back to top
35.5 C
Athens
Δευτέρα 21 Ιουλίου 2025
Αρχική Blog Σελίδα 1655

International Life: Θα μεταφέρει συμβόλαια Γενικών Ασφαλίσεων στην Interamerican;

0

Παράταση χρόνου για τη διαχείριση του χαρτοφυλακίου και των ζημιών και μετά το τέλος Αυγούστου προτίθεται να δώσει η Τράπεζα της Ελλάδος στην International Life ΑΕΓΑ (Ζημιών), προκειμένου να υπάρξει ανετότερη και αποτελεσματικότερη διαχείριση των συμβολαίων της εταιρείας. Σύμφωνα με το Euro2day,   υπάρχει συμφωνία συνεργασίας με τον όμιλο Interamerican έτσι ώστε από την 1η Αυγούστου τα συμβόλαια της International Life ΑΕΓΑ που λήγουν να μεταφέρονται στο γνωστό πολυεθνικό όμιλο.

Έκδοση στοιχείων έρευνας για την κοινωνική υπευθυνότητα υποστηρίζει η INTERAMERICAN

0

Την ιδιαίτερου ενδιαφέροντος έκδοση «Η εικόνα της ΕΚΕ στην Ελλάδα σήμερα» της DIRECTION Business Network υποστηρίζει χορηγικά η INTERAMERICAN. Στην έκδοση παρουσιάζονται στοιχεία συστηματικής έρευνας για τις τάσεις και εξελίξεις στον τομέα της ΕΚΕ, που διενεργήθηκε μεταξύ των επιχειρήσεων οι οποίες δραστηριοποιούνται στη χώρα μας.

Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά για τον βαθμό διείσδυσης της ιδέας της κοινωνικής υπευθυνότητας στην επιχειρηματική κοινότητα, την αλληλεπίδραση των επιχειρήσεων με τα ενδιαφερόμενα μέρη, τους πόρους (χρηματοδότηση, εθελοντική συνεισφορά), την ανταγωνιστικότητα και τις πρακτικές ΕΚΕ των επιχειρήσεων κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Για την εν λόγω διαδικτυακή έρευνα δημιουργήθηκε σχετικό «εργαλείο» από το Εργαστήριο Μάρκετινγκ (Athens Laboratory of Research in Marketing – ALARM) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την Ελληνική Ακαδημία Μάρκετινγκ (ΕΛΑΜ), την DIRECTION Business Network και το Ελληνικό Δίκτυο ΕΚΕ (CSR Hellas).

Η χορηγία της INTERAMERICAN έρχεται ως συνέχεια προηγούμενης χορηγικής σύμπραξης για την έκδοση «CSR Lexicon» της DIRECTION, επιβεβαιώνοντας το ενδιαφέρον της εταιρείας για την ανάπτυξη γνώσεων και κουλτούρας στον κόσμο των επιχειρήσεων για την κοινωνική υπευθυνότητα.

Η εταιρεία εκτιμά ότι η εκδοτική παρουσίαση της έρευνας διευκολύνει ουσιαστικά την κατανόηση του «ειδικού βάρους» που αποκτά η ΕΚΕ για τις επιχειρήσεις στο σύγχρονο, έντονα μεταβαλλόμενο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον, και στο πλαίσιο σχετικών εξελίξεων, όπως η δημοσιοποίηση μη χρηματοοικονομικών πληροφοριών εκ μέρους των μεγάλων επιχειρηματικών οργανισμών.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 76% των 67 εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν αναλάβει δημόσια δέσμευση για την εφαρμογή πολιτικών ΕΚΕ προσδιορίζοντας τα ενδιαφερόμενα μέρη, ενώ μόλις 28% από αυτές έχουν αναπτύξει διαδικασίες οργανωμένης διαβούλευσης με τα ενδιαφερόμενα μέρη. Είναι αξιοσημείωτο ότι το 30% των εταιρειών κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης αύξησε τους διατιθέμενους πόρους σε δράσεις ΕΚΕ, ενώ το 8% τους μείωσε. Επίσης, το 71% των εταιρειών συμμορφώνονται προς διεθνείς πρωτοβουλίες αρχών, πρακτικών και προτύπων ΕΚΕ, ενώ περίπου οι μισές δημοσιεύουν περιοδικά απολογισμό.

