον Σεπτέμβριο του 2016 ο Denis Duverne θα τοποθετηθεί ως μη εκτελεστικός πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του ομίλου. Από τον Απρίλιο του 2010 ο Denis Duverne είναι μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της ΑΧΑ.
Ξεκίνησε την καριέρα του το 1979 στο φορολογικό τμήμα του γαλλικού Υπουργείου Οικονομικών και δύο χρόνια αργότερα ως εμπορικός ακόλουθος του Γενικού Προξενείου της Γαλλίας στη Νέα Υόρκη. Από το 1986 έως το 1991 ήταν διευθυντής του Τμήματος Φορολογίας Εταιρειών και μετά υπεύθυνος της φορολογικής πολιτικής στο Υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας. Από το 1991 έως το 1995 διατήρησε υψηλόβαθμες θέσεις στον τραπεζικό κλάδο.
Ο Denis Duverne ήρθε στον όμιλο της ΑΧΑ το 1995 και ανέλαβε την εποπτεία για τις εργασίες της ΑΧΑ στις ΗΠΑ και την Αγγλία πριν την αναδιοργάνωση των εταιρειών της ΑΧΑ στο Βέλγιο και την Αγγλία μετά τη συγχώνευση με τη UAP.
Μεταξύ 2000 και 2003 έγινε αναπληρωτής διευθυντής Οικονομικών, όπου ανέπτυξε τη λειτουργία διαχείρισης κινδύνου. Από τον Φεβρουάριο του 2003 αποτέλεσε μέλος της Διοικητικής Επιτροπής, επικεφαλής των Οικονομικών, Ελέγχου και Στρατηγικής. Ανέλαβε επίσης την ενσωμάτωση της Winterthur στον όμιλο ΑΧΑ κατά το 2006-2007.
Το 2014 ο Denis Duverne ήταν μέλος του Private Sector Advisory Group (PSAG), το οποίο ιδρύθηκε το 1999 από την Παγκόσμια Τράπεζα και τον Οργανισμό Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης (ΟΟΣΑ), και αποτελείται από παγκόσμιους ηγέτες του ιδιωτικού κλάδου, με κοινό στόχο να βοηθήσουν τις αναπτυσσόμενες χώρες να βελτιώσουν την εταιρική διακυβέρνηση.
Ο Denis Duverne είναι απόφοιτος της École des Hautes Études Commerciales (HEC) και της École Nationale d’Administration (ENA).
Η ελληνική ασφαλιστική αγορά –όπως και η χώρα στο σύνολό της– βρίσκεται σε μια περίοδο μεγάλων αλλαγών. Η Ελλάδα, μπαίνοντας στον όγδοο χρόνο της οικονομικής κρίσης, βρίσκεται αντιμέτωπη με μεγάλα προβλήματα και προκλήσεις, που θα καθορίσουν την επόμενη ημέρα για τη χώρα και τους πολίτες της.
Μέσα σε αυτό το δύσκολο περιβάλλον, η ζωή του πολίτη έχει αλλάξει δραματικά. Πράγματα που χρόνια θεωρούσαμε δεδομένα και σίγουρα καταρρίπτονται, και όλοι ψάχνουμε λύσεις για τα καθημερινά ζητήματα, αυτά που επηρεάζουν τη ζωή μας.
Ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο ζήτημα, που βρίσκεται στην επικαιρότητα λόγω της μεγάλης κοινωνικής του σημασίας, καθώς αγγίζει όλους μας, είναι το ασφαλιστικό. Είναι αλήθεια πως για πολλά χρόνια βασιζόμασταν αποκλειστικά στο κράτος για τη σύνταξη και την υγεία μας, και είναι πολύ λογικό αυτό, καθώς οι παροχές που προσέφερε το κράτος ήταν πολύ μεγάλες.
Όμως, σήμερα τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά. Η δύσκολη οικονομική κατάσταση που βιώνουμε έχει δώσει ξεκάθαρα το μήνυμα ότι στον 21ο αιώνα, με τα δεδομένα και τις συνθήκες που επικρατούν, οι πολίτες δεν μπορούν πλέον να τα περιμένουν όλα από το κράτος. Στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές άλλες χώρες, οι παροχές του κοινωνικού κράτους στις συντάξεις και την υγεία περιορίζονται λόγω πολυάριθμων παραγόντων, όπως η γήρανση του πληθυσμού, τα μειωμένα έσοδα των Ταμείων λόγω της αύξησης της ανεργίας, της εισφοροδιαφυγής, της επίδρασης της οικονομικής κρίσης κ.ά.
Άρα, πρέπει να βρούμε τρόπους να συμπληρώσουμε τις παροχές του κράτους. Κι εδώ να σημειώσω πως είναι αδιαμφισβήτητο το γεγονός ότι η κοινωνική ασφάλιση αποτελεί τη βάση του ασφαλιστικού μας συστήματος και κοινωνικό κεκτημένο. Η ιδιωτική ασφάλιση δεν υποκαθιστά τις κοινωνικές παροχές, δεν ανταγωνίζεται το κράτος, αλλά λειτουργεί συμπληρωματικά προς την κοινωνική ασφάλιση, ώστε ο πολίτης με τον συνδυασμό των δύο να διασφαλίσει τελικά ένα ικανοποιητικό επίπεδο παροχών.
Ας πάρουμε για παράδειγμα τις συντάξεις. Όλοι γνωρίζουμε πως τα επίπεδα των συντάξεων μειώνονται συνεχώς, λόγω της αδυναμίας του κράτους να ανταποκριθεί οικονομικά. Όποια μεταρρύθμιση έχει γίνει ή σχεδιάζεται μέχρι σήμερα περιορίζεται στον λεγόμενο «πρώτο πυλώνα» του συνταξιοδοτικού συστήματος, την κοινωνική ασφάλιση. Αυτό όμως σίγουρα δεν είναι αρκετό για να υπάρχει ένα επαρκές συνταξιοδοτικό εισόδημα.
