back to top
24.6 C
Athens
Τετάρτη 23 Απριλίου 2025

Κρατάμε βόμβα στο χέρι μας και την διαφημίζουμε

Το 60% των ελλήνων οδηγών μιλά στο τηλέφωνο όταν οδηγεί. Σημασία δεν έχει αν μιλά με τα αποκαλούμενα Bluetooth ή όχι, ο κίνδυνος είναι ο ίδιος. Μάλιστα η έρευνα της Vinci Autoroutes αναφέρει ότι το 31% των ελλήνων οδηγών το επιδεικνύει. Το 98% των οδηγών αντί να κοιτά να οδηγήσει για να πάει στην δουλειά του, είναι με το ένα χέρι στο τιμόνι και το άλλο στην τηλεφωνική συσκευή για να απαντά σε sms ή να στέλνει mail. Οι παραβατικές ή έκνομες συμπεριφορές των ελλήνων ξεπερνούν το μέσο όρο της Ευρώπης. Και το χειρότερο είναι ότι οι ίδιοι οι οδηγοί θεωρούν ότι ωφελούνται από τέτοιες ενέργειες.

Πώς γίνεται να ‘κουβαλάμε μία βόμβα‘ στο χέρι μας και να την επιδεικνύουμε, ξέροντας ότι κάποια στιγμή θα σκάσει; Να ξέρουμε ότι έχουμε πιθανότητα μία στις δύο να εκραγεί στα χέρια μας, αφού το 98% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι συμπεριφέρεται επικίνδυνα. Πώς γίνεται να τρέχουμε μόλις διαφημιστεί και εκδοθεί ένα εξάρτημα για ασφαλή οδήγηση όταν μιλάμε στο κινητό ή στέλνουμε μηνύματα να το αγοράσουμε και να εφησυχάζουμε;

- Advertisement -

Είναι αυτή η νοοτροπία του Ελληνα που πιστεύει ότι ποτέ το κακό δεν θα συμβεί σ αυτόν. Δεν ασφαλίζεται κανονικά, δεν αναγνωρίζει ούτε τα μέτρα πρόληψης. Ακόμα και αν διαβάζει σε αποτελέσματα μελετών για την οδική συμπεριφορά ότι η απρόσεκτη οδήγηση είναι μία από την πρώτες αιτίες των θανατηφόρων ατυχημάτων.

Η τεχνολογία είναι χρήσιμη στο βαθμό που σε υποστηρίζει δεν είναι όμως πανάκεια και δύσκολα κανείς μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι πιο αποδοτικός όταν είναι με τα μούτρα πάνω στο κινητό και απαντά για την δουλειά του. Το ότι απαντώ σε μηνύματα και προσέχω όταν οδηγώ, ή κάνω και κάτι άλλο δεν ισχύει. Η διάσπαση προσοχής έχει επιπτώσεις.

- Advertisement -

«Το σήμερα και το αύριο της Ελλάδας είναι συνεπιβάτες στο ίδιο το αυτοκίνητο» δήλωσε ο διευθυντής Ελλάδας στης Vinci Concessions Παναγιώτης Παπανικόλας στην παρουσίασης της έρευνας.

Οι ασφαλιστικές λένε ότι επενδύουν στην πρόληψη. Τι ομάδες έχει συγκροτήσει η ΕΑΕΕ για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους γιατί σίγουρα μία τόσο μεγάλη έρευνα όπως είναι το Ευρωβαρόμετρο οδικής συμπεριφοράς της VINCI δεν περνά απαρατήρητη.

Το κράτος πώς εφαρμόζει τα πρόστιμα, με τι τρόπο κάνει τους ελέγχους;

Μιλάμε για εταιρική υπευθυνότητα. Ποιες είναι οι κοινωνικές συμπεριφορές των εταιρειών συμπεριλαμβανομένου και των αυτοκινητοβιομηχανιών για την Ελλάδα;.

Από την μία μιλάμε για την αύξηση χρήσης των εφαρμογών Apps και από την άλλη στα αποτελέσματα ερευνών βλέπουμε ότι η διασύνδεση ‘σκοτώνει’.  Μήπως οι εταιρίες οφείλουν να ενημερώνουν με μελέτες που δεν είναι και χορηγούμενες; Ακούστηκε και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιβάλλει όριο ταχύτητας τα 120 χλμ στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Επίσης ότι δεν έχει ο οδηγός περιθώρια για παραβατικές συμπεριφορές.

