back to top
19.1 C
Athens
Τρίτη 13 Μαΐου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1725

Τι πρέπει να γίνει με την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης του ΕΟΠΥΥ

0

Του Αθανάσιου Βοζίκη, επίκουρου καθηγητή οικονομικών της υγείας και πρώην προέδρου της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης

 

 

voziki-264x300Η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης, που συστάθηκε το 2013 και στελεχώθηκε τον Μάρτιο του 2014, δυόμισι χρόνια μετά συναντά ακόμα αντιστάσεις στην πλήρη ενεργοποίηση και λειτουργία της. Στόχος της «να διαπραγματεύεται με όλους τους συμβαλλόμενους παρόχους τις αμοιβές τους, τους όρους των συμβάσεων του Οργανισμού, τις τιμές των ιατροτεχνολογικών υλικών και φαρμάκων, καθώς και να εισηγείται στο Δ.Σ. του ΕΟΠΥΥ τη διατήρηση ή την τροποποίηση όλων των ανωτέρω».

Η ετήσια θητεία των μελών της αρχικής συγκρότησής της έχει λήξει από τον Ιούνιο του 2015, χωρίς μέχρι σήμερα να οριστούν νέα μέλη. Μέσα στο σχετικά περιορισμένο διάστημα των 9 περίπου μηνών πραγματικής λειτουργίας της, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης (επιτέλεσε σημαντικό έργο στο πεδίο της διαπραγμάτευσης με τους συμβαλλομένους παρόχους του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., διαπραγματευόμενη δεκαεννέα (-19-) διαφορετικές συμβάσεις, από τις οποίες ολοκλήρωσε, απέστειλε και εισηγήθηκε στο Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. έξι (-6-). Για την υλοποίηση των παραπάνω, οι υπο-Επιτροπές της πραγματοποίησαν πάνω από εξήντα (-60-) συνεδριάσεις/συναντήσεις των μελών τους με εκπροσώπους των παρόχων-προμηθευτών υγείας και πάνω από εκατό (-100-) αν συμπεριληφθούν και οι άτυπες συναντήσεις.

Συγχρόνως, πραγματοποίησε συναντήσεις και επαφές με την NICE Intl. για την ανταλλαγή τεχνογνωσίας, συμμετείχε και συνέβαλε με παρεμβάσεις και προτάσεις σε δράσεις του Υπουργείου Υγείας, ενώ προσκλήθηκε και παρουσίασε σε διάφορα fora και συνέδρια το έργο της. Τέλος, (σε συνεργασία με τη Δ/νση Πληροφορικής του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.) υλοποίησε το έργο της ανάπτυξης του Πληροφοριακού Συστήματος της Επιτροπής και (εν μέρει) το έργο της ανάπτυξης του ιστοχώρου της Επιτροπής.

Παρ’ όλα αυτά, η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης (και ειδικότερα στο σκέλος της διαπραγμάτευσης με τους φορείς φαρμακευτικών και άλλων προϊόντων ιατροτεχνολογικού εξοπλισμού) δεν στηρίχθηκε κατά τη διάρκεια της θητείας της, ούτε από το Υπουργείο Υγείας, αλλά ούτε από τη Διοίκηση του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. Η απουσία της (υπο)στήριξης πολιτικά, νομοθετικά, οργανωτικά, οικονομικά και ηθικά, στέρησε από τον τομέα της υγείας πολύτιμους οικονομικούς πόρους, αλλά και την πρόσβαση των ασθενών σε αναγκαία φάρμακα. Εκτιμάται ότι μόνο από τη διαπραγμάτευση των τιμών αποζημίωσης νέων φαρμακευτικών σκευασμάτων και ιδιαίτερα από τα Φάρμακα Υψηλού Κόστους θα μπορούσαν να εξοικονομηθούν σημαντικές εκπτώσεις και να επιτευχθεί αξιόλογη μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης, ενώ παράλληλα θα επιτάχυναν εντυπωσιακά το χρόνο εισόδου-κυκλοφορίας τους στην ελληνική αγορά, επ’ ωφελεία του Ε.Ο.Π.Υ.Υ., του Συστήματος Υγείας γενικότερα, αλλά κυρίως των ασθενών.

Προκειμένου λοιπόν η Επιτροπή Διαπραγμάτευσης να λειτουργήσει αποτελεσματικά και αποδοτικά, θα πρέπει να πραγματοποιηθούν οι παρακάτω παρεμβάσεις σε διάφορα επίπεδα:
1. Λήψη Πολιτικής Απόφασης για τη μετεξέλιξη της Επιτροπής σε γνωμοδοτικό όργανο με αυξημένες αρμοδιότητες, δηλαδή:
• υποχρέωση του Δ.Σ. του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. για την επικύρωση των εισηγήσεων της Επιτροπής (σε αντίθετη περίπτωση, δυνατότητα αναπομπής της εισήγησης μόνο με συγκεκριμένη και ειδική αιτιολόγηση)
• προϋπόθεση ένταξης φαρμακευτικού σκευάσματος στη (κάθε φορά οριζόμενη) θετική λίστα, αλλά και ορισμού τιμής αποζημίωσης (ασφαλιστική τιμή), να αποτελεί η προηγούμενη προσέλευση για διαπραγμάτευση με την Επιτροπή και η επίτευξη συμφωνίας σχετικά με τον καθορισμό εκπτώσεων (επί τη βάσει όγκου-τιμής κλπ. μορφών συμφωνιών)
• ολοκλήρωση του Κανονισμού Λειτουργίας της Επιτροπής, ο οποίος θα προβλέπει ειδικότερα και αναλυτικά όλα τα θέματα που πρέπει να ρυθμιστούν και ο οποίος να λάβει την αυξημένη νομιμοποίηση με τη μορφή Νόμου (ως Παράρτημα της νέας νομοθετικής ρύθμισης)
• σαφής αναφορά και καθορισμός της θέσης και των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης στην Εθνική Πολιτική για το Φάρμακο και συγχρόνως
• ανάληψη καθοριστικών αρμοδιοτήτων του Ε.Ο.Π.Υ.Υ (μέσω της Επιτροπής Διαπραγμάτευσης) στη διαδικασία Αξιολόγησης της Ιατρικής Τεχνολογίας (HTA) στην Ελλάδα (ο Ε.Ο.Π.Υ.Υ. δεν θα πρέπει να υποβαθμίζεται ως απλά το «πορτοφόλι» του Υπουργείου Υγείας, αλλά θα πρέπει να αναλάβει πρωτοβουλίες και ουσιαστικές παρεμβάσεις, όπως αντίστοιχοι οργανισμοί στην Ευρώπη).
2. Σαφής αναφορά στη νέα νομοθετική ρύθμιση, στην υποχρέωση των Μελών της Επιτροπής, αναφορικά με τους όρους εμπιστευτικότητας τόσο αναφορικά σε σχέση με τους παρόχους όσο και με τους Φορείς-Οργανισμούς παροχής στοιχείων. […]
4. Υποχρέωση των Δ/νσεων και εποπτευόμενων φορέων του Υ.Υ. αλλά και των φορέων άλλων Υπουργείων (π.χ. ΗΔΙΚΑ) στην άμεση παροχή πληροφοριών και στοιχείων. […]
6. Σαφής πρόβλεψη ότι τα Μέλη της Επιτροπής δεν υπέχουν προσωπικώς αστική ευθύνη έναντι οποιουδήποτε για πράξεις ή παραλείψεις τους κατά την άσκηση των προβλεπόμενων από την κείμενη νομοθεσία καθηκόντων και αρμοδιοτήτων τους, εκτός εάν ενήργησαν με δόλο.
7. Σύσταση ομάδας 12-14 ατόμων-εμπειρογνωμόνων υποστήριξης της Επιτροπής (πλήρους απασχόλησης, άμεσα και αποκλειστικά υπαγόμενη στον Πρόεδρο της Επιτροπής) με προτεινόμενη-ενδεικτική κατανομή ως προς την ειδικότητά τους: 4-6 Οικονομολόγοι Υγείας, 2-3 Επιδημιολόγοι-Στατιστικοί Υγείας, 3-4 Φαρμακοποιοί, 1 Πληροφορικός Υγείας (το προσωπικό μπορεί να αναζητηθεί είτε μέσω της απόσπασής τους από άλλες υπηρεσίες του Δημοσίου, είτε μέσω της ένταξής της σε κοινοτικά προγράμματα, είτε μέσω ανάθεσης αντίστοιχου έργου σε Ακαδημαϊκά Ιδρύματα και Ερευνητικούς Φορείς). Η ομάδα αυτή μπορεί να αποτελέσει και τον πυρήνα της υλοποίησης της Αξιολόγησης της Ιατρικής Τεχνολογίας (HTA) στην Ελλάδα.
8. Να καθοριστεί αυξημένος προϋπολογισμός της Επιτροπής και να διευρυνθούν οι κωδικοί καταχώρησης των σχετικών δαπανών. Ο προϋπολογισμός της Επιτροπής μπορεί να καλύπτεται απευθείας από τον αντίστοιχο του Ε.Ο.Π.Υ.Υ. ή του Υ.Υ.
9. Πλήρης και επαρκής γραμματειακή υποστήριξη της λειτουργίας της Επιτροπής και των υπο-Επιτροπών της, και στέγαση σε κατάλληλο χώρο σε κτιριακές εγκαταστάσεις του Ε.Ο.Π.Υ.Υ.

