back to top
21.2 C
Athens
Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025

Μακάβριος, ο χορός των ατυχημάτων

της Ελενας Ερμείδου

Ο μακάβριος χορός των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα δεν λέει να σπάσει, κρατά γερά. Ο οδηγοί κυριολεκτικά παίζουν την ζωή τους κορώνα –γράμματα.

- Advertisement -

Τα πρόσωπα τους, οι αντιδράσεις τους είναι αποπροσανατολισμένες από την πραγματικότητα του δρόμου, είναι σαν να ‘φωνάζουν’ με επιθετικό τρόπο έχω το απαράγραπτο δικαίωμα να μην σκέφτομαι, να μην παρατηρώ, να μην κάνω τίποτα που να παίρνει υπ’ όψιν την ύπαρξη του άλλου, αλλά κατά βάθος και του εαυτού μου.

Δυστυχώς για την χώρα αυτή, αρκείται στις παρουσιάσεις των ατυχημάτων στα καθημερινά δελτία ειδήσεων με αναλύσεις και δηλώσεις που κάνουν οι περαστικοί από την εμπειρία τους ή οι γείτονες από τις γνωριμίες ή τις συγγενικές σχέσεις που είχαν με τα θύματα.  Έχει καμία αξία η προβολή ενός οικείου προσώπου που θα δηλώσει ‘πόσο καλός οδηγός ήταν’ αυτός που απεβίωσε ή μία θλιμμένη έκφραση ενός περαστικού που την άλλη στιγμή θα το έχει ξεχάσει;.

- Advertisement -

Είμαστε η εβδόμη χώρα στην Ευρώπη των 27 στους θανάτους ανά εκατομμύριο από τροχαία ατυχήματα. Θα πάμε προς το καλύτερο ή το χειρότερο, όταν τα στοιχεία της τροχαίας μαρτυρούν ότι τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους οφείλονται σε μεγάλο ποσοστό στην χρήση αλκοόλ, και την χρήση κινητού; στις παραβιάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας; Είναι οι Ελληνες οδηγοί υπεράνω του νόμου;

Αν, βγείτε στον δρόμο και παρατηρήσετε προσεκτικά ο ένας στους δύο, αν όχι οι δύο στους δύο έχουν το κινητό στο αυτί τους. Με το ένα χέρι κρατούν το κινητό και το άλλο το τιμόνι, ακόμα και οι οδηγοί των δημοσίων μέσων μεταφοράς. Η δε, προσοχή τους, είναι στραμμένη στο κινητό, μην τυχόν και χάσουν γράμμα, παρά στην οδήγηση. Αγνοούν όσοι μιλούν στο κινητό και τις διαβάσεις των πεζών, αν δείτε. Αδιαφορούν για τον συνάνθρωπο τους, και τον εαυτό που θα πάνε αυτόφωρο αν προκαλέσουν δυστύχημα.

Οδηγούν και ανεβάζουν την ‘προσωπογραφία; τους στο facebook, οι ίδιοι, όχι άλλοι

Υπάρχουν και τα χειρότερα, είχα την τύχη να είμαι συνοδηγός σε άτομο που ενώ οδηγούσε ανέβαζε την ‘προσωπογραφία’ της στο facebook για την θαυμάσουν και να τις κάνουν λάικ.  Κατέβηκα, όχι γιατί μία τέτοια συμπεριφορά προσβάλλει αλλά γιατί είναι διπλά επικίνδυνη. ‘Πληροφορίες’ πανταχού παρούσες σε μέσα άμορφης δικτύωσης που υποδηλώνουν ολική παθητικότητα.

Άρρωστα ή υγιή άτομα; Είναι ικανά να ξέρουν τι σημαίνει να σκέφτεσαι, να γνωρίζεις, όταν δεν σκέφτεσαι το ρίσκο ;. Εσείς τι λέτε, όταν κάποιος ανεβάζει την προσωπογραφία του στο facebook για να προκαλέσει αυτό το ενδιαφέρον, και μάλιστα όταν οδηγεί, πόσο ικανό είναι αυτό το άτομο να σκέφτεται τι μπορεί να προκαλέσει, ή τι θα συμβεί στον συνάνθρωπο του, αφού μόνο τον εαυτό του και την προβολή του σκέφτεται;

Τίποτα δεν σε κάνει να χάνεις περισσότερο τον χρόνο από ότι ο αποπροσανατολισμός από όπου και αν προέρχεται, όμως κάτι πρέπει να κάνουν και οι ασφαλιστικές. Δεν είναι μόνο οι υποδομές που σώζουν ζωές. Θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να πει ότι με το κινητό κάποιος μπορεί να σώσει την ζωή του, αν βρεθεί σε ώρα ανάγκης. Όμως, σε ώρα ανάγκης.

