back to top
26.6 C
Athens
Τρίτη 6 Μαΐου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1734

Η EUROINS Insurance Group αύξησε το μετοχικό της κεφάλαιο κατά 82 εκατ. ευρώ

0

 

Ενδυναμώνει τη θέση της και ενισχύει την παρουσία της στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη η EUROINS Insurance Group, με τον όμιλο να εστιάζει στην υποστήριξη των θυγατρικών εταιρειών και την επέκταση των εργασιών του. Πρόσφατα η Euroins, που δραστηριοποιείται στην Ελλάδα μέσω της Global Insurance Group, προχώρησε στην αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου κατά  82 εκατ. ευρώ, μετά από απόφαση των μετόχων να αυξήσουν κατά 100 εκατ. ευρώ τα κεφάλαια του ομίλου.

 

Αύξηση κεφαλαίου 80 εκατ. lei στη ρουμανική εταιρεία

 

Ο όμιλος μεταβίβασε 80 εκατ. lei στη θυγατρική του εταιρεία στη Ρουμανία, προκειμένου να καλύψει την προγραμματισμένη αύξηση κεφαλαίου και εν συνεχεία θα ακολουθήσουν  120 εκατ lei που θα καταβληθούν κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.

ΕΠΕΦΑ: New Age Marketing

0

 

Το Εργαστήριο Επενδυτικών Εφαρμογών (ΕΠΕΦΑ) του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανακοινώνουν την έναρξη νέου κύκλου του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τίτλο “New Age Marketing, στις 22 Φεβρουαρίου 2016.

 

Το Πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται στην αγγλική γλώσσα, απευθύνεται σε κάθε στέλεχος επιχείρησης, νέο επαγγελματία, ή και φοιτητή που θέλει να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις σύγχρονες προκλήσεις, αποκτώντας σε σύντομο χρονικό διάστημα, μια συνοπτική αλλά ολοκληρωμένη γνώση γύρω από το μάρκετινγκ. Βασικός στόχος του Προγράμματος είναι η κατάρτιση των συμμετεχόντων ως προς όλα τα κύρια συστατικά του μάρκετινγκ, παρουσιάζοντας με καινοτομία τις σύγχρονες αρχές του. Η εκπαιδευτική ύλη είναι οργανωμένη σε περιεκτικές ενότητες που περικλείουν όλα όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς για να μπορεί να προσφέρει αξία στον πελάτη του. Ολοκληρώνοντας το Πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες θα έχουν αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι είναι μάρκετινγκ και ποιες είναι οι διαστάσεις του, ποιος είναι ο ρόλος του στη λειτουργία των σύγχρονων επιχειρήσεων και πώς μπορεί να υποστηρίξει τη λήψη επιτυχημένων αποφάσεων.

 

Το Πρόγραμμα δομείται σε εννέα (9) διδακτικές ενότητες και διαρκεί 18 εβδομάδες. Υλοποιείται αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα, με τη μέθοδο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει εφαρμοσμένη ανάλυση, ερωτήσεις, ασκήσεις και μελέτες περιπτώσεων και συνοδεύεται από προτεινόμενο σχέδιο μελέτης. Οι συμμετέχοντες εξετάζονται στη διδακτέα ύλη, μέσω εννέα (9) διαγωνισμάτων που θα τους ανατίθενται ηλεκτρονικά ανά ενότητα, σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και έχουν τη δυνατότητα καθημερινής επικοινωνίας με τους εισηγητές, χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Ακόμα, η εκπαιδευτική μεθοδολογία περιλαμβάνει τέσσερις (4) σύγχρονες τηλεδιασκέψεις. Με την επιτυχή περάτωση του Προγράμματος ο σπουδαστής αποκτά Πιστοποιητικό Μάρκετινγκ από το Εργαστήριο Επενδυτικών Εφαρμογών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Η υποβολή των αιτήσεων διαρκεί έως τις 17 Φεβρουαρίου 2016. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.marketing.econ.uoa.gr/

ΕΠΕΦΑ: New Age Marketing

0

 

Το Εργαστήριο Επενδυτικών Εφαρμογών (ΕΠΕΦΑ) του Τμήματος Οικονομικών Επιστημών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, ανακοινώνουν την έναρξη νέου κύκλου του προγράμματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης με τίτλο “New Age Marketing, στις 22 Φεβρουαρίου 2016.

 

Το Πρόγραμμα, το οποίο υλοποιείται στην αγγλική γλώσσα, απευθύνεται σε κάθε στέλεχος επιχείρησης, νέο επαγγελματία, ή και φοιτητή που θέλει να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις σύγχρονες προκλήσεις, αποκτώντας σε σύντομο χρονικό διάστημα, μια συνοπτική αλλά ολοκληρωμένη γνώση γύρω από το μάρκετινγκ. Βασικός στόχος του Προγράμματος είναι η κατάρτιση των συμμετεχόντων ως προς όλα τα κύρια συστατικά του μάρκετινγκ, παρουσιάζοντας με καινοτομία τις σύγχρονες αρχές του. Η εκπαιδευτική ύλη είναι οργανωμένη σε περιεκτικές ενότητες που περικλείουν όλα όσα πρέπει να γνωρίζει κανείς για να μπορεί να προσφέρει αξία στον πελάτη του. Ολοκληρώνοντας το Πρόγραμμα, οι συμμετέχοντες θα έχουν αποκτήσει μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι είναι μάρκετινγκ και ποιες είναι οι διαστάσεις του, ποιος είναι ο ρόλος του στη λειτουργία των σύγχρονων επιχειρήσεων και πώς μπορεί να υποστηρίξει τη λήψη επιτυχημένων αποφάσεων.

 

Το Πρόγραμμα δομείται σε εννέα (9) διδακτικές ενότητες και διαρκεί 18 εβδομάδες. Υλοποιείται αποκλειστικά στην αγγλική γλώσσα, με τη μέθοδο εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Κάθε ενότητα περιλαμβάνει εφαρμοσμένη ανάλυση, ερωτήσεις, ασκήσεις και μελέτες περιπτώσεων και συνοδεύεται από προτεινόμενο σχέδιο μελέτης. Οι συμμετέχοντες εξετάζονται στη διδακτέα ύλη, μέσω εννέα (9) διαγωνισμάτων που θα τους ανατίθενται ηλεκτρονικά ανά ενότητα, σε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα και έχουν τη δυνατότητα καθημερινής επικοινωνίας με τους εισηγητές, χρησιμοποιώντας την ηλεκτρονική πλατφόρμα. Ακόμα, η εκπαιδευτική μεθοδολογία περιλαμβάνει τέσσερις (4) σύγχρονες τηλεδιασκέψεις. Με την επιτυχή περάτωση του Προγράμματος ο σπουδαστής αποκτά Πιστοποιητικό Μάρκετινγκ από το Εργαστήριο Επενδυτικών Εφαρμογών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.