Είκοσι τρεις από τις 29 χώρες της ΕΕ που αντιμετωπίζουν παρόμοια προβλήματα έχουν εισαγάγει τη λύση ενός συνταξιοδοτικού συστήματος τριών πυλώνων με τη συνεργασία του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα. Τη λύση αυτή, που έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά στις άλλες χώρες, προτείνει και η ελληνική ασφαλιστική αγορά.
Ο πρώτος πυλώνας, η κοινωνική ασφάλιση, είναι υποχρεωτικός και παρέχει ένα δίχτυ ασφαλείας με την εγγύηση του Δημοσίου για όλους τους πολίτες: έναν δείκτη χαμηλό, μη ανταποδοτικό, αναδιανεμητικό, δείκτη κοινωνικής αλληλεγγύης, όπως άλλωστε οφείλει να κάνει κάθε πολιτισμένο κράτος.
Ο δεύτερος πυλώνας περιλαμβάνει τα επαγγελματικά ταμεία, είναι συνήθως υποχρεωτικός, χρηματοδοτείται από τον εργαζόμενο και τον εργοδότη, ενώ και ο τρίτος πυλώνας είναι ιδιωτικός και παρέχει ατομικές συντάξεις. Όλο αυτό το σύστημα λειτουργεί μέσα σε ένα αυστηρό θεσμικό πλαίσιο, που εποπτεύεται από την Πολιτεία.
Στον δεύτερο και στον τρίτο πυλώνα, το σύστημα είναι ιδιωτικό, κεφαλαιοποιητικό και ανταποδοτικό, με επιλογές στα χέρια του εργαζόμενου ασφαλισμένου.
Παρόμοια προσέγγιση –συνεργασία δηλαδή με τον ιδιωτικό τομέα– γίνεται στα περισσότερα κράτη και στον τομέα της υγείας, ο οποίος, όπως και οι συντάξεις, αντιμετωπίζει προβλήματα βιωσιμότητας και επάρκειας στις παροχές της περίθαλψης.
Με στόχο «να μοιράσουν το βάρος», πολλές χώρες προχώρησαν σε μοντέλα σύμπραξης δημόσιου και ιδιωτικού τομέα με διάφορα σχήματα, όπως: συμπληρωματικότητα (βλ. Γαλλία, Βέλγιο), ανάθεση στις ασφαλιστικές επιχειρήσεις της διαχείρισης της περίθαλψης και της ασφάλισης υγείας (βλ. Ολλανδία).
Στην Ελλάδα, τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σύστημα υγείας είναι γνωστά σε όλους, και η κατάσταση έχει γίνει ακόμη πιο δύσκολη τα τελευταία χρόνια της οικονομικής κρίσης.
Και σε αυτόν τον τομέα δεν έχει γίνει ουσιαστικά προσπάθεια συνεργασίας με τις ασφαλιστικές εταιρείες, η τεχνογνωσία και εμπειρία των οποίων στην ασφάλιση υγείας είναι αναγνωρισμένη στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.
Αναγνωρίζοντας την ανάγκη για ενίσχυση των παροχών, αρκετοί πολίτες στρέφονται ιδιωτικά προς την ασφαλιστική αγορά, για να εξασφαλίσουν την περίθαλψή τους σε ένα ενδεχόμενο πρόβλημα υγείας και την πρόσβαση στα ιδιωτικά νοσηλευτήρια της χώρας. Η ελληνική ασφαλιστική αγορά προσφέρει μεγάλη ποικιλία προγραμμάτων υγείας για όλες τις ανάγκες και τις δυνατότητες, προσπαθώντας να «παντρέψει» την αυξανόμενη ανάγκη για ασφάλιση με τα περιορισμένα οικονομικά διαθέσιμα των πολιτών.
Αντιλαμβάνεται κανείς πως η ασφαλιστική αγορά έχει ένα διευρυμένο και σημαντικό ρόλο να παίξει στην κοινωνία. Με τα σημερινά δεδομένα προσφέρουμε στο κοινωνικό σύνολο 3 δισ. ετησίως σε αποζημιώσεις, 12 δισ. σε επενδύσεις, 500 εκατ. σε φόρους και 25.000 θέσεις εργασίας.
Γιατί όμως να περιοριζόμαστε σε αυτά όταν μπορούμε πολύ περισσότερα, ποιοτικά και ποσοτικά, εφόσον λυθούν τα προβλήματα και προχωρήσουν τα θέματα που προαναφέρθηκαν;
Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια είναι η αξιοπιστία, καθώς όταν ο πολίτης εμπιστεύεται μια ασφαλιστική επιχείρηση, θέλει να ξέρει πως θα είναι εκεί για αυτόν όταν τη χρειαστεί.
Η αξιοπιστία της ασφαλιστικής αγοράς καθορίζεται από δύο παράγοντες: το κανονιστικό πλαίσιο και την εποπτεία. Από την 1η Ιανουαρίου του 2016 έχει τεθεί σε εφαρμογή το Solvency II, που αποτελεί το νέο πανευρωπαϊκό κανονιστικό και εποπτικό πλαίσιο του ασφαλιστικού κλάδου, που συνεπάγεται αναβαθμισμένη αξιοπιστία στον ασφαλιστικό χώρο, επιβάλλοντας αυστηρότατους κανόνες στη λειτουργία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων.