Να τονιστεί ότι, για όλα τα παραπάνω, έχουν διατυπωθεί προφορικά και γραπτά προτάσεις και έχει παραδοθεί συγκεκριμένη και αναλυτική πρόταση νομοθετικών παρεμβάσεων (οι οποίες μετεξελίσσουν την Επιτροπή Διαπραγμάτευσης σε ένα αποτελεσματικό και αποδοτικό εργαλείο άσκησης πολιτικής στο χώρο της Υγείας), κατ’ επανάληψη και σε όλους τους Υπουργούς, οι οποίοι θήτευσαν στο Υπουργείο Υγείας από τη πρώτη θητεία της Επιτροπής μέχρι και σήμερα.

Αν και η προσωπική μου εκτίμηση είναι ότι μάλλον ελάχιστοι στο υπουργείο και τον Ε.Ο.Π.Υ.Υ. είχαν και έχουν, ακόμα και σήμερα, πλήρη γνώση του εύρους των αρμοδιοτήτων της Επιτροπής, του τεράστιου όγκου πληροφορίας και γνώσης που θα πρέπει να δημιουργήσει και διαχειριστεί, και κατ’ επέκταση της υποστήριξης που θα έπρεπε να της παρασχεθεί. Και όσοι είχαν γνώση, μάλλον δεν ήταν διατεθειμένοι να εκχωρήσουν στην Επιτροπή το μερίδιο της εξουσίας στη λήψη αποφάσεων, το οποίο και ήθελαν να κρατήσουν για τους ίδιους.

 

Πηγή: virus.com.gr

Απλήρωτοι οι κλινικάρχες – Υπό απειλή 66 κλίνες ΜΕΘ

0

Καθημερινά αυξάνεται ο κίνδυνος απώλειας επιπλέον ανθρώπινων ζωών με τη γρίπη να καλπάζει και τις δημόσιες κλίνες ΜΕΘ να παραμένουν παροπλισμένες, χωρίς προσωπικό. Την ίδια ώρα, από μια «λεπτή κλωστή» κρέμεται η τύχη των κλινών που έχει παραχωρήσει ο ιδιωτικός τομέας…

Μόνο τη Δευτέρα που μας πέρασε στη «λίστα αναμονής» του ΕΚΑΒ Αθήνας υπήρχαν 75 βαρέως πάσχοντες διασωληνωμένοι ασθενείς εκτός ΜΕΘ, εκ των οποίων 32 λόγω βαριάς λοίμωξης του αναπνευστικού. Την επομένη, ο αντίστοιχος αριθμός ήταν 73, εκ των οποίων διακινήθηκαν οι 7 με την υπερπροσπάθεια των ίδιων των γιατρών, ενώ οι υπόλοιποι 66 μέχρι και την Τετάρτη παρέμεναν σε αναμονή.

Πρόσφατα, ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την πρόσληψη προσωπικού μέσω ΚΕΕΛΠΝΟ το οποίο προορίζεται για τη στελέχωση ορισμένων από τις κλειστές κλίνες στα δημόσια νοσοκομεία. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, όμως, το προσωπικό δεν αναμένεται να φτάσει στον προορισμό του πριν από τον Απρίλη, γιατί τόσος χρόνος απαιτείται για να ολοκληρωθούν οι σχετικές διαδικασίες. Το κύμα γρίπης στη χώρα μας, όμως, ήδη είναι σε ανοδική φάση κι από τον Μάρτιο θα αρχίσει να φθίνει. Με λίγα λόγια, την άνοιξη η γρίπη θα αποτελεί παρελθόν. Αυτό σημαίνει ότι οποιοδήποτε κρεβάτι ΜΕΘ είναι διαθέσιμο σήμερα θα πρέπει να κρατηθεί ανοιχτό «με νύχια και δόντια» για τις ανάγκες των ασθενών που παρουσιάζουν επιπλοκές και χρήζουν εντατικής νοσηλείας.

