back to top
13.1 C
Athens
Κυριακή 5 Ιανουαρίου 2025

Oι μεγάλες ζημιές στο αυτοκίνητο οδηγούν σε αυξήσεις στα ασφάλιστρα

Το 2024 ο κλάδος αυτοκινήτου συνέχισε την ζημιογόνα του πορεία σε όρους τεχνικών αποτελεσμάτων για πολλές ασφαλιστικές. Οι ζημιές της περυσινής χρονιάς (2024) για τον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου θα κινηθούν σε επίπεδα ρεκόρ. Οι βασικοί λόγοι είναι αφ’ ενός η αύξηση των αυτοκινήτων στους δρόμους και η εκτίναξη των τροχαίων αλλά και η μεγάλη αύξηση στις ανθρώπινες απώλειες που πέρα από το ανθρωπιστικό σκέλος και την τραγωδία , επιφέρει απρόσμενα αρνητικά αποτελέσματα για τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις

Για τον κλάδο, οι επιλογές είναι μικρές. Ελάχιστες εταιρείες έχουν οικονομικά περιθώρια για να συνεχίσουν την υποτιμητική πολιτική στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου. Και αυτές που έχουν δεν θα το πράξουν σύμφωνα με πληροφορίες του IW. Αν το 2022-2023 είχαμε μεγάλες εισόδους νέων οχημάτων στους δρόμους, το 2024 οι πωλήσεις μειώθηκαν (ειδικά στο β’ εξάμηνο) με αποτέλεσμα να μειωθεί και η νέα παραγωγή. Ταυτόχρονα αυξήθηκαν οι ζημιές σε επίπεδα ρεκόρ δεκαετιών για το αυτοκίνητο και αυτό ήταν το πλέον ανησυχητικό. Εάν ο αριθμός των ζημιών συνδυαστεί με την εκ νέου αύξηση της τιμής των ανταλλακτικών και την αύξηση του κόστους αποκατάστασης των οχημάτων τότε ας μην εκπλαγούμε από την εικόνα των τεχνικών αποτελεσμάτων στον κλάδο. Ήδη οι περισσότερες ασφαλιστικές προγραμματίζουν αυξήσεις της τάξης άνω του 5% στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου μέσα στο α’ τρίμηνο 2023 ενώ εάν κριθεί απαραίτητο θα υπάρξουν και άλλες αυξήσεις στο επόμενο διάστημα.

- Advertisement -

Η ανησυχητική αύξηση ζημιών στην ελληνική περιφέρεια

Μέχρι πρόσφατα, οι εταιρείες εστίαζαν σε προσφορές χαμηλών ασφαλίστρων σε περιοχές και νομούς που βάσει των στατιστικών τους είχαν τα μικρότερα και τα λιγότερα ατυχήματα. Επίσης και σε κλάδους επαγγελματιών (πχ στρατιωτικούς, αστυνομικούς, εκπαιδευτικούς) που κινούνταν στις περιοχές αυτές της ελληνικής περιφέρειας. Όπως φαίνεται όμως, το 2024, οι ζημιές στο αυτοκίνητο εκτοξεύθηκαν και σ’ αυτές τις περιοχές αλλά και σε όλους τους επαγγελματικούς κλάδους, με αποτέλεσμα το πρόβλημα των ζημιών να μην είναι πρόβλημα μόνο των μεγάλων αστικών κέντρων αλλά και των περιφερειακών. Για παράδειγμα στην Κρήτη , όπου είναι μία ιδιάζουσα και ανησυχητική περίπτωση για τα τροχαία, οι ζημιές στο Ρέθυμνο και στο Λασίθι αυξήθηκαν πολύ περισσότερο (ποσοστιαία μεταβολή) απ’ ότι αυξήθηκαν στον νομό Ηρακλείου που είναι ο μεγαλύτερος πληθυσμιακά νομός της Κρήτης. Το ίδιο ισχύει και για τους παραμεθόριους νομούς στην ακριτική Θράκη (είχαν το μικρότερο loss ratio πανελλαδικά, λόγω χαμηλής κυκλοφορίας) αλλά και στην Ήπειρο.