Κύριο στόχο του νέου εποπτικού πλαισίου αποτελεί η απόλυτη διασφάλιση της προστασίας των ασφαλισμένων, μέσω της ενίσχυσης της αξιοπιστίας και της φερεγγυότητας της ασφαλιστικής αγοράς.
Προς επίτευξη του στόχου αυτού, το Solvency II απαιτεί περισσότερα κεφάλαια από τις ασφαλιστικές επιχειρήσεις, επιβάλλει νέους κανόνες και διαδικασίες στην εταιρική διακυβέρνηση και ενισχύει τη διαφάνεια.
Το Solvency II, σε συνδυασμό με την αυστηρή εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος, θωρακίζει την αξιοπιστία των ασφαλιστικών επιχειρήσεων που λειτουργούν στην Ελλάδα και διασφαλίζει την προστασία των ασφαλισμένων, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την ενίσχυση του ρόλου της ιδιωτικής ασφάλισης σε βασικούς τομείς, όπως οι συντάξεις και η υγεία.
Εν κατακλείδι, αν μπορούσα να περάσω ένα μήνυμα στους πολίτες, αυτό θα ήταν πως τα «κλειδιά» για τις σωστές αποφάσεις σε ένα περιβάλλον που αλλάζει συνεχώς είναι η ενημέρωση και η υπευθυνότητα.
Σωστή ενημέρωση για το τι ισχύει, τι δικαιούμαστε και τι μπορούμε να περιμένουμε από το κράτος. Υπευθυνότητα, ώστε να αναγνωρίσουμε την ευθύνη που μας αναλογεί και να πάρουμε εμείς οι ίδιοι τις αποφάσεις που θα διασφαλίσουν το μέλλον μας ως πολίτες, οικογενειάρχες και επαγγελματίες.
Η ασφαλιστική αγορά βρίσκεται στο πλευρό του σύγχρονου πολίτη, βοηθώντας τον να προγραμματίσει το μέλλον του και να πάρει τη ζωή του στα χέρια του.
Συνεχίζεται το “ντόμινο” των ανακατατάξεων στις διοικήσεις των μεγάλων ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών ομίλων: Μετά την Generali, την Zurich Insurence, την Munich Re και την Swiss Re “σειρά” παίρνει η γαλλική ΑΧΑ, όπου ο επί 16 χρόνια πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλός της Henri de Castries ανακοίνωσε ότι θα αποχωρήσει από τη θέση του την 1η Σεπτεμβρίου 2016. Η κορυφαία θέση στην ΑΧΑ θα “σπάσει” στα δυο και θα την μοιραστούν ο επικεφαλής της AXA Γερμανίας Thomas Buberl που θα αναλάβει διευθύνων σύμβουλος και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος Thomas Duverne που θα αναλάβει τη θέση του προέδρου στην δεύτερη μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία της Ευρώπης.
O de Castries ανέλαβε τα ηνία της ΑΧΑ τον Μάιο του 2000 και εργάστηκε για τον γαλλικό όμιλο επί 27 χρόνια. Σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού τύπου (Sunday Times) θεωρείται φαβορί για τη θέση του προέδρου της βρετανικής HSBC.
“Με συγκίνηση σας ανακοινώνω ότι μετά από 27 χρόνια στον όμιλο AXA, θα αφήσω τη θέση μου την 1η Σεπτεμβρίου” αναφέρεται στην επιστολή του de Castries προς τους υπαλλήλους της εταιρείας. “Οπως μπορείτε να φανταστείτε, δν ήταν ούτε εύκολη ούτε βιαστική απόφαση. Είναι μια επιλογή που ήρθε μετά από πολλή σκέψη και πιστεύω ότι με τα σημερινά δεδομένα είναι η καλύτερη στιγμή για αλλαγή ηγεσίας στον όμιλο.”
H ΑΤΕ Ασφαλιστική, μέλος του Ομίλου της Τράπεζας Πειραιώς, αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της χώρας μας, με πλήθος πελατών, που ξεπερνά τις 400 χιλιάδες.
Με επιχειρηματική φιλοσοφία που είναι εστιασμένη στον άνθρωπο και με όχημα την ανταγωνιστικότητα των προϊόντων της, την ευελιξία και την άμεση ανταπόκριση στις τάσεις της αγοράς και του ανταγωνισμού, συνδυάζει τις σύγχρονες αντιλήψεις με τις πολύτιμες εμπειρίες του παρελθόντος.
Η ΑΤΕ Ασφαλιστική δραστηριοποιείται σε όλους τους κλάδους ασφαλίσεων με πρωτοποριακά προγράμματα, χάρη στα οποία θεωρείται η εταιρεία με τις περισσότερο εξειδικευμένες ασφαλιστικές καλύψεις.
Διαθέτοντας πλήθος εξειδικευμένων προγραμμάτων, παρέχει στους πελάτες της συνεπή και ολοκληρωμένη ασφαλιστική κάλυψη, τόσο σε ατομικό και οικογενειακό όσο και σε επιχειρηματικό επίπεδο, εξασφαλίζοντάς τους σιγουριά και οικονομική σταθερότητα.
Ό,τι καλύτερο για την ασφάλιση των επιχειρήσεων
Με ανταγωνιστικό πλεονέκτημα την εξειδικευμένη γνώση και εμπειρία, η ΑΤΕ Ασφαλιστική στηρίζει τη σύγχρονη επιχειρηματική δραστηριότητα παρέχοντας ολοκληρωμένες ασφαλιστικές λύσεις για κάθε μικρή, μεσαία ή μεγάλη επιχείρηση:
BusinessDynamic: Ένα υπερπλήρες ασφαλιστικό πρόγραμμα για την επιχείρησή σας
Σε ποιους απευθύνεται:
Σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις συνολικής ασφαλισμένης αξίας μέχρι 1.000.000,00 ευρώ, παρέχοντας αξιόπιστη και ολοκληρωμένη κάλυψη της παραγωγικής και εμπορικής τους δραστηριότητας.