Ο κίνδυνος όμως να χαθούν 66 κλίνες ΜΕΘ σε ιδιωτικές κλινικές, οι οποίες και έχουν παραχωρηθεί στον ΕΟΠΥΥ γι’ αυτόν τον σκοπό, είναι άμεσος. Μετά την προειδοποίηση του Συνδέσμου Ελληνικών Κλινικών (δείτε εδώ) και η Πανελλήνια Ένωση Ιδιωτικών Κλινικών (ΠΕΙΚ) «ανάβει το πορτοκαλί», εξαιτίας των χρεών του ΕΟΠΥΥ. Το θέμα απασχόλησε την πρόσφατη ΓΣ του κλάδου, στην οποία εκφράστηκε έντονος προβληματισμός για τη δυνατότητα συνέχισης της λειτουργίας τους, εξαιτίας της αιφνιδιαστικής απόφασης συμψηφισμού των νοσηλίων Μαΐου, Ιουνίου και Οκτωβρίου 2015 με το claw back και το rebate για το α΄ εξάμηνο του 2015.

sarafianos-300x200Ο πρόεδρος της ΠΕΙΚ Γρηγόρης Σαραφιανός λέει σχετικά στο Virus:  «Αν πάμε με απλά μαθηματικά, θα μείνει ένας Δεκέμβριος για το claw Back και το rebate του β΄ εξαμήνου, που χρειάζεται 3-3,5 μήνες. Άρα, θα κρατήσουν άλλους 2 με 2,5 μήνες από το α΄ εξάμηνο του 2016. Εάν βάλουμε ότι θα υπάρξει Claw Back και Rebate α΄ εξαμήνου, θα χαθούν άλλοι 3 μήνες. Αυτό σημαίνει ότι θα πληρωθούμε μόνο για 1 μήνα από τους 6. Αδιέξοδο!».

Με αυτά τα δεδομένα, οι ιδιοκτήτες ιδιωτικών κλινικών υποστηρίζουν ότι τις επόμενες ημέρες θα υπάρξει πραγματική αδυναμία διατήρησης των κρεβατιών ΜΕΘ που έχουν διαθέσει στον ΕΟΠΥΥ, καθώς το κόστος τους είναι υψηλότατο και άμεσα πληρωτέο στους προμηθευτές. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα κρεβάτι εντατικής νοσηλείας σε δημόσιο νοσοκομείο κοστίζει 2.100 ευρώ ημερησίως. Την ίδια στιγμή, οι κλινικάρχες αποζημιώνονται από τον ΕΟΠΥΥ με 124 ευρώ ημερησίως για κάθε κλίνη ΜΕΘ που διαθέτουν.

«Έχω δύο κρεβάτια άδεια σήμερα. Δεν τα δίνω όμως γιατί δεν έχω λεφτά για να τα καλύψω» σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Σαραφιανός. «Έχουμε παραχωρήσει τις κλίνες προσωρινά, καθώς υπήρξε μια υπόσχεση ότι θα γίνει ανακοστολόγηση. Δεν θέλουμε να μας δώσουν τα 2.100 που είναι το νοσήλιο στο δημόσιο νοσοκομείο, θέλουμε όμως το 50%» τονίζει περαιτέρω.

Αυτό που ζητούν οι κλινικάρχες είναι άμεσα να υπάρξει μια υπουργική απόφαση με την οποία να ρυθμίζεται το θέμα, καθώς και να εξομαλυνθεί η ρευστότητα στον κλάδο με τακτές ανά μήνα πληρωμές. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ιδιωτικός τομέας έχει 370 κλίνες ΜΕΘ και 300 κλίνες Εντατικής Θεραπείας Νεογνών. Από αυτές, η ΠΕΙΚ διαθέτει για τους ασφαλισμένους του ΕΟΠΥΥ 44 και άλλες 22 διαθέτει ο ΣΕΚ.

Πηγή: virus.com.gr

Ταξιδιωτικές οδηγίες για τον ιό Ζίκα

0

Συναγερμός έχει χτυπήσει σε όλη την υφήλιο για τον ιό Ζίκα, ο οποίος με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Ο ιός βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2014 στην τροπική ζώνη της Αφρικής, της Νοτιοανατολικής Ασίας και των νησιών του Ειρηνικού Ωκεανού, ενώ προσφάτως εμφανίστηκε και στην Κεντρική και Νότιο Αμερική.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών-ταξιδιωτών και τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), σχετικά με την επιδημία από τον ιό, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) εξέδωσε ταξιδιωτική οδηγία προφύλαξης για κάθε ενδιαφερόμενο.

Χάρτης κατανομής του ιού ZikaΟι ειδικοί συνιστούν στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται περιοχές με τρέχουσα τοπική μετάδοση της λοίμωξης (βλ. τον χάρτη*) να λαμβάνουν συνεχή μέτρα αποφυγής των δειγμάτων από κουνούπια, καθώς το κουνούπι που μεταδίδει τη νόσο τσιμπά κατά τη διάρκεια ημέρας και νύχτας, σε εξωτερικούς και σε εσωτερικούς χώρους, καθώς και στις αστικές περιοχές. Ιδιαιτέρως σε ό,τι αφορά νήπια, ηλικιωμένους, εγκύους και άτομα με σοβαρές χρόνιες νόσους ή ανοσοκαταστολή, συνιστάται συνεκτίμηση του κινδύνου νόσησης και των συνιστώμενων μέτρων προφύλαξης, πριν από το ταξίδι σε ενδημικές περιοχές. Ιδιαίτερα στις εγκύους συνιστάται αυξημένη προστασία κατά των δειγμάτων από κουνούπια στις ενδημικές περιοχές.

Ο ταξιδιώτης συνιστάται:

  1. Να φορά φαρδιά ελαφρά ρούχα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια, ψηλές κάλτσες, και, επιπλέον, σε εξωτερικούς χώρους, κλειστά παπούτσια και καπέλο.
  2. Να χρησιμοποιεί στο ακάλυπτο δέρμα εντομοαπωθητικά, όπως DEET (N-diethyl-m-toluamide) σε συγκέντρωση 30-50%. Για τον ψεκασμό των ρούχων του (όχι απευθείας στο δέρμα) να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα, όπως περμεθρίνη, τετραμεθρίνη, αλλεθρίνη κ.ά.
  3. Να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα (σπρέι, φιδάκια, ταμπλέτες) στους χώρους που πρόκειται να καταλύσει.
  4. Να χρησιμοποιεί κουνουπιέρα κατά τις ώρες του ύπνου. Συστήνεται η κουνουπιέρα να ψεκάζεται με εντομοκτόνο.

Μετά την επιστροφή από περιοχή με κρούσματα από ιό, ο ταξιδιώτης συνιστάται να παρακολουθεί την υγεία του για 12 ημέρες. Αν κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών παρουσιαστεί πυρετός, πονοκέφαλος, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες, συνιστάται ο ταξιδιώτης να αναζητήσει ιατρική βοήθεια και να ενημερώσει τον ιατρό για το ταξιδιωτικό του ιστορικό.

Λίγα λόγια σχετικά με τον ιό

Ο ιός Ζίκα μοιάζει με τον ιό που προκαλεί το δάγκειο πυρετό, και μεταδίδεται, όπως και ο δάγκειος πυρετός, με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Τα συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν πυρετό, πονοκέφαλο, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες. Ο χρόνος επώασης της νόσου κυμαίνεται από 2 ως 7 ημέρες. Η νόσος είναι συνήθως ήπια και διαρκεί 4-7 ημέρες.

Η συσχέτιση του ιού Ζίκα με την εμφάνιση περιστατικών μικροκεφαλίας στη Βραζιλία και περιπτώσεων Guillain Barré στη Γαλλική Πολυνησία, βρίσκεται υπό διερεύνηση. Δεν υπάρχει εμβόλιο ή φαρμακευτική αγωγή για την προφύλαξη από τη νόσο.

