Του Νίκου Σακελλαρίου
Με τις μικρότερες δυνατές αυξήσεις θα προσπαθήσουν να αντιμετωπίσουν τις αυξημένες τους τιμολογιακές ανάγκες οι ασφαλιστικές εταιρείες από τον Σεπτέμβριο 2016. Η έναρξη του φθινοπώρου θα σημάνει νέες δοκιμασίες για τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, ο οποίος θα γίνει κατά πάσα βεβαιότητα πιο ακριβός είτε λόγω ανάγκης (διατήρηση αυξημένων αποθεματικών) είτε λόγω συρρίκνωσης των εισοδημάτων των καταναλωτών.
Οι πρώτες εκτιμήσεις από τις αναπροσαρμογές ασφαλίστρων είναι ότι και στο αυτοκίνητο θα είναι μονοψήφιες και στην υγεία. Στο αυτοκίνητο γιατί υπάρχει ο φόβος νέων ανασφάλιστων και στην υγεία γιατί υπάρχει ο φόβος του… ανταγωνισμού. Κάτω απ’ αυτές τις συνθήκες η εγχώρια ασφαλιστική αγορά θα κληθεί πρώτα να επιβιώσει και μετά να δημιουργήσει κάποια κέρδη για τους μετόχους. Σε ό,τι αφορά τις ξένες πολυεθνικές ασφαλιστικές στην Ελλάδα.
Ισορροπίες σε λεπτό σκοινί λοιπόν για τις ασφαλιστικές και «πυροβασίες» σε αναμμένα κάρβουνα για τους διαμεσολαβούντες. Τα μικρομεσαία χαρτοφυλάκια που παράγουν έσοδα κάτω από 40.000 ευρώ θα κληθούν είτε να συνεργαστούν είτε να ενταχθούν κάτω από τις σκιές «μεγάλων δένδρων» της ασφαλιστικής αγοράς. Αν αυτό ακούγονταν προκλητικό πριν μερικά χρόνια, σήμερα φαντάζει αναγκαία συνθήκη για την επιβίωση των μικρομεσαίων διαμεσολαβούντων.
Σε ό,τι αφορά τις αναπροσαρμογές των ορίων αποζημιώσεων για τον κλάδο αυτοκινήτου που πέρασαν από το ΦΕΚ την προηγούμενη εβδομάδα (από 1.000.000 ευρώ σε 1.220.000 ευρώ), θα φέρουν όχι μόνο αυξήσεις σε κάποια προϊόντα γενικών ασφαλίσεων, αλλά πιθανότατα, για να μην υπάρξουν υπέρογκες αυξήσεις στο αυτοκίνητο, οι αυξήσεις να επιμερισθούν και σε άλλες κατηγορίες ασφαλίσεων.