Πλήρης κάλυψη:
Το Business Dynamic προσφέρει μεγάλο εύρος προστασίας και πληθώρα καλύψεων για κινδύνους όπως η πυρκαγιά, ζημιές που μπορεί να προκύψουν από το υδρευτικό σύστημα, καθώς και ζημιές από φυσικά φαινόμενα και κακόβουλες ενέργειες τρίτων.
Επιπλέον, το πρόγραμμα καλύπτει όλες τις αμοιβές τρίτων που θα απαιτηθούν για την επισκευή/επιδιόρθωση ζημιών ή ακόμη και για ενοίκια που μπορεί να χρειαστεί να πληρώσετε για προσωρινή μεταστέγαση της επιχείρησής σας.
Ασφαλίζει:
1) τις κτηριακές εγκαταστάσεις, 2) το περιεχόμενο, δηλαδή τον εξοπλισμό και τα εμπορεύματα, 3) τα εξωτερικά βοηθητικά κτίσματα και τις ειδικές κατασκευές (μαντρότοιχους, αυλόπορτες, γκαράζ, πέργολες κ.λπ.), καθώς και τον εξοπλισμό που περιλαμβάνουν οι χώροι αυτοί, 4) το προσωπικό, σε περίπτωση προσωπικού ατυχήματος, αλλά και τους πελάτες με παροχή πρώτων βοηθειών, σε περίπτωση ατυχήματος που θα συμβεί εντός της επιχείρησης.
Επιβραβεύσεις:
Έκπτωση 10% σε περίπτωση που η επιχείρησή σας χρησιμοποιεί εναλλακτικές πηγές ενέργειας. Επίσης, με το Generali Bonus, με 10% έκπτωση στα ετήσια ασφάλιστρα, σε περίπτωση που δεν υπήρξε ζημιά κατά την προηγούμενη ασφαλιστική περίοδο.
Έως 7% έκπτωση ανάλογα με το ύψος του κεφαλαίου.
Επιπλέον έκπτωση 5% αν υπάρχουν μέτρα πρόληψης και προστασίας.
BusinessSense: Ασφάλιση στα μέτρα σας
Σε ποιους απευθύνεται:
Σε μικρομεσαίες επιχειρήσεις που θέλουν να έχουν πρόσβαση στις σημαντικότερες ασφαλιστικές καλύψεις με ιδιαίτερα ανταγωνιστικό ασφάλιστρο.
Μεγάλο εύρος καλύψεων:
Το Business Sense προσφέρει προστασία από πυρκαγιά, κεραυνό, έκρηξη, καπνό, ζημιές στον λέβητα, πρόσκρουση οχήματος, πτώση αεροσκάφους, δέντρων και άλλων αντικειμένων, αστική ευθύνη από πυρκαγιά. Επίσης, διαθέτει και πακέτο προαιρετικών καλύψεων από φυσικά φαινόμενα, κακόβουλες ενέργειες, διασάλευση δημόσιας τάξης και τρομοκρατικές ενέργειες.
Επιβραβεύσεις:
Έκπτωση 10% σε περίπτωση που η επιχείρησή σας χρησιμοποιεί εναλλακτικές πηγές ενέργειας.
Έκπτωση 10% στα ετήσια ασφάλιστρα σε περίπτωση που δεν υπήρξε ζημιά κατά την προηγούμενη ασφαλιστική περίοδο, μέσω του Generali Bonus.
του Δρ. Αλέξανδρου Παπαλεξανδρή, Επίκουρου Καθηγητή Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η πρώτη φορά που γίνεται μνεία στην έννοια της «στρατηγικής» (μία λέξη η οποία έχει ελληνική ρίζα) θεωρείται ότι είναι το 500 π.Χ. στα απομνημονεύματα ενός από τους πιο επιτυχημένους στρατηγούς της κινέζικης ιστορίας του Sun Tzu, ο οποίος αναφέρεται στη στρατηγική ως «…ένα θέμα ζωής ή θανάτου». Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε, η στρατηγική εξακολουθεί να διαδραματίζει τον κυρίαρχο ρόλο στην επιτυχία ατόμων και οργανισμών. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι συγγραφείς Joel Ross και Michael Kami, χωρίς στρατηγική ο οργανισμός είναι σαν ένα πλοίο χωρίς πηδάλιο το οποίο κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του.
Στόχος της στρατηγικής είναι να συμβάλει στη δυνατότητα των οργανισμών να προσαρμοστούν, αλλά και σε μεγάλο βαθμό να διαμορφώσουν, τις συνθήκες του περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα, μία επιτυχημένη στρατηγική συνταιριάζει με άριστο τρόπο τις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος με τους πόρους και τις ικανότητες του οργανισμού. Για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, η στρατηγική καταδεικνύει την κατεύθυνση και το εύρος των δράσεων που θα πραγματοποιήσει ο οργανισμός, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, προκειμένου να επιτύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο σημερινό διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Μέσω της στρατηγικής οι οργανισμοί μπορούν να ενδυναμώσουν τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστική τους θέση και την οικονομική τους κατάσταση, καθώς αποτελεί βασικό παράγοντα επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Πιο συγκεκριμένα, η στρατηγική αποτελεί το μέσο για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού που μπορεί να σχετίζονται με την ευθυγράμμιση των ενεργειών των εργαζομένων, με την ικανοποίηση, τη συγκράτηση και την απόκτηση νέων πελατών, με την αντιμετώπιση των ανταγωνιστικών πιέσεων, με την καινοτομία και την οργανωσιακή μάθηση και τελικώς με την επιτυχία του οργανισμού. Συνεπώς, το εάν μία επιχείρηση θα είναι επιτυχημένη ή όχι εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής της.
