back to top
19.9 C
Athens
Δευτέρα 19 Μαΐου 2025

Δύναμις: Μείωση ασφαλίστρων, με βελτίωση οδικής παιδείας

Συνέντευξη στην Ελενα Ερμείδου

Για την νέα τεχνολογία και τις νέες τάσεις στο κλάδο αυτοκινήτου μιλά στο IW η κα Ερρικα Σεβαστού Υπεύθυνη του Κλάδου Οχημάτων στην Δύναμις Ασφαλιστική. Ερωτώμενη σχετικά για την αυτόνομη οδήγηση τονίζει ότι χωρίζεται σε πέντε στάδια.  Στο τελευταίο στάδιο, το όχημα θα μεταφέρει μόνο επιβάτες και ίσως η ασφάλιση περάσε από τους ιδιοκτήτες οχημάτων αποκλειστικά στους κατασκευαστές τους. Τα ατυχήματα κατά την εξέλιξη της τεχνολογίας θα μειωθούν αισθητά ιδίως τα θανατηφόρα ενώ, το μαύρο κουτί θα βοηθήσει ώστε να γνωρίζουμε τους ακριβείς λόγους ενός ατυχήματος.

- Advertisement -

Επί της παρούσης, ωστόσοό  δεν έχουν μειωθεί αισθητά στην Ελλάδα ίσως και λόγω της αύξησης του στόλου των οχημάτων. Στην μείωση των ατυχημάτων μπορεί να συμβάλλει η οδική παιδία με την ενίσχυση πρωτοβουλιών από την πολιτεία για την ασφάλεια στους δρόμους με αυστηρότερη και συχνότερη επιτήρηση.


–  Η νέα τεχνολογία φέρνει αλλαγές στον κλάδο αυτοκινήτου. Ποιες είναι οι κυριότερες τάσεις, και τι να περιμένουμε;

- Advertisement -

Εδώ και αρκετά χρόνια το ασφάλιστρο επηρεάζεται μεταξύ άλλων από τη συχνότητα και το ύψος των ζημιών στις οποίες έχει εμπλακεί ο εκάστοτε οδηγός, την ηλικία του, τους φορολογήσιμους ίππους και άλλα χαρακτηριστικά του οχήματος του, ενώ τελευταία γίνεται προσπάθεια να υπολογίζεται βάσει των ετησίων χιλιομέτρων που διανύει.

Ο δρόμος προς την αυτόνομη οδήγηση είναι προφανές ότι θα εξαλείψει κάποιες από τις παραπάνω παραμέτρους, όπως την ηλικία του οδηγού, ή θα μειώσει την επιρροή τους στη διαμόρφωση του ασφαλίστρου. Ωστόσο, τα ατυχήματα δεν φαίνεται να μειώνονται αισθητά τουλάχιστον στη χωρά μας, ίσως και λόγω της αύξησης του στόλου των οχημάτων. Από την άλλη, τα ασφάλιστρα έχουν μειωθεί αισθητά προς όφελος των ασφαλισμένων και φυσικά χωρίς μείωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.

Τα ασφάλιστρα, σύμφωνα με τις τρέχουσες συνθήκες,  δεν έχουν περιθώριο μείωσης, εκτιμάμε ωστόσο πως αν βελτιωθεί η οδική παιδεία με την ενίσχυση πρωτοβουλιών από την πολιτεία για την ασφάλεια στους δρόμους, όχι με αυστηρότερα πρόστιμα άλλα με αυστηρότερη και συχνότερη επιτήρηση, πιθανόν να μειωθούν τα ατυχήματα συνεπώς και τα ασφάλιστρα.

– Τα αυτοκινούμενα οχήματα θα είναι η ανατροπή του αιώνα. Τα ατυχήματα από ανθρώπινο λάθος μειώνονται, μήπως όμως τα δούμε να αυξάνονται από λάθη των κατασκευαστών, από λάθη που μπορεί να συμβούν σε κεντρικές μονάδες υπολογιστών όπως για παράδειγμα σε χώρους στάθμευσης αυτοκίνητων. Αυτό σημαίνει ότι αλλάζει το underwriting των κινδύνων; Που θα δοθεί το βάρος των ευθυνών, θα μειωθούν ή θα αυξηθούν τα τιμολόγια;

Η τεχνολογία μέχρι την πλήρως αυτόνομη οδήγηση χωρίζεται σε 5 στάδια. Στο τελευταίο, το όχημα θα μεταφέρει μόνο επιβάτες χωρίς κάποιον υπεύθυνο για την κίνησή του. Αυτή τη στιγμή βρισκόμαστε στο δεύτερο στάδιο και πολύ κοντά στο τρίτο, κατά το οποίο ο οδηγός θα μπορεί να αφήνει το τιμόνι ελεύθερο.