- Advertisement -

Αυτές οι εξελίξεις αναμένεται να οδηγήσουν σε αλλαγές και στον τρόπο αξιολόγησης των προσφορών ασφαλίστρων αλλά και στον σχεδιασμό marketing. Ενδεχομένως στην πιο δύσκολη θέση θα βρεθούν οι διαμεσολαβητές στις περιοχές που καταγράφουν μεγάλες αυξήσεις τροχαίων αφού εάν αλλάξουν οι τιμολογήσεις θα πρέπει να υπερασπιστούν τους πελάτες τους έναντι του ανταγωνισμού των άλλων εταιρειών.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας

Το αυτοκίνητο ίσα που επιπλέει και αυτό μετά δυσκολίας ακούστηκε χτες στην εκδήλωση της KPMG για την ιδιωτική ασφάλιση. 

Πόσο κόστισαν στις ασφαλιστικές οι ζημιές από τις φωτιές στην Αττική

Στο πλαίσιο της διερεύνησης των οικονομικών συνεπειών από τις δασικές πυρκαγιές που ξέσπασαν στην Αττική (Βαρνάβας, Β/Α Αττική) την περίοδο 11 - 13 Αυγούστου 2024

Επιτέλους, κίνητρα!

Χρειάστηκε να περάσουν πάρα πολλά χρόνια για να «απενοχοποιηθεί» τελικά η πολιτική βούληση απέναντι στις δίκαιες διεκδικήσεις του κλάδου της ιδιωτικής ασφάλισης

Σκόρδα Βρυξελλών και φθηνότερες αποζημιώσεις

Η γραφειοκρατία των θεσμών δεν έχει ταίρι και, παρά τα μεγάλα δεσμευμένα κεφάλαια των ασφαλιστικών, έρχονται νέες απαγορεύσεις και αγκυλώσεις

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Τα κυριότερα σημεία της έρευνας της ΕΕΑΕ για τον κλάδο

To Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΑΕ αναζητά και στοχεύει στην διάδραση, την αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή με τα Μέλη της Ένωσης

Τι σηματοδοτεί το 2025 για τον φόρο ασφαλίστρων στα συμβόλαια υγείας;

Σημαντικές πρωτοβουλίες για την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και μειώσεις φόρων και άλλων βαρών, της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ

HOWDEN: Η τροχιά της αντασφαλιστικής αγοράς το 2025

Αξιοσημείωτη ευελιξία παρουσίασαν οι ανανεώσεις των αντασφαλιστικών συμβάσεων προχτές 1η Ιανουαρίου του 2025 σύμφωνα με την HOWDEN

Το SOS του 2025 για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τη διαδικασία έκπτωσης ΕΝΦΙΑ

Σύμφωνα με την απόφαση Α.1185/2024 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 7081/23.12.2024 από την ΑΑΔΕ

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

Τα κυριότερα σημεία της έρευνας της ΕΕΑΕ για τον κλάδο

To Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΑΕ αναζητά και στοχεύει στην διάδραση, την αλληλεπίδραση και την ενεργό συμμετοχή με τα Μέλη της Ένωσης

Τι σηματοδοτεί το 2025 για τον φόρο ασφαλίστρων στα συμβόλαια υγείας;

Σημαντικές πρωτοβουλίες για την αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος των πολιτών και μειώσεις φόρων και άλλων βαρών, της τάξεως του 1,5 δισ. ευρώ

SOS για τις απάτες παραβίασης τραπεζικών λογαριασμών

Σε εγρήγορση καλούν τους συναλλασσόμενους οι τράπεζες μετά από περιστατικό «εισαγόμενης» απάτης στον Βόλο

HOWDEN: Η τροχιά της αντασφαλιστικής αγοράς το 2025

Αξιοσημείωτη ευελιξία παρουσίασαν οι ανανεώσεις των αντασφαλιστικών συμβάσεων προχτές 1η Ιανουαρίου του 2025 σύμφωνα με την HOWDEN

Το SOS του 2025 για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια και τη διαδικασία έκπτωσης ΕΝΦΙΑ

Σύμφωνα με την απόφαση Α.1185/2024 που δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ Β’ 7081/23.12.2024 από την ΑΑΔΕ