* Κατανομή του ιού Ζίκα, Δεκέμβριος 2015. Με συμπαγή μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές με τοπική μετάδοση της λοίμωξης, ενώ με στικτό μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές, για τις οποίες υπάρχουν μόνο ορολογικά δεδομένα παρουσίας του ιού (πηγή χάρτη: CDC)

Πηγή: virus.com.gr

Ταξιδιωτικές οδηγίες για τον ιό Ζίκα

0

Συναγερμός έχει χτυπήσει σε όλη την υφήλιο για τον ιό Ζίκα, ο οποίος με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Ο ιός βρίσκεται σε εξέλιξη από το 2014 στην τροπική ζώνη της Αφρικής, της Νοτιοανατολικής Ασίας και των νησιών του Ειρηνικού Ωκεανού, ενώ προσφάτως εμφανίστηκε και στην Κεντρική και Νότιο Αμερική.

Λαμβάνοντας υπ’ όψιν πρωτίστως την ασφάλεια των πολιτών-ταξιδιωτών και τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας (ΠΟΥ), σχετικά με την επιδημία από τον ιό, το Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (ΚΕΕΛΠΝΟ) εξέδωσε ταξιδιωτική οδηγία προφύλαξης για κάθε ενδιαφερόμενο.

Χάρτης κατανομής του ιού ZikaΟι ειδικοί συνιστούν στους ταξιδιώτες που επισκέπτονται περιοχές με τρέχουσα τοπική μετάδοση της λοίμωξης (βλ. τον χάρτη*) να λαμβάνουν συνεχή μέτρα αποφυγής των δειγμάτων από κουνούπια, καθώς το κουνούπι που μεταδίδει τη νόσο τσιμπά κατά τη διάρκεια ημέρας και νύχτας, σε εξωτερικούς και σε εσωτερικούς χώρους, καθώς και στις αστικές περιοχές. Ιδιαιτέρως σε ό,τι αφορά νήπια, ηλικιωμένους, εγκύους και άτομα με σοβαρές χρόνιες νόσους ή ανοσοκαταστολή, συνιστάται συνεκτίμηση του κινδύνου νόσησης και των συνιστώμενων μέτρων προφύλαξης, πριν από το ταξίδι σε ενδημικές περιοχές. Ιδιαίτερα στις εγκύους συνιστάται αυξημένη προστασία κατά των δειγμάτων από κουνούπια στις ενδημικές περιοχές.

Ο ταξιδιώτης συνιστάται:

  1. Να φορά φαρδιά ελαφρά ρούχα με μακριά μανίκια, μακριά παντελόνια, ψηλές κάλτσες, και, επιπλέον, σε εξωτερικούς χώρους, κλειστά παπούτσια και καπέλο.
  2. Να χρησιμοποιεί στο ακάλυπτο δέρμα εντομοαπωθητικά, όπως DEET (N-diethyl-m-toluamide) σε συγκέντρωση 30-50%. Για τον ψεκασμό των ρούχων του (όχι απευθείας στο δέρμα) να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα, όπως περμεθρίνη, τετραμεθρίνη, αλλεθρίνη κ.ά.
  3. Να χρησιμοποιεί εντομοκτόνα σκευάσματα (σπρέι, φιδάκια, ταμπλέτες) στους χώρους που πρόκειται να καταλύσει.
  4. Να χρησιμοποιεί κουνουπιέρα κατά τις ώρες του ύπνου. Συστήνεται η κουνουπιέρα να ψεκάζεται με εντομοκτόνο.

Μετά την επιστροφή από περιοχή με κρούσματα από ιό, ο ταξιδιώτης συνιστάται να παρακολουθεί την υγεία του για 12 ημέρες. Αν κατά τη διάρκεια αυτών των ημερών παρουσιαστεί πυρετός, πονοκέφαλος, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες, συνιστάται ο ταξιδιώτης να αναζητήσει ιατρική βοήθεια και να ενημερώσει τον ιατρό για το ταξιδιωτικό του ιστορικό.

Λίγα λόγια σχετικά με τον ιό

Ο ιός Ζίκα μοιάζει με τον ιό που προκαλεί το δάγκειο πυρετό, και μεταδίδεται, όπως και ο δάγκειος πυρετός, με δείγμα μολυσμένου κουνουπιού. Τα συμπτώματα της νόσου περιλαμβάνουν πυρετό, πονοκέφαλο, ερυθρότητα στα μάτια, εξάνθημα, μυαλγίες και αρθραλγίες. Ο χρόνος επώασης της νόσου κυμαίνεται από 2 ως 7 ημέρες. Η νόσος είναι συνήθως ήπια και διαρκεί 4-7 ημέρες.

Η συσχέτιση του ιού Ζίκα με την εμφάνιση περιστατικών μικροκεφαλίας στη Βραζιλία και περιπτώσεων Guillain Barré στη Γαλλική Πολυνησία, βρίσκεται υπό διερεύνηση. Δεν υπάρχει εμβόλιο ή φαρμακευτική αγωγή για την προφύλαξη από τη νόσο.

* Κατανομή του ιού Ζίκα, Δεκέμβριος 2015. Με συμπαγή μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές με τοπική μετάδοση της λοίμωξης, ενώ με στικτό μοβ χρωματισμό σημειώνονται οι περιοχές, για τις οποίες υπάρχουν μόνο ορολογικά δεδομένα παρουσίας του ιού (πηγή χάρτη: CDC)

Πηγή: virus.com.gr

ΕΡΤ: Διαγωνισμός για την ασφάλιση 50 οχημάτων

0

Πρόκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος απευθύνει η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση ΑΕ για την ετήσια ασφάλιση (από 14/01/2016 εως 14/01/2017) 50 υπηρεσιακών οχημάτων εξωτερικών μεταδόσεων. Η κάθε προσφορά θα αφορά αστική ευθύνη, υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, προϋπολογισθείσας δαπάνης 24.000 ευρώ μεικτών ασφαλίστρων.

Δεκτές στο διαγωνισμό γίνονται ασφαλιστικές εταιρείες, ενώσεις ή κοινοπραξίες τους, ενώ οι προσφορές πρέπει να κατατεθούν απευθείας από αυτές και όχι μέσω διαμεσολαβούντων (πράκτορες, ασφαλειομεσίτες και εν γένει μεσάζοντες). Κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η χαμηλότερη τιμή.

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στις 11/2/2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11.00, στα γραφεία της ΕΡΤ ΑΕ στην Αγία Παρασκευή (Κτίριο Γ, γραφείο 8, 1ος όροφος).

Αναλυτικές πληροφορίες στο αρχείο ERT_Car_Insurance_Competition_11-2-2016

 

ΕΡΤ: Διαγωνισμός για την ασφάλιση 50 οχημάτων

0

Πρόκληση εκδήλωση ενδιαφέροντος απευθύνει η Ελληνική Ραδιοφωνία Τηλεόραση ΑΕ για την ετήσια ασφάλιση (από 14/01/2016 εως 14/01/2017) 50 υπηρεσιακών οχημάτων εξωτερικών μεταδόσεων. Η κάθε προσφορά θα αφορά αστική ευθύνη, υλικές ζημιές και σωματικές βλάβες, προϋπολογισθείσας δαπάνης 24.000 ευρώ μεικτών ασφαλίστρων.