Είναι προφανές ότι η τεχνολογία τρέχει, αλλά στους δρόμους θα τη βλέπουμε σταδιακά, δίνοντας μας τη δυνατότητα να προετοιμαζόμαστε. Το μαύρο κουτί που ήδη χρησιμοποιείται χρόνια σε άλλα μεταφορικά μέσα, θα βοηθήσει ώστε να γνωρίζουμε τους ακριβείς λόγους ενός ατυχήματος.

Το τελευταίο θα δίνει τη δυνατότητα στις ασφαλιστικές εταιρίες να γνωρίζουν τον υπαίτιο, που πιθανόν να είναι και η κατασκευάστρια εταιρία. Αν και τα προβλήματα από τις δοκιμές του τέταρτου και πέμπτου σταδίου είναι αρκετά, είναι σίγουρο ότι θα γίνουν πολλές ακόμη δοκιμές μέχρι να είναι έτοιμα για μαζική παράγωγη…

Η εμπειρία μας ως τώρα από ατυχήματα, όχι μονό των αυτοκίνητων, μας έχει δείξει ότι στο μεγαλύτερο ποσοστό υπαίτιος είναι ο ανθρώπινος παράγοντας και οι χειρισμοί του. Είναι προφανές ότι η διαδικασία ανάληψης κίνδυνου δεν μπορεί να παραμείνει η ίδια. Όμως αλλαγές στα ασφάλιστρα θα πρέπει να είναι το τελευταίο στάδιο των ασφαλιστικών δεδομένου ότι χρειάζεται εμπειρία από τη νέα τεχνολογία ώστε να αποφευχθούν μοιραία λάθη προς όφελος της αύξησης της παράγωγης.

Είναι ακόμα πολύ νωρίς να γνωρίζουμε τι μέλει γενέσθαι και ειδικά στη χώρα μας, οπού η μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων είναι τα 14 έτη οπότε και θα πρέπει να περιμένουμε τουλάχιστον τόσα ακόμη χρονιά για να έχουμε παραδείγματα από το δεύτερο και το τρίτο στάδιο τεχνολογίας. Προσωπικά είμαι αισιόδοξος ότι τα ατυχήματα θα μειωθούν και ιδίως τα θανατηφόρα, μία από τις πρώτες αίτιες θανάτων και στην Ελλάδα.

 –Το διασυνδεδεμένο αυτοκίνητο είναι όπως λέγεται «έξυπνο» αλλά σίγουρα όχι, όσο οι χάκερς, πάντα βρίσκονται ένα βήμα μπροστά. Τι θα γίνει αν ένα αυτοκίνητο πέσει θύμα εκβιαστών του κυβερνοχώρου, θα υπάρξουν νέες καλύψεις, από το κλάδο αυτοκινήτου ή περιουσίας;

Η ασφάλεια δικτύων και υπολογιστών που ανήκουν σε οργανισμούς, ελέγχεται και ενισχύεται συνεχώς από εξειδικευμένο προσωπικό κάνοντας χρήση όλων των σύγχρονων μέσων. Αν και υπάρχουν κατά καιρούς επιτυχημένες επιθέσεις, εντούτοις τα τείχη προστασίας φαίνεται να αντέχουν σε μικρής κλίμακας επιθέσεις.

Τι γίνεται όμως με τους προσωπικούς υπολογιστές ή τα κινητά τηλεφωνά, τα οποία ανήκουν στην αποκλειστική ευθύνη και ιδιοκτησία του εκάστοτε καταναλωτή; Αν και από τις κατασκευάστριες εταιρίες λογισμικών δημιουργούνται αναβαθμίσεις, αποκλειστικός υπεύθυνος είναι ο ιδιοκτήτης, είναι γνωστό ότι η ασφάλεια τους δεν είναι αντίστοιχη των δικτύων-υπολογιστών μεγάλων εταιριών. Σήμερα είναι πολύ εύκολο να παραβιαστεί η ασφάλεια ενός προσωπικού υπολογιστή μέσω του διαδικτύου άρα, πιθανόν να είναι το ίδιο εύκολο να συμβεί το ίδιο και στα οχήματα όταν θα δικτυωθούν και αυτά.

Ήδη έχουμε συναντήσει περιπτώσεις καινούριων αυτοκινήτων να χακάρονται με αποτέλεσμα την κλοπή τους μέσα σε μερικά δευτερόλεπτα χωρίς την παραμικρή εκδορά ή παρεμβολή στο hardaware τους. Αν οι χάκερς αποκτήσουν πρόσβαση εξ αποστάσεως και μάλιστα μπορούν πλέον να ελέγξουν και την κίνηση των οχημάτων, οι συνέπειες θα είναι ολέθριες.  Σίγουρα είναι μεγάλη η ευθύνη των κατασκευαστών, οι οποίοι θα πρέπει να αναλάβουν και το μεγαλύτερο βάρος των ευθυνών και μάλιστα όχι στα όρια της εγγύησης ενός οχήματος αλλά καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής-χρήσης τους.

