Την ώρα που η θερινή τουριστική σεζόν βρίσκεται εν εξελίξει, καθώς και για το μήνα Σεπτέμβριο οι προσδοκίες είναι υψηλές για τουριστικά έσοδα, ο κλάδος ασφάλισης αυτοκινήτου κινείται σε γνώριμα νερά:
Με ασφάλιστρα “πιεσμένα” λόγω των μειώσεων το προηγούμενο χρόνο (και όχι μόνο) και τον έντονο ανταγωνισμό από διαδικτυακές πλατφόρμες. Ωστόσο, τους τελευταίους μήνες η επάνοδος στη “κανονικότητα” με αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων δημιούργησε ερωτήματα για τη πορεία και τη ποιότητα πολλών χαρτοφυλακίων για το που διαμορφώνεται το σχετικό loss ratio.
Δεν είναι κάποιο κρυφό μυστικό πως αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα το τελευταίο διάστημα. Το ερώτημα είναι η συχνότητα και η σφοδρότητα. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός πως πριν καν ξεκινήσει το καλοκαίρι η αύξηση ανήλθε στο 30%.
Ειδικότερα, στα προσωρινά στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το Μάιο του 2021 αναφέρεται:
Τα Οδικά Τροχαία Ατυχήματα, που συνέβησαν σε ολόκληρη τη Χώρα και προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, αυξήθηκαν κατά 30,5% σε σύγκριση με τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (963 τον Μάιο του 2021, έναντι 738 τον Μάιο του 2020).
Από τα παθόντα πρόσωπα των οδικών τροχαίων ατυχημάτων, καταγράφηκαν 65 νεκροί, 51 βαριά τραυματίες και 1.052 ελαφρά τραυματίες, έναντι 52 νεκρών, 34 βαριά τραυματιών και 853 ελαφρά τραυματιών τον Μάιο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 25,0% σε νεκρούς, κατά 50,0% σε βαριά τραυματίες και κατά 23,3% σε ελαφρά τραυματίες.
Θα είναι επιβαρυντική η εικόνα τώρα τέλος Αυγούστου;
Ανοδικά οι πωλήσεις
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, αύξηση 10,3% σημείωσαν οι πωλήσεις των αυτοκινήτων στη χώρα τον Ιούλιο εφέτος, καθώς, σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 21.018 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 19.054 που κυκλοφόρησαν τον αντίστοιχο μήνα του 2020 (μείωση 14% είχε παρουσιαστεί τον Ιούλιο 2020 σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019). Τα καινούργια αυτοκίνητα ανέρχονται σε 11.611 έναντι 10.293 που κυκλοφόρησαν τον Ιούλιο 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 12,8%.
Το 7μηνο, κυκλοφόρησαν για πρώτη φορά 126.661 αυτοκίνητα (καινούργια ή μεταχειρισμένα εξωτερικού) έναντι 98.392 που κυκλοφόρησαν την αντίστοιχη περίοδο του 2020, παρουσιάζοντας αύξηση 28,7% (μείωση 30,1% είχε παρουσιαστεί το 7μηνο του 2020 σε σχέση με το αντίστοιχο του 2019).
Ποια είναι η εικόνα στον κλάδο αυτοκινήτου, σε συνέχεια και των παραπάνω στοιχείων;
Ο ανταγωνισμός στις τιμές παραμένει μεγάλος με πολλούς ανθρώπους της αγοράς να υπενθυμίζουν τον όρο “πτωχευτικό ασφάλιστρο”. Στον αντίποδα, πληθαίνουν οι φωνές που εκτιμούν πως πρέπει να υπάρξουν αναπροσαρμογές προς τα πάνω για τα ασφάλιστρα, στο πλαίσιο της “επάρκειας των ασφαλίστρων“, ώστε να μην “δημιουργούνται ζημιές”.
…και να μην ξεχάσουμε και τα ανασφάλιστα: Ο “γνωστός” πονοκέφαλος των ελληνικών δρόμων, ιδιαίτερα την περίοδο της οικονομικής κρίσης αλλά και σήμερα σε σημαντικό βαθμό. Θα πιάσουν τόπο οι προσπάθειες με τη ψηφιακή πλατφόρμα διασταύρωσης AuditCar, και πότε;
Βάιος Κρόκος