back to top
9.7 C
Athens
Πέμπτη 18 Δεκεμβρίου 2025

Κρατάμε βόμβα στο χέρι μας και την διαφημίζουμε

Το 60% των ελλήνων οδηγών μιλά στο τηλέφωνο όταν οδηγεί. Σημασία δεν έχει αν μιλά με τα αποκαλούμενα Bluetooth ή όχι, ο κίνδυνος είναι ο ίδιος. Μάλιστα η έρευνα της Vinci Autoroutes αναφέρει ότι το 31% των ελλήνων οδηγών το επιδεικνύει. Το 98% των οδηγών αντί να κοιτά να οδηγήσει για να πάει στην δουλειά του, είναι με το ένα χέρι στο τιμόνι και το άλλο στην τηλεφωνική συσκευή για να απαντά σε sms ή να στέλνει mail. Οι παραβατικές ή έκνομες συμπεριφορές των ελλήνων ξεπερνούν το μέσο όρο της Ευρώπης. Και το χειρότερο είναι ότι οι ίδιοι οι οδηγοί θεωρούν ότι ωφελούνται από τέτοιες ενέργειες.

Πώς γίνεται να ‘κουβαλάμε μία βόμβα‘ στο χέρι μας και να την επιδεικνύουμε, ξέροντας ότι κάποια στιγμή θα σκάσει; Να ξέρουμε ότι έχουμε πιθανότητα μία στις δύο να εκραγεί στα χέρια μας, αφού το 98% των Ελλήνων οδηγών παραδέχεται ότι συμπεριφέρεται επικίνδυνα. Πώς γίνεται να τρέχουμε μόλις διαφημιστεί και εκδοθεί ένα εξάρτημα για ασφαλή οδήγηση όταν μιλάμε στο κινητό ή στέλνουμε μηνύματα να το αγοράσουμε και να εφησυχάζουμε;

- Advertisement -

Είναι αυτή η νοοτροπία του Ελληνα που πιστεύει ότι ποτέ το κακό δεν θα συμβεί σ αυτόν. Δεν ασφαλίζεται κανονικά, δεν αναγνωρίζει ούτε τα μέτρα πρόληψης. Ακόμα και αν διαβάζει σε αποτελέσματα μελετών για την οδική συμπεριφορά ότι η απρόσεκτη οδήγηση είναι μία από την πρώτες αιτίες των θανατηφόρων ατυχημάτων.

Η τεχνολογία είναι χρήσιμη στο βαθμό που σε υποστηρίζει δεν είναι όμως πανάκεια και δύσκολα κανείς μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι πιο αποδοτικός όταν είναι με τα μούτρα πάνω στο κινητό και απαντά για την δουλειά του. Το ότι απαντώ σε μηνύματα και προσέχω όταν οδηγώ, ή κάνω και κάτι άλλο δεν ισχύει. Η διάσπαση προσοχής έχει επιπτώσεις.

- Advertisement -

«Το σήμερα και το αύριο της Ελλάδας είναι συνεπιβάτες στο ίδιο το αυτοκίνητο» δήλωσε ο διευθυντής Ελλάδας στης Vinci Concessions Παναγιώτης Παπανικόλας στην παρουσίασης της έρευνας.

Οι ασφαλιστικές λένε ότι επενδύουν στην πρόληψη. Τι ομάδες έχει συγκροτήσει η ΕΑΕΕ για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους γιατί σίγουρα μία τόσο μεγάλη έρευνα όπως είναι το Ευρωβαρόμετρο οδικής συμπεριφοράς της VINCI δεν περνά απαρατήρητη.

Το κράτος πώς εφαρμόζει τα πρόστιμα, με τι τρόπο κάνει τους ελέγχους;

Μιλάμε για εταιρική υπευθυνότητα. Ποιες είναι οι κοινωνικές συμπεριφορές των εταιρειών συμπεριλαμβανομένου και των αυτοκινητοβιομηχανιών για την Ελλάδα;.

Από την μία μιλάμε για την αύξηση χρήσης των εφαρμογών Apps και από την άλλη στα αποτελέσματα ερευνών βλέπουμε ότι η διασύνδεση ‘σκοτώνει’.  Μήπως οι εταιρίες οφείλουν να ενημερώνουν με μελέτες που δεν είναι και χορηγούμενες; Ακούστηκε και οι γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν επιβάλλει όριο ταχύτητας τα 120 χλμ στους γερμανικούς αυτοκινητόδρομους. Επίσης ότι δεν έχει ο οδηγός περιθώρια για παραβατικές συμπεριφορές.