-Η οδική ασφάλεια θα είναι όπως την ξέρουμε μέχρι τώρα;

Σίγουρα έως τότε η οδική ασφάλεια θα έχει περάσει σε νέο επίπεδο. Τα ατυχήματα θα μειωθούν και ίσως εξαλειφθούν. Ίσως στο τελευταίο στάδιο τεχνολογίας να περάσει η ασφάλιση από τους ιδιοκτήτες οχημάτων αποκλειστικά στους κατασκευαστές τους. Αυτή θα είναι η μεγαλύτερη αλλαγή, που θα φέρει ανακατατάξεις στο σύνολο του κλάδου.

-Ας έλθουμε και λίγο στο σήμερα. Πώς έχουν διαμορφωθεί οι καλύψεις, είναι κομμένες και ραμμένες στα μέτρα του πελάτη;  Τι δυνατότητες πληρωμής του ασφαλίστρου υπάρχουν και πως γίνονται οι αποζημιώσεις;

Στη ΔΥΝΑΜΙΣ Ασφαλιστική, με το πρόγραμμα ασφάλισης οχημάτων MyDynamis, οι καλύψεις ορίζονται από τον πελάτη μας ακριβώς στα μέτρα του, χωρίς έτοιμα πακέτα, με κυριότερο στοιχείο το ανταγωνιστικό ασφάλιστρο.

Οι αποζημιώσεις διεκπεραιώνονται ταχύτατα και με πλήρη διαφάνεια  γεγονός που επιβεβαιώνεται από το συντριπτικό ποσοστό των ικανοποιημένων πελατών μας.

Για την εξόφληση των ασφαλίστρων έχουν υιοθετηθεί όλες οι σύγχρονες, ηλεκτρονικές μέθοδοι ενώ για την περαιτέρω διευκόλυνση των πελατών, τα ασφάλιστρα μπορούν να αποπληρωθούν και με άτοκες δόσεις μέσω πιστωτικής κάρτας. Με την εξόφληση μέσω του site μας, www.dynamis.gr ο πελάτης μπορεί να καταβάλει τα ασφάλιστρα του με απόλυτη ασφάλεια και την εγγύηση της alpha bank, εφάπαξ ή με δόσεις και να παραλάβει σε πραγματικό χρόνο, το ασφαλιστήριο του οχήματος του, στο email του.

-Στους νομούς που ο δείκτης ζημιών είναι υψηλός δίνεται υψηλότερο ασφάλιστρο;

Το ασφάλιστρο επηρεάζεται από τη συχνότητα ζημιών της κάθε περιοχής, που συνήθως είναι ανάλογη με την πυκνότητα κίνησης των οχημάτων σε αυτή.

-Τι έχετε κάνει μέχρι σήμερα για την εκπαίδευση και εξέλιξη του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης

Η ΔΥΝΑΜΙΣ Ασφαλιστική εδώ και 40 χρόνια στηρίζεται και στηρίζει τους συνεργάτες της. Με ένα δίκτυο εκατοντάδων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών στην χωρά και με μακροχρόνιες συνεργασίες που κατά μέσω όρο ξεπερνούν τα 8 έτη, επιβεβαιώνει πως η ασφάλιση αποτελεί λειτούργημα που πρέπει να επιτελείται με σεβασμό προς τον συνεργάτη και κατ’ επέκταση τον πελάτη.

Η ΔΥΝΑΜΙΣ έχει ορίσει ειλικρινή κίνητρα απόδοσης ενώ ανταμείβει έμπρακτα τους συνεργάτες της για το λειτούργημα που επιτελούν. Έχει επενδύσει στην εκπαίδευση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών παρέχοντας όλα τα εργαλεία για την δια βίου εκπαίδευση τους όπως προβλέπει η πράξη εκτελεστικής επιτροπής της τράπεζας της Ελλάδος αρ. 45-21/11/14. Η εκπαίδευση για τους τομείς Β και Γ έχει ήδη ολοκληρωθεί με μεγάλη επιτυχία ενώ θα ακολουθήσουν τα σεμινάρια εκπαίδευσης για τον τομέα Α’. Για την εταιρία μας αποτελεί στρατηγικό στόχο αλλά και αρχή, η στήριξη του κλάδου της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης και η δια βίου εκπαίδευση των εκπροσώπων της.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Ανανέωση, τώρα, στην ασφαλιστική αγορά!