 

Η υποβολή των αιτήσεων διαρκεί έως τις 17 Φεβρουαρίου 2016. Για περισσότερες πληροφορίες επισκεφτείτε την ιστοσελίδα http://www.marketing.econ.uoa.gr/

ΠΙΣ: “Ταφόπλακα” για τους ελεύθερους επαγγελματίες το νέο ασφαλιστικό

0

Αυξημένες εισφορές που αντιστοιχούν στο 20% των καθαρών εισοδημάτων του ελεύθερου επαγγελματία, εκτιμούν ότι θα σημάνει το νέο ασφαλιστικό, οι γιατροί. Το σύνολο της επιβάρυνσης δε, εάν συνυπολογίσει κανείς την αυξημένη φορολόγηση, την αύξηση της προκαταβολής φόρου, την παραμονή του τέλους επιτηδεύματος και την εισφορά αλληλεγγύης, ανέρχεται σε 60% επί των καθαρών εισοδημάτων μην αφήνοντας τελικά διαθέσιμο εισόδημα για τον ελεύθερο επαγγελματία.
«Το κλείσιμο των ιατρείων, η υπαλληλοποίηση, η μαύρη εργασία και η μετανάστευση, είναι ορατά ζητήματα για τα οποία θα πρέπει να μεριμνήσει η Πολιτεία» τονίζει σχετικά ο Πρόεδρος του ΠΙΣ, Μιχάλης Βλασταράκος, ο οποίος την ερχόμενη Δευτέρα 11 Γενάρη θα συναντηθεί με τους Προέδρους των αντίστοιχων Επιστημονικών Φορέων των Μηχανικών και των Νομικών, προκειμένου να συντονίσουν τις δράσεις τους ενάντια στο ασφαλιστικό. Στη συνάντηση θα συμμετάσχει και ο Πρόεδρος της Ελληνικής Οδοντιατρικής Ομοσπονδίας.
«Ο δρόμος τον οποίο ζητεί ο ΠΙΣ να ακολουθήσει η κυβέρνηση είναι καθαρός, προκειμένου να στηριχτεί κάθε ατομική δραστηριότητα. Συνίσταται στη μείωση της υπερβολικής φορολόγησης (που αποτελεί θηλιά στο λαιμό κάθε επαγγελματία) και στην ασφαλιστική μεταρρύθμιση, όπου το κράτος θα στηρίζει τον αναδιανεμητικό χαρακτήρα με κοινωνική δικαιοσύνη, αλλά και βιωσιμότητα της επαγγελματικής δραστηριότητας.
Παράλληλα, ο ΠΙΣ θεωρεί ότι η ανακεφαλαιοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων μετά το καταστροφικό PSI, όπως έγινε και με τις τράπεζες, είναι αναγκαία, προκειμένου να είναι βιώσιμο το σύστημα» υπογραμμίζει ο Μ. Βλασταράκος.
«Το ΕΤΑΑ μπορεί να παραμείνει βιώσιμο και ανεξάρτητο στα πλαίσια της τριμερούς χρηματοδότησης» καταλήγει ο Πρόεδρος του ΠΙΣ.

«Προσεγγίζει» τους φαρμακοποιούς η Αριστοτέλους

0

Την πρόθεση να υπάρξουν διορθώσεις γύρω από το ιδιοκτησιακό καθεστώς των φαρμακείων, εξέφρασε ο Υπουργός Υγείας στη συνάντηση που είχε με το ΔΣ του Πανελλήνιου Φαρμακευτικού Συλλόγου (ΠΦΣ). Συνάντηση και με το νέο πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ.
Με τον Ανδρέα Ξανθό να είναι κατά τ’ άλλα φειδωλός στις δεσμεύσεις του, οι Φαρμακοποιοί εξέλαβαν μια κατά τ’ άλλα, θετική διάθεση από μέρος του Υπουργού, όπως ανέφερε σε ανάρτηση στην προσωπική του σελίδα στο Facebook ο πρόεδρος του ΠΦΣ.
«Τα μέλη του ΔΣ, με επικεφαλής τον πρόεδρο κ. Κωνσταντίνο Λουράντο έθεσαν σειρά θεμάτων προς τον Υπουργό Υγείας και τουλάχιστον όσον αφορά τα θεσμικά φάνηκε να υπάρχει θετική διάθεση για την επίλυση τους», αναφέρει η ανάρτηση.
Μάλιστα, ο κ. Ξανθός φάνηκε ανοικτός στην ύπαρξη οικονομικών κινήτρων, με στόχο την αύξηση της διείσδυσης των γενοσήμων φαρμάκων, ενώ συμφωνήθηκε ο ΠΦΣ να θεσμοθετηθεί ως κέντρο πιστοποίησης προκειμένου να υπάρχει αυστηρός έλεγχος γύρω από τον τρόπο λειτουργίας των e-shop, όπως ορίζουν κοινοτικές οδηγίες.
Ο Υπουργός Υγείας φέρεται να αναγνώρισε τις στρεβλώσεις που δημιουργεί η Κοινή Υπουργική Απόφαση για το ιδιοκτησιακό καθεστώς και υποστήριξε πως πρέπει να διορθωθούν, κατεύθυνση στην οποία κινούνται συγκεκριμένες ενέργειες που έχουν ήδη προωθηθεί και αναμένουν την έγκριση των δανειστών.
Την ανάγκη εξεύρεσης λύσης και στο θέμα του ωραρίου αναγνώρισαν και οι δύο πλευρές, ώστε «να αποκατασταθεί το σημερινό χάος αλλά και να ανταποκρίνεται στην σημερινή ανταγωνιστική πραγματικότητα», ενώ ζητήθηκε αυστηρότερος έλεγχος των εξαγωγών με στόχο την επάρκεια φαρμάκων.
«Όσον αφορά τις υπηρεσίες φαρμακείου ο ΠΦΣ μπορεί να αποτελέσει φορέα πιστοποίησης, ενώ για τα ΜΗΣΥΦΑ αναμένεται μια λίστα από τον ΕΟΦ καθώς και ο καθορισμός αυστηρών προϋποθέσεων και κριτηρίων για την χορήγηση τους εκτός φαρμακείων», αναφέρει η ανάρτηση του κ. Λουράντου.
Στο θέμα του ΓΕΜΗ, ο κ. Ξανθός δεσμεύθηκε να τηλεφωνήσει στον αρμόδιο υπουργό και να μεσολαβήσει ώστε τα φαρμακεία να απαλλαχθούν από την υποχρέωση εγγραφής, εφόσον δεν είναι καταστήματα αμιγώς εμπορικού χαρακτήρα.
Κλίμα συνεργασίας είχε και η συνάντηση του ΠΦΣ με το νέο πρόεδρο του ΕΟΠΥΥ, Σ. Μπερσίμη, το απόγευμα της ίδιας ημέρας.
«Η συνάντηση έγινε σε θετικό κλίμα και ανάμεσα στα θέματα που συζητήθηκαν ήταν το θέμα των πληρωμών σε μια πιο σταθερή βάση. Ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ τόνισε ότι η πρόθεση υπάρχει με απαραίτητη προϋπόθεση όμως την τακτικότητα των χρηματικών εισροών προς τον οργανισμό».
Ασφαλιστικό
Οι αλλαγές στο ασφαλιστικό και ιδιαίτερα η ενδεχόμενη σύνδεση των εισφορών με το διαθέσιμο εισόδημα προκαλεί νέα πρόσθετη ανησυχία και στους φαρμακοποιούς (εδώ).
Έτσι, τη Δευτέρα (15.00) στο Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών ο πρόεδρος του ΠΦΣ θα συμμετάσχει σε σύσκεψη προέδρων όλων των δευτεροβαθμίων συλλόγων ελευθέρων επαγγελματιών και επιστημονικών φορέων (δικηγόροι, φαρμακοποιοί, ιατροί, μηχανικοί, συμβολαιογράφοι, οδοντίατροι, κτηνίατροι κ.λ.π.).
«Η σύνδεση ασφαλιστικών εισφορών με το διαθέσιμο εισόδημα, δεν είναι μόνο παράνομη αλλά και ανήθικη, αντιδημοκρατική και αντιαναπτυξιακή και αποτελεί καθαρή κλοπή εισοδημάτων …Η κρατική παρέμβαση στο εισόδημα με την μορφή οποιουδήποτε ποσοστού υπέρ του ασφαλιστικού, αποτελεί ληστρική πράξη και ακυρώνει κάθε προσπάθεια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για επιβίωση. Από την άλλη αποτελεί πράξη τιμωρίας για τους ειλικρινείς φορολογούμενους, ωθώντας ταυτόχρονα στην φοροδιαφυγή ακόμα και όσους δεν μπορούν να φοροδιαφύγουν», αναφέρει ο κ. Λουράντος σε άλλη ανάρτηση του.
Χαρακτηρίζει φωστήρες (βλ. Κατρούγκαλος) αυτούς «που συνέλαβαν αυτό το σχέδιο εξόντωσης» και τους καλεί να εξηγήσουν, μεταξύ άλλων, «πως είναι δυνατόν μικρομεσαίοι ελεύθεροι επαγγελματίες να πληρώνουν εισφορές ανάλογα με τον τζίρο τους, αλλά να παίρνουν όλοι την … ίδια σύνταξη».

