Με ευρεία συμμετοχή πραγματοποιήθηκε τη Δευτέρα 10 Νοεμβρίου 2025 στην κατάμεστη αίθουσα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών η ημερίδα που διοργάνωσε η Επιτροπή Οδικής Ασφάλειας του ΕΕΑ με θέμα: «Ο Νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας: Μέτρα, Ποινές και Οδική Ασφάλεια».

Πλήθος επαγγελματίες, οδηγοί και πολίτες έδωσαν το παρών στην ημερίδα, ενώ δεκάδες ακόμη ενδιαφερόμενοι την παρακολούθησαν διαδικτυακά.
Στόχος της εκδήλωσης ήταν η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση για τις αλλαγές που φέρνει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, τα νέα πρόστιμα και ποινές, αλλά και τα μέτρα πρόληψης και ενίσχυσης της οδικής ασφάλειας.
Την ημερίδα άνοιξε με χαιρετισμό του ο Πρόεδρος του ΕΕΑ Γιάννης Χατζηθεοδοσίου, ο οποίος υπογράμμισε, μεταξύ άλλων, ότι «η επιχειρηματικότητα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το αίσθημα της ασφάλειας». Τόνισε ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να θρηνεί εκατοντάδες θύματα κάθε χρόνο στην άσφαλτο, χαρακτηρίζοντας κάθε τέτοιο περιστατικό «έγκλημα που θα μπορούσε να είχε αποφευχθεί». Εκφράζοντας τη στήριξη του ΕΕΑ στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο Πρόεδρος τόνισε ότι η αυστηροποίησή του αποτελεί «υπόθεση κοινωνικής ευθύνης και θέμα πολιτισμού».

Ο κ. Χατζηθεοδοσίου έκανε επίσης αναφορά στο πρόβλημα των περίπου 400.000 ανασφάλιστων οχημάτων, τα οποία χαρακτήρισε «κινητές βόμβες», ζητώντας καθημερινούς ελέγχους και ενίσχυση της τεχνολογικής παρακολούθησης με χρήση καμερών και τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να διασφαλίζεται η αντικειμενικότητα και η διαφάνεια των ελέγχων. Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στην Παιδεία ως κλειδί για τη μακροπρόθεσμη αλλαγή, προτείνοντας το μάθημα κυκλοφοριακής αγωγής να ενταχθεί υποχρεωτικά από τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου.

Από την πλευρά του ο Αντιπρόεδρος του ΕΕΑ Νίκος Γρέντζελος αναφέρθηκε στην τραγική διάσταση των τροχαίων, παρουσιάζοντας στοιχεία σύμφωνα με τα οποία το 2024 καταγράφηκαν 665 νεκροί στην άσφαλτο, με το 88% των ατυχημάτων να οφείλεται σε ανθρώπινο λάθος. Τόνισε ότι οι βασικές αιτίες παραμένουν η υπερβολική ταχύτητα, η απόσπαση προσοχής –κυρίως λόγω κινητού τηλεφώνου– και η κατανάλωση αλκοόλ. Επισήμανε πως η οδική ασφάλεια δεν είναι μόνο θέμα νόμων αλλά νοοτροπίας και παιδείας, προσθέτοντας ότι «ο νέος ΚΟΚ πρέπει πρώτα να εφαρμοστεί μέσα μας» και ότι «η πραγματική αλλαγή στην οδική ασφάλεια δεν γράφεται σε ΦΕΚ, αλλά στη συμπεριφορά του καθενός από εμάς».
Στον χαιρετισμό του ο Πρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του ΕΕΑ Δημήτρης Θεοδωρόπουλος υπογράμμισε την ευρεία συμμετοχή στην ημερίδα, από επαγγελματίες, οδηγούς, εκπαιδευτές, στελέχη του κλάδου μεταφορών και απλούς πολίτες, γεγονός, όπως είπε, που καταδεικνύει ότι «η οδική ασφάλεια είναι υπόθεση όλων μας». Τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι το Επιμελητήριο έχει αναλάβει πολύ ενεργό ρόλο στα ζητήματα της οδικής ασφάλειας. «Η οδική ασφάλεια δεν είναι απλώς θέμα αστυνόμευσης ή ποινών, είναι θέμα κουλτούρας, επαγγελματισμού και παιδείας. Ως Επιμελητήριο θεωρούμε ότι η οδική ασφάλεια είναι και ζήτημα επαγγελματικής ευθύνης», επισήμανε.
Διακεκριμένοι ομιλητές από την Αστυνομία, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τον νομικό και τον ασφαλιστικό κλάδο ανέλυσαν τις νέες ρυθμίσεις του ΚΟΚ, τις ποινές για επικίνδυνες παραβάσεις, καθώς και τη σύνδεση των παραβάσεων με τις ασφαλιστικές αποζημιώσεις και ευθύνες.
Μεταξύ των ομιλητών ήταν:
- ο Κωνσταντίνος Π. Γεωργακόπουλος, Αστυνομικός Διευθυντής, Διοικητής Υποδιεύθυνσης Τροχαίας Αθηνών
- ο Γιάννης Πανωλιάσκος, Διοικητής Τροχαίας Δυτικής Αττικής
- ο Στράτος Γεωργιόπουλος, Προϊστάμενος Τμήματος Προγραμματισμού, Συντονισμού και Κανόνων Οδικής Ασφάλειας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών
- ο Νικόλαος Βρεττός, Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω, Νομικός Σύμβουλος ΣΑΤΑ
- ο Παναγιώτης Κούβαλης, εκπρόσωπος της Ένωσης Ασφαλιστικών Εταιρειών Ελλάδος και μέλος της Επιτροπής Αυτοκινήτων
- ο Γεώργιος Γαϊτανόπουλος, εκπρόσωπος του Επιμελητηρίου Χανίων
- η Έφη Λέντζιου, Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ενότητα των ερωτήσεων και τοποθετήσεων του κοινού, όπου συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να θέσουν ερωτήματα και να ανταλλάξουν απόψεις με τους εισηγητές.
Την ημερίδα έκλεισε ο Αντιπρόεδρος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του ΕΕΑ και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου Αντώνης Βερούχης, ο οποίος τοποθετήθηκε και συνόψισε τα βασικά συμπεράσματα της εκδήλωσης.
Τον συντονισμό της ημερίδας έκανε ο Θωμάς Σακελλαρίου, μέλος της Επιτροπής Οδικής Ασφάλειας του ΕΕΑ.
Δείτε το βίντεο της ημερίδας:
