Να γιατί τα κράτη που έχουν χαμηλότερο δείκτη ατυχημάτων σέβονται περισσότερο τους κανόνες και έχουν περισσότερη υπεύθυνη συμπεριφορά.

Δυστυχώς στην Ελλάδα μεγαλοποιούμαι κάθε ‘μικρό’ και αδιαφορούμε για τα ‘μεγάλα’, γιατί δεν μας αρέσει να λέμε αλήθειες.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Eπικίνδυνη και παραβατική η οδήγηση στην Ελλάδα

Οι Έλληνες οδηγούν και περπατούν με το κινητό, το 67% παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη.

Αγαπάμε την ζωή μας;

της Ελενας Ερμείδου Θα προσέξατε ότι η ερώτηση που κάνω είναι ‘αγαπάμε την ζωή μας’ και όχι αγαπάμε τον εαυτό μας που ακούγεται τελευταία από...

Αυτοκίνητο: Ερωτήματα για το ασφάλιστρο, τα τροχαία και τα ανασφάλιστα

Έντονος ανταγωνισμός τιμών, ανασφάλιστα και νέες ταξινομήσεις.

Ι.Ο.ΑΣ.: Πρώτο Πανευρωπαϊκό Διαδικτυακό Summer School για την Οδική Ασφάλεια

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ» σε συνεργασία με τα Εκπαιδευτήρια Ελληνογερμανική Αγωγή διοργανώνει το πρώτο Πανευρωπαϊκό Διαδικτυακό Summer School για την Οδική Ασφάλεια για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Ευρώπη Ασφαλιστική: Έτοιμη για εξαγορές στις ασφάλειες

Η Intracom θα παραχωρήσει μέρος των δικαιωμάτων προτίμησής της στον Νίκο Μακρόπουλο, ιδρυτή της Ευρώπη Ασφαλιστική, ο οποίος μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα κατέχει το 13,4% της εισηγμένης.

Τι συζήτησαν Κ. Πιερρακάκης, Αλ. Σαρρηγεωργίου, Ελ. Παπασπυροπούλου

Τι είπε ο Κωνσταντίνος Πάντος Director Life Insurance της Groupama για τα θέματα ασφάλισης υγείας στην Ελλάδα....

Πάμε για μετάλλαξη ασφαλιστικών;

Ενα ερώτημα που θα χωρά δεκάδες απαντήσεις από εδώ και πέρα, πιθανά και αναθεωρήσεις, τι λέτε;

Σπ. Λαθούρης: «Η Howden παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ασφάλισης που προσαρμόζονται σε κάθε επιχειρηματικό μοντέλο»

Με αδιαμφισβήτητη διεθνή εμπειρία, η Howden Hellas είναι η μόνη εξολοκλήρου καθετοποιημένη εταιρεία στην Ελλάδα

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ για τη συγχώνευση Baloise – Helvetia

Με ιδιαίτερη χαρά η ΑΤΛΑΝΤΙΚΗ ΕΝΩΣΗ Α.Ε.Γ.Α ανακοινώνει ότι ο μέτοχος μειοψηφίας Ελβετικός Όμιλος Baloise και ο Ελβετικός Όμιλος Helvetia πρόκειται να ενωθούν

Νέο δωρεάν ηλεκτρονικό σεμινάριο του EEA για τη γυναικεία επιχειρηματικότητα

Η Επιτροπή Γυναικείας Επιχειρηματικότητας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών διοργανώνει το δεύτερο κατά σειρά, δωρέαν, webinar

Μega – συγχώνευση στην ελβετική αγορά

Οι ελβετικοί ασφαλιστικοί όμιλοι Helvetia και Baloise αποκάλυψαν προ ολίγων ωρών τα σχέδια περί συγχώνευσής τους. Η εν λόγω κίνηση

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι που κρύβει η χρήση AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli

Τις τελευταίες ημέρες μία νέα τάση έχει κατακλύσει το διαδίκτυο: Πρόκειται για εικόνες τύπου anime εμπνευσμένες από το Studio Ghibli και action figures που

Ολα για την προστασία των επιχειρήσεων παίζονται τώρα

Η κυβέρνηση έχει πολλά γερά χαρτιά στα χέρια της για να διαχειριστεί τους κινδύνους. Με αυτά τα χαρτιά περιμένουμε να κάνει τα επόμενα της βήματα ...