Τα ερωτήματα που προκύπτουν για την ασφαλιστική αγορά είναι πολλά και αφορούν στην προετοιμασία των εταιρειών, των δικτύων, τη δημιουργία νέων προϊόντων, τους νέους κινδύνους, τον ανταγωνισμό, το νομικό κομμάτι για τα ασφαλιστήρια συμβόλαια, την τιμολόγηση κ.α..
Αυτοκινούμενα οχήματα
Παραδοσιακοί και νέοι παίκτες στην αγορά του αυτοκινήτου έχουν ήδη αναπτύξει τεχνολογίες που παρέχουν μεγαλύτερη ασφάλεια στους επιβάτες και μοντέλα αυτοκινήτων που κινούνται χωρίς οδηγό. Ο μεγάλος ανταγωνισμός στον κλάδο και οι κινήσεις των εταιρειών (οι Google και Tesla λανσάρουν τα πρώτα οχήματα το 2016) είναι πολύ πιθανό να επιταχύνουν τις εξελίξεις.
Μείωση κατά 80% της συχνότητας ατυχημάτων
Τα καλά νέα είναι ότι σταδιακά θα έχουμε λιγότερα ατυχήματα και θα περιοριστούν οι απώλειες σε ανθρώπινες ζωές από τροχαία. Εκτιμάται ότι η συχνότητα των ατυχημάτων θα μπορούσε να μειωθεί κατά 80% μέχρι το έτος 2040 ενώ το κόστος ανά ατύχημα μπορεί να αυξηθεί σημαντικά, λόγω του κόστους επισκευής και ανταλλακτικών των νέων αυτοκινήτων. Τα διαθέσιμα στατιστικά στοιχεία δείχνουν ότι το 90% των τροχαίων που καταγράφονται οφείλεται σε λανθασμένες ενέργειες του οδηγού.
Συνέπειες για τους ασφαλιστές
Οι επιπτώσεις για την ασφαλιστική βιομηχανία θα είναι ενοποίηση εταιρειών και σαρωτικές αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο αυτοκίνητο. Το 74% των συμμετεχόντων στελεχών στην έρευνα απάντησε ότι δεν έχει προετοιμαστεί κατάλληλα η αγορά για να καλύψει τα αυτοκινούμενα οχήματα. Και μόλις το 3% των συμμετεχόντων εταιρειών στην έρευνα δήλωσαν ότι έχουν επενδύσει περισσότερο από το 1% του budget τους για να προετοιμαστούν και το 68% δεν έχει επενδύσει καθόλου.
Ειδικότερα οι εταιρείες έχουν:
– Το 65% έχει πραγματοποιήσει συναντήσεις εταιρικές
– Το 32% δεν έχει κάνει τίποτα
-Το 10% έχει αναπτύξει στρατηγικό πλάνο
– Το 6% έχει δημιουργήσει ομάδα εργασίας