back to top
24.5 C
Athens
Δευτέρα 19 Μαΐου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1687

Χωρίς προσανατολισμό αλλά με ελπίδα το α’ τρίμηνο για την ασφαλιστική αγορά

0

[starbox]

«Καράβι χωρίς πυξίδα» μοιάζει η ασφαλιστική αγορά κατά το πρώτο τρίμηνο του 2016.  Για την έλλειψη προσανατολισμού δεν ευθύνεται η ίδια η αγορά αλλά οι οικονομικές συνθήκες όπως διαμορφώθηκαν.  Οι ασφαλιστικές εταιρείες καλούνται μέσα αντίξοες οικονομικές συνθήκες για τους πολίτες να προσελκύσουν νέα χαρτοφυλάκια ενώ για τις ίδιες γνωρίζουν ότι θα επιβαρυνθούν φορολογικά για οποιαδήποτε αύξηση νέας παραγωγής.  Οι αλλαγές συντελεστών φορολόγησης (στο 15%) που πραγματοποιήθηκαν το 2015 , υπολογίζεται ότι θα αυξήσουν την φορολογίας  των ασφαλιστικών εταιρειών κατά 20-30 εκατ. ε υρώ περίπου.

Η αύξηση της φορολογίας  δεν σημαίνει μόνο λιγότερα έσοδα και κέρδη ούτε μόνο αύξηση των ζημιών. Σημαίνει ΚΥΡΙΩΣ την κατάρρευση των ψυχολογικών αντοχών όλων των ανθρώπων της αγοράς στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την παραγωγή , τα εισοδήματά τους και να αναπτύξουν τις εταιρείες τους.  Η ποιοτική αυτή παράμετρος δεν πρέπει να είναι θεωρητική. Ρωτήστε γύρω σας όλα τα στελέχη της αγοράς και θα σας μείνει η ίδια εντύπωση. ΑΠΟΓΟΗΤΕΥΣΗ και ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ.  Οι φιλοδοξίες για ανάπτυξη μετατράπηκαν σε ανάγκες για επιβίωση.  Στον βωμό ποιού ;  Του Ελληνικού Κράτους το οποίο αρνείται να προχωρήσει σε μεταρρυθμίσεις, αρνείται να συνειδητοποιήσει την πραγματικότητα ,  αδυνατεί να πουλήσει ένα ακίνητο και δεν θέλει να ταράξει τον ύπνο του Δημοσίου.

Για να βγούμε όμως από την ‘μαυρίλα’ της αγοράς θα πρέπει να σταθούμε και στις αισιόδοξες προσπάθειες που γίνονται από τις ασφαλιστικές εταιρείες.  Ο διεθνής μαραθώνιος NN  Μέγας Αλέξανδρος που έγινε στη Θεσσαλονίκη αποτέλεσε μία εικόνα αισιοδοξίας.  Την ίδια αισιοδοξία που μεταδίδουν οι προσπάθειες της Interamerican να βρει καινοτομίες, της AXA να προσφέρει νέα προιόντα, της Metlife να παραμείνει το ίδιο υψηλά ποιοτική όπως ήταν παλαιότερα, της Generali να ικανοποιεί πελάτες και συνεργάτες , της Groupama να συνεχίσει με ελληνική ηγεσία την διεύρυνση των πωλήσεών της, της Ergo, της AIG και της HDI-Gerling να δημιουργήσουν ένα μοντέλο ισχυρής παρουσίας στις Γενικές Ασφαλίσεις, της Allianz να συντηρήσει  το  όνομα της στην  αγορά ,  της Εθνικής Ασφαλιστικής να παραμείνει ηγέτης στον κλάδο εμψυχώνοντας το δίκτυο της ανά την Ελλάδα, της Eurolife η οποία κάτω από την στέγη της Fairfax θέλει να φέρει νέο ‘αέρα’ στην αγορά, της Ευρωπαϊκής Πίστης η οποία κινείται δυναμική και ανεξάρτητη και των μικρότερων ελληνικών επιχειρήσεων που κρύβουν ‘διαμάντια’ στους ισολογισμούς τους όπως για παράδειγμα η Ευρώπη Ασφαλιστική, η Aτλαντική Ένωση , η NP Insurance , η Interasco  και άλλες . Η ‘σπίθα’ υπάρχει. Πρέπει να βρεθεί και καλό προσάναμμα για να ‘ανάψει’ η ασφαλιστική αγορά

ΣΕΣΑΕ: Επιμορφωτικό σεμινάριο για τη διοίκηση

0
ΣΕΣΑΕ λογότυπο

Ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων & Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιριών «ανοίγει» το πρόγραμμα εκδηλώσεων για το 2016 με τη διοργάνωση επιμορφωτικού σεμιναρίου με θέμα :

 

«Διοίκηση κατά περίπτωση. Διοικώντας την εργασιακή ωριμότητα συνεργατών & υφισταμένων και η σχέση της με την ανάθεση.»