Όπως επισημαίνεται στη σχετική ανακοίνωση, η INTERAMERICAN, έχοντας ξεκινήσει τη σταδιακή ενσωμάτωση της κοινωνικής υπευθυνότητας στην εταιρική στρατηγική με σχέδιο από το 2004, έχει αναπτύξει μια ολιστική προσέγγιση και διακρίνεται στο σύνολο των εγχωρίων επιχειρήσεων για την πρόοδό της στον τομέα της ΕΚΕ.

Είναι χαρακτηριστική, σχετικά, η σύγχρονη διακυβέρνηση της εταιρείας, οι δεσμεύσεις που διεθνώς έχει αναλάβει, η εστίασή της στο όφελος των πελατών, των συνεργατών και στη βελτίωση του εργασιακού περιβάλλοντος, οι οργανωμένες πρωτοβουλίες της στο επίπεδο των κοινωνικών αναγκών και περιβαλλοντικών προτεραιοτήτων -σε αρκετές περιπτώσεις συναφείς με το ασφαλιστικό αντικείμενο- και ακόμη η τακτική απολογιστική έκθεσή της, που αξιολογείται μεταξύ των καλυτέρων στην Ελλάδα.

Επενδύοντας στην ανθρώπινη πλευρά της ασφάλισης

0

του Παύλου Κασκαρέλη,   Αντιπροέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου, Υδρόγειος Ασφαλιστική

 

Η ερώτηση είναι: Θα έπρεπε; Αξίζει και μπορούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να συνεχίσουν να επενδύουν στα ανθρώπινα «στοιχεία» της ασφάλισης – ανθρώπινα δίκτυα, ανθρώπινη επαφή, επικοινωνία, εκπαίδευση, κινητοποίηση, συναίσθημα- και με ποιον τρόπο, τη στιγμή που η υψηλή τεχνολογία και ο αυτοματισμός που αυτή συνεπάγεται μοιάζουν η απόλυτη προτεραιότητα της εποχής μας;

Πολλά τα πλεονεκτήματα της τεχνολογίας. Και αδιαμφισβήτητα. Ταχύτητα, εξοικονόμηση κόστους, αυτοματοποίηση, άμεση πρόσβαση στην πληροφορία, γρήγορη ανάλυση δεδομένων, κ.ο.κ. Σε έναν εντελώς δια-δικτυωμένο κόσμο, η συζήτηση για το μέλλον της ασφαλιστικής βιομηχανίας περιστρέφεται κατά κόρον γύρω από το πώς αυτή μπορεί, ακολουθώντας το παράδειγμα άλλων κλάδων, να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες και να αντιμετωπίσει τις προκλήσεις που δημιουργούνται από τις αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις νέες τεχνολογίες αιχμής.

Ποια όμως η θέση των ανθρώπινων δικτύων μέσα σ’ αυτό το τοπίο; Μπορεί ο επαγγελματίας της ασφάλισης σήμερα να διατηρήσει και – κυρίως – να ενισχύσει το ρόλο του – όχι απλώς ως «πωλητή» ή «διαχειριστή συμβολαίων» – αλλά ως συμβούλου, που βρίσκεται δίπλα στον πελάτη για να ακούσει ανάγκες, να προτείνει λύσεις, να εμφυσήσει εμπιστοσύνη, να εμπνεύσει, να καθοδηγήσει; Ή ο καταναλωτής αναζητά απλώς ευκολία, ταχύτητα, απόλυτο έλεγχο των επιλογών του;