Πώς επιλέγουν τα στελέχη τους οι εταιρείες, τι κάνουν για να προσελκύσουν νέο προσωπικό, τι σημαίνει ο ανθρώπινος παράγοντας

Έρευνα: Η Ελλάδα 3η στην Ευρώπη στις κλοπές αυτοκινήτων

Η κλοπή αυτοκινήτων είναι μια αυξανόμενη ανησυχία για τους οδηγούς σε όλη την Ευρώπη, και η Ελλάδα και η Κύπρος δεν αποτελούν εξαίρεση.

Ποιες είναι οι αλλαγές στις τιμές των ασφαλίστρων για το 2025 σε σχέση με το 2024;

Το Pricefox, η κορυφαία πλατφόρμα σύγκρισης και αγοράς ασφάλειας αυτοκινήτου, ανέλυσε τις διακυμάνσεις στις τιμές των ασφαλίστρων μεταξύ 2024 και 2025,

Η ανακύκλωση της αγοράς και τα συγχωροχάρτια

α διαζύγια των τραπεζών με τις ασφαλιστικές δεν άντεξαν στον χρόνο, μπήκαν στον μηχανισμό της ανακύκλωσης και βγήκαν με άλλο πρόσωπο.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

ERGO Ασφαλιστική: «AI & Ασφαλιστική Διαμεσολάβηση: Μια Στρατηγική Συμμαχία για το Παρόν και το Μέλλον»

Η Τεχνητή Νοημοσύνη (AI) έχει ήδη αλλάξει τα δεδομένα στον ασφαλιστικό κλάδο, μεταμορφώνοντας ριζικά τον τρόπο λειτουργίας τόσο των εταιρειών

Αλ. Βακάλης / PRIMARY LINK SA: Διττό το πλαίσιο καλύψεων δημοσίων επιβατικών μεταφορών

Υπάρχουν ασφαλιστικές στην αγορά, οι οποίες έχουν σχεδιάσει και εντάξει ειδικές καλύψεις για τις περιπτώσεις ηλεκτρικών μέσων μεταφοράς

Η αδυναμία προσαρμογής στις νέες τάσεις μπορεί να μας κάνει λιγότερο ελκυστικούς

Στόχος μας είναι να δώσουμε στο σύνολο της αγοράς την εικόνα με την οποία ο κλάδος βαίνει, σταδιακά, ολοένα και πιο κοντά στην αναγκαία ψηφιοποίησή του

Ν. Γαβρίλης: Καθοριστικός ο ρόλος του μεσίτη στην ασφάλιση ΜμΕ

Ερωτώμενος, ο κος Γαβριήλης για το πώς οι επιχειρήσεις με υψηλό κίνδυνο θα μπορέσουν να ασφαλιστούν, απαντά ότι θα ......

Δημοφιλή Άρθρα

Sorry. No data so far.

Ροή Ειδήσεων

ABC: Career Code Event με τη συμμετοχή των Κ. Σεμερτζόγλου και Ελ. Παπασπυροπούλου

Για τις προοπτικές καριέρας στον κλάδο της ασφάλισης μίλησαν ενώπιον 400 φοιτητών οι κ.κ. Κωνσταντίνος Σεμερτζόγλου, Managing Director της

Τα βασικά μεγέθη της ασφαλιστικής αγοράς. Mερίδιο αγοράς, loss ratio, ενεργητικό, Φερεγγυότητα

Τo 2024 δεν παρατηρήθηκαν αξιόλογες μεταβολές στη διάρθρωση της ελληνικής αγοράς ιδιωτικής ασφάλισης, με 34 ασφαλιστικές επιχειρήσεις να δραστηριοποιούνται σε αυτήν.

Οι κυβερνήσεις ως (αντ-)ασφαλιστές

Όσοι παρακολουθούμε από κοντά την ασφαλιστική αγορά, και ιδιαίτερα τη δραστηριότητα των θεσμικών φορέων, όπως είναι και η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών

H DAÈS υποστηρικτής της 3ης Συλλεκτικής Έκθεσης Αθηνών

Η DAES ήταν υποστηρικτής της 3ης Συλλεκτικής Έκθεσης Αθηνών που διοργανώθηκε το διήμερο 10 και 11/05/2025 στο Ζάππειο Μέγαρο.

«Καμπανάκι» για όσους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές δεν έχουν καταθέσει στο Ε.Ε.Α. επαναπιστοποιήσεις και συμβόλαια αστικής ευθύνης

Αντιμέτωποι με τον κίνδυνο διαγραφής από το Μητρώο του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (Ε.Ε.Α.) είναι όσοι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές