Οι 10 λόγοι που απέτυχε η…έφοδος για τα ανασφάλιστα ΙΧ

Δεν ήταν λίγοι οι λόγοι για τους οποίους η προσπάθεια εντοπισμού των ανασφάλιστων ΙΧ οχημάτων οδηγήθηκε τελικά σε φιάσκο. Παρά τις φιλότιμες  προθέσεις της ασφαλιστικής αγοράς, αλλά και του υπουργείου Οικονομίας να πληρώσουν οι ανασφάλιστοι οδηγοί το πρόστιμο των 250 ευρώ και να ασφαλιστούν, τα εμπόδια που προκάλεσαν την αναστολή εφαρμογής του μέτρου έως και τις 14 Ιουλίου ήταν 10!

 Μάλιστα, όπως θα δούμε και στη συνέχεια, εφόσον από τη λίστα των ανασφάλιστων οχημάτων αφαιρεθούν όλες οι περιπτώσεις που ακολουθούν, εύκολα διαπιστώνεται ότι ο αριθμός του 1,1 εκατ. ΙΧ που λέγεται ότι κυκλοφορούν χωρίς σήμα ασφάλισης, μειώνεται δραματικά.

 Ποιοι ήταν λοιπόν οι λόγοι για τους οποίους η όλη προσπάθεια οδηγήθηκε σε αδιέξοδο; Όπως μας εξηγούν παράγοντες της αγοράς:

–       Υπήρξαν τρεις εντελώς διαφορετικές βάσεις δεδομένων οι οποίες τελικά δεν «κούμπωσαν» με ασφάλεια. Της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος με 5,5 εκατ. καταχωρήσεις ασφαλισμένων οχημάτων, του υπουργείου Μεταφορών με 8 εκατ. καταχωρήσεις κυκλοφορούντων οχημάτων, άλλα της Εφορίας της οποίας οι καταχωρήσεις επίσης ξεπερνούσαν κατά πολύ αυτών της ΕΑΕΕ.

–       Πολλά από τα ανασφάλιστα οχήματα ήταν παροπλισμένα λόγω κληρονομικών διαφορών (υπολογίζονται σε πολλές χιλιάδες οι διαθήκες που παραμένουν σε εκκρεμότητα).

–       Το σύστημα δεν αναγνώρισε τα παρατημένα δίκυκλα.

–       Το σύστημα δεν αναγνώρισε τα δίκυκλα τα οποία ήταν υπό την «κατοχή» συνεργείων. Πρόκειται για μηχανάκια που είτε είχαν αγοραστεί, είτε είχαν απλά δοθεί από τους κατόχους τους για ανταλλακτικά.

–       Ζήτημα τέθηκε και με τα κλεμμένα ή τα παρατημένα ΙΧ ή δίκυκλα (υπολογίζονται σε 200.000).

–       Το σύστημα δεν αναγνώρισε και έναν αριθμό οχημάτων που ήταν προς διάλυση.

–       Στη λίστα των ανασφάλιστων βρέθηκαν και αρκετές χιλιάδες εταιρικά οχήματα που ήταν σε διαδικασία απόσυρσης, διαδικασία η οποία ωστόσο απαιτεί κάποιο χρόνο για να ολοκληρωθεί.

–       Ως ανασφάλιστα χαρακτηρίσθηκαν και περίπου 50.000 με 80.000 οχήματα τα οποία βρίσκονται σε μάντρες παραμένοντας για φύλαξη έως και την πώλησή τους, διαθέτοντας τέλη κυκλοφορίας ή και πινακίδες δίχως στο μεταξύ να έχουν μεταβιβαστεί από τους κατόχους τους.

–       Ανασφάλιστα θεωρήθηκαν και όσα οχήματα εκτελωνίσθηκαν από τις εταιρείες εισαγωγής, όχι για να πουληθούν αλλά για να επιτευχθούν οι στόχοι πωλήσεων και να καταβληθούν τα μπόνους.

–       Ορισμένοι ασφαλίσθηκαν κυριολεκτικά στο παρά πέντε της 16ης Ιουνίου, οπότε το σύστημα δεν πρόλαβε να ενημερωθεί σχετικά.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*