Kυρίες και κύριοι των ασφαλιστικών εταιρειών ξεχάστε το θέμα της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης (ΕΚΕ) σε μακρινές έννοιες και βαθυστόχαστες αναλύσεις. Στην Ελλάδα της κρίσης, η ΕΚΕ βρίσκεται σε κάθε γωνία. Σαφώς η ασφαλιστική αγορά δεν είναι φιλανθρωπικά ιδρύματα αλλά λόγω αντικειμένου πρέπει να βρίσκεται κοντύτερα στις ανάγκες των πολιτών και ειδικά των πελατών της. Η Δυτ. Αττική και ειδικά ένα ευαίσθητο (από πολλές απόψεις) κομμάτι της θρηνεί τους νεκρούς της και βλέπει με απελπισία το μέλλον της.
Για το πρώτο, η ασφαλιστική αγορά δεν μπορεί να κάνει τίποτε. Για το δεύτερο πολλά.
Το να ξανακτιστούν από την αρχή οι υποδομές έχει τεράστιο κόστος και πολλή γραφειοκρατία. Οι 60 περίπου ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μπορούν να συνεισφέρουν παντοιοτρόπως στην διαμόρφωση υποδομών στην περιοχή. Ας μην ξεχνούν ότι μεγάλο μέρος της παραγωγής τους προέρχεται από βιομηχανικές μονάδες, αποθήκες, νοικοκυριά και αυτοκίνητα που δραστηριοποιούνται στην περιοχή Μάνδρας-Ελευσίνας. Οφείλουν λοιπόν οι ασφαλιστικές να θυσιάσουν κάτι για να στηρίξουν τους πελάτες τους αλλά και τους υπόλοιπους πολίτες των περιοχών αυτών. Δεν είναι δύσκολο.
Η Interamerican -προς τιμήν της- έσπευσε αμέσως να βοηθήσει με υλικοτεχνική υποδομή. Το Επαγγελματικό Επιμελητήριο Αθηνών μέσω του προέδρου του κ. Χατζηθεοδοσίου έκανε την σωστή κίνηση. Ας ακολουθήσουν τα παραδείγματα αυτά και οι υπόλοιποι του ασφαλιστικού κλάδου, στο βαθμό που μπορεί ο καθένας τους. Σίγουρα η ανταμοιβή τους θα είναι πολλαπλή στο μέλλον, τόσο οικονομική όσο και ηθική.
Οι φήμες πριονίζουν το κλαδί στο οποίο κάθεται η αγορά
Κυκλοφορούν και αναπαράγονται μέσω των social media φήμες για αποχώρηση μεγάλης πολυεθνικής από την Ελλάδα. Τα δημοσιεύματα είναι ανώνυμα και συνεπώς δεν χρήζουν ιδιαίτερης αξιολόγησης. Ωστόσο επειδή κάποιοι θέλουν να εκμεταλλευτούν τα δημοσιεύματα αυτά αναλόγως των δικών τους συμφερόντων, τα ανακυκλώνουν δημιουργώντας ανησυχίες στην αγορά. Μήπως είναι αυτός; o άλλος;
Aυτό που ίσως δεν καταλαβαίνουν είναι με τα δημοσιεύματα και τις φημολογίες πριονίζεται ακόμη περισσότερο το κλαδί στο οποίο κάθονται. Αν υπάρχει κάτι οι ίδιες οι εταιρείες οφείλουν να το αντιμετωπίσουν την δέουσα υπευθυνότητα και να ‘στεγανοποιήσουν’ τις διαρροές προς κάθε κατεύθυνση. Η φερεγγυότητα και όχι μόνο η κεφαλαιακή, πρέπει να αποτελεί τη βάση της ασφαλιστικής αγοράς.