 

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 11 Απριλίου 2016 και ώρα 17.30 – 19.30 στην Αίθουσα “Βallroom” του Ξενοδοχείου “ELECTRA PALACE ATHENS” (Ναυάρχου Νικοδήμου 18 – 20, 105 57 Αθήνα).

 

Ο κ. Μανούσος Μαροπάκης, πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Harvard Business Publishing,  κατά τη διάρκεια της εισήγησής  του, θα επικεντρωθεί στους ακόλουθους βασικούς άξονες :

 

  • Στάδια εργασιακής ωριμότητας και στυλ διοίκησης
  • Μοντέλο Θέλω-Μπορώ (skill-will)
  • Υπερδιοίκηση ή υποδιοίκηση; Ευκαιρίες και κίνδυνοι
  • Επίπεδα ανάθεσης και διαχείριση χρόνου
  • Ανάθεση και Έλεγχος: Στενοί Συγγενείς
  • Ταίριασμα εργασιακής ωριμότητας και επιπέδου ανάθεσης
  • Συνέντευξη Ανάθεσης

 

Στην προσπάθεια αυτή του Συνδέσμου, πολύτιμη είναι η βοήθεια των χορηγών μας :

“CARPENTER TURNER” – Πλατινένιος Χορηγός

“AON BENFIELD”  και “MATRIX Ins. & Reins. Brokers S.A.” – Χρυσοί Χορηγοί

“AIG Europe Limited”, “AXA Aσφαλιστική” και “INTER PARTNER Assistance”  – Ασημένιοι Χορηγοί.

 

Για δηλώσεις συμμετοχής : κα Λένα Σιαλαούνη, τηλ.: 210 3334 222,  e-mail : lena@eaee.gr).

ΣΕΣΑΕ: Επιμορφωτικό σεμινάριο για τη διοίκηση

0
ΣΕΣΑΕ λογότυπο

Ο Σύνδεσμος Εκπροσώπων & Στελεχών Ασφαλιστικών Εταιριών «ανοίγει» το πρόγραμμα εκδηλώσεων για το 2016 με τη διοργάνωση επιμορφωτικού σεμιναρίου με θέμα :

 

«Διοίκηση κατά περίπτωση. Διοικώντας την εργασιακή ωριμότητα συνεργατών & υφισταμένων και η σχέση της με την ανάθεση.»

 

Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί τη Δευτέρα, 11 Απριλίου 2016 και ώρα 17.30 – 19.30 στην Αίθουσα “Βallroom” του Ξενοδοχείου “ELECTRA PALACE ATHENS” (Ναυάρχου Νικοδήμου 18 – 20, 105 57 Αθήνα).

 

Ο κ. Μανούσος Μαροπάκης, πιστοποιημένος εκπαιδευτής του Harvard Business Publishing,  κατά τη διάρκεια της εισήγησής  του, θα επικεντρωθεί στους ακόλουθους βασικούς άξονες :

 

  • Στάδια εργασιακής ωριμότητας και στυλ διοίκησης
  • Μοντέλο Θέλω-Μπορώ (skill-will)
  • Υπερδιοίκηση ή υποδιοίκηση; Ευκαιρίες και κίνδυνοι
  • Επίπεδα ανάθεσης και διαχείριση χρόνου
  • Ανάθεση και Έλεγχος: Στενοί Συγγενείς
  • Ταίριασμα εργασιακής ωριμότητας και επιπέδου ανάθεσης
  • Συνέντευξη Ανάθεσης

 

Στην προσπάθεια αυτή του Συνδέσμου, πολύτιμη είναι η βοήθεια των χορηγών μας :

“CARPENTER TURNER” – Πλατινένιος Χορηγός

“AON BENFIELD”  και “MATRIX Ins. & Reins. Brokers S.A.” – Χρυσοί Χορηγοί

“AIG Europe Limited”, “AXA Aσφαλιστική” και “INTER PARTNER Assistance”  – Ασημένιοι Χορηγοί.

 

Για δηλώσεις συμμετοχής : κα Λένα Σιαλαούνη, τηλ.: 210 3334 222,  e-mail : lena@eaee.gr).

ΑΧΑ – Mediσυν 2: Το “10 to ΖΕΝ” πρόγραμμα στην ασφάλισης υγείας

0

 

 

Με έναν διαφορετικό τρόπο παρουσίασε η ΑΧΑ το νέο πρωτοποριακό πρόγραμμα ασφάλισης υγείας Mediσυν 2, τη Δευτέρα 4 Απριλίου, στην αίθουσα Γαία του Μουσείου Γουλανδρή. Όλα ήταν προσεχτικά σχεδιασμένα για να δημιουργήσουν μία ατμόσφαιρα ηρεμίας και ξεγνοιασιάς. Κύριο μήνυμα των παρουσιάσεων ήταν το 10 to ΖΕΝ, τα 10 σημαντικά χαρακτηριστικά του Mediσυν 2 που βοηθούν τους ασφαλισμένους της ΑΧΑ να ζουν με λιγότερες έγνοιες.