Η διαμόρφωση και η υλοποίηση μίας στρατηγικής αποτελεί μία από τις βασικές διοικητικές λειτουργίες και τη βάση για την αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση ενός οργανισμού. Επομένως, οι στρατηγικές αποφάσεις πρέπει να είναι συνειδητές, ορθές και ουσιαστικές, με στόχο να συνδέσουν το σήμερα με τη μελλοντική επιθυμητή κατάσταση ενός οργανισμού. Με δεδομένη τη σημασία των στρατηγικών αποφάσεων, δεν είναι παράδοξο το γεγονός ότι οι αποφάσεις αυτές σπάνια είναι εύκολες. Αυτό συμβαίνει γιατί πρέπει να βασίζονται σε κατάλληλη ανάλυση και απαιτούν σωστή κρίση και αντίληψη του ατόμου που τις πραγματοποιεί. Επίσης, με δεδομένο ότι πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη στρατηγική είναι εκτός του ελέγχου των οργανισμών και σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτοι, η διαμόρφωση της κατάλληλης στρατηγικής συχνά απαιτεί παραδοχές και κρίσεις που μπορεί να μην ευσταθούν. Για το λόγο αυτό πολλές στρατηγικές αποφάσεις που λαμβάνουν διοικητικά στελέχη όλων των βαθμίδων δεν είναι οι κατάλληλες.
Ο Michael Porter, που θεωρείται «ο πατέρας της στρατηγικής», καθώς αποτελεί πιθανώς τον πιο σημαντικό ερευνητή και ακαδημαϊκό στον χώρο αυτό, αναφέρει ότι ακόμα και οι διευθυντές των μεγαλύτερων εταιριών παγκοσμίως, όταν ερωτώνται από τον ίδιο για το ποια είναι η στρατηγική τους, συχνά αναφέρουν δράσεις, στόχους και τακτικές που, εάν και συνδέονται με την έννοια της στρατηγικής, εντούτοις δεν αποτελούν τη στρατηγική του οργανισμού. Συνεπώς, για τα στελέχη πολλών επιχειρήσεων, η στρατηγική δυστυχώς παραμένει μία αφηρημένη έννοια και μία «τέχνη» την οποία λίγοι γνωρίζουν σε βάθος και είναι σε θέση να εξασκήσουν αποτελεσματικά.
Εκτός όμως από τη δυσκολία διαμόρφωσης μίας κατάλληλης στρατηγικής, και η υλοποίησή της φαίνεται να παρουσιάζει δυσκολία και να συναντά συχνά σημαντικά εμπόδια. Πιο συγκεκριμένα, σε έρευνα που πραγματοποίησαν ο Robert Kaplan και ο David Norton αποτυπώνεται ότι εννέα στις δέκα επιχειρήσεις δεν υλοποιούν επιτυχώς τη στρατηγική τους και μόνο το 5% των υπαλλήλων κατανοεί τη στρατηγική του οργανισμού στον οποίο εργάζεται. Επίσης, μία έρευνα από το Balanced Scorecard Collaborative κατέδειξε ότι από τους ερωτηθέντες που απάντησαν ότι η επιχείρησή τους διαθέτει μία θεσμοθετημένη διαδικασία υλοποίησης της στρατηγικής, το 70% περιέγραψαν την απόδοση του οργανισμού τους ως «άριστη και καλύτερη από τους ανταγωνιστές». Αντίθετα, από τους ερωτηθέντες που απάντησαν ότι οι επιχειρήσεις τους δεν διαθέτουν μία θεσμοθετημένη διαδικασία υλοποίησης της στρατηγικής, το 73% περιέγραψαν την απόδοση του οργανισμού τους ως «ίδια ή κατώτερη από τους ανταγωνιστές»).
Η υλοποίηση μίας επιτυχημένης στρατηγικής εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα του ατόμου που τη σχεδιάζει και την υλοποιεί. Σε αυτό το πλαίσιο, στελέχη εταιριών που καλούνται να διαμορφώσουν και να εκτελέσουν αποτελεσματικά μία στρατηγική είναι απαραίτητο να γνωρίζουν μεθόδους και σύγχρονα εργαλεία που θα συμβάλλουν στην επιτυχή διεκπεραίωση των λειτουργιών αυτών. Τις τεχνικές αποτελεσματικού σχεδιασμού και υλοποίησης της στρατηγικής για εργαζόμενους στον ασφαλιστικό κλάδο επιχειρεί να παρουσιάσει και να αναλύσει, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα «MiniMBA» το οποίο διοργανώνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (Ε.Ι.Α.Σ) σε συνεργασία με το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ).
Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει στην επιμόρφωση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνει την ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα. Αποτελείται από επτά (7) εκπαιδευτικές ενότητες και συνολικά 90 ώρες διαδραστικής εκπαίδευσης που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων και γνώσεων που σχετίζεται με τη διοίκηση επιχειρήσεων. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν τόσο ποσοτικές/τεχνικές θεματικές ενότητες (π.χ. χρηματοοικονομική για μη χρηματοοικονομικά στελέχη) όσο και ποιοτικές/αντιληπτικές θεματικές ενότητες (π.χ. στρατηγική σκέψη και υλοποίηση στρατηγικών αποφάσεων).
