Σταδιακές διορθώσεις τιμών, που θα κυμανθούν στο 7%-10%, «βλέπει» ο κ. Πάνος Κούβαλης, Mobility & Convenience Tribe Leader της Interamerican, εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και αυξημένου loss ratio. Οι εταιρείες καλούνται να διαχειριστούν μια σειρά προκλήσεων το 2023, αναφέρει ο κ. Κούβαλης στο iw, μεταξύ των οποίων η αύξηση του μέσου κόστους επισκευής και ο γερασμένος στόλος των οχημάτων.
iw? Πώς κινείται ο κλάδος αυτοκινήτου την τρέχουσα περίοδο;
απ. Οι ασφαλίσεις αυτοκινήτων καλούνται μέσα στο 2023 να διαχειριστούν μια σειρά από προκλήσεις, όπως:
- την αύξηση των ατυχημάτων κατά 4,5% σε σχέση με τα αντίστοιχα στατιστικά το 2019,
- την αύξηση του μέσου κόστους επισκευής περισσότερο από 10%, σαν αποτέλεσμα των πληθωριστικών πιέσεων,
- την περαιτέρω αύξηση της μέσης ηλικίας (16,6 χρόνια) των οχημάτων στους ελληνικούς δρόμους, που αποκλίνουν σημαντικά από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο (11,8 χρόνια).
iw? Ο πληθωρισμός πίεσε, αναπόφευκτα, τα τιμολόγια σε παγκόσμιο επίπεδο. Στην Ελλάδα η ασφαλιστική αγορά επιχείρησε να συγκρατήσει τις τιμές όσο το δυνατόν πιο χαμηλά, προς όφελος των ασφαλισμένων. Ποιες πιστεύετε ότι θα είναι οι εξελίξεις εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων για τα ασφάλιστρα, λαμβάνοντας υπόψη και το loss ratio;
απ. Οι ασφαλιστικές εταιρείες ήταν και είναι εξαιρετικά ευαισθητοποιημένες στη διατήρηση προσιτών ασφαλίστρων, τουλάχιστον για τις βασικές καλύψεις. Όμως η αύξηση του loss ratio, λόγω των παραπάνω τάσεων, τις κατευθύνει με σταδιακά βήματα προς μια πιο ισορροπημένη τιμολογιακή προσέγγιση, που θα επιτρέπει να καλυφθεί σωστά το εκτιμώμενο ρίσκο που αναλαμβάνουν, σε συνδυασμό πάντα με την αγοραστική δυνατότητα των καταναλωτών.
Σε αυτό το πλαίσιο, αναμένονται σταδιακές διορθώσεις τιμών, που θα κυμανθούν από 7% έως 10%.
iw? Η ηλεκτροκίνηση έφερε νέα δεδομένα στην αγορά ασφάλισης. Πώς προσαρμόστηκε η εταιρεία σας στα νέα αυτά δεδομένα και τι λύσεις προτείνετε;
απ. Η ηλεκτροκίνηση αλλάζει ουσιωδώς την εμπειρία μετακίνησης και χρήσης ενός οχήματος και ταυτόχρονα δημιουργεί μια σειρά από προκλήσεις, ασφαλιστικές ή μη. Σε αυτό το νέο πλαίσιο, η Interamerican παρέχει όχι μόνο τα κατάλληλα προϊόντα και υπηρεσίες Οδικής, αλλά και οικονομικά κίνητρα, παρά το γεγονός ότι το μέσο κόστος επισκευής ενός ηλεκτρικού οχήματος είναι μεγαλύτερο σε σχέση με ένα συμβατικό αυτοκίνητο.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Για να στηριχθεί η στροφή των καταναλωτών προς καινούργια, πιο ασφαλή οχήματα, με μειωμένο ή μηδενικό αποτύπωμα ρύπων.
iw? Όσον αφορά την ηλεκτροκίνηση γενικότερα, πολλές αλλαγές δρομολογούνται σε άλλες χώρες. Για τα ηλεκτρικά πατίνια στην Ισπανία η έκδοση σχετικής άδειας κυκλοφορίας αναμένεται να φέρει μαζί της και την υποχρεωτική ασφάλιση. Στην Ελλάδα, προς το παρόν, τα βήματα προς αυτήν την κατεύθυνση είναι μικρά. Τι πιστεύετε ότι θα πρέπει να αλλάξει προκειμένου να διασφαλιστεί η πιο ασφαλής κυκλοφορία τέτοιου είδους οχημάτων στους δρόμους; Πώς κινείται η συγκεκριμένη αγορά;
απ. Θα πρέπει να πάμε στην ίδια κατεύθυνση, όπως και άλλες χώρες, με τη δημιουργία πλαισίου που θα επιτρέπει την ασφαλή κυκλοφορία των συγκεκριμένων οχημάτων αλλά και την ασφάλισή τους. Όλο και περισσότερο θα πρέπει να μας ενδιαφέρει η συνολική ασφαλιστική κάλυψη της μετακίνησης του καταναλωτή και όχι μόνο το κομμάτι που αφορά τη μετακίνηση με συμβατικού τύπου οχήματα.
iw? Πώς διαγράφεται το μέλλον της ασφάλισης ΙΧ;
απ. Σίγουρα, στα επόμενα χρόνια, θα δούμε όλο και μεγαλύτερη έμφαση σε:
- Υποχρεωτικά συστήματα ασφαλείας υψηλής τεχνολογίας, που θα αλλάξουν σημαντικά το επίπεδο ασφάλειας στη χρήση των αυτοκινήτων.
- Περαιτέρω εξέλιξη της τιμολόγησης και της ανάληψης του κινδύνου με τη χρήση όλο και περισσότερων δεδομένων που θα είναι διαθέσιμα και θα επιτρέπουν μια σαφώς πιο δίκαιη τιμολόγηση.
- Εμπειρία του πελάτη όχι μόνο στη στιγμή της αγοράς ενός ασφαλιστικού συμβολαίου, αλλά, πολύ περισσότερο, στις στιγμές που γίνεται χρήση του, τη στιγμή του ατυχήματος, της βλάβης και της ενημέρωσης όπου απαιτείται. Η εμπειρία αυτή θα πρέπει να είναι σίγουρα εφάμιλλη αντίστοιχων εμπειριών του καταναλωτή σε άλλες βιομηχανίες.
Από το περιοδικό Insurance World