back to top
19.9 C
Athens
Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2025

Eurolife, Γ. Κροντήρης: Μπαίνουν νέες εταιρίες στο κλάδο

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

Η ασφάλιση αστικής ευθύνης προϊόντος, αλλά και οι συμπληρωματικές καλύψεις, όπως το cyber insurance ή εγγύηση του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού θα μπουν επίκεντρο του κλάδου ασφάλισης αυτοκινήτου τα επόμενα χρόνια υπογραμμίζει o κος Γιώργος Κροντήρης Τεχνικός Διευθυντής Γενικών Ασφαλίσεων Eurolife ERB μιλώντας στο IW, για τις τεχνολογικές εξελίξεις και πως αυτές επιδρούν στην αγορά. Νέες εταιρίες που μέχρι σήμερα δεν έχουν παρουσία,  θα εισέλθουν στον κλάδο, όπως εταιρίες τεχνολογίας ή ακόμα και κατασκευαστές αυτοκινήτων ενώ οι ασφαλιστικές εταιρίες που στόχο έχουν να παραμείνουν στην αγορά καλούνται να μετασχηματιστούν.

- Advertisement -

 

  • Η νέα τεχνολογία φέρνει αλλαγές στον κλάδο αυτοκινήτου. Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις, και τι να περιμένουμε;

 

- Advertisement -

Η τεχνολογία φέρνει σημαντικές και άμεσες αλλαγές στον κλάδο ασφάλισης οχημάτων. Οι αλλαγές εκτείνονται από το ίδιο το προφίλ του κινδύνου (συνδεδεμένα οχήματα, αυτόνομα οχήματα, υποδομή οδικού δικτύου), τον τρόπο διάθεσης του προϊόντος (usage based insurance, peer to peer insurance), τις δυνατότητες αξιολόγησης του κινδύνου (telematics, big data, AI), ακόμα και τον τρόπο λειτουργίας των ασφαλιστικών εταιριών και των δικτύων διανομής. Η κοινή κατευθυντήρια γραμμή όλων των παραπάνω συνοψίζεται στη δυνατότητα δημιουργίας και διάθεσης περισσότερο ευέλικτων και εξατομικευμένων προϊόντων.

 

  • Η οδική ασφάλεια θα είναι όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα;

 

Τα στατιστικά στοιχεία της τροχαίας επιβεβαιώνουν την υπόθεση, πως το μεγαλύτερο μέρος των θανατηφόρων ατυχημάτων σχετίζεται με τον ανθρώπινο παράγοντα. Επομένως, είναι σαφές πως η υποβοήθηση του οδηγού αναμένεται να βελτιώσει το επίπεδο οδικής ασφάλειας.

Για να κάνουμε μια εισαγωγή, το επίπεδο αυτονομίας των οχημάτων κατηγοριοποιείται σε διάφορες βαθμίδες, από τα παραδοσιακά οχήματα χωρίς αυτονομία, εκείνα με συστήματα ασφαλείας που ειδοποιούν τον οδηγό, οχήματα με συστήματα ασφαλείας που ενεργούν και τέλος τα μερικώς και τα πλήρως αυτόνομα οχήματα. Εκτός από τα τελευταία, τα οποία αναμένεται να βελτιώσουν δραματικά το επίπεδο οδικής ασφάλειας, τα ήδη διαδεδομένα προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού (ADAS – Advanced Driver Assistance Systems) περιλαμβάνουν τεχνολογικές λύσεις όπως μεταξύ άλλων ειδοποίηση πρόσκρουσης, αυτόματη πέδηση για αποφυγή σύγκρουσης και ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας. Σύμφωνα με στοιχεία από σχετικές έρευνες, όπως αυτή του οργανισμού ασφάλειας αυτοκινητοδρόμων (IIHRS) στις Η.Π.Α., τα παραπάνω συστήματα υποβοήθησης προσφέρουν αισθητή μείωση στη συχνότητα ατυχημάτων, τόσο σε ατυχήματα που προκαλούν υλικές ζημίες αλλά ακόμα περισσότερο σε ατυχήματα που προκαλούν σωματικές βλάβες.

