back to top
38.2 C
Athens
Παρασκευή 27 Ιουνίου 2025

Έρευνα Ε.Ε.Α για το άνοιγμα της αγοράς: Τι εκτιμούν οι επαγγελματίες, ποια τα προβλήματα και οι ανάγκες

Εξαιρετικά ενδιαφέροντα στοιχεία για το άνοιγμα της αγοράς αλλά και για τις συνέπειες της ύφεσης, προέκυψαν μετά από έρευνα που έκανε η εταιρεία Pulse RC για λογαριασμό του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών. Η έρευνα διεξήχθη στην Περιφέρεια Αττικής το χρονικό διάστημα 16-19 Απριλίου 2021, με δείγμα 1.023 ενηλίκους από τον γενικό πληθυσμό.

Ορισμένα από τα πιο αξιοσημείωτα αποτελέσματα της έρευνας:

- Advertisement -

-Η απόφαση να ανοίξουν τα καταστήματα επικροτείται από 8 στους 10 καταναλωτές της Περιφέρειας Αττικής. Πάνω από τους μισούς έχουν ήδη επισκεφθεί ή σκοπεύουν («Σίγουρα» ή «Μάλλον») να επισκεφθούν, μέσα στις επόμενες ημέρες κάποιο κατάστημα, από όσα άνοιξαν πρόσφατα.

– Οι 3 στους 4 (73%) αξιολογούν θετικά το άνοιγμα της εστίασης αμέσως μετά το Πάσχα. Σύμφωνα με την ανάλυση των στοιχείων, το άνοιγμα της εστίασης αποτελεί επιθυμία μεγάλου τμήματος της κοινωνίας.

- Advertisement -

–  Μεταξύ αυτών που έχουν πληγεί οικονομικά περισσότερο, την περίοδο της πανδημίας, περιλαμβάνονται οι επιχειρηματίες και οι επαγγελματίες.

Ειδικότερα:

➢ Tο 44% βρίσκεται με προσωπικές ή οικογενειακές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις που έχει καθυστερήσει την πληρωμή τους (όταν το αντίστοιχο ποσοστό στον γενικό πληθυσμό της Αττικής είναι 21%),

➢ Tο 34% έχει επαγγελματικές τραπεζικές, φορολογικές ή ασφαλιστικές υποχρεώσεις σε καθυστέρηση,

➢ Tο 56% ανησυχεί για το μέλλον και τη βιωσιμότητα της επιχείρησής του, τους επόμενους 6 μήνες,

➢ Tο 15% (από όσους απασχολούν εργαζομένους) θεωρεί «Σίγουρα» υπαρκτό το ενδεχόμενο απολύσεων – και άλλο ένα 25% απαντά «Μάλλον»

-Η έρευνα επίσης δείχνει την ανάγκη συνέχισης και ενίσχυσης της στήριξης όλων όσων έχουν πληγεί σημαντικά από τις οικονομικές συνέπειες της πανδημίας. Το 50% των συμμετεχόντων αξιολογεί θετικά τα μέτρα της κυβέρνησης για τη στήριξη των επιχειρήσεων – καταστημάτων – επαγγελματιών, όμως το 44% απαντά αρνητικά επιθυμώντας (προφανώς) μεγαλύτερη ενίσχυση.

-Για το πρόγραμμα ΕΣΠΑ με το οποίο θα στηριχθεί η εστίαση, αν και αποτυπώνεται με θετικό ισοζύγιο στις απόψεις της κοινής γνώμης, ο ένας στους τέσσερις δεν το γνωρίζει ή/και δεν παίρνει θέση.

-Όπως επίσης προκύπτει από την έρευνα, το ποσοστό όσων αγοράζουν μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων διατηρείται υψηλό: οι 6 στους 10 από όσους χρησιμοποιούν το Ίντερνετ. Η υψηλή, σύμφωνα με τα στοιχεία, αξιοποίηση του διαδικτύου, των e-shop και των υπηρεσιών ηλεκτρονικής παραγγελίας αναμένεται να συνεχιστεί και μετά την πανδημία. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι 6 στους 10 (58%) αξιολογούν σήμερα θετικά τις μεθόδους click away και click in shop (ως λύσεις ανάγκης)!

Για τα αποτελέσματα της μεγάλης έρευνας του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, o Πρόεδρός του κ. Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, τονίζει:

«Η έρευνα που έκανε το Ε.Ε.Α. σε συνεργασία με την εταιρεία Pulse, αποτυπώνει όσα έχουμε επισημάνει οι φορείς και οι εκπρόσωποι της αγοράς. Φαίνεται ξεκάθαρα ότι η κοινή γνώμη ήθελε το άνοιγμα και του λιανεμπορίου και της εστίασης, οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, κάτι που δείχνει ότι μέρα με την ημέρα το επιχειρείν αλλάζει, ενώ η κυβέρνηση πρέπει να «ακούσει» τη φωνή αγωνίας των μικρομεσαίων και των επαγγελματιών για την επόμενη μέρα.

Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων ανησυχεί για το μέλλον της επιχείρησης τους, ένα πολύ μεγάλο ποσοστό ζητά την συνέχιση της στήριξης από την Πολιτεία, ενώ καταγράφεται σοβαρότατο πρόβλημα με οφειλές που βρίσκονται σε καθυστέρηση.