Δεκτές στο διαγωνισμό γίνονται ασφαλιστικές εταιρείες, ενώσεις ή κοινοπραξίες τους, ενώ οι προσφορές πρέπει να κατατεθούν απευθείας από αυτές και όχι μέσω διαμεσολαβούντων (πράκτορες, ασφαλειομεσίτες και εν γένει μεσάζοντες). Κριτήριο κατακύρωσης θα είναι η χαμηλότερη τιμή.

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί στις 11/2/2016, ημέρα Πέμπτη και ώρα 11.00, στα γραφεία της ΕΡΤ ΑΕ στην Αγία Παρασκευή (Κτίριο Γ, γραφείο 8, 1ος όροφος).

Αναλυτικές πληροφορίες στο αρχείο ERT_Car_Insurance_Competition_11-2-2016

 

ΑΧΑ: Στοχευμένη τιμολόγηση στον κλάδο οχημάτων και επιβράβευση των ασφαλισμένων

0

Σε σημαντικές αναπροσαρμογές του τιμολογίου της στον κλάδο αυτοκινήτου προχώρησε από την 1η Φεβρουαρίου 2016 η ΑΧΑ Ασφαλιστική, συνεχίζοντας να επιβραβεύει στοχευμένα τους ασφαλισμένους της, μετά την παροχή σημαντικών εκπτώσεων σε πιστούς πελάτες της ή σε πελάτες που διανύουν λίγα χιλιόμετρα ετησίως.

Αυτή τη φορά, λοιπόν, η ΑΧΑ προχωρά σε μείωση ασφαλίστρων για οδηγούς ιδιωτικών οχημάτων που δεν έχουν ιστορικό ζημιών τα τελευταία 3 χρόνια, για οδηγούς που ανήκουν στην ηλικιακή κλίμακα μεταξύ 40 και 69 ετών, αλλά και για οδηγούς που είναι κάτοικοι ΒΑ Αιγαίου (Λέσβος, Χίος, Σάμος), Μακεδονίας και Θράκης (Γρεβενά, Καστοριά, Πέλλα, Κιλκίς, Έβρος, Ροδόπη), Ηπείρου (Θεσπρωτία, Άρτα, Πρέβεζα), Πελοποννήσου (Αρκαδία, Ηλεία), Θεσσαλίας (Τρίκαλα, Καρδίτσα). Το νέο μειωμένο τιμολόγιο ισχύει για τα αντίστοιχα οχήματα που είναι ασφαλισμένα με το πρόγραμμα AXA Flexi.

Παράλληλα, η εταιρεία διασφαλίζει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην υποστήριξη που παρέχει σε περίπτωση ατυχήματος, στην ευέλικτη, άμεση και προστατευμένη ψηφιακή διαχείριση συμβολαίων από τους πελάτες της, καθώς και στην ευελιξία πληρωμής ασφαλίστρων (μηνιαίες άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, web banking, πάγιες εντολές), δεδομένων μάλιστα των σημερινών οικονομικών δυσχερειών.

Η ΑΧΑ, η μεγαλύτερη ασφαλιστική επωνυμία παγκοσμίως, διεκδικεί δυναμικά την προτίμηση των ασφαλισμένων της μαζί με τους συνεργάτες της, διαχρονικούς πρεσβευτές της πελατοκεντρικής στρατηγικής της.

Ο ιός Ζίκα «χτυπάει» την ιδιωτική ασφάλιση

0

 

 

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

“Μποναμάς” για τους ασφαλιστικούς ομίλους και ιδίως σε αυτούς που εξειδικεύονται στην πώληση ταξιδιωτικών ασφαλίσεων μπορεί να αποδειχθεί ο πολυσυζητημένος ιός Ζίκα, εν μέσω ενδείξεων για κατακόρυφη αύξηση των πωλήσεων ταξιδιωτικής ασφάλισης για προορισμούς της Λατινικής Αμερικής. Πολλοί ταξιδιώτες εξετάζουν πλέον το ενδεχόμενο να ακυρώσουν τα ταξίδια τους στην περιοχή καθώς ο ιός εξαπλώνεται ραγδαία (και χαρακτηρίστηκε πλέον και επισήμως απειλή για την δημόσια υγεία από την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας) και θέλουν να είναι καλυμμένοι για παν ενδεχόμενο.

Ένας από τους κορυφαίους παρόχους ταξιδιωτικής ασφάλισης στις ΗΠΑ, η RoamRight (μέλος του ομίλου Arch Capital Group) ανέφερε ότι τον Ιανουάριο οι πωλήσεις του συμβολαίου “ακύρωση ταξιδιού για οποιοδήποτε λόγο” αυξήθηκαν κατά 81% σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2014, αποδίδοντας την εξέλιξη αυτή στον ιό Ζίκα. “Βλέπουμε αυτού του είδους την ανάπτυξη όταν εκδηλώνεται μια τρομοκρατική επίθεση ή κάποιο άλλο γεγονός που οδηγεί τους ανθρώπους στην απόφαση να διασφαλίσουν τα ταξιδιωτικά τους κόστη”, ανέφερε η επικεφαλής της RoamRight, Linda Fallon.  To σχετικό προϊόν της RoamRight δίνει πίσω στους δικαιούχους το 75% των κανονικά μη επιστρέψιμων εξόδων ταξιδιού, από τους αεροπορικούς ναύλους και τα ξενοδοχεία έως τις προπληρωμένες εκδρομές και επισκέψεις.

Σύμφωνα με την κ. Fallon, πολλοί ταξιδιώτες στρέφονται στην λύση της ταξιδιωτικής ασφάλισης αντί να ακυρώνουν κατευθείαν το ταξίδι τους, διότι δεν είναι βέβαιοι πώς θα τους επηρεάσει ο ιός ή ποιες θα είναι οι συνθήκες στη εκάστοτε χώρα προορισμού τους στον χρόνο του ταξιδιού τους.

Munich Re

Στη σκιά του ιού Ζίκα, οι ασφαλιστικοί και αντασφαλιστικοί όμιλοι ενισχύουν τη γκάμα των προϊόντων τους που αφορά στην κάλυψη του κόστους από επιδημίες. Στο πλαίσιο αυτό, ο γερμανικός αντασφαλιστικός κολοσσός  Munich Re ανακοίνωσε την σύναψη συμφωνίας μακροπρόθεσμης συνεργασίας με την Metabiota, εταιρεία υψηλής τεχνολογίας με έδρα το Σαν Φρανσίσκο, που πρωτοπορεί στην συλλογή δεδομένων σε πραγματικό χρόνο και στην ανάπτυξη μοντέλων ρίσκου για επιδημικές ασθένειες.