Και τα δύο παραπάνω είναι κατά κάποιον τρόπο αλήθεια. Από τη μια, οι νέες γενιές καταναλωτών «οδηγούν» σήμερα την αγορά στην παροχή πιο αυτοματοποιημένων, self-service ψηφιακών λύσεων. Οι ασφαλιστικές τους ανάγκες, ωστόσο, ωριμάζουν σταδιακά και γίνονται πιο σύνθετες. Έρευνες δείχνουν ότι, ενώ αυτοί αναζητούν και συγκρίνουν ασφαλίσεις στο διαδίκτυο, όταν καλούνται να πάρουν πιο περίπλοκες αποφάσεις ή όταν το ουσιαστικό πρόβλημα (η ζημιά) προκύψει, στρέφονται στον ασφαλιστή τους για εμπεριστατωμένη συμβουλή, υποστήριξη, καθοδήγηση. Αλλά ακόμα και όταν αυτό συμβεί, οι προσδοκίες τους διαφέρουν από αυτές των προηγούμενων γενεών. Αναζητούν δηλαδή ταχύτητα, ευκολία, εξοικείωση με τους νέους τρόπους επικοινωνίας, με άλλα λόγια, έναν επαγγελματία που «μιλάει» με τους όρους της εποχής τους και είναι όχι μόνο ασφαλιστικά αλλά και τεχνολογικά ενημερωμένος.

Έναν τέτοιο επαγγελματία του «μέλλοντος» έχουμε ανάγκη και οι ασφαλιστικές εταιρείες που στηρίζουμε και στηριζόμαστε στα ανθρώπινα δίκτυα. Γι’ αυτό πιστεύουμε ότι αξίζει να επενδύσουμε στα στοιχεία εκείνα – τεχνολογικά εργαλεία, συστήματα, εκπαίδευση, ενημέρωση, υπηρεσίες – που «εξοπλίζουν» τους ασφαλιστές μας, τους απαλλάσσουν από γραφειοκρατικές διαδικασίες, τους επιτρέπουν να εστιάσουν στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πελατών τους και να επιτελέσουν το ανθρώπινο έργο τους, σύμφωνα όμως με τις απαιτήσεις της εποχής (άμεσα – εύκολα – παντού!).

Συμπέρασμα : Οι ασφαλιστικές εταιρείες που πιστεύουμε και επενδύουμε στα έμψυχα δίκτυα οφείλουμε να κατανοήσουμε τους προβληματισμούς της νέας εποχής και να προσπαθήσουμε να πετύχουμε μία σωστή εξισορρόπηση των προτεραιοτήτων μας. Δηλαδή, να αναζητήσουμε νέους, καινοτόμους τρόπους που αξιοποιούν τα στρατηγικά πλεονεκτήματα της τεχνολογίας ενώ ταυτόχρονα εμπλουτίζουν το δημιουργικό ρόλο των ανθρώπων – συνεργατών μας και αγγίζουν τις ουσιαστικές, ανθρώπινες ανάγκες των πελατών μας.

 

Insurance Europe: Ερωτήματα για το Πανευρωπαϊκό “Διαβατήριο”

0
insurance europe logo

της Λαλέλας Χρυσανθοπούλου

Αμφιβολίες εκφράζει η Insurance Europe σχετικά με την ιδέα ενός πανευρωπαϊκού “διαβατηρίου” παροχής υπηρεσιών σε ολόκληρη την ΕΕ, σε ό,τι αφορά την παροχή διασυνοριακών ασφαλιστικών υπηρεσιών.

Ανταποκρινόμενη στην πρόσκληση της Κομισιόν για δημόσια διαβούλευση επί του θέματος, ο Σύνδεσμος ασφαλιστικών και αντασφαλιστικών εταιρειών της ΕΕ υπογραμμίζει ότι στηρίζει την προοπτική διευκόλυνσης της παροχής ασφαλιστικών υπηρεσιών σε διασυνοριακό επίπεδο, αμφισβητεί όμως ότι ένας πάροχος υπηρεσιών είναι ικανός να ικανοποιήσει διασυνοριακές ασφαλιστικές υποχρεώσεις.