 

Η συνεχής ανάπτυξη στον τομέα της υγείας αποτελεί για τον παγκόσμιο ασφαλιστικό ηγέτη κύρια στρατηγική προτεραιότητα. Το νέο πρόγραμμα δευτεροβάθμιας περίθαλψης, που θα οδηγήσει αυτή την ανάπτυξη για το ερχόμενο ERRIKOS_MOATSOS_2διάστημα, είναι πλέον διαθέσιμο και προσφέρει στους ασφαλισμένους ένα πλαίσιο ολοκληρωμένης προστασίας 360ο.

 

Το Mediσυν 2 είναι ένα ευέλικτο πρόγραμμα υγείας που «χτίζεται» εξατομικευμένα για κάθε πελάτη, σύμφωνα με τις ανάγκες και την οικονομική του δυνατότητα. Μέσα από αυτό η ΑΧΑ είναι συνοδοιπόρος σε κάθε στάδιο της νοσηλείας σχετικά με δαπάνες πρόληψης, δαπάνες που σχετίζονται με τη νοσηλεία, καθώς και δαπάνες αποκατάστασης και βοήθειας στην καθημερινότητα μετά από κάποιο σοβαρό ατύχημα.

 

Με το νέο αυτό πρόγραμμα η ΑΧΑ προσφέρει υπηρεσίες ιδιαίτερα υψηλού επιπέδου, σε συνεργασία με ένα ευρύ δίκτυο παρόχων υγείας στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Η Εταιρεία απευθύνεται στους πελάτες εκείνους που συνειδητοποιούν ότι η σφαιρική διασφάλιση της καλής υγείας απαιτεί σημαντικές δαπάνες και επιθυμούν να λαμβάνουν τις καλύτερες δυνατές παροχές σε επίπεδο διαγνωστικών εξετάσεων, ιατρικών επισκέψεων και νοσηλείας.

 

Τα 10 κύρια σημεία του Mediσυν 2, τα οποία αποτελούν τον δεκάλογο του ΖΕΝ, είναι τα παρακάτω:

  • Απόλυτη ευελιξία επιλογών
  • Υποστήριξη 24/7
  • Προστασία με παροχές πριν από μια νοσηλεία
  • Προστασία με πλήρη κάλυψη κατά τη διάρκεια της νοσηλείας
  • Προστασία με παροχές μετά από μια νοσηλεία
  • Ελεύθερη επιλογή Νοσοκομείου
  • Απευθείας εξόφληση εξόδων στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό
  • Επιβράβευση πιστών πελατών
  • Απλή και ξεκάθαρη επικοινωνία
  • Ασφάλιση σε έναν παγκόσμιο, φερέγγυο ηγέτη

 

Μια σειρά από προαιρετικές παροχές πλαισιώνουν το Mediσυν 2, δίνοντάς του ακόμα πιο ισχυρό αποτύπωμα. Μία από αυτές είναι το πολύ επιτυχημένο πρόγραμμα πρωτοβάθμιας περίθαλψης Mediσυν Care, καθώς και ειδικό πρόγραμμα ασφάλισης ατυχήματος και κεφαλαίου αποπληρωμής ασφαλίστρων σε περίπτωση ανικανότητας για εργασία.

 

Παρουσίαση του CEO, Ε. Μοάτσου

Παρουσίαση κ. Χ. Αναστασιάδη, Διευθυντή Προϊόντων, Μarketing και Επικοινωνίας

Παρουσίαση κ. Ν. Σακελλαρίου, Διευθυντή Δικτύων Διανομής.

Interamerican: Ενίσχυση του Δικτύου Πωλήσεων Agency στη Χίο

0
Τα διοικητικά στελέχη της Interamerican με συνεργάτες του Γραφείου Πωλήσεων Χίου, κατά τα εγκαίνια

Εντυπωσιακά αναδείχθηκε η δυναμική του Γραφείου Πωλήσεων στη Χίο στην εκδήλωση που οργάνωσε η Interamerican στις 28 Μαρτίου, με αφορμή τα εγκαίνια της νέας στέγης του. Άλλωστε η εταιρεία, στο πλαίσιο του σχεδίου «Genesis» για την ενίσχυση του Δικτύου Πωλήσεων Agency, επιχειρεί να ενδυναμώσει την παρουσία της ιδιαίτερα στην περιφέρεια, σε κομβικά αστικά κέντρα, και η Χίος βρίσκεται μεταξύ των επιλογών προτεραιότητας.

«Τα λιμάνια όπoυ επιλέγουμε να έχουμε παρουσία, όπως η Χίος -μετά τα νέα γραφεία μας σε Πειραιά και Σύρο πρόσφατα- φέρουν έναν ισχυρό συμβολισμό, δεδομένου ότι η ίδια η Interamerican αποτελεί ένα μεγάλο ασφαλιστικό λιμάνι για περισσότερους από ένα εκατομμύριο ανθρώπους» τόνισε ο Γιώργος Κώτσαλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Το παρών στα εγκαίνια έδωσαν επίσης τα διοικητικά στελέχη Γιάννης Καντώρος, γενικός διευθυντής ασφαλιστικών εργασιών, Ηλίας Μάλλιος, διευθυντής Δικτύου Tied Agency, Γιάννης Ρούντος, διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ, Χρύσα Ελευθερίου, προϊσταμένη Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ και Διονύσης Φίλης, assistant του Δικτύου Agency.

