back to top
16.8 C
Athens
Τετάρτη Ιανουάριος 22 2025

Ασφάλιση αυτοκινήτου: Προστασία ακόμη και αν η ασφαλιστική πτωχεύσει

Νέες ρυθμίσεις που έχουν ως σκοπό τη καλύτερη προστασία των πολιτών των και την ισότιμη αντιμετώπισή τους όσον αφορά ατυχήματα αλλά και κατά την επιλογή του προγράμματος ασφάλισής τους ενέκρινε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφορικά με το κλάδο Ασφάλισης Αυτοκινήτου.

Ειδικότερα, η νομοθεσία προστατεύει τα θύματα ατυχημάτων ανεξάρτητα από το αν αυτά συμβαίνουν στη χώρα διαμονής τους ή αλλού εντός ΕΕ.

- Advertisement -

Οι νέοι κανόνες, που εγκρίθηκαν σήμερα με 689 ψήφους υπέρ, 3 κατά και 4 αποχές, αποσκοπούν στην κάλυψη των κενών και στη βελτίωση της ισχύουσας οδηγίας για την ασφάλιση οχημάτων.

Οι διαπραγματευτές του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, οι οποίοι έφτασαν σε προσωρινή συμφωνία στις 22 Ιουνίου, μερίμνησαν ώστε τα άτομα που εμπλέκονται σε τροχαία ατυχήματα να αποζημιώνονται ακόμη και σε περίπτωση πτώχευσης της ασφαλιστικής εταιρείας.

- Advertisement -

Επιπλέον, ένα εναρμονισμένο σε επίπεδο ΕΕ «ιστορικό αξιώσεων» θα αποτρέπει τις διακρίσεις όταν ένας ασφαλισμένος μετακινείται από ένα κράτος μέλος της ΕΕ σε άλλο. Οι πολίτες θα είναι επίσης σε θέση να συγκρίνουν ευκολότερα τις τιμές και την κάλυψη που προσφέρουν οι διάφοροι πάροχοι, χάρη σε νέα, δωρεάν και ανεξάρτητα εργαλεία σύγκρισης τιμών.

Προκειμένου να εξασφαλιστεί το ίδιο ελάχιστο επίπεδο προστασίας για τα θύματα, το αναθεωρημένο κείμενο εναρμονίζει τα υποχρεωτικά ελάχιστα ποσά κάλυψης σε ολόκληρη την ΕΕ, με την επιφύλαξη τυχόν υψηλότερων εγγυήσεων που μπορούν να ορίσουν τα κράτη μέλη.

-Για σωματικές βλάβες: 6.450.000 ευρώ για κάθε ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων ή 1.300.000 ευρώ για κάθε ζημιωθέντα.

-Για υλικές ζημίες, 1.300.000 ευρώ ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των ζημιωθέντων.

Για να αποφευχθεί η υπερβολική ρύθμιση, οι τροποποιημένοι κανόνες αποκλείουν τα οχήματα που κινούνται με ταχύτητα χαμηλότερη από 14 km/h, επιτρέπουν να εξαιρεθούν από τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τα μη οδικά οχήματα (όπως οι τα οχήματα κηπουρικής και τα σκούτερ κινητικότητας) και τα ηλεκτρικά ποδήλατα.

Εξαιρούνται επίσης από την οδηγία τα οχήματα που προορίζονται αποκλειστικά για μηχανοκίνητα αθλήματα.

«Σήμερα είναι μια καλή ημέρα για όλους τους χρήστες οχημάτων στην Ευρώπη και για όσους δυστυχώς τραυματίζονται σε ατυχήματα. Εάν η ασφαλιστική σας εταιρεία πτωχεύσει, θα είστε προστατευμένοι. Ένα εναρμονισμένο ιστορικό αξιώσεων θα δώσει τέλος στις διακρίσεις εις βάρος καλών οδηγών στην ΕΕ. Προστατεύσαμε τη χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων, επιβεβαιώνοντας ότι δεν απαιτείται ευρωπαϊκή ασφάλιση. Δώσαμε τέλος στην αβεβαιότητα γύρω από τα ευρωπαϊκά αγωνιστικά οχήματα, τα οποία μπορούν να συνεχίσουν να αγωνίζονται χωρίς να υπάρχουν ανέφικτες ασφαλιστικές απαιτήσεις. Πρόκειται για συγκεκριμένα παραδείγματα μιας Ευρώπης που λειτουργεί για τους πολίτες της», αναφέρει η Dita Charanzová, εισηγήτρια της Επιτροπής Εσωτερικής Αγοράς και Προστασίας των Καταναλωτών.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Η “ακτινογραφία” του κλάδου Ασφάλισης Αυτοκινήτων