Οπως υπογραμμίζει η Munich Re, το θέμα των επιδημιών ήταν πάντα παρόν στις ασφάλειες ζωής, αλλά οι σχετικοί κίνδυνοι δεν καλύπτονται από τα περισσότερα προϊόντα γενικών ασφαλειών. Τώρα, στηριγμένη στα στοιχεία και την ανάλυση που θα παρέχει η Metabiota, η Munich Re σκοπεύει να αναπτύξει μοντέλα και ασφαλιστικές λύσεις στον κλάδο γενικών ασφαλειών, με στόχο τον περιορισμό των οικονομικών ζημιών που προκαλούν οι επιδημίες. Οι λύσεις αυτές θα συμβάλλουν στην ανάκαμψη των οικονομιών και επιχειρήσεων των περιοχών που πλήττονται από επιδημίες.

Πραγματικά, επιδημίες όπως αυτές που προκλήθηκαν από τους ιούς Εμπολα, SARS και MERS (με τον ιό Ζίκα να ετοιμάζεται να προστεθεί στην σχετική λίστα.)  δεν απειλούν μόνο την υγεία και την ζωή χιλιάδων ατόμων, αλλά και τις εθνικές οικονομίες και τους εταιρικούς ισολογισμούς. Για παράδειγμα, ο κλάδος ξενοδοχείων και λιανικών πωλήσεων της Νότιας Κορέας υπέστη καίριο πλήγμα από την επιδημία του MERS το 2015 που οδήγησε στη μείωση κατά 40% των ξένων επισκεπτών στη χώρα.

Η Munich Re αναπτύσσει νέες καλύψεις στον κλάδο γενικών ασφαλειών για κλάδους όπως τον ξενοδοχειακό και τον ταξιδιωτικό που θα μπορούσαν να πληγούν καίρια από μια επιδημία, σε μια εξέλιξη που σηματοδοτεί ακόμα ένα βήμα στην προσπάθεια του γερμανικού ομίλου να διευρύνει τα όρια της “ασφαλισιμότητας” (insurability). Μια παγκόσμια πανδημία, πάντως παραμένει μείζονα πρόκληση για τον ασφαλιστικό κλάδο εξαιτίας της ακραίας συσσώρευσης κινδύνων.

“Αξιοποιούμε τα ψηφιακά δεδομένα για την προστασία και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων”

0
Marco Ennilo, Διευθυντής Operational Excellence-Εξυπηρέτησης Πελατών και Δικτύων Διανομής της ΑΧΑ Ασφαλιστικής

Τα εργαλεία που παρέχει η σύγχρονη τεχνολογία έχει υιοθετήσει και εφαρμόζει η AXA Ασφαλιστική, προχωρώντας στην ψηφιοποίηση των ασφαλιστικών της διαδικασιών, με κύριο γνώμονα την άμεση εξυπηρέτηση του πελάτη και τη διαφάνεια στη σχέση της με τη διαμεσολάβηση.

Όπως αναφέρει στο iw ο Marco Ennilo, επικεφαλής του τομέα Operational Excellence και Εξυπηρέτησης Πελατών και Δικτύων Διανομής, η εταιρεία έχει προχωρήσει σε ολιστική αναδιαμόρφωση του μοντέλου λειτουργίας της, ξεκινώντας από τον κλάδο αυτοκινήτου. Ο κύριος Ennilo επίσης αναφέρει ότι:

 

  • Στις ασφαλίσεις κατοικίας, η AXA αποτελεί την πρώτη εταιρεία που προχώρησε στην αυτοματοποίηση της ανάληψης κινδύνων και την έκδοση συμβολαίων.
  • Η ψηφιοποίηση των δραστηριοτήτων της εταιρείας εστιάζεται κατά κύριο λόγο στη λειτουργία της πλατφόρμας My AXA, την ευελιξία στην πληρωμή ασφαλίστρων καθώς και την άμεση ηλεκτρονική ενημέρωση των ασφαλισμένων και των συνεργατών.
  • Μέσω εφαρμογής δίνεται η δυνατότητα στους ασφαλισμένους του κλάδου αυτοκινήτου να μειώσουν τα ασφάλιστρά τους.

 

iw? Η ψηφιοποίηση αποτελεί πλέον μέρος της ζωής των καταναλωτών, άρα μέρος της ζωής των επιχειρήσεων σήμερα. Στον κλάδο μας έχουν γίνει αρκετές ενέργειες μεταμόρφωσης των υπηρεσιών μας, με γνώμονα τα νέα ηλεκτρονικά δεδομένα. Σε ποιες βασικές στρατηγικές ενέργειες έχει προχωρήσει η ΑΧΑ;

 

Marco Ennilo, Διευθυντής Operational Excellence-Εξυπηρέτησης Πελατών και Δικτύων Διανομής της ΑΧΑ Ασφαλιστικής
Marco Ennilo, Διευθυντής Operational Excellence-Εξυπηρέτησης Πελατών και Δικτύων Διανομής της ΑΧΑ Ασφαλιστικής

Marco Ennilo: Η ψηφιοποίηση αποτελεί –όπως λέτε– μέρος της ζωής μας και εργαλείο για να υπηρετούμε την αποστολή μας ακόμη καλύτερα. Για εμάς στην ΑΧΑ, κάθε ενέργειά μας πρέπει να μας οδηγεί σε έναν ήρεμο ασφαλισμένο, που αισθάνεται τον ασφαλιστικό του πάροχο ως σύμμαχο για να προλαμβάνει κινδύνους, να θωρακίζεται έναντι αυτών και να τους αντιμετωπίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Στο πλαίσιο αυτό, τα νέα ψηφιακά δεδομένα μάς βοηθούν να προσφέρουμε μεγαλύτερη ευελιξία και προστιθέμενη αξία στον πελάτη και τον συνεργάτη μας.

Στην ΑΧΑ έχουμε προβεί σε μια ολιστική αναδιαμόρφωση του μοντέλου λειτουργίας μας, με πρώτο σταθμό τις υπηρεσίες ασφάλισης αυτοκινήτου. Οι ενέργειες που έχουν γίνει είναι πολλές. Συνοπτικά, η ψηφιοποίηση της δραστηριότητάς μας περιλαμβάνει τρία κύρια επίπεδα εξυπηρέτησης:

Πρώτον, τη γρήγορη και ασφαλή πρόσβαση των πελατών στα ασφαλιστικά τους έγγραφα μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας My AXA. Με ένα απλό κλικ, ο ασφαλισμένος βρίσκει όλα όσα χρειάζεται για το ασφαλιστήριό του, ενώ παράλληλα μπορεί να παραλαμβάνει, να τροποποιεί και να ανανεώνει εύκολα τα συμβόλαιά του στο γραφείο του ασφαλιστικού του συμβούλου.

Δεύτερον, την ευελιξία πληρωμής, η οποία αποτελεί ιδιαίτερα σημαντική υπηρεσία στις ημέρες μας. Πλέον, οι πελάτες μας, πέραν των υφιστάμενων τρόπων εξόφλησης ασφαλίστρων, μπορούν να πληρώνουν ηλεκτρονικά, καθώς και να επιλέγουν τη σταδιακή εξόφληση μέσω άτοκων δόσεων.

