back to top
14.1 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Μακάβριος, ο χορός των ατυχημάτων

της Ελενας Ερμείδου

Ο μακάβριος χορός των τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα δεν λέει να σπάσει, κρατά γερά. Ο οδηγοί κυριολεκτικά παίζουν την ζωή τους κορώνα –γράμματα.

- Advertisement -

Τα πρόσωπα τους, οι αντιδράσεις τους είναι αποπροσανατολισμένες από την πραγματικότητα του δρόμου, είναι σαν να ‘φωνάζουν’ με επιθετικό τρόπο έχω το απαράγραπτο δικαίωμα να μην σκέφτομαι, να μην παρατηρώ, να μην κάνω τίποτα που να παίρνει υπ’ όψιν την ύπαρξη του άλλου, αλλά κατά βάθος και του εαυτού μου.

Δυστυχώς για την χώρα αυτή, αρκείται στις παρουσιάσεις των ατυχημάτων στα καθημερινά δελτία ειδήσεων με αναλύσεις και δηλώσεις που κάνουν οι περαστικοί από την εμπειρία τους ή οι γείτονες από τις γνωριμίες ή τις συγγενικές σχέσεις που είχαν με τα θύματα.  Έχει καμία αξία η προβολή ενός οικείου προσώπου που θα δηλώσει ‘πόσο καλός οδηγός ήταν’ αυτός που απεβίωσε ή μία θλιμμένη έκφραση ενός περαστικού που την άλλη στιγμή θα το έχει ξεχάσει;.

- Advertisement -

Είμαστε η εβδόμη χώρα στην Ευρώπη των 27 στους θανάτους ανά εκατομμύριο από τροχαία ατυχήματα. Θα πάμε προς το καλύτερο ή το χειρότερο, όταν τα στοιχεία της τροχαίας μαρτυρούν ότι τα ατυχήματα στους ελληνικούς δρόμους οφείλονται σε μεγάλο ποσοστό στην χρήση αλκοόλ, και την χρήση κινητού; στις παραβιάσεις του κώδικα οδικής κυκλοφορίας; Είναι οι Ελληνες οδηγοί υπεράνω του νόμου;

Αν, βγείτε στον δρόμο και παρατηρήσετε προσεκτικά ο ένας στους δύο, αν όχι οι δύο στους δύο έχουν το κινητό στο αυτί τους. Με το ένα χέρι κρατούν το κινητό και το άλλο το τιμόνι, ακόμα και οι οδηγοί των δημοσίων μέσων μεταφοράς. Η δε, προσοχή τους, είναι στραμμένη στο κινητό, μην τυχόν και χάσουν γράμμα, παρά στην οδήγηση. Αγνοούν όσοι μιλούν στο κινητό και τις διαβάσεις των πεζών, αν δείτε. Αδιαφορούν για τον συνάνθρωπο τους, και τον εαυτό που θα πάνε αυτόφωρο αν προκαλέσουν δυστύχημα.

Οδηγούν και ανεβάζουν την ‘προσωπογραφία; τους στο facebook, οι ίδιοι, όχι άλλοι

Υπάρχουν και τα χειρότερα, είχα την τύχη να είμαι συνοδηγός σε άτομο που ενώ οδηγούσε ανέβαζε την ‘προσωπογραφία’ της στο facebook για την θαυμάσουν και να τις κάνουν λάικ.  Κατέβηκα, όχι γιατί μία τέτοια συμπεριφορά προσβάλλει αλλά γιατί είναι διπλά επικίνδυνη. ‘Πληροφορίες’ πανταχού παρούσες σε μέσα άμορφης δικτύωσης που υποδηλώνουν ολική παθητικότητα.

Άρρωστα ή υγιή άτομα; Είναι ικανά να ξέρουν τι σημαίνει να σκέφτεσαι, να γνωρίζεις, όταν δεν σκέφτεσαι το ρίσκο ;. Εσείς τι λέτε, όταν κάποιος ανεβάζει την προσωπογραφία του στο facebook για να προκαλέσει αυτό το ενδιαφέρον, και μάλιστα όταν οδηγεί, πόσο ικανό είναι αυτό το άτομο να σκέφτεται τι μπορεί να προκαλέσει, ή τι θα συμβεί στον συνάνθρωπο του, αφού μόνο τον εαυτό του και την προβολή του σκέφτεται;

Τίποτα δεν σε κάνει να χάνεις περισσότερο τον χρόνο από ότι ο αποπροσανατολισμός από όπου και αν προέρχεται, όμως κάτι πρέπει να κάνουν και οι ασφαλιστικές. Δεν είναι μόνο οι υποδομές που σώζουν ζωές. Θα μπορούσε κάλλιστα κάποιος να πει ότι με το κινητό κάποιος μπορεί να σώσει την ζωή του, αν βρεθεί σε ώρα ανάγκης. Όμως, σε ώρα ανάγκης.