ΠΗΓΗ: virus.com.gr

HDI – Gerling:  Επακόλουθη Οικονομική Απώλεια (Διακοπή Εργασιών) στις ασφαλίσεις μεταφερόμενων εμπορευμάτων

0

Οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ποικίλα μεταφορικά μέσα, τόσο για τη διανομή των παραγόμενων εμπορευμάτων τους, όσο και για την προμήθεια των υλών και μηχανημάτων που είναι απαραίτητα για τη λειτουργία τους. Η στενή σχέση μεταξύ της εφοδιαστικής αλυσίδας και της γραμμής παραγωγής, προϋποθέτει την έγκαιρη και ασφαλή παράδοση των εμπορευμάτων για την απρόσκοπτη λειτουργία της παραγωγικής επιχείρησης. Τυχόν ζημίες κατά τη μεταφορά εμπορευμάτων, δεν προκαλούν μόνον απώλειες στο ίδιο το εμπόρευμα, αλλά ενδέχεται να έχουν σημαντικές δυσχερείς οικονομικές συνέπειες για τις επιχειρήσεις.

 

Σε περίπτωση διακοπής των εργασιών, πέραν από την απώλεια εσόδων, οι επιχειρήσεις καλούνται να καλύψουν πάγια, σταθερά έξοδα, όπως:

  • Πληρωμές τόκων για δάνεια / πιστωτικές γραμμές
  • Ενοίκια κτιρίων, γης ή παραγωγικών εγκαταστάσεων
  • Κόστος μισθοδοσίας
  • Φόρους ακίνητης περιουσίας και λοιπά πάγια έξοδα για εγκαταστάσεις

 

Από την εμπειρία μας, οι οικονομικές απώλειες μπορούν να αγγίξουν ιδιαίτερα υψηλά ποσά, σε μικρό χρονικό διάστημα και αποτελούν πρόκληση για πολλούς ασφαλιστές.

 

Η κάλυψη επακόλουθης ζημίας στον κλάδο μεταφερόμενων εμπορευμάτων Marine Consequential Loss InsuranceHDIGerling MCL προστατεύει τις επιχειρήσεις από τις οικονομικές απώλειες που προκαλούνται από ζημίες κατά τη διάρκεια μεταφοράς των ασφαλιζομένων εμπορευμάτων και οδηγούν σε διακοπή εργασιών. Προϋποθέσεις της κάλυψης είναι:

  • η ζημία να έχει συμβεί σε μεταφορά εμπορεύματος το οποίο ασφαλίζεται από την HDI-Gerling (μέσω ασφαλιστηρίου cargo) και
  • το εμπόρευμα να μην μπορεί να χρησιμοποιηθεί από την επιχείρηση λόγω της ζημίας, ή να μπορεί να χρησιμοποιηθεί μερικώς.

 

Η κάλυψη συμβάλει στην απρόσκοπτη λειτουργία των επιχειρήσεων και αποτελεί σημαντική εξασφάλιση των επενδύσεών τους.

 

HDI – Gerling – Στ. Βασιλόπουλος: Προσιτή η ασφάλιση μεταφορών για τις επιχειρήσεις

0

 

 

στη Βίκυ Γερασίμου

Στη σημασία της ασφάλισης για τις επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μεταφορών αναφέρεται σε συνέντευξη του στο iw ο κ. Στέλιος Βασιλόπουλος, Διευθυντής Ασφαλίσεων Μεταφορών, Αεροπορικών και Ειδικών Κινδύνων στην  HDI-Gerling Hellas. Ο κ. Βασιλόπουλος αναλύει τους κινδύνους από τους οποίους μπορούν να καλυφθούν οι επαγγελματίες και επισημαίνει ότι η ανταγωνιστικότητα της κάλυψης δεν συνίσταται μόνο στο κόστος, αλλά και στην προστιθέμενη αξία που δημιουργείται για τους ασφαλισμένους μέσα από τις συμπληρωματικές καλύψεις, όπως η τεχνική υποστήριξη.

 

 

  • Η μεταφορά εμπορευμάτων ενέχει πολλούς κινδύνους για τις επιχειρήσεις. Τι διασφαλίζεται μέσω της ασφάλισης μεταφερόμενων εμπορευμάτων;

 

H πολύχρονη εμπειρία στις ασφαλίσεις μεταφερομένων εμπορευμάτων την οποία έχει αποκτήσει η HDI-Gerling στα 110 χρόνια λειτουργίας της, της επιτρέπει να προσφέρει την πλήρη γκάμα ασφαλιστικών λύσεων που αφορούν όλες τις δραστηριότητες και μορφές του διεθνούς εμπορίου:

  • Εισαγωγές – Εξαγωγές (διασυνοριακές μεταφορές): Καλύπτεται απώλεια ή και ζημία του φορτίου σε όλη τη διάρκεια της διαδικασίας μεταφοράς των εμπορευμάτων, μέχρι το σημείο που υπάρχει ευθύνη του ασφαλιζόμενου, ανάλογα με τους όρους της σύμβασης μεταφοράς, από κάθε εγγενή ή εξωγενή κίνδυνο που θα επιλέξει ο ασφαλιζόμενος.
  • Μεταφορές Εσωτερικού (εγχώριες μεταφορές / εσωτερική διανομή προϊόντων): Καλύπτεται κάθε απώλεια ή και ζημία του μεταφερομένου φορτίου σε όλη την διάρκεια της διαδικασίας μεταφοράς των εμπορευμάτων, συμπεριλαμβανομένων των διαδικασιών φόρτωσης/εκφόρτωσης, εντός της χώρας όπου ο ασφαλιζόμενος έχει δραστηριότητα από κάθε εγγενή ή εξωγενή κίνδυνο που θα επιλέξει.
  • Επακόλουθη ζημία (διακοπή εργασιών): Πέρα από την άμεση ζημία που μπορεί να υποστεί το μεταφερόμενο φορτίο (είτε σε διασυνοριακή είτε σε εθνική μεταφορά), καλύπτεται και η επακόλουθη οικονομική απώλεια του ιδιοκτήτη του φορτίου (π.χ. απώλεια κέρδους ή αυξημένα κόστη κλπ.)

 

Ειδικά στις διεθνείς μεταφορές, καθίσταται αναγκαία η επιτόπου άμεση αντιμετώπιση των προβλημάτων, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε χώρας. Με τοπική παρουσία σε πάνω από 130 χώρες παγκοσμίως, η εταιρία μας διαθέτει ειδικούς που έχουν αποδείξει επανειλημμένα την ικανότητά τους να ανταποκρίνονται επιτυχώς σε ζημίες και αξιώσεις τρίτων, καθώς έχουν άριστη γνώση των τοπικών αγορών. Σε περίπτωση που η ευθύνη για τη ζημιά ανήκει σε τρίτους, η HDI-Gerling, αφού αποζημιώσει, αναλαμβάνει επανεισπράξεις με υψηλότατα ποσοστά επιτυχίας.

 

Επίσης, προκειμένου περί πολυεθνικών ομίλων, μέσω των Διεθνών Ασφαλιστικών Προγραμμάτων της HDI-Gerling, οι επιχειρήσεις αποκτούν έλεγχο της ασφαλιστικής τους προστασίας, με ενιαίο σκεπτικό διαχείρισης κινδύνου (risk management) για όλες τις θυγατρικές τους ανά τον κόσμο.