Τρίτον, την άμεση ενημέρωση των πελατών μας, είτε για την παραλαβή νέων εγγράφων, όπου η ενημέρωση γίνεται με email ή με sms, είτε για την πορεία της αποζημίωσής τους μέσω email. Αντίστοιχα, ενημερώνονται και οι συνεργάτες μας είτε με email είτε, 24 ώρες το 24ωρο, μέσω των συστημάτων υποστήριξής τους.

Όλοι κατανοούμε πόσο σημαντικό είναι αυτό το επίπεδο ψηφιοποίησης των υπηρεσιών μας, ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της αποζημίωσης, όπου κρίνεται ουσιαστικά η παροχή αξίας από τη μεριά μας προς τον ασφαλισμένο.

 

iw? Επομένως, τι είναι αυτό που σας κάνει να πιστεύετε ότι οι πελάτες επιλέγουν να γίνουν «ψηφιακοί»;

 

M.E.: Βάσει ερευνών ικανοποίησης πελατών, υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους οι πελάτες προτιμούν να έχουν τα αρχεία τους σε ηλεκτρονική μορφή. Κατ’ αρχάς, το θεωρούν πιο πρακτικό. Όσο περνάει ο καιρός, όλοι ξεχνάμε που έχουμε βάλει τα έγγραφά μας και τα ψάχνουμε, όταν τα χρειαστούμε, αγχωμένοι. Επίσης, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι πρόκειται για έναν ασφαλή τρόπο ενημέρωσης. Τέλος, οι πελάτες επιλέγουν τις εταιρείες εκείνες που είναι υπεύθυνες συνολικά ως προς την κοινωνία, και συγκεκριμένα εκείνες που είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Η εικόνα στοιβαγμένων και δύσκολα προσβάσιμων εντύπων σε ντουλάπια είναι πλέον παρωχημένη.

 

iw? Πώς αντιλαμβάνεστε την ανησυχία αρκετών διαμεσολαβητών σε συνέχεια της ψηφιακής αλλαγής του κλάδου μας;

 

M.E.: Στην AXA έχουμε δεσμευτεί να είμαστε 100% διαφανείς στη σχέση μας με τους διαμεσολαβητές. Συγκεκριμένα, τους δίνουμε πρόσβαση σε όλα τα ηλεκτρονικά έγγραφα των πελατών τους, μέσω του ειδικά σχεδιασμένου ηλεκτρονικού εργαλείου που τους παρέχουμε. Η ψηφιοποίηση είναι λοιπόν μέρος της καθημερινής μας λειτουργίας, ως εργαλείο για τον συνεργάτη μας και ως μέσο καλύτερης εξυπηρέτησης του πελάτη μας, και επεκτείνεται σιγά σιγά στο σύνολο των λειτουργιών μας. Αντί λοιπόν να τους αποκλείουμε, μέσω των ψηφιακών τεχνολογιών θέλουμε να εξασφαλίσουμε την ένταξή τους στη δημιουργία σχέσης με τον πελάτη. Συνεπώς, η τεχνολογία δεν αποτελεί απειλή, αλλά εργαλείο.

Επιπροσθέτως, ο πελάτης σήμερα είναι πολύ πιο ενημερωμένος. Συνεπώς, θα πρέπει ο διαμεσολαβών να αποδείξει στον πελάτη ότι έχει να κερδίσει από τις συμβουλευτικές του υπηρεσίες.

Επομένως, ο ρόλος του διαμεσολαβητή δεν είναι να διαχειρίζεται διαδικασίες, να παραδίδει τα έγγραφα και να συλλέγει χρήματα. Αντιθέτως, είναι πολύ πιο ουσιαστικός, με πρωτεύοντα στόχο να συμβουλεύει τον πελάτη, βάσει της απαραίτητης τεχνογνωσίας που διαθέτει, βοηθώντας τον να επιλέξει σωστά την ασφάλιση του ίδιου ή της οικογένειάς του.

Με απλά λόγια, η ψηφιοποίηση απλοποιεί τις διαδικασίες και ενδυναμώνει τη σωστή προστασία των ασφαλισμένων. Εργαλείο των ασφαλιστικών συμβούλων είναι η γνώση τους και όχι η διαχείριση του πελατολογίου τους.

 

iw? Μόλις ανακοινώσατε στα δίκτυά σας μια σφαιρική αναδιάρθρωση των υπηρεσιών και των καλύψεών σας στην ασφάλιση κατοικίας. Μπορείτε να μας πείτε, πιο συγκεκριμένα, ποιες ενέργειες περιλαμβάνει;

 

M.E.: Πράγματι, έχουμε προβεί σε μια ολιστική αλλαγή των υπηρεσιών μας στην ασφάλιση κατοικίας, η οποία αποδεικνύει περίτρανα πως η ψηφιοποίηση μπορεί να αποτελέσει έναν δυνατό σύμμαχο των συνεργατών μας. Συγκεκριμένα, οι αλλαγές που κάναμε περιλαμβάνουν την αυτοματοποίηση της ανάληψης κινδύνων και της έκδοσης συμβολαίων, την πρωτοποριακή επικοινωνία σε περίπτωση underwriting, την αναβάθμιση των όρων του προγράμματός μας Home4all και τη δημιουργία ενός ξεκάθαρου ψηφιακού ασφαλιστηρίου συμβολαίου.

Σε ό,τι αφορά την αυτοματοποίηση του underwriting και της έκδοσης –όπου θα ήθελα να τονίσω σε αυτό το σημείο ότι είμαστε η πρώτη ασφαλιστική εταιρεία που το έχει πετύχει– οι συνεργάτες μας μπορούν πλέον μόνοι τους να κάνουν γρήγορη τιμολόγηση, να καταχωρίζουν, να εκτυπώνουν, εάν το ζητήσει ο πελάτης, και να αποστέλλουν ηλεκτρονικά τις προσφορές και τις αιτήσεις, να εκδίδουν αυτόματα τα συμβόλαια των πελατών τους, εκτός ελαχίστων περιπτώσεων στις οποίες χρειάζεται επιπλέον έλεγχος, και να ενημερώνονται άμεσα για την πορεία του αιτήματος για ασφάλιση.

Παράλληλα, υιοθετήσαμε έναν πρωτοποριακό τρόπο επικοινωνίας με τους συνεργάτες μας σε περίπτωση ανάγκης underwriting, ώστε αφενός να τους είναι απόλυτα ξεκάθαρα τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουν για την άμεση ολοκλήρωση της ασφάλισης, αφετέρου να είναι σε άμεση επικοινωνία με το αρμόδιο τμήμα για οποιαδήποτε διευκρίνιση τυχόν χρειαστούν.

Τέλος, σχεδιάσαμε ένα νέο ψηφιακό ασφαλιστήριο, στο οποίο επικοινωνούμε με τέτοιον τρόπο με τον ασφαλισμένο μας, ώστε να είναι απόλυτα ξεκάθαρο τι καλύπτει και τι όχι το πρόγραμμα που έχει επιλέξει.

 

iw? Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας πείτε τι είδους ενέργειες έχετε κάνει σε επίπεδο αξιοποίησης της καινοτομίας και της τεχνολογίας, με στόχο να εκσυγχρονίσετε τον τρόπο που προσεγγίζετε τον καταναλωτή.