“Οι διαφορετικές ασφαλιστικές ανάγκες στις χώρες της ΕΕ πηγάζουν από τις διαφορές στην εθνική νομοθεσία (π.χ. για την αστική ευθύνη),  τις διαφορετικές ρυθμίσεις και προαπαιτούμενα για τους επαγγελματίες του κλάδου και τα τοπικά κόστη που επηρεάζουν τις  καταβαλλόμενες αποζημιώσεις. Είναι δύσκολο ένα ενιαίο διαβατήριο να παρακάμψει όλες αυτές τις διαφορές”, υποστηρίζει η Insurance Europe.

Συγκεκριμένα, βασισμένη στο έγγραφο διαβούλευσης της Επιτροπής, η Insurance Europe προειδοποίησε ότι παραμένει ασαφές το πώς ένα διαβατήριο υπηρεσιών στην ΕΕ θα διευκόλυνε την παροχή διασυνοριακών ασφαλιστικών υπηρεσιών και τι ρόλο θα διαδραμάτιζαν οι ασφαλιστικές εταιρίες στην ανάπτυξη και διανομή του διαβατηρίου.

Η παροχή και η βελτιωμένη πρόσβαση στις πληροφορίες που αφορούν τα επαγγελματικά προσόντα για τον ασφαλιστικό κλάδο σε κάθε χώρα της ΕΕ είναι ο καλύτερος τρόπος για να στηριχθούν οι πάροχοι υπηρεσιών που θέλουν να δραστηριοποιηθούν σε διασυνοριακό επίπεδο, καταλήγει η ανακοίνωση του Συνδέσμου.

Δείτε τις θέσεις της Insurance Europe στο έγγραφο διαβούλευσης της Κομισιόν:

http://www.insuranceeurope.eu/sites/default/files/attachments/Response%20to%20European%20Commission%20consultation%20on%20a%20services%20passport.pdf

City Insurance : Σχέδιο αναδιάρθρωσης με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέχρι τις 30/9

0

Καθοριστική για την πορεία του ρουμανικού ασφαλιστικού ομίλου θα είναι η 30η Σεπτεμβρίου καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση της εποπτικής αρχής μέχρι εκείνη την ημερομηνία θα πρέπει να ετοιμαστούν και να παραδοθούν τα έγγραφα εσωτερικού ελέγχου από την Deloitte  ενώ ταυτόχρονα ο όμιλος θα πρέπει να προχωρήσει μέχρι εκείνη την ημερομηνία  σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 30 εκατ. ευρώ μέσω κοινοπρακτικού δανείου.

Επίσης θα πρέπει να αρχίσουν να εξυπηρετούνται τα δάνεια της City Insurance προς συνδεδεμένες  θυγατρικές εταιρείες (City Invest) , συνεργάτες (Unity Broker) και άλλες πλευρές συνολικού ύψους 39 εκατ. ευρώ.

Τέλος θα πρέπει να υπάρχει σαφές πλάνο για την αντασφάλιση του ομίλου και εποπτεία βάσει των Solvency II ή αντίστοιχου συστήματος.

City Insurance : Σχέδιο αναδιάρθρωσης με αύξηση μετοχικού κεφαλαίου μέχρι τις 30/9

0

Καθοριστική για την πορεία του ρουμανικού ασφαλιστικού ομίλου θα είναι η 30η Σεπτεμβρίου καθώς σύμφωνα με ανακοίνωση της εποπτικής αρχής μέχρι εκείνη την ημερομηνία θα πρέπει να ετοιμαστούν και να παραδοθούν τα έγγραφα εσωτερικού ελέγχου από την Deloitte  ενώ ταυτόχρονα ο όμιλος θα πρέπει να προχωρήσει μέχρι εκείνη την ημερομηνία  σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 30 εκατ. ευρώ μέσω κοινοπρακτικού δανείου.

Επίσης θα πρέπει να αρχίσουν να εξυπηρετούνται τα δάνεια της City Insurance προς συνδεδεμένες  θυγατρικές εταιρείες (City Invest) , συνεργάτες (Unity Broker) και άλλες πλευρές συνολικού ύψους 39 εκατ. ευρώ.

Τέλος θα πρέπει να υπάρχει σαφές πλάνο για την αντασφάλιση του ομίλου και εποπτεία βάσει των Solvency II ή αντίστοιχου συστήματος.

