back to top
13.8 C
Athens
Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024

Γιατί ζήτησε η ΕΑΕΕ την υποχρεωτική ασφάλιση και των οχημάτων σε ακινησία

Μεγάλη συζήτηση προκάλεσε η κίνηση του υπουργείου οικονομικών να δεχθεί στην διαβούλευση να γίνει υποχρεωτική η ασφάλιση έναντι φυσικών καταστροφών σε όλα τα αυτοκίνητα , ακόμη και σ’ αυτά που είναι σε προσωρινή ακινησία και έχουν καταθέσει πινακίδες. Θεωρητικά, ένα αυτοκίνητο που έχει καταθέσει πινακίδες και δεν κινείται δεν εμπεριέχει κίνδυνο στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. Στο θέμα όμως των φυσικών καταστροφών, η συλλογιστική της ΕΑΕΕ ήταν ότι ένα αυτοκίνητο που έχει καταθέσει πινακίδες , ακόμη και εάν δεν κινείται, περιέχει κίνδυνο. Για παράδειγμα, σε μία πυρκαγιά ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται παρκαρισμένο χωρίς πινακίδες εμπεριέχει ένα σημαντικό κίνδυνο έκρηξης που πολλές φορές είναι μεγαλύτερος απ’ ότι ο κίνδυνος της ίδιας της πυρκαγιάς. Αυτό έγινε αντιληπτό το καλοκαίρι με τις φωτιές της Αττικής, όπου είχαμε πολλά καμμένα αυτοκίνητα στην ευρύτερη περιοχή και τα οποία μετέδιδαν την πυρκαγιά. Επίσης σε περίπτωση πλημμύρας, ένα παρασυρμένο από τα νερά αυτοκίνητο μπορεί να προσκρούσει και να προκαλέσει άλλες ζημιές.

Η περίπτωση του χαλαζιού και πως πρέπει να αντιμετωπιστεί

- Advertisement -

Όμως ανάμεσα στα φυσικά φαινόμενα και τις ζημιές υπάρχει ένα φυσικό φαινόμενο που δημιουργεί αντιδράσεις μέχρι στιγμής ανάμεσα σε ασφαλισμένους και εταιρείες. Είναι το φαινόμενο του χαλαζιού. Το χαλάζι είναι μεν φυσικό φαινόμενο αλλά δεν μπορεί να θεωρηθεί από την μετεορολογική υπηρεσία ως φυσική καταστροφή παρά μόνο στις αγροτικές καλλιέργειες. Επίσης είναι τοπικό φαινόμενο έντονα μεταλλασόμενο. Δηλαδή μπορεί να ξεκινήσει ως βροχή (που δεν ασφαλίζεται το αυτοκίνητο βεβαίως) και να εξελιχθεί σε λίγο σε χαλάζι. Γι’ αυτούς τους λόγους έχουν συμβεί να δημιουργηθούν προστριβές ανάμεσα σε ασφαλιστικές και πελάτες τους γιατί οι πελάτες θεωρούσαν ότι τα βαθουλώματα από το χαλάζι ήταν ζημιά από φυσική καταστροφή ενώ οι ασφαλιστικές το αρνούνταν αυτό. Οπότε είναι καλό πριν να γίνει η υποχρεωτική ασφάλιση κατά φυσικών καταστροφών να εντάξει και την ασφάλιση έναντι χαλαζιού.

Ο σεισμός

- Advertisement -

Το άλλο ερώτημα είναι εάν χρειάζεται να ενταχθούν και οι ασφαλίσεις κατά σεισμών στο πακέτο των υποχρεωτικών καλύψεων ενός αυτοκινήτου. Ενδεχομένως να μην υπάρχει άμεσος κίνδυνος αλλά έμμεσος από την πτώση δένδρων ή σπιτιών πάνω στο αυτοκίνητο.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Αυτοκίνητο: Αρνητικές εξελίξεις, τρομάζουν loss ratio και ατυχήματα

Συνολικά τα οδικά ατυχήματα μειώθηκαν, αλλά αυξήθηκε το κόστος αποζημίωσης και ο Δείκτης Ζημιών

Οι μη σωστές αποζημιώσεις στο αυτοκίνητο βλάπτουν το σύνολο της αγοράς

Η ασφαλιστική αγορά είχε ξεφύγει για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα από τις παλιές κατηγορίες των ασφαλισμένων περί 'μη σωστής αποζημίωσης

Η παραμετροποίηση των ασφαλίστρων αυτοκινήτου μειώνει την ανάληψη ρίσκου 

Η ασφαλιστική αγορά αναμένει την εξειδίκευση του μέτρου περί υποχρεωτικής ασφάλισης οχημάτων έναντι φυσικών καταστροφών. Οι απόψεις των στελεχών στο IW.gr...