 

M.E.: Τέλεια σύνθεση τεχνολογίας και καινοτομίας για εμάς αποτελεί η υπηρεσία που προσφέρουμε πρώτοι στην Ελλάδα «Οδηγώ λίγο-πληρώνω λίγο», η οποία είναι διαθέσιμη σε όλους όσους έχουν ασφαλίσει το αυτοκίνητό τους στην ΑΧΑ. Η υπηρεσία είναι πρωτοποριακή, αξιοποιεί τις νέες τεχνολογίες και απαντά στις αυξημένες οικονομικές ανάγκες των πελατών. Με τη βοήθειά της ο πελάτης μας μπορεί, με τον απλούστερο δυνατό τρόπο, να κερδίσει επιπλέον έκπτωση μέχρι 20% στα ασφάλιστρά του οδηγώντας έως 5.000 χιλιόμετρα τον χρόνο ή 10% αν διανύσει έως 2.500 χιλιόμετρα το εξάμηνο.

Επιπλέον, αξιοποιούμε την τεχνολογία και ως αρωγό στον ευγενή σκοπό μας, εστιάζοντας στην πρόληψη των ασφαλιστικών κινδύνων. Χάρη σε αυτή, σχεδιάσαμε δύο καινοτόμες εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας, οι οποίες πρόσφατα βραβεύθηκαν στα Cyta Mobile Excellence Awards: την ΑΧΑ Drive και την ΑΧΑ Ασφαλή Οδήγηση, δύο νέα δωρεάν εργαλεία που μπορούν να μας βοηθήσουν να προετοιμάζουμε καλύτερα κάθε διαδρομή μας, να αξιολογούμε τον τρόπο με τον οποίο οδηγούμε και να συμπεριφερόμαστε υπεύθυνα κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

Allianz Ελλάδος: Αύξηση μεριδίου αγοράς το 2015

0

 

«Σε γερές βάσεις και με την έμπρακτη στήριξη ενός ισχυρού Ομίλου ξεκινάμε τη διαδρομή μας στο 2016, έχοντας σαφή προσανατολισμό: Την εξυπηρέτηση και την εμπιστοσύνη των πελατών μας. Ο πήχης παραμένει, όπως πάντα, ψηλά για την Allianz Ελλάδος και το 2016». Στις προτεραιότητες και τις προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει η Allianz Ελλάδος για το νέο έτος αλλά και στα επιτεύγματα της χρονιάς που μας πέρασε, αναφέρθηκε η Γενική Διευθύντρια και Εντεταλμένη Σύμβουλος της Allianz Ελλάδος  κ. Φιλίππα Μιχάλη, στην καθιερωμένη ετήσια εκδήλωση για την έναρξη της νέας χρονιάς. Στην εκδήλωση παρευρέθηκαν Συνεργάτες Πωλήσεων της εταιρείας από όλη την Ελλάδα.

 

«Kοιτώντας πίσω, το 2015, υπήρξε μία πολύ ξεχωριστή χρονιά. Παραμείναμε ισχυροί μέσα σε ένα κλίμα συνεχών ανατροπών και πρωτόγνωρων προκλήσεων που πρωταγωνίστησαν αυτή την εξαιρετικά δύσκολη περίοδο: η ύφεση της οικονομίας , το ασταθές πολιτικό σκηνικό, οι περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων, ο ακραίος ανταγωνισμός στις Γενικές Ασφαλίσεις  και φυσικά η προετοιμασία για την εφαρμογή του πλαισίου Solvency II, διαμόρφωσαν το σκηνικό του 2015. Κάτω από τις αντίξοες συγκυρίες και το απαιτητικό περιβάλλον, επιτύχαμε όχι μόνο ικανοποιητικά επίπεδα κερδοφορίας αλλά και ενισχυμένο μερίδιο αγοράς», τόνισε η κ. Φ. Μιχάλη.

Μετά από πολλά χρόνια στην οικογένεια της Allianz, και πλέον ασκώντας τα νέα της καθήκοντα στην ηγεσία της Allianz Ελλάδος, ευχαρίστησε το δυναμικό πωλήσεων της εταιρείας για τη σκληρή δουλειά και το ζήλο που επέδειξε αυτή την ιδιαίτερη χρονιά.

 

Το πλαίσιο των σχεδιασμών της εταιρείας για τη νέα χρονιά παρουσίασε η κ. Φ. Μιχάλη στους Συνεργάτες Πωλήσεων. «Το ασφαλιστικό προϊόν παλεύει να σταθεί στη θέση που του αξίζει σε μία αγορά που συρρικνώνεται κι εμείς οφείλουμε να το διαφυλάξουμε αλλά και να μεταδώσουμε στους πελάτες μας τη σπουδαιότητά του ιδιαίτερα σε μία εποχή που η θωράκιση του οικονομικού προγραμματισμού των νοικοκυριών, έναντι απρόσμενων γεγονότων, είναι επιβεβλημένη», επεσήμανε η κ. Μιχάλη. «Σαφής στόχος του νέου έτους», πρόσθεσε, «είναι η περαιτέρω αύξηση του μεριδίου αγοράς, τόσο στις Γενικές Ασφαλίσεις όσο και στις Ασφαλίσεις Ζωής».

 

H κ. Θεοδώρα Σταθούρου, Διευθύντρια Πωλήσεων της Allianz Ελλάδος, ευχαρίστησε θερμά τους Συνεργάτες Πωλήσεων της εταιρείας για τη στήριξή τους, η οποία αποκτά ιδιαίτερη σημασία κάτω από τη σημερινή οικονομική συγκυρία, «Σε μία περίοδο οικονομικής αστάθειας και κοινωνικής ευαισθησίας, βασιζόμαστε στην υψηλή ποιότητα των ασφαλιστικών μας συμβούλων για την επίτευξη των φιλόδοξων στόχων μας», ανέφερε χαρακτηριστικά. Η κ. Θ. Σταθούρου δεν παρέλειψε επίσης να προτρέψει τους συνεργάτες της εταιρείας να αξιοποιήσουν και τη νέα χρονιά τις σύγχρονες προϊοντικές λύσεις και τις υπηρεσίες που τέθηκαν στη διάθεσή τους το 2015, «Είναι εργαλεία δουλειάς, ικανά να κάνουν την καθημερινότητα ενός επαγγελματία πιο εύκολη, αφήνοντάς του περιθώριο να ασχοληθεί με τις πιο ουσιαστικές και στρατηγικές του δράσεις».

 

Απευθυνόμενη  στους Συνεργάτες Πωλήσεων, η κ. Θ. Σταθούρου  έδωσε το μήνυμα του νέου έτους για ομαδικότητα, θετικό πνεύμα και όρεξη για δουλειά, «Παραμένουμε ισχυροί και ξεπερνούμε τις δυσκολίες. Θέλουμε, μπορούμε και οφείλουμε να δουλέψουμε σκληρά για να ενισχύσουμε τη θέση μας στην αγορά και να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των καταναλωτών».