Προσωρινός εκκαθαριστής στην Enterprise Insurance

0

Σύμφωνα με νεότερη ανακοίνωση της Επιτροπής Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών του Γιβραλτάρ (Gibraltar Financial Services Commission – GFSC), ως Προσωρινός Εκκαθαριστής (Provisional Liquidator) της ασφαλιστικής εταιρίας Enterprise Insurance Company Plc ορίστηκε με δικαστική απόφαση ο κ. Frederick White, ο οποίος θα διαχειρίζεται στο εξής τις υποθέσεις της εταιρίας υπό την εποπτεία της GFSC, αναφέρει η TτΕ σε σχετική ανακοίνωση.

Ο Προσωρινός Εκκαθαριστής θα διερευνήσει τις δυνατότητες για τη μεταβίβαση των ασφαλιστηρίων συμβολαίων, την προστασία των περιουσιακών στοιχείων της εταιρίας και άλλα μέτρα που εξασφαλίζουν καλύτερα τη θέση των ασφαλισμένων, καθώς και τη διεκπεραίωση των εκκρεμών απαιτήσεων ζημιών σε όλες τις χώρες όπου λειτουργεί η Enterprise, μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα.

Ο κ. White θα ενημερώσει όλους τους ασφαλισμένους για τον διορισμό του και την τρέχουσα κατάσταση, και θα επικοινωνήσει απευθείας με το δίκτυο διανομής της εταιρίας.

Οι ασφαλισμένοι και οι συνεργάτες της Enterprise μπορούν να ενημερώνονται απευθείας από τον δικτυακό τόπο της και να απευθύνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@eigplc.com.

Το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά και την παραλία

0

Εκστρατεία που συνδυάζει το τερπνόν μετά του ωφελίμου πραγματοποιούν πραγματοποιούν η Ελληνική Αντικαρκινική Εταιρεία και το MEDASSET.

Ο λόγος για την καμπάνια «Υπόσχεσή μας: Καθαρές θάλασσες», που βάζει στο στόχαστρο το τσιγάρο.

Με σύνθημα «το κάπνισμα βλάπτει σοβαρά και την παραλία», οι δύο φορείς ενώνουν τις δυνάμεις τους για να «απαγορεύσουν» το κάπνισμα και για την ακρίβεια τη ρύπανση από τα αποτσίγαρα στις παραλίες.

smoke2Στην ομιλία του, ο πρόεδρος της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας Ευάγγελος Φιλόπουλος τόνισε ότι παγκοσμίως παράγονται 6 τρισ. αποτσίγαρα το χρόνο και ότι από αυτά τα 4,5 πετάγονται σε δημόσιους χώρους. Στη συνέχεια, ζήτησε από τους Δήμους της χώρας μας να υποστηρίξουν τη νέα εκστρατεία της Ελληνικής Αντικαρκινικής Εταιρείας που θα απαγορεύει το κάπνισμα σε επιλεγμένους ανοιχτούς δημόσιους χώρους.

Η υπεύθυνη της εκστρατείας του MEDASSET «Υπόσχεσή μας: Καθαρές θάλασσες» Κωνσταντίνα Κωστούλα επισήμανε τον τεράστιο κίνδυνο που αποτελούν για το περιβάλλον οι γόπες αποτσίγαρων, καθώς κάθε τσιγάρο υπολογίζεται ότι περιέχει περίπου 4.000 τοξικές ουσίες, μεταξύ των οποίων κάδμιο, μόλυβδο και αρσενικό! Πολλά θαλάσσια ζώα, όπως ψάρια και χελώνες, καταπίνουν τα αποτσίγαρα γιατί τα μπερδεύουν με την τροφή τους.

Η εκστρατεία «Υπόσχεσή μας: Καθαρές Θάλασσες» ξεκίνησε το 2015, με στόχο την προστασία του θαλάσσιου πλούτου της χώρας μας, καλώντας τους λάτρεις του ελληνικού καλοκαιριού να δώσουν και να τηρήσουν την υπόσχεσή smokeτους για καθαρές θάλασσες, γεμάτες ζωή. Οι υποσχέσεις καταγράφονται στην ιστοσελίδα www.katharesthalasses.gr.