Να γιατί τα κράτη που έχουν χαμηλότερο δείκτη ατυχημάτων σέβονται περισσότερο τους κανόνες και έχουν περισσότερη υπεύθυνη συμπεριφορά.

Δυστυχώς στην Ελλάδα μεγαλοποιούμαι κάθε ‘μικρό’ και αδιαφορούμε για τα ‘μεγάλα’, γιατί δεν μας αρέσει να λέμε αλήθειες.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Eπικίνδυνη και παραβατική η οδήγηση στην Ελλάδα

Οι Έλληνες οδηγούν και περπατούν με το κινητό, το 67% παραβιάζει κόκκινο σηματοδότη.

Αγαπάμε την ζωή μας;

της Ελενας Ερμείδου Θα προσέξατε ότι η ερώτηση που κάνω είναι ‘αγαπάμε την ζωή μας’ και όχι αγαπάμε τον εαυτό μας που ακούγεται τελευταία από...

Αυτοκίνητο: Ερωτήματα για το ασφάλιστρο, τα τροχαία και τα ανασφάλιστα

Έντονος ανταγωνισμός τιμών, ανασφάλιστα και νέες ταξινομήσεις.

Ι.Ο.ΑΣ.: Πρώτο Πανευρωπαϊκό Διαδικτυακό Summer School για την Οδική Ασφάλεια

Το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «ΠΑΝΟΣ ΜΥΛΩΝΑΣ» σε συνεργασία με τα Εκπαιδευτήρια Ελληνογερμανική Αγωγή διοργανώνει το πρώτο Πανευρωπαϊκό Διαδικτυακό Summer School για την Οδική Ασφάλεια για εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το νέο σχέδιο της Εθνικής Ασφαλιστικής

Δικό της εσωτερικό μοντέλο υπολογισμού κινδύνων σχεδιάζει η εταιρεία, σύμφωνα με κύκλους της αγοράς

Πώς θα κλείσει το 2025 για την ασφαλιστική αγορά – Οι συνιστώσες

Σημαντική συμβολή είχε η δέσμη κινήτρων για ενίσχυση της κεφαλαιαγοράς, η τεχνολογία και τα νέα λογιστικά πρότυπα

Αντίστροφη μέτρηση για τα Greek Accounting & Finance Awards 2025 powered by ENTERSOFTONE

Τα #graf25 επιστρέφουν για 3η χρονιά στις 12/12, με στόχο την ανάδειξη των άριστων εταιρειών και πρακτικών στη λογιστική και στην οικονομική διοίκηση

Η έκπληξη της ημέρας: Ασφαλιστική στην Ελλάδα μπαίνει στις πιστώσεις / εγγυήσεις

Η εταιρεία δεν εδρεύει στη Λεωφόρο Συγγρού – είναι αρκετό ή χρειάζονται και άλλες πληροφορίες;

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ο Adam Clifford επιστρέφει στην AIG ως CEO, International Commercial Insurance

Με το νέο έτος, το πολύπειρο στέλεχος θα ασκεί τα καθήκοντα του Διευθύνοντος Συμβούλου Διεθνών Εμπορικών Ασφαλίσεων από το Λονδίνο

Επέτειος 100 χρόνων από την εισαγωγή της Alpha Bank στο Χρηματιστήριο Αθηνών

Η επέτειος, κατά τον Β. Ψάλτη, βρίσκει την τράπεζα «σε μια περίοδο ισχύος, μετασχηματισμού και αυξημένης εξωστρέφειας»

Kaspersky: Η ΤΝ κοινός παρονομαστής στις απειλές ασφάλειας για τη βιομηχανία της ψυχαγωγίας το 2026

Από τα συστήματα έκδοσης εισιτηρίων και τις ροές εργασίας οπτικών εφέ, έως τα δίκτυα διανομής περιεχομένου, τα παιχνίδια και το ρυθμιστικό πλαίσιο

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι πανελλαδικές συναντήσεις του Δικτύου Πωλήσεων της Allianz

Η διοίκηση επενδύει σταθερά σε καινοτόμα εργαλεία και λύσεις που ενισχύουν την αποτελεσματικότητα και την ανταγωνιστικότητα των συνεργατών της

Η Μ. Μαυρομμάτη ενισχύει την Εμπορική Διεύθυνση της Groupama Ασφαλιστικής

Η νέα Head of Group Life Business Development διαθέτει εξειδίκευση στις Ομαδικές Ασφαλίσεις και εμπειρία σε καίριες θέσεις πολυεθνικών εταιρειών