 

  • Ασφαλίζονται οι επιχειρήσεις που ασκούν επαγγελματική δραστηριότητα στις μεταφορές (μεταφορείς ή διαμεταφορείς);

 

Οι επαγγελματίες των μεταφορών δραστηριοποιούνται ως:

  • Μεταφορείς (Carriers): αναλαμβάνουν την εμπορική μεταφορά εμπορευμάτων, εντός συμφωνημένης περιόδου παράδοσης, σε συμφωνημένη τοποθεσία του παραλήπτη βάσει συμβολαίου.
  • Διαμεταφορείς (Freight forwarders): αναλαμβάνουν την οργάνωση της αποστολής εμπορευμάτων – προσδιορίζοντας το μεταφορικό μέσο και τη διαδρομή μέχρι την ολοκλήρωση της μεταφοράς, της αποθήκευσης και τυχόν συμφωνίας προώθησης. Επίσης συχνά αναλαμβάνουν και άλλες διαμεσολαβητικές εργασίες πχ την προετοιμασία / διεκπεραίωση τελωνειακών διαδικασιών, κλπ.
  • Εταιρίες logistics: αναλαμβάνουν την μεταφορά και αποθήκευση εμπορευμάτων, βάσει συμφωνίας, και ευθύνονται για τυχόν ζημία ή απώλεια από τη στιγμή της παραλαβής του εμπορεύματος και μέχρι την παράδοσή του.
  • Οποιαδήποτε μικτή δραστηριότητα που συνδυάζει τα παραπάνω

 

Η εξειδικευμένη ασφαλιστική κάλυψη αστικής ευθύνης των ανωτέρω επαγγελματιών, «carriers & forwarders liability» ή και «warehousemen liability», αφορά την ευθύνη των επιχειρήσεων αυτών, που προκύπτει έναντι των πελατών τους (εντολοδόχων) από τα εμπορικά συμβόλαια που αναλαμβάνουν, βάσει και της σχετικής νομοθεσίας. Η εν λόγω ασφαλιστική κάλυψη από την HDI-Gerling αποτελεί ένα ειδικά σχεδιασμένο προϊόν για τους εκάστοτε επαγγελματίες του κλάδου των μεταφορών, προστατεύοντάς τους από τους κινδύνους που απειλούν την ομαλή ροή των εργασιών τους έναντι των πελατών τους.

 

Σε μεταφορές εκτός συνόρων, η ευθύνη διέπεται από διεθνείς συμφωνίες (πχ, CMR / Montreal Convention).Τέτοιες συμφωνίες ενδέχεται να υπερισχύουν της εγχώριας νομοθεσίας της χώρας-έδρας της επιχείρησης και η ευθύνη για τυχόν ζημία εξαρτάται επίσης από τον βαθμό υπαιτιότητας. Αν προκύψει απαίτηση πελάτη λόγω ζημίας των εμπορευμάτων του, ο επαγγελματίας πρέπει να καταδείξει κατά πόσον και σε ποιο βαθμό ευθύνεται και αν οφείλει να αποζημιώσει τον εντολοδόχο του. Η γνώση της νομοθεσίας και η εμπειρία του ασφαλιστή είναι απαραίτητη για την εξακρίβωση της ευθύνης σε τέτοιες σύνθετες περιπτώσεις.

 

  • Είναι προσιτή η εν λόγω ασφαλιστική κάλυψη για τις επιχειρήσεις;

 

Η ασφάλιση είναι ιδιαίτερα προσιτή για τις επιχειρήσεις – λόγω και του διεθνούς ανταγωνισμού – και η HDI-Gerling προσφέρει εξαιρετικά ανταγωνιστικές παροχές, οι οποίες προσαρμόζονται στις απαιτήσεις του ασφαλιζόμενου. Η ανταγωνιστικότητα της κάλυψης όμως, δεν συνίσταται μόνο στο κόστος αλλά και στις συμπληρωματικές υπηρεσίες «προστιθέμενης αξίας». Σημαντική είναι η συμβολή των ειδικών Risk Engineers της HDI-Gerling οι οποίοι παρέχουν ολοκληρωμένη τεχνική υποστήριξη στον Ασφαλισμένο αναφορικά με θέματα στοιβασίας/συσκευασίας/ τρόπου σχεδιασμού και διεξαγωγής της μεταφοράς κλπ. Με την ανάπτυξη εξειδικευμένων σχεδίων διαχείρισης κινδύνου, η εταιρία μας βοηθά τους πελάτες της να βελτιώσουν τις προδιαγραφές ποιότητας, μειώνοντας τον κίνδυνο και εν τέλει αποφεύγοντας / περιορίζοντας τις ζημίες κατά τη μεταφορά.

 

  • Πως εξελίσσονται τον τελευταίο χρόνο οι εργασίες στον κλάδο και την εταιρεία σας; Ποιες είναι οι εκτιμήσεις σας για την πορεία του κλάδου στο μέλλον;

 

Στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια η παραγωγή ασφαλίστρων στο κλάδο μεταφερόμενων εμπορευμάτων είχε φθίνουσα πορεία, επηρεαζόμενη από τα μεγέθη του ΑΕΠ. Μικρή ανάκαμψη έχει διαφανεί από το 2014, ενώ ακολούθησε ο περιορισμός στην κίνηση κεφαλαίων που έχει επιδράσει αρνητικά στο εμπόριο τη φετινή χρονιά. Μέσα σε αυτό το δυσμενές πλαίσιο, τον τελευταίο χρόνο φαίνεται οι εξαγωγές να πηγαίνουν συγκριτικά καλύτερα, ενώ οι εισαγωγές και η εσωτερική διακίνηση έχουν πληγεί περισσότερο. Η μεταναστευτική κρίση ενδέχεται επίσης να επηρεάσει το εμπόριο στην Ευρώπη, καθώς το κλείσιμο των συνόρων δημιουργεί καθυστερήσεις στις οδικές/σιδηροδρομικές μεταφορές εμπορευμάτων. Δυστυχώς, η αβεβαιότητα δεν επιτρέπει ασφαλείς προβλέψεις για την πορεία του κλάδου.

 

Ωστόσο, ακόμα και σε δυσχερές περιβάλλον, στην HDI-Gerling, έχουμε καταφέρει να διατηρήσουμε και να ενισχύσουμε τα επίπεδα των ασφαλίστρων στον κλάδο μεταφορών. Ολοένα και περισσότερο, οι μεγάλες εμπορικές εταιρίες και βιομηχανίες μας εμπιστεύονται για την προστασία τους. Η αξιοπιστία και φερεγγυότητα της HDI-Gerling, υπό την ομπρέλα του μητρικού Ομίλου Talanx, διασφαλίζει σταθερότητα στους πελάτες μας και για τα επόμενα χρόνια.

Η INTERAMERICAΝ συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Νεολαία

0
Ο Γιώργος Κώτσαλος, διευθύνων σύμβουλος Ομίλου INTERAMERICAN με τον Γιάννη Ρούντο, διευθυντή δημοσίων σχέσεων και εταιρικής υπευθυνότητας Ομίλου INTERAMERICAN

 Την ενσωμάτωση της εταιρικής υπευθυνότητας στη στρατηγική της ενισχύει η INTERAMERICAN, προσυπογράφοντας ως μέλος του Δικτύου CSR Hellas την Ευρωπαϊκή Επιχειρηματική Διακήρυξη “Enterprise 2020”, μία δυναμική πρωτοβουλία του Δικτύου CSR Europe και των 40 εθνικών εταίρων του. Η πρωτοβουλία, που παρουσιάστηκε κατά τη διάσκεψη κορυφής πολιτειακών, κυβερνητικών και ευρωπαϊκών αρχών στις Βρυξέλλες τον περασμένο Νοέμβριο, εστιάζει στην ανάπτυξη και προώθηση στρατηγικών και πολιτικών για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη (CSR), ώστε να προετοιμαστεί “το μέλλον που η Ευρώπη έχει ανάγκη”.