Η ενότητα «Στρατηγική σκέψη και υλοποίηση στρατηγικών αποφάσεων» στοχεύσει στο να εισάγει τους συμμετέχοντες στις έννοιες του στρατηγικού σχεδιασμού και της δημιουργίας καινοτομικών στρατηγικών πλάνων καθώς και στο να τους εξοικειώσει με τις διαδικασίες της λήψης και της υλοποίησης στρατηγικών αποφάσεων (strategic decision making). Πιο αναλυτικά, παρουσιάζονται και αναλύονται οι έννοιες της επιχειρηματικής στρατηγικής, αναλύονται οι βασικοί λόγοι για τους οποίους αποτυγχάνουν πολλά στρατηγικά πλάνα και παρουσιάζονται σύγχρονες μέθοδοι και εργαλεία για τον επιτυχή σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής. Επίσης, και σε ευρύτερο επίπεδο, η εκπαιδευτική αυτή ενότητα στοχεύσει στο να αναπτύξει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τις ικανότητες των συμμετεχόντων να λαμβάνουν ορθές αποφάσεις και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά σύνθετες στρατηγικές καταστάσεις.
Η περίοδος εγγραφών στο MINIMBA, που διοργανώνει το ΕΙΑΣ σε συνεργασία με το ΟΠΑ, λήγει την Πέμπτη 24/3/2016. Υπάρχουν ακόμα λίγες θέσεις διαθέσιμες!
του Δρ. Αλέξανδρου Παπαλεξανδρή, Επίκουρου Καθηγητή Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Η πρώτη φορά που γίνεται μνεία στην έννοια της «στρατηγικής» (μία λέξη η οποία έχει ελληνική ρίζα) θεωρείται ότι είναι το 500 π.Χ. στα απομνημονεύματα ενός από τους πιο επιτυχημένους στρατηγούς της κινέζικης ιστορίας του Sun Tzu, ο οποίος αναφέρεται στη στρατηγική ως «…ένα θέμα ζωής ή θανάτου». Παρά το γεγονός ότι έχουν περάσει τόσα χρόνια από τότε, η στρατηγική εξακολουθεί να διαδραματίζει τον κυρίαρχο ρόλο στην επιτυχία ατόμων και οργανισμών. Όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά οι συγγραφείς Joel Ross και Michael Kami, χωρίς στρατηγική ο οργανισμός είναι σαν ένα πλοίο χωρίς πηδάλιο το οποίο κάνει κύκλους γύρω από τον εαυτό του.
Στόχος της στρατηγικής είναι να συμβάλει στη δυνατότητα των οργανισμών να προσαρμοστούν, αλλά και σε μεγάλο βαθμό να διαμορφώσουν, τις συνθήκες του περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα, μία επιτυχημένη στρατηγική συνταιριάζει με άριστο τρόπο τις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος με τους πόρους και τις ικανότητες του οργανισμού. Για τις σύγχρονες επιχειρήσεις, η στρατηγική καταδεικνύει την κατεύθυνση και το εύρος των δράσεων που θα πραγματοποιήσει ο οργανισμός, σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, προκειμένου να επιτύχει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στο σημερινό διαρκώς μεταβαλλόμενο περιβάλλον.
Μέσω της στρατηγικής οι οργανισμοί μπορούν να ενδυναμώσουν τη μακροπρόθεσμη ανταγωνιστική τους θέση και την οικονομική τους κατάσταση, καθώς αποτελεί βασικό παράγοντα επίτευξης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Πιο συγκεκριμένα, η στρατηγική αποτελεί το μέσο για την επίτευξη των στόχων του οργανισμού που μπορεί να σχετίζονται με την ευθυγράμμιση των ενεργειών των εργαζομένων, με την ικανοποίηση, τη συγκράτηση και την απόκτηση νέων πελατών, με την αντιμετώπιση των ανταγωνιστικών πιέσεων, με την καινοτομία και την οργανωσιακή μάθηση και τελικώς με την επιτυχία του οργανισμού. Συνεπώς, το εάν μία επιχείρηση θα είναι επιτυχημένη ή όχι εξαρτάται κατά κύριο λόγο από το σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής της.
Η διαμόρφωση και η υλοποίηση μίας στρατηγικής αποτελεί μία από τις βασικές διοικητικές λειτουργίες και τη βάση για την αποτελεσματική οργάνωση και διοίκηση ενός οργανισμού. Επομένως, οι στρατηγικές αποφάσεις πρέπει να είναι συνειδητές, ορθές και ουσιαστικές, με στόχο να συνδέσουν το σήμερα με τη μελλοντική επιθυμητή κατάσταση ενός οργανισμού. Με δεδομένη τη σημασία των στρατηγικών αποφάσεων, δεν είναι παράδοξο το γεγονός ότι οι αποφάσεις αυτές σπάνια είναι εύκολες. Αυτό συμβαίνει γιατί πρέπει να βασίζονται σε κατάλληλη ανάλυση και απαιτούν σωστή κρίση και αντίληψη του ατόμου που τις πραγματοποιεί. Επίσης, με δεδομένο ότι πολλοί παράγοντες που επηρεάζουν τη στρατηγική είναι εκτός του ελέγχου των οργανισμών και σε μεγάλο βαθμό απρόβλεπτοι, η διαμόρφωση της κατάλληλης στρατηγικής συχνά απαιτεί παραδοχές και κρίσεις που μπορεί να μην ευσταθούν. Για το λόγο αυτό πολλές στρατηγικές αποφάσεις που λαμβάνουν διοικητικά στελέχη όλων των βαθμίδων δεν είναι οι κατάλληλες.