Επομένως, με τη σταδιακή ενσωμάτωση των παραπάνω τεχνολογικών λύσεων στον στόλο των οχημάτων, αναμένουμε η οδική ασφάλεια να βελτιωθεί σε σχέση με το σημερινό επίπεδο. Το πραγματικό ερώτημα, λοιπόν, είναι ποιος θα είναι ο ρυθμός ενσωμάτωσης των παραπάνω λύσεων στα οχήματα που κυκλοφορούν στη χώρα μας, δεδομένου ότι ο ρυθμός αναπλήρωσης του στόλου είναι ιδιαίτερα χαμηλός τα τελευταία χρόνια.

 

  • Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα είναι η ανατροπή του αιώνα. Τα ατυχήματα από ανθρώπινο λάθος μειώνονται, μήπως  θα δούμε να αυξάνονται από λάθη των κατασκευαστών, από λάθη που μπορεί να συμβούν σε κεντρικές μονάδες υπολογιστών όπως για παράδειγμα σε χώρους στάθμευσης αυτοκίνητων. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει το underwriting των κινδύνων;. Που θα δοθεί το βάρος των ευθυνών, θα μειωθούν ή θα αυξηθούν τα τιμολόγια;

 

Το τοπίο στην ασφάλιση οχημάτων αναμένεται να αλλάξει σημαντικά. Η σταδιακή ενσωμάτωση της τεχνολογίας στα οχήματα και την ίδια την οδήγηση θα μειώσει τη συχνότητα των ατυχημάτων και κατ’ επέκταση το επίπεδο του απαιτούμενου ασφαλίστρου. Η ευθύνη, λοιπόν, μετατοπίζεται από τη χρήση του προϊόντος (οδήγηση) στο ίδιο το προϊόν. Επομένως, είναι εύλογο να ισχυριστεί κανείς πως ένα σημαντικό τμήμα του ασφαλίστρου θα μετατοπιστεί σταδιακά στην ασφάλιση της αστικής ευθύνης προϊόντος, αλλά και σε συμπληρωματικές καλύψεις αυτού, όπως κάλυψη για κυβερνοεπιθέσεις (cyber insurance) ή εγγύηση του ηλεκτρολογικού εξοπλισμού.

 

  • Πώς πιστεύετε πως θα ανταποκριθούν οι ασφαλιστικές εταιρίες στην τάση αυτή και πώς θα διαμορφωθεί η ασφαλιστική αγορά του αύριο;

 

Κανείς δεν μπορεί να πει με βεβαιότητα πώς θα διαμορφωθεί η αγορά ασφάλισης οχημάτων τα επόμενα χρόνια. Σύμφωνα με σχετικές έρευνες, αναμένεται να εισέλθουν στο συγκεκριμένο κομμάτι και εταιρίες που δεν έχουν παραδοσιακή ασφαλιστική παρουσία, όπως εταιρίες τεχνολογίας ή ακόμα και κατασκευαστές αυτοκινήτων. Αντίστοιχα, οι ασφαλιστικές εταιρίες που επιθυμούν ενεργή συμμετοχή στο συγκεκριμένο κλάδο ασφάλισης, είναι απαραίτητο να μετασχηματιστούν, να βελτιώσουν τη λειτουργική τους αποτελεσματικότητα, να αναπτύξουν νέες ικανότητες και να ενισχύσουν σημαντικά το βαθμό ευελιξίας τους. Στην Eurolife ERB ήδη επενδύουμε και προετοιμαζόμαστε εντατικά για τις προκλήσεις αυτές και θα είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρον να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της αγοράς και της δυναμικής που διαμορφώνεται.