Σε αυτό το θεματικό πλαίσιο, η INTERAMERICAN συμμετέχει ενεργά στο “European Pact for Youth” (Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Νεολαία), το οποίο αποτελεί σύμπραξη των εθνικών Δικτύων CSR με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ενίσχυση της ένταξης των νέων στην εργασία στην Ευρώπη, με στόχο τη δημιουργία 100 χιλιάδων θέσεων εργασίας, μαθητείας και πρακτικής άσκησης.

Η INTERAMERICAN συμμετέχει στο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Νεολαία με ιδιαίτερο αίσθημα ευθύνης για την αντιμετώπιση της ανεργίας στον τομέα των ασφαλιστικών δραστηριοτήτων, καθώς και της ανάγκης να δοθούν πραγματικές δυνατότητες επαγγελματικής σταδιοδρομίας στις νέες γενιές” επισημαίνει ο Γιώργος Κώτσαλος, διευθύνων σύμβουλος. Πρόθεση είναι -όπως διευκρινίζει ο Γιάννης Ρούντος, διευθυντής δημοσίων σχέσεων και εταιρικής υπευθυνότητας- “να προσφέρει η εταιρεία, στο πλαίσιο του Συμφώνου, ένα σταθερό, ποιοτικό και ελκυστικό περιβάλλον εργασίας σε νέους ανθρώπους κατά την υλοποίηση του τριετούς (2016-2018) σχεδίου ανάπτυξης “Genesis” για το Δίκτυο Ασφαλιστικών Συμβούλων της INTERAMERICAN, στο οποίο σχέδιο προβλέπεται η ενσωμάτωση 1.300 νέων συνεργατών, με συνεχή εκπαίδευση, υποστήριξη και ενθαρρυντικές παροχές – ιδιαίτερα στο ξεκίνημα”.

Το Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για τη Νεολαία υποστηρίζουν -έως στιγμής- ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Βιομηχανιών, το Εμπορικό & Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, η Global Sustain και μαζί με την INTERAMERICAN, πέντε ακόμη ελληνικές επιχειρήσεις (Ελληνικά Πετρέλαια, Manpower Group, McCain Hellas, Νηρεύς Ιχθυοκαλλιέργειες, Όμιλος ΤΙΤΑΝ).

Η Επιχειρηματική Διακήρυξη 2020 για την ΕΚΕ

Οι βασικές δεσμεύσεις για τους επιχειρηματικούς οργανισμούς που συμμετέχουν στη Διακήρυξη “Enterprise 2020” συνίστανται:

  • στη διαφάνεια και τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων
  • στην υιοθέτηση νέων τεχνολογιών για την προώθηση της αειφόρου επιχειρηματικής ανάπτυξης
  • στον περιορισμό του οικολογικού αποτυπώματος και τις φιλικές προς το περιβάλλον πρακτικές
  • στη βέλτιστη απασχολησιμότητα, με κοινωνικά οφέλη
  • στην ανάπτυξη συνεργασιών με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη για την κοινωνική ευημερία.

Πέρα από το σχέδιο “Genesis”, με το οποίο απαντά στο Ευρωπαϊκό Σύμφωνο για την απασχολησιμότητα των νέων, η IINTERAMERICAN έχει έμπρακτη αναφορά και στα υπόλοιπα τέσσερα σημεία της Διακήρυξης με:

  • εταιρική κουλτούρα υπευθυνότητας και σχετική εκπαίδευση προσωπικού, λειτουργίες και υποστήριξη οργανισμών, ανταποκρινόμενη στις αρχές της διαφάνειας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων ως εταιρεία μέλος του Global Compact (Οικουμενικού Συμφώνου) του ΟΗΕ
  • επενδύσεις και ευρύτατη ανάπτυξη της ψηφιακής τεχνολογίας, με στόχο να είναι ο πρώτος απόλυτος digital insurer στην Ευρώπη έως το 2020
  • συμμετοχή στο United Nations Environment Program Finance Initiative και ιδρυτική σύμπραξη στις Αρχές της Αειφόρου Ασφάλισης (ΟΗΕ), συστηματική μέτρηση περιβαλλοντικού αποτυπώματος και καινοτόμα προϊόντα αιχμής για την αστική ευθύνη περιβάλλοντος και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
  • πλήθος συνεργασιών με επαγγελματικούς και θεσμικούς φορείς, κοινωνικούς οργανισμούς, τοπικές αρχές-κοινωνίες, μέσα επικοινωνίας, λοιπές επιχειρήσεις, για τη δημιουργία μετρήσιμης κοινωνικής αξίας.

Οι σχετικές επιδόσεις της INTERAMERICAN καταγράφονται με βάση οδηγίες διεθνώς αναγνωρισμένων προτύπων, επαληθεύονται και αξιολογούνται στον διακεκριμένο ετήσιο απολογισμό της για την εταιρική υπευθυνότητα από το 2008 και εντεύθεν (www.interamerican.gr). Η εταιρεία υλοποιεί, πρωτοποριακά και υποδειγματικά για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, ένα πολυδιάστατο σχέδιο εταιρικής υπευθυνότητας για την κοινωνία από το 2003, προσθέτοντας εμφαντικά τη διακυβέρνηση, το ανθρώπινο δυναμικό και το περιβάλλον από το 2006.

 

BIPAR- N. Maesschalck: Συγκέντρωση των «παικτών» του κλάδου θα φέρει η Solvency II

0

 

 

στη Λαλέλα Χρυσανθοπούλου

Σε κατάσταση ετοιμότητας βρίσκεται η BIPAR, η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ασφαλιστικών και Χρηματοοικονομικών Διαμεσολαβητών, προκειμένου να διασφαλίσει τα συμφέροντα του ενός εκατομμυρίου επαγγελματιών που εκπροσωπεί στην ΕΕ στο πλαίσιο της εφαρμογής των νέων κοινοτικών κανονισμών και οδηγιών (Solvency II, MiFID, PRIIPs, IDD κ.λπ.) που προωθούν οι Βρυξέλλες. Σε συνέντευξή του, ο γενικός διευθυντής της BIPAR, Nic de Maesschalck, μιλά για τις αλλαγές που έρχονται στη διανομή των ασφαλιστικών προϊόντων λόγω των νέων ρυθμίσεων και για τις επιπτώσεις της ψηφιακής επανάστασης στον κλάδο της διαμεσολάβησης. Εξηγεί επίσης τις προτεραιότητες της BIPAR για τα επόμενα χρόνια, εκ των οποίων κορυφαία είναι ο εκσυγχρονισμός του ασφαλιστικού και χρηματοοικονομικού κλάδου μέσω της εφαρμογής πολιτικών που μειώνουν τα διοικητικά βάρη και δημιουργούν περισσότερες ευκαιρίες για τους μικρούς χρηματοοικονομικούς και ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

 

 

Ποιος είναι ο ρόλος της BIPAR και η συνεισφορά της στον κλάδο της διαμεσολάβησης;

H Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ασφαλιστικών και Χρηματοοικονομικών Διαμεσολαβητών στεγάζει υπό την ομπρέλα της 52 εθνικές ενώσεις πρακτόρων, μεσιτών και χρηματοοικονομικών συμβούλων από 30 χώρες. Η βασική αποστολή μας στη BIPAR είναι η προώθηση και η υπεράσπιση των συμφερόντων των διαμεσολαβητών στην ευρωπαϊκή κοινή γνώμη και τις εποπτικές αρχές. Υπό αυτό το πρίσμα, είμαστε η ενιαία φωνή περίπου ενός εκατομμυρίου επαγγελματιών στα όργανα της ΕΕ, όπως στην Κομισιόν, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, στο Συμβούλιο αλλά και στις εποπτικές αρχές, και δη στην EIOPA (Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων), στην ESMA (Ευρωπαϊκή Αρχή Κινητών Αξιών και Αγορών) και στην EBA (Ευρωπαϊκή Τραπεζική Αρχή).

