Σε πτώση ο κλάδος μεταφερόμενων εμπορευμάτων

Η παραγωγή του κλάδου μεταφερομένων εμπορευμάτων είναι μικρή, αναλογικά με τους υπόλοιπους κλάδους, αλλά δεν υπάρχει ασφαλιστική εταιρεία που να μην δραστηριοποιείται περισσότερο ή λιγότερο στον τομέα αυτό. Είναι γνωστό ότι ο κλάδος μεταφερομένων εμπορευμάτων αντικατοπτρίζει τους παλμούς της αγοράς μιας χώρας. Σε μια υγιή οικονομία όπου οι επιχειρηματικές κοινότητες αναπτύσσονται, ο κλάδος παρουσιάζει αύξηση. 

Σήμερα όμως, όπου η χώρα μας διανύει περίοδο οικονομικής ύφεσης, τώρα που μειώθηκαν οι εξαγωγές/εισαγωγές, επόμενο ήταν να μειωθεί και η παραγωγή του κλάδου. Η αγορά πιέζει για χαμηλότερα ασφάλιστρα, τη στιγμή που έχει χαθεί ένας μεγάλος όγκος παραγωγής. Ο ανταγωνισμός μεταξύ των εταιρειών είναι μεγάλος. Με όλες αυτές τις συγκυρίες δεν υπάρχει περιθώριο μεταβολής των ασφάλιστρων, ούτε μείωσης, αλλά ούτε και αύξησης. Καταβάλλεται ιδιαίτερη προσπάθεια ανάκαμψης του κλάδου, μέσω νέων τεχνικών, μέσω σχεδιασμού νέων προγραμμάτων και μέσω νέων τακτικών πώλησης.

Ο κλάδος μεταφορών στη χώρα μας κατέγραψε μείωση των εργασιών κατά 22,5% το 2009 και ο δείκτης ζημιών μειώθηκε στο 18,4%. Αυτό είναι φυσικό γιατί, όσο θα υπάρχει μείωση της ζήτησης, πτώση των τζίρων των επιχειρήσεων, ακόμα και παύση εργασιών εταιρειών ή/και αποχώρηση από την ελληνική αγορά επενδυτών, τόσο η μείωση παραγωγής του κλάδου θα είναι αναπόφευκτη. 

Στον κλάδο μεταφορών ασφαλίζονται όλες οι μεταφορές, εισαγωγές–εξαγωγές, διακινήσεις εντός ελληνικής επικράτειας, καθώς και μεταξύ ξένων χωρών. Η Aigaion χρησιμοποιεί τις διεθνείς ρήτρες Α, Β και C, καθώς και τις κύριες συμπληρωματικές του Institute War Clauses (ρήτρα πολέμου) και Institute Strikes Clauses (ρήτρα απεργιών), πάντοτε βέβαια σύμφωνα με τους γενικούς και ειδικούς όρους των συμβολαίων.

Οι τύποι ασφαλιστηρίων συμβολαίων είναι οι εξής:
• Μεμονωμένο ασφαλιστήριο (αφορά μία συγκεκριμένη φόρτωση για ένα συγκεκριμένο ταξίδι και φορτίο, ανεξάρτητα της χρονικής του διάρκειας)

• Open policy–Συμβόλαιο ετήσιας διάρκειας, με υποχρέωση δήλωσης των στοιχείων κάθε φόρτωσης και έκδοση σχετικής προσθέτου πράξεως

• Βlock Policy–Συμβόλαιο ετήσιας διάρκειας, με δήλωση προϋπολογιζόμενου κύκλου εργασιών, πάνω στον οποίο υπολογίζονται τα ασφάλιστρα και εισπράττονται, είτε εφάπαξ, είτε σε δόσεις. Στο τέλος της ασφαλιστικής περιόδου ο ασφαλιζόμενος δηλώνει τον πραγματοποιηθέντα κύκλο εργασιών, και γίνεται εκκαθάριση.                 

Οι διεθνείς μεταφορείς/διαμεταφορείς είναι υπεύθυνοι για την μεταφορά των εμπορευμάτων που μεταφέρουν. Η ευθύνη τους είναι περιορισμένη και, εφόσον πληρώνονται σύμφωνα με τον όγκο και το βάρος που μεταφέρουν, η ευθύνη τους εκφράζεται με τον ίδιο τρόπο. Τα όρια των ευθυνών εκφράζονται σε SDR (Special Drawing Rights) και είναι τα κάτωθι:

- Συνθήκη CMR – Μεταφορά επιφάνειας
- Συνθήκη της Βαρσοβίας – Αεροπορικές μεταφορές
- Συνθήκη Wisby – Θαλάσσιες μεταφορές

Για μεταφορές εντός ελληνικής επικράτειας, η ευθύνη τους ορίζεται με βάση τη τιμολογιακή αξία των μεταφερομένων εμπορευμάτων. Η Aigaion παρέχει καλύψεις Αστικής Ευθύνης Μεταφορέα και Διαμεταφορέα, σύμφωνα με τους όρους των διεθνών συμβάσεων, που ισχύουν για τις άμεσες υλικές ζημιές ή απώλειες, που προκαλούνται στα μεταφερόμενα εμπορεύματα.