Με σύνθημα «Φροντίζουμε τον τόπο που μας φιλοξενεί», η εκστρατεία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην προστασία των τουριστικών προορισμών και προσκαλεί τις τουριστικές επιχειρήσεις να συμμετέχουν στο δίκτυό της.

Ο Αντώνης Τσαπατάκης (παραολυμπιονίκης κολύμβησης), η Τάμτα (τραγουδίστρια), η Νικολέττα Ράλλη (παρουσιάστρια και ραδιοφωνική παραγωγός) και ο Χρόνης Δαμαλάς (βραβευμένος σεφ) έχουν δώσει ήδη την υπόσχεσή τους και ως πρεσβευτές της εκστρατείας διαδίδουν το μήνυμα για καθαρές θάλασσες.

Η εκστρατεία τελεί υπό την αιγίδα των φορέων: Υπουργείο Τουρισμού, ΕΟΤ, ΣΕΤΕ, Συμβούλιο ΣΕΒ για τη Βιώσιμη Ανάπτυξη, ΗΑΤΤΑ και της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Ελλάδος, και υλοποιείται με την υποστήριξη της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα.

«Ανίατη» η διαφθορά στο χώρο της Υγείας

0

Τις βαθιές ρίζες που διαθέτει η διαφθορά στο χώρο της υγείας έρχονται να επιβεβαιώσουν για μία ακόμη φορά τα στοιχεία της Έκθεσης του Συντονιστικού Οργάνου Επιθεώρησης και Ελέγχου (ΣΟΕΕ).

Μάλιστα, τα δημόσια νοσοκομεία κατάφεραν να… κατακτήσουν την τρίτη θέση μεταξύ των τομέων του δημοσίου που συγκέντρωσαν τις περισσότερες καταγγελίες πολιτών το 2015.

Στις δύο πρώτες θέσεις των φορέων που διερευνήθηκαν για περιστατικά αδιαφάνειας, παρατυπιών και παραβίαση της αρχής της νομιμότητας βρέθηκαν οι ΟΤΑ και η Δικαιοσύνη, ενώ τα νοσοκομεία ακολουθούν Υπουργεία και Ασφαλιστικά Ταμεία.

pinakas-EkthesiElegktwn

Ενδεικτικό της διαρκούς παρουσίας φαινομένων διαφθοράς είναι η σύλληψη για φακελάκι, που ανακοινώθηκε χθες, δύο γιατρών, ένας εξ αυτών Διευθυντής σε δημόσιο νοσοκομείο (εδώ).

Σύμφωνα, λοιπόν, με την Έκθεση, που παρέδωσε στον Πρωθυπουργό η Γενική Επιθεωρήτρια Δημόσιας Διοίκησης Μαρία Παπασπύρου, οι καταγγελίες για τα δημόσια νοσοκομεία αντιστοιχούν στο 10,8% του συνόλου (42 από τις 389). Η διαφορά από το 2o στη σειρά, τον τομέα της Δικαιοσύνης, είναι μόλις 4 καταγγελίες, ενώ οι «πρωταθλητές» ΟΤΑ είχαν 88 καταγγελίες.

Αξίζει, όμως, να αναφέρουμε πως διαφαίνεται μια… αχτίδα αισιοδοξίας, αφού τόσο τα παράπονα όσο και οι καταγγελίες για τα νοσοκομεία που έφθασαν στη Διεύθυνση Εσωτερικών Υποθέσεων είναι μειωμένα συγκριτικά με την περασμένη χρονιά (550 το 2014, 389 το 2015). Σύμφωνα με τους συντάκτες της έκθεσης οφείλεται, μεταξύ άλλων, σε «αποτελεσµατικότερη αξιολόγηση των καταγγελιών».