Εκτιμάται ότι στον χρηματοοικονομικό κλάδο, περίπου το 90% των νομοθετικών ρυθμίσεων σε κάθε χώρα εδράζεται σε κοινοτικούς κανονισμούς ή οδηγίες. Όταν μιλάμε για την Ευρώπη, πρέπει να σκεφτόμαστε ότι οι εθνικές κυβερνήσεις και αρχές διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση των κανόνων σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Γι’ αυτόν τον λόγο, η συνεργασία και η αλληλεπίδραση μεταξύ των μελών μας, των εθνικών ενώσεων και της BIPAR είναι τόσο σημαντική. Μια διάταξη στην εθνική νομοθεσία είναι ασφαλώς προϊόν συγκερασμού διαφορετικών συμφερόντων και απόψεων. Είναι προϊόν αλληλεπίδρασης μεταξύ κυβερνήσεων, εποπτικών αρχών και ευρωπαϊκών οργάνων. Σε αυτήν τη δημοκρατική διαδικασία λήψης αποφάσεων, καταναλωτικές οργανώσεις, συνδικάτα, think tanks, ενώσεις ασφαλιστικών ομίλων και τραπεζών και φυσικά όλα τα μέλη της BIPAR, συμμετέχουν στη διαβούλευση. Όλοι αυτοί οι «παίκτες» εκπροσωπούνται σε ευρωπαϊκό επίπεδο στις Βρυξέλλες. Υπάρχει η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Ασφαλιστικών Εταιρειών, η Ευρωπαϊκή Συνομοσπονδία Συνδικάτων κ.ά. Ο κλάδος μας –οι διαμεσολαβητές– εκπροσωπείται από την BIPAR, η οποία συμμετέχει στη διαδικασία της διαβούλευσης που προηγείται της θέσπισης ρυθμίσεων με γνωμοδοτήσεις και τεκμηριωμένες θέσεις. Η BIPAR και οι εθνικές ενώσεις έχουν εκφράσει επανειλημμένως την αυξανόμενη ανησυχία τους για την υπερβολική ρύθμιση του χρηματοοικονομικού κλάδου στα αρμόδια στελέχη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και της Κομισιόν υπό τον κύριο Γιούνκερ. Όπως δίχως αμφιβολία γνωρίζετε, οι εθνικές μας ενώσεις εργάζονται καθημερινά για να επικοινωνήσουν τις ανάγκες του κλάδου. Η ανταλλαγή αντικειμενικής πληροφόρησης για την κατάσταση, τις ανάγκες και τις ανησυχίες του κλάδου είναι μια δραστηριότητα συχνά υποτιμημένη και όχι πολύ ορατή στα μέλη, αλλά στις σημερινές συνθήκες αποτελεί μία από τις βασικές αποστολές μιας επαγγελματικής ένωσης.

Στην BIPAR, μαζί με τις εθνικές ενώσεις, πιστεύουμε ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση και οι χώρες-μέλη της πρέπει να θέσουν τα θεμέλια για βιώσιμη ανάπτυξη στον απόηχο της χρηματοοικονομικής κρίσης και να προωθήσουν τον εκσυγχρονισμό του ασφαλιστικού και χρηματοοικονομικού κλάδου. Για να συμβεί αυτό, η εφαρμογή πολιτικών που μειώνουν τα διοικητικά βάρη και δημιουργούν περισσότερες ευκαιρίες για τους μικρούς χρηματοοικονομικούς και ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα για όλους τους ευρωπαϊκούς θεσμούς κατά την τρέχουσα προγραμματική περίοδο (2014-2020). Αυτό είναι το κεντρικό μήνυμα του Μανιφέστο της BIPAR, το οποίο έχουν υιοθετήσει όλες οι ενώσεις μας και αντανακλά τη «γραμμή» της BIPAR και των ενώσεων-μελών της.

 

Ποιες είναι οι αλλαγές που επηρεάζουν την αγορά διανομής ασφαλιστικών προϊόντων;

Επιτρέψτε μου να περιγράψω ορισμένες αλλαγές που θα επέλθουν λόγω των νέων κανόνων που προωθούνται σε επίπεδο ΕΕ. Τους επόμενους 18 μήνες, οι διαμεσολαβητές θα κληθούν να αντιμετωπίσουν την αυστηρότερη ρυθμιστική μεταχείριση αφενός των ασφαλιστικών προϊόντων ζωής που περιέχουν στοιχεία επενδύσεων (π.χ. των unit-linked προϊόντων ασφάλισης ζωής), αφετέρου της διανομής προϊόντων γενικής ασφάλισης. Η Οδηγία για τη Διανομή Ασφαλειών (Insurance Distribution Directive-IDD), που αναμένεται να τεθεί σε ισχύ στις αρχές του 2016, θα επιβάλει αυστηρότερους κανόνες για τον σχεδιασμό και τη διανομή τόσο των ασφαλιστικών προϊόντων ζωής με στοιχεία επένδυσης όσο και των προϊόντων γενικών ασφαλίσεων. Μεταξύ των καινοτομιών που θα φέρει η IDD είναι και οι νέοι, συγκεκριμένοι κανόνες επιχειρηματικής συμπεριφοράς σε σχέση με τις παρεχόμενες πληροφορίες καθώς και οι διαδικασίες διαχείρισης συγκρούσεων συμφερόντων.

Η δεύτερη αλλαγή αφορά την αυξημένη διαφάνεια. Οι διαμεσολαβητές (και ο ασφαλιστικός κλάδος γενικότερα) θα γίνουν πιο διαφανείς. Αυτό καλύπτει πτυχές όπως: ποιος είμαι, τι είδους υπηρεσίες προσφέρω, ποιες είναι οι καλύψεις του συμβολαίου, ποια είναι η τιμή και το κόστος των προϊόντων. Μετά από χρόνια συζητήσεων, η Ευρώπη αποφάσισε τον Ιούλιο ότι δεν απαιτείται η αποκάλυψη λεπτομερών στοιχείων για το ύψος των προμηθειών. Σε ό,τι αφορά τις γενικές ασφάλειες, είναι σημαντικό ο καταναλωτής να γνωρίζει το ύψος του τελικού ασφαλίστρου αλλά και το αν ο πωλητής ενός ασφαλιστικού προϊόντος έχει τα δικά του οικονομικά κίνητρα για την πώληση του συγκεκριμένου προϊόντος. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος για την αποφυγή παρεξηγήσεων.

Τρίτον, οι διαμεσολαβητές θα υποχρεούνται να δίνουν περισσότερη προσοχή στις συγκρούσεις συμφερόντων στο μέλλον. Συμφωνούμε στο ότι οι συγκρούσεις συμφερόντων πρέπει να εντοπίζονται και να αμβλύνονται. Πιστεύουμε ότι υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να γίνει αυτό και θεωρούμε ότι οι εκάστοτε εμπλεκόμενες εταιρείες πρέπει να έχουν τη μεγαλύτερη δυνατή διακριτική ευχέρεια για να διαχειριστούν το πρόβλημα.