Φυσικά και οι ασφαλιστικές δεν μπορούν να συνετίσουν αυτούς που δεν έχουν μυαλό, δεν έχουν πειθαρχία, θεωρούν ότι είναι πάνω από το νόμο, αδιαφορούν για τον συνάνθρωπο τους, θέτουν προτεραιότητες κατά την υποκειμενική τους κρίση. Μπορούν όμως να αναθεωρήσουν τις ‘ποινές’ τους. Δηλαδή να διπλασιάσουν και να τριπλασιάζουν το ασφάλιστρο για τις επικίνδυνες μορφές οδήγησης. Το κόστος του ασφαλίστρου ίσως καταφέρει να σώσει και αυτούς που δεν σέβονται την τάξη.

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ευρωπαική Επιτροπή: Πρόταση για εκπαίδευση και επανεξέταση στην οδήγηση για τους άνω των 70 ετών 

Μία από τις σημαντικές παραμέτρων των ατυχημάτων στα μεγάλα και όχι μόνο, αστικά κέντρα είναι η μεγάλη έξοδος των ηλικιωμένων στους δρόμους.

Συντάξεις: Πώς θα αυξήσετε τον αριθμό των ατόμων που αποταμιεύουν

Ο ρόλος των ασφαλιστών εκτείνεται πέρα από τις απλές προσφορές και πωλήσεις προϊόντων.

Οι Πολωνοί (αντ)ασφαλιστές ψάχνουν για συνεργασίες

Το μεγάλο αυτό έργο ανασυγκρότησης της Πολωνίας που χρηματοδοτείται από την ΕΕ βάζει στο τιμόνι της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης την Πολωνία ενώ δρομολογεί θετικές εξελίξεις στην (αντ)ασφαλιστική αγορά

ΝΝ Group: Πουλά τις Τουρκικές επιχειρήσεις στην Zurich Türkiye

Η ολοκλήρωση των συναλλαγών τελεί υπό την αίρεση των εποπτικών αρχών και αναμένεται να ολοκληρωθεί το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Είναι ή δεν είναι “sexy” να είσαι ασφαλιστής;

Στην πρόσφατη παρουσίαση, για 14η συνεχόμενη χρονιά, της Ετήσιας Έκθεσης για την Ασφαλιστική Αγορά για το 2024 από την KPMG στην Ελλάδα

Γιάννης Ρούντος: το δικαίωμα στην Υγεία, η κοινωνική ευθύνη και η βιωσιμότητα της ασφάλισης

Σε μια επεισοδιακά πολύπλοκη εποχή, κατά την οποία η «τάση» να μιλούν όλοι για «βιωσιμότητα» έχει περάσει με περισσή επιπολαιότητα

Ι. Χατζηθεοδοσίου, ΕΕΑ: Το κόμμα μας είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις

Δεν έχουμε πολιτικό κόμμα, το δικό μας κόμμα είναι οι Μικρομεσαίες επιχειρήσεις, δήλωσε ο Ι. Χατζηθεοδοσίου, παρουσία εκπροσώπων των επαγγελματικών ενώσεων και των πολιτικών κομμάτων

«Insurance Pass», γιατί όχι;

Εδώ και ημέρες, ένα «τσουνάμι» δημοσιευμάτων, δηλώσεων, αντιπαραθέσεων έχουν δει το φως της δημοσιότητας

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

Η Interlife Ασφαλιστική στις 30 εισηγμένες που ξεχώρισε η RSM Ελλάδος

Τις 30 ελληνικές εισηγμένες εταιρείες που διοικούνται από Διοικητικά Συμβούλια τα οποία χαρακτηρίζονται από τη μεγαλύτερη ποικιλομορφία

40 δις δολάρια το κόστος των πυρκαγιών στο L.A.

Στα 40 δις δολάρια ανέρχεται  το κόστος των πυρκαγιών στο Λος Αντζελες, σύμφωνα με αναλυτές της Keefe Bruyette & Woods.