Φυσικά και οι ασφαλιστικές δεν μπορούν να συνετίσουν αυτούς που δεν έχουν μυαλό, δεν έχουν πειθαρχία, θεωρούν ότι είναι πάνω από το νόμο, αδιαφορούν για τον συνάνθρωπο τους, θέτουν προτεραιότητες κατά την υποκειμενική τους κρίση. Μπορούν όμως να αναθεωρήσουν τις ‘ποινές’ τους. Δηλαδή να διπλασιάσουν και να τριπλασιάζουν το ασφάλιστρο για τις επικίνδυνες μορφές οδήγησης. Το κόστος του ασφαλίστρου ίσως καταφέρει να σώσει και αυτούς που δεν σέβονται την τάξη.

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Nέος ΚΟΚ: Οι αλλαγές σε πρόστιμα και ποινές

Στον ΚΟΚ που τέθηκε σε ισχύ από 13/9, οι επαναλαμβανόμενες παραβάσεις πλέον δεν συμψηφίζονται, αλλά επιφέρουν σωρευτικές ποινές

Πτωχευτικές ασφαλιστικές καλύψεις… Tι μέλλει γενέσθαι;

Πώς θα αντιστραφεί η πορεία του πτωχευτικού ασφαλίστρου; Βάζοντας μήπως όρους στους ασφαλισμένους οδηγούς;

Ανασφάλιστα οχήματα: Μια μόνιμη πρόκληση για την ασφαλιστική αγορά

Η λύση δεν μπορεί να είναι μερική ή στατική - Ισχυρά τα πλεονεκτήματα για όσους δράσουν πρώτοι

Ευρωπαική Επιτροπή: Πρόταση για εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους άνω των 70 ετών 

Μία από τις σημαντικές παραμέτρων των ατυχημάτων στα μεγάλα και όχι μόνο, αστικά κέντρα είναι η μεγάλη έξοδος των ηλικιωμένων στους δρόμους.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Πάει για συμφωνία(;) η Allianz με την ΕΤΕ

Αυξημένες πιθανότητες δίνουν σε αυτό το σενάριο κύκλοι της αγοράς, ενώ δεν επιβεβαιώνονται αντίστοιχες φήμες από πλευράς NN

«Γυναίκες με Όραμα» – Από τη Λυσιστράτη στη startup – Το νήμα της γυναικείας δημιουργίας

Την Τρίτη 21 Οκτωβρίου 2025 το Μουσείο Ακρόπολης φιλοξενεί μια εκδήλωση του ΕΕΑ με ιδιαίτερο συμβολισμό και ουσία

Τι σημαίνει το μήνυμα της GAMA Global για τον ασφαλιστή του αύριο

H εξέλιξη του κλάδου απαιτεί άνοιγμα σε νέες ιδέες και δεξιότητες, που συνδυάζουν τεχνογνωσία, τεχνολογία και ανθρώπινη προσέγγιση

Προμήθειες δικτύων: Σύμμαχος ή εχθρός των ασφαλιστών η τεχνολογία;

Η τεχνολογία είναι σύμμαχος ή εχθρός των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών; Τι απαντούν σήμερα στο «IW» κύκλοι της ασφαλιστικής αγοράς

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Kaspersky: Το 86% όσων χρησιμοποιούν ΤΝ για τον προγραμματισμό ταξιδιών ανησυχούν για την ασφάλεια των δεδομένων τους

Οι ερευνητές της Kaspersky ανακάλυψαν τι ωθεί στον σχεδιασμό ταξιδιών μέσω ΤΝ και πώς αντιλαμβάνονται την ασφάλεια των εργαλείων οι χρήστες

ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ: Κατάργηση μηνιαίων συμβολαίων στον Ν. Αττικής

Από 22/10/2025 και μέχρι νεότερης ενημέρωσης - Εξαιρέσεις για εποχιακές χρήσεις και εκδοθέντα ειδοποιητήρια

Η Πρωτοβουλία ’21 ενισχύει την επιστημονική κοινότητα με δράσεις για την υγεία και την κλιματική κρίση

Εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής για τη σημαντική συνεργασία μεταξύ κρατικών φορέων, κορυφαίων κοινωφελών ιδρυμάτων και Εθνικής Τράπεζας

Stephane Boujnah: Νέο Κέντρο Υποστήριξης και Τεχνολογίας της Euronext στην Αθήνα

«Μια στρατηγική σύμπραξη, με στόχο τη σύνδεση των ελληνικών κεφαλαιαγορών με τη μεγαλύτερη δεξαμενή ρευστότητας»

Πάει για συμφωνία(;) η Allianz με την ΕΤΕ

Αυξημένες πιθανότητες δίνουν σε αυτό το σενάριο κύκλοι της αγοράς, ενώ δεν επιβεβαιώνονται αντίστοιχες φήμες από πλευράς NN