Ένα ακόμη θέμα, οι λεπτομέρειες του οποίου πρέπει να αφεθούν στους διαμεσολαβητές και τις ενώσεις τους, είναι η συνεχής επαγγελματική κατάρτιση. Αναμφίβολα, η ασφάλιση είναι ένας κλάδος στον οποίο η τεχνογνωσία αποτελεί κλειδί. Η BIPAR ανέκαθεν προωθούσε τη συνεχή κατάρτιση, και είμαστε ευχαριστημένοι που η Ευρώπη άφησε την οργάνωση των σχετικών δομών στο εθνικό ή το εταιρικό επίπεδο. Σε πολλές αγορές υπάρχουν συστήματα στα οποία ο διαμεσολαβητής μπορεί να εξασφαλίσει «διαπιστευτήρια» συνεχούς επαγγελματικής ανάπτυξης (continuous professional development-CPD), παρακολουθώντας π.χ. ένα συνέδριο που οργανώθηκε από την ένωσή του. Στο νέο καθεστώς, οι διαμεσολαβητές θα πρέπει επίσης να δίνουν μεγαλύτερη σημασία στα παράπονα των καταναλωτών. Γνωρίζουμε όλοι ότι τα παράπονα των πελατών αποτελούν μια σημαντική πηγή πληροφόρησης για τη βελτίωση των υπηρεσιών μας, αλλά στο μέλλον και οι επόπτες θα εστιάζουν περισσότερο σε αυτόν τον παράγοντα. Οι προσπάθειες καταπολέμησης της απάτης και του «ξεπλύματος» μαύρου χρήματος θα ενταθούν. Πρέπει τέλος να ληφθεί υπόψη μας το γεγονός ότι τα επόμενα χρόνια οι επιτόπιες έρευνες των εποπτικών αρχών θα ενταθούν στον κλάδο μας.

 

Επισημάνατε μια σειρά αλλαγών που θα προέλθουν λόγω του νέου ρυθμιστικού πλαισίου. Υπάρχει κάποιος άλλος παράγοντας που απαιτεί συντονισμένη δράση;

Δεν μπορούμε να μιλάμε για το μέλλον χωρίς να αναφέρουμε την ψηφιοποίηση και τη στρατηγική της ΕΕ για την Ενιαία Ψηφιακή Αγορά. Οι διαμεσολαβητές βρίσκονται στην εμπροσθοφυλακή πολλών εκ των ψηφιακών εξελίξεων. Οι επιπτώσεις θα είναι τεράστιες και χωρίς να υπεισέλθω σε λεπτομέρειες, οι αλλαγές θα προέλθουν από τις πρωτοβουλίες που θα αναλάβει ο ασφαλιστικός κλάδος στους εξής τομείς:

  • Διαδίκτυο των Πραγμάτων (Ιnternet of Things): Οι κλήσεις μέσω Ίντερνετ, για παράδειγμα, θα επηρεάσουν τον κλάδο της ασφάλισης αυτοκινήτου, ενώ τα διασυνδεδεμένα σπίτια και τα διασυνδεδεμένα συστήματα παρακολούθησης της υγείας θα αλλάξουν την αλυσίδα αξίας του κλάδου ασφαλειών.
  • Η ανάλυση των Μαζικών Δεδομένων (Big Data) θα επηρεάσει τα αναλογιστικά μοντέλα των ασφαλιστικών εταιρειών.
  • Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν την επικοινωνία, το μάρκετινγκ και τις πωλήσεις στον κλάδο μας.

Σε σχέση με τις εξελίξεις αυτές, θα πρέπει να κοιτάξουμε μεταξύ άλλων και τις ρυθμίσεις για την προστασία προσωπικών δεδομένων στον επικείμενο κανονισμό Προστασίας Γενικών Δεδομένων (General Protection Data Regulation). Οι σχετικοί κανόνες αλλάζουν αυτήν τη στιγμή στην Ευρώπη και αυτό θα επηρεάσει και τον κλάδο μας. Επίσης, υπάρχει το θέμα της παροχής διασυνοριακών υπηρεσιών, η ασφάλιση έναντι του κυβερνοκινδύνου, φορολογικά θέματα και άλλα πολλά…

 

Κατά τη γνώμη σας, πώς θα επηρεαστεί η αγορά από την εφαρμογή της οδηγίας MiFID και τα σχέδια της Κομισιόν για την Ενοποίηση των Χρηματοοικονομικών Αγορών (Capital Markets Union-CMU);

Σε ό,τι αφορά την MiFID II, οι βασικοί άξονες είναι γνωστοί και περιμένουμε τώρα τις ρυθμίσεις «δεύτερου επιπέδου» (Level 2), που θα έπρεπε κανονικά να έχουν δημοσιευθεί, αλλά υπάρχει καθυστέρηση από πλευράς Κομισιόν. Οι ρυθμίσεις αυτές είναι κρίσιμες για τους χρηματοοικονομικούς συμβούλους και διαμεσολαβητές. Όσον αφορά τον ασφαλιστικό κλάδο, υπενθυμίζω ότι οι κανόνες της IDD υπερτερούν σε ισχύ των κανόνων της MiFID II για τα επενδυτικά προϊόντα που βασίζονται σε ασφαλιστικά προϊόντα (Insurance-Based Investment Products-IBIPs). Oι άμεσες επιπτώσεις της MiFID II στην αγορά ασφαλειών θα είναι περιορισμένες, ωστόσο πολλά θα εξαρτηθούν από τις αποφάσεις που θα ληφθούν σε εθνικό επίπεδο για την εφαρμογή της IDD, καθώς οι χώρες-μέλη της ΕΕ θα πρέπει να ενσωματώσουν την κοινοτική οδηγία στην εθνική νομοθεσία. Η Ενοποίηση των Χρηματοοικονομικών Αγορών βρίσκεται ακόμη σε αρχικό στάδιο. Προβλέπω ότι πολλές πτυχές της CMU θα ξεδιπλωθούν σε βάθος χρόνου, οπότε είναι δύσκολο να μαντέψουμε τον αντίκτυπο που θα έχουν εκ των προτέρων. Είναι επιδίωξη της Ευρώπης να προωθήσει τη μετατόπιση των αποταμιεύσεων στην αγορά επενδύσεων, με στόχο τη χρηματοδότηση μακρόπνοων έργων υποδομής. Ορισμένα ασφαλιστήρια συμβόλαια ζωής ενδείκνυνται ιδιαίτερα για μακροπρόθεσμες επενδύσεις, επομένως ενδιαφερόμαστε ζωηρά για τις εξελίξεις. Μία από τις πτυχές που παρακολουθούμε εκ του σύνεγγυς είναι η πρωτοβουλία για ένα Πανευρωπαϊκό Συνταξιοδοτικό Προϊόν (Pan-European Pension Product-PEPP) που βρίσκεται υπό εξέταση.

 

Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις της Solvency II στον ευρωπαϊκό ασφαλιστικό κλάδο, και ειδικά τους διαμεσολαβητές; Αναφέρατε πρόσφατα ότι θα οδηγήσει σε επανεξέταση ορισμένων συμβολαίων μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών και των μεσιτών/πρακτόρων, για ποιον λόγο;

Μία από τις επιπτώσεις της Solvency II θα είναι η συγκέντρωση των «παικτών» του κλάδου. Επίσης, δημιουργεί νέα πεδία, που θα πρέπει να καλυφθούν στη σχέση ασφαλιστή-διαμεσολαβητή, ιδιαίτερα αν υπάρχουν underwriting authorities agreements. Πραγματικά, το άρθρο 49 της Solvency II επιβάλλει αυστηρότερες απαιτήσεις για τους ασφαλιστές σε περίπτωση που εκχωρούν συγκεκριμένες σημαντικές δραστηριότητες σε διαμεσολαβητές ή άλλους παρόχους υπηρεσιών.

ΕΙΑΣ: Ασφάλιση ευθύνης στελεχών διοίκησης

0

 

Πολλές φορές οι αποφάσεις που λαμβάνονται τόσο σε επίπεδο Δ.Σ. όσο και από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο και τα Διευθυντικά Στελέχη είναι  σημαντικές και εκφράζουν την πολιτική μιας εταιρείαςΕιδικά στη σημερινή οικονομική συγκυρία οι εταιρείες πολλές φορές αναγκάζονται να λαμβάνουν σκληρές αποφάσεις με σκοπό τη βιωσιμότητά, την κερδοφορία, το μερίδιο αγοράς και μία σειρά άλλων παραγόντων για την εταιρεία.

