back to top
30.5 C
Athens
Τρίτη 16 Σεπτεμβρίου 2025

Χ. Δήμας: Εφαρμόζουμε συνολική μεταρρύθμιση στην αεροναυτιλία

Τις πρωτοβουλίες για τον εκσυγχρονισμό της ελληνικής αεροναυτιλίας παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρίστος Δήμας απαντώντας στη Βουλή σε Επίκαιρες Ερωτήσεις της βουλευτού Επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ Έλενας Ακρίτα και της ανεξάρτητης βουλευτού Β3 Νοτίου Τομέα Αθηνών Ραλλίας Χρηστίδου.

«Η χώρα μας έχει έναν ολοκληρωμένο ολιστικό σχεδιασμό» τόνισε μεταξύ άλλων ο υπουργός, «όχι μόνο για τη διοικητική αναμόρφωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, αλλά και για τη στελέχωσή της, για τις υποδομές των αερομεταφορών και φυσικά για τον εκσυγχρονισμό όλων των συστημάτων αεροναυτιλίας, ώστε να είναι πλήρως συμβατά μεταξύ τους και τα πιο σύγχρονα σε όλη την Ευρώπη».

- Advertisement -

Επιπλέον, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, ο κ. Δήμας εξέθεσε το νέο τριετές Σχέδιο Δράσης (2025–2028) με 364 δράσεις, το οποίο υλοποιείται σε συνεργασία με την DG MOVE, την EASA και το EUROCONTROL. Το Σχέδιο Δράσης είναι δομημένο σε επτά πυλώνες, που ο καθένας αντιστοιχεί σε έναν βασικό άξονα παρέμβασης:

  • Ο πρώτος πυλώνας είναι η Παρακολούθηση και ο Συντονισμός του Σχεδίου Δράσης, ώστε η υλοποίηση να γίνεται έγκαιρα, με ευθυγράμμιση με τις απαιτήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
  • Ο δεύτερος πυλώνας, η Ανάπτυξη Υπηρεσιών Ζεύξης Δεδομένων (Data Link Services – DLS), που επιτρέπουν την ασφαλή ψηφιακή επικοινωνία μεταξύ αεροσκαφών και ελεγκτών.
  • Ο τρίτος πυλώνας, η Αναβάθμιση του Κεντρικού Συστήματος Διαχείρισης Εναέριας Κυκλοφορίας (ΑΤΜ)/DPS Upgrade (TopSky ATC One), ώστε να λειτουργεί ως ένα από τα πιο σύγχρονα στον κόσμο.
  • Ο τέταρτος πυλώνας, η Ολοκληρωμένη Εφαρμογή Πλοήγησης Βάσει Απόδοσης (PBN), αφορά τον εκσυγχρονισμό του ελληνικού εναέριου χώρου με νέες διαδικασίες πτήσης (RNP).
  • Ο πέμπτος πυλώνας, η Εγκατάσταση νέων ραντάρ Mode S, περιλαμβάνει την αναβάθμιση επτά ραντάρ μέσω του έργου «Pallas T1», την προμήθεια οκτώ νέων και την πλήρη διασύνδεσή τους με το δίκτυο και το TopSky DPS, σύμφωνα με τον Κανονισμό (ΕΕ) 1207/2011.
  • Ο έκτος πυλώνας, η Πλήρης Εφαρμογή του Κανονισμού CP1, σχετίζεται με την υλοποίηση δράσεων για τη συμμόρφωση με τον Κανονισμό (ΕΕ) 2021/116, στο πλαίσιο του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.
  • Ο έβδομος πυλώνας, ο Μετασχηματισμός της ΥΠΑ, επικεντρώνεται στη θεσμική και οργανωτική αναδιοργάνωση της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, ενισχύοντας την αποδοτικότητα, τη λογοδοσία.

Ο κ. Δήμας τόνισε ότι γίνονται σημαντικές ενέργειες με στόχο την ενίσχυση του προσωπικού της ΥΠΑ: 97 νέοι Ελεγκτές Εναέριας Κυκλοφορίας ολοκληρώνουν την εκπαίδευσή τους έως τον Μάρτιο του 2026, ενώ έχουν προγραμματιστεί 72 επιπλέον προσλήψεις το ίδιο έτος. Επιπλέον, βρίσκονται σε τελικό στάδιο οι διαδικασίες για την πρόσληψη 43 νέων επιστημόνων στον κλάδο Ηλεκτρονικών ATSEP και 28 υπαλλήλων AFISO για περιφερειακά αεροδρόμια, ενώ για το 2026 έχουν εγκριθεί ακόμη 100 νέες θέσεις σε διάφορους κλάδους.