Είναι θέματα που πρέπει να απασχολήσουν όχι μόνο την κυβέρνηση αλλά όλα τα πολιτικά κόμματα και πρέπει να επιλυθούν το ταχύτερο δυνατό γιατί αποτελούν τροχοπέδη για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας και της οικονομίας αλλά και τη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής».

Σχετικές δημοσιεύσεις

Υπερσυμμετοχή Διαμεσολαβητών στην εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών Πρακτόρων του Ε.Ε.Α

Εντυπωσιακή ανταπόκριση, ενδιαφέρον και ενθουσιασμό από τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές κατέγραψε η εκδήλωση της Επιτροπής Ασφαλιστικών

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Νοσήλια και ασφάλιστρα: δύο όψεις του ίδιου νομίσματος – Να κινητοποιηθεί η κυβέρνηση

Μια μεγάλη συζήτηση για τις αυξήσεις στα ασφάλιστρα Υγείας έχει ανοίξει από τις αρχές του έτους και, δυστυχώς, αν δεν υπάρξουν συναινετικές προσεγγίσεις

«Δεν νοείται ανάπτυξη χωρίς οικονομική δικαιοσύνη»

Διαβάστε στο "IW" όλα όσα είπε ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών, Γ. Χατζηθεοδοσίου, στο 2ο Ευρωπαϊκό Συνέδριο Επιχειρηματικότητας

Το Ε.Ε.Α. δίπλα στη «Χριστιανική Στέγη Κοριτσιού Αγία Άννα» και στο «Ίδρυμα Δωρεάς Μ. Κόκκορη»

Στιγμές αγάπης και χαράς μαζί με λαμπάδες και πασχαλινά δώρα προσέφερε η Διοίκηση του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών σε

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Γιατί οι τράπεζες «ξαναθυμούνται» τον ασφαλιστικό κλάδο

Έμπειρος τραπεζίτης, σχολιάζοντας την εξαγορά της Εθνικής Ασφαλιστικής από την Τράπεζα Πειραιώς, τονίζει με νόημα ότι «μετά από μια περίοδο δεκαπέντε

Στα 3,25 δισ. ευρώ η ασφαλιστική παραγωγή του κλάδου ζωής και υγείας

Στα 3,248 δισ. ευρώ αυξήθηκε η συνολική παραγωγή των ασφαλιστικών εταιρειών από τα προγράμματα ζωής και υγείας το 2024

Βαρόμετρο Πρακτικών Πληρωμών, Atradius Hellas: Το 55% των τιμολογίων εξοφλούνται εκπρόθεσμα

Μόλις τέσσερα στα δέκα τιμολόγια πληρώνονται εμπρόθεσμα στην Ελλάδα, με την εμπορική πίστωση να αποτελεί την κυρίαρχη μορφή χρηματοδότησης

Ορόσημο για την Hellas Direct: Στην Νεοαναπτυσσόμενων Εταιρειών Αγορά του Χρ. Κύπρου, με €20 εκατ. ομόλογο Tier 2

Η ασφαλιστική εταιρία Hellas Direct (HD Insurance PLC) ανακοινώνει την επιτυχή έκδοση και εισαγωγή προς διαπραγμάτευση ομολόγου Tier 2 ύψους

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Η “ακτινογραφία” της παραγωγής ασφαλίστρων

Η ΕΑΕΕ διεξάγει έρευνα σχετικά με την παραγωγή ασφαλίστρων ανά μήνα μεταξύ των ασφαλιστικών επιχειρήσεων - μελών της.

«Εξαιρετική κίνηση της Pharma PLUS είναι η συνεργασία με το AFFIDEA»

Με πορεία δεκαεπτά ετών και μια μοναδική συνεργασία με τη Pharma PLUS, η Χιτοπούλα Μελίδου μιλά για την ισχυρή συμμαχία τους

Sofos Insurance Agency: Μπροστά από τις Εξελίξεις με Δράσεις Ενημέρωσης & Επικοινωνίας για την Υποχρεωτική Ασφάλιση Έναντι Φυσικών Καταστροφών

Η Sofos Insurance Agency, συνεπής στη φιλοσοφία της άμεσης προσαρμογής στα νέα δεδομένα και στις ραγδαίες μεταβολές που συντελούνται στην ασφαλιστική αγορά

Νέο Κατάστημα – Μίνι Μάρκετ ΓΕΒ στη Βλάστη

Η ΕΜΠΟΡΟΤΕΧΝΙΚΗ - ΓΕΒ επεκτείνει τη φυσική της παρουσία, εγκαινιάζοντας ένα κατάστημα - Μίνι Μάρκετ στο Πρατήριο Καυσίμων Βλάστης

Νέο εργαλείο στο Intersalonica Agent App – Η Πολυτιμολόγηση στην Υπηρεσία του Συνεργάτη

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ, με σταθερή προσήλωση στη στήριξη των συνεργατών της, παρουσιάζει την Πολυτιμολόγηση – ένα σύγχρονο και πρακτικό εργαλείο