 

Αποφάσεις που έχουν αντίκτυπο σε πλήθος ανθρώπων τόσο εντός όσο και εκτός οργανισμού. Στις περιπτώσεις όπου κάποιοι θίγονται (ή πιστεύουν ή ισχυρίζονται ότι θίγονται) από τις αποφάσεις αυτές, μπορεί να εγείρουν απαιτήσεις όχι μόνο προς το Νομικό Πρόσωπο αλλά και προς τα διευθυντικά στελέχη προσωπικά διεκδικώντας αποζημιώσεις.

 

Το συμβόλαιο καλύπτει τα στελέχη και τις προσωπικές τους περιουσίες από διεκδικήσεις που μπορεί να προκληθούν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους.

Το Σεμινάριο του ΕΙΑΣ είναι διάρκειας έξι (6) εκπαιδευτικών ωρών και θα πραγματοποιηθεί στις αίθουσες διδασκαλίας του εκπαιδευτικού κέντρου του Ε.Ι.Α.Σ. (Λ. Συγγρού 106, 5ος όροφος) την:

 

 

  • Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016, 10:00 – 15:00

 

 

Εισηγήτρια του Σεμιναρίου είναι η Δρ. Αγλαΐα Πετσέτη, Client Director της Aon Benfield, UK.

Περισσότερες πληροφορίες και την αίτηση συμμετοχής θα βρείτε εδώ

Ενδεικτικά αναφέρουμε τα θέματα που θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του Σεμιναρίου:

 

  • Προέλευση της ασφάλισης D&O και η εξέλιξή της
  • Λόγοι για τους οποίους οι εταιρείες επιλέγουν την ασφάλιση D&O
  • Καλύψεις & Ανάλυση (δομή, όροι, τεχνικά χαρακτηριστικά, εξαιρέσεις, επεκτάσεις)
  • Σύγκριση με άλλες ασφαλίσεις: Διαφορές και ιδιαιτερότητες
  • Πηγές Απαιτήσεων – Ζημίες – Παραδείγματα
  • Επίδραση της οικονομικής κρίσης στην ασφάλιση D&O και στην εξέλιξη των απαιτήσεων
  • Ασφάλιση D&O: Ηθικός Κίνδυνος και Αντεπιλογή

Αιτήσεις Συμμετοχής θα γίνονται δεκτές μέχρι και την Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Σκοπός του Σεμιναρίου είναι:

 

η πληρέστερη κατανόηση της ασφαλιστικής κάλυψης Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης με όσο το δυνατό απλό αλλά και διαδραστικό τρόπο για τους συμμετέχοντες.

 

 

Το Σεμινάριο απευθύνεται:

 

σε στελέχη της αγοράς ανεξαρτήτου βαθμίδας και αντικειμένου που ενδιαφέρονται να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στην ασφάλιση ευθύνης στελεχών.

Η αναγκαιότητα και τα οφέλη του Σεμιναρίου:

η κάλυψη D&O αφορά και ενδιαφέρει όχι μόνο τα στελέχη και τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα αλλά και τους οργανισμούς του ευρύτερου δημοσίου τομέα, με δεδομένο ότι όλο και περισσότεροι επαγγελματίες managers,  Έλληνες και ξένοι, καλούνται να διοικήσουν τους οργανισμούς αυτούς.

 

Το σεμινάριο προσφέρει μια εμπεριστατωμένη παρουσίαση της συνολικής διαδικασίας ασφάλισης και ταυτόχρονα δίνει απαντήσεις σε πιο εξειδικευμένα προβλήματα.

Δικαίωμα Συμμετοχής στο Σεμινάριο:

 

 

·  80€ για τα μέλη του Ε.Ι.Α.Σ. 
  • 90€ για τα μη μέλη

 

 

Για τις Εταιρίες που θα έχουν πολλαπλή συμμετοχή άνω των 3 ατόμων σε αυτό το Σεμινάριο, τα δίδακτρα διαμορφώνονται σε 70€ για τις εταιρίες-μέλη του ΕΙΑΣ και σε 80€  για τις εταιρίες-μη μέλη.

 

 

    ΩΡΟΛΟΓΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου 2016
·      10:00 – 11:30
           11:30 – 11:45 (διαλ.)
·      11:45 – 13:15
           13:15 – 13:30 (διαλ.)
·      13:30 – 15:00
Δικαίωμα Συμμετοχής

 

Η πληρωμή των διδάκτρων μπορεί να γίνει είτε στα γραφεία του ΕΙΑΣ με μετρητά ή με πιστωτική κάρτα (επιβάρυνση 2% τραπεζικών εξόδων) είτε με κατάθεση σε έναν από τους ακόλουθους τραπεζικούς λογαριασμούς του EIAΣ:

 

·       ALPHA BANK: 114-00-2786006633       

IBAN: GR8101401490114002786006633

·       EΘΝΙΚΗ: 142/48003627     

IBAN: GR6501101420000014248003627

·       ΠΕΙΡΑΙΩΣ: 5032013025-298      

IBAN: GR6801720320005032013025298

·       EUROBANK: 0026.0141.47.0200566956    

IBAN: GR4002601410000470200566956

 

Αντίγραφο του καταθετηρίου παρακαλούμε να σταλεί είτε ηλεκτρονικά με mail στο eiasinfo@eias.gr είτε με fax στον αριθμό 210 9219917.

ΟΑΕΔ

 

Σας ενημερώνουμε πως οι υπηρεσίες μας μπορούν να επιδοτηθούν μέσω του ΟΑΕΔ (ΛΑΕΚ 0,24%). Ο ΟΑΕΔ παρέχει στις Εταιρίες τη δυνατότητα εκπαίδευσης του προσωπικού τους, εκμεταλλευόμενες το 0,24% από τις εργοδοτικές εισφορές.  Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να βρείτε στο site του ΟΑΕΔ http://laek.oaed.gr

 

Για συμπληρωματικές πληροφορίες και διευκρινίσεις οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στο ΕΙΑΣ (T: 210 9219660 & 210 9219684, Ε-mail: eiasinfo@eias.gr & eias@ath.forthnet.gr).

 

Παρακαλούμε να δώσετε την κατά την κρίση σας αναγκαία δημοσιότητα στην εγκύκλιο αυτή.

 

Ενδοεπιχειρησιακή Εκπαίδευση

Σας ενημερώνουμε ότι το ΕΙΑΣ έχει τη δυνατότητα σχεδιασμού και υλοποίησης με θεματολογία κατ’ επιλογήν για τα στελέχη διαφόρων εταιριών και ενδοεπιχειρησιακά. Το ΕΙΑΣ μπορεί να προσαρμόσει τα εκπαιδευτικά του προγράμματα στο επίπεδο των γνώσεων, ιδιαιτεροτήτων και συγκεκριμένων αναγκών για εκπαίδευση του διοικητικού και παραγωγικού δυναμικού κάθε επιχείρησης.

Σύντομo Βιογραφικό Εισηγήτριας

Η Αγλαΐα Πετσέτη γεννήθηκε στην Αθήνα και έχει 15ετή επαγγελματική εμπειρία στον ασφαλιστικό χώρο. Τα δυο τελευταία χρόνια εργάζεται στην AON Benfield στο Λονδίνο ως Client Director στον τομέα Facultative Reinsurance ΕΜΕΑ. Στην Ελλάδα έχει εργαστεί ως Senior Underwriter στην AIG και ως Υπεύθυνη Ανάπτυξης Προϊόντων στην International Life.

 

Η Αγλαΐα Πετσέτη είναι Διδάκτωρ του Τμήματος Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Πειραιώς με αντικείμενο της διατριβής της την ασφάλιση φυσικών καταστροφών, επί της οποίας έχει κάνει δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και παρουσιάσεις σε συνέδρια στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Είναι επίσης πτυχιούχος του Τμήματος Στατιστικής και Ασφαλιστικής Επιστήμης και κάτοχος μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Χρηματοοικονομική και Τραπεζική Διοικητική του Πανεπιστημίου Πειραιώς.

Μιλάει Αγγλικά, Γαλλικά και Γερμανικά.