 

 

 

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ένα μάθημα ηγεσίας για τον ασφαλιστικό κλάδο από τον Γιάννη Χατζηθεοδοσίου

Η ηγεσία δεν περιορίζεται στην τυπική εκπροσώπηση ή στην ανάδειξη προβλημάτων· είναι κυρίως η ικανότητα να δείχνεις τον δρόμο

BeWell Festival: Ραντεβού ευεξίας το διήμερο 27-28 Σεπτεμβρίου στο ΟΑΚΑ – Βίντεο

To φεστιβάλ θέλει να εμπνεύσει θετικές αλλαγές στην καθημερινότητα μέσα από τη διατροφή, την άθληση αλλά και τη χαλάρωση - Δείτε το πρόγραμμα

Τριπλή βράβευση απέσπασε ο Όμιλος ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ για την ψηφιακή αναβάθμιση των υπηρεσιών του

Ο Όμιλος ξεχώρισε στα φετινά ΒΙΤΕ Awards με καινοτόμες εφαρμογές και έργα που βελτιώνουν ουσιαστικά την εμπειρία πελατών και συνεργατών

Ο νέος ΚΟΚ δεν αφορά μόνο τους οδηγούς, αλλά και την ασφαλιστική αγορά!

Ευκαιρία για τις ασφαλιστικές να πρωταγωνιστήσουν στην πρόληψη, προστατεύοντας τόσο τους πελάτες όσο και τα χαρτοφυλάκιά τους

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Η επάνοδος της Groupama

Τη στρατηγική της εταιρείας για επιστροφή στην κερδοφορία εντός διετίας παρουσίασε ο νέος CEO Hassène Feki

Τ. Χατζηθεοδοσίου: «Είμαστε η γέφυρα ανάμεσα στις ανάγκες των πολιτών και τις δυνατότητες της ασφαλιστικής αγοράς» 

«Βαθιά επιθυμία μας, να προσφέρουμε κάτι παραπάνω από υπηρεσίες, να προσφέρουμε εμπιστοσύνη και ηρεμία» - Συνέντευξη στον Λάμπρο Αριστ. Ρόδη

Στ. Αστερίου, Karavias: 4 νέες τάσεις στις πιστώσεις και εγγυήσεις

Παρά την αύξηση που παρατηρείται στους δύο κλάδους, τα μεγέθη δεν θεωρούνται ικανοποιητικά για τις δυνατότητες της ελληνικής αγοράς

Η πορεία του ψηφιακού μετασχηματισμού της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ

Χάρη στην επιτυχημένη phygital στρατηγική της, η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ αποτελεί πλέον σημείο αναφοράς για πελάτες και συνεργάτες

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Ανασφάλιστα: Μια νίκη για την Πολιτεία, την κοινωνία αλλά και το ΕΕΑ!

H πολιτική βούληση, η θεσμική επιμονή και η κοινωνική ευαισθησία μπορούν να αλλάξουν τις πραγματικότητες που μας απειλούν για χρόνια

Δράσεις ενημέρωσης του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» στη Δ. Ελλάδα

Με την υποστήριξη του ομίλου AKTOR, άνθρωποι όλων των ηλικιών συμμετείχαν σε βιωματικές δραστηριότητες που ανέδειξαν τη σημασία της πρόληψης

Χρυσό βραβείο Content Marketing στην Εθνική Ασφαλιστική, για ενέργεια με ουσιαστικό κοινωνικό αποτύπωμα

Η διάκριση «Best Use of Content Marketing for Lead Generation» αφορά την ενέργεια «Αγκαλιάζουμε τη ζωή. Δίπλα σου, για να μπορείς να συνεχίζεις®»

243.899 τα ανασφάλιστα, επίκειται νέος μηχανισμός

Κάτι φαίνεται να αλλάζει σήμερα, μετά τα πρώτα αποτελέσματα ελέγχων...

Η ΕΑΔΕ παρουσιάζει το νέο της λογότυπο και καμπάνια για την αξία της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Στόχος της καμπάνιας, να ενισχύσει τη θετική στάση του κοινού απέναντι στον επαγγελματία και στον θεσμό που η Ένωση εκπροσωπεί