Ο Michael Porter, που θεωρείται «ο πατέρας της στρατηγικής», καθώς αποτελεί πιθανώς τον πιο σημαντικό ερευνητή και ακαδημαϊκό στον χώρο αυτό, αναφέρει ότι ακόμα και οι διευθυντές των μεγαλύτερων εταιριών παγκοσμίως, όταν ερωτώνται από τον ίδιο για το ποια είναι η στρατηγική τους, συχνά αναφέρουν δράσεις, στόχους και τακτικές που, εάν και συνδέονται με την έννοια της στρατηγικής, εντούτοις δεν αποτελούν τη στρατηγική του οργανισμού. Συνεπώς, για τα στελέχη πολλών επιχειρήσεων, η στρατηγική δυστυχώς παραμένει μία αφηρημένη έννοια και μία «τέχνη» την οποία λίγοι γνωρίζουν σε βάθος και είναι σε θέση να εξασκήσουν αποτελεσματικά.
Εκτός όμως από τη δυσκολία διαμόρφωσης μίας κατάλληλης στρατηγικής, και η υλοποίησή της φαίνεται να παρουσιάζει δυσκολία και να συναντά συχνά σημαντικά εμπόδια. Πιο συγκεκριμένα, σε έρευνα που πραγματοποίησαν ο Robert Kaplan και ο David Norton αποτυπώνεται ότι εννέα στις δέκα επιχειρήσεις δεν υλοποιούν επιτυχώς τη στρατηγική τους και μόνο το 5% των υπαλλήλων κατανοεί τη στρατηγική του οργανισμού στον οποίο εργάζεται. Επίσης, μία έρευνα από το Balanced Scorecard Collaborative κατέδειξε ότι από τους ερωτηθέντες που απάντησαν ότι η επιχείρησή τους διαθέτει μία θεσμοθετημένη διαδικασία υλοποίησης της στρατηγικής, το 70% περιέγραψαν την απόδοση του οργανισμού τους ως «άριστη και καλύτερη από τους ανταγωνιστές». Αντίθετα, από τους ερωτηθέντες που απάντησαν ότι οι επιχειρήσεις τους δεν διαθέτουν μία θεσμοθετημένη διαδικασία υλοποίησης της στρατηγικής, το 73% περιέγραψαν την απόδοση του οργανισμού τους ως «ίδια ή κατώτερη από τους ανταγωνιστές»).
Η υλοποίηση μίας επιτυχημένης στρατηγικής εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την ικανότητα του ατόμου που τη σχεδιάζει και την υλοποιεί. Σε αυτό το πλαίσιο, στελέχη εταιριών που καλούνται να διαμορφώσουν και να εκτελέσουν αποτελεσματικά μία στρατηγική είναι απαραίτητο να γνωρίζουν μεθόδους και σύγχρονα εργαλεία που θα συμβάλλουν στην επιτυχή διεκπεραίωση των λειτουργιών αυτών. Τις τεχνικές αποτελεσματικού σχεδιασμού και υλοποίησης της στρατηγικής για εργαζόμενους στον ασφαλιστικό κλάδο επιχειρεί να παρουσιάσει και να αναλύσει, μεταξύ άλλων, το πρόγραμμα «MiniMBA» το οποίο διοργανώνεται από το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών (Ε.Ι.Α.Σ) σε συνεργασία με το Κέντρο Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΚΕΚ) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΟΠΑ).
Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει στην επιμόρφωση και την ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού που στελεχώνει την ιδιωτική ασφάλιση στην Ελλάδα. Αποτελείται από επτά (7) εκπαιδευτικές ενότητες και συνολικά 90 ώρες διαδραστικής εκπαίδευσης που καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα μαθημάτων και γνώσεων που σχετίζεται με τη διοίκηση επιχειρήσεων. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν τόσο ποσοτικές/τεχνικές θεματικές ενότητες (π.χ. χρηματοοικονομική για μη χρηματοοικονομικά στελέχη) όσο και ποιοτικές/αντιληπτικές θεματικές ενότητες (π.χ. στρατηγική σκέψη και υλοποίηση στρατηγικών αποφάσεων).
Η ενότητα «Στρατηγική σκέψη και υλοποίηση στρατηγικών αποφάσεων» στοχεύσει στο να εισάγει τους συμμετέχοντες στις έννοιες του στρατηγικού σχεδιασμού και της δημιουργίας καινοτομικών στρατηγικών πλάνων καθώς και στο να τους εξοικειώσει με τις διαδικασίες της λήψης και της υλοποίησης στρατηγικών αποφάσεων (strategic decision making). Πιο αναλυτικά, παρουσιάζονται και αναλύονται οι έννοιες της επιχειρηματικής στρατηγικής, αναλύονται οι βασικοί λόγοι για τους οποίους αποτυγχάνουν πολλά στρατηγικά πλάνα και παρουσιάζονται σύγχρονες μέθοδοι και εργαλεία για τον επιτυχή σχεδιασμό και την υλοποίηση της στρατηγικής. Επίσης, και σε ευρύτερο επίπεδο, η εκπαιδευτική αυτή ενότητα στοχεύσει στο να αναπτύξει τη δημιουργικότητα, την καινοτομία και τις ικανότητες των συμμετεχόντων να λαμβάνουν ορθές αποφάσεις και να διαχειρίζονται αποτελεσματικά σύνθετες στρατηγικές καταστάσεις.
Η περίοδος εγγραφών στο MINIMBA, που διοργανώνει το ΕΙΑΣ σε συνεργασία με το ΟΠΑ, λήγει την Πέμπτη 24/3/2016. Υπάρχουν ακόμα λίγες θέσεις διαθέσιμες!