Πέραν των στοιχείων που προέρχονται από την Αστυνομία, η Έκθεση περιλαμβάνει τα αποτελέσματα ελέγχων τόσο του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δηµόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ), του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (ΣΕΥΥΠ) και της Υπηρεσίας Ελέγχου Δαπανών Υγείας Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης (ΥΠΕΔΥΦΚΑ).

Από τις 462 επιθεωρήσεις που διενέργησε ο ΣΕΕΔ το 2015, το 4,13%  αφορούσε τον τομέα της Υγείας-Πρόνοιας.

Μεταξύ των υποθέσεων που εξετάστηκαν ήταν η «νοµιµότητα σύναψης συµβάσεων µεταξύ του Αρεταίειου Νοσοκοµείου, κατόπιν διαγωνιστικής διαδικασίας (αρ. Διακήρυξης 1/2013) µε εταιρείες για την προµήθεια ραμμάτων, σε τιµές ανώτερες κατά 200-3500% αυτών του Παρατηρητηρίου Τιµών της Επιτροπής Προµηθειών Υγείας (ΕΠΥ)», αλλά και οι καταγγελίες για τη σύναψη σύµβασης µε το ΙΚΑ ιδιωτικού φυσικοθεραπευτηρίου, το οποίο ανήκει σε σύζυγο υπαλλήλου ΕΟΠΥΥ.

Το ΣΕΥΥΠ εξέδωσε 499 εντολές για τη διενέργεια τακτικών και έκτακτων ελέγχων και 234 πορίσματα, ενώ ξεκίνησε τη διερεύνηση περισσότερων από 100 υποθέσεων. Πεδίο ελέγχου ήταν τόσο δημόσια νοσοκομεία όσο και ιδιωτικές κλινικές, που διερευνήθηκαν συνθήκες νοσηλείας, διαχείριση αποβλήτων. Οι «ράμπο της υγείας» διερεύνησαν και καταγγελίες για χρηματισμό ιατρών του ΕΣΥ και τη νομιμότητα λειτουργίας ΝΠΙΔ.

Το 2015 ξεκίνησε και η τμηματική έκθεση του πολυσυζητημένου οικονομικού- διαχειριστικού ελέγχου για την επικοινωνιακή εκστρατεία του ΚΕΕΛΠΝΟ, την περίοδο 2012-2014.

Πολλαπλές εστίες διαφθοράς εντόπισαν και οι έλεγχοι της ΥΠΕ∆ΥΦΚΑ.

Υποστελεχωμένη, όπως άλλωστε και ο ΣΕΥΥΠ, και με αρκετές τεχνικές ελλείψεις η Υπηρεσία κατάφερε το 2015 να πραγματοποιήσει 267 ελέγχους. 42 ιδιωτικές κλινικές, 102 γιατροί, 50 φαρμακεία και 20 διαγνωστικά εργαστήρια και 14 ΚΑΑ μπήκαν στο μικροσκόπιο της, ενώ εστίασε και σε περιπτώσεις υπερχρεώσεων ασφαλισμένων από παρόχους και παράτυπης χρήσης της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.

Ενδεικτικά:

  • Σε φαρµακείο διαπιστώθηκε εκτέλεση συνταγών φαρµάκων (παρεντερικής διατροφής) µετά το θάνατο των ασφαλισµένων και µε τη διαµεσολάβηση της προµηθεύτριας εταιρείας, χωρίς οι ασφαλισµένοι να έχουν επισκεφθεί το φαρµακείο.
  • Σε δύο φαρµακεία διαπιστώθηκε παράνοµη εξαγωγή φαρµάκων. Πώληση φαρµάκων σε
  • φαρµακαποθήκες µε στόχο παράλληλες παράτυπες εξαγωγές από τις εν λόγο επιχειρήσεις.
  • Γυναικολόγος χρέωνε τον ΕΟΠΥΥ µε εικονικές επισκέψεις, από τον Ιανουάριο του 2013 έως τον Σεπτέμβριο του 2014, συνταγογραφώντας παράλληλα εξετάσεις που δεν εκτελούνταν προκειµένου να δικαιολογήσει τις 200 επισκέψεις κάθε µήνα που χρέωνε στον ΕΟΠΥΥ.
  • Σε ιδιωτική ψυχιατρική κλινική διαπιστώθηκε, μεταξύ άλλων, χρέωση ασθενούς µε ταινίες σακχάρου, ενώ δεν έπασχε από διαβήτη, αλλά και προβλήµατα στις συνθήκες νοσηλείας και διαµονής των ασθενών.
  • «Εκπρόσωποι εταιρειών κατακλύζουν Δηµόσια Νοσοκοµεία ή Ιδιωτικές Κλινικές, συνεννοούνται απευθείας µε τους ιατρούς, λαµβάνουν τα στοιχεία των ασφαλισµένων και τα βιβλιάρια τους και ο ασφαλισµένος παραλαµβάνει «προϊόντα» χωρίς να γνωρίζει τι του έχει γράψει ο ιατρός, τι έχει εγκρίνει ο ελεγκτής και τι 183 παραλαµβάνει, µε την απευθείας διαµεσολάβηση του προµηθευτή και βέβαια δεν γνωρίζει τι έχει επιβαρυνθεί ο ΕΟΠΥΥ», όπως διαπιστώνεται.

Στο 76,92% των περιπτώσεων εκδόθηκε απόφαση επιβολής κυρώσεων και επιβλήθηκαν από τη Γενική Επιθεωρήτρια χρηµατικές κυρώσεις ύψους 1.143.728,22 ευρώ σε 33 φαρµακεία, 70 ιατρούς, 3 Ιδιωτικές Κλινικές, 3 Διαγνωστικά Εργαστήρια. Έγινε επίσης καταλογισµός ζηµίας στον ΕΟΠΥΥ για 23 συµβεβληµένους ιατρούς, και σε 16 περιπτώσεις για καταχρηστικές χρεώσεις Ιδιωτικών Κλινικών σε ασφαλισµένους.

Τα έσοδα από τα επιβαλλόµενα χρηµατικά ποσά εισπράττονται από τον ΕΟΠΥΥ.

ΕΤΗΣΙΑ ΕΚΘΕΣΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΟΥ ΟΡΓΑΝΟΥ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΛΕΓΧΟΥ

Σχεδιάζεται παροχή κινήτρων για τα γενόσημα

0

Τρόπους αύξησης της διείσδυσης των γενοσήμων αναζητεί η Αριστοτέλους, στρέφοντας πλέον το βλέμμα της και στα φαρμακεία.

Το θέμα συνιστά, σαφώς, σταυρόλεξο για δυνατούς λύτες, αφού οι όποιες προσπάθειες έως σήμερα έχουν ναυαγήσει. Η προηγούμενη διοίκηση του ΕΟΠΥΥ είχε θέσει στόχο να αυξήσει τη διείσδυση των γενοσήμων στη συνταγογράφηση κατά 40% μεσοσταθμικά έως τα τέλη του προηγούμενου έτους (εδώ).

Σύμφωνα, πάντως, με στοιχεία που έχει στη διάθεση της η Αριστοτέλους συνολικά τα γενόσημα αντιπροσωπεύουν το 47% των συνταγών που συντάσσουν οι γιατροί. Αλλά, από αυτές τελικά μόλις στο 25% χορηγείται γενόσημο στο φαρμακείο.

Πληροφορίες του Virus θέλουν το Υπουργείο Υγείας να σχεδιάζει μια εκστρατεία αντιστροφής των λανθασμένων αντιλήψεων των πολιτών για τα γενόσημα και ενθάρρυνσης τους ώστε να τα επιλέγουν. Παράλληλα, όμως, ετοιμάζεται η χορήγηση κινήτρων στους φαρμακοποιούς ώστε να τα προωθούν περισσότερο.

Στο πρόσφατο συνέδριο του Economist, ο νυν πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ, πάντως, έκανε λόγο για ένα «δικαιότερο σύστημα που αφορά την αποζημίωση των φαρμάκων, με έμφαση στο γενόσημο, το οποίο μπορεί να λειτουργήσει ως μοχλός ανάπτυξης» (εδώ).