Υποτιμολογήσεις στο αυτοκίνητο, ένας κρυφός πόλεμος ξεκινά

Κάτι σα να φαίνεται να γίνεται και πάλι με τις υποτιμολογήσεις στον κλάδο του αυτοκινήτου. Και φαίνεται απίστευτο μία και κάποια τιμολόγια αυτοκινήτου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η Eurolife FFH υποδέχτηκε για ακόμη μια χρονιά τους επαγγελματίες του αύριο

H Eurolife FFH συμμετείχε για 8η χρονιά φέτος στον καθιερωμένο θεσμό των Business Days, την επιτυχημένη πρωτοβουλία που διοργανώνει το Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας.

Στο +10,8% στην παραγωγή ασφαλίστρων – Eνισχυμένα τα unit linked

Στην αναφορά που ακολουθεί, η παραγωγή ασφαλίστρων καταγράφεται αναλυτικά ανά κλάδο, παρουσιάζονται τα μεγέθη της περιόδου Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου

Γιάννης Τοζακίδης: Οι ασφαλιστικές και η Διαμεσολάβηση οφείλουν να κάνουν κατανοητά στους πολίτες τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ασφάλισης  

το τελευταίο διάστημα γίνονται βήματα προόδου και οι εξελίξεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι η ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών πρέπει να ξεφύγει από την κρατική ομπρέλα

Ποιο είναι το νέο όριο ημερήσιων συναλλαγών στο IRIS

Αλλάζει το ημερήσιο όριο συναλλαγών μέσω IRIS και από 500 ευρώ που ισχύει με τα τωρινά δεδομένα, ανεβαίνει στα 1000 ευρώ με διαχωρισμό έως 500 ευρώ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η Eurolife FFH υποδέχτηκε για ακόμη μια χρονιά τους επαγγελματίες του αύριο

H Eurolife FFH συμμετείχε για 8η χρονιά φέτος στον καθιερωμένο θεσμό των Business Days, την επιτυχημένη πρωτοβουλία που διοργανώνει το Πανόραμα Επιχειρηματικότητας και Σταδιοδρομίας.

ΣΦΕΕ: SOS για τις τροποποιήσεις διατάξεων τιμολόγησης φαρμάκων

Την έντονη ανησυχία του εκφράζει ο ΣΦΕΕ για την έκδοση της Υπουργικής Απόφασης σχετικά με τις τροποποιήσεις στις «Διατάξεις τιμολόγησης φαρμάκων»

Στο +10,8% στην παραγωγή ασφαλίστρων – Eνισχυμένα τα unit linked

Στην αναφορά που ακολουθεί, η παραγωγή ασφαλίστρων καταγράφεται αναλυτικά ανά κλάδο, παρουσιάζονται τα μεγέθη της περιόδου Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου

Γιάννης Τοζακίδης: Οι ασφαλιστικές και η Διαμεσολάβηση οφείλουν να κάνουν κατανοητά στους πολίτες τα μεγάλα πλεονεκτήματα της ασφάλισης  

το τελευταίο διάστημα γίνονται βήματα προόδου και οι εξελίξεις κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση και ότι η ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών πρέπει να ξεφύγει από την κρατική ομπρέλα

Ποιο είναι το νέο όριο ημερήσιων συναλλαγών στο IRIS

Αλλάζει το ημερήσιο όριο συναλλαγών μέσω IRIS και από 500 ευρώ που ισχύει με τα τωρινά δεδομένα, ανεβαίνει στα 1000 ευρώ με διαχωρισμό έως 500 ευρώ