Σχετικές δημοσιεύσεις

Σχέδιο συνταξιοδότησης: τρία βήματα για ένα πιο ήρεμο αύριο

Οι ειδικοί της Allianz επισημαίνουν ότι η οικονομική προετοιμασία δεν πρέπει να αναβάλλεται, αλλά να ξεκινά από σήμερα, μέσα από τρία απλά αλλά ουσιαστικά βήματα

Η Plum εντοπίζει τα κενά στην αποταμίευση και στην οικονομική ετοιμότητα των Ελλήνων

Πάνω από τους μισούς Έλληνες ξεμένουν τακτικά από χρήματα πριν τελειώσει ο μήνας - Δείτε τις διαφορές με βάση το φύλο, την περιοχή και άλλα χαρακτηριστικά

Η οικονομική παιδεία των νέων: επένδυση για το μέλλον της ασφαλιστικής συνείδησης

Διπλή πρόκληση για την Ελλάδα: να ενσωματώσουμε την οικονομική παιδεία στα σχολεία και να δημιουργήσουμε ασφαλιστική κουλτούρα που στηρίζει κοινωνία και οικονομία

Η πορεία της Ασφάλισης Υγείας & Ζωής στα στάδια της ζωής μας

Το σημαντικό δεν είναι να έχεις «κάποια» ασφάλιση, αλλά την κατάλληλη ασφάλιση, στη σωστή στιγμή της ζωής σου

Από την ίδια κατηγορία δημοσιεύσεων

Το μήνυμα Ανδρουλάκη από τη ΔΕΘ: Αυστηρότερη εποπτεία και εφαρμογή κανόνων

Στην ομιλία του έκανε επίσης λόγο για «εξωφρενικές» αυξήσεις, που πλήττουν την κοινωνική δικαιοσύνη και την πρόσβαση σε ποιοτική υγειονομική φροντίδα

ΣΕΜΑ: Δυναμική παρουσία και ενίσχυση των μεσιτών ασφαλίσεων στη Βόρεια Ελλάδα

«Όσο περισσότεροι είμαστε τόσο ισχυρότεροι γινόμαστε» τόνισε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος Κ. Αλφιέρης στο πλαίσιο εκδήλωσης στο ΕΕΘ

Η κοινή ημερίδα ΕΑΕΕ-ΣΑΕΚ για την Οδηγία ELD ανέδειξε την περιβαλλοντική σημασία της χρηματοοικονομικής ασφάλειας

Στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος, το ευρωπαϊκό πρόγραμμα LIFE PROFILE και το ψηφιακό εργαλείο SAFER IT Tool

ΣΠΑΤΕ: Νέο κάλεσμα στη διαμεσολάβηση στις αρχές του Οκτώβρη

Σε στενή συνεργασία με το ΕΕΑ, ο Σύλλογος επιχειρεί να κινητοποιήσει εκ νέου το σύνολο της διαμεσολάβησης, προτάσσοντας την ενότητα και τη θεσμική ισχύ

Δημοφιλή Άρθρα

Ροή Ειδήσεων

Νέα χρηματοδότηση για το Vivian Lab για τη δημιουργία του πρώτου AI Coach για την εμμηνόπαυση & τη μακροζωία

Το Vivian Lab συγκέντρωσε €850.000 σε ένα νέο γύρο χρηματοδότησης, με επικεφαλή την Eleven VC και με τη συμμετοχή των καταξιωμένων επενδυτών

THE NEW ERA OF LEADERSHIP: Το 12ο Ετήσιο Συνέδριο της GAMA Hellas – Cyprus έρχεται ανανεωμένο

Σε συνεργασία με την ΕΣΑΠΕ, η εκδήλωση υπόσχεται να επαναπροσδιορίσει τον τρόπο που οι επαγγελματίες του κλάδου σκέφτονται, ηγούνται και εμπνέουν τις ομάδες τους

Ασφάλεια αυτοκινήτου: 6 καλύψεις που μπορούν να σε γλιτώσουν από χιλιάδες ευρώ

Η Pricefox αναλύει πόσο θα κόστιζαν χωρίς ασφάλεια αυτοκινήτου διάφορες συχνές επισκευές

Ενισχύει τη διοικητική της ομάδα η Εθνική Ασφαλιστική

Ο Α. Αϊλαμάκης αναλαμβάνει Chief Strategy & Transformation Officer και ο Α. Δένδης Διευθυντής Ομαδικών Ασφαλίσεων

Πώς και γιατί από Τραπεζικός έγινα Ασφαλιστής

Απόσπασμα από την αυτοβιογραφία του κ. Μελά Γιαννιώτη, στο υπό έκδοση βιβλίο «Καπνέμποροι και Καπνασφαλιστές»