Τα καλύτερα αποτελέσματα εδώ και 8 χρόνια ανακοίνωσε για το 2015 η Generali, τα οποία επιτρέπουν την αύξηση του μερίσματος κατά 20% (στα 0,72 ευρώ ανά μετοχή από 0,60 το 2015), στα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Η διοίκηση του ιταλικού ομίλου απέδωσε τα εύσημα στον πρώην διευθύνοντα σύμβουλο Mario Greco που αποχώρησε πρόσφατα από τη θέση του για να αναλάβει το πηδάλιο της Zurich Insurance. Ο διάδοχός του Philippe Donnet (του οποίου ο διορισμός ανακοινώθηκε επισήμως την Παρασκευή μαζί με τα αποτελέσματα του περασμένου έτους) υπογράμμισε ότι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Generali που έχει ως κεντρικούς άξονες την περικοπή κόστους και την πώληση μη στρατηγικών περιουσιακών στοιχείων εγκρίθηκε μόλις τον περασμένο Μάιο και ο ίδιος σκοπεύει να το εφαρμόσει, παραμένοντας στη «γραμμή» που χάραξε ο προκάτοχός του.
Για το 2015, τα καθαρά κέρδη της Generali διαμορφώθηκαν στα 2,03 δις. ευρώ, αυξημένα κατά 21,6% σε σχέση με το 2014, όταν είχαν ανέλθει στα 1,64 δις. ευρώ. Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου αυξήθηκαν στα 4,8 δις. ευρώ από 4,5 δις. ευρώ το 2015 (+6,1%), χάρη κυρίως στις καλές επιδόσεις του κλάδου περιουσίας και ατυχημάτων αλλά και την ικανοποιητική πορεία του κλάδου ζωής, παρά το κλίμα αστάθειας στις διεθνείς αγορές. Ως αποτέλεσμα, η απόδοση ιδίων κεφαλαίων, η βασική «πυξίδα» για την κερδοφορία, αυξήθηκε στο 14% από 13,2% ένα χρόνο πριν, ξεπερνώντας τον στόχο της εταιρείας που ήταν να παραμείνει πάνω από τα επίπεδα του 13%. Ο δείκτης οικονομικής φερεγγυότητας σύμφωνα με τους κανόνες της Solvency II που αποτυπώνει τη χρηματοοικονομική ευρωστία του ομίλου ανήλθε στο 202% στο τέλος του 2015 από 196% στο γ’ τρίμηνο του περασμένου έτους.
Σε ό,τι αφορά την πορεία των ασφαλίστρων, στον κλάδο γενικών ασφαλειών τα ασφάλιστρα αυξήθηκαν κατά 0,8% στα 20,9 δις. ευρώ. Ο συνδυασμένος δείκτης κατέγραψε βελτίωση στο 93.1% από 92,5% ένα χρόνο πριν, χάρη στην υποχώρηση του δείκτη ζημιών, παρά την αύξηση των αιτημάτων αποζημίωσης από καταστροφές που ανήλθαν στα 75 εκατ. ευρώ. Χάρη στην πολύ καλή πορεία όλων των γραμμών δραστηριοτήτων, τα ασφάλιστρα στον κλάδο ζωής ανήλθαν στα 53,3 δις. ευρώ, αυξημένα κατά 6,2% σε σχέση με το 2014, όταν είχαν διαμορφωθεί στα 49,8 δις. ευρώ. Τα συμβόλαια unit linked συνέχισαν να αυξάνονται (+8,6%), σε ευθυγράμμιση με τη στρατηγική του ομίλου για την προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων με χαμηλό βαθμό δέσμευσης κεφαλαίων. Τα προϊόντα παροχής προστασίας είχαν πολύ καλή πορεία, με αύξηση 11,8%, το ίδιο και τα αποταμιευτικά προϊόντα που αυξήθηκαν κατά 3,7%.
Σημειώνεται τέλος ότι το ΔΣ της Generali εκτός από την προαγωγή του Γάλλου Donnet, μέχρι πρότινος Country Manager στην Generali Italia, αποφάσισε και τον διορισμό του Οικονομικού Διευθυντή Alberto Minali στη θέση του Γενικού Διευθυντή της εταιρείας.
Για να παρέχουμε την καλύτερη εμπειρία, χρησιμοποιούμε cookies. Η συγκατάθεσή σας στη χρήση τους θα μας επιτρέψει να γνωρίσουμε καλύτερα τη συμπεριφορά πλοήγησης των επιεσκεπτών μας. Η μη συγκατάθεση μπορεί να επηρεάσει αρνητικά ορισμένες λειτουργίες και δυνατότητες.
Λειτουργικά
Πάντα ενεργό
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απολύτως απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της δυνατότητας χρήσης συγκεκριμένης υπηρεσίας που ζητείται ρητά από τον συνδρομητή ή τον χρήστη ή με αποκλειστικό σκοπό τη μετάδοση επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Προτιμήσεις
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση είναι απαραίτητη για τον νόμιμο σκοπό της αποθήκευσης προτιμήσεων που δεν ζητούνται από τον συνδρομητή ή τον χρήστη.
Στατιστικά
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για στατιστικούς σκοπούς.Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση που χρησιμοποιείται αποκλειστικά για ανώνυμους στατιστικούς σκοπούς. Χωρίς κλήτευση, η εθελοντική συμμόρφωση εκ μέρους του Παρόχου Υπηρεσιών Διαδικτύου ή πρόσθετες καταγραφές από τρίτο μέρος, οι πληροφορίες που αποθηκεύονται ή ανακτώνται για το σκοπό αυτό από μόνες τους δεν μπορούν συνήθως να χρησιμοποιηθούν για την αναγνώρισή σας.
Εμπορικής Προώθησης
Η τεχνική αποθήκευση ή πρόσβαση απαιτείται για τη δημιουργία προφίλ χρηστών, για την αποστολή διαφημίσεων ή για την καταγραφή του χρήστη σε έναν ιστότοπο ή σε διάφορους ιστότοπους για παρόμοιους σκοπούς εμπορικής προώθησης.