Η στατιστική επετηρίδα ασφάλισης αυτοκινήτου εκδίδεται για μία ακόμη χρονιά στη νέα της μορφή, επικαιροποιημένη με τα στοιχεία του 2023.

E.E: Σημαντική απόφαση του Ανωτάτου Δικαστηρίου για τα προσωπικά δεδομένα

Οι κυβερνήσεις των χωρών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν μπορούν να διατηρούν αδιακρίτως προσωπικά δεδομένα εκτός εάν υπάρχει σοβαρή απειλή στην εθνική ασφάλεια, αποφάσισε το ανώτατο δικαστήριο της Ευρώπης.

Ε.Ε.: Αγόρασε 170.000 δόσεις εμβολίου έναντι της ευλογιάς των πιθήκων

Η Ευρωπαϊκή Ένωση αγόρασε άλλες 170.000 δόσεις εμβολίου έναντι της ευλογιάς των πιθήκων, οι οποίες θα διανεμηθούν μεταξύ των κρατών μελών. Συνολικά η ΕΕ έχει αγοράσει περισσότερες από 330.000 δόσεις.

EIOPA: Νέες κατευθυντήριες γραμμές για τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής στις αρχές της ORSA

Τις τελικές κατευθυντήριες γραμμές γνωστοποίησε η EIOPA σε σχέση με τις τελευταίες εκτιμήσεις για την κλιματική αλλαγή και τις συνέπειες αυτης στις αρχές της ORSA για τις ασφαλιστικές.

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024

Οδηγός για ψηφιακή κάρτα εργασίας

Για πρώτη φορά, καταγράφεται ψηφιακά όλο το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που ρυθμίζει την Ψηφιακή Κάρτα Εργασίας

Ο Βαγγέλης Μπακάλης Τεχνικός Διευθυντής P&C και Marine στην Howden Hellas

Η Howden Hellas, ο μεγαλύτερος μεσίτης ασφαλίσεων στην Ελλάδα και στην Κύπρο, ανακοινώνει με χαρά την ένταξη του Βαγγέλη Μπακάλη

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Γ. Χατζηθεοδοσίου: Ασφαλιστική αγορά χωρίς ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές δεν υπάρχει

Το τελευταίο διάστημα, με αφορμή τις μεγάλες αυξήσεις στα ασφάλιστρα υγείας, έχει ξεκινήσει μία δημόσια συζήτηση για όλη την ασφαλιστική αγορά.

H EAEE ενημερώνει για τον ν.5170/2025 σχετικά με την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων υγείας

H ΕΑΕΕ ενημερώνει ότι στις 20.1.2025 δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ο ν. 5170/2025, ο οποίος περιλαμβάνει στο άρθρο 29

Ευρωπαϊκό πρόγραμμα μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Το Ελληνικό Ινστιτούτο Ασφαλιστικών Σπουδών ανακοινώνει το Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Μετεκπαίδευσης Ασφαλιστικής και Χρηματοοικονομικής Συμβουλευτικής

Νέος ΚΟΚ: Πρόστιμα και ποινές φυλάκισης υπό την αίρεση των ελέγχων

Υψηλά πρόστιμα, ποινές φυλάκισης και αφαίρεση της άδειας κυκλοφορίας επισύρει ο νέος κώδικας οδικής κυκλοφορίας. Ανώτατο όριο ταχύτητας τα 30 χλμ στον αστικό ιστό

Η ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε πάνω από 430.000 περιστατικά Οδικής Βοήθειας το 2024

Με απόλυτη δέσμευση στην ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των ασφαλισμένων της, η Οδική Βοήθεια της ΙΝΤΕΡΣΑΛΟΝΙΚΑ εξυπηρέτησε το 2024