Όπως επεσήμανε ο κ. Κώτσαλος, η Interamerican προτάσσει τις δραστηριότητες ασφάλισης της υγείας στη Χίο, καθώς διαθέτει ένα αναπτυγμένο δίκτυο υγείας στο νησί, με 21 ιατρούς 11 βασικών ειδικοτήτων αλλά και συνεργασία με 7 διαγνωστικά κέντρα και με την πολυκλινική
Ελευθώ. To Γραφείο Χίου, με συντονίστρια τη Σταυρούλα Επιτροπάκη, διαθέτει ενεργό δυναμικό 17 συνεργατών ασφαλιστικών συμβούλων, με τους 10 από αυτούς να έχουν ενταχθεί κατά την τελευταία τριετία.

Η εταιρεία, με την ευκαιρία των εγκαινίων, τίμησε την ΜΚΟ «Κιβωτός του Κόσμου», η οποία έχει βάση και στη Χίο, για τα παιδιά που αγκαλιάζει στο νησί (περίπου 30), στο πρόσωπο του υπευθύνου της Κιβωτού του Αιγαίου Νίκου Τάγαρη. Επίσης, αντιπροσωπεία στελεχών της εταιρείας επισκέφθηκε τα τοπικά γραφεία του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και παρέδωσε σημαντική ποσότητα ειδών προσωπικής υγιεινής για τις ανάγκες των προσφύγων στον καταυλισμό Χίου.

Στα εγκαίνια παρευρέθηκαν ακόμη οι Στ. Κάρμαντζης, αντιπεριφερειάρχης, Γ. Μπελέγρης, αντιδήμαρχος, Κλ. Χρύσης, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πλήθος φίλων και πελατών του Γραφείου.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την εκδήλωση:

Interamerican: Ενίσχυση του Δικτύου Πωλήσεων Agency στη Χίο

0
Τα διοικητικά στελέχη της Interamerican με συνεργάτες του Γραφείου Πωλήσεων Χίου, κατά τα εγκαίνια

Εντυπωσιακά αναδείχθηκε η δυναμική του Γραφείου Πωλήσεων στη Χίο στην εκδήλωση που οργάνωσε η Interamerican στις 28 Μαρτίου, με αφορμή τα εγκαίνια της νέας στέγης του. Άλλωστε η εταιρεία, στο πλαίσιο του σχεδίου «Genesis» για την ενίσχυση του Δικτύου Πωλήσεων Agency, επιχειρεί να ενδυναμώσει την παρουσία της ιδιαίτερα στην περιφέρεια, σε κομβικά αστικά κέντρα, και η Χίος βρίσκεται μεταξύ των επιλογών προτεραιότητας.

«Τα λιμάνια όπoυ επιλέγουμε να έχουμε παρουσία, όπως η Χίος -μετά τα νέα γραφεία μας σε Πειραιά και Σύρο πρόσφατα- φέρουν έναν ισχυρό συμβολισμό, δεδομένου ότι η ίδια η Interamerican αποτελεί ένα μεγάλο ασφαλιστικό λιμάνι για περισσότερους από ένα εκατομμύριο ανθρώπους» τόνισε ο Γιώργος Κώτσαλος, διευθύνων σύμβουλος του ομίλου.

Το παρών στα εγκαίνια έδωσαν επίσης τα διοικητικά στελέχη Γιάννης Καντώρος, γενικός διευθυντής ασφαλιστικών εργασιών, Ηλίας Μάλλιος, διευθυντής Δικτύου Tied Agency, Γιάννης Ρούντος, διευθυντής Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ, Χρύσα Ελευθερίου, προϊσταμένη Δημοσίων Σχέσεων & ΕΚΕ και Διονύσης Φίλης, assistant του Δικτύου Agency.

Όπως επεσήμανε ο κ. Κώτσαλος, η Interamerican προτάσσει τις δραστηριότητες ασφάλισης της υγείας στη Χίο, καθώς διαθέτει ένα αναπτυγμένο δίκτυο υγείας στο νησί, με 21 ιατρούς 11 βασικών ειδικοτήτων αλλά και συνεργασία με 7 διαγνωστικά κέντρα και με την πολυκλινική
Ελευθώ. To Γραφείο Χίου, με συντονίστρια τη Σταυρούλα Επιτροπάκη, διαθέτει ενεργό δυναμικό 17 συνεργατών ασφαλιστικών συμβούλων, με τους 10 από αυτούς να έχουν ενταχθεί κατά την τελευταία τριετία.

Η εταιρεία, με την ευκαιρία των εγκαινίων, τίμησε την ΜΚΟ «Κιβωτός του Κόσμου», η οποία έχει βάση και στη Χίο, για τα παιδιά που αγκαλιάζει στο νησί (περίπου 30), στο πρόσωπο του υπευθύνου της Κιβωτού του Αιγαίου Νίκου Τάγαρη. Επίσης, αντιπροσωπεία στελεχών της εταιρείας επισκέφθηκε τα τοπικά γραφεία του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και παρέδωσε σημαντική ποσότητα ειδών προσωπικής υγιεινής για τις ανάγκες των προσφύγων στον καταυλισμό Χίου.

Στα εγκαίνια παρευρέθηκαν ακόμη οι Στ. Κάρμαντζης, αντιπεριφερειάρχης, Γ. Μπελέγρης, αντιδήμαρχος, Κλ. Χρύσης, πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου και πλήθος φίλων και πελατών του Γραφείου.

Δείτε περισσότερες φωτογραφίες από την εκδήλωση:

Best Workplaces 2016: Αυτές είναι οι εταιρείες με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα

0
Designers in a meeting --- Image by © Laura Doss/Corbis

gptw_Greece_BestWorkplaces_2016_cmykΤο Great Place to Work® Hellas δημοσίευσε την Κυριακή 3 Απριλίου 2016 τα αποτελέσματα της έρευνας Best Workplaces 2016, της μεγαλύτερης έρευνας αξιολόγησης του εργασιακού περιβάλλοντος στην Ελλάδα.

Στην έρευνα Best Workplaces 2016, που διεξήχθη για 14η συνεχή χρονιά στη χώρα μας με την ακαδημαϊκή υποστήριξη του ALBA Graduate Business School at The American College of Greece, διακρίνονται 24 επιχειρήσεις, οι οποίες χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες ανάλογα με τον αριθμό των εργαζομένων τους:

  • 10 «μεγάλες» επιχειρήσεις που απασχολούν πάνω από 251 εργαζόμενους
  • 10 «μεσαίες» επιχειρήσεις που απασχολούν από 50 έως 250 εργαζόμενους
  • 4 «μικρές» επιχειρήσεις που απασχολούν από 20 έως 49 εργαζόμενους.

Οι εταιρείες που διακρίνονται για το 2016 είναι οι εξής:

Κατηγορία 251+ εργαζόμενοι Κατηγορία 50-250 εργαζόμενοι Κατηγορία 20-49 εργαζόμενοι
1 AXA Ασφαλιστική 1 MARS Group (Hellas) 1 PCS
2 DHL Express Ελλάς 2 AbbVie Φαρμακευτική 2 Enartia
3 Epsilon Net 3 Microsoft Hellas 3 Edenred
4 Διαμαντής Μασούτης Α.Ε. 4 Beiersdorf Hellas 4 SAS Institute
5 MSD 5 Enel Green Power Hellas
6 Κωτσόβολος 6 Data Communication
7 Accenture 7 British American Tobacco Ελλάς
8 Novartis Hellas 8 GlaxoSmithKline ΑΕΒΕ
9 Pharmathen 9 3M Hellas
10 Β. Καυκάς Α.Ε. 10 Μέλισσα Κίκιζας ABEE Τροφίμων

 

Η αξιολόγηση των εταιρειών ολοκληρώθηκε τον Φεβρουάριο του 2016. Συνολικά δήλωσαν συμμετοχή 49 εταιρείες από διάφορους κλάδους της αγοράς, οι οποίες στο σύνολό τους απασχολούν 27.600 εργαζόμενους. Η έρευνα διεξάγεται με ανώνυμα ερωτηματολόγια και στηρίζεται κατά κύριο λόγο στην άποψη που έχουν οι εργαζόμενοι για την εταιρεία τους.

Όπως ανακοινώθηκε, η επίσημη βράβευση των εταιρειών με το καλύτερο εργασιακό περιβάλλον στην Ελλάδα για το 2016 θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 19 Απριλίου, κατά τη διάρκεια εορταστικού δείπνου.

Είμαστε ανέτοιμοι για τη νέα οδηγία

0

Του Χρήστου Καζάση, εμβιομηχανικού

Η ιατρική πρακτική έχει αλλάξει ριζικά χαρακτήρα τις τελευταίες δεκαετίες. Από κλινική έχει γίνει εργαστηριακή: εξετάσεις – εξετάσεις – εξετάσεις, κάθε είδους και κάθε κόστους, και διάγνωση μέσω των «αποτελεσμάτων». Όμως είναι οι θεαματικές τεχνολογικές εξελίξεις που έχουν προκαλέσει τη μεγάλη στροφή, στον συνεχώς αυξανόμενο αριθμό εξετάσεων.

Πώς όμως επιλέγαμε μέχρι σήμερα την τεχνολογία; Στη βάση ποιων διεργασιών και διαδικασιών; Θα αναφερθώ στον δημόσιο τομέα, που επηρεάζεται από κοινοτικές οδηγίες, προεδρικά διατάγματα, νόμους και υπουργικές αποφάσεις.

Μέχρι σήμερα, η απόκτηση της τεχνολογίας γίνεται μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες στη βάση τεχνικών προδιαγραφών της απαιτούμενης τεχνολογίας. Οι τεχνικές αυτές προδιαγραφές, με βάση την νέα κοινοτική οδηγία, η οποία θα εφαρμοσθεί από τις 17 Απριλίου 2016, μετατρέπονται σε λειτουργικές προδιαγραφές.

Πόσο αυτή η αλλαγή θα επηρεάσει τα δεδομένα στους διαγωνισμούς; Είναι οι φορείς έτοιμοι να εφαρμόσουν τις νέες αυτές απαιτήσεις και να γράψουν λειτουργικές προδιαγραφές και να εφαρμόσουν μεθόδους αξιολόγησης;

Σήμερα, τα ελληνικά νοσοκομεία επιλέγουν συγκεκριμένη εταιρεία και όχι την κατάλληλη τεχνολογία. Συντάσσουν προδιαγραφές στη βάση των προσπέκτους των εταιρειών. Αντιγράφουν τα αριθμητικά δεδομένα συγκεκριμένων μηχανημάτων, με σκοπό να αποκλείσουν την ανταγωνίστρια εταιρεία και όχι να συγκρίνουν την κλινική λειτουργικότητα και αποδοτικότητα της τεχνολογίας για τους σκοπούς που απαιτείται η συγκεκριμένη τεχνολογία. Οι τεχνικές προδιαγραφές έχουν τα γνωστά αποτελέσματα των δικαστικών προσφυγών των εταιρειών και τελικά την απώλεια των πόρων και την έλλειψη κατάλληλου εξοπλισμού. Η ιατρική τεχνολογία, με βάση τις τεχνικές προδιαγραφές, καθορίζεται όχι από τις κλινικές ανάγκες των νοσοκομείων και των ασθενών, αλλά από τα δικαστήρια!!!

Δεν θα είναι εύκολη η προσαρμογή των νοσοκομείων και χρηστών στη νέα οδηγία. Η εφαρμογή της νέας οδηγίας απαιτεί όχι μόνο γνώση, αλλά και πολιτική διαχείρισης και αξιολόγησης της τεχνολογίας. Η νέα οδηγία και ειδικά το κεφάλαιο των προδιαγραφών είναι απόλυτα σωστή γιατί η τεχνολογία δεν είναι παρουσίαση αριθμητικών στοιχείων και αφηρημένων εννοιών, αλλά ανάλυση λειτουργικών δεδομένων.

Αυτή η μετατόπιση στις λειτουργικές προδιαγραφές εκτιμώ ότι προέρχεται από τη διαρκώς αυξανόμενη χρήση της ιατρικής βασισμένης σε αποδείξεις (evidence based medicine). Οι λειτουργικές προδιαγραφές επιβεβαιώνουν ότι:

  • Η τεχνολογία παράγει ποιοτικά αποτελέσματα που αντιπροσωπεύουν την ανάγκη της εξέτασης; (Technology Performance)
  • Η τεχνολογία επιτρέπει ακριβή διάγνωση; (Diagnostic Performance)
  • Η τεχνολογία αλλάζει τη διαγνωστική βεβαιότητα ή οδηγεί σε επιπλέον εξετάσεις; (Diagnostic Impact)
  • Η τεχνολογία συμμετέχει στη διαχείριση της θεραπευτικής αγωγής; (Therapeutic Impact)
  • Η τεχνολογία, τελικά, οδηγεί στη βελτίωση της υγείας του ατόμου; (Impact on Ηealth)

Συμπερασματικά, εκτιμώ, θα είναι εξαιρετικά δύσκολο να εφαρμοσθεί η απαίτηση λειτουργικών προδιαγραφών στους διαγωνισμούς. Απλά, θα βαπτίσουμε τις τεχνικές προδιαγραφές, λειτουργικές στο πλαίσιο της γνωστής ελληνικής παθογένειας.

Πηγή: virus.com.gr

Ανατροπές στις προμήθειες των νοσοκομείων

0

Του Αιμίλιου Νεγκή, διευθυντή σύνταξης, virus.com.gr & Pharma Health Business magazine

Τρεις μεγάλες ανατροπές έρχονται τον Απρίλιο στις προμήθειες των νοσοκομείων του ΕΣΥ, από την εφαρμογή μιας νέας κοινοτικής οδηγίας. Ωστόσο, εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι Υπουργείο Υγείας και Επιτροπή Προμηθειών Υγείας δείχνουν να «κοιμούνται τον ύπνο του δικαίου»…

Ειδικότερα, στις 18 Απριλίου 2016 ξεκινά η εφαρμογή της Οδηγίας 2014/24/ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις, η οποία υιοθετήθηκε τον Ιανουάριο του 2014. Η εφαρμογή της οδηγίας θα φέρει τα πάνω κάτω στις προμήθειες του δημοσίου και ειδικότερα των νοσοκομείων, οι οποίες σε ετήσια βάση ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.

