Η αύξηση των εικονικών κλοπών, όπως και ένα νέο κύμα κατάθεσης πινακίδων κυκλοφορίας στις εφορίες θα είναι τα πρώτα δύο «συμπτώματα» από την εφαρμογή του μέτρου περί εντοπισμού των ανασφάλιστων οχημάτων.
Όπως αναφέρουν κύκλοι της αγοράς, σαφώς και το μέτρο για τα ανασφάλιστα έπρεπε να εφαρμοστεί, όμως λόγω της υψηλής ανεργίας και των σκληρών μέτρων που έχουν εφαρμοστεί από τα μνημόνια, πολλοί θα είναι αυτοί οι οποίοι θα προφασιστούν την κλοπή των οχημάτων τους και πολλοί περισσότεροι αυτοί που θα καταθέσουν τις πινακίδες τους, ώστε να αποφύγουν πρόστιμο και ασφάλιστρο.
Επίσης, όπως σημειώνουν, ορισμένοι θα πληρώσουν το πρόστιμο αλλά στη συνέχεια δεν θα ασφαλίσουν τα οχήματά τους, πιστεύοντας ότι το υπουργείο Οικονομίας δεν θα «τρέξει» άμεσα και πάλι τη βάση δεδομένων προκειμένου να διαπιστώσει ποιοι επιμένουν να παραμένουν ανασφάλιστοι.
Στο μεταξύ, όπως τονίζουν ασφαλιστές που απασχολούνται σε μεγάλα ασφαλιστικά γραφεία, τα νέα ασφαλιστήρια συμβόλαια, αυτά που αφορούν επί της ουσίας ανασφάλιστους οδηγούς, είναι λίγα. Ειδικότερα, επισημαίνουν ότι τα εν λόγω συμβόλαια αντιστοιχούν στο 1% του χαρτοφυλακίου τους και όχι στο 10% όπως θα έπρεπε βάσει της εκτίμησης που έχει γίνει ότι σε ένα σύνολο περίπου 5,5 εκατ. κυκλοφορούντων ΙΧ το 1,1 εκατ. είναι ανασφάλιστα.
Θεωρούν λοιπόν ότι η αγορά θα πρέπει να κρατά μικρό καλάθι σε ότι αφορά τον αριθμό των ανασφάλιστων οχημάτων και ειδικότερα αυτών που τελικά θα ασφαλιστούν. Εκτιμούν ότι μετά και τις αναγκαίες διορθώσεις που θα γίνουν στη βάση δεδομένων του ΥΠΟΙΚ (βλέπε χθεσινό άρθρο), τα ανασφάλιστα ΙΧ αυτοκίνητα μπορεί τελικά να περιοριστούν στα περίπου 300.000 με 400.000.