Πριν από λίγες ημέρες παρουσιάστηκε το σχετικό σχέδιο νόμου από την Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων και τέθηκε προς δημόσια διαβούλευση. Όμως, ο σύνδεσμος προμηθευτών υγείας (ΣΕΙΒ) έχει καταγγείλει ότι το σχέδιο νόμου που έχει παρουσιαστεί είναι ανεφάρμοστο και πρέπει να αποσυρθεί. Θεωρεί, δε, ότι το Δημόσιο είναι ανέτοιμο και φοβόμαστε ότι θα υπάρξει σοβαρή εμπλοκή στο σύστημα προμηθειών.

Ας δούμε όμως 3 μεγάλες ανατροπές που φέρνει η Οδηγία:

  1. Κατάργηση τεχνικών προδιαγραφών. Η Οδηγία προβλέπει ότι οι τεχνικές προδιαγραφές, που μέχρι πρότινος υπήρχαν στις διακηρύξεις, πρέπει να έχουν τη μορφή επιδόσεων ή λειτουργικών απαιτήσεων . Δηλαδή, στη διακήρυξη ο φορέας (νοσοκομείο, ΥΠΕ, Επιτροπή Προμηθειών Υγείας) πρέπει να περιγράφει τις λειτουργικές του ανάγκες, βάσει των οποίων θα πρέπει να αξιολογούνται οι προσφορές των προμηθευτών.

Είναι κοινό μυστικό ότι επί σειρά ετών οι τεχνικές προδιαγραφές αποτέλεσαν το κύριο εργαλείο για να «στήσει» κάποιος ένα διαγωνισμό, κάνοντας χρήση «φωτογραφικών» προδιαγραφών, προκειμένου να ευνοήσει τον προμηθευτή που επιθυμεί. Συνεπώς, η κατάργηση των τεχνικών προδιαγραφών αποτελεί ένα μεγάλο βήμα για τη βελτίωση της διαφάνειας και πάταξη της διαφθοράς.

Το μείζον ερώτημα βέβαια για τη χώρα μας και τα ελληνικά νοσοκομεία είναι: Οι αρμόδιες υπηρεσίες έχουν την τεχνογνωσία και έχουν προετοιμαστεί για να συντάξουν τέτοιου είδους προδιαγραφές με βάση της λειτουργικές του ανάγκες;

  1. Απόρριψη προσφοράς. Η Οδηγία προβλέπει ότι ο φορέας υλοποίησης του διαγωνισμού δεν μπορεί να απορρίψει μία προσφορά με το αιτιολογικό ότι αυτή δεν πληροί τις προδιαγραφές, εφόσον ο προμηθευτής μπορεί να τεκμηριώσει ότι οι λύσεις που προτείνει πληρούν κατά ισοδύναμο τρόπο τις απαιτήσεις που καθορίζονται από τις προδιαγραφές.

Μέχρι σήμερα στην Ελλάδα ήταν συνήθης τακτική να απορρίπτονται προσφορές για «ψύλλου πήδημα», δηλαδή επειδή δεν πληρούσαν ήσσονος σημασίας προδιαγραφές. Και φθάναμε στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών με μόλις μία ή δύο προσφορές, φαινόμενο που είναι έκδηλο ότι στραγγάλιζε τον υγιή ανταγωνισμό σε βάρος του δημοσίου συμφέροντος.

  1. Τέλος οι μειοδοτικοί διαγωνισμοί. Το άρθρο 67 της Οδηγίας ορίζει ότι οι αναθέτουσες αρχές βασίζουν την ανάθεση των δημόσιων συμβάσεων στην πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά. Εδώ μπορεί να λαμβάνονται υπόψη κριτήρια, όπως:
  • η ποιότητα, περιλαμβανομένης της τεχνικής αξίας, τα αισθητικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά, η προσβασιμότητα, τα κοινωνικά, περιβαλλοντικά και καινοτόμα χαρακτηριστικά
  • η οργάνωση, τα προσόντα και η πείρα του προσωπικού, στο οποίο ανατίθεται η εκτέλεση της σύμβασης
  • η εξυπηρέτηση μετά την πώληση και η τεχνική βοήθεια, οι όροι παράδοσης, όπως η ημερομηνία παράδοσης, η διαδικασία και η περίοδος παράδοσης, ή η περίοδος εκτέλεσης.

Η εφαρμογή της Οδηγίας αναμένεται να επιταχύνει και τις διαδικασίες. Η προθεσμία υποβολής των προσφορών μπορεί να μειωθεί από 52 ημέρες, που είναι σήμερα, μέχρι και τις 15! Ωστόσο, η Οδηγία δεν αγγίζει το χρόνο που το Δημόσιο χρειάζεται για να κάνει συμβάσεις με τον ανάδοχο, που στην Ελλάδα μπορεί να ξεπεράσει και τους 12 μήνες…

Πάντως, η χώρα μας δεν έχει ακόμη ενσωματώσει στο εθνικό δίκαιο τη σχετική οδηγία, με τη διορία να λήγει στις 17-4-2016. Πέρσι τον Μάρτιο έγινε δημόσια διαβούλευση ανάμεσα σε φορείς δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Και προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι τόσο το Υπουργείο Υγείας όσο και η Επιτροπή Προμηθειών Υγείας δεν συμμετείχαν καν!

Πλήρη άγνοια έχουν, δε, τα τμήματα προμηθειών των νοσοκομείων που θα κληθούν να εφαρμόσουν την νέα Οδηγία και ενώ αυτή θα πρέπει να τεθεί σε εφαρμογή μέσα σε λιγότερο από ένα μήνα…

Πηγή: virus.com.gr

Atradius: Αύξηση 2,7% στις παγκόσμιες πωλήσεις λιανικής

0

Το 2016, οι περισσότερες αγορές διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης αναμένεται να επεκταθούν περαιτέρω, με τις παγκόσμιες πωλήσεις λιανικής να αυξάνονται κατά 2,7%, σύμφωνα με το Economist Intelligence Unit, στο οποίο αναφέρεται η Atradius στο τελευταίο της «Market Monitor». 

Σε γεωγραφικό επίπεδο, η Ασία θα παρουσιάζει  και πάλι την υψηλότερη -από έτος σε έτος- αύξηση του όγκου των πωλήσεων, καθοδηγούμενη από ισχυρή ζήτηση στην Κίνα και την Ινδία, αλλά και σε μεγάλες αγορές με μεσαίας κλίμακας επιχειρήσεις, όπως η Ινδονησία και το Βιετνάμ. Στη Βόρεια Αμερική, οι προοπτικές για τις αμερικανικές επιχειρήσεις λιανικής πώλησης παραμένουν θετικές, ενώ η κατάσταση του λιανεμπορίου στον Καναδά είναι περισσότερο πιεστική. Οι επιδόσεις λιανικής στην Ευρώπη παρουσιάζουν ποικιλομορφία, με αγορές, όπως η Γερμανία, να αποδίδουν καλά και άλλες, όπως η Ιταλία και η Ισπανία, όπου οι λιανικές πωλήσεις δεν έχουν ακόμη επιστρέψει στα -προ κρίσης- επίπεδα, να παρουσιάζουν χαμηλές επιδόσεις.

Στις περισσότερες αγορές, παγκοσμίως, τα περιθώρια των διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης παραμένουν στενά, μιας και, παρά τη γενική ανάκαμψη, οι περισσότεροι καταναλωτές παραμένουν σαφώς προσανατολισμένοι στις τιμές. Αυτό εξακολουθεί να αποτελεί κληρονομιά της κατά το παρελθόν ύφεσης, καθώς και συνέπεια της αυξανόμενης πρόκλησης που θέτουν οι διαδικτυακοί λιανοπωλητές έναντι των παραδοσιακών καταστηματαρχών: η διαφάνεια των τιμών, όπως αυτή παρέχεται στους καταναλωτές από διαδικτυακούς εμπόρους λιανικής πώλησης, διατηρεί την πίεση που ασκείται στα περιθώρια κέρδους,  καθ’ όλο το μήκος της αλυσίδας τιμών.

Όπως το 2015, η επιτυχία και η ανθεκτικότητα των διαρκών καταναλωτικών αγαθών λιανικής πώλησης, όλο και περισσότερο, εξαρτάται από την ικανότητά τους να υιοθετήσουν νέες στρατηγικές, όπως π.χ. τη δημιουργία και την επέκταση διαδικτυακών επιχειρήσεων ή / και την προσφορά συμπληρωματικών υπηρεσιών. Μένει να φανεί πώς κυρίως οι «μικρότεροι παίκτες», που συχνά εμφανίζουν ασθενέστερα οικονομικά, μπορούν να αντιμετωπίσουν τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στο άκρως ανταγωνιστικό λιανεμπόριο διαρκών καταναλωτικών αγαθών.

Η μελέτη «Market Monitor – April 2016» της Atradius εστιάζεται στις ακόλουθες αγορές με επίκεντρο τον κλάδο των Διαρκών Καταναλωτικών Αγαθών:

  • Γερμανία – Η εύρωστη εγχώρια ζήτηση αναμένεται να συνεχιστεί και το 2016
  • Ολλανδία – Υψηλότερη ανάπτυξη σημειώθηκε το 2015 , ωστόσο άνισα κατανεμημένη
  • Ηνωμένο Βασίλειο – Παρουσιάζεται συνεχής αύξηση στην κατανάλωση
  • ΗΠΑ – Αύξηση των πωλήσεων αναμένεται τα επόμενα χρόνια
  • Καναδάς – Η συρρίκνωση των εορταστικών περιόδων εκπτώσεων ενδέχεται να οδηγήσει σε καθυστερήσεις πληρωμών και πτωχεύσεις το 2016
  • Ιταλία – Συγκρατημένη ανάπτυξη αναμένεται το 2016
  • Πολωνία – Περαιτέρω ανάπτυξη αναμένεται το 2016

Διαβάστε τη μελέτη: